Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 07:52:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - W10 "Legiony Duce" v.4.6 (100%)  (Przeczytany 9410 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #15 : Luty 01, 2019, 06:05:02 »

Scenariusz 11: "Operacja Tezeusz"

Zakupy:
1. Wymiana MC.202 na Re 2001, który szybciej podbije sobie poziom prestiżu
2. Reszta we wzmocnienia

Wracamy ponownie do Afryki. Celem tytułowej operacji jest przełamanie brytyjskich pozycji pod Gazalą i ponowne otwarcie sobie drogi do Tobruku. Obowiązuje limit wystawienia do 20 jednostek naziemnych. Dwie z moich jednostek mają urlopy: wybieram CKM i 5-belkowego AB-41. Plan działania jest prosty: dywizja piechoty "Triest" wraz ze sztabem, pelotką, pepancem i dwoma zielonymi jednostkami czyli batalionem Bersaglierów i 75-ką z dywizji "Littorio" będą wiązały jak najwięcej sił Brytyjczyków pod Gazalą (VHex nr 1) na wybrzeżu; dywizja pancerna "Littorio" dołączy do 15-tej i 21-ej DPanc DAK i dokona głębokiego uderzenia z pd-zachodu w kierunku Acromy (VHex nr 2).

Jak dotąd jest to chyba najbardziej luźny scenariusz. Początkowo wydaje się, że może być ciężko po sił przeciwnika jest tu naprawdę sporo. Wróg jest jednak nieokopany i niespecjalnie doświadczony. Siły DAK o stanach wyjściowych od 13 do 15 jadą przez pustynię jak lokomotywa. Wszystko co stanie im na drodze zostaje rozjechane. Dywizja "Littorio" spełnia tu rolę raczej skromnego pomocnika ubezpieczającego lewe skrzydło ataku i niestety wyszło, że i wabika na alianckie samoloty.

Na wybrzeżu również bez większych problemów. Artyleria i lotnictwo zmiękcza jednostki przeciwnika, które sukcesywnie są spychane przez oddziały piechoty i pojedynczy batalion czołgów M14/41. Wszystkie kontrataki wroga rozbijają się pod ogniem grup artylerii opartych o sztab. Wprawdzie zielony batalion Bersaglierów poniósł na tym odcinku 80% straty, ale wynikało to z mojej nieuwagi. Analizowałem prognozy wyników i mi się przypadkowo kliknęło.Panowie wykonali samobójczy atak na okopany w mieście batalion piechoty  Roll Eyes Rozgrywać całą turę od początku już mi się nie chciało i tak Bersaglierzy zakończyli w tym scenariuszu swoje szkolenie. Po niedługim czasie Brytyjczycy na wybrzeżu się wykrwawili i miasto Gazala wpadło w ręce dywizji "Triest".

W tym samym czasie na froncie południowym siły DAK i dywizji "Littorio" przełamały drugą linię brytyjskiej obrony koło południowego lotniska. Po uzupełnieniu amunicji i paliwa ruszyły dalej. Dla wzmocnienia impetu uderzenia, ściągnąłem w ten rejon całe posiadane lotnictwo. Przy wsparciu artylerii i samolotów czołgi Rommla w kumulacji overrunów wjechały do Acromy z zapasem 6-ciu tur do końca. Straty w jednostkach DAK były praktycznie żadne. Z łącznej sumy 221 punktów stanu wszystkich jednostek niemieckich uczestniczących w bitwie utracili oni 12 punktów z czego 5 przypadało na rozpoznawczego PSW 221. Tradycyjnie chłopcami do bicia byli Makaroniarze  Tongue

Nagroda: brak



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2018\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W10 LEGIONY DUCE v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: 20mm SPAA
 2   THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Fanteria Motorizzata 40
 3   THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
 4   FRENCH SOMALILAND , #4 , Brilliant Victory , score:57
 5   STORM ON BERBERA , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Giovani Fascisti
 6   ATTACK ON GREECE , #6 , Victory , score:31
 7   OPERATION "MARITA" , #7 , Brilliant Victory , score:63
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #8 , Brilliant Victory , score:60
 9   KISHINEV , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: MC.202 Folgore
10   PERVOMAJSK , #10 , Brilliant Victory , score:58
11   OPERATION "THESEUS" , #11 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 603  *  Average: 54

..
Current scenario: OPERATION "THESEUS",  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 5036 , Current prestige is 763
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +1000, STORM ON TOBRUK , cap 7000, 14 turns prestige: 800
if V : +1000, STORM ON TOBRUK , cap 7000, 16 turns prestige: 890
if TV: +1300, STORM ON TOBRUK , cap 7000, 18 turns prestige: 1020
Ls: Loss , turn prestige: 1020

Piechota
*  Guastatori 40 , Spa Dovunque 35 , CXXXII Bat.Gen./133.DC "Littorio" , 5 bars , 660 exp , Włochy , 9/10 , Street Fighter  , 16 kill , 0 pp - U:003  [+37 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 9.Reg.Bers./101.DM "Trieste" , 5 bars , 759 exp , Włochy , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 23 kill , 0 pp - U:004  [+48 exp]
*  Bersaglieri 38 , Motorcycle , XXIII/12.Reg.Bers./133.DC "Littorio" , 5 bars , 552 exp , Włochy , 9/10 , Mountain Training  ,    Recon, 17 kill , 0 pp - U:005  [+10 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 66.Reg.Fan./101.DM "Trieste" , 4 bars , 420 exp , Włochy , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:008  [+105 exp]
*  HQ , TL37 TAL , HQ 133a Div.Car. "Littorio" , 4 bars , 422 exp , Włochy , 14/3 , 0 kill , 0 pp - U:012
+  Guastatori 40 , Lancia 3Ro  , 52.Bat.Gen./101.DM "Trieste" , 4 bars , 460 exp , Włochy , 9/10 , 12 kill , 0 pp - U:018  [+73 exp]
 Bersaglieri 40 , SPA TL37 , XXXVI/12.Reg.Bers./133.DC "Littorio" , 0 bars , 18 exp , Włochy , 2/10 , 0 kill , 204 pp - U:029  [+16 exp]

Czołg
*  M14/41 , X/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 625 exp , Włochy , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 48 kill , 0 pp - U:007  [+49 exp]
*  M14/41 , XI/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 636 exp , Włochy , 7/10 , 46 kill , 0 pp - U:011  [+29 exp]
 M14/41 , XII/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 1 bars , 187 exp , Włochy , 6/10 , 4 kill , 180 pp - U:024  [+72 exp]
 M14/41 , 11.Bat.Car/101.DM "Trieste" , 1 bars , 178 exp , Włochy , 9/10 , 8 kill , 180 pp - U:028  [+128 exp]

Rozpoznanie
 AB-41 , III/5.Reg."LdN"/133.DC "Littorio" , 4 bars , 441 exp , Włochy , 7/10 ,    Recon, 8 kill , 156 pp - U:016  [+72 exp]
 AB-41 , 8.Bat.Bers.Aut./101.DM "Trieste" , 5 bars , 525 exp , Włochy , 10/10 ,    Recon, 14 kill , 156 pp - U:017

Artyleria ppanc.
 Fiat Revelli MG , Spa Dovunque 35 , Bat.Mit.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 715 exp , Włochy , 13/10 , 11 kill , 234 pp - U:002
 Semovente da 47/32 , XXI Bat.ACC/133.DC "Littorio" , 2 bars , 298 exp , Włochy , 6/10 , Battlefield Intelligence  , 5 kill , 144 pp - U:019  [+64 exp]

Artyleria
*  149/40 M.35 , Breda 52 , I/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 843 exp , Włochy , 15/10 , 24 kill , 0 pp - U:006  [+43 exp]
*  149/13 M.15 , Breda 52 , II/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 766 exp , Włochy , 11/10 , Infiltration Tactics  , 20 kill , 0 pp - U:009  [+58 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , I/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 703 exp , Włochy , 15/10 , Resilience  , 13 kill , 324 pp - U:013  [+68 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , III/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 2 bars , 212 exp , Włochy , 5/10 , 3 kill , 264 pp - U:015  [+29 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , II/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 2 bars , 298 exp , Włochy , 11/10 , 1 kill , 290 pp - U:022  [+37 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , VI/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 1 bars , 150 exp , Włochy , 10/10 , 2 kill , 216 pp - U:030  [+94 exp]

Obrona plot.
+  Cannone da 90/53 , Breda 52 , CXXXIII Bat.ACA/133.DC "Littorio" , 1 bars , 119 exp , Włochy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:014

Myśliwiec
 Re 2001 Ariete , 24a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 657 exp , Włochy , 10/10 , First Strike  , 14 kill , 480 pp - U:001  [+44 exp]
 Re 2001 Ariete , 25a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 552 exp , Włochy , 8/10 , 16 kill , 480 pp - U:020  [+107 exp]
 Re 2001 Ariete , 26a Squad./XVI Grup. RA , 2 bars , 296 exp , Włochy , 8/10 , 12 kill , 480 pp - U:023  [+93 exp]
+  Re 2001 Ariete , 359a Squad./LXI Grup. RA , 1 bars , 112 exp , Włochy , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:027  [+29 exp]

Bomb. taktyczny
*  SM.79 , 252a Squad./104a Grup. RA , 5 bars , 978 exp , Włochy , 6/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support,    Recon, 14 kill , 0 pp - U:010  [+183 exp]
 Ju-87D , 254a Squad./104a Grup. RA , 2 bars , 244 exp , Włochy , 10/10 , 4 kill , 492 pp - U:021  [+72 exp]
 Ro.43 , 108a Sqad./XXXI Grup. RA , 0 bars , 90 exp , Włochy , 7/10 ,    Recon, 0 kill , 264 pp - U:025  [+36 exp]
 Ju-87D , 253a Squad./104a Grup. RA , 2 bars , 245 exp , Włochy , 9/10 , Combat Support  , 4 kill , 492 pp - U:026  [+51 exp]

Player 1 : Włochy
Killed: INF:298  TNK:73   RCN:36   AT:44   FLAK:9    FORT:12   ATY:93   AD:31   FTR:27   TB:21   DD:2      Total: 646
Lost  : INF:11   RCN:3    FORT:3    ATY:3      Total: 20

BV 10
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   3291 exp,     79 kill,    204 pp    Average:    470 exp,     11 kill,     29 pp
Czołg          *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1626 exp,    106 kill,    360 pp    Average:    407 exp,     27 kill,     90 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    966 exp,     22 kill,    312 pp    Average:    483 exp,     11 kill,    156 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1013 exp,     16 kill,    378 pp    Average:    507 exp,      8 kill,    189 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   2972 exp,     63 kill,   1094 pp    Average:    495 exp,     11 kill,    182 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    119 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    119 exp,      2 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1617 exp,     45 kill,   1440 pp    Average:    404 exp,     11 kill,    360 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1557 exp,     22 kill,   1248 pp    Average:    389 exp,      6 kill,    312 pp
* Summary:     *  30 Units * 10 Leaders      Total :  13161 exp,    355 kill,   5036 pp    Average:    439 exp,     12 kill,    168 pp


Player 1  Włochy   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  8
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria :  8
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Wielka Brytania, Francja   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2019, 06:06:45 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #16 : Luty 01, 2019, 11:10:04 »

Scenariusz 12: "Szturm na Tobruk"

Zakupy:
1. Sprzedaje zielonych Bersaglierów
2. Wzmacniam stany na maksa
3. Kupuje dodatek "Special Munition" do 75-ki z liderem

Po doświadczeniach w oblężeniu Berbery sztab powierza mi zadanie zdobycia portu-twierdzy Tobruk. Oba scenariusze oprócz wspólnych map mają bardzo zbliżony charakter. To klasyczne mozolne oblężenie. Mimo kilku punktów do wystawiania armii, decyduje się skorzystać z sugestii sztabowców i przytulam się do Niemców na wschodniej rubieży mapy. Plan to skoncentrowany atak sił Osi od pd-zachodu, zajęcie wybrzeża vis a vis portu w celu umieszczenia tam swojej artylerii, a następnie wślizgnięcie się jakąś jednostką z ruchem fazowym do miasta.

Siły przeciwnika to wielka gęsta plątanina pelotek, artylerii, pepanców, piechoty i czołgów. Oczywiście wszyscy są bardzo dobrze okopani i o wiele bardziej doświadczeni niż w poprzednim scenariuszu. Obszar działania na szczęście nie jest duży. Wróg tkwi w defensywie i to my tak naprawdę decydujemy o tym co zobaczy. Do dyspozycji mamy też sporo naprawdę wartościowych jednostek w szczególności ze składu DAK, choć i Włosi nie mają powodu do wstydu.  Wink Kolejne tury to powtarzanie do skutku jednego utartego schematu. Najpierw rozpoznanie lotnicze i wybieranie słabych celów, czyli pelotek i artylerii, później naloty z powietrza i własny ostrzał artyleryjski. A na koniec atak czołgów i piechoty przy wsparciu pepanców, CKM-ów i jednostek rozpoznawczych. Krok po kroku brytyjska pd-wschodnia rubież zaczyna pękać. Jednocześnie skala trudności podnosi się, gdyż wchodzimy w strefę rażenia coraz silniejszej artylerii przeciwnika. W trakcie walk wokół lotniska nieco modyfikuje strategię. Ponieważ nie jestem w stanie dosięgnąć każdego brytyjskiego działa, staram się wyczerpać w nich amunicję. Do ataku na bunkry i okopy rzucam czołgi i jednostki rozpoznawcze. Dla nich ogień armat i haubic nie jest tak zabójczy jak dla piechoty. Kiedy Anglicy się już wystrzelają wtedy do akcji ruszają bardziej wrażliwe jednostki czyli pepance, CKMy i jednostki szturmowe. Atak przynosi zamierzone skutki. Kolejne pozycje zostają przełamane a ja coraz więcej jestem w stanie ogarnąć ogniem swoich dział. Jednocześnie otwieram nowe bezpieczne strefy do bezkarnych ataków z powietrza. Przełom następuje po ok. 6-ciu turach walk. W moich rękach jest już wtedy lotnisko a moja artyleria jest w stanie ostrzeliwać Tobruk oraz wszystkie pozostałe pozycje artylerii przeciwnika. Na czoło ataku wysuwa się batalion Bersaglierów na motocyklach z opcją ruchu fazowego. Towarzyszy mu M14/41 z liderem oraz niemiecka 88-ka. W ciągu kolejnych dwóch tur droga do miasta zostaje wyrąbana a scenariusz kończy się pełnym sukcesem.

P.S. W scenariuszu są dwie ciekawostki, które trudno uznać za normalne. Jedną z nich jest strzegący lotniska Spitfire VB z 6 pkt. poziomem okopania, kolejnymi barki ze strzelcami Królewskiej Marynarki, które również stoją przy brzegu z 6 pkt. okopaniem. Kiedy udało mi się wystrzelać ogniem artylerii obrońców Tobruku, obawiałem się, że zaraz wylądują tam owi strzelcy Marynarki, których ponownie przyjdzie mi wykurzać z miasta. Jednak ku mojemu zdziwieniu to nie nastąpiło i Bersaglierzy, mogli sobie bezpiecznie wjechać do portu.

Nagroda: Cant 1018 "Leone"



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2018\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W10 LEGIONY DUCE v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: 20mm SPAA
 2   THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Fanteria Motorizzata 40
 3   THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
 4   FRENCH SOMALILAND , #4 , Brilliant Victory , score:57
 5   STORM ON BERBERA , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Giovani Fascisti
 6   ATTACK ON GREECE , #6 , Victory , score:31
 7   OPERATION "MARITA" , #7 , Brilliant Victory , score:63
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #8 , Brilliant Victory , score:60
 9   KISHINEV , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: MC.202 Folgore
10   PERVOMAJSK , #10 , Brilliant Victory , score:58
11   OPERATION "THESEUS" , #11 , Brilliant Victory , score:66
12   STORM ON TOBRUK , #12 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 666  *  Average: 55

..
Current scenario: STORM ON TOBRUK,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 5073 , Current prestige is 561
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +2000, THE POCKET OF SUTJESKA , cap 7500, 11 turns prestige: 500
if V : +2400, THE POCKET OF SUTJESKA , cap 7500, 13 turns prestige: 500
if TV: +2800, THE POCKET OF SUTJESKA , cap 7500, 15 turns prestige: 500
Ls: Loss , turn prestige: 500

Piechota
*  Guastatori 40 , Spa Dovunque 35 , CXXXII Bat.Gen./133.DC "Littorio" , 5 bars , 719 exp , Włochy , 9/10 , Street Fighter  , 17 kill , 0 pp - U:003  [+59 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 9.Reg.Bers./101.DM "Trieste" , 5 bars , 783 exp , Włochy , 13/10 , Skilled Reconnaissance  , 23 kill , 0 pp - U:004  [+24 exp]
*  Bersaglieri 38 , Motorcycle , XXIII/12.Reg.Bers./133.DC "Littorio" , 5 bars , 567 exp , Włochy , 15/10 , Mountain Training  ,    Recon, 17 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 66.Reg.Fan./101.DM "Trieste" , 4 bars , 420 exp , Włochy , 14/10 , 11 kill , 0 pp - U:008
*  HQ , TL37 TAL , HQ 133a Div.Car. "Littorio" , 4 bars , 422 exp , Włochy , 14/3 , 0 kill , 0 pp - U:012
+  Guastatori 40 , Lancia 3Ro  , 52.Bat.Gen./101.DM "Trieste" , 4 bars , 480 exp , Włochy , 14/10 , 13 kill , 0 pp - U:018  [+20 exp]

Czołg
*  M14/41 , X/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 665 exp , Włochy , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 51 kill , 0 pp - U:007  [+40 exp]
*  M14/41 , XI/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 681 exp , Włochy , 15/10 , 47 kill , 0 pp - U:011  [+45 exp]
 M14/41 , XII/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 2 bars , 207 exp , Włochy , 7/10 , 4 kill , 180 pp - U:024  [+20 exp]
 M14/41 , 11.Bat.Car/101.DM "Trieste" , 1 bars , 182 exp , Włochy , 9/10 , 8 kill , 180 pp - U:028  [+4 exp]

Rozpoznanie
 AB-41 , III/5.Reg."LdN"/133.DC "Littorio" , 4 bars , 481 exp , Włochy , 9/10 ,    Recon, 8 kill , 156 pp - U:016  [+40 exp]
 AB-41 , 8.Bat.Bers.Aut./101.DM "Trieste" , 5 bars , 576 exp , Włochy , 12/10 ,    Recon, 14 kill , 187 pp - U:017  [+51 exp]

Artyleria ppanc.
 Fiat Revelli MG , Spa Dovunque 35 , Bat.Mit.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 746 exp , Włochy , 11/10 , 12 kill , 198 pp - U:002  [+31 exp]
 Semovente da 47/32 , XXI Bat.ACC/133.DC "Littorio" , 3 bars , 338 exp , Włochy , 3/10 , Battlefield Intelligence  , 6 kill , 144 pp - U:019  [+40 exp]

Artyleria
*  149/40 M.35 , Breda 52 , I/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 894 exp , Włochy , 15/10 , 27 kill , 0 pp - U:006  [+51 exp]
*  149/13 M.15 , Breda 52 , II/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 825 exp , Włochy , 15/10 , Infiltration Tactics  , 22 kill , 0 pp - U:009  [+59 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , I/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 802 exp , Włochy , 15/10 , Resilience  ,    Special Munition, 16 kill , 324 pp - U:013  [+99 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , III/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 2 bars , 280 exp , Włochy , 12/10 , 5 kill , 316 pp - U:015  [+68 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , II/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 3 bars , 340 exp , Włochy , 12/10 , 2 kill , 316 pp - U:022  [+42 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , VI/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 2 bars , 217 exp , Włochy , 11/10 , 3 kill , 237 pp - U:030  [+67 exp]

Obrona plot.
+  Cannone da 90/53 , Breda 52 , CXXXIII Bat.ACA/133.DC "Littorio" , 1 bars , 119 exp , Włochy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:014

Myśliwiec
 Re 2001 Ariete , 24a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 712 exp , Włochy , 7/10 , First Strike  , 15 kill , 480 pp - U:001  [+55 exp]
 Re 2001 Ariete , 25a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 597 exp , Włochy , 10/10 , 17 kill , 480 pp - U:020  [+45 exp]
 Re 2001 Ariete , 26a Squad./XVI Grup. RA , 3 bars , 326 exp , Włochy , 10/10 , 14 kill , 480 pp - U:023  [+30 exp]
+  Re 2001 Ariete , 359a Squad./LXI Grup. RA , 1 bars , 129 exp , Włochy , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:027  [+17 exp]

Bomb. taktyczny
*  SM.79 , 252a Squad./104a Grup. RA , 5 bars , 1128 exp , Włochy , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support,    Recon, 15 kill , 0 pp - U:010  [+150 exp]
 Ju-87D , 254a Squad./104a Grup. RA , 3 bars , 329 exp , Włochy , 12/10 , 7 kill , 590 pp - U:021  [+85 exp]
 Ro.43 , 108a Sqad./XXXI Grup. RA , 1 bars , 128 exp , Włochy , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 264 pp - U:025  [+38 exp]
 Ju-87D , 253a Squad./104a Grup. RA , 3 bars , 382 exp , Włochy , 11/10 , Combat Support  , 5 kill , 541 pp - U:026  [+137 exp]

Player 1 : Włochy
Killed: INF:315  TNK:74   RCN:36   AT:51   FLAK:10   FORT:21   ATY:107  AD:43   FTR:30   TB:23   DD:2      Total: 712
Lost  : INF:11   RCN:3    FORT:3    ATY:3      Total: 20

BV 11
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3391 exp,     81 kill,      0 pp    Average:    565 exp,     14 kill,      0 pp
Czołg          *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1735 exp,    110 kill,    360 pp    Average:    434 exp,     28 kill,     90 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1057 exp,     22 kill,    343 pp    Average:    529 exp,     11 kill,    172 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1084 exp,     18 kill,    342 pp    Average:    542 exp,      9 kill,    171 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3358 exp,     75 kill,   1193 pp    Average:    560 exp,     13 kill,    199 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    119 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    119 exp,      2 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1764 exp,     49 kill,   1440 pp    Average:    441 exp,     12 kill,    360 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1967 exp,     28 kill,   1395 pp    Average:    492 exp,      7 kill,    349 pp
* Summary:     *  29 Units * 10 Leaders      Total :  14475 exp,    385 kill,   5073 pp    Average:    499 exp,     13 kill,    175 pp


Player 1  Włochy   has 62 units total (core+aux):
Piechota : 17
Czołg :  9
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria : 12
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  5

Player 2  Wielka Brytania   has 16 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  2
Fortyfikacje :  6


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #17 : Luty 03, 2019, 11:57:26 »

Scenariusz 13: "Kocioł w Sutjesce"

Zakupy:
1. Zakup batalionu Bersaglierów
2. Przezbrojenie wszystkich czołgów na M15/42
3. Wymiana dział szturmowych Semovente da 47/32 na Semovente da 105/25
4. Zakup dodatków "Special Munition" do mniej doświadczonej 75-ki
5. Zakup dodatków "Support" do wszystkich bombowców
6. Maksymalne wzmocnienie stanów we wszystkich jednostkach poza myśliwcami

Spotykamy nasz korpus po blisko 11 miesiącach ponownie na kontynencie europejskim. Weźmie on udział w operacji "Schwarz" skierowanej przeciw jugosłowiańskim partyzantom Tito zgrupowanym nad rzeką Sutjeską we wschodniej Bośni. Pozycje przeciwnika, które mamy zdobyć nie są jeszcze ustalone, jednak znając mapę i obserwując punkt wyjścia swoich jednostek można się domyślać, że znajdują się one gdzieś w centrum na charakterystycznej "wyspie". Dokładniejszych obserwacji dokona z pewnością lotnictwo.

Ponieważ wróg może czaić się wszędzie planuje maksymalnie spiąć szyki i zbliżyć do siebie większość grup bojowych by w sytuacji krytycznej mogły sobie wzajemnie udzielić pomocy. Po drugie im mocniejszy skład grupy, tym większa szansa na przebicie się przez potężną obronę i ochronę swojej artylerii. W związku z tym, że nie dysponuje jednostkami saperskimi, planuje na początku skupić się na zajęciu dwóch przepraw oznaczonymi czarnymi "X-ami". Skład kordonu w punkcie wyjścia przedstawia się następująco: Grupa "A" (pn-zachód): dwa bataliony grenadierów panc; StuH 42, SdKfz 250/8 + M15/42, AB-41, korpuśna 150-ka, 105-ka, batalion inżynieryjny i batalion Bersaglierów z "SR". Grupa "B" (pn-wschód): trzy bataliony niemieckich strzelców górskich z tłumiącą 150-ką K18. Grupa "C" (wschód): dwa bataliony Wehrmachtu, 105-ka leFH18, dwa bataliony Czetników wraz ze szwadronem kawalerii. Grupa "D" (południe): M15/42 z "BI", batalion inżynieryjny "SF", 75-ka "R", sztab, 150-ka "IT". Grupa "E" (pd-zachód): 2-belkowy M15/42, AB-41, 105-ka, dwa bataliony Bersaglierów w tym jeden z liderem "MT". Do osłony VHexa nr 1 tworzę defensywną grupę "F" (zachód): 1-belkowy M15/42 na lotnisku, Semovente, CKM, zieloni Bersaglierzy i 2-belkowa 75-ka koło VHexa.

Początek przebiega grzecznie wg planu. Grupy od "A" do "E" koncentrują się i jadą ostrożnie w kierunku mostów. Lotnictwo prowadzi rozpoznanie i bombarduje pozycje, przez które niedługo przyjdzie się przedzierać jednostkom lądowym. "Wyspa" w centrum mapy to istna twierdza z olbrzymią ilością solidnie okopanych jednostek przeciwnika. Naloty prowadzone są bezustannie, szczęście, że blisko jest lotnisko. Warto zajmować wszelkiej maści miasta i miasteczka. Po wprowadzeniu do nich wojsk zamieniają się one w małe flagi podnosząc stan naszego prestiżu. Już po fakcie doszło do mnie, że mogłem sobie za niego kupić jeszcze ze trzy Sztukasy. Ja jednak niepotrzebnie chomikowałem go na wypadek uzupełniania strat w jednostkach.

Prawdziwa jazda zaczyna się jednak koło 4-5 tej tury. Wtedy to za jednostkami sił Osi pojawia się kolejny kordon złożony tym razem z aktywnych jednostek partyzantów Tito. Są ich dziesiątki. Musimy jednocześnie kontynuować atak na "wyspę" i chronić swoje tyły. Robi się naprawdę ciekawie. Postanawiam przyśpieszyć swój atak, rozprawić się z obrońcami "Wyspy" i wykorzystać naturalny układ rzek do ochrony przed kontratakami. Dochodzi do swoistego paradoksu polegającego na całkowitym odwróceniu sytuacji z początku scenariusza. Teraz to jednostki Osi gromadzą się w centrum otoczone i naciskane przez partyzantów. Drugim mniejszym punktem izolacji moich jednostek jest VHex nr 1. Około połowy scenariusza, spływają do nas raporty wywiadu, z dokładnym położeniem pozycji, które musimy zająć. Okazuje się, że bunkry na "wyspie" to jeszcze nie wszystko. Jest jeszcze jedna solidna pozycja na północy, którą musimy okiełznać. Wykryłem ją wprawdzie już wcześniej swoim lotnictwem, ale było tam tak gęsto od przeciwnika, że nie odważyłem się tam podejść. Teraz nie było innego wyjścia. Po uporaniu się z bunkrami na "wyspie" i pozostawieniem osłony od południa zwracam się frontem na północ. Atak przebiega trzema drogami. Lewe skrzydło przebija się przez miasteczko (VHex nr 2), które już raz zdobyłem, a później porzuciłem na pastwę przeciwnika. Centrum idzie przez wzgórza na północ od wschodniego mostu. Prawe skrzydło przebija się przez drogę i most zajęty na początku scenariusza przez strzelców górskich i również oddany przeciwnikowi. Sforsowanie rzek i wzgórz to jeszcze pół biedy. Ostre walki toczą się w bezpośrednim sąsiedztwie bunkra w ciężkim terenie leśnym. W bezpośrednim szturmie bierze udział 6 grup artylerii, sztab, recon, 7 batalionów piechoty i prawie całe lotnictwo. 5 tur przed końcem czasu wdzieram się do bunkra i kończę scenariusz. Niezła petarda na zakończenie kampanii  Grin



OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2018\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.0
Campaign: W10 LEGIONY DUCE v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: 20mm SPAA
 2   THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Fanteria Motorizzata 40
 3   THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
 4   FRENCH SOMALILAND , #4 , Brilliant Victory , score:57
 5   STORM ON BERBERA , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Giovani Fascisti
 6   ATTACK ON GREECE , #6 , Victory , score:31
 7   OPERATION "MARITA" , #7 , Brilliant Victory , score:63
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #8 , Brilliant Victory , score:60
 9   KISHINEV , #9 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: MC.202 Folgore
10   PERVOMAJSK , #10 , Brilliant Victory , score:58
11   OPERATION "THESEUS" , #11 , Brilliant Victory , score:66
12   STORM ON TOBRUK , #12 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Cant 1018 Leone
13   THE POCKET OF SUTJESKA , #13 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 729  *  Average: 56

..
Current scenario: THE POCKET OF SUTJESKA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 1440
Army cost: 5655 , Current prestige is 1635
Prestige available on map yet is 640 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 800
V : Win , turn prestige: 800
TV: Win , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Guastatori 40 , Spa Dovunque 35 , CXXXII Bat.Gen./133.DC "Littorio" , 5 bars , 841 exp , Włochy , 12/10 , Street Fighter  , 19 kill , 0 pp - U:003  [+122 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 9.Reg.Bers./101.DM "Trieste" , 5 bars , 841 exp , Włochy , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 25 kill , 0 pp - U:004  [+58 exp]
*  Bersaglieri 38 , Motorcycle , XXIII/12.Reg.Bers./133.DC "Littorio" , 5 bars , 610 exp , Włochy , 13/10 , Mountain Training  ,    Recon, 22 kill , 0 pp - U:005  [+43 exp]
*  Bersaglieri 40 , SPA TL37 , 66.Reg.Fan./101.DM "Trieste" , 4 bars , 477 exp , Włochy , 12/10 , 13 kill , 0 pp - U:008  [+57 exp]
*  HQ , TL37 TAL , HQ 133a Div.Car. "Littorio" , 4 bars , 422 exp , Włochy , 14/3 , 0 kill , 0 pp - U:012
 Bersaglieri 40 , Motorcycle , XXI/12.Reg.Bers./133.DC "Littorio" , 0 bars , 30 exp , Włochy , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:014  [+30 exp]
+  Guastatori 40 , Lancia 3Ro  , 52.Bat.Gen./101.DM "Trieste" , 5 bars , 540 exp , Włochy , 7/10 , 14 kill , 0 pp - U:018  [+60 exp]

Czołg
*  M15/42 , IV/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 758 exp , Włochy , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 57 kill , 0 pp - U:007  [+93 exp]
*  M15/42 , XII/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 5 bars , 768 exp , Włochy , 11/10 , 52 kill , 0 pp - U:011  [+87 exp]
 M15/42 , LI/33.Reg.Car./133.DC "Littorio" , 3 bars , 310 exp , Włochy , 10/10 , 8 kill , 216 pp - U:024  [+103 exp]
 M15/42 , 11.Bat.Car/101.DM "Trieste" , 2 bars , 207 exp , Włochy , 11/10 , 9 kill , 237 pp - U:028  [+25 exp]

Rozpoznanie
 AB-41 , III/5.Reg."LdN"/133.DC "Littorio" , 5 bars , 590 exp , Włochy , 9/10 , Influence  ,    Recon, 9 kill , 156 pp - U:016  [+109 exp]
 AB-41 , 8.Bat.Bers.Aut./101.DM "Trieste" , 5 bars , 606 exp , Włochy , 13/10 ,    Recon, 16 kill , 202 pp - U:017  [+30 exp]

Artyleria ppanc.
 Fiat Revelli MG , Spa Dovunque 35 , Bat.Mit.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 796 exp , Włochy , 15/10 , 12 kill , 270 pp - U:002  [+50 exp]
 Semovente da 105/25 , XXI Bat.ACC/133.DC "Littorio" , 3 bars , 382 exp , Włochy , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 421 pp - U:019  [+44 exp]

Artyleria
*  149/40 M.35 , Breda 52 , I/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 985 exp , Włochy , 15/10 , 28 kill , 0 pp - U:006  [+91 exp]
*  149/13 M.15 , Breda 52 , II/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 5 bars , 916 exp , Włochy , 15/10 , Infiltration Tactics  , 24 kill , 0 pp - U:009  [+91 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , I/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 5 bars , 914 exp , Włochy , 15/10 , Resilience  ,    Special Munition, 16 kill , 324 pp - U:013  [+112 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , III/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 3 bars , 385 exp , Włochy , 12/10 , 7 kill , 316 pp - U:015  [+105 exp]
 105/28 M.12 , TL37 TAL , II/21.Reg.Art.(mot.)/101.DM "Trieste" , 4 bars , 454 exp , Włochy , 10/10 , 2 kill , 264 pp - U:022  [+114 exp]
 75/32 M.37 , TL37 TAL , VI/133.Reg.Art./133.DC "Littorio" , 3 bars , 324 exp , Włochy , 12/10 ,    Special Munition, 3 kill , 259 pp - U:029  [+107 exp]

Myśliwiec
 Re 2001 Ariete , 24a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 871 exp , Włochy , 9/10 , First Strike  , 17 kill , 480 pp - U:001  [+159 exp]
 Re 2001 Ariete , 25a Squad./XVI Grup. RA , 5 bars , 734 exp , Włochy , 10/10 , 17 kill , 480 pp - U:020  [+137 exp]
 Re 2001 Ariete , 26a Squad./XVI Grup. RA , 4 bars , 442 exp , Włochy , 8/10 , 14 kill , 480 pp - U:023  [+116 exp]
+  Re 2001 Ariete , 359a Squad./LXI Grup. RA , 2 bars , 225 exp , Włochy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:027  [+96 exp]

Bomb. taktyczny
*  SM.79 , 252a Squad./104a Grup. RA , 5 bars , 1303 exp , Włochy , 14/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support,    Recon, 17 kill , 0 pp - U:010  [+175 exp]
 Ju-87D , 254a Squad./104a Grup. RA , 4 bars , 489 exp , Włochy , 10/10 ,   Support, 8 kill , 492 pp - U:021  [+160 exp]
 Ro.43 , 108a Sqad./XXXI Grup. RA , 1 bars , 143 exp , Włochy , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 264 pp - U:025  [+15 exp]
 Ju-87D , 253a Squad./104a Grup. RA , 5 bars , 564 exp , Włochy , 12/10 , Combat Support  ,   Support, 7 kill , 590 pp - U:026  [+182 exp]
+  Cant 1018 Leone , 262a Squad./CVII Grup. RA , 1 bars , 152 exp , Włochy , 9/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:030  [+152 exp]

Player 1 : Włochy
Killed: INF:356  TNK:75   RCN:36   AT:55   FLAK:10   FORT:24   ATY:125  AD:43   FTR:30   TB:23   DD:2      Total: 779
Lost  : INF:11   RCN:3    FORT:3    ATY:3      Total: 20

BV 12
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  3 Leaders      Total :   3761 exp,     93 kill,    204 pp    Average:    537 exp,     13 kill,     29 pp
Czołg          *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2043 exp,    126 kill,    453 pp    Average:    511 exp,     32 kill,    113 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1196 exp,     25 kill,    358 pp    Average:    598 exp,     13 kill,    179 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1178 exp,     20 kill,    691 pp    Average:    589 exp,     10 kill,    346 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3978 exp,     80 kill,   1163 pp    Average:    663 exp,     13 kill,    194 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2272 exp,     51 kill,   1440 pp    Average:    568 exp,     13 kill,    360 pp
Bomb. taktyczny *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2651 exp,     35 kill,   1346 pp    Average:    530 exp,      7 kill,    269 pp
* Summary:     *  30 Units * 11 Leaders      Total :  17079 exp,    430 kill,   5655 pp    Average:    569 exp,     14 kill,    189 pp


Player 1  Włochy   has 46 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  4
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  9
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  6

Player 2  Jugosławia   has 33 units total (core+aux):
Piechota : 27
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #18 : Luty 05, 2019, 09:49:13 »

Podsumowanie:

Przyznam szczerze, że początkowo nie odczuwałem zbyt wielkiej przyjemności z rozgrywania tej kampanii. Bitwy były długie i żmudne a jakość sprzętu często pozostawiała wiele do życzenia. W trakcie wojny domowej w Hiszpanii Republikanie dominują nad słabiutkimi Włochami praktycznie w każdej dziedzinie: broń pancerna, lotnictwo, piechota, artyleria, rozpoznanie itp. Jedynym atutem u Włochów są tanie jednostki  Grin Jednak poszaleć z zakupami nie za bardzo możemy z racji nisko ustawionego poziomu CAPu i jak dość skromnych nagród prestiżowych w początkowych scenariuszach. W trzecim akcie kampanii walczymy z Rosjanami w Finlandii. Scenariusz na długo zapada w pamięć z racji potężnego uderzenia, z którym się zderzamy. Gra Niemcami wobec takiej potęgi nie byłaby łatwa a co dopiero powiedzieć o skromnych Włochach. Oczywiście wygranie tego scenariusza, daje graczowi satysfakcje, jednak po chwili otrzeźwienia przychodzi refleksja co właściwie robią Włosi w Finalndii ? W to miejsce może lepiej byłoby wstawić scenariusz "Szturm na Barcelonę", który omijamy osiągając brylantowe zwycięstwo pod Teruelem. A później dodać jakiś scenariusz z frontu albańskiego, gdzie aktywni byli Włosi w 1939 r. Po Finlandii mamy dwa scenariusze w klimacie pustynnym rozgrywające się we Wschodniej Afryce. Uznałbym je za poprawne i ciekawe. Później następuje powrót na Bałkany w scenariuszach 5 i 6. Scenariusz 5-ty byłby naprawdę dobry, gdyby nie greckie posiłki z kosmosu w samym centrum mapy. Albo od początku stworzyć tu solidną grecką linię obrony z okopanymi batalionami inżynieryjnymi na wzgórzach, albo wyrzuć ich jako posiłki gdzieś na krawędzi mapy w strefie kontroli nieprzyjaciela. Następny scenariusz nr 6 jest moim zdaniem najsłabszy w całej kampanii. Przebudowałbym go całkowicie. W tej chwili kojarzy mi się tylko jako bitwa dwóch włoskich jednostek i posiłków niemieckich pozbawionych artylerii z alianckimi ciężarówkami na fajnej mapie przełęczy Termopilskiej. Od tego momentu następuje koniec narzekań. Od scenariusza 7-go do 13-go gra się fantastycznie. Serio. Wszystkie te scenariusze są bardzo udane i nie ma się w nich czego czepiać. Rzekłbym nawet, że na koniec czuć pewien niedosyt, że to już koniec kampanii. Może to kwestia poprawienia się włoskiego sprzętu, zdobycia doświadczenia i liderów, obecności niemieckich sił aux, osiągnięcia przeze mnie ram CAPu, większych nagród prestiżowych. Pewnie miało to swoją rolę, niemniej jednak scenariusze te były tak skonstruowane, że mimo oklepanych map, rozgrywka była na nich bardzo emocjonująca i nieszablonowa. Szczególnie tyczy się to genialnego scenariusza 13-tego, od którego nie mogłem się oderwać do późnej nocy.

Streszczając W10 to kampania, która ma swoje mocne i słabe strony. W chwili obecnej wydaje mi się ona być mocno nierówna i trochę niedopracowana. Zmieniłbym jej początek, zaczynając od walk w Abisynii, później wojna domowa w Hiszpanii i walki w Albanii, scenariusze z Afryki Wschodniej bym zostawił, później może wprowadzić jakiś podział ścieżki rozgrywki osobny na Rosję i Afrykę Północną, a zakończenie to obowiązkowo scenariusz "Kocioł w Sutjesce" i może jakaś obrona na Sycylii. Rozgrywałem tą kampanię kiedyś na e-filu Adlera. Miała tam 22 scenariusze, rozgrywające się w latach 1934-1944. Myślę, że dałoby z nich radę wyciągnąć jeszcze sporo fajnych rzeczy, które można zaadoptować do W10 dla poprawienia jej atrakcyjności.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2019, 10:56:32 wysłane przez Estek » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.103 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)