kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2646
|
|
« Odpowiedz #15 : Grudzień 05, 2020, 09:37:48 » |
|
Kasy mało, nawet nie starcza na unormowanie stanów wszystkich jednostek lądowych, nie mówiąc już o lotnictwie. Z niskim stanami pozostają mi obie piechoty (2/10 i 3/10 ... potem, w trakcie bitwy podnoszę im stany bo bronią mojego VH przed czołgami) oraz samoloty: zwiad 4/10 i Me-110 2/10. Potem w trakcie kasy sporo przybywa więc uzupełniałem wielokrotnie różne jednostki, szczególnie czołgi i ppance, ale także artylerię.
Bitwa masakra, grałem dwa razy. Możemy się wystawić na południu lub północy (albo w obu miejscach). Za pierwszym razem wystawiłem się na południu i raz, że amerykańskie okręty, a jest ich naprawdę dużo, zmasakrowały mnie przy ataku na nadbrzeżny VH, a dwa, że na północy same aux nie dały rady obronić VH. Więc drugi raz wystawiłem całość na północy z myślą, że nadbrzeżny VH zaatakuję z daleka i zmasowanie, aby okręty nie dały rady wyrządzić mi dużej szkody ... i przy tym VH tak się stało, ale przy innych, tak grzały im się lufy, aż 4 niszczyciele wystrzelały cała amunicję ... dopiero wówczas udało mi się przebić do ostatniego VH i był to ostatni moment na zwycięstwo.
Całe clu bitwy polega na tym, aby złapać w pułapki (mamy dwie mocne plotki aux) lotnictwo wroga, oraz starać się być poza ostrzałem artylerii, na szczęście nie są to pancerniki z wielkim zasięgiem, a niszczyciele, więc przebywanie ponad 4 hexy od wybrzeża przez większość bitwy jest możliwe. Należy też w miarę chronić aux piechotę z szybkim marszem w górach, bez nich w życiu bym się nie dostał do ostatnich VH.
Ogólnie bitwa bardzo, bardzo ciężka i trudna, mnóstwo strat od ognia przeciwnika, ale na szczęście dość dużo kasy zdobywamy i mogę podnosić stany. Nie miałem żadnych szans na inne zwycięstwo niż TV, a i tak chyba szczęśliwie się dla mnie ta bitwa zakończyła ...
OpenGen 0.93.3.99.RC15 * 4 Dec 2020 * AI version: Default (0.91) Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0 Campaign: W77 JIHAD 1942 v.3.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios: 1 HABBANIYA 1 , #0 , Brilliant Victory , score:51 2 HABBANIYA 2 , #1 , Brilliant Victory , score:53 3 INJUNS ON THE WARPATH , #2 , Victory , score:32 4 BATTLE FOR BASRA , #3 , Brilliant Victory , score:59 5 IRAN 1 , #4 , Victory , score:35 6 IRAN 2 , #5 , Tactical Victory , score:12 7 ARAK , #6 , Victory , score:34 8 QOM 1 , #7 , Victory , score:35 9 QOM 2 , #8 , Victory , score:31 10 TEHERAN , #9 , Tactical Victory , score:15 11 TEHERAN 2 , #10 , Tactical Victory , score:14 12 SAB' BIYAR , #11 , Tactical Victory , score:15 13 DAMASCUS , #12 , Brilliant Victory , score:52 14 BEIRUT 1 , #13 , Tactical Victory , score:15 15 BEIRUT 2 , #14 , Tactical Victory , score:10 -- Campaign score: 463 * Average: 30
.. Current scenario: BEIRUT 2, VH prestige is 760 , All map prestige is: 960 Army cost: 2556 , Current prestige is 839 Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18 AI stance is Aggressive Using map: 311 BV: Win , turn prestige: 580 V : Win , turn prestige: 580 TV: Win , turn prestige: 580 Ls: Loss , turn prestige: 580
Piechota * Infantry 1941 , Truck , , 2 bars , 271 exp , Irak , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:005 [-89 exp] * Cavalry , Horses , , 3 bars , 352 exp , Irak , 9/10 , Influence , 15 kill , 0 pp - U:006 [+47 exp]
Czołg * Pz IIIG , , 5 bars , 514 exp , Irak , 5/10 , Street Fighter , 64 kill , 0 pp - U:007 [+132 exp] Pz IIIG , , 5 bars , 623 exp , Irak , 2/10 , Resilience , 55 kill , 264 pp - U:011 [+18 exp] Pz IIIG , , 3 bars , 385 exp , Irak , 7/10 , Skilled Reconnaissance , 24 kill , 264 pp - U:015 [+142 exp]
Artyleria ppanc. * StuG IIIE , , 5 bars , 685 exp , Irak , 1/10 , Aggressive Maneuver , 24 kill , 0 pp - U:001 [+135 exp] * HMG , Truck , , 5 bars , 792 exp , Irak , 4/10 , Resilience , 21 kill , 0 pp - U:002 [+79 exp] StuG IIIE , , 5 bars , 884 exp , Irak , 8/10 , Influence , 33 kill , 180 pp - U:013 [+174 exp]
Artyleria uniwersalna 40mm Bofors , Ford truck , , 5 bars , 540 exp , Irak , 3/10 , Determined Defense , 11 kill , 324 pp - U:009 [+133 exp]
Artyleria * 75/18 M.34 , TL37 TAL , , 5 bars , 854 exp , Irak , 10/10 , Bridging , 10 kill , 0 pp - U:003 [+185 exp] 75/18 M.34 , TL37 TAL , , 5 bars , 777 exp , Irak , 5/10 , Determined Defense , 5 kill , 204 pp - U:012 [+95 exp] 149/40 M.35 , Breda 52 , , 3 bars , 386 exp , Irak , 10/10 , Bridging , 15 kill , 540 pp - U:014 [+84 exp] 149/40 M.35 , Breda 52 , , 2 bars , 214 exp , Irak , 10/10 , 7 kill , 540 pp - U:016 [+87 exp]
Bomb. taktyczny Vickers Vincent , , 5 bars , 592 exp , Irak , 4/10 , Influence , 9 kill , 240 pp - U:008
Player 1 : Irak Killed: INF:137 TNK:44 RCN:29 AT:41 FLAK:16 FORT:65 ATY:57 AD:22 FTR:28 TB:7 LB:1 Total: 447 Lost : INF:23 TNK:5 RCN:7 AT:3 FLAK:1 FORT:2 ATY:6 AD:1 FTR:3 SUB:1 Total: 52
BV 4 V 5 TV 6 L 0
Player 1 Irak has 17 units total (core+aux): Piechota : 3 Czołg : 3 Artyleria ppanc. : 3 Artyleria uniwersalna : 1 Artyleria : 5 Obrona plot. : 1 Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Wielka Brytania, Australia has 15 units total (core+aux): Piechota : 1 Artyleria ppanc. : 1 Fortyfikacje : 7 Artyleria : 1 Niszczyciel : 3 Krążownik : 2
* <- original core (don't count against cap) + <- BV prototype pp <- prestige points
Ogólnie , podsumowując, to kampania na 100% bardzo trudna, w większości bitew na tyle mało tur, że często kończę w ostatnich turach. Można rozważyć czy aby nie zwiększyć tam gdzie miałem TV tur o co najmniej 2 dla każdego rodzaju zwycięstwa. Ale to ew. muszę zagrać przy innej strategii, stawiając na obronę plot, a nie myśliwce, bo one z początku jeszcze dawały radę i pomagały, ale potem to były skarbonką bez dna ... i słabo mi się armia rozbudowywała.
|