Tytuł: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 18, 2020, 09:22:35
Kolej na następną kampanię nie cieszącą się żadnym zainteresowaniem. Tym razem dowodzimy bohaterską Armią Czerwoną, która broni się przez wrednym najeźdźcą. Fajna bitwa obronna, ale trzeba dobrze wyczuć/wyliczyć czas kiedy ruszyć do przodu. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 -- Campaign score: 50 * Average: 50
.. Current scenario: DON RIVER, VH prestige is 120 , All map prestige is: 120 Army cost: 0 , Current prestige is 610 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Aggressive Using map: 140 if BV: +0, THE APPROACH , cap 2600, 12 turns prestige: 240 if V : +0, CHOICE 1 , cap 2000, 15 turns prestige: 240 if TV: +150, CHOICE 1 , cap 2000, 18 turns prestige: 240 if Ls: +250, RAPID ASSAULT , cap 2000, 18 turns prestige: 240
Piechota * Inzyniernyje 1938 , M2 , 38/13T/62 , 1 bars , 111 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002 * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 132 exp , ZSRR , 5/11 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+12 exp] * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:049
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 2 bars , 205 exp , ZSRR , 6/11 , 4 kill , 0 pp - U:028 [+42 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 2 bars , 263 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:035 [+99 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 1 bars , 170 exp , ZSRR , 5/11 , 1 kill , 0 pp - U:029 [+17 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 1 bars , 183 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:048
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 1 bars , 197 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 1 kill , 0 pp - U:021 [+75 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 174 exp , ZSRR , 4/11 , Fire Discipline , 3 kill , 0 pp - U:046 [+67 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:18 TNK:8 RCN:4 AT:3 FLAK:2 ATY:9 AD:1 FTR:3 TB:2 Total: 50 Lost : INF:3 TNK:1 RCN:1 AT:1 FLAK:1 ATY:1 AD:1 FTR:2 Total: 11
BV 1 V 0 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 41 units total (core+aux): Piechota : 15 Czołg : 5 Rozpoznanie : 5 Artyleria ppanc. : 2 Artyleria uniwersalna : 1 Artyleria : 10 Obrona plot. : 1 Myśliwiec : 1 Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 6 units total (core+aux): Artyleria ppanc. : 2 Fortyfikacje : 3 Obrona plot. : 1
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 18, 2020, 11:14:51
Niezły prototyp, kasy starcza na dalekosiężne działo i taniutki zwiad. Bronimy Stalingradu ... i w pewnym momencie trzeba ruszyć do przodu, chyba się trochę spóźniłem, ale i tak sądzę, że BV może być bardzo, bardzo trudno osiągnąć ... niewiele mi zabrakło, może gdybym miał więcej szczęścia byłaby jedna tura mniej, ale tej jednej by mi zabrakło chyba w każdej sytuacji. Całkiem niezła bitwa, fajnie się broni przeciwko nacierającym Niemcom ... przy dobrym wsparciu artylerii, było to jak bicie głową w mur. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 -- Campaign score: 80 * Average: 40
.. Current scenario: THE APPROACH, VH prestige is 240 , All map prestige is: 560 Army cost: 588 , Current prestige is 882 Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Aggressive Using map: 124 if BV: +0, THE ASSAULT , cap 2700, 10 turns prestige: 300 if V : +0, THE ASSAULT , cap 2700, 13 turns prestige: 300 if TV: +150, THE ASSAULT , cap 2700, 16 turns prestige: 300 Ls: Loss , turn prestige: 300
Piechota * Inzyniernyje 1938 , M2 , 38/13T/62 , 1 bars , 123 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001 [+12 exp] * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 132 exp , ZSRR , 11/11 , 0 kill , 0 pp - U:002 * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:009
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 6/11 , 10 kill , 0 pp - U:004 [+69 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 3 bars , 349 exp , ZSRR , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+86 exp] + KW Flame , , 0 bars , 32 exp , ZSRR , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:010 [+32 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 203 exp , ZSRR , 8/11 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+33 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 1 bars , 198 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+15 exp] BA-64 , , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:147 [+38 exp]
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 2 bars , 243 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 2 kill , 0 pp - U:003 [+46 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 27 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 456 pp - U:146 [+27 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 216 exp , ZSRR , 2/11 , Fire Discipline , 3 kill , 0 pp - U:007 [+42 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:35 TNK:14 RCN:7 AT:9 FLAK:5 FORT:6 ATY:23 AD:3 FTR:6 TB:4 Total: 112 Lost : INF:8 TNK:1 RCN:3 AT:2 FLAK:3 FORT:2 ATY:2 AD:1 FTR:3 Total: 25
BV 1 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 64 units total (core+aux): Piechota : 23 Czołg : 8 Rozpoznanie : 4 Artyleria ppanc. : 6 Fortyfikacje : 1 Artyleria : 16 Obrona plot. : 3 Myśliwiec : 2 Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 7 units total (core+aux): Piechota : 4 Czołg : 2 Artyleria uniwersalna : 1
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 19, 2020, 07:37:48
Kasa na artylerię holowaną i Katiusze. Rozmieszczamy jednostki i .... cisza przed burzą, nie wychylam nosa poza miasto, nic nie widzę, ale i wróg zachowuje ciszę. W tym czasie przemieszczam jednostki i robię gęstą obronę miasta ... a potem się zaczyna. Wredne samoloty wroga, nadziewają się na plotki, ale niestety wskazują cele dla niemieckiej artylerii, a ta jest rozstawiona półkolem wokół miasta i niemiłosiernie okłada to co zostaje zobaczone, a więc warto dbać o (nie)widoczność artylerii. Po rozbiciu kilku fal wroga, ruszam do przodu i zdobywam oba VH wroga. Niestety straciłem jedną piechotę w walkach miejskich, miała 6 sp, szacunek był 2:4 więc miała zmiękczyć wroga i się wycofać, a wynik rzeczywisty był 2:6 ... i tak to jest niestety ... Ogólnie, fajnie się gra, jednostek core garstka, ale trzeba organizować obronę sporej ilości aux'ów. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 -- Campaign score: 136 * Average: 45
.. Current scenario: THE ASSAULT, VH prestige is 160 , All map prestige is: 440 Army cost: 1320 , Current prestige is 558 Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9 AI stance is Aggressive Using map: 41 if BV: +0, RATTENKRIEG , cap 2800, 12 turns prestige: 360 if V : +0, RATTENKRIEG , cap 2800, 14 turns prestige: 360 if TV: +100, RATTENKRIEG , cap 2800, 18 turns prestige: 360 if Ls: +250, CAUCASUS COUNTERATTACK , cap 2400, 18 turns prestige: 360
Piechota * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 168 exp , ZSRR , 8/11 , 1 kill , 0 pp - U:002 [+36 exp] * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:009
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 323 exp , ZSRR , 11/11 , 12 kill , 0 pp - U:004 [+49 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 3 bars , 376 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+27 exp] + KW Flame , , 0 bars , 81 exp , ZSRR , 7/10 , 7 kill , 0 pp - U:010 [+49 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 217 exp , ZSRR , 10/11 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+14 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 2 bars , 228 exp , ZSRR , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:008 [+30 exp] BA-64 , , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:012
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 2 bars , 285 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 4 kill , 0 pp - U:003 [+42 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 53 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 456 pp - U:011 [+26 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:178 [+14 exp] BM-13 , , 0 bars , 10 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 0 kill , 264 pp - U:179 [+10 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 3/11 , Fire Discipline , 5 kill , 0 pp - U:007 [+58 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:59 TNK:21 RCN:12 AT:13 FLAK:7 FORT:10 ATY:34 AD:3 FTR:9 TB:8 Total: 176 Lost : INF:13 TNK:2 RCN:4 AT:8 FLAK:6 FORT:2 ATY:5 AD:3 FTR:3 Total: 46
BV 2 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 75 units total (core+aux): Piechota : 28 Czołg : 7 Rozpoznanie : 4 Artyleria ppanc. : 3 Artyleria uniwersalna : 2 Fortyfikacje : 5 Artyleria : 18 Obrona plot. : 3 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Niemcy has 19 units total (core+aux): Piechota : 8 Artyleria ppanc. : 1 Artyleria uniwersalna : 1 Fortyfikacje : 2 Artyleria : 5 Obrona plot. : 2
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 19, 2020, 09:23:04
Za bardzo nie umiem (jak zresztą AI) i nie lubię grać piechotą jeżdżącą na pancerzach czołgów, ale niewiele jest okazji aby się uczyć i spróbować tej "sałatki". Tak więc zakup 2 x "piechota z pepeszami". Ponownie walki miejskie, na dużym obszarze Stalingradu. I ponownie sytuacja wolno się rozwija, ale jak wróg rusza to czasami nie wiem w co ręce włożyć, wszędzie trzeba gasić pożary, a artyleria niemiecka kopie bardzo mocno z daleka od miasta, więc trudno ją tam dosięgnąć. Ale mamy mnóstwo ochotników, którzy swoimi ciałami zastawiają każdy skrawek miasta, a nasza mnoga artyleria nie pozwala niemieckiej piechocie na zbyt wiele, a często przy ataku po prostu wróg wyparowuje. A nam pozostaje tylko dostarczać amunicję. Bardzo fajna obronna bitwa ... trzyma w napięciu i nie jest zbyt trywialna. A jak tam próba z piechotą ... a tak sobie, warunki za bardzo nie pozwoliły wykorzystać ich możliwości, które widzę w zdobywaniu odległych VH z pojedynczą obroną ... OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43 4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52 -- Campaign score: 188 * Average: 47
.. Current scenario: RATTENKRIEG, VH prestige is 200 , All map prestige is: 360 Army cost: 1848 , Current prestige is 730 Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9 AI stance is Aggressive Using map: 169 if BV: +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 10 turns prestige: 440 if V : +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 13 turns prestige: 440 if TV: +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 16 turns prestige: 440 if Ls: +250, CAUCASUS COUNTERATTACK , cap 2400, 16 turns prestige: 440
Piechota * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 197 exp , ZSRR , 4/11 , 2 kill , 0 pp - U:001 [+29 exp] * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008 Awtamatcziki , , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 9/10 , 1 kill , 264 pp - U:186 [+14 exp] Awtamatcziki , , 0 bars , 33 exp , ZSRR , 1/10 , 0 kill , 264 pp - U:187 [+33 exp]
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 355 exp , ZSRR , 10/11 , 18 kill , 0 pp - U:003 [+32 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 4 bars , 413 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:005 [+37 exp] + KW Flame , , 1 bars , 100 exp , ZSRR , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:009 [+19 exp] + T-43 (Planes:0/1), , 0 bars , 47 exp , ZSRR , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:014 [+47 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 237 exp , ZSRR , 11/11 , 4 kill , 0 pp - U:004 [+20 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:007 [+46 exp] BA-64 , , 0 bars , 60 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 132 pp - U:011 [+22 exp]
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 3 bars , 352 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 4 kill , 0 pp - U:002 [+67 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 81 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+28 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 40 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 468 pp - U:012 [+26 exp] BM-13 , , 0 bars , 51 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 0 kill , 264 pp - U:013 [+41 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 3 bars , 324 exp , ZSRR , 10/11 , Fire Discipline , 8 kill , 0 pp - U:006 [+50 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:92 TNK:25 RCN:15 AT:17 FLAK:8 FORT:15 ATY:47 AD:6 FTR:12 TB:11 Total: 248 Lost : INF:33 TNK:4 RCN:5 AT:9 FLAK:7 FORT:2 ATY:6 AD:3 FTR:3 TB:1 Total: 73
BV 3 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 78 units total (core+aux): Piechota : 25 Czołg : 8 Rozpoznanie : 4 Artyleria ppanc. : 5 Artyleria uniwersalna : 2 Fortyfikacje : 6 Artyleria : 20 Obrona plot. : 4 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 10 units total (core+aux): Piechota : 4 Artyleria uniwersalna : 1 Fortyfikacje : 1 Artyleria : 4
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 19, 2020, 11:38:27
Przyszła zima i szykujemy się do ataku poza miastem, na rozległych terenach naszego kraju. A więc przydałby się zwiad lotniczy ... okazuje się, że najlepsze parametry ma łódź latająca, i taki jest też mój wybór. Zostaje jeszcze na szybki KW. Epicka bitwa ... ruszam jak na radzieckiego żołnierza przystało, szeroką ławą do przodu. Na pierwszej linii bronią się Rumunii i zaskakująco twardy odpór nam dają ... a potem nadciągają niemieckie tanki i nie jest już tak wesoło. No ale radziecka myśl techniczna w zakresie artylerii, pozwala mi panować na wydarzeniami na froncie, chociaż straty stanów są straszliwe. Większość moich corowych oddziałów musi chować się po kątach, aby nie oberwać ostatecznie gdzieś z zaskoczenia. Bardzo dobrze, że przez większość bitwy pada śnieg, bo jakbym jeszcze miał Stukasy na plecach to byłoby dużo gorzej ... OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43 4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52 5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52 -- Campaign score: 240 * Average: 48
.. Current scenario: OPERATION URANUS, VH prestige is 200 , All map prestige is: 440 Army cost: 2568 , Current prestige is 810 Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9 AI stance is Defensive Using map: 28 if BV: +0, WINTER STORM , cap 3400, 10 turns prestige: 230 if V : +0, CHOICE 2 , cap 3000, 13 turns prestige: 230 if TV: +100, CHOICE 2 , cap 3000, 16 turns prestige: 230 if Ls: +250, WINTER ASSAULT , cap 4200, 16 turns prestige: 230
Piechota * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 214 exp , ZSRR , 10/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001 [+17 exp] * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008 Awtamatcziki , , 0 bars , 72 exp , ZSRR , 3/10 , 2 kill , 264 pp - U:015 [+58 exp] Awtamatcziki , , 0 bars , 53 exp , ZSRR , 1/10 , 1 kill , 264 pp - U:016 [+20 exp]
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 394 exp , ZSRR , 2/11 , 20 kill , 0 pp - U:003 [+39 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 511 exp , ZSRR , 6/10 , Shock Tactics , 10 kill , 0 pp - U:005 [+98 exp] + KW Flame , , 1 bars , 188 exp , ZSRR , 6/10 , 9 kill , 0 pp - U:009 [+88 exp] + T-43 (Planes:0/1), , 1 bars , 119 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:014 [+72 exp] KW-Is , , 0 bars , 35 exp , ZSRR , 3/10 , 1 kill , 408 pp - U:179 [+35 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 310 exp , ZSRR , 2/11 , 4 kill , 0 pp - U:004 [+73 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 [+26 exp] BA-64 , , 0 bars , 96 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:011 [+36 exp]
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 4 bars , 429 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 5 kill , 0 pp - U:002 [+77 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 1 bars , 141 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+60 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 90 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 468 pp - U:012 [+50 exp] BM-13 , , 0 bars , 82 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 1 kill , 264 pp - U:013 [+31 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 3/11 , Fire Discipline , 9 kill , 0 pp - U:006 [+78 exp]
Bomb. taktyczny Beriev Be-4 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 312 pp - U:178
Player 1 : ZSRR Killed: INF:117 TNK:30 RCN:22 AT:30 FLAK:11 FORT:21 ATY:63 AD:7 FTR:14 TB:12 Total: 327 Lost : INF:39 TNK:8 RCN:9 AT:9 FLAK:11 FORT:2 ATY:9 AD:3 FTR:3 TB:1 Total: 94
BV 4 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 71 units total (core+aux): Piechota : 20 Czołg : 14 Rozpoznanie : 7 Artyleria ppanc. : 3 Artyleria uniwersalna : 1 Artyleria : 20 Obrona plot. : 1 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Niemcy, Rumunia has 8 units total (core+aux): Piechota : 3 Artyleria ppanc. : 1 Artyleria uniwersalna : 2 Myśliwiec : 1 Bomb. taktyczny : 1
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 20, 2020, 03:11:00
Jest limit rozstawienia więc nie ma sensu zakup nowej jednostki. Kasa idzie w dodatki. Świetna bitwa, trzyma do końca w napięciu, kiedy już wydawało mi się, że opanowałem sytuację, niemiecki kontratak przebił mi się na tyły i poszedł na VH i broniła go zbieranina w postaci flaków, pelotek, piechoty. Dopiero jak przerzuciłem artylerię to się wyjaśniło. Jeden oddział Awtamatczików poległ bohaterską śmiercią, ale się wydesantował i obronił (skupił na sobie ogień wroga) swoje osłabiony czołg, który był otoczony i gdyby nie to, to trzy niemieckie tanki, zapewne by go rozstrzelały. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43 4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52 5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: La-5 FN 6 WINTER STORM , #12 , Brilliant Victory , score:49 -- Campaign score: 289 * Average: 48
.. Current scenario: WINTER STORM, VH prestige is 240 , All map prestige is: 320 Army cost: 2304 , Current prestige is 598 Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12 AI stance is Aggressive Using map: 160 if BV: +0, THE END , cap 4000, 12 turns prestige: 240 if V : +0, LITTLE SATURN , cap 3600, 15 turns prestige: 240 if TV: +100, LITTLE SATURN , cap 3600, 18 turns prestige: 240 if Ls: +250, WINTER ASSAULT , cap 4200, 18 turns prestige: 240
Piechota * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 234 exp , ZSRR , 11/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001 [+20 exp] * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 420 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008 [+18 exp] Awtamatcziki , , 0 bars , 93 exp , ZSRR , 2/10 , 2 kill , 264 pp - U:016 [+40 exp]
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 4 bars , 471 exp , ZSRR , 3/11 , 24 kill , 0 pp - U:003 [+77 exp] * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 594 exp , ZSRR , 1/10 , Shock Tactics , 13 kill , 0 pp - U:005 [+83 exp] + KW Flame , , 2 bars , 252 exp , ZSRR , 4/10 , Fast Speed, 10 kill , 0 pp - U:009 [+64 exp] + T-43 (Planes:0/1), , 1 bars , 199 exp , ZSRR , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:014 [+80 exp] KW-Is , , 1 bars , 124 exp , ZSRR , 4/10 , Fast Speed, 3 kill , 408 pp - U:018 [+89 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 339 exp , ZSRR , 11/11 , 6 kill , 0 pp - U:004 [+29 exp] * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 BA-64 , , 1 bars , 137 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 132 pp - U:011 [+41 exp]
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 4 bars , 482 exp , ZSRR , 9/11 , Reconnaissance Movement , 6 kill , 0 pp - U:002 [+53 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 1 bars , 192 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+51 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 1 bars , 124 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 468 pp - U:012 [+34 exp] BM-13 , , 1 bars , 151 exp , ZSRR , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 264 pp - U:013 [+69 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 5 bars , 503 exp , ZSRR , 8/11 , Fire Discipline , 13 kill , 0 pp - U:006 [+101 exp]
Bomb. taktyczny Beriev Be-4 , , 0 bars , 15 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 0 kill , 312 pp - U:017 [+15 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:131 TNK:37 RCN:32 AT:33 FLAK:14 FORT:24 ATY:74 AD:9 FTR:17 TB:15 Total: 386 Lost : INF:40 TNK:9 RCN:11 AT:9 FLAK:14 FORT:2 ATY:10 AD:3 FTR:4 TB:1 Total: 103
BV 5 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 61 units total (core+aux): Piechota : 21 Czołg : 10 Rozpoznanie : 5 Artyleria ppanc. : 3 Artyleria : 14 Obrona plot. : 2 Myśliwiec : 3 Bomb. taktyczny : 3
Player 2 Niemcy, Rumunia has 3 units total (core+aux): Czołg : 1 Fortyfikacje : 2
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 20, 2020, 11:43:21
Ostatnia bitwa, Niemcy są zamknięci w miejskim kotle i trzeba ich wyniszczyć. Spieniężam dodatki i inwestuję w dwie baterie artylerii. Mnóstwo miejsc rozstawienia, ale postanawiam skoncentrować potężne uderzenie z jednej strony miasta, a potem jak walec przetoczę się przez miejską dżunglę. Ile Niemcy mają artylerii ... miasto jest nią nafaszerowane jak rodzynkami, ale ja w tym zakresie tez nie jestem ułomkiem, grunt to zlokalizowanie wrogiej arterii i podciągnięcie w bezpieczny sposób swojej ... A potem to już z górki ... sporo piechoty aux, więc zgodnie z tradycją, nie oglądając się na straty, z pełnym poświęceniem zdobywają miasto. Bitwa dość standardowa, nie spowodowała przyśpieszonego bicia serca ... duża przewaga była po mojej stronie. OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame 2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30 3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43 4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52 5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: La-5 FN 6 WINTER STORM , #12 , Brilliant Victory , score:49 7 THE END , #15 , Brilliant Victory , score:57 -- Campaign score: 346 * Average: 49
.. Current scenario: THE END, VH prestige is 720 , All map prestige is: 960 Army cost: 2928 , Current prestige is 1207 Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6 AI stance is Defensive Using map: 67 BV: Win , turn prestige: 270 V : Win , turn prestige: 270 TV: Win , turn prestige: 270 Ls: Win , turn prestige: 270
Piechota * Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 234 exp , ZSRR , 11/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001 * Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 420 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008 Awtamatcziki , , 2 bars , 243 exp , ZSRR , 4/10 , 3 kill , 264 pp - U:015 [+150 exp]
Czołg * T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 612 exp , ZSRR , 7/10 , Shock Tactics , 16 kill , 0 pp - U:005 [+18 exp] + KW Flame , , 2 bars , 294 exp , ZSRR , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:009 [+42 exp] + T-43 (Planes:0/1), , 2 bars , 244 exp , ZSRR , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:014 [+45 exp] KW-Is , , 2 bars , 221 exp , ZSRR , 6/10 , 7 kill , 408 pp - U:017 [+97 exp]
Rozpoznanie * BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 339 exp , ZSRR , 11/11 , 6 kill , 0 pp - U:004 * Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 BA-64 , , 1 bars , 162 exp , ZSRR , 5/10 , 5 kill , 132 pp - U:011 [+25 exp]
Artyleria * 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 5 bars , 510 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 6 kill , 0 pp - U:002 [+28 exp] 122mm A-19 , STZ-5 , , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 4 kill , 456 pp - U:010 [+19 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 1 bars , 151 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 468 pp - U:012 [+27 exp] BM-13 , , 1 bars , 181 exp , ZSRR , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 264 pp - U:013 [+30 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 20 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 468 pp - U:196 [+20 exp] 152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 26 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:197 [+26 exp]
Myśliwiec * La-5 , 1Ft/9AA , 5 bars , 587 exp , ZSRR , 4/11 , Fire Discipline , 14 kill , 0 pp - U:006 [+84 exp]
Player 1 : ZSRR Killed: INF:166 TNK:44 RCN:34 AT:37 FLAK:15 FORT:28 ATY:92 AD:14 FTR:18 TB:17 Total: 465 Lost : INF:47 TNK:12 RCN:16 AT:12 FLAK:14 FORT:2 ATY:13 AD:3 FTR:6 TB:2 Total: 127
BV 6 V 1 TV 0 L 0
Player 1 ZSRR has 85 units total (core+aux): Piechota : 36 Czołg : 13 Rozpoznanie : 3 Artyleria ppanc. : 1 Fortyfikacje : 3 Artyleria : 22 Obrona plot. : 4 Myśliwiec : 2 Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 9 units total (core+aux): Piechota : 6 Artyleria ppanc. : 1 Myśliwiec : 2
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Podsumowując, uważam iż jest to całkiem niezła kampania, pozwala poznać dobrze radziecki sprzęt (ile oni mają rodzajów artylerii :)), daje sporo frajdy oraz pozwala się nią, (tzn. kampanią) nieźle pobawić bo ma nieliniowy przebieg. To co ja przeszedłem jest to najprostszy, wynikający z maksymalnych zwycięstw schemat. A kampania ma bitew aż 15 + 3 wyboru, więc można sobie poćwiczyć w ciekawy sposób rożne warianty przebiegi kampanii.
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: besiu Listopad 27, 2020, 06:21:32
A czy nie ma czasem kampanii na efilu Gustlika, w drugą stronę - czyli Niemcami? Wydaje mi się, że gdzieś widziałem...
Tytuł: Odp: Kowdar - W26 "Wokół Stalingradu" - 100%
Wiadomość wysłana przez: kowdar Listopad 27, 2020, 08:01:42
W EFILE_GUS_Zx jest kampania G27 Stalingrad Gustlika ... 6 bitew. A jest w tym katalogu, bo jest traktowana jako nieukończona. Nie wiem, nie grałem. Sądzę, że o nią Ci chodzi ...
|