Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 10, 2022, 04:29:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G33 "Szczury Pustyni" v.4.0e (100%)  (Przeczytany 6420 razy)
besiu
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 315


« Odpowiedz #30 : Listopad 19, 2020, 11:15:43 »

Ciekawe. Nie wiedziałem. Dziękuję  Kiss
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2020, 01:47:01 wysłane przez besiu » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #31 : Listopad 23, 2020, 08:33:55 »

Scenariusz 16: "Volturno"

Zakupy:
1. Batalion mobilnej piechoty przekształcam w pełnoprawny batalion szkockiej gwardii wz.43
2. Pozbywam się Crusaderów III, wymieniając je na Churchille IV NA75 w 7-m pułku Huzarów i Centaury IV CS w 7.RTR.
3. W batalionach rozpoznawczych wymieniam Daimlery AC na Staghoundy I. Jednostka LRDG dostaje pojazdy AEC II
4. Wysłużone Blenheimy Mk. IV zastępuje Mosquitami B XVI
5. Za resztę prestiżu wzmacniam artylerię.

"Szczury Pustyni" trafiają na front włoski. Ich zadaniem będzie napędzanie natarcia wzdłuż rzeki Volturno w kierunku rzeki Rapido i doliny rzeki Liri. Na lewym skrzydle operować będzie słabiutka brytyjska 46.DP. Na prawym skrzydle Amerykanie z 3-ej i 34-ej DP. Pierwszy krok to sforsowanie rzeki Volturno i unicestwienie niemieckiej linii umocnień. 7-ma pancerna bez większych problemów wykonuje zadanie tworząc wielki przyczółek pod Triflisco. 46-tą na lewym skrzydle zatrzymują miny i 15-ta dywizja grenadierów pancernych. Amerykanie z 3-ciej nie ustępują "Szczurom Pustyni". Gorzej mają się Ci z 34-ej, którzy ścierają się z 26.DPanc pod Alife. Tracą jednostkę rozpoznania i 90% stanu w mobilnej pelotce.

"Szczury Pustyni" rozdzielają swoje siły. Jedna kolumna rusza wzdłuż linii kolejowej na północ, druga skręca w kierunku rzeki Savone i lotniska Sparanise na pn-zachód. Nad lotniskiem zawieszam batalion SAS i półcalówkę w oczekiwaniu na odpowiedni moment do desantu z powietrza. Ale na ten moment muszę chwilkę poczekać, bowiem na ziemi formują się jednostki elitarnej dywizji pancernej "HG". Wyprowadzają oni kontratak za rzekę Savone. Układ terenu działa tu na moją korzyść, gdyż z drogi prowadzącej na północ mogę ostrzeliwać szeroki obszar wokół miasteczka Sparanise. Tym sposobem pancerna szpica dywizji "HG" zostaje rozbita w ogniu obu grup "Szczurów Pustyni". Lewe skrzydło dywizji wraca do natarcia. Forsują rzekę i razem ze spadochroniarzami zdobywają strategiczne lotnisko w Sparanise. Niemieckie kontrataki zostają odparte. Niedługo potem zdobywam miasteczka Carinola i Sparanise i Teano.

Na wschodzie 34.DP pod Alife trwa w sytuacji patowej. Lewym skrzydłem atakuje, prawym opiera się niemieckim czołgom i działom szturmowym. Lepiej wiedzie się 3.DP, która z pomocą artylerii północnej kolumny 7.DPanc, rozbija siły 3.DGrenPanc pod miasteczkami Alvignano i Dragoni wychodząc nad Volturno i łącząc się z tyłowymi oddziałami 34.DP. Wspólnymi siłami Amerykanie przełamują impas pod Alife i ruszają na północ i pn-zachód. 34.DP wschodnią drogą a 3.DP zachodnią.

"Szczury Pustyni" po opanowaniu sytuacji na swoich skrzydłach pod Sparanise i Roccaromana, większością sił zbierają się w jedną kolumnę w drodze ku Mignano (VHex nr 1). Na lewym skrzydle pozostawiam tylko niedużą grupę, która ma za zadanie wspomóc pokrwawioną 46.DP w walkach o miasteczko Sessa Aurunca. Na prawym skrzydle jeden Sherman, jeden Wolverine i dywizjon ciężkich auxowych dział 7.2 cala podąża ku Venafro (VHex nr 5) na spotkanie z Amerykanami. Batalion SAS i półcalówka pakują się jeszcze raz do samolotów. Planuje ich desantować, gdzieś pod SHexami 3 lub 4. Zmieniam jednak zdanie, gdy główna kolumna 7.DPanc zostaje zatrzymana pod Mignano. Wąska przełęcz uniemożliwia oflankowanie Niemców. Pozycję trzeba zdobywać frontalnie. Wtedy wpadam na pomysł wykorzystania oddziałów spadochronowych. Niszczą oni silnie okopany sztab w Mignano, stanowiący serce obrony miasta. Wraz z jego likwidacją, z resztą obsady VHexa czołgi i piechota gwardii nie mają już najmniejszych problemów. Otwarcie przełęczy pod Mignano to początek końca niemieckich sił na mapie. Przy wsparciu z powietrza, brytyjskie siły łatwo zdobywają Cervaro (VHex nr 2) i osiągają SHexy 3 i 4 nad rzeką Rapido.

Ostatnie salwy padają na wschodzie frontu. 34.DP rozprawia się z niedobitkami 26.DPanc pod San Gregorio Metese i Capriati Volturno. 3.DP oflankowuje Niemców pod Venafro od wschodu, pn-wschodu i północy. Od południa i zachodu okrążenie domykają brytyjskie czołgi. W czasie decydującego szturmu, wsparcia atakującym udziela 7 batalionów artylerii. 8 tur przed końcem czasu na BV, Venafro zostaje zdobyte. Zyskuje lidera "Street Fighter" w 69-m pułku artylerii polowej.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 987  *  Average: 61

..
Current scenario: VOLTURNO,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 7653 , Current prestige is 712
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 404
if BV: +200, VILLERS-BOCAGE , cap disabled, 20 turns prestige: 95
if V : +150, VILLERS-BOCAGE , cap disabled, 23 turns prestige: 95
if TV: +100, VILLERS-BOCAGE , cap disabled, 26 turns prestige: 95
Ls: Loss , turn prestige: 95

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 282 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:001
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 430 exp , Wielka Brytania , 6/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007  [+30 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 327 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 10 kill , 0 pp - U:010  [+30 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013  [+2 exp]
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 241 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 6 kill , 336 pp - U:021  [+18 exp]
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 325 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 8 kill , 0 pp - U:022  [+69 exp]
+  SAS 1941 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 4 bars , 453 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:025  [+76 exp]

Czołg
*  Churchill IV NA 75 , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 931 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Bridging  , 59 kill , 0 pp - U:002  [+44 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 784 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 48 kill , 0 pp - U:003  [+39 exp]
*  Centaur IV CS , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 890 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 71 kill , 0 pp - U:009  [+45 exp]
 Sherman III , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 595 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 65 kill , 300 pp - U:015  [+54 exp]
+  Churchill IV NA 75 , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 746 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Resilience  , 53 kill , 0 pp - U:023  [+65 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 520 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 33 kill , 300 pp - U:027  [+35 exp]
+  Cromwell VII , 4th CLY/7th Arm.Div. , 1 bars , 159 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:038  [+49 exp]

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 859 exp , Wielka Brytania , 6/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 18 kill , 0 pp - U:004  [+67 exp]
+  AEC II , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 198 exp , Wielka Brytania , 5/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:017  [+10 exp]
 Staghound I , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 4 bars , 401 exp , Wielka Brytania , 7/10 ,    Recon, 6 kill , 228 pp - U:030  [+16 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 222 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 416 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 9 kill , 252 pp - U:028  [+66 exp]
 Wolverine , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 286 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 6 kill , 252 pp - U:035  [+4 exp]
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 227 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:036  [+63 exp]

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 312 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 950 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp - U:005  [+43 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 543 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:008  [+65 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 622 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 10 kill , 0 pp - U:011  [+76 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 625 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Resilience  , 11 kill , 487 pp - U:012  [+60 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 416 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 7 kill , 547 pp - U:016  [+36 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 4 bars , 494 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Determined Defense  , 7 kill , 487 pp - U:029  [+56 exp]
+  5.5 inch , Scammell Pioneer , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 627 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Devastating Fire  ,   Support, 11 kill , 0 pp - U:032  [+113 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 909 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 540 pp - U:014  [+46 exp]
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 526 exp , Wielka Brytania , 5/10 , All Weather Combat  ,   Air Defense, 16 kill , 480 pp - U:020  [+71 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 521 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 13 kill , 492 pp - U:024  [+12 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 2 bars , 293 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 8 kill , 540 pp - U:033  [+45 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 544 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Support, 9 kill , 0 pp - U:034  [+102 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 206 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+15 exp]
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1050 exp , Wielka Brytania , 9/10 , All Weather Combat  ,   Support, 10 kill , 636 pp - U:019  [+55 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 701 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,   Support, 11 kill , 684 pp - U:031  [+86 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:037

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:395  TNK:79   RCN:61   AT:106  FLAK:50   FORT:53   ATY:169  AD:5    FTR:34   TB:28     Total: 980
Lost  : INF:4    RCN:1    AT:2    FORT:2      Total: 9

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2515 exp,     57 kill,    336 pp    Average:    359 exp,      8 kill,     48 pp
Czołg          *   7 Units *  3 Leaders      Total :   4625 exp,    330 kill,    600 pp    Average:    661 exp,     47 kill,     86 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1458 exp,     30 kill,    228 pp    Average:    486 exp,     10 kill,     76 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1151 exp,     18 kill,    504 pp    Average:    288 exp,      5 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  5 Leaders      Total :   4277 exp,     68 kill,   1521 pp    Average:    611 exp,     10 kill,    217 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2793 exp,     63 kill,   2052 pp    Average:    559 exp,     13 kill,    410 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2067 exp,     22 kill,   2100 pp    Average:    517 exp,      6 kill,    525 pp
* Summary:     *  38 Units * 13 Leaders      Total :  19101 exp,    592 kill,   7653 pp    Average:    503 exp,     16 kill,    201 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 67 units total (core+aux):
Piechota : 19
Czołg :  7
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria : 15
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny :  7

Player 2  Niemcy   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #32 : Listopad 25, 2020, 09:21:05 »

Scenariusz 17: "Villers-Bocage"

Zakupy:
1. Oddział SAS modernizuję do standardu 1943
2. Shermany z 6.RTR wymieniam na Firefly'e
3. Churchille IV z 5.RTR wymieniam na model VIIICS

Opuszczamy Włochy i przenosimy się do Normandii. Mam wyznaczyć 6 jednostek do uderzenia spod Bayeux (VHex nr 1) w kierunku tytułowego Villers-Bocage (VHex nr 2) i Caumont (VHex nr 3). Po zdobyciu celów, należy je utrzymać do końca 10 tury. Do misji wybieram oddział SAS, rozpoznawczy 11 pułk Huzarów, dwa pułki pancerne i dwa pułki artylerii o największym zasięgu.

Sam atak przebiega bez większych trudności. Nawet Wittmann i jego Tygrysy nie zrobiły na mnie wrażenia. Oddział pancernego asa został najpierw zasypany ogniem artylerii a następnie spacyfikowany przez Firefly'e, którym towarzyszył batalion SAS. Następnie Anglicy bez przeszkód zajmują Caumont i Villers-Bocage i czekają na niemiecki kontratak. Kiedy przyszedł zrobiło się jednak naprawdę gorąco. Jego kierunek mocno mnie zaskoczył. Wokół auxowego batalionu piechoty, który wyprowadziłem z Bayeux wyrosły jednostki przeciwnika. Na południu też byłem źle ustawiony, dlatego postanowiłem rozegrać to jeszcze raz. W drugiej próbie poszło już zdecydowanie lepiej. Batalion piechoty z Bayeux, nie przekroczył już rzeki Seulles i tam zatrzymał pierwszą falę jednostek dywizji Panzer Lehr. Na południu moje czołgi rozprawiły się z pancerną czołówką tej dywizji a batalion SAS i 11 pułk Huzarów, wsparci ogniem artylerii, dzielnie odpierali wszystkie ataki 2 dywizji SS skierowane na Caumont. Nie było jednak czasu na fetowanie sukcesu, gdyż na północy Niemcy oflankowali pojedynczy batalion auxowej piechoty i wdarli się do Bayeux. Zagrożony był także pozbawiony środków transportu pułk auxowej artylerii. Z odsieczą ruszył pułk Shermanów Firefly i pułk artylerii korpuśnej. Przybyli w ostatniej chwili. Bayeux zostało odbite a obie auxowe jednostki mimo wysokich strat, zostały ocalone. W tym samym czasie, opadł także bitewny kurz pod Caumont i Villers-Bocage. Zostało jeszcze ciut czasu by przeprowadzić niewielki rajd w kierunku małej flagi w Caen. Krótki acz dynamiczny scenariusz.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 1040  *  Average: 61

..
Current scenario: VILLERS-BOCAGE,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 7749 , Current prestige is 372
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 25
if BV: +200, CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , cap disabled, 10 turns prestige: 120
if V : +150, CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , cap disabled, 10 turns prestige: 120
if TV: +100, CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , cap disabled, 10 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 282 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:001
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 430 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 327 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:010
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1940 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 241 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 6 kill , 336 pp - U:021
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 325 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:022
+  SAS 1943 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 5 bars , 505 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:025  [+52 exp]

Czołg
*  Churchill IV NA 75 , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 931 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Bridging  , 59 kill , 0 pp - U:002
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 784 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 48 kill , 0 pp - U:003
*  Centaur IV CS , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 890 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 71 kill , 0 pp - U:009
Firefly , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 656 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 70 kill , 396 pp - U:015  [+61 exp]
+  Churchill VIIICS , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 797 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Resilience  , 56 kill , 0 pp - U:023  [+51 exp]

 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 520 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 33 kill , 300 pp - U:027
+  Cromwell VII , 4th CLY/7th Arm.Div. , 1 bars , 159 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:038

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 931 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 18 kill , 0 pp - U:004  [+72 exp]
+  AEC II , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 198 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:017
 Staghound I , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 4 bars , 401 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 6 kill , 228 pp - U:030

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 222 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 416 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 252 pp - U:028
 Wolverine , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 286 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 6 kill , 252 pp - U:035
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 227 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:036

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 312 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 950 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp - U:005
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 601 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:008  [+58 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 622 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 10 kill , 0 pp - U:011
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 625 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Resilience  , 11 kill , 487 pp - U:012
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer , 106th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 416 exp , Wielka Brytania , 12/10 , 7 kill , 547 pp - U:016
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 4 bars , 494 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Determined Defense  , 7 kill , 487 pp - U:029
+  5.5 inch , Scammell Pioneer , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 807 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Devastating Fire  ,   Support, 14 kill , 0 pp - U:032  [+180 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 909 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 540 pp - U:014
 Spitfire VC , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 526 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  ,   Air Defense, 16 kill , 480 pp - U:020
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 521 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 13 kill , 492 pp - U:024
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 2 bars , 293 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 540 pp - U:033
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 544 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 9 kill , 0 pp - U:034

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 206 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1050 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  ,   Support, 10 kill , 636 pp - U:019
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 701 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 11 kill , 684 pp - U:031
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:037

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:400  TNK:82   RCN:63   AT:108  FLAK:50   FORT:54   ATY:170  AD:5    FTR:34   TB:28     Total: 994
Lost  : INF:4    RCN:1    AT:2    FORT:2      Total: 9

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2567 exp,     58 kill,    336 pp    Average:    367 exp,      8 kill,     48 pp
Czołg          *   7 Units *  3 Leaders      Total :   4737 exp,    338 kill,    696 pp    Average:    677 exp,     48 kill,     99 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1530 exp,     30 kill,    228 pp    Average:    510 exp,     10 kill,     76 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1151 exp,     18 kill,    504 pp    Average:    288 exp,      5 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  5 Leaders      Total :   4515 exp,     71 kill,   1521 pp    Average:    645 exp,     10 kill,    217 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2793 exp,     63 kill,   2052 pp    Average:    559 exp,     13 kill,    410 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2067 exp,     22 kill,   2100 pp    Average:    517 exp,      6 kill,    525 pp
* Summary:     *  38 Units * 13 Leaders      Total :  19575 exp,    604 kill,   7749 pp    Average:    515 exp,     16 kill,    204 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 40 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  7
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  8
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Waffen SS, Niemcy   has 4 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #33 : Grudzień 03, 2020, 07:43:12 »

Scenariusz 18: "Caen-Operacja Goodwood"

Zakupy:
1. Modernizuję batalion inżynieryjny do standardu 1943.
2. Wymieniam 60-funtowe działa w 106 pułku artylerii na 5.5-calówki + wymieniam transport w 5-m i 106-m pułku na ciągniki Albion CX22S + kupuję dodatek "Support" dla 106 pułku.
3. Sprzedaję dodatek "Air Defense" w 92-gim dywizjonie myśliwskim i przezbrajam go w Mustangi IV.

Przystępuję do kolejnej operacji Monty'ego pod Caen, której celem jest wyrwanie się z impasu panującego od m-ca w Normandii. Do pomocy mam potężne wsparcie jednostek aux. Pod Merville na wschodnim brzegu rzeki Orne 6-ta dywizja spadochronowa i Dywizja Pancerna Gwardii. Na zachodnim brzegu Orne i w Caen 11-ta dywizja pancerna i II Korpus Kanadyjski w składzie 3-ciej i 2-giej dywizji piechoty. Moje założenia są zgodne z historycznymi. Kanadyjczycy wezmą na siebie zdobycie południowych dzielnic Caen a siły pancerne przetoczą się w kierunku Moult (VHex nr 1) i wzgórz Bourguebus (VHex nr 2). Po osiągnięciu tych celów, wspólnymi siłami dobiją wroga pod May-sur-Orne (VHex nr 4) i pod Bretteville-sur-Laize (SHex nr 3). Lotnisko i SHex nr 3 biorą na siebie spadochroniarze z 6-tej dywizji. Problem stanowią tylko ograniczone środki transportu powietrznego. Będę ich musiał zrzucać parami.

Scenariusz ten jest pełen emocji już od pierwszej tury. Rozpocząłem go od umocnienia się na drugim brzegu rzeki Orne. Pod Ranville, przerzuciłem artylerię i trochę czołgów z 7.DPanc, 11.DPanc obsadziła Colombelles, a piechota kanadyjska z 3.DP weszła do pn-wschodnich dzielnic Caen. Saperzy z 2.DP wkroczyli do rzeki w celu zbudowania przeprawy. Przypuszczałem, że przeciwnik będzie tu działał defensywnie a tu niespodzianka. Nie chciało mi się spojrzeć na status AI. Na Caen rzucił się do ataku prawie cały I Korpus Pancerny SS. Zgładzeni zostali saperzy z 2.DP i mocno ucierpiały bataliony z 3-ciej dywizji w Caen. Między Merville a Ranville swoich sił próbowała piechota Luftwaffe wsparta przez czołgi i grenadierów z 21.DPanc. Tutaj jednak dysponowałem przytłaczającą siłą ognia, która nie pozwoliła Niemcom na rozwinięcie swoich szyków.

Od swojej drugiej tury ruszyłem spod Ranville z silnym kontratakiem. Pierwszym celem było dotarcie do Troarn nad rzeką Dives. Pod Caen i Colombelles skupiony byłem na obronie. Niemcy atakowali wściekle mój wschodni przyczółek miasta. Straty po obu stronach były wysokie. Co rusz musiałem luzować kanadyjskie bataliony i zastępować je świeżymi jednostkami zza rzeki. Niemcy próbowali nawet sforsować Orne by dostać się do centrum Caen, ale udało mi się ich powstrzymać na mostach. Pełne ręce roboty mieli piloci RAF oraz artylerzyści. Dzięki ich staraniom, udało mi się znacząco osłabić impet ataków I Korpusu.

Wkrótce bitewna szala zaczęła przechylać się na korzyść Brytyjczyków. "Szczury Pustyni" wraz z 11.DPanc przełamały linie niemieckie pod Toufreville i Troarn, Pancerna szpica zmierzała w kierunku Moult (VHex nr 1) i leżące na zachód od niego Vimont. Na południe od wzgórz Bourguebus wylądowała pierwsza sekcja spadochroniarzy, kolejna była już w drodze. Niemcy uparcie atakowali Caan, ale ich szturmy nie miały już pierwotnego animuszu. W 5 turze Caen w całości znalazło się w rękach aliantów. Zdobyte zostało także Moult i leżące między nimi miasteczka Vimont i Cagny. Niemcy trzymali jeszcze wzgórza Bourguebus i obszar koło Bretteville-sur-Laize (SHex nr 3), ale ich koniec był już tylko kwestią czasu. 7.DPanc wzięła na ząb miejscowość Bourguebus (VHex nr 2) a Kanadyjczycy i 11.DPanc nacierali pod Bras. Spadochroniarze z 6.DSpad uchwycili lotnisko koło Bretteville-sur-Laize. Skupili jednak na sobie uwagę odwodów z 2.DPanc SS. Na pomoc ruszył znajdujący się najbliżej 11 pułk Huzarów ze Staghoundami, batalion SAS, półcalówka oraz prawie całe dostępne lotnictwo. Alianci straci jeden z batalionów spadochroniarzy i 60% stanu 11 pułku Huzarów, ale odparli Niemców. Wkrótce dotarły pod Bretteville-sur-Laize kolejne jednostki spadochroniarzy oraz bataliony Staghoundów i Shermanów z 11.DPanc. SHex nr 3 został zdobyty a 2.DPanc SS zmuszona do ucieczki. Kropkę nad "i" postawili Kanadyjczycy i brytyjscy pancerniacy na wzgórzach Bourguebus. Przy potężnym wsparciu artylerii, pewnie zgnietli pozycje niemieckiej piechoty i wdarli się do May-sur-Orne (VHex nr 4) na 9 tur przed końcem czasu na BV.

P.S. Fajnego lidera zdobył batalion niszczycieli czołgów Wolverine.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 1112  *  Average: 61

..
Current scenario: CAEN - OPERATION "GOODWOOD",  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 7920 , Current prestige is 850
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 353
if BV: +200, LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , cap disabled, 16 turns prestige: 800
if V : +150, LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , cap disabled, 18 turns prestige: 800
if TV: +100, LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , cap disabled, 20 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Guards , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 2 bars , 288 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:001  [+6 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 430 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 349 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 11 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1943 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 241 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 6 kill , 360 pp - U:021
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 363 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 9 kill , 0 pp - U:022  [+38 exp]
+  SAS 1943 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 5 bars , 539 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:025  [+34 exp]

Czołg
*  Churchill IV NA 75 , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 931 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Bridging  , 59 kill , 0 pp - U:002
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 819 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 48 kill , 0 pp - U:003  [+35 exp]
*  Centaur IV CS , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 906 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 72 kill , 0 pp - U:009  [+16 exp]
 Firefly , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 699 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 72 kill , 396 pp - U:015  [+43 exp]
+  Churchill VIIICS , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 847 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Resilience  , 64 kill , 0 pp - U:023  [+50 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 550 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 36 kill , 300 pp - U:027  [+30 exp]
+  Cromwell VII , 4th CLY/7th Arm.Div. , 1 bars , 159 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:038

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 985 exp , Wielka Brytania , 4/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 20 kill , 0 pp - U:004  [+54 exp]
+  AEC II , "G" Patrol/LRDG , 1 bars , 198 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:017
 Staghound I , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 4 bars , 467 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 6 kill , 228 pp - U:030  [+66 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 234 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 423 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:028  [+7 exp]
 Wolverine , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 332 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 252 pp - U:035  [+46 exp]
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 227 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:036

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 312 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1018 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 11 kill , 0 pp - U:005  [+68 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 638 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Street Fighter  , 13 kill , 0 pp - U:008  [+37 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 651 exp , Wielka Brytania , 14/10 , 10 kill , 0 pp - U:011  [+29 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 651 exp , Wielka Brytania , 13/10 , Resilience  , 11 kill , 452 pp - U:012  [+26 exp]
 5.5 inch , Albion CX22S , 106th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 418 exp , Wielka Brytania , 13/10 ,   Support, 7 kill , 561 pp - U:016  [+2 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 531 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Determined Defense  , 7 kill , 487 pp - U:029  [+37 exp]
+  5.5 inch , Albion CX22S , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 887 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support, 19 kill , 0 pp - U:032  [+80 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 918 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 540 pp - U:014  [+9 exp]
 Mustang IV , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 593 exp , Wielka Brytania , 9/10 , All Weather Combat  , 17 kill , 648 pp - U:020  [+67 exp]
 Spitfire VB , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 562 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 14 kill , 492 pp - U:024  [+41 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 3 bars , 355 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 9 kill , 540 pp - U:033  [+62 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 601 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,   Support, 10 kill , 0 pp - U:034  [+57 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 236 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+30 exp]
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1115 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  ,   Support, 11 kill , 636 pp - U:019  [+65 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 752 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,   Support, 12 kill , 684 pp - U:031  [+51 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:037

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:435  TNK:93   RCN:68   AT:116  FLAK:54   FORT:55   ATY:192  AD:7    FTR:35   TB:29     Total: 1084
Lost  : INF:8    TNK:1    RCN:1    AT:2    FORT:2    ATY:1      Total: 15

BV 18
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2667 exp,     60 kill,    360 pp    Average:    381 exp,      9 kill,     51 pp
Czołg          *   7 Units *  3 Leaders      Total :   4911 exp,    352 kill,    696 pp    Average:    702 exp,     50 kill,     99 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1650 exp,     32 kill,    228 pp    Average:    550 exp,     11 kill,     76 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1216 exp,     21 kill,    504 pp    Average:    304 exp,      5 kill,    126 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  5 Leaders      Total :   4794 exp,     78 kill,   1500 pp    Average:    685 exp,     11 kill,    214 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3029 exp,     67 kill,   2220 pp    Average:    606 exp,     13 kill,    444 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2213 exp,     24 kill,   2100 pp    Average:    553 exp,      6 kill,    525 pp
* Summary:     *  38 Units * 14 Leaders      Total :  20695 exp,    638 kill,   7920 pp    Average:    545 exp,     17 kill,    208 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 98 units total (core+aux):
Piechota : 32
Czołg : 15
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. : 11
Artyleria uniwersalna :  3
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 19
Myśliwiec :  8
Bomb. taktyczny :  4
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #34 : Grudzień 06, 2020, 09:16:04 »

Scenariusz 19: "Lisieux - Przełamanie do Sekwany"

Zakupy:
1. Zmodernizowanie 1-go batalionu królewskich strzelców do mobilnej piechoty wz.1943
2. 7.RTR wymienia za darmo Centaury IVCS na Shermany IB
3. Batalion ppanc z liderem "BI" otrzymuje Achillesy IIC
4. Wzmocnienia stanów w 25-funtówkach
5. Zakup Typhoon-ów IB(r) dla 145 dywizjonu RAF

7-ma pancerna opuszcza wzgórza Bourguebus i rusza na zachód ku Sekwanie. Ich marszruta przebiega przez rzeki Laison, Dives i Vie ku Lisieux (VHexy 1-3).  Do pomocy otrzymuje skromne wsparcie piechoty z 49-ej dywizji. Na ich artylerię polową nie ma co liczyć bo nie ma transportu. Do Lisieux mamy trzy drogi i aż dziewięć mostów o niewiadomym stanie i nieznanej obsadzie. Atak planuję przeprowadzić na minimum dwóch kierunkach. Kluczowe będą dla mnie meldunki rozpoznania lotniczego.

Na podstawie ich obserwacji, koncentruje swoje siły w dwóch związkach, które atakować będą drogą północną i południową. W centrum znalazła się głównie artyleria, której zadaniem będzie umożliwić grupie północnej sforsowanie dwóch mostów na Dives i Vie. Tradycyjnie do akcji angażuję również SAS i kompanię CKM-ów. Po dodatkowej turze rozpoznania, decyduję się na zrzucenie ich za rzeką Vie ma odcinku północnym, gdzie pomogą rozprawić się z niemieckimi bunkrami.

Scenariusz składa się z dwóch części. Pierwszą można zatytułować: "Droga do Lisieux". To gratka dla logistyków. Miny, bunkry, pozrywane mosty i gniazda oporu. Pierwsze skrzypce gra tu rozpoznanie, artyleria i lotnictwo. Grupa północna boryka się z pododdziałami z 272 i 346.DP, Grupa południowa po sforsowaniu Dives bije się o lotnisko z jednostkami z 85.DP i czołgami 21.DPanc. Dość aktywne jest też w powietrzu. Wyjątkowo uzyskanie panowania na niebie, kosztuje mnie tu sporo strat pośród załóg myśliwców. Druga część scenariusza to "Oblężenie Lisieux". Pierwsza pod miasto dociera grupa północna. Lisieux okazuje się być małą twierdzą. Czołgi i piechota nie mają szans samodzielnie zdobyć miasta. Trzeba poczekać na nadejście artylerii i pomoc grupy południowej. Psuje się pogoda, ale szczęśliwie mam do dyspozycji dwa dywizjony lotnicze, którym to nie przeszkadza. Intensywne walki toczą się przez trzy pełne tury. 7 tur przed czasem, ostatni obrońcy kapitulują.

Nagroda: Spitfire XIV



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 1180  *  Average: 62

..
Current scenario: LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 8026 , Current prestige is 783
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive   Using map: 763
if BV: +200, GHENT , cap disabled, 16 turns prestige: 400
if V : +150, GHENT , cap disabled, 18 turns prestige: 400
if TV: +100, GHENT , cap disabled, 20 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Piechota
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 3 bars , 303 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 440 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 0 pp - U:007  [+10 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 13 kill , 0 pp - U:010  [+19 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1943 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 255 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 360 pp - U:021  [+14 exp]
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 3 bars , 379 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:022  [+16 exp]
+  SAS 1943 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 5 bars , 606 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:025  [+67 exp]

Czołg
*  Churchill IV NA 75 , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 975 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Bridging  , 62 kill , 0 pp - U:002  [+44 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 837 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 50 kill , 0 pp - U:003  [+18 exp]
*  Sherman IB , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 979 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 76 kill , 0 pp - U:009  [+73 exp]
 Firefly , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 714 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 74 kill , 396 pp - U:015  [+15 exp]
+  Churchill VIIICS , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 902 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Resilience  , 67 kill , 0 pp - U:023  [+55 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 566 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 40 kill , 300 pp - U:027  [+16 exp]
+  Cromwell VII , 4th CLY/7th Arm.Div. , 1 bars , 185 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:038  [+26 exp]

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 1015 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 21 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]
+  AEC II , "G" Patrol/LRDG , 2 bars , 245 exp , Wielka Brytania , 8/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:017  [+47 exp]
 Staghound I , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 5 bars , 508 exp , Wielka Brytania , 7/10 ,    Recon, 6 kill , 228 pp - U:030  [+41 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 254 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+20 exp]
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 443 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:028  [+20 exp]
 Achilles IIC , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 374 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 348 pp - U:035  [+42 exp]
+  17 Pdr , Morris Quad , II/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 2 bars , 227 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:036

Artyleria uniwersalna
 40mm Bofors , Morris LAA , 15th (IoM) LAAR/7th Arm.Div. , 2 bars , 215 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 312 pp - U:026

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1065 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 15 kill , 0 pp - U:005  [+47 exp]
+  4.5 inch , AEC Matador , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 684 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Street Fighter  , 14 kill , 0 pp - U:008  [+46 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 662 exp , Wielka Brytania , 15/10 , 10 kill , 0 pp - U:011  [+11 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 689 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Resilience  , 11 kill , 348 pp - U:012  [+38 exp]
 5.5 inch , Albion CX22S , 106th RHA/7th Arm.Div. , 4 bars , 484 exp , Wielka Brytania , 14/10 ,   Support, 8 kill , 604 pp - U:016  [+66 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 609 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Determined Defense  , 9 kill , 522 pp - U:029  [+78 exp]
+  5.5 inch , Albion CX22S , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 934 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support, 22 kill , 0 pp - U:032  [+47 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 1026 exp , Wielka Brytania , 2/10 , Shock Tactics  , 17 kill , 540 pp - U:014  [+108 exp]
 Mustang IV , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 638 exp , Wielka Brytania , 6/10 , All Weather Combat  , 17 kill , 648 pp - U:020  [+45 exp]
 Typhoon IB(r) , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 622 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 15 kill , 528 pp - U:024  [+60 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 422 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 10 kill , 540 pp - U:033  [+67 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 631 exp , Wielka Brytania , 7/10 ,   Support, 13 kill , 0 pp - U:034  [+30 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 236 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1186 exp , Wielka Brytania , 8/10 , All Weather Combat  ,   Support, 14 kill , 636 pp - U:019  [+71 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 796 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 14 kill , 684 pp - U:031  [+44 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 112 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:037  [+2 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:456  TNK:94   RCN:70   AT:121  FLAK:57   FORT:65   ATY:199  AD:8    FTR:36   TB:31     Total: 1137
Lost  : INF:8    TNK:1    RCN:1    AT:2    FORT:2    ATY:1      Total: 15

BV 19
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2808 exp,     71 kill,    360 pp    Average:    401 exp,     10 kill,     51 pp
Czołg          *   7 Units *  3 Leaders      Total :   5158 exp,    371 kill,    696 pp    Average:    737 exp,     53 kill,     99 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1768 exp,     33 kill,    228 pp    Average:    589 exp,     11 kill,     76 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1298 exp,     21 kill,    600 pp    Average:    325 exp,      5 kill,    150 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    215 exp,      4 kill,    312 pp    Average:    215 exp,      4 kill,    312 pp
Artyleria      *   7 Units *  5 Leaders      Total :   5127 exp,     89 kill,   1474 pp    Average:    732 exp,     13 kill,    211 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3339 exp,     72 kill,   2256 pp    Average:    668 exp,     14 kill,    451 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2330 exp,     29 kill,   2100 pp    Average:    583 exp,      7 kill,    525 pp
* Summary:     *  38 Units * 14 Leaders      Total :  22043 exp,    690 kill,   8026 pp    Average:    580 exp,     18 kill,    211 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  7
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  8
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Niemcy   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2020, 09:17:49 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #35 : Grudzień 09, 2020, 06:46:43 »

Scenariusz 20: "Gandawa"

Zakupy:
1. Sprzedaje Cromwell'a IV, AEC II z dodatkiem "Fast Speed"; 17-funtówkę; 40mm Boforsa i Spitfire'a XIV.
2. Ulepszam batalion z Brygady Strzelców do mobilnej piechoty wz.1943 + wzmacniam jej stan do 14/10.
3. 7-my pułk Huzarów przesiada się z Churchill-ów IV na nowiutkie Comety + wzmacniam stan jednostki do 15/10.
4. Wzmacniam stany na maksa w 6-tym i 5-tym RTR.
5. Wzmacniam Achillesa IIC do 13/10.
6. Wymieniam działa w 69-m pułku na 7.2 inch Mk VI + ciężarówki Albion + wzmacniam stany w całej artylerii na maksa.
7. Wzmacniam Typhoona do stanu 15/10; Mustanga IV do 12/10; bombowego Moskita do 15/10 i Bostona do 15/10.

W ostatnim scenariuszu kampanii, naszym zadaniem jest zdobycie Gandawy (VHex nr 1) i utorowanie drogi w kierunku Antwerpii, wzdłuż rzeki Skaldy. Kolejne pozycje strategiczne przeciwnika mieszczą się w Zele (VHex nr 3), Hame (VHex nr 4) i Sint-Niklaas (VHex nr 5). Oprócz nieprzyjaznego terenu, w postaci wąskich dróg poprzecinanych rzekami i kanałami, problemem tego scenariusza jest ograniczona ilość jednostek i brak lotniska od pierwszej tury. Decyduje się wystawić trzy bataliony pancerne (Comet, Firefly i Churchill VIIICS), batalion SAS, batalion mobilnej piechoty wz.43 z liderem "AA" i trzy pułki artylerii (7.2 inch Mk VI, 5.5 inch z "DF", 25-funtówkę z "FD"). Z relacji Primusa71 wiem, że jedyne posiłki na jakie mogę liczyć to jednostki z polskiej 1-szej dywizji pancernej gen. Maczka. Będę je chciał wykorzystać na północy, celem zdobycia portu w Terneuzen (SHex nr 2), co pozwoli mi wystawić resztę moich jednostek. 8 skrupulatnie wybranych oddziałów "Szczurów Pustyni" ruszy wprost na Gandawę po drodze zajmując lotnisko.

Początek bitwy jest nawet przyjemny. Moje oddziały niczym wystrzelone z procy zajmują lotnisko i z pomocą samolotów rozprawiają się z niemiecką artylerią wokół Gandawy. W 3 turze pojawiają się Polacy, który natychmiast obierają kierunek na Terneuzen. W 7 turze Gandawa i leżące wokół niej wioski zostają oczyszczone z nieprzyjaciela. "Szczury Pustyni" pomału koncentrują swoje siły na drugim brzegu Skaldy. Czołówki 1-szej pancernej docierają w tym czasie pod Terneuzen. Od 8 tury polscy czołgiści i piechota próbują wybić korytarz do portu. 7-ma pancerna toczy ciężkie walki nad rzeką Durme. Muszą opanować przeprawę pod Lokeren i zdobyć lotnisko koło Eksaarde. Walki się przeciągają bo w niektórych maszynach trzeba uzupełniać paliwo, w dwóch pułkach artylerii jest już cienko z amunicją no i nie rozpieszcza pogoda. W 9 turze udaje się zdobyć Terneuzen i wystawić resztę jednostek 7.DPanc. Cel to dotarcie pod Sint-Niklaas (VHex nr 5). Kolumna spod Gandawy po uzupełnieniu paliwa i amunicji odzyskuje wigor. Wygrywam pojedynek nad rzeką Durme, zdobywam kolejne lotnisko oraz VHex w Zele. Ostatnie pozycje Niemców są już dosłownie na rzut kamieniem. Artyleria spod Zele demoluje obrońców Hame (VHex nr 4). Polskie działa i armaty 7-mej pancernej spod Terneuzen, paraliżują defensywę pod Sint-Niklaas. Z niedobitkami rozprawia się RAF oraz bataliony Cometów i Shermanów. 5 tur przed czasem bitwa kończy się pełnym zwycięstwem.

P.S. Na turę przed końcem całej kampanii mój 106-ty pułk artylerii konnej zyskał lidera "Overwhelming Attack" na 5.5-calówce. Rychło w czas  Grin



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v4.0e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: 4.5 inch
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:58
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Long Range Desert Patrol
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:62
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Valentine VIII
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: SAS 1941
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:66
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Bishop
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:60
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mosquito FB VI
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:65
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:66
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Cromwell VII
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:69
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:53
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:72
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:68  +++  Proto: Spitfire XIV
20   GHENT , #19 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 1244  *  Average: 62

..
Current scenario: GHENT,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 8830 , Current prestige is 798
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive   Using map: 930
BV: Win , turn prestige: 300
V : Win , turn prestige: 360
TV: Win , turn prestige: 420
Ls: Loss , turn prestige: 420

Piechota
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT , 1st KRRC/7th Arm.Div. , 3 bars , 303 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:001
*  Mobile Infantry 43 , Bedford QLT , 1st RB/7th Arm.Div. , 4 bars , 498 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:007  [+58 exp]
*  Guards , Bedford QLT , 2nd RB/7th Arm.Div. , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:010
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 4 bars , 457 exp , Wielka Brytania , 9/4 , 5 kill , 0 pp - U:013
 Engineers 1943 , Bren [W] , 4th FSq RE/7th Arm.Div. , 2 bars , 255 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 360 pp - U:021
+  Scots Guards 43 , Bren [W] , 2nd Scots Guards/7th Arm.Div. , 4 bars , 407 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 13 kill , 0 pp - U:022  [+28 exp]
+  SAS 1943 , Jeep [W] , "Y" Patrol/LRDG , 5 bars , 626 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 14 kill , 0 pp - U:025  [+20 exp]

Czołg
*  Comet , 7th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 1094 exp , Wielka Brytania , 13/10 , Bridging  , 77 kill , 0 pp - U:002  [+119 exp]
*  Sherman III , 1st RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 840 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 51 kill , 0 pp - U:003  [+3 exp]
*  Sherman IB , 7th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 1015 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 78 kill , 0 pp - U:009  [+36 exp]
 Firefly , 6th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 777 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Skilled Reconnaissance  , 79 kill , 554 pp - U:015  [+63 exp]
+  Churchill VIIICS , 5th RTR/7th Arm.Div. , 5 bars , 953 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Resilience  , 71 kill , 0 pp - U:023  [+51 exp]
 Sherman III , 8th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 566 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 40 kill , 300 pp - U:027

Rozpoznanie
*  Staghound I , 11th Hussars/7th Arm.Div. , 5 bars , 1019 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 22 kill , 0 pp - U:004  [+4 exp]
 Staghound I , King's Dragoon Guards/7th Arm.Div. , 5 bars , 510 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 7 kill , 228 pp - U:030  [+2 exp]

Artyleria ppanc.
*  Abn MG .50 cal. , Jeep , No.3 Sup.Com.RNF/7th Arm.Div. , 2 bars , 254 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006
 Wolverine , I/65th (NY)ATR/7th Arm.Div. , 4 bars , 443 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill , 252 pp - U:028
 Achilles IIC , 57th (ES)ATR/7th Arm.Div. , 3 bars , 374 exp , Wielka Brytania , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 8 kill , 452 pp - U:035

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , M/P/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1117 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Fire Discipline  , 15 kill , 0 pp - U:005  [+52 exp]
+  7.2 inch Mk VI , Albion CX22S , 69th MRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 736 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Street Fighter  , 18 kill , 0 pp - U:008  [+52 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad , C/4th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 682 exp , Wielka Brytania , 15/10 , 10 kill , 0 pp - U:011  [+20 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , D/J/3rd RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 718 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Resilience  , 12 kill , 522 pp - U:012  [+29 exp]
 5.5 inch , Albion CX22S , 106th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 511 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Overwhelming Attack  ,   Support, 8 kill , 604 pp - U:016  [+27 exp]
 25 Pdr , Morris Quad , 60th FRRA/7th Arm.Div. , 5 bars , 626 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Determined Defense  , 9 kill , 522 pp - U:029  [+17 exp]
+  5.5 inch , Albion CX22S , 5th RHA/7th Arm.Div. , 5 bars , 1062 exp , Wielka Brytania , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support, 26 kill , 0 pp - U:032  [+128 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX , 33.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 1064 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Shock Tactics  , 18 kill , 540 pp - U:014  [+38 exp]
 Mustang IV , 92.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 729 exp , Wielka Brytania , 11/10 , All Weather Combat  , 19 kill , 712 pp - U:020  [+91 exp]
 Typhoon IB(r) , 145.Sqn RAF/244.Wing , 5 bars , 683 exp , Wielka Brytania , 14/10 ,   Support, 15 kill , 739 pp - U:024  [+61 exp]
 Spitfire IX , 601.Sqn RAF/244.Wing , 4 bars , 426 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 10 kill , 540 pp - U:033  [+4 exp]
+  Mosquito FB VI , 113.Sqn RAF/AHQ WD , 5 bars , 702 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,   Support, 15 kill , 0 pp - U:034  [+71 exp]

Bomb. taktyczny
 Lysander , 208.Sqn RAF/253.Wing , 2 bars , 267 exp , Wielka Brytania , 2/10 ,    Recon, 1 kill , 252 pp - U:018  [+31 exp]
 Mosquito B XVI  , 8.Sqn RAF/270.Wing , 5 bars , 1336 exp , Wielka Brytania , 11/10 , All Weather Combat  ,   Support, 16 kill , 699 pp - U:019  [+150 exp]
 A-20 Boston , 24.Sqn SAAF/261.Wing , 5 bars , 873 exp , Wielka Brytania , 15/10 ,   Support, 16 kill , 1026 pp - U:031  [+77 exp]
 Mosquito PR IX  , 682.Sqn RAF/285.Wing , 1 bars , 112 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 528 pp - U:037

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:482  TNK:94   RCN:72   AT:126  FLAK:60   FORT:70   ATY:212  AD:10   FTR:37   TB:32     Total: 1195
Lost  : INF:8    TNK:1    RCN:1    AT:2    FORT:2    ATY:1      Total: 15

BV 20
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2914 exp,     76 kill,    360 pp    Average:    416 exp,     11 kill,     51 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   5245 exp,    396 kill,    854 pp    Average:    874 exp,     66 kill,    142 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1529 exp,     29 kill,    228 pp    Average:    765 exp,     15 kill,    114 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1071 exp,     20 kill,    704 pp    Average:    357 exp,      7 kill,    235 pp
Artyleria      *   7 Units *  6 Leaders      Total :   5452 exp,     98 kill,   1648 pp    Average:    779 exp,     14 kill,    235 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3604 exp,     77 kill,   2531 pp    Average:    721 exp,     15 kill,    506 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  1 Leaders      Total :   2588 exp,     33 kill,   2505 pp    Average:    647 exp,      8 kill,    626 pp
* Summary:     *  34 Units * 15 Leaders      Total :  22403 exp,    729 kill,   8830 pp    Average:    659 exp,     21 kill,    260 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  9
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 10
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Niemcy   has 4 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #36 : Grudzień 20, 2020, 12:28:48 »

Podsumowanie:

G33 z punktu widzenia nacji, którą walczymy to prawdziwy rarytas. W całym zbiorze dostępnych kampanii jest takich 6, w których możemy powalczyć oddziałami Brytyjskiej Wspólnoty Narodów w okresie IIWŚ. W kampaniach "gustlikowych" tylko 2. Spróbuję opisać G33 porównując ją do brytyjskiej kampanii W29, którą miałem okazję rozgrywać i opisywać trochę ponad 3 lata temu. W29 to bardziej przekrojowa kampania wojsk brytyjskich. Poznajemy tam wszystkie najważniejsze bitwy od norweskich fiordów, przez pola Francji, libijską pustynię, włoskie Apeniny, holenderskie poldery po niemieckie Zagłębie Ruhry. To bardziej kampania pokroju klasycznego "Blitzkriegu" rozgrywana na równie klasycznych mapach wywodzących się z PGII. G33 jest kampanią bardziej szczegółową i spójniejszą. Opowiada nam historię legendarnej 7.DPanc "Szczurów Pustyni", której żołnierze zapisali chlubną kartę w najważniejszych operacjach prowadzonych przez Brytyjczyków w Afryce Północnej, we Włoszech i na Zachodnim Froncie. Klimatem zdecydowanie jest tu bliżej do "Dywizji Duchów" czy "Znaku Orła" co zasługuje na duży plus. Kolejną zaletą są mapy. Tych wywodzących się z PGII jest chyba tylko jedna w scenariuszu "Villers-Bocage". Na niektórych grałem po raz pierwszy jak np. będąca dla mnie miłym zaskoczeniem "Cean-Operacja Goodwood" czy "Tunis" gdzie mapa obejmuje teren od Bizerty po przylądek Bon. Oczywiście nie trzeba przypominać, że wszystkie nazwy geograficzne są elegancko opisane. W W29 można było o tym tylko pomarzyć.

Następna zaleta do których przyzwyczaiły nas kampanie "gustlikowe" to odwzorowanie, opisanie i umieszczenie związków taktycznych wszystkich walczących stron. Czasem wydaje się to naturalne, ale często takie nie jest. Mając to na uwadze W29 można nazwać kampanią "rozrywkową".  Niby teatr działań wojennych się zgadza, ale organizacja wojsk i ich wyposażenie jest już nieco fantazyjne. To trochę jak film akcji osadzony w czasach IIWŚ, który ogląda się zagryzając popcorn. G33 ma w sobie więcej "historyczności". Bliżej mu do filmu dokumentalnego, z którego można wynieść jakąś wartościową wiedzę.

Po beczce miodu czas teraz na łyżkę dziegciu  Wink G33 wydaje się być kampanią niezakończoną. W scenariuszach 19 i 20 brakuję briefingów. Spójna i szczegółowa historia 7.DPanc, urywa się wraz z bitwą o Gandawę. Trochę szkoda. Dla domknięcia tej ciekawej opowieści przydałyby się jeszcze ze trzy scenariusze. Operacja "Blackcock", operacja "Plunder" i zdobycie Hamburga. 
Druga sprawa to wielokrotnie wypominane przeze mnie problemy AI z operowaniem artylerią. To zdarzało się już w innych kampaniach, ale w tej jakoś szczególnie rzucało mi się w oczy. W scenariuszach ofensywnych ten problem nie jest raczej dostrzegalny, ale we wszystkich bitwach defensywnych lub takich, które zaczynają się od kontrataku nieprzyjaciela występował praktycznie zawsze. Nie będę tutaj raz jeszcze wymieniał wszystkich jednostek i ich kodów, ale przypomnę numery scenariuszy: 9,10,11,12,14,18.

Na koniec słowo o poziomie trudności. Z mojego punktu widzenia był on umiarkowany. Operując liczbami jakieś 5/10. Podobnie grało się jak np. w "Znak Orła". Przez pierwsze 6 scenariuszy walczymy ze słabymi Włochami nad którymi mamy technologiczną przewagę. To wystarczający czas na przygotowanie armii do walki z bardziej wymagającymi przeciwnikami jakimi są Niemcy. A i ich nie ma się co demonicznie bać, bo pierwsze spotkanie z DAK nie jest jakimś traumatycznym przeżyciem. Poprzeczka trudności podnosi się dopiero od scenariusza 9-ego i trzyma dość wyrównany poziom aż do końca kampanii. Przez cały ten czas będziemy mocno obdarowywani jednostkami aux, co zniweluje poczucie przewagi po stronie naszych rywali. Jeśli chodzi o wysokość nagród prestiżowych, miejscami wstrzymane autouzupełnienia to moim zdaniem jest to zrobione bardzo przemyślanie i nawiązuje do realiów historycznych. Gra na 100% pozwala na zbudowanie dość zbilansowanej armii bez przegięć. Jeśli komuś będzie za mało, bo lubi walczyć jednostkami o stanach 15/10 i mieć w nich uruchomione po dwa dodatki to proponuję grę na minimum 200%.

Pozdrawiam wszystkich graczy OG i życzę Zdrowych i Spokojnych Świąt !
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 707



« Odpowiedz #37 : Grudzień 30, 2020, 04:34:38 »

Cytuj
Następna zaleta do których przyzwyczaiły nas kampanie "gustlikowe" to odwzorowanie, opisanie i umieszczenie związków taktycznych wszystkich walczących stron. Czasem wydaje się to naturalne, ale często takie nie jest.

Według mnie takie kampanie są najlepsze, te które mają swój klimat właśnie w odwzorowaniu na mapie (nazwy miejscowości), odwzorowanie w jednostkach (nazwy związków taktycznych). Czasem brakuje mi tego w wielu kampaniach.

Masz fajny patent numerowania VH albo celów, chyba pomyślę, by wprowadzić go u siebie w opisach.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 739


« Odpowiedz #38 : Grudzień 30, 2020, 04:56:31 »

Masz fajny patent numerowania VH albo celów, chyba pomyślę, by wprowadzić go u siebie w opisach.

Najprostszy jaki tylko się da  Wink Zależało mi na tym, by czytający opis, mógł jak najlepiej odnaleźć się w sytuacji.
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.077 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.005s, 2q)