Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:17:54 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G21 "Jeszcze Polska..." v.4.0e (100%)  (Przeczytany 21362 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #30 : Luty 01, 2020, 11:19:36 »

Scenariusz 30: "Ściana Płaczu"

Zakupy:
1. Wymiana środków transportu w jednostkach piechoty. Piechota górska i kawaleria motorowa przesiada się na ciężarówki CWS 110, bataliony saperów dostają amfibie CWS 216-A a oddziały desantowe łaziki CWS 50 [W].
2. Pierwsza modernizacja w artylerii uniwersalnej. Holowane Boforsy 40 mm wrzucam na ciężarówki CWS 75/40mm
3. 6-ty dywizjon artylerii ciężkiej z liderem "Fire Discipline" otrzymuje nowe działa 155mm wz.43
4. Wszystkie eskadry użytkujące myśliwców Krogulec A przechodzą na wersję B
5. 51-sza eskadra liniowa przesiada się z bombowców Miś w wersji A na wersję B
6. Reszta prestiżu we wzmocnienia i ostatnie zmiany w dodatkach

Podobno Niemcy i Włochy podpisały kapitulację. Wciąż jednak po polach i lasach włóczy się jeszcze sporo żołdactwa, które nie chce oddać broni. Naszym ostatnim zadaniem jest rozbicie tych jednostek. Plan to proste uderzenie w kierunku VHexów przeciwnika z 1.BGS w centrum i brygadami kawalerii na skrzydłach. Silniejsza 10.BK poprowadzi prawe skrzydło uderzenia w kierunku najdalszego VHexa nr 5. Lewe skrzydło zabezpieczy słabsza Kresowa BK. Jednostki spadochronowe spróbują zaatakować i zdobyć odległe lotnisko w VHexie nr 2.

Bitwa w swojej początkowej fazie mocno przypomina poprzedni scenariusz. Pierwsze skrzypce tak jak i tam odrywa tu lotnictwo, które głęboko wkracza w strefę mapy przeciwnika i terroryzuje jego nadciągające kolumny. Jedyna różnica polega tylko na tym, że poprzednio wróg był w głębokiej defensywie, a tutaj jest agresywny i wyraźnie zmierza do bitwy spotkaniowej. Oddziały naziemne jak i wysunięte polskie posterunki przez dłuższy czas nie mają się o co martwić. Naloty są bardzo precyzyjne i wyłuskują najtłustsze ofiary. Kiedy dochodzi wreszcie do spotkania sił na ziemi, wróg jest tak mocno przetrzebiony, że zostaje przez polskie brygady dosłownie zdmuchnięty. Wszystkie niemieckie kolumny na całej linii frontu zostają rozbite. Strat praktycznie nie ma. W ręce Polaków łatwo wpada dwu-hexowa pozycja nr 1. Kolejny krok to dojście do linii rzeki i zajęcie pozycji 2 i 5. Koło dwójki, krążą już moje samoloty i desantują się spadochroniarze. Wspólnymi siłami zdobywają lotnisko i uzupełniają amunicję w maszynach. Koniec bitwy wydaje się już przesądzony. 10.BK dociera do linii rzeki i rozstawia swoją artylerię. Na czoło ataku wysuwają się pułki pancerne i kawaleria motorowa. W pogotowiu jest jeszcze cały 5-ty pułk lotniczy i batalion spadochroniarzy, poderwany po skutecznym zajęciu lotniska. Na przeciwległym krańcu mapy Kresowa BK nie ma już z kim walczyć. Piechota i artyleria rozstawia się wokół trzech małych wiosek a czołgi zmierzają do zajęcia SHexa nr 4. Teraz pozostaje już tylko zakończyć kolejkę i w następnej turze postawić kropkę nad "I". I wtedy właśnie wróg otrzymuje posiłki. Po środku i na tyłach Kresowej BK wyrastają spod ziemi chmary Niemców. Jest wszystko, czołgi, artyleria, jednostki rozpoznawcze, Brandenburczycy, spadochroniarze i chłopcy z Hitlerjugend. Nie jestem w stanie nic zrobić. Tracę trwale samobieżny dywizjon SM 120mm wz.41 walczący od pierwszego scenariusza, drugi dywizjon holowanych armat 120 mm, batalion saperów i 99% stanu dywizjonu przeciwlotniczego. Same jednostki nie wliczone do CAP. To jest chyba ta tytułowa ściana płaczu. Gdyby to nie był ostatni scenariusz kampanii to chyba bym się zgrzał. W tej sytuacji nie miało to już jednak większego znaczenia. Posłałem nad Niemców cały, świeżo wypełniony bombami 2 pułk lotniczy i wraz z ocalałym dywizjonem ppanc i pułkami pancernymi starałem się wziąć odwet, za utracone jednostki. Rozpoznawczy dywizjon Kresowiaków zajął w tym czasie SHex nr 4. 1.BGS bez przeszkód sforsowała rzekę i zdobyła SHex nr 3 a 10.BK odegrała ostatni akord kampanii. Trzy dywizjony artylerii brygady wraz z ciężką artylerią korpuśną nakryły ogniem pozycje Włochów. Kolejny krok zrobiło lotnictwo 5-tego pułku. Na końcu wkroczyli do akcji pancerniacy i dragoni. VHex nr 5 padł 8 tur przed czasem. Koniec Wojny !



OpenGen 0.90.61.5 dd * (14 Apr 2019)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.1.7
Campaign: G21 JESZCZE POLSKA ... v.4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST BLOOD , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 81mm mozdzierz wz.40 Sp.
 2   CRACOW , #1 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 75mm wz.38 ST
 3   GORLICE , #2 , Brilliant Victory , score:56
 4   WARSAW , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: SDPlot wz.40 Eskulap
 5   SECOND WARSAW BATTLE , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   MODLIN , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 310mm mozdzierz wz.39
 7   CIECHANOW , #6 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 20mm wz.40 G.
 8   POMERANIA , #7 , Brilliant Victory , score:68
 9   BREST , #8 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Saperzy 41
10   LITHUANIA , #9 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: PZL.48 Lampart C
11   RIGA , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   ALIGHTING , #11 , Brilliant Victory , score:63
13   MAZURY , #12 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Piechota Morska 41
14   RED WINTER , #13 , Brilliant Victory , score:64
15   HUNTING , #14 , Brilliant Victory , score:63
16   IRON FIST , #15 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: PZL.53 Jastrząb IIB
17   BOBRUISK , #16 , Brilliant Victory , score:60
18   MOHYLEW , #17 , Brilliant Victory , score:60
19   SMOLENSK , #18 , Brilliant Victory , score:63
20   RIM OF MOSCOW , #19 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: PZL.49a Miś
21   RALLY ON THE EAST , #20 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: 25TP Gryf IIIB
22   KAZAN , #21 , Brilliant Victory , score:60
23   HAKENKREUTZ , #22 , Brilliant Victory , score:60
24   KOLOBRZEG , #23 , Brilliant Victory , score:66
25   COUNTERATTACK , #24 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: PZL.62 Krogulec B
26   ODER BANK , #25 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: SDS wz.42 Chrabąszcz C
27   BERLIN , #26 , Brilliant Victory , score:69
28   RELIEF OF BERLIN , #27 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Komandosi
29   WHITE DEAT , #28 , Brilliant Victory , score:56
30   WAILING WALL , #29 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 1849  *  Average: 61

..
Current scenario: WAILING WALL,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 1000
Army cost: 11936 , Current prestige is 1687
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Piechota Gorska 40 , CWS 110 , I/"Berezwecz"/2.pp KOP/1.BGS , 5 bars , 1124 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   Support, 43 kill , 0 pp - U:001  [+2 exp]
*  Saperzy 41 , CWS 216-A , 51.zmot.kom.sap./1.BGS , 3 bars , 326 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 ,   Air Defense,   Support, 9 kill , 0 pp - U:008
*  Piechota Gorska 40 , CWS 110 , II/"Wilejka"/2.pp KOP/1.BGS , 5 bars , 1568 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Ferocious Defense  ,    Special Munition,   Support, 48 kill , 0 pp - U:009  [+27 exp]
*  Sztab , PF 508/518 , Sztab gen. Maczek , 2 bars , 250 exp , Rzeczpospolita Polska , 12/10 ,    Recon,   FastEntrench, 0 kill , 0 pp - U:010
*  Saperzy Szturmowi , TP1 Borsuk , III/"Wołożyn/2.pp KOP/1.BGS , 5 bars , 766 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 23 kill , 0 pp - U:012
*  Saperzy Szturmowi , TP1 Borsuk , 90.zmot.bat.sap./10.BK , 5 bars , 947 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,    Special Munition,   Support, 32 kill , 0 pp - U:018  [+8 exp]
 Kawaleria Motorowa , CWS 110 , 10.bat.drag/10.BK , 5 bars , 786 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   FastEntrench, 22 kill , 396 pp - U:028  [+20 exp]
 Kawaleria Motorowa , CWS 110 , 4.bat.drag/Kres.BK , 5 bars , 796 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   FastEntrench, 13 kill , 396 pp - U:038  [+35 exp]
+  Spadochroniarze , CWS 50 [W] , I/WOS , 5 bars , 679 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 11 kill , 0 pp - U:039  [+12 exp]
+  Komandosi , CWS 50 [W] , III/WOS , 0 bars , 98 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:052  [+51 exp]

Czołg
*  25TP Gryf IIIB , 24.puł/10.BK , 5 bars , 3610 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Devastating Fire  ,    Special Munition,   Support, 206 kill , 0 pp - U:007  [+4 exp]
*  18TP Strzyga IB , 10.psk/10.BK , 5 bars , 2068 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 123 kill , 0 pp - U:013  [+44 exp]
 18TP Strzyga IB , 20.puł/Kres.BK , 5 bars , 2060 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Superior Maneuver  ,   AntiTank,   Support, 132 kill , 468 pp - U:023  [+30 exp]
 18TP Strzyga IB , 22.puł/Kres.BK , 5 bars , 2102 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 , Devastating Fire  ,   AntiTank,   Support, 129 kill , 405 pp - U:025  [+79 exp]
+  25TP Gryf IIIB , 5.puł/10.BK , 3 bars , 395 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 ,   AntiTank,   Support, 14 kill , 0 pp - U:046  [+32 exp]

Rozpoznanie
*  4TP wz.41 , dyon.roz./10.BK , 5 bars , 1445 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Recon,    Special Munition, 33 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
*  4TP wz.41 , kom.roz./1.BGS , 5 bars , 1434 exp , Rzeczpospolita Polska , 16/11 ,    Recon,    Special Munition, 47 kill , 0 pp - U:014  [+35 exp]
 4TP wz.41 , dyon.roz./Kres.BK , 5 bars , 1018 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,    Recon,    Special Munition, 16 kill , 319 pp - U:030  [+42 exp]

Artyleria ppanc.
*  55mm wz.41 , C3P , 151.kom.for."Węgierska Górka"/1.BGS , 5 bars , 1432 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Bridging  ,   AntiTank,   FastEntrench, 46 kill , 0 pp - U:004  [+23 exp]
*  75mm wz.42 , TP2-C , 152.kom.for."Jeleśnia"/1.BGS , 5 bars , 606 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:011
 SDP wz.42 Doskwier  , dyon.ppanc/10.BK , 5 bars , 1045 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 20 kill , 396 pp - U:029  [+46 exp]
 SDS wz.42 Chrabąszcz B , dyon.ppanc/Kres.BK , 3 bars , 396 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 ,   AntiTank,    Special Munition, 7 kill , 483 pp - U:045  [+92 exp]

Artyleria uniwersalna
+  CWS 75/40mm , 71.dap/10.BK , 4 bars , 466 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,   AntiTank,   Support, 4 kill , 0 pp - U:033  [+20 exp]

Artyleria
*  C5P-H/100mm , II/65.pal/1.BGS , 5 bars , 1421 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 20 kill , 0 pp - U:003  [+30 exp]
*  120mm wz.42 , C9P , 60.dac (mot.)/1.BGS , 5 bars , 1424 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 33 kill , 0 pp - U:017  [+16 exp]
 120mm wz.42 , C9P , 16.dak (mot.)/10.BK , 5 bars , 1554 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 47 kill , 756 pp - U:019  [+13 exp]
+  155mm wz.43 , C9P , 6.dac (mot.)/10.BK , 5 bars , 1399 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Fire Discipline  ,   Support,    Special Munition, 46 kill , 0 pp - U:020  [+19 exp]
+  C5P-H/100mm , I/65.pal/10.BK , 5 bars , 1302 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,    Special Munition,   Support, 18 kill , 0 pp - U:024  [+32 exp]
+  155mm wz.40 , C9P , I KM/21.dac , 5 bars , 746 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 23 kill , 0 pp - U:032  [+27 exp]
 C5P-H/100mm , III/65.pal/1.BGS , 4 bars , 468 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,    Special Munition,   Support, 14 kill , 571 pp - U:041  [+22 exp]
 81mm mozdzierz wz.40 Sp. , 1.pdal/WOS , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill , 132 pp - U:043

Obrona plot.
*  SDPlot wz.40 Eskulap , dap/2.pp KOP/1.BGS , 3 bars , 310 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:005  [+5 exp]
+  SDPlot wz.40 Eskulap , 93.dap/Kres.BK , 4 bars , 444 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 ,   Air Defense,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:031  [+54 exp]

Myśliwiec
*  PZL.62 Krogulec B , III/2.dm/121.EM , 5 bars , 2145 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 , Aggressive Attack  ,   Support,   Air Defense, 63 kill , 0 pp - U:015  [+77 exp]
*  PZL.60 Jastrząb IIIA , III/2.dm/122.EM , 5 bars , 1484 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,   Air Defense,   Support, 61 kill , 0 pp - U:016  [+55 exp]
 PZL.62 Krogulec B , III/2.dm/123.EM , 5 bars , 1616 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Battlefield Intelligence  ,   Air Defense,   Support, 33 kill , 1026 pp - U:026  [+42 exp]
+  PZL.62 Krogulec B , III/5.dm/151.EM , 5 bars , 1141 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Aggressive Attack  ,   Support,   Air Defense, 32 kill , 0 pp - U:036  [+42 exp]
 PZL.60 Jastrząb IIIA , III/5.dm/152.EM , 5 bars , 646 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,   Air Defense, 28 kill , 882 pp - U:037  [+66 exp]
+  PZL.60 Jastrząb IIIA , III/5.dm/153.EM , 5 bars , 625 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,   Support,   Air Defense, 24 kill , 0 pp - U:040  [+44 exp]
+  PZL.62 Krogulec B , III/3.dm/131.EM , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 3 kill , 0 pp - U:049  [+14 exp]

Bomb. taktyczny
 LWS-3 Mewa , II/2.dt/23.ET , 5 bars , 932 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Combat Support  ,    Recon,   Support, 4 kill , 432 pp - U:021  [+24 exp]
 PZL.37e Łoś , I/2.dl/22.EL , 5 bars , 1536 exp , Rzeczpospolita Polska , 13/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support,    Special Munition, 73 kill , 842 pp - U:022  [+58 exp]
 PZL.37e Łoś , I/2.dl/21.EL , 5 bars , 1918 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 , Skilled Ground Attack  ,   Support,    Special Munition, 74 kill , 972 pp - U:027  [+60 exp]
 PZL.37e Łoś , I/2.dl/26.EL , 5 bars , 824 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 21 kill , 972 pp - U:035  [+66 exp]
 PZL.37e Łoś , I/5.dl/55.EL , 5 bars , 1139 exp , Rzeczpospolita Polska , 15/10 ,   Support,    Special Munition, 30 kill , 972 pp - U:042  [+77 exp]
+  PZL.49b Miś , I/5.dl/51.EL , 5 bars , 628 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:044  [+41 exp]
 PZL.49a Miś , I/5.dl/53.EL , 5 bars , 581 exp , Rzeczpospolita Polska , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 15 kill , 940 pp - U:047  [+74 exp]
 LWS-3 Mewa , II/2.dt/29.ET , 1 bars , 124 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,   Support, 1 kill , 288 pp - U:048  [+2 exp]
 LWS-3 Mewa , IV/5.dt/56.ET , 0 bars , 72 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,   Support, 0 kill , 288 pp - U:050

Player 1 : Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania, Francja
Killed: INF:557  TNK:186  RCN:214  AT:149  FLAK:29   FORT:326  ATY:256  AD:128  FTR:113  TB:82   LB:2    DD:5    CRs:3      Total: 2050
Lost  : INF:11   TNK:4    RCN:5    AT:4    FORT:8    ATY:4    AD:1    FTR:1    TB:4    LB:2      Total: 44

BV 30
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *  10 Units *  2 Leaders      Total :   7340 exp,    203 kill,    792 pp    Average:    734 exp,     20 kill,     79 pp
Czołg          *   5 Units *  3 Leaders      Total :  10235 exp,    604 kill,    873 pp    Average:   2047 exp,    121 kill,    175 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :   3897 exp,     96 kill,    319 pp    Average:   1299 exp,     32 kill,    106 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  1 Leaders      Total :   3479 exp,     94 kill,    879 pp    Average:    870 exp,     24 kill,    220 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    466 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    466 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   8474 exp,    203 kill,   1459 pp    Average:   1059 exp,     25 kill,    182 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    754 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    377 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   7 Units *  3 Leaders      Total :   7739 exp,    244 kill,   1908 pp    Average:   1106 exp,     35 kill,    273 pp
Bomb. taktyczny *   9 Units *  3 Leaders      Total :   7754 exp,    232 kill,   5706 pp    Average:    862 exp,     26 kill,    634 pp
* Summary:     *  49 Units * 14 Leaders      Total :  50138 exp,   1686 kill,  11936 pp    Average:   1023 exp,     34 kill,    244 pp


Player 1  Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania, Francja   has 62 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  5
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  9
Artyleria :  8
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny :  9

Player 2  Niemcy, Włochy   has 18 units total (core+aux):
Piechota :  9
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #31 : Luty 02, 2020, 08:21:46 »

Podsumowanie:

Kampania "Jeszcze Polska..." to bardzo przyjemna pozycja. Po zakończeniu kampanii W78 i przystąpieniu do G21 odczułem wyraźną ulgę. Kampanie typu SuperBlitz mają swój urok, jednak na dłuższą metę są bardzo monotonne. To zwykle nieprzerwany atak, borykanie się często z tą samą wrogą armią tylko na nieco innej mapie. W kampaniach Gustlika podoba mi się w nich pomysłowość i różnorodność. Wszystkiego możemy się spodziewać. Mamy scenariusze obronne i zaczepne, ataki i kontrataki, desanty morskie i spadochronowe, sytuacje które wymuszają na nas budowę mostów i lotnisk itd. Wróg nie musi cały czas stać okopany i obstawiony artylerią i pelotkami w oczekiwaniu na nasze kolejne nudne oblężenia. Ciekawe są scenariusze gdzie jednocześnie atakujemy i bronimy się przed kontratakami w innej części mapy. Podoba mi się także korzystanie autora z takich rozwiązań jak pola minowe, zatarasowane drogi, bunkry, zburzone mosty itp. To niby drobne rzeczy, ale nadają one sporego realizmu i zmuszają gracza do spojrzenia na pole bitwy z nieco logistycznego punktu widzenia i kombinowania.

Sama historia kampanii też jest wciągająca i zręcznie poprowadzona. Najpierw 8 bitew odwracających losy "Kampanii Wrześniowej" a później odwet na obu najeźdźcach na dwóch frontach. Fajne mapy, ciekawe składy armii przeciwnika i dużo akcji. Poziom trudności określiłbym na umiarkowany. Przy obecnych wysokościach przydzielanego prestiżu grało się bardzo spokojnie. Powiedziałbym wręcz, że sporo się napociłem by w początkowej fazie kampanii zmieścić się w CAPie. Myślę że spokojnie przy następnym zmierzeniu się z tą kampanią można zaryzykować grę na 50% lub nawet 25%. Gdybym miał się czego przyczepić to ponarzekałbym na posiłki nieprzyjaciela pojawiające się w kilku scenariuszach nie przy krawędzi mapy i skromne nasycenie artylerią oraz lotnictwem armii naszego adwersarza w może dwóch czy trzech przypadkach. Więcej rzeczy nie przychodzi mi do głowy. Zachęcam do gry i samodzielnego wyciągnięcia wniosków. Powodzenia !
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.08 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 1q)