Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 05:14:31 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G35 "Delta Force" v.5.0 (100%)  (Przeczytany 27182 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« : Kwiecień 10, 2021, 02:25:17 »

Zgodnie ze złożoną obietnicą teraz czas na nową odsłonę Delty  Wink

Scenariusz 1: "Mogadiszu"

Zakupy:
1. Batalion Rangersów w trakcie bitwy.

Scenariusz otwarcia dynamiczny i ciekawy. Wróg ma przewagę liczebną, ale to na naszą korzyść przypada jakość i mobilność. Po sprawnym lądowaniu w okolicach SHexa nr 1, atakuję z wykorzystaniem śmigłowców VHex nr 2. Tym sposobem mam jakiś rodzaj kontroli nad kierunkiem ruchów przeciwnika. Somalijczycy kierują wszystkie swoje oddziały w kierunku lotniska. Dostępu do niego broni auxowy batalion inżynieryjny. W tym czasie jednostki Delty i Rangersów z pomocą dronów, helikopterów szturmowych i eskadry Raptorów czyszczą z terrorystów pozycje w Mogadiszu (VHexy 3,4,5) oraz na drugim brzegu rzeki Wadi Szabili. Na zajęcie pozycji na pustyni brakuje już czasu. Lidera zyskuje 1-szy batalion Rangersów.

Nagroda: Delta 2010



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 52  *  Average: 52

..
Current scenario: Mogadishu,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 480 , Current prestige is 250
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 586
if BV: +500, Mogadishu2 , cap disabled, 8 turns prestige: 210
if V : +250, Mogadishu2 , cap disabled, 8 turns prestige: 210
if TV: +100, Mogadishu2 , cap disabled, 8 turns prestige: 210
Ls: Loss , turn prestige: 210

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 0 bars , 95 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+15 exp]
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 114 exp , USA , 10/10 , Influence  , 2 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]
 Rangers 2000 , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 480 pp - U:008  [+43 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 1st/501st Aviation Reg. , 1 bars , 136 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+56 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 1 bars , 167 exp , USA , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+87 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:9    AT:1    FLAK:1    FORT:1    ATY:2    AD:1      Total: 15
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    332 exp,      9 kill,    480 pp    Average:    111 exp,      3 kill,    160 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    303 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    152 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  1 Leaders      Total :    635 exp,     14 kill,    480 pp    Average:    127 exp,      3 kill,     96 pp


Player 1  USA   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2
Lotniskowiec :  1

Player 2  Terroryści   has 3 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2021, 08:25:52 wysłane przez Estek » Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 11, 2021, 08:25:16 »

Scenariusz 2: "Mogadiszu 2

Zakupy:
1. Zakup Humvee dla 2 Batalionu Rangersów
2. Dodatek support dla Cobry

Ta sama mapa, nieco inny charakter zadania. Tym razem mamy okiełznać Somalijczyków na terenach wokół Mogadiszu. Dzielę siły na dwie sekcje po jednym batalionie Rangersów i jednym szwadronie Delty. Sekcja prawego skrzydła zajmuje pozycje nad rzeką Wadi Szabili. Delta wpada do SHexa nr 1, Rangersi do małej flagi na północ od Mogadiszu. Sekcja lewego skrzydła zabezpiecza nadmorskie wybrzeże. Delta atakuje śmigłowcami najdalej oddaloną pozycję, Rangersi drogą lądową przedmieścia Mogadiszu. Kiedy skrzydła są już zabezpieczone, ruszam do ataku na pozycje 2 i 3 na pustyni. Auxów zostawiam w mieście na wypadek potencjalnego kontrataku. Prawa sekcja ląduje koło VHexa nr 2 i ściąga na siebie gniew terrorystów. Delta lewego skrzydła ląduje na pd-zachód od VHexa nr 3. Rangersi lewego skrzydła jadą na 3-kę główną drogą od Mogadiszu. Pięć tur przed czasem, po szybkiej i krwawej bitwie obie pozycje 2 i 3 zostają zdobyte. Nie ma co lekceważyć przeciwnika. Szwadron A Delty został dość boleśnie pokiereszowany przez świeżo zakupione moździerze 120 mm. Mała nauczka na przyszłość. Po lądowaniu powinienem korzystając z zaskoczenia z marszu zdobyć 3-kę i uniemożliwić te zakupy.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 114  *  Average: 57

..
Current scenario: Mogadishu2,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 720 , Current prestige is 872
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive   Using map: 586
if BV: +800, Somali , cap disabled, 10 turns prestige: 280
if V : +400, Somali , cap disabled, 13 turns prestige: 320
if TV: +200, Somali , cap disabled, 16 turns prestige: 320
Ls: Loss , turn prestige: 320

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 1 bars , 118 exp , USA , 6/10 , 10 kill , 0 pp - U:001  [+23 exp]
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 143 exp , USA , 8/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 159 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 720 pp - U:005  [+36 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 1 bars , 126 exp , USA , 8/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 1st/501st Aviation Reg. , 1 bars , 189 exp , USA , 8/10 ,   Support, 3 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 2 bars , 226 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+59 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:19   RCN:1    AT:3    FLAK:2    FORT:2    ATY:4    AD:2      Total: 33
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :    546 exp,     24 kill,    720 pp    Average:    137 exp,      6 kill,    180 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    415 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    208 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *   6 Units *  1 Leaders      Total :    961 exp,     30 kill,    720 pp    Average:    160 exp,      5 kill,    120 pp


Player 1  USA   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  5
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Terroryści   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2 : Kwiecień 12, 2021, 10:22:51 »

Doczekałem się Smiley

Cytuj
Tym sposobem mam jakiś rodzaj kontroli nad kierunkiem ruchów przeciwnika. Somalijczycy kierują wszystkie swoje oddziały w kierunku lotniska.

Jak zauważyłeś, w pewnym sensie można kontrolować (w misjach gdzie AI ma ustanowione Aggressive) tam gdzie przeciwnik uderzy w tej kampanii. Przechodząc dwa razy kampanię sam to zauważyłem podczas przejmowania VH oraz oraz obserwowania ruchów przeciwnika, przy moim drugim podejściu starałem się to wykorzystać. Warto o tym pamiętać w późniejszych misjach.

Cytuj
Na zajęcie pozycji na pustyni brakuje już czasu. Lidera zyskuje 1-szy batalion Rangersów.

A szkoda, bo na lotnisku czekało dodatkowe doświadczenie. A lider fajny, chociaż niestety, że na rangersach, a nie na delcie.

Cytuj
Szwadron A Delty został dość boleśnie pokiereszowany przez świeżo zakupione moździerze 120 mm. Mała nauczka na przyszłość. Po lądowaniu powinienem korzystając z zaskoczenia z marszu zdobyć 3-kę i uniemożliwić te zakupy.

Dlatego myślę, że warto też wykorzystywać exploit success aby na czas trwania tury przeciwnika wycofywać transportem śmigłowcowym jednostki komandosów poza wzrokiem przeciwnika. Polecam krycie się w lasach.
Zapisane

Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 14, 2021, 06:26:40 »

Dlatego myślę, że warto też wykorzystywać exploit success aby na czas trwania tury przeciwnika wycofywać transportem śmigłowcowym jednostki komandosów poza wzrokiem przeciwnika. Polecam krycie się w lasach.

Masz rację. Skoro mają taką zaletę jako komandosi, to lepiej nauczyć się z niej korzystać niż traktować ich jak zwyczajną piechotę. Przy braku autouzupełnień utrata tych 40% stanu byłaby bolesna.
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 14, 2021, 06:56:03 »

Scenariusz 3: "Somalia"

Zakupy:
1. Eskadra F-16C Block 52
2. Dodatek Recon dla eskadry dronów.

Ostatnia misja "somalijska", to operacja "Pustynny Świt", która ma na celu oczyszczenie Rogu Afryki z piratów i terrorystów. Swoje oddziały dzielę znów na dwie sekcje składające się ze szwadronu Delty i batalionu Rangersów. Szwadron A i 1-szy batalion poruszać się będą prawym skrzydłem od strony Oceanu Indyjskiego. Lewym skrzydłem pójdzie szwadron B i 2-gi batalion. Wsparcie i rozpoznanie zapewnią drony, myśliwce i helikoptery szturmowe. Misja prosta i bez większej historii. Obie sekcje piechoty przy wsparciu z powietrza przeskakiwały od celu do celu, aż skutecznie wyszły nad Zatokę Adeńską. Szwadron B z Delty zyskał lidera. Eskadra F-16 rozprawiła się z piratami na morzu.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 171  *  Average: 57

..
Current scenario: Somali,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 2076 , Current prestige is 810
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 585
if BV: +700, Algerian crisis , cap disabled, 8 turns prestige: 280
if V : +350, Algerian crisis , cap disabled, 11 turns prestige: 340
if TV: +100, Algerian crisis , cap disabled, 14 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 1 bars , 161 exp , USA , 5/10 , 13 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 2 bars , 235 exp , USA , 5/10 , Influence  , 8 kill , 0 pp - U:002  [+92 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 191 exp , USA , 8/10 , 5 kill , 720 pp - U:005  [+32 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 1 bars , 145 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 7 kill , 0 pp - U:006  [+19 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 1 bars , 159 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1356 pp - U:029  [+69 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 1st/501st Aviation Reg. , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:003  [+48 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 2 bars , 289 exp , USA , 9/10 ,    Recon, 3 kill , 0 pp - U:004  [+63 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:26   RCN:1    AT:4    FLAK:3    FORT:5    ATY:4    AD:3      Total: 46
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  2 Leaders      Total :    732 exp,     33 kill,    720 pp    Average:    183 exp,      8 kill,    180 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    159 exp,      3 kill,   1356 pp    Average:    159 exp,      3 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    526 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    263 exp,      4 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  2 Leaders      Total :   1417 exp,     43 kill,   2076 pp    Average:    202 exp,      6 kill,    297 pp


Player 1  USA   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  4
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Terroryści   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  2
Fortyfikacje :  6
Okręt pomocniczy :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 16, 2021, 07:03:20 »

Scenariusz 4: "Kryzys Algierski"

Zakupy:
1. 2x 155mm M777A2 (Excalibur)

Pozostajemy w Afryce i lecimy do Algierii pomóc francuskim sojusznikom w opanowaniu sytuacji. W kierunku wzgórz, gdzie znajdują się otoczeni Francuzi, posyłam oba bataliony Rangersów i artylerię. Delta operować będzie koło lotniska na pd-zachodzie.

Sytuacja na pd od VHexa nr 3 zostaje szybko opanowana. Żadna grupa bojowa wroga nawet nie zbliżyła się do Francuzów. Drony i myśliwce zniszczyły co bardziej mobilne jednostki przeciwnika a Rangersi i artyleria rozgoniły piechotę rebeliantów na ziemii. Część jednostek wroga pognała na północ, ale tam spokojnie dała sobie z nimi radę obsada portu w Algierze wsparta przez moje jednostki powietrzne. Delta przeprowadziła rajd powietrzny i desantowała się koło lotniska w VHexie nr 1. Ściągnęła na siebie uwagę okolicznych jednostek terrorystów, z którymi pobawiła się nieco w kotka i myszkę. W tym czasie Rangersi na zachodzie wykonali głęboki wypad w kierunku SHexa nr 5. Francuzi wsparci ogniem haubic M777 bez trudu wkroczyli do VHexa nr 3. Lidera zyskała eskadra dronów.

Nagroda: moździerz 60mm M224A1 LWCMS



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 228  *  Average: 57

..
Current scenario: Algerian crisis,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 3468 , Current prestige is 763
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive   Using map: 113
if BV: +350, Sneak attack! , cap disabled, 6 turns prestige: 350
if V : +180, Sneak attack! , cap disabled, 9 turns prestige: 400
if TV: +100, Sneak attack! , cap disabled, 12 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 2 bars , 232 exp , USA , 9/10 , 16 kill , 0 pp - U:001  [+71 exp]
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 2 bars , 263 exp , USA , 10/10 , Influence  , 10 kill , 0 pp - U:002  [+28 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 2 bars , 284 exp , USA , 5/10 , 9 kill , 720 pp - U:005  [+93 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 1 bars , 179 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 11 kill , 0 pp - U:006  [+34 exp]

Artyleria
 155mm M777A2 (Excalibur) , 1st/321st FAR/18th FAB , 0 bars , 85 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 696 pp - U:035  [+15 exp]
 155mm M777A2 (Excalibur) , 2nd/321st FAR/18th FAB , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 696 pp - U:036  [+10 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 1 bars , 190 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 1356 pp - U:007  [+31 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 1st/501st Aviation Reg. , 2 bars , 254 exp , USA , 7/10 ,   Support, 6 kill , 0 pp - U:003  [+17 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 3 bars , 329 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  ,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:004  [+40 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:36   TNK:3    RCN:3    AT:5    FLAK:5    FORT:8    ATY:4    AD:4      Total: 68
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  2 Leaders      Total :    958 exp,     46 kill,    720 pp    Average:    240 exp,     12 kill,    180 pp
Artyleria      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    165 exp,      2 kill,   1392 pp    Average:     83 exp,      1 kill,    696 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    190 exp,      3 kill,   1356 pp    Average:    190 exp,      3 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  1 Leaders      Total :    583 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    292 exp,      5 kill,      0 pp
* Summary:     *   9 Units *  3 Leaders      Total :   1896 exp,     61 kill,   3468 pp    Average:    211 exp,      7 kill,    385 pp


Player 1  USA   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Terroryści   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #6 : Kwiecień 17, 2021, 12:42:42 »

Cytuj
Masz rację. Skoro mają taką zaletę jako komandosi, to lepiej nauczyć się z niej korzystać niż traktować ich jak zwyczajną piechotę. Przy braku autouzupełnień utrata tych 40% stanu byłaby bolesna.

Dokładnie. Komandosi = szybkie rajdy. Najlepiej również zanim zaatakujemy obrońców to czymś ich stłumić, aby uniknąć dodatkowych strat u delty.
Połączyłem rajdy z moją autorską taktyką, że niekiedy na początku wstrzymuję się z wystawianiem śmigłowców po to gdy jak już zdobędę jakieś lotnisko na tyłach przeciwnika to tam je wystawiam i działam z zaskoczenia.

Cytuj
F-16C Block 52

Świetny wybór, bo to najbardziej uniwersalny myśliwiec jaki Amerykanie posiadają. Dlaczego? Ponieważ, zwykła wersja i jak wersja SEAD tego samolotu kosztują tyle samo więc zamiana jednego w drugiego jest bez kosztowna. W zależności od misji to można uzbroić go w zwykłe rakiety albo w rakiety przeznaczone do misji SEAD (zwalczanie obrony przeciwlotniczej). Podczas misji też można, myślę, stracić jedną turę dla zmiany uzbrojenia, np. zacząć od wersji przeciwlotniczej i wyeliminowania wrogiej obrony plot, a potem przezbroić na normalną wersję i razić cele naziemne/lotnicze.

Cytuj
AH-1Q Cobra

Postaraj się w następnych misjach zmodernizować go do AH-64D Longbow. Cecha 'W' czyli 'pogoda nie wpływa na wartość bojową' będzie bardzo potrzebna w Korei.
Zapisane

Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #7 : Kwiecień 18, 2021, 08:15:17 »

Cytuj
F-16C Block 52

Świetny wybór, bo to najbardziej uniwersalny myśliwiec jaki Amerykanie posiadają. Dlaczego? Ponieważ, zwykła wersja i jak wersja SEAD tego samolotu kosztują tyle samo więc zamiana jednego w drugiego jest bez kosztowna. W zależności od misji to można uzbroić go w zwykłe rakiety albo w rakiety przeznaczone do misji SEAD (zwalczanie obrony przeciwlotniczej). Podczas misji też można, myślę, stracić jedną turę dla zmiany uzbrojenia, np. zacząć od wersji przeciwlotniczej i wyeliminowania wrogiej obrony plot, a potem przezbroić na normalną wersję i razić cele naziemne/lotnicze.

Szczerze to kierowałem się jego ceną i właściwościami walki z jednostkami naziemnymi przy jednocześnie całkiem niezłymi parametrami w walce z samolotami Wink Ale Twój argument także do mnie przemawia  Grin

Cytuj
AH-1Q Cobra

Postaraj się w następnych misjach zmodernizować go do AH-64D Longbow. Cecha 'W' czyli 'pogoda nie wpływa na wartość bojową' będzie bardzo potrzebna w Korei.

Dzięki, że zwróciłeś na to uwagę. Ja pewnie bym to zauważył dopiero w czasie pierwszej deszczowej tury w Azji  Smiley
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #8 : Kwiecień 18, 2021, 09:02:19 »

Scenariusz 5: "Atak z ukrycia !"

Zakupy:
1. Druga eskadra dronów MQ-9 Reaper z dodatkiem "Recon"

Ta sama mapa, ale trochę inna sytuacja taktyczna. Wychodzi na to, że w poprzednim scenariuszu włożyliśmy kij w mrowisko. Talibowie skoncentrowali siły i ruszają z kontratakiem w kierunku Algieru. W mieście wystawiam dwa bataliony Rangersów i dwa Excalibury. Koło lotniska Deltę i lekki moździerz. Nie chce mi się czekać na ruchy rebeliantów, w związku z czym wychodzę im nieco naprzeciw. Rangersi ruszają do dwóch wiosek na pd od miasta. Drogą powietrzną przesuwam na południe również jeden batalion haubic M777. Francuzów z Algieru przerzucam w rejon lotniska, gdzie będzie też mój lekki moździerz. Delta pakuje się do helikopterów i leci na pd-wschód zabezpieczyć SHex nr 1. Drony, F-16 i Cobry wyruszają na łowy.

Szybko wychodzi na to, że moja koncepcja stoczenia bitwy jest w przedbiegach nieaktualna. Rebeliantów jest tak dużo, że z łatwością przenikają oni, przez nie dość szczelną zaporę, którą przed nimi postawiłem. Zmuszony jestem oddelegować jeden z francuskich batalionów do Algieru, a w jego miejsce wycofać jeden ze szwadronów Delty. Na szczęście dla drugiego szwadronu zdobycie SHexa nr 1, nie stanowi większego problemu. Dodatkowy plus to jeszcze zyskanie lidera. Kolejnego wyłapuje moździerz, który bardzo dzielnie broni dojścia do lądowiska na wschód od Algieru. Planowałem go przy najbliższej sposobności sprzedać, albo wymienić na coś poważniejszego, ale bardzo fajnie się sprawdza jako elastyczna broń wsparcia. Chyba tylko zwiększę jego kaliber do 120 mm.

W końcu wróg zostaje odparty i moje oddziały mogą ruszyć w głąb mapy. Kiedy szykuje się do ataku na VHex nr 2, Talibowie ściągają posiłki. Oczywiście moment jest najmniej odpowiedni. Brakuje amunicji w jednostkach lotniczych, lądowisko na pd-zachodzie jest jeszcze nie zdobyte, a na to pod Algierem jadą rebelianci. Znów dochodzi do nerwowego przesuwania oddziałów. Francuzi, moździerz i jedna Delta wracają bronić wschodniego lotniska. Rangersi, excalibury i druga Delta szukają rozstrzygnięcia koło pozycji 2 i 3 broniąc się i atakując jednocześnie. Dwie tury przed końcem, kolejny szturm Talibów zostaje krwawo odparty. Padają pozycje 2 i 3 i bitwa kończy się pełnym sukcesem. Bardzo fajny scenariusz w którym dużo się dzieje  Smiley

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 60mm M224A1 LWCMS
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 286  *  Average: 57

..
Current scenario: Sneak attack!,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 4200 , Current prestige is 870
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive   Using map: 113
if BV: +450, Heavy Water , cap disabled, 8 turns prestige: 300
if V : +220, Heavy Water , cap disabled, 11 turns prestige: 375
if TV: +100, Heavy Water , cap disabled, 14 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 2 bars , 254 exp , USA , 9/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 3 bars , 303 exp , USA , 10/10 , Influence  , 12 kill , 0 pp - U:002  [+40 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 3 bars , 341 exp , USA , 6/10 , 13 kill , 720 pp - U:005  [+57 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 2 bars , 211 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 15 kill , 0 pp - U:006  [+32 exp]

Artyleria
 155mm M777A2 (Excalibur) , 1st/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 129 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 696 pp - U:008  [+44 exp]
 155mm M777A2 (Excalibur) , 2nd/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 119 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 696 pp - U:009  [+39 exp]
+  60mm M224A1 LWCMS , M1097 Humvee [W] , Echo Comp./75th Ran.Reg. , 1 bars , 139 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 1 kill , 0 pp - U:010  [+69 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 2 bars , 240 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1356 pp - U:007  [+50 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra , 1st/501st Aviation Reg. , 2 bars , 294 exp , USA , 8/10 ,   Support, 8 kill , 0 pp - U:003  [+40 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 3 bars , 370 exp , USA , 5/10 , Determined Defense  ,    Recon, 5 kill , 0 pp - U:004  [+41 exp]
 MQ-9 Reaper , 15th Attack Sqdn. , 1 bars , 127 exp , USA , 7/10 ,    Recon, 1 kill , 732 pp - U:047  [+57 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:51   TNK:4    RCN:5    AT:6    FLAK:8    FORT:8    ATY:7    AD:6      Total: 95
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   1109 exp,     59 kill,    720 pp    Average:    277 exp,     15 kill,    180 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    387 exp,      4 kill,   1392 pp    Average:    129 exp,      1 kill,    464 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    240 exp,      6 kill,   1356 pp    Average:    240 exp,      6 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :    791 exp,     14 kill,    732 pp    Average:    264 exp,      5 kill,    244 pp
* Summary:     *  11 Units *  5 Leaders      Total :   2527 exp,     83 kill,   4200 pp    Average:    230 exp,      8 kill,    382 pp


Player 1  USA   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria :  3
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Terroryści   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #9 : Kwiecień 18, 2021, 11:59:50 »

Hej,
masz fajnego Smiley lidera na Rangersach-może ich w przyszłości podmienisz na SEALS ( mają ciekawe możliwości) Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #10 : Kwiecień 19, 2021, 07:18:56 »

Hej,
masz fajnego Smiley lidera na Rangersach-może ich w przyszłości podmienisz na SEALS ( mają ciekawe możliwości) Grin

Mam takie plany wobec tej jednostki. Albo oddział SEALS, albo kolejna DELTA. Problemem jest póki co dostępność środków  Grin
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #11 : Kwiecień 21, 2021, 08:38:05 »

Scenariusz 6: "Ciężka Woda"

Zakupy:
1. Modernizacja Rangersów z liderem do modelu 2010
2. Zakup trzeciego batalionu Rangersów wz.2010 dla skompletowania składu 75-go pułku
3. Wymiana moździerzy na kaliber 120 mm
4. Sprzedaż dodatków "Recon" w dronach
5. Wymiana Cobry na AH-64D Longbow

Nasza grupa operacyjna zostaje wysłana do Iranu w celu zniszczenia tajnego ośrodka nuklearnego. Najpierw jednak trzeba uporać się z irańską obroną przeciwlotniczą oraz zdobyć lotniska i zabezpieczyć port w Bandar-E-Abbas (SHex nr 2). Pierwsze dwa zadania bierze na siebie Delta przy wydatnym udziale sił powietrznych. Kolejnym krokiem jest zdobycie portów. Tutaj do akcji dzielnie wkraczają Rangersi wsparci artylerią oraz helikopterami szturmowymi. W niedługim czasie cały akwen wokół Bandar-E-Abbas zostaje zdobyty. Akcja wypadłaby niemal wzorowo, gdyby nie perski myśliwiec, który utrącił nieco punktów z moździerza 120 mm, podróżującego akurat w brzuchu Chinooka. Po interwencji 510 eskadry F-16, wszystko na szczęście wróciło do normy.

Kolejnym krokiem był skok w kierunku gór. Obszar między VHexami 3 i 5 to idealne miejsce do posadzenia artylerii oraz oddziałów Delty. Na północ zmierzali też Rangersi, ale musieli nieco zmienić swe plany, kiedy Persowie wprowadzili do akcji swoją brygadę zmotoryzowaną. Trzy bataliony elitarnej piechoty górskiej wraz z jednym excaliburem w Bandar-E-Abbas, zwrócili się frontem na wschód by odeprzeć atak. W tym czasie Delta pacyfikowała już obszar VHexa nr 3. Lotnictwo miało pełne ręce roboty na całej linii frontu. W końcu Persowie wyraźnie osłabli, a bataliony Rangersów mogły zostać przerzucone na północ. Dwie tury przed końcem, Delta zdobyła pozycje 4 i 5.

Nagroda: M2A1 .50 cal.



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 60mm M224A1 LWCMS
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 344  *  Average: 57

..
Current scenario: Heavy Water,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 4944 , Current prestige is 940
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 812
if BV: +600, Afganistan , cap disabled, 10 turns prestige: 260
if V : +300, Afganistan , cap disabled, 13 turns prestige: 320
if TV: +150, Afganistan , cap disabled, 16 turns prestige: 380
Ls: Loss , turn prestige: 380

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 3 bars , 325 exp , USA , 6/10 , Resilience  , 25 kill , 0 pp - U:001  [+71 exp]
*  Rangers 2010 , 1st Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 3 bars , 303 exp , USA , 10/10 , Influence  , 12 kill , 0 pp - U:002
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 3 bars , 393 exp , USA , 10/10 , 16 kill , 720 pp - U:005  [+52 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 3 bars , 327 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 18 kill , 0 pp - U:006  [+116 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , 3rd Ran.Btl/75th Ran.Reg. , 1 bars , 163 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 744 pp - U:045  [+83 exp]

Artyleria
 155mm M777A2 (Excalibur) , 1st/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 148 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 696 pp - U:008  [+19 exp]
 155mm M777A2 (Excalibur) , 2nd/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 142 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 696 pp - U:009  [+23 exp]
+  120mm M120 Mortar , M1097 Humvee [W] , Echo Comp./75th Ran.Reg. , 1 bars , 160 exp , USA , 6/10 , Street Fighter  , 1 kill , 0 pp - U:010  [+21 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 3 bars , 314 exp , USA , 9/10 , First Strike  , 10 kill , 1356 pp - U:007  [+74 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-64D Longbow , 1st/501st Aviation Reg. , 3 bars , 382 exp , USA , 10/10 ,   Support, 13 kill , 0 pp - U:003  [+88 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 4 bars , 476 exp , USA , 9/10 , Determined Defense  , 6 kill , 0 pp - U:004  [+106 exp]
 MQ-9 Reaper , 15th Attack Sqdn. , 2 bars , 202 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 732 pp - U:011  [+75 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:61   TNK:8    RCN:7    AT:8    FLAK:8    FORT:12   ATY:8    AD:10   FTR:1    TB:1      Total: 124
Lost  :   Total: 0

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   1511 exp,     74 kill,   1464 pp    Average:    302 exp,     15 kill,    293 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    450 exp,      7 kill,   1392 pp    Average:    150 exp,      2 kill,    464 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    314 exp,     10 kill,   1356 pp    Average:    314 exp,     10 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1060 exp,     20 kill,    732 pp    Average:    353 exp,      7 kill,    244 pp
* Summary:     *  12 Units *  6 Leaders      Total :   3335 exp,    111 kill,   4944 pp    Average:    278 exp,      9 kill,    412 pp


Player 1  USA   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3
Lotniskowiec :  1

Player 2  Iran   has 5 units total (core+aux):
Piechota :  3
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 21, 2021, 10:52:17 »

W tym scenariuszu super sprawdziła mi się jednostka SEALS Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #13 : Kwiecień 24, 2021, 03:13:28 »

Scenariusz 7: "Afganistan"

Zakupy:
1. Druga eskadra myśliwców F-16C Block 52
2. W trakcie misji pojazd rozpoznawczy M1200 Armored Knight

Z Iranu niedaleka droga do Afganistanu. Zadanie to przejęcie kontroli nad jedną z przełęczy oraz zniszczenie górskich kryjówek talibów. Zgodnie z sugestią zamieszczoną na odprawie, dzielę swoje oddziały na grupę atakującą z powietrza oraz zmotoryzowaną grupę lądową, która wjedzie do przełęczy na kołach. W grupie pierwszej naturalnie znajdzie się Delta oraz moja cała artyleria. Grupę drugą zasili 75-ty pułk Rangersów oraz CKM i szwadron rozpoznania.

Pierwsza faza operacji przebiega wybornie. Delta i artyleria w dwóch skokach desantuje się w pobliżu VHexa nr 1 i okolicznego lotniska. Wkrótce zostaje zluzowana przez Rangersów, którzy bez większych trudności wkraczają do przełęczy. Dwa bataliony Rangersów, moździerze i CKM ruszają pod SHex nr 3. Trzeci batalion wraz ze szwadronem zwiadu skręca na wschód, by oczyścić z wroga dolinę rzeki. Naturalnie nad wszystkim czuwają siły powietrzne, które dysponują fantastyczną bazą wypadową spod VHexa nr 1. Delta po wykonaniu pierwszej fazy zadania zostaje rzucona w góry. Z pomocą ognia haubic M777 zajmuje bez trudu VHex nr 2 i drugi brzeg rzeki. Ostatnim celem są kryjówki w VHexach 4 i 5.

Im dłużej trwa operacja, tym na mapie robi się gęściej od Talibów. Zajęcie pozycji nr 1 i 2 jakby ich rozjuszyło. Rebelianci schodzą z gór i zagrażają pozycjom na tyłach. Na szczęście są tam siły aux, którym wystarczy od czasu do czasu podesłać wsparcie z powietrza. O wiele cięższe walki toczą się o VHex nr 3 i wioski w centrum na drugim brzegu rzeki. Dżichadyści są tam dość mocno okopani i trudno ich stamtąd wykurzyć. Ostatni akord bitwy należy do Delty. Każdy z elitarnych szwadronów bierze na siebie jedną z górskich kryjówek. Wsparcia udzielają haubice, które przerzuciłem z lotniska bliżej VHexa nr 2. Gwałtowny atak z powietrza kończy się pełnym sukcesem na dwie tury przed końcem czasu. Liderów zyskał 1-szy batalion AH-64 i 2-gi batalion Rangersów.

Nagroda: brak



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 60mm M224A1 LWCMS
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: M2A1 .50 cal.
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 402  *  Average: 57

..
Current scenario: Afganistan,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 6552 , Current prestige is 823
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 873
if BV: +300, Seoul , cap disabled, 8 turns prestige: 345
if V : +225, Seoul , cap disabled, 11 turns prestige: 390
if TV: +100, Seoul , cap disabled, 14 turns prestige: 435
Ls: Loss , turn prestige: 435

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 3 bars , 367 exp , USA , 7/10 , Resilience  , 27 kill , 0 pp - U:001  [+42 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) , 1st Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 3 bars , 354 exp , USA , 5/10 , Influence  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 5 bars , 511 exp , USA , 4/10 , Skilled Reconnaissance  , 18 kill , 720 pp - U:005  [+118 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 3 bars , 370 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 22 kill , 0 pp - U:006  [+43 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , 3rd Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 2 bars , 262 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 744 pp - U:012  [+99 exp]

Rozpoznanie
 M1200 Armored Knight , 6th Sqdn./1st Cav.Rgt. , 1 bars , 169 exp , USA , 3/10 , 1 kill , 252 pp - U:046  [+29 exp]

Artyleria ppanc.
+  M2A1 .50 cal. , M1126 Stryker , Supp.Btl/501st Brig./1st Arm.Brig. , 1 bars , 167 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+27 exp]

Artyleria
 155mm M777A2 (Excalibur) , 1st/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 163 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 696 pp - U:008  [+15 exp]
 155mm M777A2 (Excalibur) , 2nd/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 696 pp - U:009  [+19 exp]
+  120mm M120 Mortar , M1097 Humvee [W] , Echo Comp./75th Ran.Reg. , 1 bars , 182 exp , USA , 11/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 3 bars , 366 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 13 kill , 1356 pp - U:007  [+52 exp]
 F-16C Block 52 , 555th FSq/31st FW , 2 bars , 251 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 1356 pp - U:047  [+111 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-64D Longbow , 1st/501st Aviation Reg. , 4 bars , 418 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  ,   Support, 17 kill , 0 pp - U:003  [+36 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 5 bars , 551 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 8 kill , 0 pp - U:004  [+75 exp]
 MQ-9 Reaper , 15th Attack Sqdn. , 2 bars , 273 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 732 pp - U:011  [+71 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:74   TNK:9    RCN:8    AT:9    FLAK:12   FORT:14   ATY:10   AD:12   FTR:1    TB:1      Total: 150
Lost  :   Total: 0

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  4 Leaders      Total :   1864 exp,     85 kill,   1464 pp    Average:    373 exp,     17 kill,    293 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    169 exp,      1 kill,    252 pp    Average:    169 exp,      1 kill,    252 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    167 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    167 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    506 exp,      9 kill,   1392 pp    Average:    169 exp,      3 kill,    464 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    617 exp,     14 kill,   2712 pp    Average:    309 exp,      7 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1242 exp,     27 kill,    732 pp    Average:    414 exp,      9 kill,    244 pp
* Summary:     *  15 Units *  8 Leaders      Total :   4565 exp,    136 kill,   6552 pp    Average:    304 exp,      9 kill,    437 pp


Player 1  USA   has 18 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Terroryści   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  6
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #14 : Kwiecień 25, 2021, 09:16:57 »

Scenariusz 8: "Seul"

Zakupy:
1. Sprzedaje M1200 Armored Knight
2. Kupuję batalion Abramsów w wersji M1A2A

Z Afganistanu zostajemy przerzuceni do Korei, gdzie ma miejsce powtórka wydarzeń z roku 1950. Moja grupa szybkiego reagowania ma zablokować siłom z północy drogę na Seul. W najbliższej odległości od stolicy południa, umieszczam jedną z haubic M777, 3-ci batalion Rangersów, CKM i batalion Abramsów. Pod Yeongcheon wystawiam pozostałe dwa bataliony Rangersów, drugą M777 i moździerze 120 mm. Obie te grupy będą miały za zadanie obrony przepraw na linii rzeki Imjin. Deltę wystawiam na dalekiej północy pod Chonwon. Wraz z moździerzem 120 mm, wykonają oni rajd na dalekie zaplecze wroga i w pierwszej kolejności zajmą okolice VHexa nr 1 pod Sohung.

W swojej pierwszej turze udaje mi się wykryć i nakryć ogniem haubic M777 jedną z groźnych baterii samobieżnych dział Koksan. Do jej trwałego zniszczenia jednak daleka droga i muszę się nacieszyć urwaniem z jej składu 4 punktów. Reszta sił zajmuje pozycje w lasach i zabudowaniach pod P'aju i Yeongcheon w oczekiwaniu na ruchy przeciwnika. Delta i moździerze ruszają helikopterami na wschód. Siły Kima z całą swoją mocą rzucają się przez Imjin. Główny jednak nacisk można zaobserwować na kierunku Yeongcheon. Przerzucam zatem nieco bardziej na północ swój batalion Abramsów. Nad Seulem dochodzi do walk powietrznych w których górę bez trudu biorą F-16 wspierane przez dwa zestawy Patriotów. Los Migów dzielą wkrótce także północnokoreańscy spadochroniarze.

Sytuacja nad Imjin jest cały czas pod kontrolą. Rangersi i pancerniacy z 1-szej brygady nie dają przeciwnikowi nad zbyt mocne rozwinięcie skrzydeł. Wybijanie najgroźniejszych jednostek biorą na siebie załogi F-16 i AH-64. Kosztem straty auxowego M1128 MGS oraz połowy stanu półcalówki, cała linia rzeki zostaje utrzymana. Na zapleczu frontu szarżuje Delta. Najpierw pacyfikuje ona rejon Sohung VHex i SHex nr 1. Później rozdziela się dla zajęcia dwóch małych flag na wschodzie i południu a następnie znów koncentruje w pobliżu lotniska na wschód od Yonan (VHex nr 2). Rangersi w tym czasie, wraz z haubicami M777 desantują się helikopterami na wschodnim brzegu Imjin by zniszczyć niedobitki sił Kima. Ostatni przerzut wojsk oflankowuje VHexa nr 2 w Yonan. Na północ od miasta zrzucam haubice M777, od wschodu nadciąga helikopterami Delta a od zachodu na Humvee 3-ci batalion Rangersów. W ostatniej turze na brylantowe zwycięstwo, miasto zostaje zdobyte.

Nagroda: RQ-4 Global Hawk z trigger hexa



OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2020\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G35 DELTA FORCE v.5.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Delta 2010
 2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:62
 3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:57
 4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: 60mm M224A1 LWCMS
 5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:58
 6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: M2A1 .50 cal.
 7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:58
 8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 457  *  Average: 57

..
Current scenario: Seoul,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 840
Army cost: 7620 , Current prestige is 995
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 1466
if BV: +400, Phenian , cap disabled, 8 turns prestige: 300
if V : +250, Phenian , cap disabled, 11 turns prestige: 360
if TV: +100, Phenian , cap disabled, 15 turns prestige: 440
Ls: Loss , turn prestige: 440

Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] , A Sqdn./1.SFOD-D , 3 bars , 381 exp , USA , 10/10 , Resilience  , 29 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) , 1st Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 4 bars , 405 exp , USA , 7/10 , Influence  , 18 kill , 0 pp - U:002  [+51 exp]
 Rangers 2000 , GMV (Humvee) , 2nd Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 5 bars , 535 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 20 kill , 720 pp - U:005  [+24 exp]
+  Delta 2010 , GMV (Humvee) , B Sqdn./1.SFOD-D , 4 bars , 404 exp , USA , 9/10 , Skilled Reconnaissance  , 26 kill , 0 pp - U:006  [+34 exp]
 Rangers 2010 , GMV (Humvee) , 3rd Ran.Btl/75th Ran.Rgt. , 2 bars , 282 exp , USA , 9/10 , 6 kill , 744 pp - U:012  [+20 exp]

Czołg
 M1A2A Abrams , 2nd/37th Arm.Rgt/1st Arm.Brig. , 1 bars , 167 exp , USA , 8/10 , 6 kill , 1320 pp - U:014  [+37 exp]

Artyleria ppanc.
+  M2A1 .50 cal. , M1126 Stryker , Supp.Btl/501st Brig./1st Arm.Brig. , 2 bars , 255 exp , USA , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+88 exp]

Artyleria
 155mm M777A2 (Excalibur) , 1st/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 182 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 696 pp - U:008  [+19 exp]
 155mm M777A2 (Excalibur) , 2nd/321st FAR/18th FAB , 1 bars , 191 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 696 pp - U:009  [+30 exp]
+  120mm M120 Mortar , M1097 Humvee [W] , Echo Comp./75th Ran.Reg. , 2 bars , 219 exp , USA , 5/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:010  [+37 exp]

Myśliwiec
 F-16C Block 52 , 510th FSq/31st FW , 4 bars , 432 exp , USA , 10/10 , First Strike  , 17 kill , 1356 pp - U:007  [+66 exp]
 F-16C Block 52 , 555th FSq/31st FW , 3 bars , 315 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 1356 pp - U:015  [+64 exp]

Bomb. taktyczny
*  AH-64D Longbow , 1st/501st Aviation Reg. , 4 bars , 466 exp , USA , 7/10 , Determined Defense  ,   Support, 19 kill , 0 pp - U:003  [+48 exp]
*  MQ-9 Reaper , 17th Attack Sqdn. , 5 bars , 590 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 8 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]
 MQ-9 Reaper , 15th Attack Sqdn. , 3 bars , 306 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 732 pp - U:011  [+33 exp]
+  RQ-4 Global Hawk , 12th Recon.Sqdn. , 1 bars , 134 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:094  [+4 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:88   TNK:11   RCN:8    AT:10   FLAK:14   FORT:20   ATY:14   AD:15   FTR:3    TB:1      Total: 184
Lost  : AT:1      Total: 1

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2007 exp,     99 kill,   1464 pp    Average:    401 exp,     20 kill,    293 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    167 exp,      6 kill,   1320 pp    Average:    167 exp,      6 kill,   1320 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    255 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    255 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    592 exp,      9 kill,   1392 pp    Average:    197 exp,      3 kill,    464 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    747 exp,     23 kill,   2712 pp    Average:    374 exp,     12 kill,   1356 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1496 exp,     29 kill,    732 pp    Average:    374 exp,      7 kill,    183 pp
* Summary:     *  16 Units *  8 Leaders      Total :   5264 exp,    167 kill,   7620 pp    Average:    329 exp,     10 kill,    476 pp


Player 1  USA   has 39 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje : 14
Artyleria :  3
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  4

Player 2  Korea Północna   has 20 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  8
Obrona plot. :  1
Okręt pomocniczy :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.102 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)