Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:38:32 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alberich - D17v.4.0b 'Wojna w Zatoce Perskiej' - 250%  (Przeczytany 17676 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« : Maj 20, 2021, 08:18:33 »

FIRST DAY


Cytuj
Tło historyczne:
22 września 1980 r. Formacje irackich MiG-23 i MiG21 zaatakowały irańskie bazy lotnicze w Mehrabad i Doshen-Tappen (oba w pobliżu Teheranu), a także w Tabriz, Bakhtaran, Ahvaz, Dezful, Uromiyeh, Hamadan, Sanandaj i Abadan. Ich celem było zniszczenie irańskich sił powietrznych na ziemi - lekcja wyciągnięta z wojny arabsko-izraelskiej z czerwca 1967 r.
Udało im się zniszczyć pasy startowe, magazyny paliwa i amunicji, ale znaczna część samolotów irańskich pozostała nietknięta. Obrona irańska została zaskoczona, ale naloty irackie zawiodły, ponieważ irańskie samoloty były chronione w specjalnie wzmocnionych hangarach, a bomby przeznaczone do niszczenia pasów startowych nie obezwładniły bardzo dużych irańskich lotnisk. W ciągu kilku godzin irańskie F-4 Phantoms wystartowały z tych samych baz, z powodzeniem zaatakowały strategicznie ważne cele w pobliżu dużych miast irackich i wróciły do domu z niewielkimi stratami.

O poranku rozpoczyna się iracki atak powietrzny, około 40 jednostek, z zaskoczenia na lotniska i bazy zaopatrzeniowe rozlokowane w całej Islamskiej Republice Iranu. W pierwszym rzędzie siły lotnicze koncentrują się na rozpoznaniu pozycji przeciwnika, potem stopniowo będą eliminować bazy lotnicze, niektóre chronione przez systemy przeciwlotnicze typu Rapier oraz Hawk. Ale wystarczy im wyczerpać amunicję by bezkarnie bombardować.
Samolotów po stronie gracza wystarcza by zniszczyć wszystkie deklarowane cele. Nawet gry ich nie starczy to jest wystarczająco dużo prestiżu na zakup dodatkowych sił.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 45  *  Average: 45

..
Current scenario: First day,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 1728 , Current prestige is 4172
Prestige available on map yet is 1400 pp ( 200 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive   Using map: 830
if BV: +1600, Operation Kaman 99 , cap 6200, 1 turns prestige: 2500
if V : +1200, Operation Kaman 99 , cap 6200, 2 turns prestige: 2500
if TV: +800, Operation Kaman 99 , cap 6200, 3 turns prestige: 2500
if Ls: +400, Operation Kaman 99 , cap 6200, 3 turns prestige: 2500

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 0 bars , 49 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:009  [+12 exp]
*  MiG-23MS ,  , 0 bars , 74 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:023  [+20 exp]

Bomb. strategiczny
 Tu-22 ,  , 0 bars , 2 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 1728 pp - U:049  [+2 exp]

Player 1 : Irak
Killed: FORT:12   FTR:12     Total: 24
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    123 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     62 exp,      0 kill,      0 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :      2 exp,      2 kill,   1728 pp    Average:      2 exp,      2 kill,   1728 pp
* Summary:     *   3 Units *  0 Leaders      Total :    125 exp,      2 kill,   1728 pp    Average:     42 exp,      1 kill,    576 pp


Player 1  Irak   has 48 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  1
Myśliwiec : 32
Bomb. taktyczny : 14
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Iran   has 32 units total (core+aux):
Artyleria uniwersalna :  8
Obrona plot. : 24


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 03:09:39 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #1 : Maj 20, 2021, 09:11:32 »

OPERATION KAMAN 99


Cytuj
Tło historyczne:
23 września 1980 r. Iran rozpoczął ?Operację Kaman 99?, gdy 40 samolotów F-4 Phantom, uzbrojonych w bomby Mark 82, Mark 83 i Mark 84 oraz pociski Maverick AGM-65, wystartowało z bazy Hamadan. Po zatankowaniu w powietrzu Phantomy dotarły do stolicy Iraku, Bagdadu, gdzie zaatakowały: bazy lotnicze al-Rashid, al-Habbaniyah i al-Kut. Tymczasem osiem More F-4 wystartowało z Teheranu i przeprowadziło drugi atak na bazę lotniczą al-Rashid.
Iran wysłał 58 samolotów F-5E Tiger II z Tabriz, które zostały skierowane do ataku na Bazę Lotniczą Mosul. Po ataku na bazę w Mosulu, 50 F-5E zaatakowało bazę lotniczą Nasiriyah, która została poważnie uszkodzona.
Ponieważ wszystkie 146 irańskich F-4 i F-5 wysłano na nalot bombowy na Irak, 60 Tomcatów F-14 rozproszyło się w obronie irańskiej przestrzeni powietrznej przed możliwym odwetem Iraku. Irańskie F-14 zdołały zestrzelić 2 irackie MiG-21 (1 MiG-21RF i 1 MiG-21MF) oraz 3 irackie MiG-23s (MiG-23MS), irański F-5E zestrzelił także irackiego Su-20 podczas operacji. Irackie MiG-23 zestrzeliły 2 F-5E, także irackie MiG-21 zestrzeliły 2 F-5E. Irakijczycy przez pomyłkę zestrzelili jeden z własnych strategicznych samolotów powietrznych Ił-76MD za pomocą rakiet SA-3.

Nie wszystkie siły powietrzne Iranu zostały skutecznie wyeliminowane w pierwszej fazie wojny więc teraz przypuszczają na szybko zorganizowany kontratak na irackie bazy lotnicze. Inicjatywa w pierwszej turze należy do wroga i od samego początku błyskawicznie przystępuje do akcji doprowadzając do utraty około 1/5 samolotów po stronie irackiej. Szczególnie niebezpieczne są samoloty typu Tomcat, ich możliwości bojowe przewyższają wszystko co dostępne po stronie gracza. Aby skutecznie z nimi walczyć trzeba wyczerpać im amunicję poświęcając swoje jednostki. W walkach też trochę też pomaga skromna obrona przeciwlotnicza. Powoli, ale skutecznie agresorzy są zestrzeliwani, aż do zwycięstwa w trzeciej turze.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
--
Campaign score: 85  *  Average: 42

..
Current scenario: Operation Kaman 99,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 3600 , Current prestige is 7190
Prestige available on map yet is 1400 pp ( 200 pp in VH to capture) * Turn: 3
AI stance is Aggressive   Using map: 830
if BV: +5000, Quasr i shirin , cap 11200, 3 turns prestige: 3750
if V : +4000, Quasr i shirin , cap 11200, 4 turns prestige: 3750
if TV: +3000, Quasr i shirin , cap 11200, 5 turns prestige: 3750
if Ls: +2000, Quasr i shirin , cap 11200, 5 turns prestige: 3750

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 0 bars , 58 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+9 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 100 exp , Irak , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+26 exp]
 MiG-25P ,  , 0 bars , 8 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 1200 pp - U:003  [+8 exp]
 MiG-25P ,  , 0 bars , 2 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 1200 pp - U:004  [+2 exp]
 MiG-25P ,  , 0 bars , 3 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 1200 pp - U:005  [+3 exp]

Player 1 : Irak
Killed: FORT:12   FTR:25     Total: 37
Lost  : AD:1    FTR:8      Total: 9

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Myśliwiec      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    171 exp,      5 kill,   3600 pp    Average:     34 exp,      1 kill,    720 pp
* Summary:     *   5 Units *  0 Leaders      Total :    171 exp,      5 kill,   3600 pp    Average:     34 exp,      1 kill,    720 pp


Player 1  Irak   has 25 units total (core+aux):
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  5
Obrona plot. :  4
Myśliwiec : 14


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 03:09:57 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2 : Maj 20, 2021, 11:12:31 »

QUASR I SHIRIN


Cytuj
Tło historyczne:
22 września 1980 r. Irackie siły powietrzne zaatakowały Iran, atakując dziesięć lotnisk wewnątrz Iranu, ale nie udało im się zniszczyć irańskich sił powietrznych na ziemi. Następnego dnia Irak rozpoczął inwazję naziemną na Iran wzdłuż frontu o długości 644 kilometrów, wykonując trzy jednoczesne natarcia. Według Saddama Husseina celem inwazji było powstrzymanie rozprzestrzeniania się ruchu Chomeiniego i udaremnienie próby eksportu rewolucji islamskiej do Iraku i państw Zatoki Perskiej.

Oto pierwsza lądowa bitwa w tej kampanii. Siły irackie mają zadanie przejąć miasto Qasr-e Shirin. Zadanie to zostało powierzone szpicy uderzeniowej, w której główną siłą stanowią kompanie najnowszych T-72 wsparte artylerią samobieżną i rakietową typu Akacje i Grad. Parasol przeciwlotniczy zapewnią trzy jednostki zestawów Kub. Dodatkowo działa M-46 będą pełnić rolę artylerii dalekiego zasięgu. Poza tymi siłami do akcji również wkraczają oddziały zmechanizowane z Gwardii Republikańskiej.

Misja jest dosyć wymagająca z powodu małej ilości tur, trzeba być w ciągłym ruchu. Oddziały bojowe muszą od razu przystąpić do operacji zdobycia miasta przebijając się przez linię obrony Irańczyków po drodze eliminując groźnego Chieftaina, który jednak mocno uszkadza oddział T-55 Gwardii. Te czołgi są groźne. Znaczna ilość środków artyleryjskim u przeciwnika też jest wyzwaniem, szczególnie dalekosiężne M-107. Ale na szczęście po przełamaniu kluczowych punktów oporu oddziały pancerne mogą swobodnie wlać się na teren wroga i unieszkodliwić go w tym rejonie.

Następnie, w drugiej fazie bitwy, przychodzi czas na samo miasto , gdzie walki są o wiele brutalniejsze i krwawsze, oraz na kontratak irańskiej armii, który się zbiega w tym samym czasie. Bitwa w ulicach i w ruinach trwa kilka tur. Gwardia Republikańska skutecznie wypiera przeciwnika z kolejnych dzielnic miasta chociaż ponosi dosyć duże straty. Kontratak zostaje odparty przez ostrzał z artylerii i kilka szarż T-72.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
 3   Quasr i shirin , #2 , Brilliant Victory , score:44
--
Campaign score: 129  *  Average: 43

..
Current scenario: Quasr i shirin,  VH prestige is 1000 ,  All map prestige is: 2000
Army cost: 10956 , Current prestige is 2870
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 860
if BV: +3000, Dehloran , cap 12400, 8 turns prestige: 1000
if V : +2000, Dehloran , cap 12400, 9 turns prestige: 1000
if TV: +1000, Dehloran , cap 12400, 10 turns prestige: 1000
Ls: Loss , turn prestige: 1000

Czołg
 T-72 ,  , 0 bars , 32 exp , Irak , 8/10 , 2 kill , 576 pp - U:003  [+32 exp]
 T-72 ,  , 0 bars , 49 exp , Irak , 8/10 , 5 kill , 576 pp - U:004  [+49 exp]
 T-72 ,  , 0 bars , 89 exp , Irak , 10/10 , 9 kill , 720 pp - U:005  [+89 exp]

Artyleria
 2S3 152mm ,  , 0 bars , 85 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 804 pp - U:123  [+85 exp]
 2S3 152mm ,  , 0 bars , 55 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 804 pp - U:124  [+55 exp]
 2S3 152mm ,  , 0 bars , 52 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 804 pp - U:125  [+52 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 62 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:126  [+62 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 35 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:127  [+35 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 24 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:128  [+24 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 42 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:129  [+42 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 32 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 552 pp - U:130  [+32 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 24 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:131  [+24 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 23 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 552 pp - U:132  [+23 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 38 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:133  [+38 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 35 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:134  [+35 exp]

Obrona plot.
 2K12 Kub ,  , 0 bars , 9 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 624 pp - U:044  [+9 exp]
 2K12 Kub ,  , 0 bars , 23 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 624 pp - U:135  [+23 exp]
 2K12 Kub ,  , 0 bars , 38 exp , Irak , 5/10 , 0 kill , 312 pp - U:136  [+38 exp]

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 1 bars , 119 exp , Irak , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+61 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 134 exp , Irak , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+38 exp]

Player 1 : Irak
Killed: INF:13   TNK:8    RCN:1    AT:5    FORT:30   ATY:11   AD:2    FTR:28     Total: 98
Lost  : INF:3    FLAK:1    ATY:1    AD:1    FTR:8      Total: 14

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :    170 exp,     16 kill,   1872 pp    Average:     57 exp,      5 kill,    624 pp
Artyleria      *  12 Units *  0 Leaders      Total :    507 exp,      8 kill,   7524 pp    Average:     42 exp,      1 kill,    627 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  0 Leaders      Total :     70 exp,      2 kill,   1560 pp    Average:     23 exp,      1 kill,    520 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    253 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    127 exp,      2 kill,      0 pp
* Summary:     *  20 Units *  0 Leaders      Total :   1000 exp,     30 kill,  10956 pp    Average:     50 exp,      2 kill,    548 pp


Player 1  Irak   has 40 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  8
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria : 15
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Iran   has 25 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  8
Artyleria :  2
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 03:10:28 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #3 : Maj 23, 2021, 02:22:28 »

Dla tych co czytają, nastąpiła mała aktualizacja: dodałem mapki i popracowałem nad opisami.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2021, 06:12:07 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #4 : Maj 23, 2021, 05:03:01 »

DEHLORAN


Potrzebowałem aż kilku podejść aby przejść ten scenariusz. Tak jak poprzednio tak i tutaj do dyspozycji jest dosyć mało tur zatem każdy ruch powinien być dobrze przemyślany. Teren pustynny też nie pomaga, w tych warunkach zaopatrywanie jednostek w amunicję to wyzwanie i praktycznie jest niemożliwe.
W tym scenariuszu celem bitwy jest przejęcie kontroli nad miastem Dehloran, a główną osią natarcia jest szosa z północy na południe. Oprócz tego mamy też VH położony w kierunku południowo-zachodnim od Dehloran, za rzeką. Niestety mapa w grze nie reprezentuje, że do dyspozycji gracza jest ukryty bród więc w pierwszych podejściach próbowałem atakować inną trasą, która nie gwarantowała BV.

Początek operacji zaczyna się koncentracją sił uderzeniowych na północy i błyskawicznym przemieszczaniem się szosą w kierunku południowym. Już w trzeciej turze awangarda spotyka i rozpoczyna bój bitewny z irańskimi Pattonami, które padają łatwym łupem T-72. W następnej turze przeciwnik rzuca swoje lotnictwo ale samoloty spadają pod ogniem Kubów. W piątek i szóstej turze irackie siły docierają na przedmieścia już ufortyfikowanego Dehloran. Aby dotrzeć do centrum miasta trzeba najpierw pokonać zapory przeciwpancerne, umocnione pozycje oraz bunkry. Przeszkodą też stanowi artyleria rozlokowana w znacznych ilościach w okolicach miasta, którą powinno się natychmiast zniszczyć za wszelką cenę.

Plan bitwy przedstawia się następująco: Gwardia Republikańska uderzy w dwóch kierunkach, bezpośrednio na cel oraz na VH położony za rzeką (gdzie dowództwo wyśle dodatkowe siły pancerne jako wsparcie). Główne siły core będą mieć tymczasem zadanie oflankowanie Dehloran i wyjście bezpośrednio na tyły przeciwnika, a potem przechwycą lotnisko. Bitwa się zaczyna od szóstej tury i trwa do końca do dziesiątej. Najpierw następuje ostrzał artylerii, potem ostrzał z czołgów, ostatecznie do szturmu przystępuje piechota, która bardzo szybko traci większość stanów w trudnym terenie walk miejskich. Obrońcy nie są tak łatwi do pokonania jakby się mogło wydawać. Irańczycy są świadomi sytuacji i ze swojej strony rzucają kolejne posiłki z północy więc nimi też trzeba się zająć, a czasu jest mało... jednak mam szczęście i w końcu w dziewiątej turze Dehloran jest w irackich rękach.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
 3   Quasr i shirin , #2 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: 155mm GHN-45
 4   Dehloran , #3 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 174  *  Average: 43

..
Current scenario: Dehloran,  VH prestige is 900 ,  All map prestige is: 1100
Army cost: 10147 , Current prestige is 2714
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 837
if BV: +3000, The first Battle of Khorramshahr , cap 12800, 10 turns prestige: 1250
if V : +2000, The first Battle of Khorramshahr , cap 12800, 12 turns prestige: 1250
if TV: +1000, The first Battle of Khorramshahr , cap 12800, 14 turns prestige: 1250
Ls: Loss , turn prestige: 1250

Czołg
 T-72 ,  , 0 bars , 89 exp , Irak , 9/10 , 8 kill , 648 pp - U:003  [+60 exp]
 T-72 ,  , 1 bars , 125 exp , Irak , 9/10 , 16 kill , 648 pp - U:004  [+80 exp]
 T-72 ,  , 1 bars , 173 exp , Irak , 8/10 , 16 kill , 576 pp - U:005  [+84 exp]

Artyleria
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 133 exp , Irak , 1/10 , 1 kill , 80 pp - U:007  [+48 exp]
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 114 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 804 pp - U:008  [+59 exp]
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 105 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 804 pp - U:009  [+53 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 93 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:010  [+31 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 49 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:011  [+14 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 45 exp , Irak , 8/10 , 1 kill , 480 pp - U:012  [+21 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 72 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:013  [+30 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 73 exp , Irak , 10/10 , 3 kill , 552 pp - U:014  [+41 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 65 exp , Irak , 8/10 , 2 kill , 441 pp - U:015  [+41 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 49 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:016  [+26 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 71 exp , Irak , 7/10 , 0 kill , 386 pp - U:017  [+33 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 71 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:018  [+36 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 0 bars , 69 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:021  [+69 exp]

Obrona plot.
 2K12 Kub ,  , 1 bars , 143 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 624 pp - U:006  [+134 exp]
 2K12 Kub ,  , 0 bars , 92 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 3 kill , 624 pp - U:019  [+69 exp]
 2K12 Kub ,  , 1 bars , 147 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 0 kill , 624 pp - U:020  [+116 exp]

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 1 bars , 122 exp , Irak , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:001  [+20 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 170 exp , Irak , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]

Player 1 : Irak
Killed: INF:28   TNK:17   RCN:5    AT:10   FLAK:1    FORT:41   ATY:19   AD:7    FTR:35     Total: 163
Lost  : INF:4    TNK:1    FLAK:1    ATY:2    AD:2    FTR:9      Total: 19

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   3 Units *  0 Leaders      Total :    387 exp,     40 kill,   1872 pp    Average:    129 exp,     13 kill,    624 pp
Artyleria      *  13 Units *  0 Leaders      Total :   1009 exp,     15 kill,   6403 pp    Average:     78 exp,      1 kill,    493 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    382 exp,      4 kill,   1872 pp    Average:    127 exp,      1 kill,    624 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    292 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    146 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  21 Units *  1 Leaders      Total :   2070 exp,     66 kill,  10147 pp    Average:     99 exp,      3 kill,    483 pp


Player 1  Irak   has 54 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg : 10
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  5
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 19
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Iran   has 33 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  3
Rozpoznanie :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje : 12
Artyleria :  5
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2021, 06:12:01 wysłane przez Alberich » Zapisane

Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #5 : Maj 23, 2021, 09:18:00 »

Fajne opisy, mapki je też uatrakcyjniają Smiley.
Widzę, że ciężko z liderami-tylko jeden i to średni na Kubie Cry
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #6 : Maj 24, 2021, 05:50:14 »

Fajne opisy, mapki je też uatrakcyjniają Smiley.
Widzę, że ciężko z liderami-tylko jeden i to średni na Kubie Cry

Dziękuję. Cieszę się, że podobają się Tobie opisy, choć w moim oczach mogłyby być lepsze... lecz nie mam pojęcia jak to zrobić. Może dlatego, że nie opisuję kampanii na świerzo.

Co do liderów, to dopiero druga misja lądowa więc na nich przyjdzie jeszcze czas, ale fakt, mógł być lepszy lider na Kubie, choć nie narzekam.
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #7 : Maj 26, 2021, 02:22:40 »

THE FIRST BATTLE OF KHORRAMSHAHR


Cytuj
Tło historyczne:
Bitwa pod Chorramszahr miała miejsce między 22 września a 10 listopada 1980 r. W związku z brutalnością i gwałtownością walk, miasto stało się znane wśród Irańczyków jako ?Khunishahr?, co oznacza ?Miasto Krwi?.
W obronie Chorramszahr Irańczycy przygotowali szereg wałów na obrzeżach miasta. Pierwszy wał obsadzali zwykli żołnierze, a drugi wał obsadzały czołgi, artyleria i broń przeciwpancerna. Garnizon Dej armii irańskiej był odpowiedzialny za większość zewnętrznej obrony miasta, mając do dyspozycji jedną kompanię brytyjskich czołgów Chieftain.
Bitwy toczyły się często od domu do domu, od podłogi do podłogi i od pokoju do pokoju. Raporty wskazują, że Irakijczycy czasami spotykają jednostki Pasdaran i Basij uzbrojone we wszystko co było pod ręką, od karabinów szturmowych po kije i noże.
Chorramszahr został całkowicie zniszczony przez siły Saddama Husajna i niewiele budynków pozostało nietkniętych.

Ta misja to zapowiedź tego co czeka gracza w tej kampanii. Czyli wojna pozycyjna.
Iracka armia i Gwardia Republikańska otrzymują zadanie przekroczenie rzeki Tygrys, a następnie atak oraz przechwycenie miasta Khorramshahr. Planowana dyslokacja odbędzie się w Shatt-al-Arabb. Kiedy oddziały są już gotowe zaczyna się pierwsza faza bitwy, niestety trudno liczyć tu na dobre rozpoznanie więc trzeba działać po ciemku. Sytuacja przedstawia się tak: na obu brzegach rzeki stoją czołgi, wozy bojowe, a artyleria strzela ciągle. Wróg ma też dobrze umocnione pozycje i dużo różnego rodzaju uzbrojenia. Podczas tej wymiany ognia Irańczycy przeprowadzają kilka prób ataków lotniczych, które jednak kończą się niepowodzeniem za sprawą Kubów. W wyniku tego otwiera się tymczasowe okno dla irackich samolotów, które poświęcają się by odkryć lokalizację pozycji artylerii przeciwnika. Własne działa ją niemiłosiernie niszczą. To otwiera drugie okno, dla oddziałów inżynieryjnych, które teraz mogą zbudować przeprawy przez Tygrys. Pierwsza powstanie poniżej głównego celu, a druga na północy.

Kiedy wschodnie przejście jest gotowe można przejść do drugiej fazy bitwy czyli do powolnego zdobywania miasta. Awangarda czołgów T-72 z wsparciem artylerii tworzą w miarę duży przyczółek aby kolejne oddziały mogły się wlać. W międzyczasie dochodzi do walk pancernych, gdzie znów trzeba się mierzyć z Chieftainami. Ale jest dobrze, zostają one zniszczone. Wkrótce potem południowo-wschodnia część miasta jest już w rękach irackich. Turę później wraz z ukończeniem kolejnej przeprawy rozpoczyna się atak na pozostałą część, bardziej ufortyfikowaną. Jest ciężko, bowiem wróg rzucił na ten odcinek swoje posiłki. Główny wysiłek walki podejmuje Armia Iracka ponosząc przy tym dosyć spore straty, żeby tylko zmiękczyć przeciwnika. Gdy to zadanie zostaje osiągnięte do akcji wkracza Gwardia, która rozbija ostatnie jednostki przeciwnika. Miasto przejęte.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
 3   Quasr i shirin , #2 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: 155mm GHN-45
 4   Dehloran , #3 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 155mm GHN-45
 5   The first Battle of Khorramshahr , #4 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 219  *  Average: 43

..
Current scenario: The first Battle of Khorramshahr,  VH prestige is 1000 ,  All map prestige is: 1400
Army cost: 12415 , Current prestige is 3046
Prestige available on map yet is 400 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive   Using map: 616
if BV: +3000, The Siege of Abadan , cap 13200, 14 turns prestige: 1750
if V : +2000, The Siege of Abadan , cap 13200, 15 turns prestige: 1750
if TV: +1000, The Siege of Abadan , cap 13200, 16 turns prestige: 1750
if Ls: +500, The Siege of Abadan , cap 13200, 16 turns prestige: 1750

Czołg
 T-72 ,  , 1 bars , 190 exp , Irak , 9/10 , 16 kill , 648 pp - U:003  [+105 exp]
 T-72 ,  , 2 bars , 211 exp , Irak , 9/10 , 29 kill , 648 pp - U:004  [+91 exp]
 T-72 ,  , 2 bars , 260 exp , Irak , 9/10 , 26 kill , 648 pp - U:005  [+100 exp]
 T-72 ,  , 0 bars , 53 exp , Irak , 6/10 , 4 kill , 432 pp - U:159  [+53 exp]

Artyleria
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 128 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 804 pp - U:007  [+37 exp]
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 177 exp , Irak , 10/10 , 3 kill , 804 pp - U:008  [+63 exp]
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 152 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 804 pp - U:009  [+47 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 141 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:010  [+48 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 77 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:011  [+28 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 80 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:012  [+39 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 117 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:013  [+45 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 132 exp , Irak , 10/10 , 4 kill , 552 pp - U:014  [+59 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 116 exp , Irak , 10/10 , 3 kill , 552 pp - U:015  [+56 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 131 exp , Irak , 10/10 , 6 kill , 552 pp - U:016  [+82 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 144 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:017  [+81 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 79 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:018  [+8 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 1 bars , 150 exp , Irak , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:021  [+81 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 0 bars , 65 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+65 exp]
 2S3 152mm ,  , 0 bars , 60 exp , Irak , 8/10 , 2 kill , 643 pp - U:160  [+60 exp]

Obrona plot.
 2K12 Kub ,  , 2 bars , 240 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 624 pp - U:006  [+97 exp]
 2K12 Kub ,  , 1 bars , 171 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 3 kill , 624 pp - U:019  [+79 exp]
 2K12 Kub ,  , 2 bars , 231 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 0 kill , 624 pp - U:020  [+84 exp]

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 1 bars , 140 exp , Irak , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:001  [+18 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 164 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+6 exp]

Player 1 : Irak
Killed: INF:46   TNK:29   RCN:9    AT:16   FLAK:3    FORT:56   ATY:28   AD:10   FTR:41   TB:1      Total: 239
Lost  : INF:4    TNK:3    RCN:1    AT:1    FLAK:2    ATY:2    AD:2    FTR:11   TB:2      Total: 28

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :    714 exp,     75 kill,   2376 pp    Average:    179 exp,     19 kill,    594 pp
Artyleria      *  15 Units *  0 Leaders      Total :   1749 exp,     29 kill,   8167 pp    Average:    117 exp,      2 kill,    544 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :    642 exp,      7 kill,   1872 pp    Average:    214 exp,      2 kill,    624 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    304 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    152 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *  24 Units *  1 Leaders      Total :   3409 exp,    119 kill,  12415 pp    Average:    142 exp,      5 kill,    517 pp


Player 1  Irak   has 51 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria : 23
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Iran   has 24 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje : 17
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 03:11:13 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #8 : Maj 26, 2021, 04:32:20 »

Napisz coś więcej o swoim wyborze sprzętu. Czym się kierowałeś przy wyborze uzbrojenia?
W oczy rzuca się brak piechoty (przynajmniej oddziały specjalne) i słabiutkie lotnictwo.
Wybór artylerii i pelotek też wydaje się specyficzny.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #9 : Maj 26, 2021, 09:26:34 »

Dlaczego taki wybór wydaje się Tobie specyficzny?

Obecnie na dzień dzisiejszy mam przegrane połowę misji z kampanii i z tej pozycji się wypowiem:

1) lotnictwo, w praktycznie we większości misji Irańczycy mają przewagę (szczególnie trudne do zestrzelenia Tomcaty) oraz posiadają własną obronę przeciwlotniczą więc sprowadza mnie w tej materii do całkowitej defensywy. Często używałem lotnictwa aux ale takie akcje kończyły się jednorazowym użyciem, bo albo zostały zestrzelone albo poniosły zbyt duże straty by nadal mogły być operacyjne. W trzech albo czterech zwykłych misjach mogłem normalnie użyć samolotów, ale nie przez całość scenariusza tylko przez kilka tur. Czekam na MiGi-29.

2) piechota, wydają mi się całkowicie bezużyteczni, po prostu są zbyt słabi nawet z wsparciem artylerii. Użycie piechoty aux często kończyło się masakrą. Czołgi o wiele lepiej dają sobie radę w działaniach (które należą do piechoty) takich jak niszczenie bunkrów czy umocnień w miastach. Poza tym walki toczą się na pustyni, bez odpowiednich transportów nie ma co się przemieszczać i trudno o swobodne zaopatrywanie się w amunicję. Co do oddziałów specjalnych myślałem nad kupnem jednostki, ale jednak odrzuciłem ów możliwość... z powodu trudności rozpoznawczych nie ma możliwości manewru w używaniu takich jednostek, trudno też je gdzieś ukryć przed wzrokiem przeciwnika. A jeszcze trudniej coś zaatakować - wroga arta. Jako zwykła piechota tak jak napisałem powyżej, prawdopodobnie poniesie zbyt duże straty by się okazała "rentowna"...

3) artyleria, Akacje jako mobilna defensywa ogniem zaporowym podążającymi za czołgami. Ich zadaniem jest rozbijać ataki przeciwnika jak on ma swoją turę, a w turze gracza po prostu albo głównie przemieszczam albo uzupełniam amunicję (często to drugie), jak nie ma zbyt dużo wroga to też nimi strzelam. Akacje potem zmodernizowałem na AU-F1 155mm, lepszy zasięg, lepsze atak plus ogień kontrbateryjny. Gradów używam do zmiękczania szczególnie umocnionych pozycji przeciwnika, a dział M-46 przede wszystkim do eliminowania artylerii i groźnych oddziałów. Na ich plus jest to, że nie wspierają ogniem więc nie wyczerpią się gdy Irańczycy atakują swymi falami.

Całkiem niezłe wyniki można otrzymać w tej klasie w kategorii jednostek, które zdobyły najwięcej exp. w jednej bitwie, podejrzewam, że jest nowy rekord na forum:

Cytuj
AU-F1 155mm ,  , 5 bars , 1436 exp , Irak , 13/10 , Overwhelming Attack  ,   Support,   AntiTank, 10 kill , 1154 pp - U:008  [+421 exp]

4) pelotki, dla mnie Kuby to jedyny sensowny wybór, po pierwsze mobilność (brak straty tury na wyładunek z transportu), po drugie zapas amunicji z dodatkiem do 5. Neva i Dvina są lepsze w ataku na cele powietrzne, ale trzeba je też czymś chronić przeciwlotniczym, a trudno się obronić przed jednoczesnym atakiem kilku samolotów wroga w takim przypadku. Jedynie Kuby dają sobie z takimi atakami radę, ale nie do końca, Tomcatów nie zestrzelą i czasem coś się przedrze.

Zauważyłem tez pewną rzecz: Kub mógł zdjąć 1 punkt u F-14 jak miał amunicję i 8 punktów u tej samej jednostki jak nie miała już amunicji (wyczerpała się na atakowaniu nieosłoniętych jednostek). Jednocześnie Kub był poza zasięgiem ataku Tomcata.

5) tanki, T-72 Ural to jedyna siła na walkę z Chieftainami (i tak najpierw trzeba postrzelać artylerią). T-62 i jak T-55 przeciw niemu wyraźnie ustępują i dosyć szybko zostają zniszczone, a walki z innymi T-55, T-62 (i pochodnymi) oraz z M-60 są równorzędne. Poza tym czołgi często mocno cierpią od ognia artylerii, a T-72 są jednak w tym zakresie najodporniejsze (choć się zdarzyło stracić w turze AI około 1/3 stanu w wyniku ostrzału kilkukrotnie). Systemy Malutka i Hot tak średnio użyteczne. Tylko w nadarzających się okazjach bywają śmiertelne.

Na plus kampanii jest to, że jako gracz mamy do dyspozycji dużo auxowych jednostek i można się skupić na bardziej elitarnym składzie armii. W moim zakresie zmieniłem też obrazek lidera jaki posiada Irak na symbol Gwardii Republikańskiej: https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Guard_(Iraq), zamieszczam screen w załączniku. Może by sprowadzić taką kosmetyczną zmianę w efilu?
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 09:28:08 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Maj 26, 2021, 10:15:05 »

Dlaczego taki wybór wydaje się Tobie specyficzny?
Pytałem z ciekawości. Nie grałem jeszcze tej kampanii, więc słabo orientuje się w jej realiach.

Pelotki zwróciły moją uwagę, bo ograniczyłeś się wyłącznie do Kubów.
Owszem mobilność na pewno jest ich ogromna zaletą, ale kiepściutko wypadają pod względem ataku.
Pelotka z AA=19, z odrzutowcami raczej nie powalczy.
Natomiast taka Neva (AA=24) to już inna bajka. Obłożona kompletem dodatków (Air Defense + Special Munition) mogłaby już skaleczyć Tomcata.
Nie twierdze, że powinieneś rezygnować z Kubów, ale coś mocniejszego w składzie też by się przydało.

Analogicznie w artylerii. Przy twoich środkach (grasz na 250%) spodziewałbym się przynajmniej 1-2 taktycznych zestawów rakietowych. Pociski balistyczne (Łuna albo Scud) są dość skuteczne w eliminacji artylerii i pelotek nieprzyjaciela (szczególnie na mapach klasycznej wielkości).

Co do lotnictwa i jednostek specjalnych, rozumiem twoje argumenty, ale osobiście starałbym się jednak wytrenować coś na przyszłość.

Zauważyłem tez pewną rzecz: Kub mógł zdjąć 1 punkt u F-14 jak miał amunicję i 8 punktów u tej samej jednostki jak nie miała już amunicji (wyczerpała się na atakowaniu nieosłoniętych jednostek).
To normalne. Jednostka pozbawiona amunicji ma efektywną obronę dzieloną przez 2.
Dla jednostek z wysokimi statystykami (Tomcat GD=27) rezultat jest szczególnie widowiskowy (GD/2=13).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #11 : Maj 27, 2021, 09:08:41 »

THE SIEGE OF ABADAN


Cytuj
Tło historyczne:
3 listopada siły irackie dotarły do Abadan w irańskiej prowincji Khuzestan. Opór irański okazał się jednak zbyt silny, więc dowódcy iraccy wezwali wsparcie. Druga, osłabiona dywizja pancerna o sile około 4500 ludzi i 200 czołgów została wysłana, aby odciąć Abadan i otoczyć miasto od północnego wschodu. Te dwie dywizje irackie stanęły w obliczu nieznanej liczby żołnierzy irańskich. Źródła szacują, że najprawdopodobniej pojedyncza brygada broniła Chorramszahr wspierana przez dwie rezerwy operacyjne położone dalej na północ.

Oblężenie: Mimo że Irakijczycy zostali odparci przez irańską jednostkę Pasdaran, udało im się otoczyć Abadan z trzech stron i zająć część miasta. Jednak Irakijczycy nie byli w stanie pokonać twardego oporu; części miasta pozostające pod kontrolą Iranu zostały w nocy zaopatrzone łodziami. Irakijczycy utrzymywali oblężenie przez kilka miesięcy, ale nigdy nie udało im się zdobyć Abadan. Znaczna część miasta, w tym rafineria ropy naftowej, została poważnie uszkodzona lub zniszczona przez ostrzał i bombardowania. Irańczycy zmusili Irakijczyków do zakończenia oblężenia we wrześniu 1981 r.

Po sukcesie pod Khorramshahr główne dowództwo zdecydowało się na przejęcie pobliskiego Abadanu. Do dyspozycji mało tur, a więc od razu po wystawieniu oddziałów Gwardia wyrusza do działania. Już od samego początku drużyny aux T-55 i T-62 wykrywają oraz atakują pierwsze pozycje obronne Irańczyków w postaci umocnionych stanowisk obronnych chronionych przez pola minowe. Dosyć szybko zostają one wyeliminowane, zatem droga do głównego celu zostaje otwarta. Przeciwnik próbuje kontratakować Pattonami, M-60 i lotnictwem, ale te siły też zostają wyeliminowane.

Samo Abadan jest dosyć mocno ufortyfikowane. Rozpoznanie wykazało też dużą koncentrację baterii dział dalekiego zasięgu typu M-107. To będzie priorytet do wyeliminowania. Armia Iracka rozpoczyna operację oblężenia miasta. Przed nim zostają ustawione pozycje artylerii M-46 oraz GHN-45, których ich zadaniem będzie zniszczenie M-107 poprzez zasięg strzału i jak możliwości ognia kontrbateryjnego. Cala pozostała artyleria będzie powoli ale skutecznie zmiękcza umocnienia wroga. Na przodzie oddziały T-72 będą je eliminować. Inne oddziały armii, jednostki aux, będą zaś zabezpieczać całą operację oraz w miarę możliwości przeprowadzą rajdy na tyły wroga.

Zgodnie z planem bitwa się zaczyna, trwa kilka tur. Precyzyjnie przebijam się przez kolejne hexy i dzielnice miejskie. Wykorzystując okno, wysłane zostają samoloty bojowe aux na pozycje artyleryjskie Iranu, do tego dochodzi własna artyleria i w ciągu jednej tury nie stanowi problemu. Teraz zatem zdobycie miasta stało sie łatwiejsze. Przeciwnik na końcu próbuje kontratakować wprowadzając nowe oddziały, w tym nowo utworzone oddziały Pasdaranów, ale to nie powstrzymuje Irakijczyków przed przechwyceniem ostatniego VH i ogłoszeniem, że Abadan jest w ich rękach.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
 3   Quasr i shirin , #2 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: 155mm GHN-45
 4   Dehloran , #3 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 155mm GHN-45
 5   The first Battle of Khorramshahr , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   The Siege of Abadan , #5 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 267  *  Average: 44

..
Current scenario: The Siege of Abadan,  VH prestige is 1500 ,  All map prestige is: 2300
Army cost: 12084 , Current prestige is 2938
Prestige available on map yet is 800 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 836
if BV: +3000, The Battle of Susangerd , cap 14500, 8 turns prestige: 1600
if V : +2000, The Battle of Susangerd , cap 14500, 10 turns prestige: 2000
if TV: +1000, The Battle of Susangerd , cap 14500, 12 turns prestige: 2400
if Ls: +500, The Battle of Susangerd , cap 14500, 12 turns prestige: 2400

Czołg
 T-72 ,  , 2 bars , 254 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 20 kill , 720 pp - U:003  [+71 exp]
 T-72 ,  , 2 bars , 239 exp , Irak , 7/10 ,   AntiTank, 30 kill , 504 pp - U:004  [+36 exp]
 T-72 ,  , 3 bars , 339 exp , Irak , 9/10 ,   AntiTank, 37 kill , 648 pp - U:005  [+89 exp]
 T-72 ,  , 1 bars , 107 exp , Irak , 4/10 ,   AntiTank, 14 kill , 288 pp - U:023  [+62 exp]

Artyleria
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 184 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 2 kill , 804 pp - U:007  [+56 exp]
 2S3 152mm ,  , 2 bars , 265 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 3 kill , 804 pp - U:008  [+88 exp]
 2S3 152mm ,  , 2 bars , 205 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 3 kill , 804 pp - U:009  [+53 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 157 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:010  [+16 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 117 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:011  [+40 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 0 bars , 94 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:012  [+14 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 139 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:013  [+22 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 147 exp , Irak , 10/10 , 4 kill , 552 pp - U:014  [+15 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 129 exp , Irak , 10/10 , 3 kill , 552 pp - U:015  [+13 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 135 exp , Irak , 10/10 , 6 kill , 552 pp - U:016  [+4 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 156 exp , Irak , 5/10 , 3 kill , 276 pp - U:017  [+12 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 0 bars , 94 exp , Irak , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:018  [+15 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 1 bars , 187 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:021  [+43 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 1 bars , 102 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+37 exp]
 2S3 152mm ,  , 0 bars , 79 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 2 kill , 804 pp - U:024  [+24 exp]

Obrona plot.
 2K12 Kub ,  , 2 bars , 279 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 624 pp - U:006  [+39 exp]
 2K12 Kub ,  , 2 bars , 238 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 3 kill , 624 pp - U:019  [+67 exp]
 2K12 Kub ,  , 2 bars , 283 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 624 pp - U:020  [+52 exp]

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 1 bars , 190 exp , Irak , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+50 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 172 exp , Irak , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+8 exp]

Player 1 : Irak
Killed: INF:54   TNK:34   RCN:10   AT:17   FLAK:3    FORT:70   ATY:36   AD:14   FTR:46   TB:3      Total: 287
Lost  : INF:6    TNK:3    RCN:2    AT:1    FLAK:2    ATY:2    AD:2    FTR:11   TB:2      Total: 31

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :    939 exp,    101 kill,   2160 pp    Average:    235 exp,     25 kill,    540 pp
Artyleria      *  15 Units *  0 Leaders      Total :   2190 exp,     31 kill,   8052 pp    Average:    146 exp,      2 kill,    537 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  2 Leaders      Total :    800 exp,      8 kill,   1872 pp    Average:    267 exp,      3 kill,    624 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    362 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    181 exp,      6 kill,      0 pp
* Summary:     *  24 Units *  2 Leaders      Total :   4291 exp,    151 kill,  12084 pp    Average:    179 exp,      6 kill,    504 pp


Player 1  Irak   has 56 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg : 10
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 21
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  2
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Iran   has 33 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje : 21
Artyleria :  2
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2021, 10:41:48 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #12 : Maj 28, 2021, 10:39:53 »

Sytuacja po przejęciu Abadanu z końca scenariusza.
Część strat po stronie T-72 jest spowodowana głównie ostrzałem artyleryjskim. Straty wynikają z również z intensywnych walk miejskich oraz z spotkaniami wozami pancernymi strony przeciwnej. Ważne było ustawienie jak najbliżej Akacji, ogień zaporowy skutecznie powstrzymuje prawie każdy atak często rozbijając jednostki irańskie do stanu umożliwiającego overruny. Wtedy ważne jest by uzupełnić amunicję po wszystkim. W końcówce, w ostatniej turze scenariusza, również stało się możliwe użycie lotnictwa.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2021, 11:36:01 wysłane przez Alberich » Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #13 : Maj 28, 2021, 10:43:04 »

THE BATTLE OF SUSANGERD


Cytuj
Tło historyczne:
Data: 5 stycznia 1981 r. - 9 stycznia 1981 r
Trzy małe irańskie pułki pancerne zbliżyły się do sił irackich, które najechały terytorium Iranu między miejscowościami w pobliżu Susangerd. Siły irackie zostały zaalarmowane o tym ruchu i udały wycofanie. Irakijczycy wciągnęli trzy pułki pancerne w trójstronną zasadzkę. Irańczycy wpadli w zasadzkę i oba oddziały pancerne walczyły przez cztery dni w morzu błota. Irańczycy wycofali się, pozostawiając wiele czołgów, które utknęły w błocie albo z powodu niewłaściwego planowania logistycznego, albo z powodu braku paliwa i amunicji. Stan terenu uniemożliwił Irańczykom, aby w przerwach pomiędzy starciami w bitwie ścigać na tyły to, co zostało z irańskiej grupy zadaniowej.


To największa bitwa pancerna jaką rozgrywałem w Open General. Po obu stronach jest w sumie około 80 jednostek czołgów. W bitwie jest stosowana zarówno technika pancerna sowiecka i jak zachodnia, Irańczycy wystawili pokaźną ilość T-62 oraz Pattonów wspartymi przez mniej liczne M60. Irak tymczasem koncentruje się na drużynach T-55 i T-72. Dysponują także wozami wyposażonymi w PPK. Celem scenariusza jest albo przejęcie ukrytych VH albo zniszczenie wszystkich jednostek.
Starcie zaczyna się kiedy siły pancerne Iranu przekraczają rzekę na wysokości miasta Susangerd i gdy pierwsze oddziały stykają się z nielicznymi oddziałami przednimi armii irackiej na północy. W następnej turze dochodzi do spotkania na wzgórzach w centralnej części pola bitwy oraz na północ od Hajiyeh. W ten oto sposób zarysowała się linia frontu między dwoma stronami konfliktu. Rozpoczyna się krwawa rzeźnia. Główny ciężar walk spoczywa na czołgach T-72, które jako najnowocześniejsze mogą zadać wozom poprzedniej generacji sporo strat, jednak ostrzał będzie się koncentrować na M60. Drużyny T-55 i PPK Malutka (które stoją za liniami czołgów) tymczasem skoncentrują się na rozbijaniu licznych Pattonów. Artyleria będzie zaś dopełniać zniszczenie i wspierać tam gdzie zagrożenie będzie największe. Tak zaczyna się powolne spychanie Irańczyków do rzeki, oczywiście po drodze zostawiając same wraki. Dzięki dosyć silnej obronie przeciwlotniczej również udaje się udaremnić potężny atak Tomcatów i Phantonów II.

W mniej więcej połowie bitwy, czyli 6 i 7 tura, mogę ogłosić pierwszy sukces. Przeciwnik jest już na tyle rozbity, że jeden silny atak powoduje osiągniecie linii rzeki, a nieliczne oddziały Gwardii Republikańskiej wsparte ostrzałem dalekosiężnej artylerii wkraczają na drugą stronę w mieście Susangerd. Jednak to nie koniec, albowiem zbliża się druga fala pancerna wroga z południa, w której jest więcej M60 niż w poprzedniej. Oddziały specjalne, które ów zagrożenie wykryły szybko zostają całkowicie wyeliminowanie pozostawiając mnie z brakiem rozpoznania na tyłach frontu. Tym razem bitwa koncentruje się na obrzeżach Susangerd oraz na linii rzeki pomiędzy Hajiyeh i Susangerd. Kolejny raz Irańczycy rzucają w bój lotnictwo. Jest ciężko, oddziały aux ponoszą spore straty, ale ten opór się opłaca. Siły core, na krótko zluzowane, uzupełniają amunicję i ruszają z kontratakiem. Rozbijają agresora. Pod koniec też po oczyszczeniu mapy z sił lotniczych przeciwnika do akcji może w końcu ruszyć własne samoloty, eskadry MiGów i SU zadają ostateczny cios. Okazało się również, iż Iran dysponował w okolicy P-3 Orionem. Zapewniał im dużo lepsze rozpoznanie niż ja mogłem liczyć po swojej stronie.
Bitwa się kończy kiedy wszystkie jednostki AI zostają wyeliminowane z mapy.




OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: D17 WOJNA W ZATOCE PERSKIEJ v.4.0b,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   First day , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 240mm M-240
 2   Operation Kaman 99 , #1 , Brilliant Victory , score:40
 3   Quasr i shirin , #2 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: 155mm GHN-45
 4   Dehloran , #3 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 155mm GHN-45
 5   The first Battle of Khorramshahr , #4 , Brilliant Victory , score:45
 6   The Siege of Abadan , #5 , Brilliant Victory , score:48
 7   The Battle of Susangerd , #6 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 317  *  Average: 45

..
Current scenario: The Battle of Susangerd,  VH prestige is 1200 ,  All map prestige is: 2000
Army cost: 12626 , Current prestige is 2764
Prestige available on map yet is 800 pp ( 600 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 861
if BV: +3000, Nigtht Attack at Dezful , cap 15200, 12 turns prestige: 1500
if V : +2000, Nigtht Attack at Dezful , cap 15200, 14 turns prestige: 1500
if TV: +1000, Nigtht Attack at Dezful , cap 15200, 16 turns prestige: 1500
if Ls: +500, Nigtht Attack at Dezful , cap 15200, 16 turns prestige: 1500

Czołg
 T-72 ,  , 3 bars , 328 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 24 kill , 720 pp - U:003  [+74 exp]
 T-72 ,  , 2 bars , 267 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 40 kill , 720 pp - U:004  [+54 exp]
 T-72 ,  , 3 bars , 397 exp , Irak , 8/10 ,   AntiTank, 51 kill , 576 pp - U:005  [+70 exp]
 T-72 ,  , 1 bars , 185 exp , Irak , 8/10 ,   AntiTank, 23 kill , 576 pp - U:023  [+78 exp]

Artyleria
 2S3 152mm ,  , 2 bars , 271 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 3 kill , 804 pp - U:007  [+87 exp]
 2S3 152mm ,  , 2 bars , 284 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 3 kill , 804 pp - U:008  [+19 exp]
 2S3 152mm ,  , 2 bars , 264 exp , Irak , 10/10 ,   Support, 3 kill , 804 pp - U:009  [+59 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 193 exp , Irak , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:010  [+36 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 131 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:011  [+14 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 1 bars , 145 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:012  [+51 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 176 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 1 kill , 552 pp - U:013  [+37 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 174 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 4 kill , 552 pp - U:014  [+27 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 146 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 3 kill , 552 pp - U:015  [+17 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 155 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 6 kill , 552 pp - U:016  [+20 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 189 exp , Irak , 10/10 ,   AntiTank, 5 kill , 552 pp - U:017  [+33 exp]
 130mm M-46 , KrAZ ,  , 1 bars , 115 exp , Irak , 7/10 ,   AntiTank, 10 kill , 386 pp - U:018  [+21 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 2 bars , 255 exp , Irak , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:021  [+68 exp]
+  155mm GHN-45 , KrAZ ,  , 1 bars , 158 exp , Irak , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:022  [+56 exp]
 2S3 152mm ,  , 1 bars , 131 exp , Irak , 10/10 , Influence  ,   Support, 2 kill , 804 pp - U:024  [+52 exp]

Obrona plot.
 2K12 Kub ,  , 4 bars , 454 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 624 pp - U:006  [+175 exp]
 2K12 Kub ,  , 3 bars , 370 exp , Irak , 10/10 , Bridging  ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 624 pp - U:019  [+132 exp]
 2K12 Kub ,  , 4 bars , 406 exp , Irak , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 624 pp - U:020  [+123 exp]

Myśliwiec
*  Mirage F1EQ ,  , 2 bars , 222 exp , Irak , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:001  [+32 exp]
*  MiG-23MS ,  , 1 bars , 194 exp , Irak , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]

Player 1 : Irak
Killed: INF:65   TNK:79   RCN:10   AT:25   FLAK:3    FORT:70   ATY:36   AD:18   FTR:56   TB:4      Total: 366
Lost  : INF:7    TNK:4    RCN:3    AT:1    FLAK:2    ATY:2    AD:2    FTR:11   TB:2      Total: 34

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1177 exp,    138 kill,   2592 pp    Average:    294 exp,     35 kill,    648 pp
Artyleria      *  15 Units *  1 Leaders      Total :   2787 exp,     45 kill,   8162 pp    Average:    186 exp,      3 kill,    544 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1230 exp,      9 kill,   1872 pp    Average:    410 exp,      3 kill,    624 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    416 exp,     13 kill,      0 pp    Average:    208 exp,      7 kill,      0 pp
* Summary:     *  24 Units *  3 Leaders      Total :   5610 exp,    205 kill,  12626 pp    Average:    234 exp,      9 kill,    526 pp


Player 1  Irak   has 75 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg : 25
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 17
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  4
Bomb. strategiczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #14 : Maj 29, 2021, 08:35:09 »

Cytat: Waldzios
Pelotki zwróciły moją uwagę, bo ograniczyłeś się wyłącznie do Kubów.
Owszem mobilność na pewno jest ich ogromna zaletą, ale kiepściutko wypadają pod względem ataku.
Pelotka z AA=19, z odrzutowcami raczej nie powalczy.
Natomiast taka Neva (AA=24) to już inna bajka. Obłożona kompletem dodatków (Air Defense + Special Munition) mogłaby już skaleczyć Tomcata.
Nie twierdze, że powinieneś rezygnować z Kubów, ale coś mocniejszego w składzie też by się przydało.

I tak muszę mieć przynajmniej trzy jednostki Kubów (aby odeprzeć atak 4-5 samolotów w jednej turze) więc taki zakup musiałby być kolejną dodatkową jednostką. Dwa Kuby + Neva z wspomnianymi dodatkami mogą być za słabe jeśli pierwsze zaatakują F-4, a potem F-14. Prawdopodobnie wypatrzą Nevę i będzie po niej. Doświadczenie też robi swoje.

Czy Kub nie powinien być trochę silniejszy lub równy przynajmniej od Dviny w ataku na cele powietrzne? Podczas wojny Jom Kipur właśnie Kuby zostały uznane najbardziej skuteczną bronią, a po niej Strieły 2. Poza tym na korzyść Kubów jest też wykorzystanie rakiet by strącić jedną maszynę powietrzną.
Irak chyba też otrzymał nie pierwszą wersję S-75, ale zmodernizowaną, S-75M Volchov (SA-2C)?

Cytat: Waldzios
Analogicznie w artylerii. Przy twoich środkach (grasz na 250%) spodziewałbym się przynajmniej 1-2 taktycznych zestawów rakietowych. Pociski balistyczne (Łuna albo Scud) są dość skuteczne w eliminacji artylerii i pelotek nieprzyjaciela (szczególnie na mapach klasycznej wielkości).

Jakby mnie nie ograniczał prestige cap to bym pewnie jeden zestaw zakupił. Trzymam rezerwę dla przyszłego wzmocnienia lotnictwa. Druga sprawa, trzeba mieć czymś najpierw rozpoznać pozycje (w PG taką rolę pełniły misje lotnicze), a nie chce też wykonywać tego ze świadomością zbyt dużych strat, nie znam kampanii więc nie wiem co będzie w dalszych turach. W jednej z misji miałem aż dwa takie zestawy jako jednostki aux i niewiele na nich skorzystałem. Wolę zatem ogień kontrbateryjny w celu eliminowania artylerii.

Cytat: Waldzios
Co do lotnictwa i jednostek specjalnych, rozumiem twoje argumenty, ale osobiście starałbym się jednak wytrenować coś na przyszłość.

W przypadku lotnictwa zawsze jakieś doświadczenie podłapię wykorzystując momenty kiedy na chwilę mogę działać swoimi samolotami. Na siły powietrzne będzie jeszcze czas.

Cytat: Waldzios
To normalne. Jednostka pozbawiona amunicji ma efektywną obronę dzieloną przez 2.
Dla jednostek z wysokimi statystykami (Tomcat GD=27) rezultat jest szczególnie widowiskowy (GD/2=13).

Zgada się, widok jest widowiskowy.
Czyli jak jest walka samolot-samolot to liczy się w przypadku samolotu 'obrona plot.', a jak jest walka samolot-jednostka lądowa to w przypadku samolotu liczy się 'obrona lądowa'? Dobrze rozumiem?

Czy gdzieś można znaleźć opisy wszystkich albo większości takich mechanik gry?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)