Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 13, 2022, 12:28:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G33 "Szczury Pustyni" v.4.0e (100%)  (Przeczytany 6453 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #15 : Listopad 05, 2020, 05:19:01 »

Jak dojadę z G33 do końca to zrobię stosowne podsumowanie kampanii w dziale "Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian". Wpiszę tam raz jeszcze numery jednostek, które można byłoby zmusić do większej aktywności. Pewnie na 11 scenariuszu ten problem się nie zakończy. Przykro mi, ale ze swojej strony mogę tylko sygnalizować pewne rozwiązania. Niestety nie znam się na obsłudze Suita i nie czuje się na siłach by ingerować w budowę poszczególnych scenariuszy. Pewnie dla kogoś w tym obytego to bułka z masłem.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #16 : Listopad 07, 2020, 04:19:42 »

Scenariusz 12: "Alam Halfa"

Zakupy:
1. Przetrzebiony 7.RTR przezbrajam w Crusadery III + wzmacniam stan pułku do poziomu 8/10
2. Kupuje świeży dywizjon myśliwców Spitfire IX
3. Wzmacniam stany w artylerii na maksa i do poziomu 8/10 w 8-m pułku Huzarów i rozpoznawczym pułku Królewskich Dragonów. 

Pod nowym dowódcą i w oparciu o dane wywiadu, przygotowujemy się do wciągnięcia sił Rommla w pułapkę. Najsilniejsze oddziały umieszczam na południe od tytułowych wzgórz Alam Halfa (VHex nr 3). 6 pułków czołgów, 4 artylerie, recon, ppanc, CKM, pelotka i dwa bataliony piechoty na Bren Carrierach. To zgrupowanie będzie miało do wykonania dwa zadania. Wszystkie jednostki prócz czołgów, recona i trzech artylerii, uszczelnią obronę na wzgórzach Alam Halfa i powstrzymają natarcie przeciwnika. Jednostki pancerne, będą cierpliwie czekały na swój moment do rozstrzygającego uderzenia z flanki. Pozostałe oddziały 7.DPanc, czyli piechota gwardii, drugi recon, LRDG, sztab i trzy pułki 25-funtówek ruszą do akcji z pn-wschodu. Ich również planuję rozdzielić. Gwardziści, sztab i dwie 25-funtówki pojadą do El Alamein (VHex nr 1) wzmocnić 9-tą australijską dywizję piechoty. Recon, LRDG i trzecia 25-funtówka wykonają rajd wzdłuż północnych grzbietów Wzgórz Raweisat a po ich ominięciu, skierują się na pd-wschód pod SHex nr 4 w Bab el Qattara.

Zgodnie z raportem wywiadu najsilniejsze jednostki przeciwnika kierowały się na wzgórza Alam Halfa. 15-ta i 21-a DPanc DAK oraz włoskie dywizje pancerne "Littorio" i "Ariete". Rzuciłem przeciwko nim swoje wszystkie dywizjony bombowe, których zadaniem miało być "umilanie" podróży mojemu adwersarzowi. Uderzenie wspomagające ruszyło wzdłuż wybrzeża w kierunku El Alamein. Prowadziły je włoskie dywizje piechoty "Trento" i "Brescia" oraz 90.DPL i 164.DP z DAK. Wysunięta na pozycjach 9-ta dywizja australijska pod naporem przeciwnika, zaczęła uporządkowany odwrót w kierunku El Alamein. Tam w oparciu o solidne bunkry oraz piechotę gwardii z 7.DPanc i bataliony z 1-szej południowoafrykańskiej DP, planowałem zatrzymać siły Osi.

Na południu rozgorzała wielka bitwa. Mojemu lotnictwu udało się nadgryźć najbardziej niebezpiecznie jednostki pancerne wroga. Z resztą musiały sobie poradzić siły naziemne. Pierwszy szturm został powstrzymany ogniem artylerii i solidnie okopanych 6-funtowych ppanców, pomiędzy którymi umościły się moje bataliony piechoty. Szczęśliwie dla mnie, już na starcie udało mi się zdobyć lidera "DF" na Bishopie. Wprowadziłem go następnie na szczyt wzgórza i oparłem o sztab XXX Korpusu. Przeciwnik zaczął flankować wzgórza Alam Halfa od zachodu, gdzie linia obrony była słabsza i dojeżdżał do pozycji nr 2 na lotnisku, gdzie obrona praktycznie nie istniała. Ucierpiał batalion szkockiej gwardii z 44.DP. W jego miejsce rzuciłem swoich Szkotów z 7.DPanc oraz ponownie zaangażowałem całe lotnictwo bombowe. Bitwa osiągnęła swój punkt krytyczny, na który czekały moje jednostki pancerne. Na wyczerpanych Niemców i Włochów rzuciło się 6 pułków pancernych z pd-wschodu. Zaczęła się rzeź.

Na północy sytuacja była równie napięta. Australijczycy podczas swojego odwrotu na El Alamein ponieśli dość spore straty w piechocie i artylerii ppanc. Sporo działo się również w powietrzu, gdzie 4 dywizjony myśliwskie RAF-u powstrzymywały napór Luftwaffe. Wkrótce jednak sytuacja uległa diametralnej odmianie. Linia frontu ustabilizowała się, gdy do akcji wkroczyła piechota gwardii z 7.DPanc i Południowoafrykańczycy. Ze wzgórz Raweisat odezwała się artyleria 5-tej dywizji Hinduskiej a drogą od Alam el Onsol ruszyła kolumna LRDG. Jednostki 90.DPL oraz 164.DP i dywizji "Brescia" wykrwawiły się pod gęstym ogniem artylerii. Ich dobicie było już kwestią czysto formalną.

Od 8 tury prowadziłem już pełny kontratak na całym froncie. Wzgórza pod Alam Halfa zostały oczyszczone w wroga, a czołgi "Szczurów Pustyni" pędziły w kierunku Qaret el Himeisnat i okolicznego lotniska. Na północy piechota gwardii spychała dywizję "Trento" w kierunku Tell el Eisa a Południowoafrykańczycy zachodzili przeciwnika z flanki drogą na Tell el Makh Khad. W centrum 5-ta hinduska DP zajęła się maruderami z dywizji "Brescia" a kolumna LRDG wraz z czołgami dwóch auxowych brygad z XXX Korpusu, które broniły dotąd wzgórz Alam Halfa, ruszyły na SH-ex w Bab el Quattara. Kolejny raz zacząłem odkrywać oddziały, które nie wzięły udziału w atakach na moje pozycje, tylko biernie obstawiały tyły. Z zdecydowanej większości były to jednostki artylerii. Na kierunku Alam Halfa: U:61, U:62, U:63, U:73, U:74, U:71, U:49, U:50, U:36. Na kierunku El Alamein: U:129, U:130, U:132, U:133, U:134, U:137, U:140, U:116, U:117, U:115. W przedostatniej turze na BV ostatnia z jednostek została rozbita.

Nagroda: Mosquito FB VI



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 719  *  Average: 59

..
Current scenario: AL EM HALFA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 6357 , Current prestige is 402
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 46
if BV: +1000, EL ALAMEIN II , cap disabled, 14 turns prestige: 90
if V : +500, EL ALAMEIN II , cap disabled, 14 turns prestige: 90
if TV: +100, EL ALAMEIN II , cap disabled, 14 turns prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 226 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp - U:007  [+56 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 2 bars , 239 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:010  [+35 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 455 exp , Wielka Brytania , 10/4 , 5 kill , 0 pp - U:013  [+16 exp]
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 1 bars , 173 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 4 kill , 336 pp - U:021  [+6 exp]
+  Mobile Infantry , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 1 bars , 154 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:022  [+51 exp]
+  SAS 1941 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 2 bars , 239 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:025  [+25 exp]

Czołg
*  Crusader III , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 734 exp , Wielka Brytania , 5/10 , Bridging  , 39 kill , 0 pp - U:002  [+48 exp]
*  Crusader II , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 593 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 33 kill , 0 pp - U:003  [+50 exp]
*  Crusader III , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 762 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 63 kill , 0 pp - U:009  [+44 exp]
 Grant Mk I , 6th RTR/7th Arm.Div. , 4 bars , 453 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 51 kill , 252 pp - U:015  [+66 exp]
+  Churchill III , 5th RTR/7th Arm.Div. , 4 bars , 462 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Resilience  , 33 kill , 0 pp - U:023  [+90 exp]
 Grant Mk I , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 2 bars , 287 exp , Wielka Brytania , 5/10 , 11 kill , 252 pp - U:027  [+24 exp]

Rozpoznanie
*  Daimler AC MkII , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 717 exp , Wielka Brytania , 5/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 14 kill , 0 pp - U:004  [+51 exp]
+  Long Range Desert Patrol , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 112 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:017  [+22 exp]
 Daimler AC MkII , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 352 exp , Wielka Brytania , 7/10 ,    Recon, 3 kill , 180 pp - U:030  [+42 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG , Bedford QLT , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 1 bars , 133 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+30 exp]
 6 Pdr , Bedford QLT , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 225 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 5 kill , 180 pp - U:028  [+29 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 1 bars , 149 exp , Wielka Brytania , 11/10 ,   Air Defense, 1 kill , 343 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 694 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:005  [+50 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 2 bars , 292 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 10 kill , 0 pp - U:008  [+38 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 468 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+55 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 3 bars , 393 exp , Wielka Brytania , 13/10 , 5 kill , 452 pp - U:012  [+37 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 2 bars , 211 exp , Wielka Brytania , 11/10 , 1 kill , 501 pp - U:016  [+28 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 2 bars , 265 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 3 kill , 417 pp - U:029  [+31 exp]
+  Bishop , 5th RHA/7th Arm.Div. , 2 bars , 252 exp , Wielka Brytania , 11/10 , Devastating Fire  ,   Support, 0 kill , 0 pp - U:032  [+82 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 734 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Shock Tactics  , 15 kill , 540 pp - U:014  [+72 exp]
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 3 bars , 333 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 11 kill , 480 pp - U:020  [+53 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 3 bars , 396 exp , Wielka Brytania , 4/10 , 7 kill , 492 pp - U:024  [+66 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 1 bars , 185 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 3 kill , 540 pp - U:168  [+35 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 1 bars , 158 exp , Wielka Brytania , 6/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+26 exp]
 Blenheim Mk. IV , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 681 exp , Wielka Brytania , 9/10 , All Weather Combat  ,   Support, 3 kill , 456 pp - U:019  [+107 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 3 bars , 369 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 4 kill , 684 pp - U:031  [+133 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:253  TNK:58   RCN:44   AT:64   FLAK:33   FORT:26   ATY:95   FTR:25   TB:19     Total: 617
Lost  : INF:2    AT:2    FORT:2      Total: 6

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1854 exp,     41 kill,    336 pp    Average:    265 exp,      6 kill,     48 pp
Czołg          *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3291 exp,    230 kill,    504 pp    Average:    549 exp,     38 kill,     84 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1181 exp,     22 kill,    180 pp    Average:    394 exp,      7 kill,     60 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    358 exp,      6 kill,    180 pp    Average:    179 exp,      3 kill,     90 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    149 exp,      1 kill,    343 pp    Average:    149 exp,      1 kill,    343 pp
Artyleria      *   7 Units *  2 Leaders      Total :   2575 exp,     30 kill,   1370 pp    Average:    368 exp,      4 kill,    196 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1648 exp,     36 kill,   2052 pp    Average:    412 exp,      9 kill,    513 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1208 exp,      8 kill,   1392 pp    Average:    403 exp,      3 kill,    464 pp
* Summary:     *  33 Units *  8 Leaders      Total :  12264 exp,    374 kill,   6357 pp    Average:    372 exp,     11 kill,    193 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 78 units total (core+aux):
Piechota : 24
Czołg :  8
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  8
Artyleria uniwersalna :  4
Fortyfikacje :  4
Artyleria : 16
Myśliwiec :  6
Bomb. taktyczny :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #17 : Listopad 09, 2020, 10:34:55 »

Scenariusz 13: "El Alamein II"

Zakupy:
1. Wymieniam Crusadery II i Granty z 1st RTR, 6th RTR i 8th Hussars na Shermany III
2. 6-Funtowego ppanca zastępuję samobieżnymi M10 "Wolverine"
3. Dokupuje dodatek "Air Defense" dla 92 dywizjonu Spitfire'ów VC i dodatek "Support" dla świeżego 113 dywizjonu Moskitów
4. Wzmacniam artylerię

23 października 1942 r. 7.DPanc razem z całą brytyjską 8.Armią rozpoczyna bitwę, której celem jest odwrócenie losów wojny w Afryce. Obie strony rozdzielają tzw. "Ogrody Diabła", czyli wielkie pole minowe liczące blisko pół miliona min. To pierwsza bariera, którą trzeba sforsować, dlatego w awangardzie dywizji "Szczurów Pustyni", inaczej niż zwykle, poruszać się będzie piechota. Za nimi postępować będzie artyleria, stopniowo przesuwająca swój ogień w głąb pozycji kontrolowanych przez nieprzyjaciela. Po stworzeniu korytarzy w polach minowych i odpowiednim zmiękczeniu przeciwnika do akcji wkroczą czołgi. Plan jest spójny dla całego frontu. Za kierunek Tell el Eise (VHex nr 1) odpowiadają weterani z 9-tej australijskiej DP, odcinek Tell el Makh Khad i drogę do Tell el Aqqaqir (VHex nr 4) biorą na siebie "górale" z 51.DP, centrum frontu koło wzgórz Raweisat 50.DP Northumbrian i 4-ta hinduska DP, kierunek Bab el Qattara (VHex nr 2) z pn-wschodu i ze wschodu 44.DP oraz wydzielona z moich sił grupa LRDG. Południowe podejście pod Bab el Quattara przypadnie Brygadzie Wolnych Francuzów i 7.DPanc. Czołgi rozmieszone są na obu skrzydłach frontu. Za Australijczykami na północy do skoku szykuje się 1-sza i 10.DPanc. Kiedy 9-ta DP przerwie front, obie dywizje pancerne wleją się na tyły przeciwnika. "Szczury Pustyni" wykonają rajd od południa. Na początek ich celem będzie Bab el Quattara.

W tej bitwie nie ma za grosz finezji. Jest niczym brutalne mordobicie w walce bokserskiej wagi ciężkiej. Pięć dywizji piechoty, wspieranych przez trzy dywizje pancerne, mozolnie posuwa się naprzód przez pola minowe, niemiłosiernie okładając się ogniem artyleryjskim z jednostkami przeciwnika. Po stronie aliantów jest przewaga liczebna, ale i dobre rozpoznanie, dzięki czemu ogień sił Osi z każdą kolejną turą, jest coraz mniej dotkliwy. Szybko dochodzi także do walk w powietrzu. Przy gęstej obronie pelot, nie bawię się w pojedynki myśliwskie. Wabię przeciwnika nad swoje Boforsy, a następnie dobijam poszarpane grupy lotnicze dywizjonami Spitfire'ów. Tym sposobem inicjatywa na niebie szybko trafia w ręce Brytyjczyków. Na ziemi przy przygniatającej przewadze ogniowej wybijam pierwsze luki we froncie. Największe postępy robi 9-ta dywizja australijska pod Tell el Eisa. Kruszy ona opór 164.DP DAK oraz włoskiej 102.DP "Trento". Obie jednostki, zostają następnie stratowane przez gąsienice czołgów 1-szej i 10.DPanc. Podobnie wygląda sytuacja na południu, gdzie walczą "Szczury Pustyni". Ogień całej artylerii dywizji oraz wszystkie samoloty core, mocno przetrzebia słabą 17-tą dywizję "Pavia" oraz spadochroniarzy ze 185 dywizji "Folgore". Niedobitki stają się następnie łatwym łupem dla operujących razem sześciu pułków czołgów. Najmniejsze postępy widać w centrum mapy, choć nie można zarzucić walczącym tam dywizjom bitności. Oczyszczają one przedpola z min i skupiają na sobie zdecydowaną większość kontrataków przeciwnika, trwale wyłączając z działań wiele jego jednostek.

W 5-tej turze bitwy na północy kontroluję trójkąt pozycji Tell el Eisa-lotnisko-Tell el Makh Khad. Czołgi 10.DPanc i Australijczycy kierują się ku pozycji nr 3. 1-sza pancerna wraz z góralami z 51.DP wjeżdża na wzgórza górujące nad Tell el Aqqaqir. W centrum trwają ciężkie pozycyjne walki z 15.DPanc oraz dywizjami panc. "Littorio" i 25.DP "Bolonia". Na południu czołgi 7.DPanc rozjeżdżają dywizję "Brescia" i wspierających ich Bersaglierów z dywizji "Ariete. Moja grupa LRDG wraz z piechotą z 44 dywizji toczy walkę ze spadochroniarzami brygady "Ramcke" o otwarcie drogi do Bab el Qattara od wzgórz Raweisat. W kolejnej turze skrzydła przeciwnika walą się w gruzy. 44-ta dywizja wdziera się do Bab el Qattara. Czołgi "Szczurów Pustyni" grzebią brygadę "Ramcke'go". Piechota 7.DPanc oraz Brygada Wolnych Francuzów przechodzą do obrony. Na północy 1-sza i 10-ta DPanc znów łączą siły i rozbijają pozycję 90 dywizji lekkiej DAK pod VHexem nr 3. Następnie ich droga wiedzie przez dwa polowe lotniska pod VHex nr 4 w Tell el Aqqaqir. Przeciwnik uruchamia swoje ostatnie pancerne rezerwy z obu szybkich jednostek włoskich i 21.DPanc DAK, ale jest już zdecydowanie za późno by zmienić bieg bitwy. Trenuję jeszcze swoich pilotów i czołgistów i kończę to przedstawienie wyrzucając Niemców z Tell el Aqqaqir 5 tur przed końcem czasu na BV.

P.S. Wpadł kolejny lider w artylerii.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 784  *  Average: 60

..
Current scenario: EL ALAMEIN II,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 6571 , Current prestige is 756
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 46
if BV: +200, MEDENINE , cap disabled, 11 turns prestige: 280
if V : +150, MEDENINE , cap disabled, 14 turns prestige: 280
if TV: +100, MEDENINE , cap disabled, 17 turns prestige: 280
Ls: Loss , turn prestige: 280

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 244 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp - U:007
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 2 bars , 239 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:010
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 455 exp , Wielka Brytania , 10/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 1 bars , 173 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 336 pp - U:021
+  Mobile Infantry , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 1 bars , 167 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:022  [+13 exp]
+  SAS 1941 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 2 bars , 253 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:025  [+14 exp]

Czołg
*  Crusader III , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 810 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Bridging  , 45 kill , 0 pp - U:002  [+76 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 669 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 41 kill , 0 pp - U:003  [+76 exp]
*  Crusader III , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 808 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 67 kill , 0 pp - U:009  [+46 exp]
 Sherman III , 6th RTR/7th Arm.Div. , 4 bars , 484 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 55 kill , 300 pp - U:015  [+31 exp]
+  Churchill III , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 544 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Resilience  , 37 kill , 0 pp - U:023  [+82 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 3 bars , 344 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 16 kill , 300 pp - U:027  [+57 exp]

Rozpoznanie
*  Daimler AC MkII , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 732 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 15 kill , 0 pp - U:004  [+15 exp]
+  Long Range Desert Patrol , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 141 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:017  [+29 exp]
 Daimler AC MkII , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 381 exp , Wielka Brytania , 5/10 ,    Recon, 4 kill , 180 pp - U:030  [+29 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG , Bedford QLT , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 1 bars , 133 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 242 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 5 kill , 252 pp - U:028  [+17 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 1 bars , 180 exp , Wielka Brytania , 11/10 ,   Air Defense, 2 kill , 343 pp - U:026  [+31 exp]

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 725 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 6 kill , 0 pp - U:005  [+31 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 3 bars , 331 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 10 kill , 0 pp - U:008  [+39 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 485 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 5 kill , 0 pp - U:011  [+17 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 421 exp , Wielka Brytania , 13/10 , 6 kill , 452 pp - U:012  [+28 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 2 bars , 230 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 4 kill , 547 pp - U:016  [+19 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 3 bars , 314 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Determined Defense  , 4 kill , 417 pp - U:029  [+49 exp]
+  Bishop , 5th RHA/7th Arm.Div. , 2 bars , 286 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Devastating Fire  ,   Support, 1 kill , 0 pp - U:032  [+34 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 791 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Shock Tactics  , 15 kill , 540 pp - U:014  [+57 exp]
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 3 bars , 347 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Air Defense, 12 kill , 480 pp - U:020  [+14 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 423 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 10 kill , 492 pp - U:024  [+27 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 2 bars , 216 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 5 kill , 540 pp - U:033  [+31 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 2 bars , 238 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:034  [+78 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 1 bars , 158 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018
 Blenheim Mk. IV , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 790 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  ,   Support, 5 kill , 456 pp - U:019  [+109 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 4 bars , 448 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 5 kill , 684 pp - U:031  [+79 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:310  TNK:68   RCN:49   AT:77   FLAK:40   FORT:31   ATY:127  AD:2    FTR:28   TB:22     Total: 754
Lost  : INF:4    AT:2    FORT:2      Total: 8

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   1899 exp,     43 kill,    336 pp    Average:    271 exp,      6 kill,     48 pp
Czołg          *   6 Units *  2 Leaders      Total :   3659 exp,    261 kill,    600 pp    Average:    610 exp,     44 kill,    100 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1254 exp,     24 kill,    180 pp    Average:    418 exp,      8 kill,     60 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    375 exp,      6 kill,    252 pp    Average:    188 exp,      3 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    180 exp,      2 kill,    343 pp    Average:    180 exp,      2 kill,    343 pp
Artyleria      *   7 Units *  3 Leaders      Total :   2792 exp,     36 kill,   1416 pp    Average:    399 exp,      5 kill,    202 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2015 exp,     44 kill,   2052 pp    Average:    403 exp,      9 kill,    410 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1396 exp,     11 kill,   1392 pp    Average:    465 exp,      4 kill,    464 pp
* Summary:     *  34 Units *  9 Leaders      Total :  13570 exp,    427 kill,   6571 pp    Average:    399 exp,     13 kill,    193 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 144 units total (core+aux):
Piechota : 56
Czołg : 15
Rozpoznanie :  8
Artyleria ppanc. :  9
Artyleria uniwersalna :  6
Artyleria : 33
Myśliwiec : 11
Bomb. taktyczny :  6

Player 2  Niemcy   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  1
Czołg :  2
Artyleria ppanc. :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2020, 10:39:37 wysłane przez Estek » Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #18 : Listopad 12, 2020, 05:55:48 »

Taaak... to była moja ostatnia mapa w tej kampanii. Po ilości wojsk, min, artylerii i zero finezji - HuhHuh?? odechciało mi się grać Huh?
Dzięki za fajne opisy, wierne mapie, poglądowe rysunki i kolory w statystykach.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #19 : Listopad 13, 2020, 05:22:14 »

Taaak... to była moja ostatnia mapa w tej kampanii. Po ilości wojsk, min, artylerii i zero finezji - HuhHuh?? odechciało mi się grać Huh?
Dzięki za fajne opisy, wierne mapie, poglądowe rysunki i kolory w statystykach.

Cześć. Dzięki za miłe słowa. Jeśli chodzi o uwagi do drugiej bitwy pod El Alamein, to tak niestety wyglądała sytuacja na froncie. Autor kampanii, czyli Gustlik starał się ją jak najwierniej odwzorować. Pretensje można kierować co najwyżej do Rommla i Montgomery'ego  Wink
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #20 : Listopad 13, 2020, 08:12:03 »

Scenariusz 14: "Medenine"

Zakupy:
1. Przezbrajam Churchille IV z 5.RTR w działa 75 mm.
2. Wyposażam kompanię CKM-ów w Browningi M2, wymieniam transport na Jeepy i organizuje przeszkolenie spadochronowe
3. Dokupuje kolejnego M10 Wolverine
4. Dołączam dodatek "Fast Speed" do Patrolu "G" z LRDG
5. Wzmacniam artylerię

Pościg za wojskami Rommla dotarł do linii Mareth na granicy z Tunezją. Wywiad ostrzega przed spodziewanym pod Medeniną (VHex nr 1) kontratakiem przeciwnika. Stacjonującą w tym rejonie 5-tą nowozelandzką DP wzmacniam dwoma brygadami pancernymi i licznymi jednostkami artylerii. Łącznie do dyspozycji nad rzeką Wadi Zigzaou mam 6 pułków czołgów, dwa dywizjony M10-ek, 4 pułki artylerii polowej i dywizjon pelotek. Reszta sił musi dotrzeć z odległego SHexa w Ben Gardane. Z SHexa na lotnisku na pd od Ben Gardane wyruszy grupa specjalna, składająca się z dwóch patroli LRDG, kompanii CKM, 25-funtówki, Daimlera AC i pułku KRRC. Ich zadaniem będzie infiltracja pozycji przeciwnika od Foum Tatahouime po Oouirat (VHex nr 3) i lotnisko koło B.Soltane (VHex nr 4).

Ofensywa "Lisa Pustyni" nad brzegami Zatoki Gabes wygląda bardzo groźnie. Cała fala piechoty, ppanców i jednostek rozpoznania z pięciu dywizji zalewa obszar między Mareth a Medeniną. Między nimi czają się bataliony czołgów Pz IIIL i nowe groźne Pz IVG. Przeciwnikowi udaje się nawet podciągnąć kilka jednostek polowej artylerii, choć jak pokaże przyszłość i tak zbyt mało. Linia obrony aliantów jest twarda. Ataki sił Osi paruje w początkowej fazie walk 6 pułków artylerii oraz dwa dywizjony bombowe. Pierwsze skuteczne szarże mają za sobą Królewskie Pułki Czołgów i Huzarzy, jednak cały czas muszą pamiętać o powrocie za rzekę Wadi Zigzaou. Sytuacja nieco się komplikuje gdy nadciąga Luftwaffe oraz niemieckie samobieżne pelotki. Moje samoloty muszą nieco się cofnąć i stoczyć zaciętą walkę o panowanie w powietrzu. Na ziemi jest równie niebezpiecznie, ale na moją korzyść zaczynają przemawiać posiłki spod Ben Gardane. W końcu atak niemiecko-włoski załamuje się i można przejść do kontrnatarcia.

Mina mi rzednie, gdy widzę niemiecką linię umocnień pod Mareth i liczbę okopanej artylerii na wzgórzach Matmata. Część z tych dział miała pewnie, wspierać atak na Medeninę, ale tradycyjnie, została na tyłach i tego nie zrobiła. Teraz przyszło mi szturmować prawdziwą twierdzę. Północna brygada "Szczurów Pustyni" wsparta przez obie M10-ki, sztab, 5 jednostek piechoty i 7 jednostek artylerii, przystąpiła do uderzenia na odcinek frontu koło Mareth. Moim celem było przebicie się nadmorską drogą w kierunku Gabes i El Hamma (VHex nr 6). Południowa brygada 7.DPanc wraz z jednostkami 5-tej DP (NZ) oraz 201-ej brygady gwardii i tylko 3 jednostek artylerii obchodziła wzgórza Matmata od południa, by połączyć się z jednostkami LRDG na pd. od miasteczka Hallouf.

Grupa specjalna z LRDG od początku scenariusza robiła największe postępy. Bez przeszkód zajęła ona Foum Tatahouime oraz VHex nr 3 w Oouirat. Następnie podzieliła ona swoje siły na dwie kolumny. Daimler, Patrol "Y" i CKM popędziły dalej na zachód by od południa zaatakować lotnisko w VHexie nr 4 a Patrol "G", 25-funtówka i batalion KRRC ruszyły drogą w kierunku Hallouf, gdzie miały połączyć się z południową brygadą z 7.DPanc.

Wzgórza Matmata, zaczęły być oflankowywane. Grupa północna po ciężkich walkach przerwała front pod Mareth. Czołgi, piechota oraz trzy pułki artylerii popędziły na Gabes. Sztab, pelotka i pozostałe 4 jednostki artyleryjskie, pozostały by ostrzeliwać pozycje niemieckie na wzgórzach. Na południu w ręce aliantów wpadło lotnisko w VHexie nr 4 oraz miasteczko Hallouf. Czołgi wsparte przez Patrol "Y" ruszyły drogą do wioski Matmata. Maorysi z 5.DP, piechota gwardii i artyleria nacierali przez lasy od południa. Obszar zajmowany przez Niemców na centralnych wzgórzach, z każdą kolejną turą coraz mocniej się kurczył.

Losy bitwy rozstrzygnęły się jednak na północy. Pancerniacy sforsowali rzekę Wadi Akarit i z marszu zajęli miasto Gabes i okoliczne lotnisko. Następnie przy wydatnej pomocy lotnictwa wyrzucili Niemców z El Hamma (VHex nr 6) i zajęli SHex nr 5 na drodze do Sfaks. Sześć tur przed czasem bitwa zakończyła się pełnym zwycięstwem. Moje jednostki core zyskały dwóch kolejnych liderów, niestety o marnej wartości. "Skilled Reconnaissance" na czołgu i "Resilience" w artylerii. Jak dotąd była to dla mnie najcięższa bitwa tej kampanii. Duża ilość moich oddziałów została mocno pokiereszowana. Pewnie największy w tym udział, wielkiej ilości artylerii na wzgórzach Matmata. Gdyby choć co druga, ruszyła za czołgami i piechotą na Medeninę, skala trudności tego scenariusza trochę by się wyrównała.

Nagroda: Przeciwpancerna 17-funtówka w trakcie bitwy



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 850  *  Average: 60

..
Current scenario: MEDENINE,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 6722 , Current prestige is 854
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 39
if BV: +200, TUNIS , cap disabled, 16 turns prestige: 200
if V : +150, TUNIS , cap disabled, 18 turns prestige: 200
if TV: +100, TUNIS , cap disabled, 20 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 252 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+8 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 389 exp , Wielka Brytania , 6/10 , Aggressive Attack  , 11 kill , 0 pp - U:007  [+21 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 2 bars , 263 exp , Wielka Brytania , 5/10 , 9 kill , 0 pp - U:010  [+24 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 455 exp , Wielka Brytania , 10/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 209 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 4 kill , 336 pp - U:021  [+36 exp]
+  Mobile Infantry , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 2 bars , 227 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:022  [+60 exp]
+  SAS 1941 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 3 bars , 321 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:025  [+68 exp]

Czołg
*  Crusader III , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 868 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Bridging  , 51 kill , 0 pp - U:002  [+58 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 727 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 43 kill , 0 pp - U:003  [+58 exp]
*  Crusader III , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 845 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 69 kill , 0 pp - U:009  [+37 exp]
 Sherman III , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 521 exp , Wielka Brytania , 5/10 , Skilled Reconnaissance  , 60 kill , 300 pp - U:015  [+37 exp]
+  Churchill IV NA 75 , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 613 exp , Wielka Brytania , 5/10 , Resilience  , 41 kill , 0 pp - U:023  [+69 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 4 bars , 420 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 23 kill , 300 pp - U:027  [+76 exp]

Rozpoznanie
*  Daimler AC MkII , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 753 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 15 kill , 0 pp - U:004  [+21 exp]
+  Long Range Desert Patrol , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 155 exp , Wielka Brytania , 3/10 ,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:017  [+14 exp]
 Daimler AC MkII , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 381 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 5 kill , 180 pp - U:030

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 1 bars , 178 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+45 exp]
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 308 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 6 kill , 252 pp - U:028  [+66 exp]
 Wolverine , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 228 exp , Wielka Brytania , 2/10 , 2 kill , 252 pp - U:121  [+78 exp]
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 1 bars , 150 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:124

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Air Defense, 4 kill , 312 pp - U:026  [+35 exp]

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 811 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp - U:005  [+86 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 4 bars , 438 exp , Wielka Brytania , 13/10 , 11 kill , 0 pp - U:008  [+107 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 513 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 7 kill , 0 pp - U:011  [+28 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 510 exp , Wielka Brytania , 11/10 , Resilience  , 8 kill , 382 pp - U:012  [+89 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 3 bars , 303 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 6 kill , 547 pp - U:016  [+73 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 3 bars , 370 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Determined Defense  , 4 kill , 417 pp - U:029  [+56 exp]
+  Bishop , 5th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 414 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Devastating Fire  ,   Support, 5 kill , 0 pp - U:032  [+128 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 833 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 540 pp - U:014  [+42 exp]
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 3 bars , 387 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Air Defense, 14 kill , 480 pp - U:020  [+40 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 485 exp , Wielka Brytania , 3/10 , 10 kill , 492 pp - U:024  [+62 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 2 bars , 235 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 5 kill , 540 pp - U:033  [+19 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 3 bars , 317 exp , Wielka Brytania , 7/10 ,   Support, 3 kill , 0 pp - U:034  [+79 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 1 bars , 176 exp , Wielka Brytania , 6/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+18 exp]
 Blenheim Mk. IV , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 886 exp , Wielka Brytania , 5/10 , All Weather Combat  ,   Support, 6 kill , 456 pp - U:019  [+96 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 556 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,   Support, 8 kill , 684 pp - U:031  [+108 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:330  TNK:72   RCN:53   AT:86   FLAK:46   FORT:41   ATY:140  AD:2    FTR:30   TB:23     Total: 823
Lost  : INF:4    AT:2    FORT:2      Total: 8

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2116 exp,     47 kill,    336 pp    Average:    302 exp,      7 kill,     48 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3994 exp,    287 kill,    600 pp    Average:    666 exp,     48 kill,    100 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1289 exp,     25 kill,    180 pp    Average:    430 exp,      8 kill,     60 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :    864 exp,      9 kill,    504 pp    Average:    216 exp,      2 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  4 Leaders      Total :   3359 exp,     51 kill,   1346 pp    Average:    480 exp,      7 kill,    192 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   2257 exp,     48 kill,   2052 pp    Average:    451 exp,     10 kill,    410 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1618 exp,     15 kill,   1392 pp    Average:    539 exp,      5 kill,    464 pp
* Summary:     *  36 Units * 11 Leaders      Total :  15712 exp,    486 kill,   6722 pp    Average:    436 exp,     14 kill,    187 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 50 units total (core+aux):
Piechota : 14
Czołg :  6
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria : 12
Myśliwiec :  6
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Niemcy   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2020, 08:19:23 wysłane przez Estek » Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #21 : Listopad 14, 2020, 04:10:57 »

Patrzę na mą starą, niedokończoną kampanię

http://forum.opengeneral.pl/ranking-generalow-2017/2754/0/
I zauważam, że mam już 13 liderów, gdy Ty masz 8-9. I mam flaków  4, zero bombowców. Koszt armii 3300 do Twych 6500... ciekawa dysproporcja...  Huh Roll Eyes
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #22 : Listopad 15, 2020, 08:39:28 »

Patrzę na mą starą, niedokończoną kampanię
http://forum.opengeneral.pl/ranking-generalow-2017/2754/0/
I zauważam, że mam już 13 liderów, gdy Ty masz 8-9. I mam flaków  4, zero bombowców. Koszt armii 3300 do Twych 6500... ciekawa dysproporcja...  Huh Roll Eyes

Zgadza się. Nie mam zbytnio szczęścia do liderów w tej kampanii, zarówno co do ich ilości jak i jakości co poniektórych. Co do dysproporcji w kosztach armii. Zwróć uwagę, że nasze statystyki rozjeżdżają się od scenariusza 5-ego, czyli oblężenia Tobruku. To był bodaj pierwszy scenariusz, gdzie nie było autouzupełnień. Sam przyznajesz w opisie do tej bitwy, że przywrócenie stanów kosztowało Cie 600 pp. W dużej mierze skupiłeś się na wzmacnianiu jednostek, których wartość nie jest wliczana do kosztów armii np. większość Twoich pułków pancernych. Ja z kolei kupowałem drogie samoloty, które do kosztów armii jak najbardziej się wliczały i to solidnie, a jednostki w scenariuszach bez autouzupełnień wzmacniałem np. do poziomu maks 8/10 albo zostawiałem je jak są, jeśli ich poziom przekraczał chociaż 5/10. Było jeszcze sporo zdobytych trigger hexów, w których znajdowały się bonusy prestiżowe. Myślę, że tak po malutku budowały się te różnice.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #23 : Listopad 15, 2020, 11:09:36 »

Scenariusz 15: "Tunis"

Zakupy:
1. Przezbrajam pułk Bishopów w potężniejszą artylerię 5.5 cala + ciągniki Scammell Pioneer
2. Kupuję rozpoznawcze Mosquito PR IX z dodatkiem "Recon"
3. Za końcówkę prestiżu wzmacniam o jeden punkt stan baterii D i J 25-funtówek z 3th RHA

Ostatni zryw w Afryce Północnej. Atak w kierunku portów w Bizercie, Tunisie i na półwyspie Bon. Lewe skrzydło i Bizertę biorą na siebie Amerykanie ze słynnej "Big Red One". Najpierw będą musieli jednak sforsować rzekę Medjerda i zdobyć Medjez el Bab (VHex nr 1). Prawe skrzydło i zajęcie Półwyspu Bon (SHex nr 2 i VHex nr 3) przypadnie oddziałom 8.Armii. Wspomagać ich w tym będzie XIX Korpus Wolnych Francuzów. Za centrum mapy i port w Tunisie (VHex nr 4) odpowiadać będą moje "Szczury Pustyni".
Wreszcie są dostępne 3 transporty lotnicze, więc będzie można wykombinować jakiś zrzut spadochronowy na zapleczu frontu. Moją uwagę przykuwa umieszczone centralnie lotnisko, nieopodal Tunisu.

Kiedy 1.DP i 7.DPanc wychodzą na równinę pomiędzy rzekami Medjerda i Kebir rzucają się na nich niemieckie odwody pancerne. Pierwszy cios przyjmują Amerykanie, którzy znajdują się bliżej frontu. Mocno obrywa batalion Shermanów, który traci 60% stanu.
1.DP zostawia równinę Brytyjczykom z 7.DPanc, a sama przy silnym wsparciu z powietrza przekracza Medjerdę i wchodzi na wzgórza, górujące nad Medjez el Bab. Udaje się tam unieszkodliwić jedno stanowisko ciężkiej artylerii i znacząco zredukować stan drugiego. Na równinie poniżej "Szczury Pustyni" wciągają 5 Armię Pancerną w pułapkę. Kolejny skok niemieckich czołgów i wspierających ich grenadierów, zostaje rozbity pod gęstym ogniem artylerii. Droga do Tunisu stoi praktycznie otworem. Podobny krzyk rozpaczy jest dziełem Luftwaffe. Kończy się równie szybko co działania 5 Armii Pancernej na ziemi. Na odcinku wschodnim Francuzi z XIX Korpsu i Brytyjczycy z 8.Armii łatwo przenikają przez słabą, bronioną przez nieliczne włoskie oddziały linię frontu.
Oddziały SAS core i aux szykują się do desantu koło tuniskiego lotniska. Po przeprowadzonym rozpoznaniu zmieniam jednak zdanie. Zrzucam oba oddziały nieco bardziej na pd-wschód od lądowiska, by zablokowały drogę włoskich odwodów GA "Afryka". SAS walczy w osamotnieniu, tylko jedną turę. Wkrótce docierają do nich pododdziały 8.Armii oraz Francuzi.

Amerykanie trochę męczą się pod Medjez el Bab, ale dzięki wsparciu artylerii "Szczurów Pustyni" udaje im się wreszcie zdobyć miasto i ruszyć w drogami na północ. Pokiereszowane oddziały jadą okrężną drogą forsując rzekę Wadi Tine. Główne siły wzdłuż rzeki Medjerda na Tebourbe. 7.DPanc łapie Tunis silnym uściskiem. Na prawym skrzydle piechota gwardii z potężnym wsparciem 5 pułków artylerii zdobywa tuniskie lotnisko i dociera do ujścia rzeki Kebir. Na lewym skrzydle manewr oskrzydlenia wykonuje 5 pułków pancernych wspieranych przez 3 pułki artylerii i obie M10-ki. Na półwyspie Bon atak 8.Armii i Francuzów idzie jak po maśle. Opór Włochów jest praktycznie symboliczny. Do 9-ej tury cały półwysep Bon z portem w Kelibi (SHex nr 2) i miastem El Haouaria (VHex nr 3) jest w rękach aliantów.

Kiedy los Tunisu wydaje się praktycznie przesądzony kieruję swoją uwagę na port w Bizercie. Posyłam na pn-zachód prawie całe lotnictwo oraz obie jednostki SAS w szybowcach. Drogą lądową oddelegowałem spod Tunisu trzy pułki pancerne, rozpoznawczego Daimlera i M10-kę. Atak wymierzam w 9-ej i 10-ej turze. Amerykanie, którzy przedarli się przez Tebourbe i Mateur zdobywają lotnisko i flankują miasto od zachodu. Od pd-wschodu nacierają czołgi 7.DPanc. W centrum miasta ląduję SAS. Przy potężnym wsparciu z powietrza w 10-ej turze Bizerta zostaje zdobyta. W tym samym czasie pozostałe jednostki "Szczurów Pustyni" przypieczętowują los obrońców Tunisu. Bitwa kończy się 7 tur przed czasem. Zyskałem kolejnego lidera, ale tym razem nie będę narzekał. "All Weather Combat" na myśliwcu przed kampanią włoską to cenny nabytek  Smiley

Nagroda: Cromwell VII



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 918  *  Average: 61

..
Current scenario: TUNIS,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 7285 , Current prestige is 1217
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 1092
if BV: +200, VOLTURNO , cap disabled, 16 turns prestige: 590
if V : +150, VOLTURNO , cap disabled, 18 turns prestige: 590
if TV: +100, VOLTURNO , cap disabled, 20 turns prestige: 590
Ls: Loss , turn prestige: 590

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 282 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+30 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 400 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007  [+11 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 2 bars , 297 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 10 kill , 0 pp - U:010  [+34 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 455 exp , Wielka Brytania , 10/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 223 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 4 kill , 336 pp - U:021  [+14 exp]
+  Mobile Infantry , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 2 bars , 256 exp , Wielka Brytania , 3/10 , 5 kill , 0 pp - U:022  [+29 exp]
+  SAS 1941 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 3 bars , 377 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:025  [+56 exp]

Czołg
*  Crusader III , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 887 exp , Wielka Brytania , 5/10 , Bridging  , 52 kill , 0 pp - U:002  [+19 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 745 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 45 kill , 0 pp - U:003  [+18 exp]
*  Crusader III , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 845 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 69 kill , 0 pp - U:009
 Sherman III , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 541 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 62 kill , 300 pp - U:015  [+20 exp]
+  Churchill IV NA 75 , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 681 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Resilience  , 49 kill , 0 pp - U:023  [+68 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 4 bars , 485 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 28 kill , 300 pp - U:027  [+65 exp]

Rozpoznanie
*  Daimler AC MkII , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 792 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 16 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]
+  Long Range Desert Patrol , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 188 exp , Wielka Brytania , 6/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:017  [+33 exp]
 Daimler AC MkII , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 385 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,    Recon, 5 kill , 180 pp - U:030  [+4 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 1 bars , 186 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+8 exp]
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 350 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 7 kill , 252 pp - U:028  [+42 exp]
 Wolverine , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 282 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill , 252 pp - U:035  [+54 exp]
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 1 bars , 164 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:036  [+14 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Air Defense, 4 kill , 312 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 907 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp - U:005  [+96 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 4 bars , 478 exp , Wielka Brytania , 13/10 , 12 kill , 0 pp - U:008  [+40 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 546 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 9 kill , 0 pp - U:011  [+33 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 565 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Resilience  , 10 kill , 417 pp - U:012  [+55 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 3 bars , 380 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 6 kill , 547 pp - U:016  [+77 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 4 bars , 438 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Determined Defense  , 7 kill , 417 pp - U:029  [+68 exp]
+  5.5 inch , Scammell Pioneer , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 514 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Devastating Fire  ,   Support, 8 kill , 0 pp - U:032  [+100 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 863 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 540 pp - U:014  [+30 exp]
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 455 exp , Wielka Brytania , 6/10 , All Weather Combat  ,   Air Defense, 14 kill , 480 pp - U:020  [+68 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 509 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 12 kill , 492 pp - U:024  [+24 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 2 bars , 248 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 6 kill , 540 pp - U:033  [+13 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 4 bars , 442 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 6 kill , 0 pp - U:034  [+125 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 1 bars , 191 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+15 exp]
 Blenheim Mk. IV , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 995 exp , Wielka Brytania , 9/10 , All Weather Combat  ,   Support, 6 kill , 456 pp - U:019  [+109 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 615 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Support, 10 kill , 684 pp - U:031  [+59 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:133

Player 1 : Wielka Brytania, USA, Francja
Killed: INF:358  TNK:76   RCN:56   AT:94   FLAK:48   FORT:47   ATY:155  AD:3    FTR:32   TB:24     Total: 893
Lost  : INF:4    AT:2    FORT:2      Total: 8

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2290 exp,     51 kill,    336 pp    Average:    327 exp,      7 kill,     48 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   4184 exp,    305 kill,    600 pp    Average:    697 exp,     51 kill,    100 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1365 exp,     27 kill,    180 pp    Average:    455 exp,      9 kill,     60 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :    982 exp,     14 kill,    504 pp    Average:    246 exp,      4 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  4 Leaders      Total :   3828 exp,     62 kill,   1381 pp    Average:    547 exp,      9 kill,    197 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2517 exp,     54 kill,   2052 pp    Average:    503 exp,     11 kill,    410 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1911 exp,     17 kill,   1920 pp    Average:    478 exp,      4 kill,    480 pp
* Summary:     *  37 Units * 12 Leaders      Total :  17292 exp,    534 kill,   7285 pp    Average:    467 exp,     14 kill,    197 pp


Player 1  Wielka Brytania, USA, Francja   has 66 units total (core+aux):
Piechota : 22
Czołg :  9
Rozpoznanie :  6
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria : 11
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny :  6

Player 2  Niemcy, Włochy   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Listopad 15, 2020, 03:30:43 »

2. Kupuję rozpoznawcze Mosquito PR IX z dodatkiem "Recon"
Daj znać jak się sprawuje.

Koszt armii 3300 do Twych 6500... ciekawa dysproporcja...  Huh Roll Eyes
W mojej opinii, powinieneś trochę rozważniej podnosić stany jednostek, szczególnie tych pierwszoliniowych.

Jeśli podnosisz nawet stany lekkich czołgów (i to zaledwie dwu-belkowych), to prestiż ucieka szerokim strumieniem.
*  LT Mk V , 1st RTR , 2 bars , 205 exp , United Kingdom , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 740


« Odpowiedz #25 : Listopad 16, 2020, 08:42:09 »

2. Kupuję rozpoznawcze Mosquito PR IX z dodatkiem "Recon"
Daj znać jak się sprawuje.

Bardzo dobrze. Świetna sprawa na duże mapy jak "Tunis" czy następne "Volturno". Fakt kosztuje z dodatkiem 750 pp, ale można nim oblecieć tyle mapy co dwoma Lysanderami. A zakup dwóch Lysanderów z dodatkami kosztował by już 800 pp i trzeba by jeszcze zaangażować dwa myśliwce do ich pilnowania Wink Dodatkowo nie ma kary za brak amunicji i ma solidne statystyki obrony lądowej i powietrznej, także na upartego można by zaryzykować pozostawienie go bez eskorty.
Zapisane
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #26 : Listopad 17, 2020, 01:31:04 »


Koszt armii 3300 do Twych 6500... ciekawa dysproporcja...  Huh Roll Eyes
W mojej opinii, powinieneś trochę rozważniej podnosić stany jednostek, szczególnie tych pierwszoliniowych.

Jeśli podnosisz nawet stany lekkich czołgów (i to zaledwie dwu-belkowych), to prestiż ucieka szerokim strumieniem.
*  LT Mk V , 1st RTR , 2 bars , 205 exp , United Kingdom , 11/10 , 2 kill , 0 pp - U:003
Dzięki za wskazówkę, spostrzeżenia.
Ja tam podnosiłem, bo nie było kasy na lepszy sprzęt, więc niech choć ma trochę siły, ten słaby, i robi 1:0 albo 2:0, a nie ma strat własnych. Wtedy nabierze doświadczenia, i przy dobrej okazji go wymienić. A zarazem trzymam cap.
Takie miałem założenia.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #27 : Listopad 17, 2020, 02:35:39 »

Ja tam podnosiłem, bo nie było kasy na lepszy sprzęt, więc niech choć ma trochę siły, ten słaby, i robi 1:0 albo 2:0, a nie ma strat własnych. Wtedy nabierze doświadczenia, i przy dobrej okazji go wymienić. A zarazem trzymam cap.
Warto pamiętać że podniesione stany to nie tylko kwestia bezpośrednich strat prestiżu.
Upgrade jednostki o podniesionych stanach jest odpowiednio droższy.

Jeśli planujesz rychły upgrade jednostki, to podnoszenie stanów niekoniecznie jest najlepszym pomysłem.
Każdy upgrade to strata 50% wartości bazowej jednostki (uzwględniająć stany), więc podnoszenie stanów to dodatkowa strata (przepada połowa prestiżu wydanego na podniesienie stanów).
Jeśli dodatkowo jednostka należy do klasy wymagającej częstych ulepszeń (czołgi, myśliwce), to wczesne podniesienie stanów może na dłuższą metę powodować spore ukryte koszty (efekt kumuluje się przy każdym ulepszeniu).

Podnoszenie stanów ma swoje zalety, i właściwie wykorzystane potrafi być potężne. Ale na dłuższą metę wiąże się ze sporymi kosztami. W długiej kampanii te koszty potrafią się kumulować do potężnych sum prestiżu.
Dlatego do podnoszenia stanów warto podchodzić rozważnie i z umiarem.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #28 : Listopad 17, 2020, 03:12:31 »

Ja tam podnosiłem, bo nie było kasy na lepszy sprzęt, więc niech choć ma trochę siły, ten słaby, i robi 1:0 albo 2:0, a nie ma strat własnych. Wtedy nabierze doświadczenia, i przy dobrej okazji go wymienić. A zarazem trzymam cap.
Jeśli planujesz rychły upgrade jednostki, to podnoszenie stanów niekoniecznie jest najlepszym pomysłem.
Każdy upgrade to strata 50% wartości bazowej jednostki (uzwględniająć stany), więc podnoszenie stanów to dodatkowa strata (przepada połowa prestiżu wydanego na podniesienie stanów).
nie rozumiem. Spada doświadczenie jednostki o połowę? Widać czegoś nie zauważyłem.
A może po prostu grając na starej wersji, tego nie mam. Byłoby to racjonalnie, że nie znając nowego sprzętu, trochę tracimy...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #29 : Listopad 17, 2020, 03:35:28 »

nie rozumiem. Spada doświadczenie jednostki o połowę? Widać czegoś nie zauważyłem.
A może po prostu grając na starej wersji, tego nie mam. Byłoby to racjonalnie, że nie znając nowego sprzętu, trochę tracimy...
Nie, nie. Pisałem wyłącznie o prestiżu wydanym na ulepszenie.

Koszt ulepszenia jednostki, to wartość nowej jednostki minus połowa wartości jednostki bazowej.

Przykładowo.
Masz jednostkę bazową wartą 100pp. Ulepszasz do nowej jednostki, wartej 200pp. Koszt ulepszenia to 200pp - (100pp/2) = 150pp.
Różnica miedzy wartością bazową i nową to 100pp. Czyli na ulepszeniu tracisz 50pp.

W przypadku stanów podniesionych do 15/10. Wartość bazowej jednostki wzrasta do 150pp. Koszt docelowej wzrasta do 300pp.  Koszt ulepszenia to 300pp - (150pp/2) = 225pp.
Różnica miedzy wartością bazową i nową to 150pp. Czyli tracisz 75pp.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.087 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)