Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 28, 2024, 02:50:48
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Ranking Generałów 2020
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Zsamot
,
kowdar
,
Waldzios
) >
Alberich-H01v.4.1e-100% Gambit Guderiana
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Alberich-H01v.4.1e-100% Gambit Guderiana (Przeczytany 13426 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #15 :
Wrzesień 22, 2020, 09:01:36 »
Ciąg dalszy walk, a raczej blitzkriegu w dosłownym znaczeniu. W czwartej turze moje siły na północy zostają wzmocnione przez elementy z 7. Dywizji Pancernej i 18. Zmotoryzowanej pod miastem Lida. Tam pod krótkich walkach zdobywam pozycje sowieckie i VH. Jednocześnie pod Mostami oczyszczam okolicę z sił wroga, która prezeprowadziły nieudany kontratak. W ten sposób zabezpieczam linię rzeki Niemen od północy. Inne oddziały aux walczą o obrzerza Volkovyska wparte przez samoloty z 2. Floty Lotniczej. Działa 15cm K18 zadają poważne straty obrońcom Zelvy co skutkuje tym, że sturm piechoty wypycha ich z miasta.
Na wschodzie moje siły główne posuwają się zdecydowanie do przodu. Panzery eliminują oddział piechoty i czołgów T-40. Wozy rozpoznawcze głęboko wlewają się na tyły frontu, docierają do Salihorsk i Stoubey. Na razie w tej turze koncentruje się rozbiciu obrony w tym drugim miejscu, wysyłam tam lotnictwo. Przez pogłoski o maruderach Armii Czerwonej postanawiam też oddelegować cżęść piechoty i artylerii do ochrony tyłów i cennych VH. Wkrótce w miejscu gdzie zaczynałem pojawia się jeden ich oddział. Zaczyna się 5 tura i jeśli mocno zaryzykuję to osiągnę teraz zwycięstwo. Przez kilka minut intensywnie oceniam sytuację, mam mało lotnictwa, trzeba oczyścić dwa VH gdzie przy tym drugim stoi pelotka. Ok, stawiam wszystkie karty: wszystko albo nic. Pod wsparciem Bf 110E-3 atakuję Junkersem Aggressive Attack wspomnianą pelotkę i oczekuję jaki może być wynik. Mam szczęście i pelotka mocno została uszkodzona. Drugi Junkers bombarduje Salihorsk i oczyszcza mi drogę do tego celu. Trochę trudniej jest pod Stoubey, jak tutaj ugryźć cel. Najpierw robię nalot moim samolotem rozpoznawczym, trochę go zmiękczam cel. Następnie kolejny nalot cieżkim myśliwcem Bf 110C-1. Obrońcy tracą teraz na tyle sił by Panzery IV są w stanie go całkowicie wyeliminować, droga do zwycięstwa stoi otworem. 250 tysięcy jeńców i 72 punkty.
W ogóle przez całą misję lotnictwo sowieckie jest nieaktywne.
Screen z sytuacją pod koniec bitwy w piątej turze, tuż zaraz przed tym aż zajmę ostatni VH.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 810 * Average: 62
..
Current scenario: 2 ARMY ENCIRCLEMENT, VH prestige is 160 , All map prestige is: 400
Army cost: 8255 , Current prestige is 490
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive Using map: 683
if BV: +400, RACE TO SMOLENSK , cap 16400, 12 turns prestige: 240
if V : +300, RACE TO SMOLENSK , cap 16400, 15 turns prestige: 300
if TV: +200, RACE TO SMOLENSK , cap 16400, 18 turns prestige: 360
if Ls: +0, RACE TO SMOLENSK , cap 16400, 18 turns prestige: 360
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 3 bars , 349 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 14 kill , 264 pp - U:003
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 365 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 11 kill , 300 pp - U:007
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 2 bars , 274 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 5 kill , 264 pp - U:013
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 354 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 8 kill , 300 pp - U:015
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 862 exp , Niemcy , 15/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 50 kill , 360 pp - U:008 [+32 exp]
Pz IIIJ , , 4 bars , 476 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Fuel Pods, 21 kill , 296 pp - U:016 [+40 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 4 bars , 493 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fast Speed, 21 kill , 132 pp - U:002 [+35 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 2 bars , 232 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, Fast Speed, 1 kill , 240 pp - U:166 [+32 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 3 bars , 377 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 3 kill , 228 pp - U:017
SdKfz 6/2 , , 2 bars , 260 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 1 kill , 228 pp - U:020
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 644 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire , Support, 15 kill , 890 pp - U:005 [+41 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 4 bars , 459 exp , Niemcy , 14/10 , 12 kill , 890 pp - U:006 [+15 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 3 bars , 357 exp , Niemcy , 13/10 , 7 kill , 686 pp - U:010
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 3 bars , 377 exp , Niemcy , 13/10 , 11 kill , 686 pp - U:011 [+6 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 2 bars , 269 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, AntiTank, 0 kill , 504 pp - U:018 [+40 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 2 bars , 247 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, AntiTank, 2 kill , 504 pp - U:019 [+12 exp]
Myśliwiec
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1432 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Air Defense, 21 kill , 432 pp - U:001 [+19 exp]
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1263 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Air Defense, 18 kill , 475 pp - U:009 [+63 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 532 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 8 kill , 0 pp - U:014 [+15 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1273 exp , Niemcy , 12/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 31 kill , 576 pp - U:004 [+63 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 860 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 23 kill , 0 pp - U:012 [+104 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:132 TNK:28 RCN:24 AT:28 FLAK:4 FORT:44 ATY:31 AD:10 FTR:20 TB:2 DD:3 Total: 326
Lost : INF:1 TNK:1 Total: 2
BV 13
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1342 exp, 38 kill, 1128 pp Average: 336 exp, 10 kill, 282 pp
Czołg * 2 Units * 2 Leaders Total : 1338 exp, 71 kill, 656 pp Average: 669 exp, 36 kill, 328 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 725 exp, 22 kill, 372 pp Average: 363 exp, 11 kill, 186 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 0 Leaders Total : 637 exp, 4 kill, 456 pp Average: 319 exp, 2 kill, 228 pp
Artyleria * 6 Units * 1 Leaders Total : 2353 exp, 47 kill, 4160 pp Average: 392 exp, 8 kill, 693 pp
Myśliwiec * 3 Units * 1 Leaders Total : 3227 exp, 47 kill, 907 pp Average: 1076 exp, 16 kill, 302 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2133 exp, 54 kill, 576 pp Average: 1067 exp, 27 kill, 288 pp
* Summary: * 21 Units * 6 Leaders Total : 11755 exp, 283 kill, 8255 pp Average: 560 exp, 13 kill, 393 pp
Player 1 Niemcy has 59 units total (core+aux):
Piechota : 29
Czołg : 5
Rozpoznanie : 4
Artyleria ppanc. : 2
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 10
Myśliwiec : 4
Bomb. taktyczny : 3
Player 2 ZSRR has 53 units total (core+aux):
Piechota : 40
Czołg : 1
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 2
Obrona plot. : 1
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:25:58 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #16 :
Wrzesień 23, 2020, 03:34:41 »
RACE TO SMOLENSK
Dowództwo Grupy Armii Środek zleca misję obejścia miasta Mogilev i przekroczenia rzeki Dniepr. Ze względu na misję w jednostkach samochodów pancernych rozpoznania modyfikuję dodatki na możliwości przeprawowe. Za resztę wzmacniam stany armii. Dzielę armie na dwie grupy, północną i południową. Oś natarcia dla grupy północnej to miejscowości Orsza i Gorki. Tymczasem grupa południowa uderzy na Semukachi i potem po przekroczeniu rzeki przejmie Krichev oraz Bryli.
Pierwsze kilka tur to spacer po zniszczonych przez artylerie i naloty pozycje sowieckie. Nieliczne siły wroga nie są w stanie mi zaszkodzić, a ich posiłki wychodzące z ziemi z łatwością kontruję. Dosyć szybko docieram do Dniepru i zaczynam przeprawę. Ubezpieczone Junkersy wysyłam by bombardowały główne VH, które muszę przejąć.
Screen, północ 5 tura.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:26:36 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #17 :
Wrzesień 23, 2020, 03:51:08 »
Wyskakujące posiłki wroga trochę pokiereszowały mi artylerię. Obie grupy w końcu przekroczyły rzekę i szykują się do dalszej walki. Na północy idzie łatwiej niż na południu bo tam jeszcze na początku ostatniej tury musiałem się zajęć sowiecką piechotą i dobrze rozplanować swoje ruchy.
Tura 7, czas to zakończyć i przejąć VH.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 880 * Average: 62
..
Current scenario: RACE TO SMOLENSK, VH prestige is 320 , All map prestige is: 400
Army cost: 8419 , Current prestige is 808
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive Using map: 233
if BV: +400, SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , cap 17500, 16 turns prestige: 320
if V : +300, SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , cap 17500, 18 turns prestige: 360
if TV: +200, SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , cap 17500, 20 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 407 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 15 kill , 264 pp - U:003 [+58 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 393 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, 13 kill , 300 pp - U:007 [+28 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 3 bars , 310 exp , Niemcy , 4/10 , Special Munition, 6 kill , 264 pp - U:013 [+36 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 376 exp , Niemcy , 8/10 , Special Munition, 11 kill , 300 pp - U:015 [+22 exp]
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 910 exp , Niemcy , 14/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 56 kill , 336 pp - U:008 [+48 exp]
Pz IIIJ , , 5 bars , 579 exp , Niemcy , 12/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Fuel Pods, 28 kill , 273 pp - U:016 [+103 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 4 bars , 493 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Bridging, 21 kill , 132 pp - U:002
PSW 231 (8-Rad) , , 2 bars , 232 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Bridging, 1 kill , 240 pp - U:021
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 4 bars , 411 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 4 kill , 273 pp - U:017 [+34 exp]
SdKfz 6/2 , , 2 bars , 289 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 3 kill , 273 pp - U:020 [+29 exp]
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 686 exp , Niemcy , 14/10 , Devastating Fire , Support, 16 kill , 890 pp - U:005 [+42 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 4 bars , 481 exp , Niemcy , 14/10 , 14 kill , 890 pp - U:006 [+22 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 3 bars , 395 exp , Niemcy , 13/10 , 7 kill , 686 pp - U:010 [+38 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 405 exp , Niemcy , 11/10 , 12 kill , 580 pp - U:011 [+28 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 3 bars , 307 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, AntiTank, 0 kill , 504 pp - U:018 [+38 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 3 bars , 327 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, AntiTank, 2 kill , 420 pp - U:019 [+80 exp]
Myśliwiec
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1598 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, Air Defense, 24 kill , 561 pp - U:001 [+166 exp]
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1428 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, Air Defense, 21 kill , 561 pp - U:009 [+165 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 547 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 10 kill , 0 pp - U:014 [+15 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1313 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 34 kill , 672 pp - U:004 [+40 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 953 exp , Niemcy , 14/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 28 kill , 0 pp - U:012 [+93 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:163 TNK:28 RCN:24 AT:30 FLAK:4 FORT:44 ATY:40 AD:10 FTR:21 TB:2 DD:3 Total: 369
Lost : INF:1 TNK:1 Total: 2
BV 14
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1486 exp, 45 kill, 1128 pp Average: 372 exp, 11 kill, 282 pp
Czołg * 2 Units * 2 Leaders Total : 1489 exp, 84 kill, 609 pp Average: 745 exp, 42 kill, 305 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 725 exp, 22 kill, 372 pp Average: 363 exp, 11 kill, 186 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 0 Leaders Total : 700 exp, 7 kill, 546 pp Average: 350 exp, 4 kill, 273 pp
Artyleria * 6 Units * 1 Leaders Total : 2601 exp, 51 kill, 3970 pp Average: 434 exp, 9 kill, 662 pp
Myśliwiec * 3 Units * 1 Leaders Total : 3573 exp, 55 kill, 1122 pp Average: 1191 exp, 18 kill, 374 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2266 exp, 62 kill, 672 pp Average: 1133 exp, 31 kill, 336 pp
* Summary: * 21 Units * 6 Leaders Total : 12840 exp, 326 kill, 8419 pp Average: 611 exp, 16 kill, 401 pp
Player 1 Niemcy has 23 units total (core+aux):
Piechota : 6
Czołg : 2
Rozpoznanie : 2
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 6
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 ZSRR has 31 units total (core+aux):
Piechota : 19
Rozpoznanie : 7
Fortyfikacje : 1
Artyleria : 2
Obrona plot. : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:26:59 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #18 :
Wrzesień 23, 2020, 04:39:30 »
SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA
Dokonuję dużej reorganizacji sił pancernych, moje siły wzbogacają się o dwie jednostki tych pojazdów. Dwie kompanie Panzerów IV i dwie kompanie Panzerów III z dodatkowymi zbiornikami z paliwem będzie idealnie. Co do misji mało tur, ale za to dużo oddziałów aux Wehrmachtu i Waffen-SS na południu. Moje siły tymczasem zaczynają na północy.
Cała bitwa to formalność, najpierw lotnictwo uderza, potem artyleria strzela. Prawie bez strat rozbijam sowietów w drodze do Yelnya. Samo miasto zdobywam bez problemu. Ważne w tej misji jest zostawienie kilku oddziałów w Orszy do ochrony tego VH. Po kilku turach w okolicy wyskakują tam posiłki komputera. Na południu toczą się zaś ciągłe walki obronne i zaczepne. Essemani bez patrzenia się na własne straty szturmują drugi cel do zdobycia. W końcu uzyskuję tam przewagę i wygrywam.
Screen, intensywne walki na południu na linii Gorki, Mstislavl i Roslavl. Ostatnie miasto zdobywam w trzeciej turze, tracę go potem oraz znów odzyskuje pod koniec czwartej i ostatniej tury.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 942 * Average: 62
..
Current scenario: SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA, VH prestige is 80 , All map prestige is: 280
Army cost: 9484 , Current prestige is 228
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Aggressive Using map: 135
if BV: +400, YEREMENKO'S STAB , cap 19000, 8 turns prestige: 120
if V : +300, YEREMENKO'S STAB , cap 19000, 11 turns prestige: 165
if TV: +200, YEREMENKO'S STAB , cap 19000, 15 turns prestige: 225
Ls: Loss , turn prestige: 225
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 417 exp , Niemcy , 9/10 , 15 kill , 264 pp - U:003 [+10 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 398 exp , Niemcy , 10/10 , 14 kill , 300 pp - U:007 [+5 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 3 bars , 310 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 264 pp - U:013
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 376 exp , Niemcy , 10/10 , 11 kill , 300 pp - U:015
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 932 exp , Niemcy , 14/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 60 kill , 336 pp - U:008 [+22 exp]
Pz IVF1 , , 5 bars , 592 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Forward Observer, 31 kill , 386 pp - U:016 [+13 exp]
Pz IIIJ , , 2 bars , 251 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Fuel Pods, 4 kill , 250 pp - U:172 [+51 exp]
Pz IIIJ , , 2 bars , 210 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, Fuel Pods, 1 kill , 273 pp - U:173 [+10 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 543 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, Bridging, 21 kill , 132 pp - U:002 [+50 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 2 bars , 293 exp , Niemcy , 8/10 , Special Munition, Bridging, 3 kill , 240 pp - U:021 [+61 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 5 kill , 273 pp - U:017 [+13 exp]
SdKfz 6/2 , , 2 bars , 289 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 3 kill , 273 pp - U:020
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 732 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 18 kill , 954 pp - U:005 [+46 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 4 bars , 494 exp , Niemcy , 14/10 , 15 kill , 890 pp - U:006 [+13 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 3 bars , 395 exp , Niemcy , 13/10 , 7 kill , 686 pp - U:010
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 412 exp , Niemcy , 14/10 , 12 kill , 739 pp - U:011 [+7 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 3 bars , 323 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 1 kill , 546 pp - U:018 [+16 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 3 bars , 346 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 3 kill , 546 pp - U:019 [+19 exp]
Myśliwiec
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1643 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Air Defense, 25 kill , 604 pp - U:001 [+45 exp]
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1467 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Air Defense, 24 kill , 604 pp - U:009 [+39 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 555 exp , Niemcy , 9/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 11 kill , 0 pp - U:014 [+8 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1351 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 37 kill , 624 pp - U:004 [+38 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 992 exp , Niemcy , 14/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 31 kill , 0 pp - U:012 [+39 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:186 TNK:30 RCN:27 AT:36 FLAK:9 FORT:44 ATY:53 AD:11 FTR:21 TB:3 DD:3 Total: 423
Lost : INF:2 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 ATY:1 Total: 6
BV 15
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1501 exp, 46 kill, 1128 pp Average: 375 exp, 12 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 1985 exp, 96 kill, 1245 pp Average: 496 exp, 24 kill, 311 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 836 exp, 24 kill, 372 pp Average: 418 exp, 12 kill, 186 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 0 Leaders Total : 713 exp, 8 kill, 546 pp Average: 357 exp, 4 kill, 273 pp
Artyleria * 6 Units * 1 Leaders Total : 2702 exp, 56 kill, 4361 pp Average: 450 exp, 9 kill, 727 pp
Myśliwiec * 3 Units * 1 Leaders Total : 3665 exp, 60 kill, 1208 pp Average: 1222 exp, 20 kill, 403 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2343 exp, 68 kill, 624 pp Average: 1172 exp, 34 kill, 312 pp
* Summary: * 23 Units * 6 Leaders Total : 13745 exp, 358 kill, 9484 pp Average: 598 exp, 16 kill, 412 pp
Player 1 Niemcy has 68 units total (core+aux):
Piechota : 22
Czołg : 6
Rozpoznanie : 6
Artyleria ppanc. : 6
Artyleria uniwersalna : 3
Artyleria : 15
Myśliwiec : 5
Bomb. taktyczny : 5
Player 2 ZSRR has 44 units total (core+aux):
Piechota : 21
Rozpoznanie : 2
Artyleria ppanc. : 2
Artyleria uniwersalna : 4
Artyleria : 10
Obrona plot. : 1
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:27:24 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #19 :
Wrzesień 23, 2020, 11:15:55 »
Coś mnie trochę niepokoi w kampanii. Połowa kampanii za mną, a mam zaledwie 6 liderów od kilku, kilkunastu misji i ich ilość wcale nie chce się zwiększyć pomimo, że część jednostek ma szanse powyżej 30%, niektóre nawet powyżej 40%. Walczę i nic. Może mam pecha... ale jak rozgrywałem Delte to w pewnym momencie też przestałem mieć nowych liderów przez kilka misji. Dopiero jak wróciłem po miesiącu do niej i rozegrałem następne scenariusze to miałem wysyp nowych liderów. Dziwi mnie to, że znów mam taką sytuację, że nowi liderzy w ogóle się nie pojawiają. Lecz musiałbym rozegrać więcej kampanii by stwierdzić czy to nie przypadek i sytuacja się powtarza.
Zapisane
Estek
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 804
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #20 :
Wrzesień 24, 2020, 05:18:16 »
Zwróć uwagę na liderów pośród jednostek aux w poszczególnych scenariuszach. Często ich liczba potrafi przyblokować przyznawanie liderów pośród Twoich jednostek core, kiedy osiągnięty jest już limit. W Twojej aktualnej sytuacji wystarczy 9-ciu liderów wśród jednostek aux. Druga sprawa to kwestia losowości i szczęścia. Powodzenia w bojach !
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #21 :
Wrzesień 24, 2020, 05:26:12 »
Cytat: Estek Wrzesień 24, 2020, 05:18:16
Zwróć uwagę na liderów pośród jednostek aux w poszczególnych scenariuszach. Często ich liczba potrafi przyblokować przyznawanie liderów pośród Twoich jednostek core, kiedy osiągnięty jest już limit. W Twojej aktualnej sytuacji wystarczy 9-ciu liderów wśród jednostek aux. Druga sprawa to kwestia losowości i szczęścia. Powodzenia w bojach !
Dziękuję.
Zwróciłem na to uwagę i sprawdziłem sytuację w większości rozegranych misjach, ale nadal limit nie jest zapełniony. Na to wygląda, że mam wyjątkowego pecha w liderach...
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #22 :
Wrzesień 24, 2020, 05:44:08 »
YEREMENKO'S STAB
Odnośnie mapy w tym scenariuszu istnieją widmowe drogi widoczne albo w wersji kafelkowej albo z warstwą wyświetlania rodzaju terenu, a te które są zaznaczone na mapie w rzeczywistości częstwo nie są drogami.
Fuhrer decyduje się uderzyć z północy na Ukrainę i zamknąć kolejne oddziały Armii Czerwonej w okrążeniu w pobliżu Kijowa. Ale funduszy na nowe operacje bojowe brak, z tego co mam inwestuje tylko w podniesienie stanów w najważniejszych jednostkach. Rozpoczynamy na północy, po stronie zachodniej oddziały aux, które przez kilka tur otrzymują posiłki. Muszę one zdobyć Gomel i utrzymać go przed kilkoma kontratakami Sowietów. Dosyć łatwo to przebiega, a obrona też nie jest za trudna szczególnie jak dobrze się kieruje ogniem artylerii i wsparciem samolotów. W wolnej chwili wysyłam recona do Ivankova, gdzie otrzymuję w prezencie działo szturmowe.
Tymczasem moje główne siły zaczynają na wschodzie. Mają trzy cele: najpierw Starodub, a potem Novgorod Severski oraz Chernigov. Pierwszy cel pada już w drugiej turze, lecz przezornie nie przystępuję do dalszego ataku. Przyjmuję od teraz postawę powolnego defensywnego marszu na południe z powodu ciągłego pojawia z znikąd jednostek sił przeciwnika. Są dosyć irytujące. Dzielę armię na dwie grupy, jedna uderzy na Novgorod Severski by potem przekroczyć rzekę i wziąć od wschodu ostatni cel. Druga grupa uderzy na niego frontalnie przez przejście przez las. Walki są łatwe, ale znów posiłki z znikąd nie ułatwiają. Trochę się też pojawia bardziej zaawansowanego sprzętu pancernego Rosjan, ale nadal te oddziały są za słabe by mi jakoś przeszkodzić. No i mam najlepszą długodystansową armatę przeciwpancerną Wehrmachtu, 10.5cm sK18. Jeden strzał z niej pozwala na obniżenie o polowe stanu jednostki KW-2 z liderem, zabrała im 4 punkty siły. Zaznaczam, że z całej armii wcześniej nie strzelałem do nich. Ostateczni szturm choć z akceptowalnymi stratami pozwala zdobyć Chernigov, strategia przy nim jest taka: najpierw Junkersy unieszkodliwiają artylerię zwyklą i przeciwlotniczą, a działa zmiększają piechotę, by potem czołgi mogły dokonać overrunów. Na końcu piechota zaś szturmuje umocnione pozycje.
I jeszcze jedno na koniec. W końcu otrzymałem dwóch nowych liderów, to zawsze coś.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
16 YEREMENKO'S STAB , #15 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 1004 * Average: 62
..
Current scenario: YEREMENKO'S STAB, VH prestige is 240 , All map prestige is: 360
Army cost: 9418 , Current prestige is 986
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive Using map: 684
if BV: +350, COLLISION AT KONOTOP , cap 20100, 14 turns prestige: 210
if V : +280, COLLISION AT KONOTOP , cap 20100, 17 turns prestige: 255
if TV: +80, COLLISION AT KONOTOP , cap 20100, 20 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 429 exp , Niemcy , 6/10 , 16 kill , 264 pp - U:003 [+12 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 462 exp , Niemcy , 5/10 , 15 kill , 300 pp - U:007 [+64 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 3 bars , 370 exp , Niemcy , 9/10 , 6 kill , 264 pp - U:013 [+60 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 3 bars , 399 exp , Niemcy , 10/10 , 13 kill , 300 pp - U:015 [+23 exp]
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 1028 exp , Niemcy , 13/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 66 kill , 312 pp - U:008 [+96 exp]
Pz IVF1 , , 5 bars , 699 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Forward Observer, 45 kill , 386 pp - U:016 [+107 exp]
Pz IIIJ , , 3 bars , 374 exp , Niemcy , 3/10 , Special Munition, Fuel Pods, 5 kill , 228 pp - U:022 [+123 exp]
Pz IIIJ , , 3 bars , 367 exp , Niemcy , 6/10 , Special Munition, Fuel Pods, 11 kill , 228 pp - U:023 [+157 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 544 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Bridging, 22 kill , 132 pp - U:002 [+1 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 6/10 , Special Munition, Bridging, 4 kill , 240 pp - U:021 [+60 exp]
Artyleria ppanc.
+ StuG IIIF , , 2 bars , 240 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:149 [+40 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 5 bars , 511 exp , Niemcy , 11/10 , Determined Defense , Special Munition, 7 kill , 250 pp - U:017 [+87 exp]
SdKfz 6/2 , , 3 bars , 333 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 3 kill , 273 pp - U:020 [+44 exp]
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 803 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 20 kill , 954 pp - U:005 [+71 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 511 exp , Niemcy , 14/10 , 17 kill , 890 pp - U:006 [+17 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 415 exp , Niemcy , 13/10 , Shock Tactics , 9 kill , 686 pp - U:010 [+20 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 472 exp , Niemcy , 14/10 , 16 kill , 739 pp - U:011 [+60 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 4 bars , 402 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 2 kill , 546 pp - U:018 [+79 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 4 bars , 436 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 4 kill , 546 pp - U:019 [+90 exp]
Myśliwiec
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1693 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Air Defense, 29 kill , 604 pp - U:001 [+50 exp]
Bf 110C-1 , , 5 bars , 1582 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Air Defense, 29 kill , 604 pp - U:009 [+115 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 584 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 12 kill , 0 pp - U:014 [+29 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1476 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 40 kill , 672 pp - U:004 [+125 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 1206 exp , Niemcy , 11/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 34 kill , 0 pp - U:012 [+214 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:228 TNK:40 RCN:38 AT:42 FLAK:9 FORT:46 ATY:61 AD:13 FTR:25 TB:8 DD:3 Total: 513
Lost : INF:2 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 ATY:1 Total: 6
BV 16
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1660 exp, 50 kill, 1128 pp Average: 415 exp, 13 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 2468 exp, 127 kill, 1154 pp Average: 617 exp, 32 kill, 289 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 897 exp, 26 kill, 372 pp Average: 449 exp, 13 kill, 186 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 240 exp, 1 kill, 0 pp Average: 240 exp, 1 kill, 0 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 1 Leaders Total : 844 exp, 10 kill, 523 pp Average: 422 exp, 5 kill, 262 pp
Artyleria * 6 Units * 2 Leaders Total : 3039 exp, 68 kill, 4361 pp Average: 507 exp, 11 kill, 727 pp
Myśliwiec * 3 Units * 1 Leaders Total : 3859 exp, 70 kill, 1208 pp Average: 1286 exp, 23 kill, 403 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2682 exp, 74 kill, 672 pp Average: 1341 exp, 37 kill, 336 pp
* Summary: * 24 Units * 8 Leaders Total : 15689 exp, 426 kill, 9418 pp Average: 654 exp, 18 kill, 392 pp
Player 1 Niemcy has 45 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg : 4
Rozpoznanie : 5
Artyleria ppanc. : 1
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 9
Myśliwiec : 6
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 ZSRR has 14 units total (core+aux):
Piechota : 8
Czołg : 2
Rozpoznanie : 1
Artyleria uniwersalna : 1
Artyleria : 1
Bomb. strategiczny : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 05:47:23 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #23 :
Wrzesień 24, 2020, 07:43:59 »
COLLISION AT KONOTOP
Trochę funduszy się trafiło za ostatnią misję. Starcza mi na tyle by po zmianach w siłach pancernych teraz dokonać przetasować w lotnictwie. Dwie eskadry Bf 110C-1 od tej misji będą mieć na stanie Bf 109E-4. Kupuję też nowy myśliwiec bombardujący, Bf 110D-2, w celu wzmocnienia możliwości wsparcia z powietrza. Dowództwo zaleca atak okrążający lecz ja będę atakować od czoła. Będzie się liczyć tylko brutalna siła ognia.
Zaczynam atak. Szybko przekraczam rzekę i napotykam się na siły pancerne Rosjan w tym T-34 i KW-2. Ale dla 10.5cm sK18 to nie problem, jak widać na screenie.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:27:44 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #24 :
Wrzesień 24, 2020, 08:26:05 »
Szybko i sukcesywnie oczyszczam pierwszą i drugą linię obrony. W okolicach Nekhayevka i Karyl'skoye trwają walki pancerne gdzie przy minimalnych stratach niszczę sowieckie czołgi. Na wschodnich odcinku frontu obrońcy Krolevets zostają zmasakrowani, a nalot na Mutino otwiera drogę to tego miasta. Pojawiają się też sporadyczne siły powietrzne przeciwnika, ale błyskawicznie kończą jako spalone wraki na ziemi.
Pod koniec czwartej tury osiągam linię rzeki Seym i przygotowuję moje oddziały do jej przekroczenia. Trochę się obawiam czy nie wyskoczą gdzieś ukryte posiłki dla komputera.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:28:02 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #25 :
Wrzesień 24, 2020, 08:55:57 »
W następnych turach dokonuję generalnego szturmu. Już na starcie przejmuję Baturin gdzie tworzę przyczółek na przeprawę. Inny przyczółek powstaje pod Mitchenki. Artyleria oczyszcza przedpole, wojska pancerne i piechota zmechanizowana przekracza rzekę. Trochę szyki pomieszała mi sowiecka piechota wyskakująca z ziemi, ale szybko zniknęli w niej. Zauważam, że moje uderzenie traci trochę na impecie. Na wschodzie walki o Bochechki są bardziej intensywne i krwawe. Po dwóch szturmach te miasto jest w moich rękach.
Teraz pod koniec tury ósmej jedyną poważną redutą obronną zostaje miasto Konotop, spotykamy tam piętrowy garnizon. Junkersy bez strat eliminują pobliską obronę przeciwlotniczą i artylerię. O ten odcinek frontu w walkach straciłem na razie dwie jednostki piechoty Waffen SS. Może być ciężko. Po przejęciu Bakhmach przygotowuję się do uderzenia na Gaivoron. Trzeba jeszcze pomyśleć o Korabutovo
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 02:28:18 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #26 :
Wrzesień 24, 2020, 09:38:06 »
Ostatnie dwie tury przeznaczam na zdobycie Konotopu, to są dosyć ciężkie walki. Muszę skoncentrować całą artylerię i większość lotnictwa by zająć dwa hexy i to niewiele daje. Dopiero ataki piechoty pozwalają pojedynczo wybijać kolejne punkty obrony sowieckiej armii. Żelazny pierścień się zaciska i w końcu obrońcy zostają zdiesiątkowani przez moją przewagę liczebną i ogniową. Miasto pada. Na południu w tym samym czasie Gaivoron oraz Korabutovo po oczyszczeniu przez Luftwaffe bez problemu przejmuję.
Ten scenariusz jest ciekawy. Najpierw trzeba kilkukrotnie przebijać się przez rzeki oraz linie obrony by na końcu zmierzyć się z twierdzą w mieście. Walki intensywne co widać po stratach jakie poniosłem oddziałami core (w podniesionych stanach powyżej 10 głównie) i również w oddziałach aux, czego nie widać.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
16 YEREMENKO'S STAB , #15 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: 7.5cm PaK40
17 COLLISION AT KONOTOP , #16 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 1070 * Average: 62
..
Current scenario: COLLISION AT KONOTOP, VH prestige is 160 , All map prestige is: 160
Army cost: 9963 , Current prestige is 434
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive Using map: 278
if BV: +400, THE RING OF STEEL , cap 21000, 18 turns prestige: 270
if V : +200, THE RING OF STEEL , cap 21000, 20 turns prestige: 300
if TV: +100, THE RING OF STEEL , cap 21000, 23 turns prestige: 345
Ls: Loss , turn prestige: 345
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 459 exp , Niemcy , 7/10 , 16 kill , 264 pp - U:003 [+30 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 474 exp , Niemcy , 9/10 , 18 kill , 300 pp - U:007 [+12 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 419 exp , Niemcy , 6/10 , 8 kill , 264 pp - U:013 [+49 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 423 exp , Niemcy , 9/10 , 14 kill , 300 pp - U:015 [+24 exp]
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 1101 exp , Niemcy , 11/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 74 kill , 264 pp - U:008 [+73 exp]
Pz IVF1 , , 5 bars , 734 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Forward Observer, 50 kill , 386 pp - U:016 [+35 exp]
Pz IIIJ , , 4 bars , 403 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 8 kill , 228 pp - U:022 [+29 exp]
Pz IIIJ , , 4 bars , 416 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 13 kill , 228 pp - U:023 [+49 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 578 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, Bridging, 23 kill , 132 pp - U:002 [+34 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 3 bars , 382 exp , Niemcy , 7/10 , Special Munition, Bridging, 5 kill , 240 pp - U:021 [+29 exp]
Artyleria ppanc.
+ StuG IIIF , , 2 bars , 297 exp , Niemcy , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:024 [+57 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 5 bars , 604 exp , Niemcy , 10/10 , Determined Defense , Special Munition, 8 kill , 228 pp - U:017 [+93 exp]
SdKfz 6/2 , , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 4 kill , 273 pp - U:020 [+20 exp]
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 922 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 26 kill , 954 pp - U:005 [+119 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 548 exp , Niemcy , 15/10 , 17 kill , 954 pp - U:006 [+37 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 490 exp , Niemcy , 14/10 , Shock Tactics , 11 kill , 739 pp - U:010 [+75 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 527 exp , Niemcy , 14/10 , 16 kill , 739 pp - U:011 [+55 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 556 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 4 kill , 588 pp - U:018 [+154 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 4 bars , 488 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 6 kill , 546 pp - U:019 [+52 exp]
Myśliwiec
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1786 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, 32 kill , 608 pp - U:001 [+93 exp]
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1725 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 32 kill , 514 pp - U:009 [+143 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 608 exp , Niemcy , 8/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 12 kill , 0 pp - U:014 [+24 exp]
Bf 110D-2 , , 4 bars , 405 exp , Niemcy , 12/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 590 pp - U:025 [+185 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1607 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 45 kill , 624 pp - U:004 [+131 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 1336 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 39 kill , 0 pp - U:012 [+130 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:277 TNK:53 RCN:39 AT:49 FLAK:11 FORT:49 ATY:71 AD:15 FTR:29 TB:11 DD:3 Total: 607
Lost : INF:5 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 ATY:1 Total: 9
BV 17
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1775 exp, 56 kill, 1128 pp Average: 444 exp, 14 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 2654 exp, 145 kill, 1106 pp Average: 664 exp, 36 kill, 277 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 960 exp, 28 kill, 372 pp Average: 480 exp, 14 kill, 186 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 297 exp, 3 kill, 0 pp Average: 297 exp, 3 kill, 0 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 1 Leaders Total : 957 exp, 12 kill, 501 pp Average: 479 exp, 6 kill, 251 pp
Artyleria * 6 Units * 2 Leaders Total : 3531 exp, 80 kill, 4520 pp Average: 589 exp, 13 kill, 753 pp
Myśliwiec * 4 Units * 1 Leaders Total : 4524 exp, 82 kill, 1712 pp Average: 1131 exp, 21 kill, 428 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2943 exp, 84 kill, 624 pp Average: 1472 exp, 42 kill, 312 pp
* Summary: * 25 Units * 8 Leaders Total : 17641 exp, 490 kill, 9963 pp Average: 706 exp, 20 kill, 399 pp
Player 1 Niemcy has 53 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg : 9
Rozpoznanie : 3
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria uniwersalna : 3
Artyleria : 9
Myśliwiec : 6
Bomb. taktyczny : 4
Player 2 ZSRR has 5 units total (core+aux):
Piechota : 1
Fortyfikacje : 2
Artyleria : 1
Bomb. taktyczny : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2020, 10:41:54 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #27 :
Wrzesień 24, 2020, 10:10:32 »
THE RING OF STEEL
Nie kupuję ani dodatków ani nie uzupełniam stanów. Przejmuję w ciągu trzech tur wszystkie VH. Nie chce mi się walczyć z oddziałami Sowietów. W końcu są w kotle, niech się nimi zajmą inne jednostki Wehrmachtu. A ja pośpiesznie wracam do zdobywania Moskwy, teraz już w zimowych klimatach. Czas na Operację Tajfun.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
16 YEREMENKO'S STAB , #15 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: 7.5cm PaK40
17 COLLISION AT KONOTOP , #16 , Brilliant Victory , score:66
18 THE RING OF STEEL , #17 , Brilliant Victory , score:84
--
Campaign score: 1154 * Average: 64
..
Current scenario: THE RING OF STEEL, VH prestige is 240 , All map prestige is: 440
Army cost: 9963 , Current prestige is 1199
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 3
AI stance is Aggressive Using map: 685
if BV: +300, OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , cap 22200, 20 turns prestige: 300
if V : +200, OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , cap 22200, 24 turns prestige: 360
if TV: +100, OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , cap 22200, 28 turns prestige: 420
if Ls: +0, OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , cap 22200, 28 turns prestige: 420
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 459 exp , Niemcy , 10/10 , 16 kill , 264 pp - U:003
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 474 exp , Niemcy , 10/10 , 18 kill , 300 pp - U:007
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 419 exp , Niemcy , 10/10 , 8 kill , 264 pp - U:013
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 423 exp , Niemcy , 10/10 , 14 kill , 300 pp - U:015
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 1121 exp , Niemcy , 11/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 75 kill , 264 pp - U:008 [+20 exp]
Pz IVF1 , , 5 bars , 749 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Forward Observer, 51 kill , 386 pp - U:016 [+15 exp]
Pz IIIJ , , 4 bars , 403 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 8 kill , 228 pp - U:022
Pz IIIJ , , 4 bars , 416 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 13 kill , 228 pp - U:023
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 593 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Bridging, 23 kill , 132 pp - U:002 [+15 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 3 bars , 384 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, Bridging, 5 kill , 240 pp - U:021 [+2 exp]
Artyleria ppanc.
+ StuG IIIF , , 2 bars , 297 exp , Niemcy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:024
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 5 bars , 619 exp , Niemcy , 10/10 , Determined Defense , Special Munition, 9 kill , 228 pp - U:017 [+15 exp]
SdKfz 6/2 , , 3 bars , 353 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 4 kill , 273 pp - U:020
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 933 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 27 kill , 954 pp - U:005 [+11 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 560 exp , Niemcy , 15/10 , 18 kill , 954 pp - U:006 [+12 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 4 bars , 496 exp , Niemcy , 14/10 , Shock Tactics , 11 kill , 739 pp - U:010 [+6 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 530 exp , Niemcy , 14/10 , 16 kill , 739 pp - U:011 [+3 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 608 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 4 kill , 588 pp - U:018 [+52 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 4 bars , 495 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, AntiTank, 7 kill , 546 pp - U:019 [+7 exp]
Myśliwiec
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1826 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, 32 kill , 608 pp - U:001 [+40 exp]
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1725 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 32 kill , 514 pp - U:009
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 608 exp , Niemcy , 10/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 12 kill , 0 pp - U:014
Bf 110D-2 , , 4 bars , 425 exp , Niemcy , 12/10 , Support, Special Munition, 6 kill , 590 pp - U:025 [+20 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1628 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 45 kill , 624 pp - U:004 [+21 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 1358 exp , Niemcy , 11/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 39 kill , 0 pp - U:012 [+22 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:288 TNK:54 RCN:39 AT:49 FLAK:11 FORT:49 ATY:71 AD:15 FTR:29 TB:11 DD:3 Total: 619
Lost : INF:5 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 ATY:1 Total: 9
BV 18
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 1775 exp, 56 kill, 1128 pp Average: 444 exp, 14 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 2689 exp, 147 kill, 1106 pp Average: 672 exp, 37 kill, 277 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 977 exp, 28 kill, 372 pp Average: 489 exp, 14 kill, 186 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 297 exp, 3 kill, 0 pp Average: 297 exp, 3 kill, 0 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 1 Leaders Total : 972 exp, 13 kill, 501 pp Average: 486 exp, 7 kill, 251 pp
Artyleria * 6 Units * 2 Leaders Total : 3622 exp, 83 kill, 4520 pp Average: 604 exp, 14 kill, 753 pp
Myśliwiec * 4 Units * 1 Leaders Total : 4584 exp, 82 kill, 1712 pp Average: 1146 exp, 21 kill, 428 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 2986 exp, 84 kill, 624 pp Average: 1493 exp, 42 kill, 312 pp
* Summary: * 25 Units * 8 Leaders Total : 17902 exp, 496 kill, 9963 pp Average: 716 exp, 20 kill, 399 pp
Player 1 Niemcy has 47 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg : 11
Rozpoznanie : 6
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 8
Myśliwiec : 5
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 ZSRR has 6 units total (core+aux):
Piechota : 1
Czołg : 3
Artyleria : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #28 :
Wrzesień 25, 2020, 08:43:16 »
OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK
Około 1500 punktów prestiżu się uzbierało, lecz wydaję tylko połowę. Na dodatki do StuGa i wzmocnienie stanów. Resztę zachowuję na czarną godzinę, kilka misji do końca, ale może być równie. Pierwszym etapem Operacji Tajfun czyli planu zdobycia Moskwy będzie przekroczenie oraz rozbicie sowieckich umocnień w trójkącie Bryansk - Orel - Novgorod-Seversky. Głowne siły core uderzają z kierunku południowo zachodniego na wschód. Tymczasem bardzo spore siły aux cały czas będą wiązać Sowietów na linii rzeki Desna, by potem wyjść do lokalnej ofensywy. Niestety pogoda się pogorszyła od ostatniego razu i mamy śnieg. Potem temperatura trochę wzrośnie i będziemy się zmierzyć z błotem. Na szczęście będzie kilka tur bez błota pod koniec misji.
Na początku dosyć szybko wykorzystuję kilka tur bez błota by rozbić obrońców pod Sevsk i przejąć te miasto. Siły lotnicze w tym samym czasie niszczą większość sowieckiej artylerii. Po kilku turach pojawiają się czołgi T-34 i KW po stronie przeciwnika. Lecz te siły wysłane by mnie powstrzymać przestają istnieć. Oddziały aux rozpoczynają krwawy i długotrwały bój z wrogiem broniącym się po drugiej stronie rzeki. Do końca misji całkowicie udaje mi się rozbić południową część, otaczając większość oddziałów tam. Północ zostaje praktycznie nietknięta. Jak wspomniałem, to były tury z błotem i one zablokowały moją ofensywę na kilka dalszych tur, dotarłem do Lokot gdzie znów zmierzyłem się z zagonami pancernymi przeciwnika, również oddział ich czołgów pojawił się pod Sevsk i musiałem zorganizować tam obronę. Na szczęście błoto zniknęło i mogłem wznowić moje ataki. Jedna grupa ruszyła w kierunku północnym by opanować Karachev, a druga grupa na wschód by zająć Dmitriev-Lgovsky oraz Fatezh. Wysłałem też wozy pancerne przodem by wkroczyły do dwóch najważniejszych VH na mapie: Bryansk i Orel. W wyniku walk, tym razem o wiele łatwiejszych niż na początku osiągam te cele. Ostatecznym aktem w tym scenariuszu było krótkie starcie pancerne na wschód od Karachev gdzie prawie straciłem oddział Panzerów III w walce z zgrupowaniem T-34.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
16 YEREMENKO'S STAB , #15 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: 7.5cm PaK40
17 COLLISION AT KONOTOP , #16 , Brilliant Victory , score:66
18 THE RING OF STEEL , #17 , Brilliant Victory , score:84
19 OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , #18 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 1216 * Average: 64
..
Current scenario: OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK, VH prestige is 320 , All map prestige is: 360
Army cost: 10093 , Current prestige is 1238
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive Using map: 686
if BV: +500, OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK , cap 22800, 14 turns prestige: 210
if V : +400, OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK , cap 22800, 17 turns prestige: 255
if TV: +300, OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK , cap 22800, 20 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 495 exp , Niemcy , 8/10 , 17 kill , 264 pp - U:003 [+36 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 5 bars , 511 exp , Niemcy , 7/10 , Superior Maneuver , 20 kill , 300 pp - U:007 [+37 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 458 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 264 pp - U:013 [+39 exp]
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 461 exp , Niemcy , 9/10 , 15 kill , 300 pp - U:015 [+38 exp]
Czołg
Pz IVD , , 5 bars , 1234 exp , Niemcy , 7/10 , Bridging , Special Munition, Forward Observer, 83 kill , 240 pp - U:008 [+113 exp]
Pz IVF1 , , 5 bars , 815 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Forward Observer, 56 kill , 386 pp - U:016 [+66 exp]
Pz IIIJ , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Fuel Pods, 12 kill , 250 pp - U:022 [+21 exp]
Pz IIIJ , , 5 bars , 519 exp , Niemcy , 3/10 , Special Munition, Fuel Pods, 19 kill , 228 pp - U:023 [+103 exp]
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 654 exp , Niemcy , 8/10 , Special Munition, Bridging, 26 kill , 132 pp - U:002 [+61 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 5/10 , Special Munition, Bridging, 5 kill , 240 pp - U:021 [+40 exp]
Artyleria ppanc.
+ StuG IIIF , , 3 bars , 360 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 5 kill , 0 pp - U:024 [+63 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 5 bars , 654 exp , Niemcy , 12/10 , Determined Defense , Special Munition, 10 kill , 273 pp - U:017 [+35 exp]
SdKfz 6/2 , , 3 bars , 398 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 4 kill , 273 pp - U:020 [+45 exp]
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 1028 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 30 kill , 954 pp - U:005 [+95 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 591 exp , Niemcy , 15/10 , 18 kill , 954 pp - U:006 [+31 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 522 exp , Niemcy , 13/10 , Shock Tactics , 11 kill , 686 pp - U:010 [+26 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 544 exp , Niemcy , 15/10 , 16 kill , 792 pp - U:011 [+14 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 721 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 4 kill , 630 pp - U:018 [+113 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 559 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 8 kill , 588 pp - U:019 [+64 exp]
Myśliwiec
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1995 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, 33 kill , 608 pp - U:001 [+169 exp]
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1889 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 35 kill , 468 pp - U:009 [+164 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 610 exp , Niemcy , 9/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 12 kill , 0 pp - U:014 [+2 exp]
Bf 110D-2 , , 5 bars , 598 exp , Niemcy , 13/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 639 pp - U:025 [+173 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1685 exp , Niemcy , 13/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 45 kill , 624 pp - U:004 [+57 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 1501 exp , Niemcy , 13/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 45 kill , 0 pp - U:012 [+143 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:346 TNK:66 RCN:39 AT:49 FLAK:11 FORT:49 ATY:82 AD:18 FTR:33 TB:11 DD:3 Total: 707
Lost : INF:7 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 ATY:1 Total: 11
BV 19
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 1925 exp, 61 kill, 1128 pp Average: 481 exp, 15 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 2992 exp, 170 kill, 1104 pp Average: 748 exp, 43 kill, 276 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 1078 exp, 31 kill, 372 pp Average: 539 exp, 16 kill, 186 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 360 exp, 5 kill, 0 pp Average: 360 exp, 5 kill, 0 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 1 Leaders Total : 1052 exp, 14 kill, 546 pp Average: 526 exp, 7 kill, 273 pp
Artyleria * 6 Units * 2 Leaders Total : 3965 exp, 87 kill, 4604 pp Average: 661 exp, 15 kill, 767 pp
Myśliwiec * 4 Units * 1 Leaders Total : 5092 exp, 90 kill, 1715 pp Average: 1273 exp, 23 kill, 429 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 3186 exp, 90 kill, 624 pp Average: 1593 exp, 45 kill, 312 pp
* Summary: * 25 Units * 9 Leaders Total : 19650 exp, 548 kill, 10093 pp Average: 786 exp, 22 kill, 404 pp
Player 1 Niemcy has 91 units total (core+aux):
Piechota : 31
Czołg : 14
Rozpoznanie : 12
Artyleria ppanc. : 6
Artyleria uniwersalna : 2
Fortyfikacje : 1
Artyleria : 14
Myśliwiec : 6
Bomb. taktyczny : 5
Player 2 ZSRR has 20 units total (core+aux):
Piechota : 17
Czołg : 3
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2020, 11:36:06 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1008
Odp: Alberich-H01v.4.1e-100%
«
Odpowiedz #29 :
Wrzesień 25, 2020, 10:47:02 »
OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK
Wymieniam wszystkie panzery na tanki. Robi się coraz zimniej, drogi są coraz mniej przejezdne, a tu trzeba zdobyć kolejne cele czyli przekroczyć Zusha, przełamać obronę Sowietów w Mtsensk i ostatecznie zdobyć Plavsk. Sytuację komplikuje fakt, że możemy rozstawić tylko 4 oddziały na początku. Inne oddziały dotrą później. Lotnictwo, czołg, pionierzy szturmowi i 15cm K18 musza na razie wystarczyć. Podchodzę nimi jak najbliżej zamarzniętej rzeki, ale na tyle daleko by wróg mnie nie widział. Luftwaffe oczyszcza obronców z artylerii, a ciężkie działa powoli, przez kilka tur oczyszcza drogę do Mtsenska. Międzyczasie dociera reszta sił spod Orela. W końcu wyłom stworzony i mogę się wlać swymi czołgami w niego, od razu kieruję większość sił w kierunku Plavska. Tu również trzeba pozbyć się mocno umocnionej piechoty więc po uzupełnieniu amunicji wzywam lotnictwo na nalot. Idzie łatwo i w turze 12 miasto jest moje.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.1e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 GAMBIT , #0 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: Fw 200 Condor
2 BATTLE OF WIZNA , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: sIG IB
3 BIALYSTOK , #2 , Brilliant Victory , score:61
4 BREST , #3 , Brilliant Victory , score:63
5 CHELM , #4 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Ju 87D
6 BREAK TO SEDAN , #5 , Brilliant Victory , score:58 +++ Proto: Bf 110E-3
7 SEDAN BRIDGEHEAD , #6 , Brilliant Victory , score:70
8 DE GAULLE'S COUNTER-ATTACK , #7 , Brilliant Victory , score:56
9 AMIENS , #8 , Brilliant Victory , score:61
10 THE CHANNEL PORTS , #9 , Brilliant Victory , score:59 +++ Proto: Wurfrahmen40
11 ADVANCE TO DUNKIRK , #10 , Brilliant Victory , score:61 +++ Proto: 12.8cm Sturer Emil
12 GAMBIT BARBAROSSA , #11 , Brilliant Victory , score:64
13 2 ARMY ENCIRCLEMENT , #12 , Brilliant Victory , score:72
14 RACE TO SMOLENSK , #13 , Brilliant Victory , score:70
15 SMOLENSK-DRIVE TO YELNYA , #14 , Brilliant Victory , score:62
16 YEREMENKO'S STAB , #15 , Brilliant Victory , score:62 +++ Proto: 7.5cm PaK40
17 COLLISION AT KONOTOP , #16 , Brilliant Victory , score:66
18 THE RING OF STEEL , #17 , Brilliant Victory , score:84
19 OPERATION TYPHOON-BREAKTHROUGH AT BRYANSK , #18 , Brilliant Victory , score:62
20 OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK , #19 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 1276 * Average: 63
..
Current scenario: OPERATION TYPHOON-BATTLE OF MTSENSK, VH prestige is 160 , All map prestige is: 280
Army cost: 11252 , Current prestige is 846
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive Using map: 687
if BV: +400, OPERATION TYPHOON-TULA AND BEYOND , cap 24000, 16 turns prestige: 640
if V : +300, OPERATION TYPHOON-TULA AND BEYOND , cap 24000, 18 turns prestige: 720
if TV: +200, OPERATION TYPHOON-TULA AND BEYOND , cap 24000, 21 turns prestige: 840
Ls: Loss , turn prestige: 840
Piechota
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 495 exp , Niemcy , 10/10 , 17 kill , 264 pp - U:003
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 5 bars , 529 exp , Niemcy , 10/10 , Superior Maneuver , 21 kill , 300 pp - U:007 [+18 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , , 4 bars , 458 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 264 pp - U:013
Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , , 4 bars , 461 exp , Niemcy , 10/10 , 15 kill , 300 pp - U:015
Czołg
PzKpfw 747(r) , , 5 bars , 1340 exp , Niemcy , 12/10 , Bridging , Special Munition, 89 kill , 417 pp - U:008 [+106 exp]
PzKpfw 747(r) , , 5 bars , 815 exp , Niemcy , 14/10 , Aggressive Attack , Special Munition, 56 kill , 487 pp - U:016
PzKpfw 747(r) , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 12 kill , 417 pp - U:022
PzKpfw 747(r) , , 5 bars , 519 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 19 kill , 417 pp - U:023
Rozpoznanie
PSW 231 (6-Rad) , , 5 bars , 671 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, Bridging, 26 kill , 132 pp - U:002 [+17 exp]
PSW 231 (8-Rad) , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Bridging, 5 kill , 240 pp - U:021
Artyleria ppanc.
+ StuG IIIF , , 4 bars , 424 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Fuel Pods, 5 kill , 0 pp - U:024 [+64 exp]
Artyleria uniwersalna
SdKfz 6/2 , , 5 bars , 664 exp , Niemcy , 12/10 , Determined Defense , Special Munition, 11 kill , 273 pp - U:017 [+10 exp]
SdKfz 6/2 , , 4 bars , 428 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 4 kill , 273 pp - U:020 [+30 exp]
Artyleria
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 1160 exp , Niemcy , 15/10 , Devastating Fire , Support, 31 kill , 954 pp - U:005 [+132 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 664 exp , Niemcy , 15/10 , 21 kill , 954 pp - U:006 [+73 exp]
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 522 exp , Niemcy , 15/10 , Shock Tactics , 11 kill , 792 pp - U:010
15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 5 bars , 570 exp , Niemcy , 15/10 , 16 kill , 792 pp - U:011 [+26 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 767 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 5 kill , 630 pp - U:018 [+46 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 616 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 11 kill , 630 pp - U:019 [+57 exp]
Myśliwiec
Bf 109E-4 , , 5 bars , 2091 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, 36 kill , 655 pp - U:001 [+96 exp]
Bf 109E-4 , , 5 bars , 1953 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, 38 kill , 702 pp - U:009 [+64 exp]
+ Bf 110E-3 , , 5 bars , 666 exp , Niemcy , 9/10 , Combat Support , Recon, Fast Speed, 13 kill , 0 pp - U:014 [+56 exp]
Bf 110D-2 , , 5 bars , 659 exp , Niemcy , 13/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 639 pp - U:025 [+61 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 87D , , 5 bars , 1764 exp , Niemcy , 15/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 48 kill , 720 pp - U:004 [+79 exp]
+ Ju 87D , , 5 bars , 1614 exp , Niemcy , 14/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 47 kill , 0 pp - U:012 [+113 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:358 TNK:71 RCN:39 AT:53 FLAK:11 FORT:49 ATY:89 AD:20 FTR:35 TB:13 LB:2 DD:3 Total: 743
Lost : INF:7 TNK:1 RCN:1 FLAK:1 FORT:1 ATY:1 TB:1 Total: 13
BV 20
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 1943 exp, 62 kill, 1128 pp Average: 486 exp, 16 kill, 282 pp
Czołg * 4 Units * 2 Leaders Total : 3098 exp, 176 kill, 1738 pp Average: 775 exp, 44 kill, 435 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 0 Leaders Total : 1095 exp, 31 kill, 372 pp Average: 548 exp, 16 kill, 186 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders Total : 424 exp, 5 kill, 0 pp Average: 424 exp, 5 kill, 0 pp
Artyleria uniwersalna * 2 Units * 1 Leaders Total : 1092 exp, 15 kill, 546 pp Average: 546 exp, 8 kill, 273 pp
Artyleria * 6 Units * 2 Leaders Total : 4299 exp, 95 kill, 4752 pp Average: 717 exp, 16 kill, 792 pp
Myśliwiec * 4 Units * 1 Leaders Total : 5369 exp, 101 kill, 1996 pp Average: 1342 exp, 25 kill, 499 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 2 Leaders Total : 3378 exp, 95 kill, 720 pp Average: 1689 exp, 48 kill, 360 pp
* Summary: * 25 Units * 9 Leaders Total : 20698 exp, 580 kill, 11252 pp Average: 828 exp, 23 kill, 450 pp
Player 1 Niemcy has 30 units total (core+aux):
Piechota : 5
Czołg : 7
Rozpoznanie : 2
Artyleria ppanc. : 1
Artyleria uniwersalna : 2
Artyleria : 6
Myśliwiec : 4
Bomb. taktyczny : 3
Player 2 ZSRR has 15 units total (core+aux):
Piechota : 3
Czołg : 4
Fortyfikacje : 8
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 10:58:25 wysłane przez Alberich
»
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...