Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 03:17:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - W87 "IDF - Kampania Północna" v.4.0 (100%)  (Przeczytany 8726 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« : Grudzień 29, 2020, 11:12:47 »

Na koniec roku postanowiłem rozegrać coś krótkiego i innego niż kampanie z IIWŚ. Ponieważ miałem raczej pozytywne wspomnienia z kampanii IDF W88, zdecydowałem się na bliźniaczą W87.

Scenariusz 1: "Jenin"

Zakupy:
1. Sherman M-51
2. 2x A-4E Skyhawk z dodatkami "Support"
3. Batalion piechoty wz.66

Pierwszym przeciwnikiem z którym przyjdzie się zmierzyć jest Królestwo Jordanii. Zadaniem IDF jest zdobycie leżących w Samarii miast Jenin (VHex nr 1) i Nablus (VHex nr 3). Siły są skromne. Na północy mam dwa bataliony pancerne, kompanię rozpoznawczą, batalion piechoty i sztab. Na zachodzie trzy bataliony piechoty, które wzmacniam świeżo zakupionym Super Shermanem. Moją nadzieją są siły powietrzne. Dwa Skyhawki oraz dwa auxowe myśliwce Ouragan i Mirage IIIC. Plan jest prosty atak z północy i zachodu w kierunku miasta Nablus.

Pierwsze walki wybuchają pod Jeninem i koło wsi Tul-Karm na zachodzie. Jordańczycy są wymagającym przeciwnikiem. Mają twarde czołgi M48 Patton i nowocześniejszą piechotę od auxowych batalionów Izraelskich. Ich słabą stroną jest jednak brak wsparcia z powietrza i brak obrony przeciwlotniczej. Skyhawki mają na tej mapie pełne używanie. Przeciwnik mimo defensywnego charakteru bitwy, próbował działać zaczepnie. By pohamować jego zapędy musiałem kupić batalion piechoty do zabezpieczenia miasta Um el-Fahm na pn-zachód od Jeninu. Po przełamaniu pierwszej linii frontu na północy i zachodzie dalszy ciąg scenariusza nie sprawia większych trudności. Obie grupy jednostek IDF spotkały się pod miastem Nablus i SHexem nr 2. Przy ciągłym wsparciu z powietrza obrońcy zostali łatwo wyrzuceni z pozycji i bitwa zakończyła się sukcesem w ostatniej turze na BV.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55  *  Average: 55

..
Current scenario: JENIN,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 2128 , Current prestige is 592
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 854
if BV: +1500, GOLAN 1967 , cap disabled, 9 turns prestige: 0
if V : +1200, GOLAN 1967 , cap disabled, 11 turns prestige: 0
if TV: +900, GOLAN 1967 , cap disabled, 13 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
 Infantry 1966 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 61 exp , Izrael , 5/10 , 1 kill , 144 pp - U:005  [+61 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 481 exp , Izrael , 14/2 , 1 kill , 0 pp - U:027  [+26 exp]

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 0 bars , 64 exp , Izrael , 6/10 , 3 kill , 352 pp - U:030  [+64 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 1 bars , 134 exp , Izrael , 8/10 ,   Support, 1 kill , 768 pp - U:028  [+134 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 1 bars , 115 exp , Izrael , 9/10 ,   Support, 0 kill , 864 pp - U:029  [+115 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:6    TNK:4    RCN:2    ATY:3      Total: 15
Lost  : INF:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    542 exp,      2 kill,    144 pp    Average:    271 exp,      1 kill,     72 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :     64 exp,      3 kill,    352 pp    Average:     64 exp,      3 kill,    352 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    249 exp,      1 kill,   1632 pp    Average:    125 exp,      1 kill,    816 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    855 exp,      6 kill,   2128 pp    Average:    171 exp,      1 kill,    426 pp


Player 1  Izrael   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Jordania   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #1 : Grudzień 30, 2020, 12:13:49 »

Scenariusz 2: "Golan 1967"

Zakupy:
1. Zakup środka transportu dla batalionu piechoty
2. 2x M60A1 (jeden pod koniec bitwy)
3. Panhard AML 90 + dodatek "Recon"
4. 25-funtówka Mk III + AEC Militant
5. Uzupełnienia stanów

Kolejnym przeciwnikiem są groźni Syryjczycy, których mam zepchnąć ze wzgórz Golan. Do opanowania jest pozycja nr 1 w górach oraz znajdujące się na południe od niego miasteczka Kuneitra (VHex nr 3) i Hushniya (VHex nr 2). Mapa jest wyjątkowo wąska. Nie wymaga przewijania na osi wschód-zachód. Do ataku na północy wystawiam batalion piechoty, 25-funtówkę i Shermana. W centrum sztab, Panharda i pierwszą M60-kę. Siły aux są nieznacznie silniejsze niż w poprzednim scenariuszu, szczególnie cieszy mnie obecność aż 5 eskadr powietrznych.

Na dobry początek zaczynam od wyjścia na dogodne pozycje do ataku. Na całej linii frontu przekraczam rzekę Jordan i uderzam na syryjskie posterunki obserwacyjne. Lotnictwo przystępuje do bombardowań wykrytych stanowisk artyleryjskich. Obrona przeciwlotnicza jest symboliczna i nie ma się co nią praktycznie przejmować. Moje działania wywabiają potężną kolumnę pancerną, która kieruję się na znajdujące się w centrum nad Jordanem miasteczko Gadot. Naprzeciw nim stawiam zaporę z czołgów opartą o sztab. Szykuje się pojedynek na pancerne pięści. Idealnie w punkt przychodzą posiłki. Dwa bataliony czołgów wzmacniają obronę pod Gadot, reszta pomaga otworzyć kolejne drogi za Jordanem na północy. Doskonałą robotę robi lotnictwo. Po likwidacji artylerii ich praca skupia się na systematycznym bombardowaniu syryjskich kolumn pancernych. Bez nich nie byłoby szans na zwycięstwo w tym scenariuszu.

Przełom nadchodzi w 6-tej turze. Izraelskie czołgi rozjeżdżają niedobitki syryjskich czołgów na wschód od Gadot i jadą ku Kuneitra. Na południu brygada piechoty przy wsparciu samolotów przebija się pod Hushniyę. Na północy pada VHex nr 1 oraz górskie wioski, z których wychodzą drogi na południową dolinę. Ostatnie syryjskie oddziały skupiają się pod Kuneitrą. Z 4 stron nadciągają oddziały izraelskie a nad głowami nieustannie krążą samoloty z gwiazdami Dawida. Los obrońców jest przesądzony. Samą piechotą wspartą kilkoma działami ppanc nie mają szans na skuteczną obronę. Dwie tury przed czasem jest po bitwie. Mogłem skończyć turę wcześniej, ale chciałem jeszcze trochę doświadczyć oddziały i zyskać kolejne 40pp za małą flagę na wschodzie.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 113  *  Average: 56

..
Current scenario: GOLAN 1967,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 3805 , Current prestige is 336
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive   Using map: 852
if BV: +4000, EL FIRDAN , cap disabled, 11 turns prestige: 220
if V : +3700, EL FIRDAN , cap disabled, 13 turns prestige: 220
if TV: +3200, EL FIRDAN , cap disabled, 15 turns prestige: 220
Ls: Loss , turn prestige: 220

Piechota
 Infantry 1966 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 107 exp , Izrael , 5/10 , 3 kill , 144 pp - U:001  [+57 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 481 exp , Izrael , 14/2 , 1 kill , 0 pp - U:002

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 1 bars , 196 exp , Izrael , 9/10 , 11 kill , 529 pp - U:005  [+141 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 0 bars , 50 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 624 pp - U:012  [+50 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 0 bars , 69 exp , Izrael , 5/10 , 4 kill , 312 pp - U:080  [+69 exp]

Rozpoznanie
 Panhard AML 90 , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 0 bars , 65 exp , Izrael , 5/10 ,    Recon, 0 kill , 180 pp - U:079  [+65 exp]

Artyleria
 25 Pdr Mk III , AEC Militant , Art.Btl/37.Arm.Brig. , 0 bars , 37 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 384 pp - U:081  [+37 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 1 bars , 196 exp , Izrael , 9/10 ,   Support, 2 kill , 864 pp - U:003  [+72 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 2 bars , 204 exp , Izrael , 8/10 ,   Support, 1 kill , 768 pp - U:004  [+94 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:18   TNK:12   RCN:2    AT:8    FLAK:4    FORT:13   ATY:9      Total: 66
Lost  : INF:3      Total: 3

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    588 exp,      4 kill,    144 pp    Average:    294 exp,      2 kill,     72 pp
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :    315 exp,     18 kill,   1465 pp    Average:    105 exp,      6 kill,    488 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :     65 exp,      0 kill,    180 pp    Average:     65 exp,      0 kill,    180 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     37 exp,      0 kill,    384 pp    Average:     37 exp,      0 kill,    384 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    400 exp,      3 kill,   1632 pp    Average:    200 exp,      2 kill,    816 pp
* Summary:     *   9 Units *  0 Leaders      Total :   1405 exp,     25 kill,   3805 pp    Average:    156 exp,      3 kill,    423 pp


Player 1  Izrael   has 28 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  9
Rozpoznanie :  5
Artyleria :  1
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Syria   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #2 : Grudzień 30, 2020, 02:24:13 »

Scenariusz 3: "El Firdan"

Zakupy:
1. Przezbrojenie batalionu piechoty na wz.1973 + zakup M113 jako środka transportu
2. Zakup drugiego batalionu piechoty wz.1973 dla drugiej brygady pancernej z transporterami M113
3. Zakup kolejnego batalionu czołgów M60A1
4. Sprzedaż 25-funtówki Mk III
5. Zakup dwóch batalionów M109 i dwóch batalionów Gradów BM-21
6. W trakcie bitwy zakup systemu przeciwlotniczego MIM-72A Chaparral i eskadry myśliwców F-4E Phantom II
7. Uzupełnienia stanów

Przenosimy się do roku 1973 i wojny Jom Kipur. Moje brygady trafiają na półwysep Synaj, gdzie znad kanału Sueskiego rusza egipska operacja Badr. Po doświadczeniach z kampanii W88, wiedziałem czego się tu można spodziewać. Lotnictwo przechodzi do pełnej defensywy i trzyma się z daleka od kanału. Ataki na cele na ziemne są praktycznie wykluczone, chyba że jakaś jednostka zapuści się daleko na zachód za linie VHexów. Front tworzyć będą czołgi wsparte artylerią. Wszystkie swoje jednostki core wystawiam na pn-wschodzie. Zabezpieczą one pozycje między VHexami 1 i 2 i tam wykrwawią przeciwnika. Siły aux na południu postawią podobną zaporę w rejonie VHexa nr 6. Oddziały piechoty z posterunków 3,4,5,7 będą się wycofywać na VHex nr 6. Posterunki 1 i 2 pozostaną na stanowiskach.

Operacja zaczyna się w iście radzieckim stylu. Potężny ostrzał artylerii i naloty z powietrza demolują izraelskie posterunki graniczne. Następnie cała masa czołgów i piechoty forsuje kanał i rusza przez pustynie na zachód. W ręce Egipcjan wpadają opuszczone VHexy nr 3,4,5,7. Niedługo potem po nierównej walce tracę 1-kę i 2-kę. Na szczęście z matni udaje się szczęśliwie wymknąć aż trzem batalionom piechoty. Szczególnie zasłużył się batalion, który wycofywał się z "Chińskiej Farmy" na południu frontu. Na równinie oznaczonej błędnie na mapie jako las, przez trzy lub cztery tury z rzędu udało mu się zastawiać pułapki na egipskiej awangardzie.

Wkrótce bitwa wkracza w swój decydujący moment. Na północy moje dwie brygady pancerne ścierają się z egipskimi czołgami w bitwie na pn-wschód od VHexa nr 2. Jest krwawo, ale Izraelczycy nie oddają pola. Batalion Shermanów odbija VHex nr 1 i powstrzymuje wycieczki egipskiej piechoty. Na ten odcinek frontu ściągam też całe lotnictwo IAF, które sukcesywnie zdejmuje z nieba 1-2 samoloty przeciwnika na turę. Aby zabezpieczyć swój sztab i artylerię dokupuje oddział Chaparrali. Hawki niestety nie miały transportu. Zakup szybko się zwraca, kiedy na moje Grady, próbują szarżować dwie eskadry Su-7-ek. Druga bitwa pancerna, choć na nieco mniejszą skalę ma miejsce koło VHexa nr 6. Koło 7-ej tury Egipcjanie są już tak zmaltretowani, że można myśleć o przejściu do kontrataku.

Kontratak przebiega zaskakująco sprawnie. Na południu 500-a brygada Shermanów w asyście BRDM-ów odbija Chińską Farmę (VHex nr 7) i decyduje się na stworzenie przyczółka na drugim brzegu kanału pod wioską Deversoir. Czołgi 11-ej brygady ruszają na VHexy 5 i 4. Podobnie układa się sytuacja na północy. Moje Shermany z 37-ej brygady wraz z Panhardami i baterami Gradów jadą na Quantarę (VHex nr "8"). Czołgi M60 i działa M109 odbijają posterunki 2 i 3.  Wkrótce oba zespoły pancerne, północny i południowy spotykają się na południe od VHexa nr 3. Tam dokonują zwrotu na zachód i atakują przeprawę w VHexie nr 9. Cztery tury przed czasem bitwa kończy się pełnym zwycięstwem Żydów.

P.S. Pierwszego lidera w kampanii zyskał batalion Shermanów M51



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 175  *  Average: 58

..
Current scenario: EL FIRDAN,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 8903 , Current prestige is 1455
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 850
if BV: +2500, CHINESE FARM , cap disabled, 16 turns prestige: 3820
if V : +1900, CHINESE FARM , cap disabled, 18 turns prestige: 3820
if TV: +1800, CHINESE FARM , cap disabled, 20 turns prestige: 3820
Ls: Loss , turn prestige: 3820

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 107 exp , Izrael , 6/10 , 3 kill , 302 pp - U:001
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 481 exp , Izrael , 14/2 , 1 kill , 0 pp - U:002
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 504 pp - U:130

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 3 bars , 356 exp , Izrael , 10/10 , Overwhelming Attack  , 23 kill , 588 pp - U:005  [+160 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 1 bars , 105 exp , Izrael , 6/10 , 6 kill , 374 pp - U:006  [+55 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 1 bars , 128 exp , Izrael , 8/10 , 5 kill , 499 pp - U:008  [+72 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 1 bars , 103 exp , Izrael , 5/10 , 7 kill , 312 pp - U:126  [+103 exp]

Rozpoznanie
 Panhard AML 90 , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 1 bars , 106 exp , Izrael , 5/10 ,    Recon, 0 kill , 180 pp - U:007  [+41 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 49 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 864 pp - U:009  [+49 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 56 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 864 pp - U:127  [+56 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 108 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:128  [+108 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 40 exp , Izrael , 9/10 , 1 kill , 540 pp - U:129  [+40 exp]

Obrona plot.
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/IDF , 0 bars , 36 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:011  [+36 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 201st Squadron IAF , 0 bars , 1 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 1128 pp - U:010  [+1 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 2 bars , 209 exp , Izrael , 9/10 ,   Support, 2 kill , 864 pp - U:003  [+13 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 2 bars , 208 exp , Izrael , 9/10 ,   Support, 3 kill , 864 pp - U:004  [+4 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:48   TNK:18   RCN:5    AT:10   FLAK:4    FORT:15   ATY:11   AD:2    FTR:7      Total: 120
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:1    FORT:5      Total: 12

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    588 exp,      4 kill,    806 pp    Average:    196 exp,      1 kill,    269 pp
Czołg          *   4 Units *  1 Leaders      Total :    692 exp,     41 kill,   1773 pp    Average:    173 exp,     10 kill,    443 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    106 exp,      0 kill,    180 pp    Average:    106 exp,      0 kill,    180 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    253 exp,      2 kill,   2868 pp    Average:     63 exp,      1 kill,    717 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     36 exp,      0 kill,    420 pp    Average:     36 exp,      0 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :      1 exp,      1 kill,   1128 pp    Average:      1 exp,      1 kill,   1128 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    417 exp,      5 kill,   1728 pp    Average:    209 exp,      3 kill,    864 pp
* Summary:     *  16 Units *  1 Leaders      Total :   2093 exp,     53 kill,   8903 pp    Average:    131 exp,      3 kill,    556 pp


Player 1  Izrael   has 30 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  8
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  5
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Egipt   has 39 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  4
Fortyfikacje :  7
Artyleria :  9
Obrona plot. : 10


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #3 : Grudzień 30, 2020, 05:48:15 »

Dorzucę ciekawostkę. Żeby przełamać linię Bar-Lewa siły zbrojne Egiptu zakupiły wcześniej 300 angielskich i 150 niemieckich pomp i według prób jeden zespół (2 niemieckie i 3 brytyjskie pompy) mogły w ciągu dwóch godzin przemieścić około 1500 metrów sześciennych piasku. Tutaj na zdjęciu w akcji:

Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #4 : Grudzień 30, 2020, 06:56:39 »

No nieźle nie czytałem o tym Smiley.
A wiesz coś więcej na ten temat?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #5 : Grudzień 30, 2020, 08:20:38 »

Po zdobyciu Synaju IDF przygotowało i rozbudowało z tymczasowych fortyfikacji z okresu wojny na wyczerpanie linię obronną rozciągającą się na 170 kilometrów. Linia obejmowała masywną, ciągłą ścianę z piasku, obejmującą cały kanał, i była wsparta na betonowej ścianie. Ściana z piasku, której wysokość wahała się od 20 do 25 metrów, była nachylona pod kątem 45/65 stopni. Jej celem miało przeciwdziałanie lądowania jednostek pancernych lub desantowych na wschodnim brzegu Kanału Sueskiego bez wcześniejszego przygotowania technicznego. Planowo oszacowali, że przebicie zajmie od 24 do 48 godzin. Za tą linią znajdowały się właściwe linie fortyfikacji sił izraelskich. W planach mieli też wpompowanie na wody Kanału Sueskiego podczas ataku łatwopalną ropę naftową, która by utworzyła linie ognia po podpaleniu, ale egipscy płetwonurkowie zablokowali podwodne otwory od rur. Ogólnie koszt umocnień izraelskich na dzisiejsze pieniądze wyniósł około 1.7 miliarda dolarów.

Tutaj widać jak potężną ścianą była, zdjęcie z perspektywy Egiptu:



Gdy Egipt w roku 1973 zaatakował błyskawicznie głównym celem było przygotowanie w pierwszych godzinach miejsc, gdzie wojska mogły by się przeprawić i wyprowadzić dalsze uderzenia. W akcji miało działać ponad 70 grup inżynieryjnych, każda odpowiedzialna za otwarcie jednego przejścia. W wielu miejscach do pierwszych naruszeń wału doszło już w pierwszej godzinie. W ciągu kilku kolejnych godzinach w większej części mur został przełamany, chociaż pojawiały się problemy. W strefie 3. Armii piasek był bardziej gliniasty i zatem był bardziej odporny na wysokie ciśnienie wody co skutkowało opóźnieniami. W tym miejscu potrzebowali ponad 16 godzin na budowę przeprawy. W niektórych miejscach piasek zamienił się w muł. Ogólnie w ciągu jednego dnia utworzono 81 wyrw usuwając przy tym 3 miliony metrów sześciennych piasku.

Przeprawa przez piasek składała się z drewnianej podłogi wspartej przez stalowe pręty lub przez metalowe siatki. Do tego kamienie i worki z piaskiem. Wszystko w celu umożliwienia przejazdowi dla ciężkiego sprzętu.

Rozmieszczenie sił:

« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2020, 08:30:36 wysłane przez Alberich » Zapisane

Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #6 : Grudzień 30, 2020, 10:37:33 »

Proszę ile to ciekawych rzeczy można się dowiedzieć przy okazji  Wink
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #7 : Grudzień 30, 2020, 11:44:03 »

Scenariusz 4: "Chińska Farma"

Zakupy:
1. Batalion inżynieryjny + M113
2. M60A1
3. BRDM-2 + dodatek "Recon"
4. AH-1G Cobra + dodatek "Recon"
5. Uzupełnianie strat + wzmocnienie Shermana M51 do poziomu 13/10

Kolejny scenariusz z kampanii W88. Dalszy ciąg zmagań nad Kanałem Sueskim. Wraz z posiłkową dywizją pancerną Ariela Sharona mam oczyścić z wroga obszar od Jeziora Gorzkiego po Ismailę, sforsować kanał i ruszyć na Suez. Dywizję Sharona posyłam na południe. Ma ona najszybciej jak się da zdobyć SHex nr 2 na Synaju a następnie dołączyć do sił w centrum by przeprawić się przez kanał pod Deversoir (VHex nr 5). Czekać tam na nich będzie auxowy batalion saperów i spadochroniarze. Moje jednostki core zamierzam rzucić najpierw na pn-zachód w kierunku wzgórza nr 1. Po drodze, jeśli tylko będzie ku temu okazja, będę zmiękczał obrońców pozycji nr 3. Główną przeprawę dla moich jednostek przewiduje pod Ismailą. Po stworzeniu przyczółka skieruję swoje jednostki na południe, na tyły pozycji egipskich w VHexach 4,5,7.

Swoją kolumną na północy poruszam się bardzo zachowawczo. Rozpoznaję Cobrą siły przeciwnika wokół wzgórza nr 3 i sukcesywnie zmiękczam jego pozycje za pomocą artylerii . Priorytet to wyeliminowanie egipskiego zwiadu oraz jego artylerii dalekiego zasięgu. Powoli w zwartych szykach zbliżam się do wzgórza nr 1, ścierając się po drodze z lotnictwem i czołgami wroga. Na południu dywizja Sharona pędzi na złamanie karku. Po drodze toczy bój spotkaniowy z egipską piechotą i czołgami. Zaletą tego odcinka jest możliwość udzielania wsparcia z powietrza. W 5-tej turze obie główne kolumny osiągają swoje cele. Sharon zdobywa SHex nr 2 i zwraca czołgi na północ, moje siły core wdzierają się na wzgórze nr 1. Kolejny krok to postawienie przepraw na kanale. Prawe skrzydło ataku rusza na Ismailę. Lewe rozbija siły egipskie na wzgórzu nr 3, otwierając drogę auxowym saperom i spadochroniarzom do zajęcia "Chińskiej Farmy" i podejścia pod Deversoir (VHex nr 5). Jednostki core łatwo tworzą przyczółek na drugim brzegu pod Ismailą i szykują się do zajęcia pobliskiego lotniska oraz VHexa nr 4. Pod Deversoir nie jest już tak różowo. Wróg stawia opór, ale wkrótce i tu sytuacja wyjaśnia się na korzyść Żydów, kiedy nadciągają Grady i Pattony z północy. Po sforsowaniu kanału zaczyna się totalna rzeźnia egipskiej obrony przeciwlotniczej. Prym w tym dziele zniszczenia wiedzie batalion Super Shermanów. Kiedy obrona pelot jest już na łopatkach, do bezkarnych bombardowań przyłącza się jeszcze lotnictwo. Pędzących na południe kolumn izraelskich nic już nie mogło zatrzymać. Cztery tury przed końcem czasu na brylanta było już po wszystkim.

P.S. Liderów zyskały moje obie samobieżne haubice M109. Jeden z trigger hexa, drugi w walce.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   CHINESE FARM , #3 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 237  *  Average: 59

..
Current scenario: CHINESE FARM,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 11314 , Current prestige is 758
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 847
if BV: +3000, SUEZ CITY , cap disabled, 16 turns prestige: 320
if V : +2500, SUEZ CITY , cap disabled, 18 turns prestige: 320
if TV: +2100, SUEZ CITY , cap disabled, 20 turns prestige: 320
Ls: Loss , turn prestige: 320

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 106 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 504 pp - U:001  [+14 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 493 exp , Izrael , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+12 exp]
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 6 exp , Izrael , 7/10 , 1 kill , 352 pp - U:016  [+6 exp]
 Bridging 1973 , M113 , 601.btl CEC/IDF , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:109

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 5 bars , 580 exp , Izrael , 10/10 , Overwhelming Attack  , 41 kill , 588 pp - U:005  [+224 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 2 bars , 257 exp , Izrael , 10/10 , 16 kill , 624 pp - U:006  [+167 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 2 bars , 243 exp , Izrael , 6/10 , 12 kill , 374 pp - U:008  [+124 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 1 bars , 157 exp , Izrael , 8/10 , 9 kill , 499 pp - U:012  [+73 exp]
 M60A1 , I/7th Arm.Brig. , 0 bars , 74 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 624 pp - U:023  [+74 exp]

Rozpoznanie
 Panhard AML 90 , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 1 bars , 146 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 2 kill , 360 pp - U:007  [+59 exp]
 BRDM-2 , Rec.Com/45th Arm.Brig. , 0 bars , 46 exp , Izrael , 8/10 ,    Recon, 0 kill , 230 pp - U:108  [+46 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 78 exp , Izrael , 10/10 , Combat Support  , 2 kill , 864 pp - U:009  [+29 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 1 bars , 104 exp , Izrael , 10/10 , Bridging  , 1 kill , 864 pp - U:013  [+48 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 156 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:014  [+48 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 59 exp , Izrael , 9/10 , 1 kill , 540 pp - U:015  [+21 exp]

Obrona plot.
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/IDF , 0 bars , 58 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:011  [+22 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 201st Squadron IAF , 0 bars , 38 exp , Izrael , 9/10 , 5 kill , 1015 pp - U:010  [+37 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 2 bars , 279 exp , Izrael , 6/10 ,   Support, 4 kill , 576 pp - U:003  [+78 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 3 bars , 323 exp , Izrael , 8/10 ,   Support, 7 kill , 768 pp - U:004  [+123 exp]
 AH-1G Cobra , 160th Squadron IAF , 0 bars , 6 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 960 pp - U:110  [+6 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:79   TNK:29   RCN:8    AT:13   FLAK:6    FORT:15   ATY:18   AD:14   FTR:12     Total: 194
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:2    FORT:5      Total: 13

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    605 exp,      6 kill,   1408 pp    Average:    151 exp,      2 kill,    352 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1311 exp,     79 kill,   2709 pp    Average:    262 exp,     16 kill,    542 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    192 exp,      2 kill,    590 pp    Average:     96 exp,      1 kill,    295 pp
Artyleria      *   4 Units *  2 Leaders      Total :    397 exp,      7 kill,   2868 pp    Average:     99 exp,      2 kill,    717 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     58 exp,      0 kill,    420 pp    Average:     58 exp,      0 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     38 exp,      5 kill,   1015 pp    Average:     38 exp,      5 kill,   1015 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    608 exp,     12 kill,   2304 pp    Average:    203 exp,      4 kill,    768 pp
* Summary:     *  20 Units *  3 Leaders      Total :   3209 exp,    111 kill,  11314 pp    Average:    160 exp,      6 kill,    566 pp


Player 1  Izrael   has 30 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  9
Rozpoznanie :  4
Artyleria :  4
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Egipt, Syria   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  3
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2020, 11:46:59 wysłane przez Estek » Zapisane
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #8 : Grudzień 31, 2020, 11:52:57 »

 Shocked  Huh  Dzięki Alberich. Co to się człowiek nie dowie, na forum gier  Roll Eyes  Grin
Super opisy, jak zwykle  Smiley brawo.
Szkoda że w 1973 nie zebrałeś całej kasy, z tur. Ponad 700, to jedna artyleria.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #9 : Styczeń 02, 2021, 02:23:54 »

Super opisy, jak zwykle  Smiley brawo.
Szkoda że w 1973 nie zebrałeś całej kasy, z tur. Ponad 700, to jedna artyleria.

Dzięki. A uwagę do 1973 roku do którego konkretnie scenariusza miałeś ? Bo od 3-go scenariusza cały czas akcja rozgrywa się w tym roku  Wink
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #10 : Styczeń 02, 2021, 04:14:29 »

Scenariusz 5: "Miasto Suez"

Zakupy:
1. Sprzedaż batalionu saperów i zakup w ich miejsce batalionu spadochroniarzy wz. 1973
2. Zakup kolejnej samobieżnej haubicy M109
3. Zakup 2-go zestawu MIM-72A Chaparral + zakup dodatków "Air Defense" do obu z nich
4. Wzmocnienia stanów w artylerii i czołgach, uzupełnienie strat w lotnictwie itp.
5. W trakcie bitwy Mirage IIIC jako nagroda z trigger hexu

Dalszy dzień zmagań na zachodnim brzegu Kanału Sueskiego. Moim zadaniem jest rozbicie egipskich odwodów i dotarcie do portu w Suezie. To pierwszy scenariusz, gdzie jestem całkowicie zdany tylko na swoje jednostki core. Plan jest następujący. Na prawym skrzydle wystawiam czołgi i artylerię z 45.BPanc, w centrum czołgi i artylerię z 37.BPanc, na skrzydle lewym, pod Geneifą (VHex nr 1) niepełną 7.BPanc wraz z całą posiadaną piechotą. Dwie najbardziej doświadczone zgrupowania, czyli 37-ma i 45-ta mają za zadanie rozbić trzon wojsk pancernych Egiptu na północ i pn-zachód od pozycji 2 i 3. Piechota wraz z niedoświadczoną 7.BPanc mają umocnić pozycje wokół Geneify. Pierwszym celem jest zdobycie lotniska nad Małym Jeziorem Gorzkim.

Scenariusz jest bardzo ciekawy. Jest szybki, dość krwawy i wymaga sporej elastyczności. Ponieważ Egipt ma wyraźną przewagę liczebną, ale brakuje mu doświadczenia, wychodzę z założenia że najlepiej jest go szybko zaatakować i zadać jak najwięcej strat. Na zachodzie i w centrum wychodzę z pewnym uderzeniem na dwa najbliżej znajdujące się zgrupowania pancerne przeciwnika. Artyleria i lotnictwo wymierza pierwszy cios a następnie wkraczają do akcji Shermany i Pattony, które biorą egipskie bataliony pancerne w kleszcze. Haubice i wyrzutnie BM-21, po oddaniu swoich salw kryją się na wzgórzach pod opiekę jednego z zestawów Chaparral. Na wschodzie pod Geneifą moja piechota i artyleria łatwo zdobywa lotnisko, gdzie wykrywam sporo egipskich samolotów. Mój samotny Phantom, jest w stanie zniszczyć tylko jedną eskadrę, Skyhawki zaangażowane zostały na zachodniej krawędzi mapy.

Egipcjanie w swojej turze wydają się być bezradni. Na zachodzie kumulują swoje czołgi w jeden zbiór nie podejmując jednak wyzwania walki z bardziej doświadczonymi załogami Pattonów. W centrum wycofują większość czołgów pod osłonę artylerii VHexów 2 i 3. Jedynie na wschodzie próbują działać nieco bardziej zdecydowanie, przypuszczając atak na mój VHex nr 1. Szczęśliwie dla mnie prowadzą go zbyt skromnymi siłami, z którym jest w stanie sobie poradzić mój samotny, niedoświadczony batalion Pattonów z 7.BPanc, wsparty dwoma batalionami haubic M109 i chroniony przed egipskim lotnictwem przez zestaw Chaparral. W drugiej turze przypieczętowany zostaje los zachodniego zgrupowania egipskich czołgów. 37-ma i 45-ta brygada pędzą na pd-wschód w kierunku VHexów 2 i 3. Pod Geneifą toczą się walki obronne z batalionami T-55 oraz wspierającymi je MiGami i Suchojami. Obrywa się izraelskim spadochroniarzom, którzy bronią wzgórz na pd-zachód od VHexa nr 1. To najpoważniejsze straty, jakie mi przyjdzie ponieść w tym scenariuszu. Od trzeciej tury inicjatywa na froncie w pełni przechodzi w ręce Żydów. Moje lotnictwo przenosi ciężar swoich działań nad Geneifę, gdzie skutecznie przegania egipskie samoloty. Brygady 37-ma i 45-ta całkowicie demolują obronę VHexów 2 i 3 otwierając drogę w kierunku Suezu. Front przeciwnika zostaje przełamany a ocalałe jednostki egipskie tworzą łatwe to otoczenia i rozbicia niewielkie zgrupowania. Izraelska piechota rusza drogą wzdłuż kanałów i pól uprawnych, czołgi i artyleria pędzą na przełaj przez pustynię. W 8 turze jest po bitwie. Piechota osiąga Suez a czołgi wdzierają się do Bur as-Sadat (VHex nr 4).



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   CHINESE FARM , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   SUEZ CITY , #4 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 295  *  Average: 59

..
Current scenario: SUEZ CITY,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 14604 , Current prestige is 787
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 857
if BV: +1200, CAIRO , cap disabled, 9 turns prestige: 130
if V : +1000, CAIRO , cap disabled, 11 turns prestige: 130
if TV: +800, CAIRO , cap disabled, 13 turns prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 165 exp , Izrael , 8/10 , 3 kill , 403 pp - U:001  [+59 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 493 exp , Izrael , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:002
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 19 exp , Izrael , 10/10 , 4 kill , 504 pp - U:016  [+14 exp]
 Airborne 1973 , M151 MUTT [W] , Air.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 28 exp , Izrael , 5/10 , 0 kill , 240 pp - U:019  [+28 exp]

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 5 bars , 740 exp , Izrael , 11/10 , Overwhelming Attack  ,   AntiTank, 49 kill , 646 pp - U:005  [+160 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 3 bars , 345 exp , Izrael , 12/10 , 25 kill , 748 pp - U:006  [+88 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 3 bars , 314 exp , Izrael , 12/10 , 18 kill , 748 pp - U:008  [+106 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 2 bars , 267 exp , Izrael , 10/10 , 15 kill , 624 pp - U:012  [+121 exp]
 M60A1 , I/7th Arm.Brig. , 1 bars , 174 exp , Izrael , 10/10 , 5 kill , 624 pp - U:017  [+100 exp]

Rozpoznanie
 Panhard AML 90 , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 1 bars , 159 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 4 kill , 360 pp - U:007  [+13 exp]
 BRDM-2 , Rec.Com/45th Arm.Brig. , 0 bars , 76 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:018  [+34 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 109 exp , Izrael , 10/10 , Combat Support  , 2 kill , 864 pp - U:009  [+31 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 1 bars , 132 exp , Izrael , 11/10 , Bridging  , 2 kill , 950 pp - U:013  [+28 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 199 exp , Izrael , 11/10 , 3 kill , 660 pp - U:014  [+43 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 89 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:015  [+33 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 61 exp , Izrael , 9/10 , 0 kill , 777 pp - U:070  [+61 exp]

Obrona plot.
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 58 exp , Izrael , 10/10 ,   Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:011
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 16 exp , Izrael , 10/10 ,   Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:071  [+16 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 201st Squadron IAF , 0 bars , 60 exp , Izrael , 10/10 , 8 kill , 1128 pp - U:010  [+24 exp]
 Mirage IIIC , 101st Squadron IAF , 0 bars , 16 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 1008 pp - U:072  [+16 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 2 bars , 284 exp , Izrael , 10/10 ,   Support, 6 kill , 960 pp - U:003  [+45 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 4 bars , 403 exp , Izrael , 7/10 , Devastating Fire  ,   Support, 9 kill , 672 pp - U:004  [+103 exp]
 AH-1G Cobra , 160th Squadron IAF , 0 bars , 24 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 960 pp - U:020  [+18 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:93   TNK:42   RCN:10   AT:15   FLAK:8    FORT:15   ATY:24   AD:19   FTR:16     Total: 242
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:2    FORT:5      Total: 13

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    705 exp,      9 kill,   1147 pp    Average:    176 exp,      2 kill,    287 pp
Czołg          *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1840 exp,    112 kill,   3390 pp    Average:    368 exp,     22 kill,    678 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    235 exp,      5 kill,    648 pp    Average:    118 exp,      3 kill,    324 pp
Artyleria      *   5 Units *  2 Leaders      Total :    590 exp,      9 kill,   3851 pp    Average:    118 exp,      2 kill,    770 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :     74 exp,      0 kill,    840 pp    Average:     37 exp,      0 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :     76 exp,      8 kill,   2136 pp    Average:     38 exp,      4 kill,   1068 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :    711 exp,     16 kill,   2592 pp    Average:    237 exp,      5 kill,    864 pp
* Summary:     *  23 Units *  4 Leaders      Total :   4231 exp,    159 kill,  14604 pp    Average:    184 exp,      7 kill,    635 pp


Player 1  Izrael   has 23 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  5
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Egipt, Syria, Irak   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #11 : Styczeń 04, 2021, 07:09:22 »

Scenariusz 6: "Kair"

Zakupy:
1. Zestaw BM-21 "Grad" dla 7-ej brygady pancernej
2. Dodatek "Air Defense" dla Mirage'a IIIC
3. Odbudowa stanów, wzmocnienie artylerii i niektórych czołgów

Ostatni scenariusz zapożyczony z W88 z gatunku historii alternatywnej. Siły Izraela ruszają na Kair. Pamiętałem ten scenariusz bardzo dobrze, dlatego postanowiłem nie eksperymentować z nim za mocno, tylko rozegrać go w podobny sposób jak 2 lata temu. Najsilniejsze dwie brygady pancerne zniszczą egipską pierwszą linię obrony na pustyni a następnie dołączą do początkującej 7-mej brygady na północy pod Madanit al-Ashir. Stamtąd wszystkie trzy brygady ruszą na Bilbais (VHex nr 1), gdzie zabezpieczą przy okazji lotnisko. Skręcą następnie na pd-zachód, dotrą do Nilu i zaatakują Kair od północy.

Pierwszą część planu udaje się zrealizować wyśmienicie. W szybkiej bitwie na pustyni 37-ma i 45-ta brygada przy minimalnych stratach rozbijają bez większych trudności pierwszą dużą grupę jednostek egipskich. 7-ma brygada cierpliwie czeka na pn-wschód od Madanit al-Ashir na rozwój sytuacji. Wkrótce wioska wpada w ręce Żydów, kiedy jej obsada wycofuje się w kierunku Bilbais. Skryte podejście pod VHex nr 1 jednak nie wypala. Moje jednostki pod Madanit al-Ashir zostają wykryte i zaatakowane przez lotnictwo przeciwnika. Tracę auxowego Panharda, ale jednocześnie wciągam myśliwce wroga na obszar, gdzie nie zagraża mi obrona przeciwlotnicza. Pierwszy do akcji przystępuję 102-gi dywizjon Skyhawków, który korzystając z lidera "DF" zmiękcza dwie eskadry Migów 21. Ich całkowitą eliminacją zajmuje się reszta jednostek powietrznych. Na ziemi ścieram się z batalionami czołgów T-54 i T-55. Atak rozwija się opornie, bo uczestniczą w nim początkowo siły tylko 7-ej i 45-ej brygady. Nad głowami ciągle jeszcze latają samoloty przeciwnika, w tym jeden obsadzany przez radzieckich doradców. Obrywa bateria Gradów, która kurczy się o 50% stanu. Postanawiam ostatecznie rozstrzygnąć sytuację na niebie i rzucam wszystkie swoje maszyny do walki. Na pierwszy ogień znów idzie 102-gi dywizjon Skyhawków, który pozbawia radzieckiego Miga amunicji, ale sam zostaje zredukowany do stanu 1/10 i na pewien czas jest wyłączony z bitwy. Pozbawiony rakiet 21-szy staje się łatwym łupem dla moich pozostałych maszyn, tak jak i egipskie MiGi-19, które mocno ucierpiały pod ogniem systemów Chaparral.

Tymczasem do bitwy na drodze do Bilbais włącza się 37-brygada dając uderzeniu niezbędnego impetu. Wróg angażuje algierską brygadę pancerną oraz radziecką brygadę piechoty zmotoryzowanej. Bitwa jest zacięta, ale to Żydzi wychodzą z niej zwycięsko. Udaje im się zdobyć Bilbais oraz okoliczne lotnisko. Niestety pas startowy zostaje całkowicie zdewastowany od ognia artylerii. Kolejny krok to zwrot w kierunku Nilu. Tutaj idzie już o wiele lepiej. Wygląda na to, że przeciwnik wyczerpał większą część swoich rezerw. Szybko w moje ręce wpada nienaruszony pas startowy oraz miasteczko Az-Zerwamil i VHex nr 2 w Mashtal as-Suq. Uzupełniam paliwo i amunicję i rzucam się do decydującego ataku na Kair. Pod Al-Khanika i Taha Nub (VHex nr 3), znów pojawiają się czołgi przeciwnika. Priorytet to jednak zniszczenie jego systemów rakiet przeciwlotniczych dalekiego zasięgu. Jedną z takich baterii unieszkodliwia moja artyleria. Kolejną baterię unieszkodliwił rajd samotnego auxowego Panharda, którego oddelegowałem na dalekim południu do dozorowania pozycji nieprzyjaciela. Pierścień obrony coraz bardziej się kruszy. Wkrótce pada VHex nr 3 i Al-Khanika. Niedługo potem Kair pozostaje bez obrony przeciwlotniczej. Do wściekłych ataków naziemnych rzucają się moje dywizjony lotnicze w tym częściowo odtworzony 102-gi dywizjon Skyhawków oraz jednostka Cobr. Pozostałe jeszcze przeciwnikowi czołgi oraz artyleria zostają rozszarpane przez siły powietrzne i bataliony czołgów. Dwie tury przed czasem, wszystkie pozycje zostają zajęte.

P.S. W tym scenariuszu byłem wyjątkowo hojnie obsypany liderami. Trafiło ich do mnie 6-ciu w tym jeden z trigger hexa.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   CHINESE FARM , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   SUEZ CITY , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   CAIRO , #5 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 353  *  Average: 58

..
Current scenario: CAIRO,  VH prestige is 440 ,  All map prestige is: 1040
Army cost: 14134 , Current prestige is 628
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 846
if BV: +3500, SOUTHERN LEBANON , cap disabled, 13 turns prestige: 260
if V : +3200, SOUTHERN LEBANON , cap disabled, 16 turns prestige: 320
if TV: +2500, SOUTHERN LEBANON , cap disabled, 18 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 179 exp , Izrael , 7/10 , First Strike  , 4 kill , 352 pp - U:001  [+26 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 493 exp , Izrael , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:002
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 42 exp , Izrael , 6/10 , 5 kill , 302 pp - U:016  [+23 exp]
 Airborne 1973 , M151 MUTT [W] , Air.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 37 exp , Izrael , 9/10 , 1 kill , 432 pp - U:019  [+14 exp]

Czołg
 Sherman M-51 , I/37th Arm.Brig. , 5 bars , 908 exp , Izrael , 8/10 , Overwhelming Attack  ,   AntiTank, 58 kill , 470 pp - U:005  [+168 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 4 bars , 410 exp , Izrael , 10/10 , Extended Front  , 36 kill , 624 pp - U:006  [+65 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 4 bars , 403 exp , Izrael , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 28 kill , 624 pp - U:008  [+89 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 4 bars , 423 exp , Izrael , 10/10 , 29 kill , 624 pp - U:012  [+156 exp]
 M60A1 , I/7th Arm.Brig. , 2 bars , 282 exp , Izrael , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 561 pp - U:017  [+108 exp]

Rozpoznanie
 Panhard AML 90 , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 1 bars , 165 exp , Izrael , 7/10 ,    Recon, 4 kill , 252 pp - U:007  [+6 exp]
 BRDM-2 , Rec.Com/45th Arm.Brig. , 0 bars , 87 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 259 pp - U:018  [+11 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 159 exp , Izrael , 11/10 , Combat Support  , 3 kill , 950 pp - U:009  [+50 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 2 bars , 220 exp , Izrael , 11/10 , Bridging  , 2 kill , 950 pp - U:013  [+88 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 2 bars , 264 exp , Izrael , 11/10 , Influence  , 3 kill , 660 pp - U:014  [+65 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 1 bars , 120 exp , Izrael , 9/10 , 2 kill , 540 pp - U:015  [+31 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 82 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 864 pp - U:021  [+24 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 39 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:099  [+39 exp]

Obrona plot.
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 63 exp , Izrael , 10/10 ,   Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:011  [+5 exp]
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 41 exp , Izrael , 5/10 ,   Air Defense, 0 kill , 210 pp - U:022  [+25 exp]

Myśliwiec
 F-4E Phantom II , 201st Squadron IAF , 1 bars , 102 exp , Izrael , 10/10 , Combat Support  , 10 kill , 1128 pp - U:010  [+42 exp]
 Mirage IIIC , 101st Squadron IAF , 1 bars , 101 exp , Izrael , 10/10 ,   Air Defense, 3 kill , 1008 pp - U:023  [+85 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 3 bars , 331 exp , Izrael , 10/10 ,   Support, 7 kill , 960 pp - U:003  [+47 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 5 bars , 529 exp , Izrael , 5/10 , Devastating Fire  ,   Support, 10 kill , 480 pp - U:004  [+126 exp]
 AH-1G Cobra , 160th Squadron IAF , 0 bars , 71 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 2 kill , 864 pp - U:020  [+47 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:108  TNK:61   RCN:13   AT:21   FLAK:11   FORT:15   ATY:33   AD:27   FTR:21     Total: 310
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:3    FORT:5      Total: 14

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    751 exp,     12 kill,   1086 pp    Average:    188 exp,      3 kill,    272 pp
Czołg          *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2426 exp,    163 kill,   2903 pp    Average:    485 exp,     33 kill,    581 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    252 exp,      5 kill,    511 pp    Average:    126 exp,      3 kill,    256 pp
Artyleria      *   6 Units *  3 Leaders      Total :    884 exp,     10 kill,   4564 pp    Average:    147 exp,      2 kill,    761 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    104 exp,      0 kill,    630 pp    Average:     52 exp,      0 kill,    315 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    203 exp,     13 kill,   2136 pp    Average:    102 exp,      7 kill,   1068 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :    931 exp,     19 kill,   2304 pp    Average:    310 exp,      6 kill,    768 pp
* Summary:     *  24 Units * 10 Leaders      Total :   5551 exp,    222 kill,  14134 pp    Average:    231 exp,      9 kill,    589 pp


Player 1  Izrael   has 29 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  5
Rozpoznanie :  4
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  6
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Egipt, ZSRR, Irak, Syria   has 1 units total (core+aux):
Czołg :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #12 : Styczeń 10, 2021, 09:54:19 »

Scenariusz 7: "Południowy Liban"

Zakupy:
1. Wymieniam Shermany M51 oraz M60A1 z 7.BPanc na M60A3
2. Wymieniam wozy rozpoznawcze Panhard AML 90 na  AMX 10 RC
3. Sprzedaje system MIM-72A Chaparral ze stanem 5/10
4. Wymieniam Phantoma II na F-16A
5. Kupuje dodatek "Support" dla "Cobr" ze 160 dywizjonu
6. Formuje 161 dywizjon "Cobr"
7. Odtwarzam stany jednostek

Przenosimy się do roku 1982 i inwazji na Liban. Naszym przeciwnikiem są występujące pod flagą syryjską słabe oddziały palestyńskie z OWP. Bitwa przebiega błyskawicznie, gdyż posiadamy przytłaczającą przewagę sprzętu na ziemi i w powietrzu. 45-ta brygada atakuje wzdłuż morza w kierunku Tyru (VHex nr 1) i dalej na Sidon (VHex nr 4), 37-ma czyści linię wzgórz od Nabatiji po Jezzine (VHex nr 2) a następnie skręca na zachód, na linii rzeki Awali by zdobyć Sidon. 7-ma brygada porusza się w odwodzie pomiędzy obiema jednostkami. Nieliczna grupa sił aux przy wsparciu trzech niszczycieli bez większych przeszkód opanowuje miasteczko Damour (VHex nr 3). Cała bitwa rozgrywa się w ciągu 7 tur i kończy się zupełnym zwycięstwem Izraela. Lidera zyskuje drugi ze Skyhawków. To jak dotychczas najłatwiejszy scenariusz.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2019\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   CHINESE FARM , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   SUEZ CITY , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   CAIRO , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   SOUTHERN LEBANON , #6 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 411  *  Average: 58

..
Current scenario: SOUTHERN LEBANON,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 16533 , Current prestige is 878
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 855
if BV: +1200, BEKAA VALLEY , cap disabled, 8 turns prestige: 0
if V : +1000, BEKAA VALLEY , cap disabled, 9 turns prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 183 exp , Izrael , 10/10 , First Strike  , 5 kill , 504 pp - U:001  [+23 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 493 exp , Izrael , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:002
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 45 exp , Izrael , 9/10 , 6 kill , 453 pp - U:016  [+9 exp]
 Airborne 1973 , M151 MUTT [W] , Air.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 46 exp , Izrael , 9/10 , 2 kill , 432 pp - U:019  [+11 exp]

Czołg
 M60A3 , I/37th Arm.Brig. , 5 bars , 937 exp , Izrael , 10/10 , Overwhelming Attack  , 63 kill , 684 pp - U:005  [+93 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 4 bars , 442 exp , Izrael , 11/10 , Extended Front  , 39 kill , 686 pp - U:006  [+32 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 4 bars , 438 exp , Izrael , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 33 kill , 561 pp - U:008  [+35 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 4 bars , 443 exp , Izrael , 10/10 , 35 kill , 624 pp - U:012  [+20 exp]
 M60A3 , I/7th Arm.Brig. , 2 bars , 272 exp , Izrael , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 684 pp - U:017

Rozpoznanie
 AMX 10 RC , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 2 bars , 216 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 6 kill , 492 pp - U:007  [+69 exp]
 BRDM-2 , Rec.Com/45th Arm.Brig. , 1 bars , 103 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 2 kill , 259 pp - U:018  [+20 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 1 bars , 178 exp , Izrael , 11/10 , Combat Support  , 4 kill , 950 pp - U:009  [+19 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 2 bars , 240 exp , Izrael , 12/10 , Bridging  , 2 kill , 1036 pp - U:013  [+20 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 2 bars , 293 exp , Izrael , 12/10 , Influence  , 4 kill , 720 pp - U:014  [+29 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 1 bars , 140 exp , Izrael , 11/10 , 2 kill , 660 pp - U:015  [+25 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 82 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 864 pp - U:021
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 48 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:024  [+9 exp]

Obrona plot.
 MIM-72A Chaparral , AD.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 63 exp , Izrael , 10/10 ,   Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:011

Myśliwiec
 F-16A , 201st Squadron IAF , 1 bars , 152 exp , Izrael , 10/10 , Combat Support  , 11 kill , 1284 pp - U:010  [+50 exp]
 Mirage IIIC , 101st Squadron IAF , 1 bars , 178 exp , Izrael , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 1008 pp - U:023  [+77 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 4 bars , 407 exp , Izrael , 10/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 8 kill , 960 pp - U:003  [+76 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 5 bars , 554 exp , Izrael , 8/10 , Devastating Fire  ,   Support, 12 kill , 768 pp - U:004  [+44 exp]
 AH-1G Cobra , 160th Squadron IAF , 1 bars , 116 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon,   Support, 3 kill , 864 pp - U:020  [+48 exp]
 AH-1E Cobra , 161st Squadron IAF , 0 bars , 41 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 1020 pp - U:022  [+41 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:136  TNK:64   RCN:16   AT:24   FLAK:13   FORT:15   ATY:36   AD:27   FTR:21     Total: 352
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:3    FORT:5      Total: 14

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    767 exp,     15 kill,   1389 pp    Average:    192 exp,      4 kill,    347 pp
Czołg          *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2532 exp,    182 kill,   3239 pp    Average:    506 exp,     36 kill,    648 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    319 exp,      8 kill,    751 pp    Average:    160 exp,      4 kill,    376 pp
Artyleria      *   6 Units *  3 Leaders      Total :    981 exp,     12 kill,   4830 pp    Average:    164 exp,      2 kill,    805 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     63 exp,      0 kill,    420 pp    Average:     63 exp,      0 kill,    420 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    330 exp,     16 kill,   2292 pp    Average:    165 exp,      8 kill,   1146 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1118 exp,     24 kill,   3612 pp    Average:    280 exp,      6 kill,    903 pp
* Summary:     *  24 Units * 11 Leaders      Total :   6110 exp,    257 kill,  16533 pp    Average:    255 exp,     11 kill,    689 pp


Player 1  Izrael   has 29 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  6
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  3

Player 2  Syria   has 1 units total (core+aux):
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #13 : Styczeń 24, 2021, 11:42:33 »

Scenariusz 8: "Dolina Bekaa"

Zakupy:
1. Sprzedaż zestawu MIM-72A Chaparral i zakup w jego miejsce stacjonarnego zestawu MIM-23B I-Hawk. Transport dla Hawków jest niedostępny od samego początku, ale w tym scenariuszu, kształt mapy daje szansę na aktywne zastosowanie tych rakiet.
2. Zakup świeżego F-16A
3. Odbudowa stanów w lotnictwie i broni pancernej + nieznaczne wzmocnienia w czołgach.

Ciąg dalszy kampanii libańskiej roku 1982. Siły Izraela wjeżdżają do Doliny Bekaa, w celu zniszczenia syryjskich przeciwlotniczych systemów rakietowych i by odciąć Bejrut od drogi łączącej go z Damaszkiem. Na lewym skrzydle, na zachodnim brzegu rzeki Litani wystawiam 37.BPanc, w centrum 45.BPanc a na prawym skrzydle 7.BPanc. W pierwszej fazie bitwy moje działania skupiają się na zniszczeniu syryjskich punktów obserwacyjnych oraz zgrupowania jednostek wroga pod miejscowością Qarun (VHex nr 1). Sprzyja mi ukształtowanie terenu i położenie. Cała dolina nad Litani jest pod ogniem mojej artylerii, jestem asekurowany przez Hawki i mam przewagę w powietrzu. A Syryjczycy łapią przynętę. Rzucają kolejne związki pancerne i wszystkie samoloty na kierunek Qarun. Wybucha wielka bitwa na ziemii i w powietrzu. Dzięki Hawkom i F-16 szybko zdobywam absolutne panowanie na niebie. Na ziemi jest ciężko i krawo. Piechota z 37.BPanc oparta o sztab, dzielnie blokuję most nad Litani. Trzy bataliony pancerne z 45-ej i 7-mej, wspomagani przez lotnictwo i artylerię, demolują siły syryjskie w dolinie. Ostatni z Pattonów zyskał lidera "Infiltration Tactics". Kiedy przeciwnik już ledwo zipie, przechodzę do kontrataku. Najsprawniej idzie on w wykonaniu najbardziej doświadczonej 37.BPanc. W niedługim czasie oczyszcza ona z wroga cały zachodni brzeg Litani i wkracza do Ein Dara (VHex nr 2). Jeden batalion pancerny pozostawiam do sforsowania gór, reszta wraca się do drogi El Baruch-Jub Jenin. 45-ta i 7-ma brygada rozbijają niedobitki syryjskie w dolinie i wzdłuż Litani ruszają na północ. Pada Qarun i Jub Jenin. Wszystkie trzy związki taktyczne koncentrują się ostatecznie pod Magdal Anjar (VHex nr 5). Wzięty z trzech kierunków przeciwnik był bez szans. Wszystkie syryjskie instalacje przeciwlotnicze, zostały doszczętnie zniszczone.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W87 IDF - KAMPANIA PÓŁNOCNA v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   JENIN , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   GOLAN 1967 , #1 , Brilliant Victory , score:58
 3   EL FIRDAN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   CHINESE FARM , #3 , Brilliant Victory , score:62
 5   SUEZ CITY , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   CAIRO , #5 , Brilliant Victory , score:58
 7   SOUTHERN LEBANON , #6 , Brilliant Victory , score:58
 8   BEKAA VALLEY , #7 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 469  *  Average: 58

..
Current scenario: BEKAA VALLEY,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 600
Army cost: 18708 , Current prestige is 392
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 844
BV: Win , turn prestige: 200
V : Win , turn prestige: 220
TV: Win , turn prestige: 240
Ls: Loss , turn prestige: 240

Piechota
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/37th Arm.Brig. , 2 bars , 265 exp , Izrael , 10/10 , First Strike  , 7 kill , 504 pp - U:001  [+82 exp]
*  HQ , M3 Scout Car ,  , 4 bars , 493 exp , Izrael , 14/2 , 2 kill , 0 pp - U:002
 Infantry 1973 , M113 , Inf.Btl/45th Arm.Brig. , 0 bars , 58 exp , Izrael , 10/10 , 8 kill , 504 pp - U:016  [+15 exp]
 Airborne 1973 , M151 MUTT [W] , Air.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 69 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 480 pp - U:019  [+25 exp]

Czołg
 M60A3 , I/37th Arm.Brig. , 5 bars , 1069 exp , Izrael , 10/10 , Overwhelming Attack  , 71 kill , 684 pp - U:005  [+132 exp]
 M60A1 , I/45th Arm.Brig. , 5 bars , 593 exp , Izrael , 6/10 , Extended Front  , 44 kill , 624 pp - U:006  [+151 exp]
 M60A1 , II/37th Arm.Brig. , 4 bars , 456 exp , Izrael , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 38 kill , 686 pp - U:008  [+34 exp]
 M60A1 , II/45th Arm.Brig. , 5 bars , 595 exp , Izrael , 10/10 , Infiltration Tactics  , 53 kill , 624 pp - U:012  [+152 exp]
 M60A3 , I/7th Arm.Brig. , 3 bars , 375 exp , Izrael , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 23 kill , 820 pp - U:017  [+103 exp]

Rozpoznanie
 AMX 10 RC , Rec.Com/37th Arm.Brig. , 2 bars , 287 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 7 kill , 492 pp - U:007  [+71 exp]
 BRDM-2 , Rec.Com/45th Arm.Brig. , 1 bars , 124 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon, 4 kill , 288 pp - U:018  [+25 exp]

Artyleria
 M109A1 , I/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 2 bars , 210 exp , Izrael , 11/10 , Combat Support  , 4 kill , 950 pp - U:009  [+32 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 3 bars , 328 exp , Izrael , 12/10 , Bridging  , 4 kill , 1036 pp - U:013  [+88 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/37th Arm.Brig. , 3 bars , 333 exp , Izrael , 12/10 , Influence  , 4 kill , 720 pp - U:014  [+40 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/45th Arm.Brig. , 1 bars , 182 exp , Izrael , 11/10 , 2 kill , 660 pp - U:015  [+42 exp]
 M109A1 , I/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 1 bars , 154 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 864 pp - U:021  [+72 exp]
 BM-21 Grad 122mm , II/Art.Btl/7th Arm.Brig. , 0 bars , 88 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:024  [+40 exp]

Obrona plot.
 MIM-23B I-Hawk , AD.Btl/37th Arm.Brig. , 0 bars , 26 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 696 pp - U:011  [+26 exp]

Myśliwiec
 F-16A , 201st Squadron IAF , 1 bars , 179 exp , Izrael , 9/10 , Combat Support  , 13 kill , 1284 pp - U:010  [+27 exp]
 Mirage IIIC , 101st Squadron IAF , 2 bars , 238 exp , Izrael , 8/10 ,    Special Munition, 8 kill , 1008 pp - U:023  [+60 exp]
 F-16A , 140th Squadron IAF , 0 bars , 24 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 1284 pp - U:094  [+24 exp]

Bomb. taktyczny
 A-4E Skyhawk , 109th Squadron IAF , 4 bars , 492 exp , Izrael , 8/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 9 kill , 960 pp - U:003  [+85 exp]
 A-4E Skyhawk , 102nd Squadron IAF , 5 bars , 637 exp , Izrael , 8/10 , Devastating Fire  ,   Support, 12 kill , 960 pp - U:004  [+122 exp]
 AH-1G Cobra , 160th Squadron IAF , 1 bars , 111 exp , Izrael , 10/10 ,    Recon,   Support, 3 kill , 960 pp - U:020
 AH-1E Cobra , 161st Squadron IAF , 0 bars , 73 exp , Izrael , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 1020 pp - U:022  [+32 exp]

Player 1 : Izrael
Killed: INF:160  TNK:73   RCN:21   AT:25   FLAK:15   FORT:22   ATY:42   AD:33   FTR:26   TB:1      Total: 418
Lost  : INF:5    TNK:1    RCN:3    FORT:5      Total: 14

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    885 exp,     20 kill,   1488 pp    Average:    221 exp,      5 kill,    372 pp
Czołg          *   5 Units *  5 Leaders      Total :   3088 exp,    229 kill,   3438 pp    Average:    618 exp,     46 kill,    688 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    411 exp,     11 kill,    780 pp    Average:    206 exp,      6 kill,    390 pp
Artyleria      *   6 Units *  3 Leaders      Total :   1295 exp,     14 kill,   4830 pp    Average:    216 exp,      2 kill,    805 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     26 exp,      0 kill,    696 pp    Average:     26 exp,      0 kill,    696 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    441 exp,     24 kill,   3576 pp    Average:    147 exp,      8 kill,   1192 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1313 exp,     25 kill,   3900 pp    Average:    328 exp,      6 kill,    975 pp
* Summary:     *  25 Units * 12 Leaders      Total :   7459 exp,    323 kill,  18708 pp    Average:    298 exp,     13 kill,    748 pp


Player 1  Izrael   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria :  6
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #14 : Luty 07, 2021, 10:11:40 »

Podsumowanie:

W87 to kolejna po W88 rozegrana przeze mnie kampania siłami IDF na Bliskim Wschodzie, wychodząca spod ręki tego samego autora. Przyznaje się, że przed rozgrywką nie zapoznawałem się specjalnie z rozkładem zawartych w niej scenariuszy. Spodziewałem się, że całość walk przypadnie zgodnie z tytułem na północny odcinek frontu, czyli głównie walki z Syryjczykami, Jordańczykami i Libańczykami. Tymczasem połowa kampanii to scenariusze wyciągnięte z kampanii W88. Całą wojnę "Yom Kippur" rozgrywamy na froncie południowym z Egipcjanami na półwyspie Synaj i nad kanałem Sueskim. Te bitwy naturalnie są bardzo dobre i ciekawe, ale bardziej pasowały do kampanii na Synaju. Jeśli ktoś liczył np. na epicką obronę wzgórz Golan przed Syryjczykami w 1973 r. to tutaj musi się obejść smakiem.

Kampania ma ładne, nieopatrzone mapy z elegancko nakreślonymi nazwami geograficznymi. W scenariuszach wywodzących się z W88 powtarza się jednak problem z poprawnym oznaczeniem terenu np. równina z drogą nad Kanałem Sueskim, często oznakowana jest jako las. Poziom trudności jest raczej umiarkowany, liczba tur optymalna. Najbardziej wymagające są starcia z Egipcjanami. Przez całą kampanię gramy bez auto-uzupełnień, ale możemy liczyć na tańszych niedoświadczonych rekrutów. Związki taktyczne z reguły są opisane, ale tak trochę po macoszemu  Wink Na rozgrywkę na pewno nie ma to większego wpływu  Grin A gra się ciekawie. Bitwy są znacznie dynamiczniejsze niż te rozgrywane na frontach IIWŚ i wymagają szerszego spojrzenia na pole bitwy.

Największą bolączką tej kampanii ale i W88 są jednak jednostki, które możemy kupować. W zasadzie jesteśmy skazani na bardzo wąski zakres typów uzbrojenia, którego dostępność w określonym czasie jest jeszcze dyskusyjna. Np. korzystamy z samolotów "Skyhawk" już w "Wojnie Sześciodniowej", bo alternatywą jest tylko bombowiec Canberra. W wojnie "Yom Kippur" możemy kupować czołgi AMX-30, których Izrael nigdy ostatecznie nie wykorzystywał. W 1973 możemy kupować śmigłowce "Cobra", które Izrael nabył dopiero w roku 1975 a pierwszy raz bojowo wykorzystał w 1979. Czołgi "Szot" są nie do kupienia, ale możemy się nimi poruszać w jednostkach "aux". Artyleria holowana jest bardzo często pozbawiona środków transportu np. na przeciwlotnicze Hawki, zdecydowałem się w ostatnim scenariuszu, gdzie mapa była nie za duża i mogłem sobie pozwolić na stacjonarny parasol pelot. Ogólnie między efilem LGCW, skąd wywodzi się kampanie W87 i W88 a efilem GUS_Wx panuje olbrzymia dysproporcja w sprzęcie na niekorzyść GUS_Wx. Szczegóły tego problemu podejmowane były w wątku: "Potrzeby nowych jednostek w efilu". Myślę, że dopieszczenie tej kwestii w przyszłości bardzo pozytywnie wpłynie na poprawę odbioru kampanii IDF w latach 1956-1982. W efilu GUS_PEG, gdzie są kampanie Izraela po roku 2000 już teraz obserwujemy zupełnie inną jakość.

Pozdrawiam graczy i życzę udanych bojów !
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.162 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 2q)