Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Maj 13, 2021, 08:46:28 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G07 "Wstawaj Strana Agromnaja" v.4.1e (100%)  (Przeczytany 1217 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #15 : Marzec 12, 2021, 08:03:16 »

Scenariusz 11: "Bagration"

Zakupy:
1. Dodatki "AntiTank" + wzmocnienia składów w 111 i 162 brygadzie czołgów
2. Wzmocnienie artylerii
3. Dodatek "AntiTank" w "Szturmowiku"

Po trzech latach bojów wracamy na stare śmieci pod Bobrujskiem, gdzie broniliśmy się w 1941. Tym razem przyszedł czas odwetu. Do dyspozycji mam olbrzymie siły aux, które operować będą z linii rzeki Dobosna i Ola. Ich zadaniem będzie oczyszczenie z wroga całego obszaru na wschód od Berezyny i zaatakowanie lewobrzeżnych dzielnic Bobrujska (VHex nr 1). Na południowym brzegu Berezyny operować będą moje siły core. Ich zadaniem będzie dotarcie wzdłuż brzegów rzeki do osady Woronowicze (VHex nr 2) i pobliskiego lotniska i zaatakowanie Bobrujska od południa i zachodu.

Rosjanie dysponują zdecydowaną przewagą. Siły aux bez trudu przełamują pierwszą linię oporu na rzece Ola i ruszają ku Berezynie. Niemieckie kontrataki nie robią na Rosjanach żadnego wrażenia. Do poważniejszych starć dochodzi dopiero koło wioski Telusza, ale i tu przewaga ognia robi w końcu swoje. Siły aux formują półksiężyc i zaczynają ostrzał pozycji za rzeką. Na południowym brzegu Berezyny moje jednostki core, atakują z jeszcze większą werwą. Pierwsze jednostki wroga napotykam koło wsi Lipniki. Z pomocą lotnictwa i artylerii, łatwo przełamuje opór wroga.Groźnym przeciwnikiem jest Luftwaffe. Niemieckie lotnictwo może nie jest liczne, ale bardzo doświadczone i korzystające z lepszych maszyn. Zmiękczyłem je swoimi pelotkami i kilkoma pułapkami zastawionymi w powietrzu. Kiedy pozostały już niedobitki, skorzystałem z brutalnej przewagi liczebnej.

Po rozbiciu linii oporu pod Lipnikami, moje siły bez trudu rozprawiają się z symbolicznym oporem w kolejnych nadberezyńskich wioskach. Koło Pariczi stawiam most pontonowy dla oddziałów piechoty ze 142 dywizji strzeleckiej, które nie zmieściły się w punktach wystawienia na południowym brzegu rzeki. Wkrótce Bobrujsk i Woronowicze zostają oflankowane przez potężne zastępy oddziałów radzieckich. Niemcy są w całkowitej defensywie. Zaczynamy od tradycyjnej kanonady artyleryjskiej i nalotów z powietrza. Później do akcji wchodzą czołgi i działa szturmowe. Niemcy uruchamiają swoje pancerne odwody, ale ich kontrataki zostają łatwo odparte. Padają Woronowicze, lotnisko i wschodnia część Bobrujska. Linie niemieckie rozpadają się jak domek z kart. Pięć tur przed końcem czasu, przebijam się do SHexa nr 3 i biorę VHex nr 4 z trzech stron. Garnizon miasta kapituluje.

P.S. Wreszcie coś drgnęło pośród kadry dowódczej. Liderów zyskał T-34/76 wz. 43 i Kozacy.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G07 WSTAWAJ STRANA AGROMNAJA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   VILLPURI , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mostoukładczik
 2   BOBRUISK , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   RETREAT , #2 , Victory , score:32
 4   NU, PAGADI! , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   DON , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   URANUS , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Awtamatcziki 1943
 7   SNOW STORM , #6 , Brilliant Victory , score:60
 8   KHARKOV , #7 , Brilliant Victory , score:61
 9   KIEV , #8 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: ZSU-37
10   IASI , #9 , Brilliant Victory , score:63
11   BAGRATION , #10 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 621  *  Average: 56

..
Current scenario: BAGRATION,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 6448 , Current prestige is 1042
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 217
if BV: +2255, POLSZA , cap 9500, 13 turns prestige: 300
if V : +1190, POLSZA , cap 9500, 16 turns prestige: 320
if TV: +630, POLSZA , cap 9500, 19 turns prestige: 320
Ls: Loss , turn prestige: 320

Piechota
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 461.SP/142.SD , 3 bars , 313 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:002
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 701.SP/142.SD , 1 bars , 197 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+6 exp]
*  Specnaz , G506 , 3.ORB/25.TK , 4 bars , 470 exp , ZSRR , 10/10 , First Strike  , 6 kill , 0 pp - U:006  [+2 exp]
*  Sztab , ZiS-5  , Sztab gen.Rybalko , 3 bars , 314 exp , ZSRR , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
 Strojbat 1944 , US-6 , 227.OSB/142.SD , 2 bars , 240 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:016
 Awtamatcziki 1943 , 16.MB/25.TK , 4 bars , 428 exp , ZSRR , 7/10 , 8 kill , 288 pp - U:018  [+36 exp]
+  Awtamatcziki 1943 , 12.MB/11.TK , 4 bars , 448 exp , ZSRR , 9/10 , 10 kill , 0 pp - U:019  [+43 exp]
 Gvardiejskaja 1943 , G506 , 946.SP/142.SD , 3 bars , 330 exp , ZSRR , 7/10 , 3 kill , 324 pp - U:022  [+6 exp]

Czołg
*  KW-85 , 111.TB/25.TK , 5 bars , 532 exp , ZSRR , 12/10 ,   AntiTank, 51 kill , 0 pp - U:001  [+51 exp]
+  T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 162.TB/25.TK , 5 bars , 613 exp , ZSRR , 14/10 , Shock Tactics  ,   AntiTank, 41 kill , 0 pp - U:008  [+102 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 175.TB/25.TK , 4 bars , 496 exp , ZSRR , 10/10 , 38 kill , 384 pp - U:014  [+84 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 20.TB/11.TK , 4 bars , 450 exp , ZSRR , 10/10 , 20 kill , 384 pp - U:021  [+37 exp]
 T-34/76 1943 (Planes:0/1), 36.TB/11.TK , 3 bars , 313 exp , ZSRR , 8/10 , Liberator  , 9 kill , 312 pp - U:024  [+46 exp]

Rozpoznanie
*  Kazaki , 172.RR/142.SD , 3 bars , 330 exp , ZSRR , 8/10 , Superior Maneuver  ,    Recon, 6 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]

Artyleria ppanc.
 57mm ZIS-2 , WC51 , 234.PTD/142.SD , 2 bars , 295 exp , ZSRR , 10/10 ,   AntiTank, 2 kill , 240 pp - U:010  [+2 exp]
 DSzK 12,7 , WC51 , 588.KP/142.SD , 2 bars , 259 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 228 pp - U:013

Artyleria uniwersalna
 85mm KS-12 , ZiS-6 , 302.ZAD/142.SD , 2 bars , 288 exp , ZSRR , 8/10 , Combat Support  , 3 kill , 348 pp - U:009  [+24 exp]
+  ZSU-37 , 1702.ZAP/25.TK , 3 bars , 374 exp , ZSRR , 9/10 ,   Air Defense, 1 kill , 0 pp - U:026  [+115 exp]

Artyleria
*  122mm M-30 , ZiS-6 , 260.GAP/142.SD , 3 bars , 353 exp , ZSRR , 13/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+46 exp]
 76mm ZIS-3 , ZiS-6 , 334.AP/142.SD , 4 bars , 403 exp , ZSRR , 13/10 , 3 kill , 327 pp - U:011  [+26 exp]
 152mm ML-20 , Komintern , 124.GAP/25.GAB , 2 bars , 238 exp , ZSRR , 12/10 , 10 kill , 590 pp - U:012  [+28 exp]
 152mm ML-20 , STZ-5 , 320.GAP/25.GAB , 3 bars , 319 exp , ZSRR , 12/10 , 4 kill , 561 pp - U:017  [+24 exp]
 152mm D1 , US-6 , 877.GAP/25.GAB , 3 bars , 329 exp , ZSRR , 13/10 , Influence  , 4 kill , 530 pp - U:020  [+29 exp]

Myśliwiec
 Jak-9M , 91.IAP/256.IAD , 3 bars , 322 exp , ZSRR , 7/10 ,    Special Munition, 6 kill , 492 pp - U:023  [+58 exp]

Bomb. taktyczny
 Pe-2R , 47.OGRAP , 3 bars , 344 exp , ZSRR , 7/10 ,    Recon, 1 kill , 564 pp - U:015  [+43 exp]
 Il-2m3 (r) , 235.SzAP/264.SzAD , 5 bars , 502 exp , ZSRR , 7/10 ,   AntiTank, 3 kill , 540 pp - U:025  [+119 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:140  TNK:50   RCN:40   AT:40   FLAK:22   FORT:52   ATY:64   AD:6    FTR:26   TB:14     Total: 454
Lost  : INF:11   RCN:8    AT:3    FLAK:2    FORT:3    ATY:3    FTR:6      Total: 36

BV 10
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  1 Leaders      Total :   2740 exp,     32 kill,    948 pp    Average:    343 exp,      4 kill,    119 pp
Czołg          *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2404 exp,    159 kill,   1080 pp    Average:    481 exp,     32 kill,    216 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    330 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    330 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    554 exp,      3 kill,    468 pp    Average:    277 exp,      2 kill,    234 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    662 exp,      4 kill,    348 pp    Average:    331 exp,      2 kill,    174 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1642 exp,     25 kill,   2008 pp    Average:    328 exp,      5 kill,    402 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    322 exp,      6 kill,    492 pp    Average:    322 exp,      6 kill,    492 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    846 exp,      4 kill,   1104 pp    Average:    423 exp,      2 kill,    552 pp
* Summary:     *  26 Units *  6 Leaders      Total :   9500 exp,    239 kill,   6448 pp    Average:    365 exp,      9 kill,    248 pp


Player 1  ZSRR   has 79 units total (core+aux):
Piechota : 22
Czołg : 13
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  6
Artyleria : 18
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  5

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #16 : Marzec 13, 2021, 08:33:58 »

Scenariusz 12: "Polsza"

Zakupy:
1. Zakup trzeciej brygady czołgów T-34/85 m.44 dla 11-go korpusu czołgów
2. Dodatki "AntiTank" dla trzech brygad T-34/85 m.44
3. Zakup rozpoznawczego BA-64DSzK + dodatek "Recon"
4. Dodatki "Special Munition" dla artylerii + wzmocnienia stanów

Tym razem scenariusz bardziej operacyjny niż strategiczny. Gdzieś w Polsce, prawdopodobnie na ziemii sandomierskiej, mam przyjść z pomocą osamotnionym oddziałom aux broniącym się koło dwóch wsi położonych w pn-zachodnim narożniku mapy. Ponieważ punkty zwycięstwa znajdują się również w pd-zachodnim narożniku muszę dokonać podziału swoich jednostek. Punktem wyjścia będą naturalnie korpusy pancerne, pomiędzy które w miarę proporcjonalnie rozdzielam oddziały piechoty i artylerię ze 142 dywizji strzelców i 25 brygady haubic. 25-ty korpus pogna z odsieczą na pn-zachód, 11-ty korpus weźmie na siebie niemieckie lotnisko (VHex nr 5) i SHex nr 4.

Początkowo walki wybuchają tylko w obszarach zajmowanych przez siły aux. Staram się skoncentrować odwody i stworzyć w miarę szczelne linie obrony. Na lewym skrzydle stawiam trochę pól minowych. Dzięki licznym reconom, mogę prowadzić coś na miarę wojny podjazdowej. Przeciwnikowi ich też nie brakuje więc dochodzi na tym obszarze do bardzo ciekawej rywalizacji polegającej na wzajemnym okładaniu się moździerzami, blokowania się piechotą i wojny szarpanej za pomocą reconów. Linia frontu ugina się raz na jedną raz na drugą stronę. Żadna ze stron nie ma wyraźnej przewagi nad drugą.

Tymczasem na południu oba korpusy czołgów prowadzą klasyczny blitzkrieg. Czołgi i lotnictwo torują drogę naprzód. Artyleria i piechota niszczy dość liczne, odizolowane wcześniej przez czołgi, punkty niemieckiej obrony. Wkrótce czołówki 25 Korpusu docierają pod VHex nr 1. Siły aux i Niemcy są już tak wymęczeni, że jedna, dwie brygady czołgów są w stanie diametralnie zmienić obraz bitwy. 162-ga brygada z liderem z łatwością rozjeżdża niemieckie tyły w jednym zgrabnym overrunie. Linie obrony przeciwnika dotąd szczelne, rozpadają się w mgnieniu oka. Siły aux i awangarda 25 Korpusu bez trudu zajmują VHex nr 2 i VHex nr 3.

W obszarze działań 11-go Korpusu atak również rozwija się obiecująco. Początkowo w dużej mierze była to zasługa lotnictwa, która kąsała najgroźniejsze jednostki pancerne wroga. Niestety szybko skończyła się amunicja a lotnisko macierzyste było oddalone o dwie tury lotu w jednym kierunku. Na szczęście tej grupie przypadła jeszcze silna artyleria, która składała się wyłącznie z haubic. Zgrupowania przeciwnika były rozbijane jedne po drugim. Na końcowym etapie walk dokonałem niewielkiego podziału swoich sił. Dwie brygady czołgów i dwie jednostki piechoty pognały pod SHex nr 4, reszta w dwuskrzydłowym ataku zmierzyła się z obrońcami VHexa nr 5. Niemcy w ostatniej chwili zdołali jeszcze pokąsać mój pułk haubic D1 poprzez połączony kontratak niszczycieli czołgów i posiłków z powietrza. Losów bitwy nie mogło to już jednak zmienić. SHex nr 4 i VHex nr 5 padły po bezpośrednich szturmach radzieckich czołgów i piechoty. Bardzo fajny i dynamiczny scenariusz.

Nagroda: 85mm D-44



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G07 WSTAWAJ STRANA AGROMNAJA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   VILLPURI , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mostoukładczik
 2   BOBRUISK , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   RETREAT , #2 , Victory , score:32
 4   NU, PAGADI! , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   DON , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   URANUS , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Awtamatcziki 1943
 7   SNOW STORM , #6 , Brilliant Victory , score:60
 8   KHARKOV , #7 , Brilliant Victory , score:61
 9   KIEV , #8 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: ZSU-37
10   IASI , #9 , Brilliant Victory , score:63
11   BAGRATION , #10 , Brilliant Victory , score:64
12   POLSZA , #11 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 690  *  Average: 57

..
Current scenario: POLSZA,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 1200
Army cost: 7232 , Current prestige is 1535
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 707
if BV: +2200, OSTWALL , cap 11000, 16 turns prestige: 190
if V : +1150, OSTWALL , cap 11000, 19 turns prestige: 190
if TV: +600, OSTWALL , cap 11000, 22 turns prestige: 190
Ls: Loss , turn prestige: 190

Piechota
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 461.SP/142.SD , 3 bars , 380 exp , ZSRR , 4/10 , 4 kill , 0 pp - U:002  [+67 exp]
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 701.SP/142.SD , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+14 exp]
*  Specnaz , G506 , 3.ORB/25.TK , 4 bars , 499 exp , ZSRR , 8/10 , First Strike  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+29 exp]
*  Sztab , ZiS-5  , Sztab gen.Rybalko , 3 bars , 314 exp , ZSRR , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
 Strojbat 1944 , US-6 , 227.OSB/142.SD , 2 bars , 240 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 336 pp - U:016
 Awtamatcziki 1943 , 16.MB/25.TK , 4 bars , 450 exp , ZSRR , 7/10 , 9 kill , 288 pp - U:018  [+22 exp]
+  Awtamatcziki 1943 , 12.MB/11.TK , 4 bars , 491 exp , ZSRR , 6/10 , 11 kill , 0 pp - U:019  [+43 exp]
 Gvardiejskaja 1943 , G506 , 946.SP/142.SD , 3 bars , 351 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 324 pp - U:022  [+21 exp]

Czołg
*  KW-85 , 111.TB/25.TK , 5 bars , 548 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 53 kill , 0 pp - U:001  [+16 exp]
+  T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 162.TB/25.TK , 5 bars , 715 exp , ZSRR , 14/10 , Shock Tactics  ,   AntiTank, 52 kill , 0 pp - U:008  [+102 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 175.TB/25.TK , 5 bars , 525 exp , ZSRR , 7/10 ,   AntiTank, 39 kill , 384 pp - U:014  [+29 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 20.TB/11.TK , 4 bars , 490 exp , ZSRR , 9/10 ,   AntiTank, 25 kill , 384 pp - U:021  [+40 exp]
 T-34/76 1943 (Planes:0/1), 36.TB/11.TK , 3 bars , 359 exp , ZSRR , 6/10 , Liberator  , 11 kill , 312 pp - U:024  [+46 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 65.TB/11.TK , 2 bars , 263 exp , ZSRR , 9/10 ,   AntiTank, 2 kill , 384 pp - U:094  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  Kazaki , 172.RR/142.SD , 3 bars , 364 exp , ZSRR , 10/10 , Superior Maneuver  ,    Recon, 6 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
 BA-64DSzK , 93.OMB/11.TK , 2 bars , 243 exp , ZSRR , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 156 pp - U:095  [+23 exp]

Artyleria ppanc.
 57mm ZIS-2 , WC51 , 234.PTD/142.SD , 3 bars , 310 exp , ZSRR , 11/10 ,   AntiTank, 2 kill , 264 pp - U:010  [+15 exp]
 DSzK 12,7 , WC51 , 588.KP/142.SD , 2 bars , 259 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 228 pp - U:013

Artyleria uniwersalna
 85mm KS-12 , ZiS-6 , 302.ZAD/142.SD , 3 bars , 302 exp , ZSRR , 10/10 , Combat Support  , 4 kill , 348 pp - U:009  [+14 exp]
+  ZSU-37 , 1702.ZAP/25.TK , 4 bars , 434 exp , ZSRR , 13/10 ,   Air Defense, 1 kill , 0 pp - U:026  [+60 exp]

Artyleria
*  122mm M-30 , ZiS-6 , 260.GAP/142.SD , 3 bars , 390 exp , ZSRR , 13/10 ,    Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:004  [+37 exp]
 76mm ZIS-3 , ZiS-6 , 334.AP/142.SD , 4 bars , 471 exp , ZSRR , 14/10 ,    Special Munition, 5 kill , 352 pp - U:011  [+68 exp]
 152mm ML-20 , Komintern , 124.GAP/25.GAB , 2 bars , 252 exp , ZSRR , 12/10 ,    Special Munition, 11 kill , 590 pp - U:012  [+14 exp]
 152mm ML-20 , STZ-5 , 320.GAP/25.GAB , 3 bars , 357 exp , ZSRR , 13/10 ,    Special Munition, 7 kill , 608 pp - U:017  [+38 exp]
 152mm D1 , US-6 , 877.GAP/25.GAB , 3 bars , 368 exp , ZSRR , 6/10 , Influence  ,    Special Munition, 5 kill , 408 pp - U:020  [+39 exp]

Myśliwiec
 Jak-9M , 91.IAP/256.IAD , 3 bars , 380 exp , ZSRR , 8/10 ,    Special Munition, 7 kill , 492 pp - U:023  [+58 exp]

Bomb. taktyczny
 Pe-2R , 47.OGRAP , 3 bars , 359 exp , ZSRR , 9/10 ,    Recon, 1 kill , 564 pp - U:015  [+15 exp]
 Il-2m3 (r) , 235.SzAP/264.SzAD , 5 bars , 591 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 7 kill , 810 pp - U:025  [+89 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:165  TNK:53   RCN:47   AT:45   FLAK:22   FORT:52   ATY:70   AD:6    FTR:26   TB:15     Total: 501
Lost  : INF:12   RCN:9    AT:3    FLAK:2    FORT:3    ATY:4    FTR:6      Total: 39

BV 11
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  1 Leaders      Total :   2936 exp,     37 kill,    948 pp    Average:    367 exp,      5 kill,    119 pp
Czołg          *   6 Units *  2 Leaders      Total :   2900 exp,    182 kill,   1464 pp    Average:    483 exp,     30 kill,    244 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    607 exp,      6 kill,    156 pp    Average:    304 exp,      3 kill,     78 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  0 Leaders      Total :    569 exp,      3 kill,    492 pp    Average:    285 exp,      2 kill,    246 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    736 exp,      5 kill,    348 pp    Average:    368 exp,      3 kill,    174 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1838 exp,     33 kill,   1958 pp    Average:    368 exp,      7 kill,    392 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    380 exp,      7 kill,    492 pp    Average:    380 exp,      7 kill,    492 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    950 exp,      8 kill,   1374 pp    Average:    475 exp,      4 kill,    687 pp
* Summary:     *  28 Units *  6 Leaders      Total :  10916 exp,    281 kill,   7232 pp    Average:    390 exp,     10 kill,    258 pp


Player 1  ZSRR   has 45 units total (core+aux):
Piechota : 18
Czołg :  6
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria :  8
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 1 units total (core+aux):
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 354



« Odpowiedz #17 : Marzec 22, 2021, 05:35:02 »

Estek, tak w ogóle, co byś powiedział na rozegranie kampanii G35 "Delty" po tej obecnej, którą rozgrywasz? Byłbym ciekawy jakbyś ją rozegrał zwłaszcza na współczesnym sprzęcie, a co do trudności to nie jest za bardzo wymagająca.

Myślę, że to dobry pomysł. Chodził mi po głowie. Deltę rozgrywałem dobre 6 lat temu, a od tego czasu dużo się w niej pozmieniało.

Fajnie, cieszy mnie to. Jak coś to zapraszam do moich opisów z tego i z poprzedniego roku, a jak będziesz mieć pytania to śmiało.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #18 : Marzec 24, 2021, 05:43:19 »

Fajnie, cieszy mnie to. Jak coś to zapraszam do moich opisów z tego i z poprzedniego roku, a jak będziesz mieć pytania to śmiało.

Jasne Smiley Z pewnością będę czytał Twoje wrażenia z poszczególnych bitew oraz analizował skład armii w kolejnych scenariuszach.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #19 : Marzec 26, 2021, 07:22:24 »

Scenariusz 13: "Ostwall"

Zakupy:
1. Przezbrojenie 111 brygady czołgów w T-44/85
2. Przezbrojenie holowanego ppanca z nagrody w SU-100 + zakup dodatków support i antitank
3. Zakup dodatków "FastEntrench" dla gwardyjskiej piechoty, "Fuel Pods" dla sztabu, "Air Defense" dla dział KS-12.
4. Modernizacja środków transportu na ciągniki YA-12 w pułkach haubic MŁ-20
5. Wzmocnienia stanów praktycznie we wszystkich jednostkach.
6. W trakcie bitwy zakup zestawu BM-13 M20 z dodatkiem support i fast speed.

Następna misja to przełamanie frontu prawdopodobnie w rejonie międzyrzeckiego rejonu umocnionego i dotarcie do linii Odry. Tworzę dwie silne kolumny w centrum i na północy składające się z jednostek core wzmocnionych przez siły aux oraz niezależną grupę południową złożoną tylko z jednostek posiłkowych. Północną drogą przemieszczać się będzie 25 korpus czołgów. W centrum 11 korpus czołgów. Jednostki 142 dywizji strzelców oraz 25 brygady haubic zostaną rozdzielone w miarę równo pomiędzy obie grupy. Pierwsza linia wroga rozciąga się wzdłuż pozycji strategicznych od nr 1 do 6. Niemcy nie są może zbyt liczni, ale sprzyja im teren, poziom okopania i doświadczenie. Mają też kilka dość upierdliwych jednostek. Naturalnie linia defensywy nie jest wszędzie jednakowo twarda. Artyleria i czołgi najsprawniej radzą sobie na północy i południu. Uwaga na wieżyczki obserwacyjne, które potrafią ściągać kłopoty. Luftwaffe też nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa  Wink

Około 6-ej tury cała pierwsza linia oporu jest całkowicie w rękach radzieckich. Kolumna północna pędzi pod VHex nr 7, grupa centralna bierze się za oczyszczenie rejonu lotniska nr 8 a auxy na południu zmierzają pod VHex nr 11. Na sporych równinach bitwa robi się bardziej dynamiczna. Niemcy wprowadzają do akcji czołgi i działa szturmowe. dochodzi do kilku lokalnych pojedynków pancernych. Na odcinku 25 korpusu czołgów solidnie obrywa 162 brygada. Jej stan zostaje zredukowany z 14 do 3 punktów. Podobnie rzecz się ma na południu frontu, gdzie spore straty odnosi radziecka piechota i oddziały zwiadowcze. Lepiej nie szarżować i nie pozostawiać w zasięgu widzenia wroga swoich jednostek. Niemiecka artyleria korpuśna i Luftwaffe potrafi dotkliwie ukąsić. Rosjanie mają jednak niekwestionowaną przewagę liczebną. Koncentracja sił na każdym z odcinków robi wreszcie swoje. Na północy rozbijam niemieckie zgrupowanie pancerne i wdzieram się do VHexa nr 7. W centrum zdobywam lotnisko nr 8 i wychodzę nad Odrę. Na południu otaczam VHex nr 11. W 9-ej turze starcza jeszcze czasu na przeprowadzenie dwóch rajdów na SHexy 9 i 10 i ostateczne rozstrzygnięcie bitwy. Scenariusz był wyjątkowo bogaty w liderów. Wskoczyło ich aż 5 ! Lepiej późno niż wcale  Wink

Nagroda: 85mm D-44 w wersji artyleryjskiej



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G07 WSTAWAJ STRANA AGROMNAJA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   VILLPURI , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mostoukładczik
 2   BOBRUISK , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   RETREAT , #2 , Victory , score:32
 4   NU, PAGADI! , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   DON , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   URANUS , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Awtamatcziki 1943
 7   SNOW STORM , #6 , Brilliant Victory , score:60
 8   KHARKOV , #7 , Brilliant Victory , score:61
 9   KIEV , #8 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: ZSU-37
10   IASI , #9 , Brilliant Victory , score:63
11   BAGRATION , #10 , Brilliant Victory , score:64
12   POLSZA , #11 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: 85mm D-44
13   OSTWALL , #12 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 756  *  Average: 58

..
Current scenario: OSTWALL,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 1520
Army cost: 8166 , Current prestige is 1146
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 375
if BV: +2900, FRANKFURT , cap 11000, 14 turns prestige: 255
if V : +2100, FRANKFURT , cap 11000, 17 turns prestige: 255
if TV: +1400, FRANKFURT , cap 11000, 20 turns prestige: 255
Ls: Loss , turn prestige: 255

Piechota
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 461.SP/142.SD , 4 bars , 412 exp , ZSRR , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,   FastEntrench, 5 kill , 0 pp - U:002  [+32 exp]
*  Gvardiejskaja 1943 , G506 , 701.SP/142.SD , 2 bars , 226 exp , ZSRR , 11/10 ,   FastEntrench, 4 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]
*  Specnaz , G506 , 3.ORB/25.TK , 5 bars , 503 exp , ZSRR , 8/10 , First Strike  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+4 exp]
*  Sztab , ZiS-5  , Sztab gen.Rybalko , 3 bars , 314 exp , ZSRR , 10/1 ,    Fuel Pods, 0 kill , 0 pp - U:007
 Strojbat 1944 , US-6 , 227.OSB/142.SD , 2 bars , 244 exp , ZSRR , 8/10 , 0 kill , 336 pp - U:016  [+4 exp]
 Awtamatcziki 1943 (CV), 16.MB/25.TK , 4 bars , 488 exp , ZSRR , 13/10 , 10 kill , 374 pp - U:018  [+38 exp]
+  Awtamatcziki 1943 , 12.MB/11.TK , 5 bars , 580 exp , ZSRR , 11/10 , Skilled Reconnaissance  , 13 kill , 0 pp - U:019  [+89 exp]
 Gvardiejskaja 1943 , G506 , 946.SP/142.SD , 3 bars , 351 exp , ZSRR , 13/10 ,   FastEntrench, 4 kill , 421 pp - U:022

Czołg
*  T-44/85 (Planes:1/1), 111.TB/25.TK , 5 bars , 648 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 60 kill , 0 pp - U:001  [+100 exp]
+  T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 162.TB/25.TK , 5 bars , 773 exp , ZSRR , 3/10 , Shock Tactics  ,   AntiTank, 55 kill , 0 pp - U:008  [+58 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 175.TB/25.TK , 5 bars , 631 exp , ZSRR , 14/10 ,   AntiTank, 49 kill , 537 pp - U:014  [+106 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 20.TB/11.TK , 5 bars , 548 exp , ZSRR , 12/10 , Aggressive Attack  ,   AntiTank, 32 kill , 460 pp - U:021  [+58 exp]
 T-34/76 1943 (Planes:0/1), 36.TB/11.TK , 4 bars , 412 exp , ZSRR , 12/10 , Liberator  , 16 kill , 374 pp - U:024  [+53 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 65.TB/11.TK , 3 bars , 323 exp , ZSRR , 12/10 ,   AntiTank, 5 kill , 460 pp - U:027  [+60 exp]

Rozpoznanie
*  Kazaki , 172.RR/142.SD , 3 bars , 372 exp , ZSRR , 9/10 , Superior Maneuver  ,    Recon, 6 kill , 0 pp - U:003  [+8 exp]
 BA-64DSzK , 93.OMB/11.TK , 2 bars , 287 exp , ZSRR , 8/10 ,    Recon, 0 kill , 156 pp - U:028  [+44 exp]

Artyleria ppanc.
 57mm ZIS-2 , WC51 , 234.PTD/142.SD , 3 bars , 351 exp , ZSRR , 10/10 ,   AntiTank, 3 kill , 240 pp - U:010  [+41 exp]
 DSzK 12,7 , WC51 , 588.KP/142.SD , 2 bars , 259 exp , ZSRR , 12/10 , 1 kill , 273 pp - U:013
+  SU-100 (Planes:0/1), 1493.SAP/11.TK , 3 bars , 319 exp , ZSRR , 11/11 ,   Support,   AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:029  [+42 exp]

Artyleria uniwersalna
 85mm KS-12 , ZiS-6 , 302.ZAD/142.SD , 3 bars , 326 exp , ZSRR , 13/10 , Combat Support  ,   Air Defense, 4 kill , 452 pp - U:009  [+24 exp]
+  ZSU-37 , 1702.ZAP/25.TK , 4 bars , 436 exp , ZSRR , 14/10 ,   Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:026  [+2 exp]

Artyleria
*  122mm M-30 , US-6 , 260.GAP/142.SD , 4 bars , 471 exp , ZSRR , 13/10 ,    Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:004  [+81 exp]
 76mm ZIS-3 , ZiS-6 , 334.AP/142.SD , 5 bars , 560 exp , ZSRR , 14/10 ,    Special Munition, 7 kill , 352 pp - U:011  [+89 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 124.GAP/25.GAB , 3 bars , 316 exp , ZSRR , 12/10 ,    Special Munition, 12 kill , 619 pp - U:012  [+64 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 320.GAP/25.GAB , 4 bars , 437 exp , ZSRR , 13/10 , Determined Defense  ,    Special Munition, 7 kill , 670 pp - U:017  [+80 exp]
 152mm D1 , US-6 , 877.GAP/25.GAB , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 13/10 , Influence  ,    Special Munition, 7 kill , 530 pp - U:020  [+34 exp]
 BM-13 M20 , 2.GMDRA/25.TK , 2 bars , 282 exp , ZSRR , 11/11 ,   Support,      Fast Speed, 0 kill , 316 pp - U:089  [+5 exp]

Myśliwiec
 Jak-9M , 91.IAP/256.IAD , 5 bars , 513 exp , ZSRR , 6/10 , Combat Support  ,    Special Munition, 7 kill , 492 pp - U:023  [+133 exp]

Bomb. taktyczny
 Pe-2R , 47.OGRAP , 3 bars , 389 exp , ZSRR , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 564 pp - U:015  [+30 exp]
 Il-2m3 (r) , 235.SzAP/264.SzAD , 5 bars , 670 exp , ZSRR , 10/10 ,   AntiTank, 9 kill , 540 pp - U:025  [+79 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:187  TNK:58   RCN:50   AT:53   FLAK:26   FORT:74   ATY:78   AD:8    FTR:28   TB:17     Total: 579
Lost  : INF:13   RCN:9    AT:3    FLAK:2    FORT:3    ATY:4    FTR:6      Total: 40

BV 12
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   3118 exp,     43 kill,   1131 pp    Average:    390 exp,      5 kill,    141 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3335 exp,    217 kill,   1831 pp    Average:    556 exp,     36 kill,    305 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    659 exp,      6 kill,    156 pp    Average:    330 exp,      3 kill,     78 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  0 Leaders      Total :    929 exp,      6 kill,    513 pp    Average:    310 exp,      2 kill,    171 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    762 exp,      6 kill,    452 pp    Average:    381 exp,      3 kill,    226 pp
Artyleria      *   6 Units *  2 Leaders      Total :   2468 exp,     38 kill,   2487 pp    Average:    411 exp,      6 kill,    415 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    513 exp,      7 kill,    492 pp    Average:    513 exp,      7 kill,    492 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1059 exp,     10 kill,   1104 pp    Average:    530 exp,      5 kill,    552 pp
* Summary:     *  30 Units * 11 Leaders      Total :  12843 exp,    333 kill,   8166 pp    Average:    428 exp,     11 kill,    272 pp


Player 1  ZSRR   has 65 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  8
Rozpoznanie :  9
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria : 12
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  6

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2021, 11:17:00 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #20 : Marzec 28, 2021, 11:12:41 »

Scenariusz 14: "Frankfurt"

Zakupy:
1. Modernizacja pułków piechoty gwardyjskiej do standardu 1945
2. Sprzedaż i ponowny zakup batalionu saperskiego ze 142.DS
3. Dodatek support dla batalionu Specnazu.
4. Wymiana nagrody na zestaw BM-31 UK + zakup dodatków support i fast speed.
5. Wzmocnienia stanów

Sztab powierza mi tym razem zdobycie Frankfurtu nad Odrą. Zadanie praktycznie w pełni spada na barki oddziałów core. Siły posiłkowe to trzy bataliony saperskie, dwa oddziały zwiadu motocyklowego, dwa bataliony inżynierów i trzy pułki artylerii wielkiej mocy. Forsowanie Odry postanawiam przeprowadzić na trzech odcinkach. Na północ kieruję cały 25-ty korpus czołgów wsparty batalionem Specnazu i dwóch pułków haubic z 25-tej brygady. Będą oni odpowiedzialni za VHex nr 4 i SHex nr 5. W przypadku problemów w centrum spadną na Frankfurt od północy. 11-ty korpus czołgów wsparty auxową artylerią wielkiej mocy oraz dwoma pułkami haubic ze składu 25-tej brygady i 142.DS + dwoma pułkami piechoty gwardii ze 142.DS, skoncentruje się na szturmie na Frankfurt. Na południu w najbardziej paskudnym terenie wystawię resztę oddziałów 142.DS. Ich zadaniem będzie przebicie się do lotniska w VHexie nr 7.

Pierwsze poważne walki wybuchają na odcinku centralnym. 11 Korpus znajduje się najbliżej frontu i praktycznie z marszu może przystąpić do prób sforsowania rzeki. Najdogodniejszym miejscem wydaje mi się pierwsze zakole Odry na pd-wschód od Frankfurtu z dwoma charakterystycznymi mostami. Z pomocą eskadry rozpoznawczej i potężnego wsparcia artylerii w niedługim czasie powstaje tam zgrabny przyczółek, który z każdą turą podwaja swoje rozmiary. Na odcinku południowym 142.DS też szybko wkracza do walki, ale z uwagi na ciężki teren, postępy na tym kierunku są raczej umiarkowane. Najpóźniej ujawnia się 25 Korpus. Ma on najdłuższą drogę do przeprawy, ale szczęśliwie spotyka się z najsłabszym oporem Niemców.

W 6-tej turze w ręce Rosjan wpada cały Frankfurt oraz otaczające go miasta satelickie 2 i 3. Czołgi 11 Korpusu skręcają na pd-zachód by otworzyć sobie drogę do VHexa nr 6. 260-ty pułk haubic zostaje oddelegowany do swoich ze 142.DS, by pomóc im w walkach o groblę rozciągającej się na północ i wschód od VHexu nr 7. Piechota gwardyjska i artyleria wielkiej mocy oczyszcza teren na północ i pn-zachód od Frankfurtu by nawiązać kontakt z 25-tym Korpusem. Czołgi z 25-go po sforsowaniu rzeki i wzgórz na drugim brzegu, na szerokiej równinie mogą wreszcie nabrać rozpędu. Ich plany próbuje pokrzyżować niemiecki zagon pancerny, ale bezskutecznie. Dwie doświadczone brygady T-34/85 ze wsparciem Specnazu, fizylierów i artylerii roznoszą Niemców w drzazgi i z marszu zajmują pozycje 4 i 5.

Kiedy cały północy i centralny obszar mapy jest już zabezpieczony, piechota gwardii i towarzysząca jej ciężka artyleria może wreszcie ruszyć na południe. Czołgi 11 Korpusu są już wtedy naprzeciw VHexa nr 6, ale ich atak nie może posuwać się naprzód bo brakuje saperów do sforsowania kanału i piechoty do oczyszczenia miasta i okolicznych gęstych lasów. Na odcinku 142.DS, wspólnym atakiem od północy i wschodu udaje się wreszcie zdobyć groblę. Na drugą stronę kanału posyłam kawalerię i auxowy batalion inżynierów, zwiad motocyklowy i DSzK. Na grobli zostaje cała artyleria. Kiedy lotnisko w VHex nr 7 zostaje zdobyte, z południa wychodzi niemiecki kontratak pancerny. Sytuacja nie jest wesoła, mimo wsparcia dział 142.DS, rozbity zostaje auxowy batalion inżynieryjny i lotnisko z powrotem wpada w ręce Niemców. Kieruję na gorący odcinek swoje wszystkie pułki lotnicze, które nieco temperują zapędy faszystów. Piechota odbija pas startowy i zajmuje pozycje obronne, stracony batalion inżynieryjny zastępuje corowy batalion saperów.

Szczęśliwie dla 142.DS losy bitwy rozstrzyga 11 Korpus i jako towarzysze z odcinka centralnego. Wraz z przybyciem ciężkiej artylerii, piechoty i saperów, atak przez groblę nabiera wreszcie rozpędu. Na drugi brzeg znów przechodzą czołgi, które w niedługim czasie docierają pod VHex nr 8. Kolejny raz nieoceniona jest pomoc lotnictwa, które zmiękcza obrońców pozycji. Tym sposobem atak tankistów z 20 Brygady wchodzi jak w masło i bitwa kończy się pełnym zwycięstwem. Bardzo fajny scenariusz na oryginalnej mapie i o nieoczywistym przebiegu  Wink

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G07 WSTAWAJ STRANA AGROMNAJA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   VILLPURI , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mostoukładczik
 2   BOBRUISK , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   RETREAT , #2 , Victory , score:32
 4   NU, PAGADI! , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   DON , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   URANUS , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Awtamatcziki 1943
 7   SNOW STORM , #6 , Brilliant Victory , score:60
 8   KHARKOV , #7 , Brilliant Victory , score:61
 9   KIEV , #8 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: ZSU-37
10   IASI , #9 , Brilliant Victory , score:63
11   BAGRATION , #10 , Brilliant Victory , score:64
12   POLSZA , #11 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: 85mm D-44
13   OSTWALL , #12 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: 85mm D-44
14   FRANKFURT , #13 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 826  *  Average: 59

..
Current scenario: FRANKFURT,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 1720
Army cost: 8348 , Current prestige is 1878
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 1001
if BV: +3000, BERLIN , cap 12000, 18 turns prestige: 270
if V : +2500, BERLIN , cap 12000, 21 turns prestige: 270
if TV: +2000, BERLIN , cap 12000, 24 turns prestige: 270
Ls: Loss , turn prestige: 270

Piechota
*  Gvardiejskaja 1945 , G506 , 461.SP/142.SD , 4 bars , 463 exp , ZSRR , 11/10 , Battlefield Intelligence  ,   FastEntrench, 7 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]
*  Gvardiejskaja 1945 , G506 , 701.SP/142.SD , 3 bars , 336 exp , ZSRR , 5/10 ,   FastEntrench, 5 kill , 0 pp - U:005  [+110 exp]
*  Specnaz , G506 , 3.ORB/25.TK , 5 bars , 515 exp , ZSRR , 8/10 , First Strike  ,   Support, 7 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
*  Sztab , ZiS-5  , Sztab gen.Rybalko , 3 bars , 314 exp , ZSRR , 10/1 ,    Fuel Pods, 0 kill , 0 pp - U:007
 Strojbat 1945 , US-6 , 227.OSB/142.SD , 3 bars , 396 exp , ZSRR , 6/11 , 2 kill , 382 pp - U:016  [+65 exp]
 Awtamatcziki 1943 , 16.MB/25.TK , 5 bars , 506 exp , ZSRR , 11/10 , 13 kill , 316 pp - U:018  [+18 exp]
+  Awtamatcziki 1943 , 12.MB/11.TK , 5 bars , 593 exp , ZSRR , 11/10 , Skilled Reconnaissance  , 15 kill , 0 pp - U:019  [+13 exp]
 Gvardiejskaja 1945 , G506 , 946.SP/142.SD , 3 bars , 391 exp , ZSRR , 11/10 ,   FastEntrench, 5 kill , 369 pp - U:022  [+40 exp]

Czołg
*  T-44/85 (Planes:0/1), 111.TB/25.TK , 5 bars , 648 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 60 kill , 0 pp - U:001
+  T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 162.TB/25.TK , 5 bars , 865 exp , ZSRR , 14/10 , Shock Tactics  ,   AntiTank, 64 kill , 0 pp - U:008  [+92 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 175.TB/25.TK , 5 bars , 698 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 55 kill , 576 pp - U:014  [+67 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 20.TB/11.TK , 5 bars , 646 exp , ZSRR , 11/10 , Aggressive Attack  ,   AntiTank, 44 kill , 422 pp - U:021  [+98 exp]
 T-34/76 1943 (Planes:0/1), 36.TB/11.TK , 4 bars , 471 exp , ZSRR , 8/10 , Liberator  ,   AntiTank, 20 kill , 312 pp - U:024  [+59 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 65.TB/11.TK , 4 bars , 481 exp , ZSRR , 11/10 ,   AntiTank, 12 kill , 422 pp - U:027  [+158 exp]

Rozpoznanie
*  Kazaki , 172.RR/142.SD , 3 bars , 386 exp , ZSRR , 6/10 , Superior Maneuver  ,    Recon, 6 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
 BA-64DSzK , 93.OMB/11.TK , 3 bars , 325 exp , ZSRR , 8/10 ,    Recon, 1 kill , 156 pp - U:028  [+38 exp]

Artyleria ppanc.
 57mm ZIS-2 , WC51 , 234.PTD/142.SD , 3 bars , 393 exp , ZSRR , 8/10 ,   AntiTank, 5 kill , 240 pp - U:010  [+42 exp]
 DSzK 12,7 , WC51 , 588.KP/142.SD , 3 bars , 333 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 228 pp - U:013  [+74 exp]
+  SU-100 (Planes:0/1), 1493.SAP/11.TK , 3 bars , 360 exp , ZSRR , 13/11 ,   Support,   AntiTank, 6 kill , 0 pp - U:029  [+41 exp]

Artyleria uniwersalna
 85mm KS-12 , ZiS-6 , 302.ZAD/142.SD , 3 bars , 364 exp , ZSRR , 13/10 , Combat Support  ,   Air Defense, 4 kill , 452 pp - U:009  [+38 exp]
+  ZSU-37 , 1702.ZAP/25.TK , 4 bars , 436 exp , ZSRR , 14/10 ,   Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:026

Artyleria
*  122mm M-30 , US-6 , 260.GAP/142.SD , 5 bars , 653 exp , ZSRR , 14/10 ,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:004  [+182 exp]
 76mm ZIS-3 , ZiS-6 , 334.AP/142.SD , 5 bars , 715 exp , ZSRR , 15/10 ,    Special Munition, 9 kill , 378 pp - U:011  [+155 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 124.GAP/25.GAB , 3 bars , 349 exp , ZSRR , 13/10 ,    Special Munition, 13 kill , 670 pp - U:012  [+33 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 320.GAP/25.GAB , 5 bars , 508 exp , ZSRR , 14/10 , Determined Defense  ,    Special Munition, 9 kill , 722 pp - U:017  [+71 exp]
 152mm D1 , US-6 , 877.GAP/25.GAB , 4 bars , 459 exp , ZSRR , 14/10 , Influence  ,    Special Munition, 8 kill , 571 pp - U:020  [+57 exp]
 BM-13 M20 , 2.GMDRA/25.TK , 2 bars , 290 exp , ZSRR , 13/11 ,   Support,      Fast Speed, 0 kill , 374 pp - U:030  [+8 exp]
+  BM-31 UK , 115.GMDRA/11.TK , 3 bars , 388 exp , ZSRR , 14/11 ,   Support,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:031  [+57 exp]

Myśliwiec
 Jak-9M , 91.IAP/256.IAD , 5 bars , 550 exp , ZSRR , 3/10 , Combat Support  ,    Special Munition, 9 kill , 492 pp - U:023  [+37 exp]

Bomb. taktyczny
 Pe-2R , 47.OGRAP , 4 bars , 431 exp , ZSRR , 9/10 ,    Recon, 2 kill , 564 pp - U:015  [+42 exp]
 Il-2m3 (r) , 235.SzAP/264.SzAD , 5 bars , 777 exp , ZSRR , 13/10 ,   AntiTank, 11 kill , 702 pp - U:025  [+107 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:208  TNK:65   RCN:56   AT:69   FLAK:33   FORT:87   ATY:91   AD:9    FTR:29   TB:18     Total: 665
Lost  : INF:14   RCN:9    AT:3    FLAK:2    FORT:3    ATY:4    FTR:6      Total: 41

BV 13
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   3514 exp,     54 kill,   1067 pp    Average:    439 exp,      7 kill,    133 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3809 exp,    255 kill,   1732 pp    Average:    635 exp,     43 kill,    289 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    711 exp,      7 kill,    156 pp    Average:    356 exp,      4 kill,     78 pp
Artyleria ppanc. *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1086 exp,     13 kill,    468 pp    Average:    362 exp,      4 kill,    156 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    800 exp,      6 kill,    452 pp    Average:    400 exp,      3 kill,    226 pp
Artyleria      *   7 Units *  2 Leaders      Total :   3362 exp,     48 kill,   2715 pp    Average:    480 exp,      7 kill,    388 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    550 exp,      9 kill,    492 pp    Average:    550 exp,      9 kill,    492 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1208 exp,     13 kill,   1266 pp    Average:    604 exp,      7 kill,    633 pp
* Summary:     *  31 Units * 11 Leaders      Total :  15040 exp,    405 kill,   8348 pp    Average:    485 exp,     13 kill,    269 pp


Player 1  ZSRR   has 41 units total (core+aux):
Piechota : 13
Czołg :  6
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria : 10
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 4 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2021, 11:15:20 wysłane przez Estek » Zapisane
Alberich
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 354



« Odpowiedz #21 : Marzec 28, 2021, 07:50:34 »

Został więc tylko Berlin, podrzucam link do muzyczki: https://www.youtube.com/watch?v=9IlvcdCq7FI

Popatrzyłem trochę na skład armii jak rozgrywałeś W16 oraz z tej kampanii i chyba zdecydowanie lubisz ML-20 jak i cięższą artylerię? Nie skusiłeś się też tutaj na cięższe działa samobieżne jakimi są ISU?
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2021, 08:41:03 wysłane przez Alberich » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #22 : Marzec 31, 2021, 07:54:02 »

Został więc tylko Berlin, podrzucam link do muzyczki: https://www.youtube.com/watch?v=9IlvcdCq7FI

Popatrzyłem trochę na skład armii jak rozgrywałeś W16 oraz z tej kampanii i chyba zdecydowanie lubisz ML-20 jak i cięższą artylerię? Nie skusiłeś się też tutaj na cięższe działa samobieżne jakimi są ISU?

Berlin już rozegrany, tylko nie było kiedy podzielić się wrażeniami  Wink Link z muzyczką bardzo klimatyczny, nadawałby się idealnie jako smack na koniec kampanii Wink Co do artylerii to często w kampaniach RKKA kupuję MŁ-20 w początkowych scenariuszach i tak później zostają ze mną już do końca. Są bardzo skuteczne i raczej nie wymagają modernizacji na inny model  Wink Co dział samobieżnych ISU, nie skusiłem się tu na nie z uwagi na charakter tej kampanii. Bitwy były tu raczej szybkie i głównie manewrowe. Nie było zbyt wielu scenariuszy defensywnych czy typowo szturmowych. A jeśli się już takie pojawiły to działa takie dostawałem w siłach aux. Inwestycje w ISU zdecydowanie bardziej poczynił bym w kampanii W16.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #23 : Marzec 31, 2021, 09:18:11 »

Scenariusz 15: "Berlin"

Zakupy:
1. Dodatki fast speed dla brygad fizylierów.
2. Wymiana czołgów T-34 na wersje z działem 85mm w 36-ej brygadzie z liderem "Liberator".
3. Zakup dział SU-100 dla 25-go korpusu czołgów + dodatki antitank i support
4. Modernizacja Jaka-9M do wersji UT
5. Wzmocnienia stanów.

Ostatnim zadaniem dla mojej armii jest udział w operacji berlińskiej. Zadanie będzie polegało na oskrzydleniu niemieckiej stolicy od pd-zachodu. Za Berlin będzie służyła dobrze znana z klasycznego PG2 mapa Londynu. Swoje jednostki dzielę tradycyjnie na trzy zgrupowania. Na lewym skrzydle i w centrum operować będą szybkie korpusy czołgów. Najbliżej miasta znajdzie się 142 dywizja strzelców. Biorą oni na siebie zdobycie VHExa nr 5. Po zewnętrznej poruszać się będzie najbardziej doświadczony 25 Korpus. Zabezpieczy on przeprawy w VHexach 1 i 2 a następnie skręci na zachód pod VHex nr 6. Przez centrum przejedzie 11 Korpus. Stanowić on będzie pancerne wsparcie dla dywizji strzelców a jego zadaniem będzie zajęcie pozycji 3 i 4.

Bitwę rozgrywa się w mgnieniu oka. Koncentracja tak wielu doświadczonych i potężnych jednostek powoduje, że w pierwszych turach, wszystkie związki taktyczne pędzą naprzód, niczym wystrzelone z procy. 25 Korus w ciągu pierwszych dwóch tur bez trudu zajmuje pozycje 1 i 2 i zwraca się frontem na zachód. 11 Korpus miażdży słabą obsadę nad Szprewą/Hawelą i zajmuje znajdujące się koło VHexa nr 2 lotnisko. 142.DS forsuje rzekę i wkracza do południowych dzielnic miasta. Tam już bez pośpiechu przy silnym wsparciu artylerii, systematycznie posuwa się naprzód.

Idzie tak łatwo, że momentalnie czuje się w kościach, że gdzieś tu jest jakiś haczyk. Atakuję dalej, ale staram się trzymać związki w miarę zwarte, tak by móc odeprzeć jakąś nieprzewidzianą kontrę przeciwnika. 25 Korpus podchodzi pod VHex nr 6 i rozpoczyna ostrzał przedpola. 11 Korpus posuwając się na obu brzegach rzeki sprawnie zdobywa VHexy 3 i 4. 142.DS wsparta potężnym ogniem artylerii, czyści kolejny kwartał miasta. Tuż przed decydującym szturmem na ostatnie pozycje na mapie, pokazują się wreszcie niemieckie odwody pancerne. Obrywa 162 brygada z 25 Korpusu, ostrzelana chyba przez każdą jednostkę lufową, która pojawiła się świeżo na mapie. Dobrze, że ten T-34 stał koło batalionu Specnazu, bo tak chyba nie przetrwałby tej kanonady. Wyłączenie z działań jednej brygady czołgów nie jest w stanie zmienić biegu wydarzeń w rejonie VHexa nr 6. Reszta sił wsparta przez jednostki powietrzne, odrzuca niemieckie posiłki i wyrąbuje sobie drogę do pozycji. To samo czynią pułki piechoty ze 142.DS. Ogień artylerii wystarczająco zmiękcza okolice VHexa nr 5, by radzieccy piechurzy w 6 turze zdecydowali się na decydujący szturm. Koniec wojny !



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G07 WSTAWAJ STRANA AGROMNAJA v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   VILLPURI , #0 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: Mostoukładczik
 2   BOBRUISK , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   RETREAT , #2 , Victory , score:32
 4   NU, PAGADI! , #3 , Brilliant Victory , score:55
 5   DON , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   URANUS , #5 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: Awtamatcziki 1943
 7   SNOW STORM , #6 , Brilliant Victory , score:60
 8   KHARKOV , #7 , Brilliant Victory , score:61
 9   KIEV , #8 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: ZSU-37
10   IASI , #9 , Brilliant Victory , score:63
11   BAGRATION , #10 , Brilliant Victory , score:64
12   POLSZA , #11 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: 85mm D-44
13   OSTWALL , #12 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: 85mm D-44
14   FRANKFURT , #13 , Brilliant Victory , score:70
15   BERLIN , #14 , Brilliant Victory , score:83
--
Campaign score: 909  *  Average: 60

..
Current scenario: BERLIN,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 1000
Army cost: 9686 , Current prestige is 1033
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 7
BV: Win , turn prestige: 360
V : Win , turn prestige: 360
TV: Win , turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Piechota
*  Gvardiejskaja 1945 , G506 , 461.SP/142.SD , 4 bars , 482 exp , ZSRR , 13/10 , Battlefield Intelligence  ,   FastEntrench, 10 kill , 0 pp - U:002  [+19 exp]
*  Gvardiejskaja 1945 , G506 , 701.SP/142.SD , 3 bars , 372 exp , ZSRR , 13/10 ,   FastEntrench, 6 kill , 0 pp - U:005  [+36 exp]
*  Specnaz , G506 , 3.ORB/25.TK , 5 bars , 515 exp , ZSRR , 10/10 , First Strike  ,   Support, 7 kill , 0 pp - U:006
*  Sztab , ZiS-5  , Sztab gen.Rybalko , 3 bars , 314 exp , ZSRR , 10/1 ,    Fuel Pods, 0 kill , 0 pp - U:007
 Strojbat 1945 , US-6 , 227.OSB/142.SD , 3 bars , 396 exp , ZSRR , 11/11 , 2 kill , 382 pp - U:016
 Awtamatcziki 1943 , 16.MB/25.TK , 5 bars , 542 exp , ZSRR , 14/10 ,      Fast Speed, 15 kill , 403 pp - U:018  [+36 exp]
+  Awtamatcziki 1943 , 12.MB/11.TK , 5 bars , 593 exp , ZSRR , 15/10 , Skilled Reconnaissance  ,      Fast Speed, 15 kill , 0 pp - U:019
 Gvardiejskaja 1945 , G506 , 946.SP/142.SD , 3 bars , 391 exp , ZSRR , 13/10 ,   FastEntrench, 5 kill , 436 pp - U:022

Czołg
*  T-44/85 (Planes:0/1), 111.TB/25.TK , 5 bars , 756 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 67 kill , 0 pp - U:001  [+108 exp]
+  T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 162.TB/25.TK , 5 bars , 936 exp , ZSRR , 3/10 , Shock Tactics  ,   AntiTank, 67 kill , 0 pp - U:008  [+71 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 175.TB/25.TK , 5 bars , 725 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 56 kill , 576 pp - U:014  [+27 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 20.TB/11.TK , 5 bars , 688 exp , ZSRR , 12/10 , Aggressive Attack  ,   AntiTank, 47 kill , 460 pp - U:021  [+42 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 36.TB/11.TK , 4 bars , 498 exp , ZSRR , 14/10 , Liberator  ,   AntiTank, 23 kill , 537 pp - U:024  [+27 exp]
 T-34/85 m.44 (Planes:0/1), 65.TB/11.TK , 5 bars , 529 exp , ZSRR , 12/10 ,   AntiTank, 14 kill , 460 pp - U:027  [+48 exp]

Rozpoznanie
*  Kazaki , 172.RR/142.SD , 4 bars , 411 exp , ZSRR , 12/10 , Superior Maneuver  ,    Recon, 7 kill , 0 pp - U:003  [+25 exp]
 BA-64DSzK , 93.OMB/11.TK , 3 bars , 325 exp , ZSRR , 13/10 ,    Recon, 1 kill , 202 pp - U:028

Artyleria ppanc.
 57mm ZIS-2 , WC51 , 234.PTD/142.SD , 4 bars , 407 exp , ZSRR , 13/10 ,   AntiTank, 6 kill , 312 pp - U:010  [+14 exp]
 DSzK 12,7 , WC51 , 588.KP/142.SD , 3 bars , 348 exp , ZSRR , 13/10 , 2 kill , 296 pp - U:013  [+15 exp]
+  SU-100 (Planes:0/1), 1493.SAP/11.TK , 3 bars , 399 exp , ZSRR , 14/11 ,   Support,   AntiTank, 8 kill , 0 pp - U:029  [+39 exp]
 SU-100 (Planes:0/1), 1451.SAP/25.TK , 4 bars , 421 exp , ZSRR , 11/11 ,   AntiTank,   Support, 2 kill , 396 pp - U:126  [+88 exp]

Artyleria uniwersalna
 85mm KS-12 , ZiS-6 , 302.ZAD/142.SD , 3 bars , 389 exp , ZSRR , 13/10 , Combat Support  ,   Air Defense, 4 kill , 452 pp - U:009  [+25 exp]
+  ZSU-37 , 1702.ZAP/25.TK , 4 bars , 461 exp , ZSRR , 9/10 ,   Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:026  [+25 exp]

Artyleria
*  122mm M-30 , US-6 , 260.GAP/142.SD , 5 bars , 726 exp , ZSRR , 15/10 ,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:004  [+73 exp]
 76mm ZIS-3 , ZiS-6 , 334.AP/142.SD , 5 bars , 737 exp , ZSRR , 15/10 ,    Special Munition, 10 kill , 378 pp - U:011  [+22 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 124.GAP/25.GAB , 3 bars , 368 exp , ZSRR , 13/10 ,    Special Munition, 14 kill , 670 pp - U:012  [+19 exp]
 152mm ML-20 , YA-12 , 320.GAP/25.GAB , 5 bars , 546 exp , ZSRR , 15/10 , Determined Defense  ,    Special Munition, 13 kill , 774 pp - U:017  [+38 exp]
 152mm D1 , US-6 , 877.GAP/25.GAB , 4 bars , 496 exp , ZSRR , 14/10 , Influence  ,    Special Munition, 11 kill , 571 pp - U:020  [+37 exp]
 BM-13 M20 , 2.GMDRA/25.TK , 3 bars , 321 exp , ZSRR , 13/11 , Resilience  ,   Support,      Fast Speed, 2 kill , 374 pp - U:030  [+31 exp]
+  BM-31 UK , 115.GMDRA/11.TK , 4 bars , 420 exp , ZSRR , 14/11 ,   Support,      Fast Speed, 4 kill , 0 pp - U:031  [+32 exp]

Myśliwiec
 Jak-9UT , 91.IAP/256.IAD , 5 bars , 552 exp , ZSRR , 11/10 , Combat Support  ,    Special Munition,   Support, 10 kill , 633 pp - U:023  [+2 exp]

Bomb. taktyczny
 Pe-2R , 47.OGRAP , 4 bars , 431 exp , ZSRR , 10/10 ,    Recon, 2 kill , 564 pp - U:015
 Il-2m3 (r) , 235.SzAP/264.SzAD , 5 bars , 781 exp , ZSRR , 15/10 ,   AntiTank, 11 kill , 810 pp - U:025  [+4 exp]

Player 1 : ZSRR
Killed: INF:222  TNK:67   RCN:59   AT:75   FLAK:35   FORT:96   ATY:98   AD:11   FTR:29   TB:19     Total: 711
Lost  : INF:14   RCN:9    AT:3    FLAK:2    FORT:3    ATY:4    FTR:6      Total: 41

BV 14
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   3605 exp,     60 kill,   1221 pp    Average:    451 exp,      8 kill,    153 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   4132 exp,    274 kill,   2033 pp    Average:    689 exp,     46 kill,    339 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    736 exp,      8 kill,    202 pp    Average:    368 exp,      4 kill,    101 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1575 exp,     18 kill,   1004 pp    Average:    394 exp,      5 kill,    251 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    850 exp,      6 kill,    452 pp    Average:    425 exp,      3 kill,    226 pp
Artyleria      *   7 Units *  3 Leaders      Total :   3614 exp,     62 kill,   2767 pp    Average:    516 exp,      9 kill,    395 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    552 exp,     10 kill,    633 pp    Average:    552 exp,     10 kill,    633 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1212 exp,     13 kill,   1374 pp    Average:    606 exp,      7 kill,    687 pp
* Summary:     *  32 Units * 12 Leaders      Total :  16276 exp,    451 kill,   9686 pp    Average:    509 exp,     14 kill,    303 pp


Player 1  ZSRR   has 32 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  2
Artyleria :  7
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Niemcy   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  5
Artyleria :  1
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 354



« Odpowiedz #24 : Marzec 31, 2021, 10:12:27 »

Szybko poszedł ostatni scenariusz, tak szybko, że nawet posiłki po stronie gracza nie zdążyły na pole bitwy. Berlin chyba powinien być bardziej trudniejszy.

Cytuj
Link z muzyczką bardzo klimatyczny, nadawałby się idealnie jako smack na koniec kampanii.

Co do muzyczki, jest to oczywiście 'Teufelslied' lub inaczej zwany 'SS marschiert in Feindesland'. Lub obecnie znany w innej odsłonie pod nazwą 'Burgundian Lullaby' z niesamowitego uniwersum wartego poznania The New Order: Last Days of Europe: https://www.youtube.com/watch?v=ZJ26fFLNLB4

Cytuj
Co do artylerii to często w kampaniach RKKA kupuję MŁ-20 w początkowych scenariuszach i tak później zostają ze mną już do końca. Są bardzo skuteczne i raczej nie wymagają modernizacji na inny model.

Rozumiem.
Muszę kiedyś zagrać w którąś sowiecką kampanię w czasach drugo wojennych. I prawdopodobnie bym raczej celował w M-30 połączone w działaniu z M-60, może też z M-10. Ale to w przypadku wczesnych lat wojny. F-22 ciekawie wygląda, chyba ją sprawdzę jak działa. Fajną rzeczą u Sowietów, że artyleria jest tania, dobra i ma mobilne transporty (ale nie przypadku ciężkiej artylerii jak np. ML-20).
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 682


« Odpowiedz #25 : Kwiecień 08, 2021, 06:12:12 »

Podsumowanie:

G07, czyli "Wstawaj Strana Agromnaja" to idealna kampania dla wszystkich stawiających pierwsze kroki w OG jak i dla takich, którzy mają ochotę rozegrać coś bardziej na luzie. Z pewnością G07 jest idealną kampanią, na pierwsze spotkanie ze radzieckim sprzętem.  W przeciwieństwie do W16 i W46, G07 wybacza wiele błędów. Spore nagrody w prestiżu pozwalają na pełne testowanie różnych rozwiązań taktycznych i swobodne budowanie armii. Jeśli czegoś nam jednak braknie, to pewnie znajdziemy to pośród dość licznych jednostek posiłkowych. Dodatkowy atut to charakter bitew rozgrywanych w G07. Większość scenariuszy, poza oczywiście kilkoma wyjątkami, to bitwy raczej szybkie, gdzie dowodzimy umiarkowanymi związkami taktycznymi. Rozgrywka nie zabiera zbyt wiele czasu i nie jest męcząca. Co jeszcze mnie mile zaskoczyło, to wykorzystanie map w tej kampanii, które były tak nieoczywiste. Zwykle droga na Berlin w kampaniach radzieckich wygląda niemal zawsze tak samo, a tutaj dało się to pokazać inaczej i jakże ciekawie. Szczególnie polecam scenariusz 14: "Frankfurt". Zupełnie nieznana mapa i bardzo interesująca rozgrywka. Tradycyjnie jak przystało na kampanię "gustlikową" siły przeciwnika są zróżnicowane i występują w optymalnym składzie. Zamiast stawiać szpalery Tygrysów, balansuje się tu poziomem okopania, polami minowymi, posiłkami itp. Kampania nie jest stricte historyczna więc nie czepiam się barku nazw geograficznych i braku nazw związków taktycznych. Gorąco Polecam !
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC