Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 18, 2022, 09:04:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alberich - D00v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%  (Przeczytany 782 razy)
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« : Luty 09, 2022, 10:46:40 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
INCIDENT IN RZEPIN


Pogłębiająca zapaść i niemożność rządu RP do reakcji skutkuje przejściem z działań tajnych do jawnych rządu RFN. Tak dochodzi do wojny niemiecko-polskiej.

W wyniku prowokacji wojska Bundeswery przekraczają zachodnią granicę Polski. Kompania pancerna czołgów typu Leopard 2 wraz z wsparciem dwoma baterii dział samobieżnych atakuje oraz rozbija posterunek graniczny. Jednocześnie kilka oddziałów Kommando Spezialkräfte wraz z wsparciem przeciwpancernym przeprowadza operacje rozpoznawczo-dywersyjne za główną linią frontu.



W toku dalszych wydarzeń sztab polskich postanawia wysłać posiłki z pobliskiego batalionu zmechanizowanego. Zostają one zatrzymane w połowie drogi między granicą, a miastem Rzepin. Szybka wymiana ognia i ostrzał artyleryjski pozwala na rozbicie tego grupowania.



Natarcie trwa na Rzepin. Tymczasowe pozycje PzH 2000 przygotowane. Kompania Leopardów w awangardzie. W wyniku kończącego się czasu wyznaczonego przez sztab trzeba podjąć szturm na miasto nie zważając na pozycje polskiej artylerii w pobliżu. Na szczęście ostrzał artyleryjski całkowicie rozbija umocnione pozycje piechoty i VH jest wolny do przechwycenia.

Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #1 : Luty 09, 2022, 10:47:02 »

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 56  *  Average: 56

..
Current scenario: INCIDENT IN RZEPIN,  VH prestige is 500 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 4761 , Current prestige is 1134
Prestige available on map yet is 150 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 227
if BV: +5000, WESTERPLATTE AT DAWN , cap disabled, 9 turns prestige: 0
if V : +4000, WESTERPLATTE AT DAWN , cap disabled, 11 turns prestige: 0
if TV: +3500, WESTERPLATTE AT DAWN , cap disabled, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 2 bars , 220 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007  [+20 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 2 bars , 268 exp , RFN , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+68 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 2 bars , 253 exp , RFN , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+53 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 2 bars , 228 exp , RFN , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:010  [+28 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 122 exp , RFN , 8/10 , 18 kill , 1017 pp - U:068  [+122 exp]

Rozpoznanie
*  Wiesel 1 ,  , 2 bars , 232 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+32 exp]

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 232 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+32 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 235 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+35 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 231 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+31 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 231 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+31 exp]

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 62 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:069  [+62 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 61 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:070  [+61 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 19 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:071  [+19 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 20 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:072  [+20 exp]

Obrona plot.
*  Wiesel 2 Ozelot ,  , 2 bars , 200 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:001

Player 1 : RFN
Killed: INF:3    TNK:1    RCN:10   AT:3    FLAK:1    FORT:11   ATY:4      Total: 33
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :    969 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    242 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    122 exp,     18 kill,   1017 pp    Average:    122 exp,     18 kill,   1017 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    232 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    232 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :    929 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    232 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    162 exp,      0 kill,   3744 pp    Average:     41 exp,      0 kill,    936 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    200 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    200 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  15 Units *  0 Leaders      Total :   2614 exp,     33 kill,   4761 pp    Average:    174 exp,      2 kill,    317 pp


Player 1  RFN   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria :  4
Obrona plot. :  1

Player 2  Polska   has 24 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje : 13
Artyleria :  7
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #2 : Luty 09, 2022, 11:52:51 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
WESTERPLATTE AT DAWN


Główne dowództwo postanawia uderzyć na Gdańsk w celu odcięcia Polski od ewentualnego wsparcia ze strony morza. Grupa szturmowa wyznaczona do tego zadania jest niewielka (trzy jednostki), a brak transportu śmigłowcowego niestety nie pozwala w pełni użyć jednostek KSK (to chyba zostaje tak specjalnie ustawione w tym scenariuszu by utrudnić graczowi przejście go).

Pierwsze kilka tur to przebijanie się przez pozycje wojsk polskich zlokalizowanych na Westerplatte, które starają się powstrzymać niewielki desant Niemców. Nie udaje im się i na dodatek zostają rozbite. Jednocześnie zatopione zostaje okręty PMW.



Po oczyszczeniu pozycji artyleryjskich w porcie wyładunkowych zaczynają przybywać kolejne oddziały Bundenwery. Na Westerplattne powstaje sieć pozycji baterii dział samobieżnych Panzerhaubitze, które od tej pory będą ostrzeliwać pozycje przeciwnika. Wykorzystując załamanie pogody zostaje także wysłany zwiad powietrzny w miejsca po drugiej stronie Kanału Portowego, które zostały wybrane do dalszych operacji desantowych. Oddział komandosów zostaje wysłany jednocześnie na zachód, na teren portu.



Po oczyszczeniu baterii przybrzeżnych i innych pozycji obronnych następuje desant i atak na Nowy Port. Opór z tury na turę staje się coraz słabszy, lecz silny teren zurbanizowany nie pozwala na szybki marsz. Walki trwają o każdy kwartał.



W ostatniej turze padają pozostałe VH w Nowym Porcie. Ostatnie siły polskie wycofują się z pola walki co zwiastuje upadek Danziga, który od teraz będzie niemiecki. Jednak gdyby opór wroga był silniejszy lub z przyczyn losowych to możliwość uzyskania BV byłaby niemożliwa.

Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #3 : Luty 09, 2022, 11:53:24 »

[preOpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Infanterie 2010
 2   WESTERPLATTE AT DAWN , #1 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 109  *  Average: 54

..
Current scenario: WESTERPLATTE AT DAWN,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 700
Army cost: 11219 , Current prestige is 245
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive   Using map: 225
if BV: +4000, CLOUDS OVER SZCZECIN , cap disabled, 15 turns prestige: 0
if V : +3500, CLOUDS OVER SZCZECIN , cap disabled, 17 turns prestige: 0
if TV: +3000, CLOUDS OVER SZCZECIN , cap disabled, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 2 bars , 236 exp , RFN , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:007  [+16 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 3 bars , 311 exp , RFN , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+43 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 2 bars , 296 exp , RFN , 8/10 , 7 kill , 0 pp - U:009  [+43 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 2 bars , 255 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:010  [+27 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 255 exp , RFN , 8/10 , 36 kill , 1017 pp - U:011  [+133 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 0 bars , 43 exp , RFN , 7/10 , 5 kill , 890 pp - U:016  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  Wiesel 1 ,  , 2 bars , 268 exp , RFN , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:006  [+36 exp]

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 240 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+8 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 244 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+9 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 247 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+16 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 245 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005  [+14 exp]

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 1 bars , 113 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:012  [+51 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 83 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:013  [+22 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 55 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:014  [+36 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 64 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:015  [+44 exp]
 MARS ,  , 0 bars , 12 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 912 pp - U:022  [+12 exp]
 MARS ,  , 0 bars , 18 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 912 pp - U:039  [+18 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 21 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 936 pp - U:094  [+21 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 22 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 936 pp - U:095  [+22 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 71 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:096  [+71 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 41 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:097  [+41 exp]

Obrona plot.
*  Wiesel 2 Ozelot ,  , 2 bars , 200 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:001

Player 1 : RFN
Killed: INF:7    TNK:4    RCN:17   AT:15   FLAK:3    FORT:20   ATY:13   AD:3    DD:1    CRs:2      Total: 85
Lost  : TB:1      Total: 1

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1098 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    275 exp,      6 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    298 exp,     41 kill,   1907 pp    Average:    149 exp,     21 kill,    954 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    268 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    268 exp,      4 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :    976 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    244 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :    500 exp,      7 kill,   9312 pp    Average:     50 exp,      1 kill,    931 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    200 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    200 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  22 Units *  0 Leaders      Total :   3340 exp,     80 kill,  11219 pp    Average:    152 exp,      4 kill,    510 pp


Player 1  RFN   has 29 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria : 10
Obrona plot. :  1
Bomb. taktyczny :  1
Bomb. strategiczny :  1
Okręt podwodny :  1
Niszczyciel :  1
Okręt pomocniczy :  3

Player 2  Polska   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  1
Fortyfikacje : 16


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points[/pre]
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #4 : Luty 09, 2022, 02:01:23 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
CLOUDS OVER SZCZECIN


Po sukcesach w Gdańsku i po licznych incydentach granicznych rozpoczyna się inwazja lądowa. Pierwszy strategiczny cel to miasto Szczecin. Siły wyznaczone do tego zostają rozbudowane do skali dwu brygadowej dywizji, wspartej przez kontyngent lotniczy oraz morski.

Cele zostają szybko wyznaczone, pierwsza brygada rusza w kierunku południowym, a druga będzie walczyć na zachodzie. Pierwsze tury bitwy przebiegają bez problemu, opór przeciwnika jest minimalny. Koncentracja ich sił raczej opiera się o teren miejski, który będzie służyć jako dodatkowy element defensywy. Występują też drobne starcia powietrzne.



Na południowym kierunku oddziały szybko podchodzą pod teren podmiejski. Przodem idą czołgi typu Leopard 2 wsparte ogniem artylerii samobieżnej. Rozpoznanie donosi o dużym zgrupowaniu techniki artyleryjskiej, która szybko zostaje wyłączona z walk. Ostrzał z baterii MARS pozwala na eliminację okopanej oddziałów polskiej piechoty. Dodatkowo drobny atak powietrzny ze wroga zostaje powstrzymany.v



Tymczasem na zachodnim kierunku również ofensywa przebiega pomyślnie. Dużą rolę tutaj gra współpraca komandosów i śmigłowców szturmowych Tiger, które niszczą najważniejsze punkty oporu w mieście. Zaś brygada lądowa naciera i przejmuje najpierw lotnisko, a potem port.



Po zdobyciu wyznaczonych celów czas na cel ostateczny czyli zdobycie części Szczecina położonej po drugiej stronie Odry. Siły Polskie są tutaj wyraźnie silniejsze, kilka kompanii czołgów, baterie GRADów i Kuby. Po uzupełnieniu zapasów własna artyleria stara sie zniszczyć tę technikę. W tym sam czasie czołgi wraz z oddziałami przeciwpancernymi naciera przez przeprawę. Idzie łatwo. Zwycięstwo przynosi na końcu rajd komandosów.

« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2022, 06:04:02 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #5 : Luty 09, 2022, 02:02:24 »

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Infanterie 2010
 2   WESTERPLATTE AT DAWN , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   CLOUDS OVER SZCZECIN , #2 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 171  *  Average: 57

..
Current scenario: CLOUDS OVER SZCZECIN,  VH prestige is 1700 ,  All map prestige is: 2550
Army cost: 15030 , Current prestige is 527
Prestige available on map yet is 100 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 228
if BV: +5000, SIEGE OF GLOGOW , cap disabled, 15 turns prestige: 0
if V : +4500, SIEGE OF GLOGOW , cap disabled, 16 turns prestige: 0
if TV: +4000, SIEGE OF GLOGOW , cap disabled, 17 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 2 bars , 257 exp , RFN , 7/10 , 11 kill , 0 pp - U:007  [+30 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 3 bars , 360 exp , RFN , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:008  [+60 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 2 bars , 292 exp , RFN , 9/10 , 10 kill , 0 pp - U:009  [+17 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 306 exp , RFN , 7/10 , Influence  , 9 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 281 exp , RFN , 7/10 , 43 kill , 890 pp - U:011  [+44 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 120 exp , RFN , 7/10 , 13 kill , 890 pp - U:016  [+82 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 0 bars , 87 exp , RFN , 8/10 , 11 kill , 1017 pp - U:132  [+87 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 103 exp , RFN , 8/10 , 12 kill , 1017 pp - U:133  [+103 exp]

Rozpoznanie
*  Wiesel 1 ,  , 2 bars , 294 exp , RFN , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:006  [+26 exp]

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 262 exp , RFN , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 258 exp , RFN , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+14 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 270 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:004  [+23 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 287 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+42 exp]

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 1 bars , 151 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 936 pp - U:012  [+38 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 1 bars , 137 exp , RFN , 10/10 , 1 kill , 936 pp - U:013  [+54 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 108 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 936 pp - U:014  [+53 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 123 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 936 pp - U:015  [+59 exp]
 MARS ,  , 0 bars , 63 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 1 kill , 912 pp - U:017  [+51 exp]
 MARS ,  , 0 bars , 70 exp , RFN , 9/10 ,   Support, 2 kill , 820 pp - U:018  [+52 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 50 exp , RFN , 8/10 , 1 kill , 748 pp - U:019  [+29 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 0 bars , 67 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 936 pp - U:020  [+45 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 140 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 936 pp - U:021  [+69 exp]
 PzH2000 ,  , 0 bars , 69 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 936 pp - U:022  [+28 exp]

Obrona plot.
*  Wiesel 2 Ozelot ,  , 2 bars , 214 exp , RFN , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+14 exp]
 Roland 3 ,  , 0 bars , 0 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 480 pp - U:040

Myśliwiec
 EF 2000 Typhoon ,  , 0 bars , 48 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 1704 pp - U:023  [+48 exp]

Player 1 : RFN
Killed: INF:20   TNK:8    RCN:30   AT:26   FLAK:8    FORT:35   ATY:36   AD:6    FTR:2    TB:2    DD:1    CRs:3      Total: 177
Lost  : TB:1      Total: 1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1215 exp,     40 kill,      0 pp    Average:    304 exp,     10 kill,      0 pp
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :    591 exp,     79 kill,   3814 pp    Average:    148 exp,     20 kill,    954 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    294 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    294 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1077 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    269 exp,      3 kill,      0 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :    978 exp,     21 kill,   9032 pp    Average:     98 exp,      2 kill,    903 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    214 exp,      2 kill,    480 pp    Average:    107 exp,      1 kill,    240 pp
Myśliwiec      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     48 exp,      0 kill,   1704 pp    Average:     48 exp,      0 kill,   1704 pp
* Summary:     *  26 Units *  1 Leaders      Total :   4417 exp,    158 kill,  15030 pp    Average:    170 exp,      6 kill,    578 pp


Player 1  RFN   has 35 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria : 10
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  5
Niszczyciel :  2

Player 2  Polska   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  1
Okręt pomocniczy :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
connor71
Generał brygady (Brigadier General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 299


« Odpowiedz #6 : Luty 09, 2022, 02:53:22 »

Taka drobna poprawka, Szczecin to raczej nad Odrą leży a nie nad Wisłą :-)
Fajne opisy :-)
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #7 : Luty 09, 2022, 06:24:46 »

Taka drobna poprawka, Szczecin to raczej nad Odrą leży a nie nad Wisłą :-)
Fajne opisy :-)

Dziękuję za to, że się podobają opisy i dziękują za zwrócenie uwagi. Poprawiłem. Pewnie ciągle miałem w pamięci poprzedni scenariusz.

Szkoda tylko, że forum nie pozwala na wyświetlanie obrazów o rozdzielczości zbliżonej do HD1080 w całości, tylko trzeba przewijać ekran.
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #8 : Luty 09, 2022, 06:40:09 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
SIEGE OF GLOGOW


Kilka dni później, kilkaset kilometrów na południe niemieckie wojska zdobyły Zieloną Górą i kierują się w stronę Głogowa. Przechwycenie miasta umożliwi dalszy marsz wraz z biegiem rzeki Odry ku Wrocławia oraz możliwość oflankowania z południa Poznania i Wielkopolski. Niestety Wojsko Polskie zdając sobie sprawę z tego zorganizowało atak.

Od samego początku scenariusza siły Bundeswery utworzyły pozycję obronne wokół Głogowa wykorzystując czołgi i grenadierów pancernych. Za nimi pozycje artylerii i systemów przeciwlotniczych. W rezerwie czeka odwód przeciwpancerny. Polacy wykazują się inicjatywą i atakują z dwóch kierunków. Pierwsza faza oddziałów nadchodzi z południa, jest wyraźnie słabsza od drugiej. Starcie oraz wymiana ogniowa trwa kilka tur i kończy się dużymi stratami po stronie atakującej.



Druga faza przybywająca teraz kierunku wschodniego oddziałów wroga jest zdecydowanie silniejsza. Więcej czołgów, Rosomaków i Gradów. Jednak na korzyść obrońców przemawia rzeka, którą przeciwnik musi uwzględnić w swym planowaniu. Jeszcze jedną korzyścią są czołgi typu Leopard, które mają przewagę zasięgu nad pojazdami Polaków - dzięki temu ponoszą duże straty gdy tylko zbliżą się do Odry. Panzerhaubitze zaś w tym samym czasie wyłączają z akcji kolejne baterie systemów rakietowych, a potem drużyny piechoty. Starcie jest bardzo dynamiczne i krwawe.



Po wytrzymaniu ataków przychodzi czas na kontrofensywę. Zdezorganizowane oddziały Wojska Polskiego nie stanowią już wielkiej siły i łatwo ulegają siłom niemieckim. Głogów zostaje zabezpieczony.

Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #9 : Luty 09, 2022, 06:40:52 »

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Infanterie 2010
 2   WESTERPLATTE AT DAWN , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   CLOUDS OVER SZCZECIN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   SIEGE OF GLOGOW , #3 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 224  *  Average: 56

..
Current scenario: SIEGE OF GLOGOW,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 750
Army cost: 16893 , Current prestige is 932
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 217
if BV: +3500, STEEL LEOPARDS AT PILA , cap disabled, 10 turns prestige: 0
if V : +3250, STEEL LEOPARDS AT PILA , cap disabled, 10 turns prestige: 0
if TV: +3000, STEEL LEOPARDS AT PILA , cap disabled, 10 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 3 bars , 334 exp , RFN , 8/10 , 15 kill , 0 pp - U:007  [+77 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 404 exp , RFN , 7/10 , 14 kill , 0 pp - U:008  [+44 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 359 exp , RFN , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:009  [+67 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 363 exp , RFN , 9/10 , Influence  , 9 kill , 0 pp - U:010  [+57 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 3 bars , 311 exp , RFN , 8/10 , 51 kill , 1017 pp - U:011  [+60 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 157 exp , RFN , 7/10 , 18 kill , 890 pp - U:016  [+50 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 199 exp , RFN , 8/10 , 22 kill , 1017 pp - U:025  [+112 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 200 exp , RFN , 6/10 , 18 kill , 763 pp - U:026  [+97 exp]

Rozpoznanie
*  Wiesel 1 ,  , 3 bars , 309 exp , RFN , 5/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+15 exp]
 Luchs A1 ,  , 0 bars , 0 exp , RFN , 10/10 , 0 kill , 348 pp - U:027

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 265 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:002  [+13 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 269 exp , RFN , 7/10 , 7 kill , 0 pp - U:003  [+21 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 300 exp , RFN , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 303 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 214 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 936 pp - U:012  [+63 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 222 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 936 pp - U:013  [+85 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 179 exp , RFN , 10/10 , 6 kill , 936 pp - U:014  [+71 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 173 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 936 pp - U:015  [+50 exp]
 MARS ,  , 1 bars , 120 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 2 kill , 912 pp - U:017  [+57 exp]
 MARS ,  , 1 bars , 118 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 3 kill , 912 pp - U:018  [+48 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 1 bars , 161 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 936 pp - U:019  [+111 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 1 bars , 122 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 936 pp - U:020  [+55 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 225 exp , RFN , 10/10 , 4 kill , 936 pp - U:021  [+85 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 140 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 936 pp - U:022  [+71 exp]

Obrona plot.
*  Roland 3 ,  , 2 bars , 243 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:001  [+29 exp]
 Roland 3 ,  , 0 bars , 5 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 480 pp - U:024  [+5 exp]

Myśliwiec
 EF 2000 Typhoon ,  , 1 bars , 115 exp , RFN , 9/10 , 2 kill , 1533 pp - U:023  [+67 exp]
 EF 2000 Typhoon ,  , 0 bars , 71 exp , RFN , 9/10 , 4 kill , 1533 pp - U:139  [+71 exp]

Player 1 : RFN
Killed: INF:37   TNK:15   RCN:40   AT:45   FLAK:12   FORT:41   ATY:50   AD:7    FTR:5    TB:7    DD:1    CRs:3      Total: 263
Lost  : INF:1    FTR:1    TB:2      Total: 4

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1460 exp,     49 kill,      0 pp    Average:    365 exp,     12 kill,      0 pp
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :    867 exp,    109 kill,   3687 pp    Average:    217 exp,     27 kill,    922 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    309 exp,      8 kill,    348 pp    Average:    155 exp,      4 kill,    174 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1137 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    284 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :   1674 exp,     41 kill,   9312 pp    Average:    167 exp,      4 kill,    931 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      5 kill,    480 pp    Average:    124 exp,      3 kill,    240 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    186 exp,      6 kill,   3066 pp    Average:     93 exp,      3 kill,   1533 pp
* Summary:     *  28 Units *  1 Leaders      Total :   5881 exp,    237 kill,  16893 pp    Average:    210 exp,      8 kill,    603 pp


Player 1  RFN   has 37 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  8
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria : 10
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  2

Player 2  Polska   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  6
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4171


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #10 : Luty 09, 2022, 06:55:30 »

Szkoda tylko, że forum nie pozwala na wyświetlanie obrazów o rozdzielczości zbliżonej do HD1080 w całości, tylko trzeba przewijać ekran.

Możesz skalować zamieszczone obrazki:
Kod:
[img width=650]http://www.opengeneral.pl/upload/A22_D00_03C.jpg[/img]
Rezultat:


A jeśli połączysz to z linkiem, uzyskasz taką konstrukcje (po kliknięciu w miniaturę otwiera się oryginał):
Kod:
[url=http://www.opengeneral.pl/upload/A22_D00_03C.jpg][img width=650]http://www.opengeneral.pl/upload/A22_D00_03C.jpg[/img][/url]
Rezultat:


Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #11 : Luty 10, 2022, 09:27:30 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
STEEL LEOPARDS AT PILA


Znów ciężar wojny niemiecko-polskiej przenosi się na północ w rejonie Piły gdzie po obu stronach skoncentrowały się znaczne siły o wielkości przynajmniej dywizji. Konfrontacja wydaje się nieunikniona.

Pierwsze godziny scenariusza upływają nad szybkim przerzuceniem sił dywizji pancernej i dywizji zmechanizowanej w kierunku centrum i przyjęcie po dotarciu tam postawy defensywnej. Rozbito przy okazji niewielki garnizon pilnujących miasta Piły. W następnych godzinach rozpoznanie lotnicze wykazało ruch ze strony przeciwnika na linii SE-NW, prawdopodobnie siła dwóch dywizji pod osłoną systemów KUB. Silny również kontyngent artyleryjskich. Do bezpośredniego starcia dochodzi bardzo szybko i od samego początku jest to starcie z niezwykłą intensywnością. Jednak przy tym polski dowódca zdradził swój plan rzucając się bezpośrednio na Piłę oraz próbując ją okrążyć, na to czeka trzymana w rezerwie dywizja pancerna, której dowódca chce zaatakować z flanki.



Walki o Piłę są bardzo krwawe. Dywizja zmechanizowana pozbawiona została praktycznie całej piechoty i BWP, straty w Leopardach znaczne. Atakujący też wiele wytracił szczególnie od ognia z artylerii. Na dodatek sukcesywny rajd Leopardów 2 z flanki na tyły odciął przeciwnika od możliwości odwrotu. To pozbawiło go inicjatywy i ducha walki. W ciągu następnych kilkunastu godzin resztę sił rozbito.



Po rozbiciu przeciwnika zaczął się pościg na dalsze polskie tyły. Opór malał z tury na turę. Rajd sił komandosów zakończył scenariusz sukcesem i zwycięstwem.

Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #12 : Luty 10, 2022, 09:28:06 »

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Infanterie 2010
 2   WESTERPLATTE AT DAWN , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   CLOUDS OVER SZCZECIN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   SIEGE OF GLOGOW , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   STEEL LEOPARDS AT PILA , #4 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 284  *  Average: 56

..
Current scenario: STEEL LEOPARDS AT PILA,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 1150
Army cost: 19051 , Current prestige is 1335
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 35
if BV: +2500, BLITZKRIEG COMES TO KONIN , cap disabled, 13 turns prestige: 0
if V : +2000, BLITZKRIEG COMES TO KONIN , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if TV: +1500, BLITZKRIEG COMES TO KONIN , cap disabled, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 3 bars , 338 exp , RFN , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:007  [+28 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 415 exp , RFN , 10/10 , 16 kill , 0 pp - U:008  [+11 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 384 exp , RFN , 8/10 , 13 kill , 0 pp - U:009  [+25 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 374 exp , RFN , 10/10 , Influence  , 12 kill , 0 pp - U:010  [+24 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 3 bars , 383 exp , RFN , 9/10 , 64 kill , 1144 pp - U:011  [+72 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 1 bars , 197 exp , RFN , 8/10 , 27 kill , 1017 pp - U:016  [+40 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 252 exp , RFN , 9/10 , 27 kill , 1144 pp - U:025  [+53 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 3 bars , 335 exp , RFN , 10/10 , 32 kill , 1272 pp - U:026  [+135 exp]

Rozpoznanie
*  Luchs A1 ,  , 3 bars , 346 exp , RFN , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+37 exp]
 Luchs A1 ,  , 0 bars , 70 exp , RFN , 10/10 , 3 kill , 348 pp - U:027  [+70 exp]

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 285 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 5 kill , 0 pp - U:002  [+20 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 290 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 9 kill , 0 pp - U:003  [+21 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 345 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:004  [+45 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 332 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:005  [+29 exp]

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 3 bars , 318 exp , RFN , 11/10 , 4 kill , 1029 pp - U:012  [+104 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 279 exp , RFN , 11/10 , 6 kill , 1029 pp - U:013  [+57 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 258 exp , RFN , 11/10 , 7 kill , 1029 pp - U:014  [+79 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 241 exp , RFN , 11/10 , 6 kill , 1029 pp - U:015  [+68 exp]
 MARS ,  , 1 bars , 162 exp , RFN , 11/10 ,   Support, 2 kill , 1003 pp - U:017  [+42 exp]
 MARS ,  , 1 bars , 164 exp , RFN , 11/10 ,   Support, 4 kill , 1003 pp - U:018  [+46 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 228 exp , RFN , 11/10 , 3 kill , 1029 pp - U:019  [+67 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 210 exp , RFN , 11/10 , 6 kill , 1029 pp - U:020  [+88 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 298 exp , RFN , 11/10 , 4 kill , 1029 pp - U:021  [+73 exp]
 PzH2000 ,  , 1 bars , 183 exp , RFN , 11/10 , 5 kill , 1029 pp - U:022  [+43 exp]

Obrona plot.
*  Roland 3 ,  , 2 bars , 243 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:001
 Roland 3 ,  , 0 bars , 5 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 480 pp - U:024

Myśliwiec
 EF 2000 Typhoon ,  , 1 bars , 131 exp , RFN , 10/10 , 4 kill , 1704 pp - U:023  [+21 exp]
 EF 2000 Typhoon ,  , 1 bars , 106 exp , RFN , 10/10 , 5 kill , 1704 pp - U:028  [+35 exp]

Player 1 : RFN
Killed: INF:73   TNK:21   RCN:50   AT:58   FLAK:16   FORT:45   ATY:69   AD:10   FTR:5    TB:9    DD:1    CRs:3      Total: 360
Lost  : INF:6    TNK:1    FLAK:1    FTR:1    TB:3      Total: 12

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1511 exp,     59 kill,      0 pp    Average:    378 exp,     15 kill,      0 pp
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1167 exp,    150 kill,   4577 pp    Average:    292 exp,     38 kill,   1144 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    416 exp,     11 kill,    348 pp    Average:    208 exp,      6 kill,    174 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1252 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    313 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria      *  10 Units *  0 Leaders      Total :   2341 exp,     47 kill,  10238 pp    Average:    234 exp,      5 kill,   1024 pp
Obrona plot.   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    248 exp,      5 kill,    480 pp    Average:    124 exp,      3 kill,    240 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    237 exp,      9 kill,   3408 pp    Average:    119 exp,      5 kill,   1704 pp
* Summary:     *  28 Units *  1 Leaders      Total :   7172 exp,    303 kill,  19051 pp    Average:    256 exp,     11 kill,    680 pp


Player 1  RFN   has 48 units total (core+aux):
Piechota :  5
Czołg : 10
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  3
Artyleria : 16
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Polska   has 2 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #13 : Luty 10, 2022, 11:10:38 »

D0o1v.4.0b 'V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA' - 125%
BLITZKRIEG COMES TO KONIN


Pościg za wojskami polskich spod Piły kończy się zbytnim rozciągnięciem linii zaopatrzeniowych i w konsekwencji wystawia na możliwość ocięcia ich przez przeciwnika, który jak wskazuje informacja wywiadu organizuje ostatnią wielką jednostkę zdolną do walki w rejonie Konina. Niemieckie siły będą musiały powstrzymać ten atak inaczej czeka je utrata możliwości bojowych, a w dalszej perspektywie możliwość pokonania przez armię polską. Przed bitwą udało się zorganizować dodatkowe dwa oddziały obserwatorów dla kompanii Leopardów.

Walki w rejonie Konina zaczynają się od drobnych wymian ogniowych z przychodzącą awangardą wroga. Cała niemiecka dywizja pancerna zajęła pozycje w lesie i czeka na nadchodzący uderzenie. Jednocześnie zostaje wysłany mały oddział rozpoznawczy wraz z śmigłowcami i komandosami w celu przechwycenia okolicznego lotniska. Groźny wydawał się także atak polskich myśliwców MiG-29, chociaż nie przyniósł znacznych strat. Ale dla połączonej obrony przeciwlotniczej złożonej z Rolandów walka z tymi samolotami będzie niestety trudna. Niestety brak dostępnego systemu przeciwlotniczego Patriot robi swoje i trzeba improwizować.



W ciągu następnych 24 godzin następuje uderzenie dywizji pancernej WP ze strony północnej. Dzięki użyciu wielu baterii systemu GRAD przełamuje ona pozycje grenadierów pancernych i prawie dociera na pozycje artylerii ulokowanej pod lasem, To bardzo duże zagrożenie zatem wszystkie dostępne siły zostają rzucone w kierunku wyłomu w celu powstrzymania natarcia. To zadanie zostaje wykonane i pierwsza fala przeciwnika ponosi duże straty.  Po uzupełnieniu amunicji następuje po kilku godzinach potyczka z drugą falą, która także zostaje rozbita. W międzyczasie przybycie myśliwców EF 2000 pozwala na jako takie zabezpieczone od możliwych ataków ze strony samolotów i śmigłowców wroga.



Gdy siły przeciwnika zostały ostatecznie rozbite czas by przejść z defensywy do ofensywy, która przebiega sprawnie. Na tym etapie bitwy o Konin siły Wojska Polskiego praktycznie nie istnieją poza pojedynczymi punktami oporu, które łatwo ulegają naporowi oddziałów niemieckich. Zdobycie VH kończy zarówno misję i jak kampanię.

« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2022, 02:33:29 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 709



« Odpowiedz #14 : Luty 10, 2022, 11:10:57 »

OpenGen 0.93.4.1 * 10 March 2021  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_og\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: D00 V-TY ROZBIÓR POLSKI. UWERTURA. v.4.0b,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   INCIDENT IN RZEPIN , #0 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Infanterie 2010
 2   WESTERPLATTE AT DAWN , #1 , Brilliant Victory , score:53
 3   CLOUDS OVER SZCZECIN , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   SIEGE OF GLOGOW , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   STEEL LEOPARDS AT PILA , #4 , Brilliant Victory , score:60
 6   BLITZKRIEG COMES TO KONIN , #5 , Brilliant Victory , score:62
--
Campaign score: 346  *  Average: 57

..
Current scenario: BLITZKRIEG COMES TO KONIN,  VH prestige is 500 ,  All map prestige is: 1050
Army cost: 20429 , Current prestige is 1457
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive   Using map: 12
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 3 bars , 345 exp , RFN , 10/10 , 19 kill , 0 pp - U:007  [+7 exp]
*  KSK Kommando 2008 , G-Wagen [W] ,  , 4 bars , 426 exp , RFN , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:008  [+11 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 4 bars , 416 exp , RFN , 8/10 , 17 kill , 0 pp - U:009  [+32 exp]
*  KSK Kommando 2008 , LIV (SO) ,  , 3 bars , 378 exp , RFN , 10/10 , Influence  , 13 kill , 0 pp - U:010  [+4 exp]

Czołg
 Leopard 2A6 ,  , 4 bars , 461 exp , RFN , 9/10 ,     Forward Observer, 79 kill , 1272 pp - U:011  [+92 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 258 exp , RFN , 9/10 , 41 kill , 1272 pp - U:016  [+61 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 2 bars , 290 exp , RFN , 7/10 ,     Forward Observer, 32 kill , 1272 pp - U:025  [+47 exp]
 Leopard 2A6 ,  , 4 bars , 408 exp , RFN , 7/10 , 36 kill , 1272 pp - U:026  [+73 exp]

Rozpoznanie
*  Luchs A1 ,  , 3 bars , 389 exp , RFN , 5/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+43 exp]
 Luchs A1 ,  , 1 bars , 100 exp , RFN , 10/10 , 4 kill , 348 pp - U:027  [+30 exp]

Artyleria ppanc.
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 294 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 5 kill , 0 pp - U:002  [+9 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 2 bars , 290 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 9 kill , 0 pp - U:003
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 364 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:004  [+19 exp]
*  Wiesel 1 TOW ,  , 3 bars , 332 exp , RFN , 10/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:005

Artyleria
 PzH2000 (RAP) ,  , 3 bars , 385 exp , RFN , 11/10 , 5 kill , 1029 pp - U:012  [+67 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 3 bars , 335 exp , RFN , 7/10 , Infiltration Tactics  , 8 kill , 936 pp - U:013  [+56 exp]
 PzH2000 ,  , 3 bars , 303 exp , RFN , 11/10 , 7 kill , 1029 pp - U:014  [+45 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 285 exp , RFN , 11/10 , 8 kill , 1029 pp - U:015  [+44 exp]
 MARS ,  , 2 bars , 216 exp , RFN , 11/10 , Aggressive Attack  ,   Support, 2 kill , 1003 pp - U:017  [+54 exp]
 MARS ,  , 2 bars , 208 exp , RFN , 11/10 , Aggressive Maneuver  ,   Support, 4 kill , 1003 pp - U:018  [+44 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 277 exp , RFN , 11/10 , 4 kill , 1029 pp - U:019  [+49 exp]
 PzH2000 (RAP) ,  , 2 bars , 249 exp , RFN , 11/10 , 7 kill , 1029 pp - U:020  [+39 exp]
 PzH2000 ,  , 3 bars , 327 exp , RFN , 11/10 , 5 kill , 1029 pp - U:021  [+29 exp]
 PzH2000 ,  , 2 bars , 252 exp , RFN , 11/10 , 7 kill , 1029 pp - U:022  [+69 exp]

Obrona plot.
*  Roland 3 ,  , 2 bars , 281 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
 Roland 3 ,  , 0 bars , 81 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 480 pp - U:024  [+76 exp]
 Roland 3 ,  , 0 bars , 34 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 1 kill , 480 pp - U:149  [+34 exp]
 Roland 3 ,  , 0 bars , 22 exp , RFN , 10/10 ,   Support,   Air Defense, 2 kill , 480 pp - U:150  [+22 exp]

Myśliwiec
 EF 2000 Typhoon ,  , 2 bars , 213 exp , RFN , 5/10 , 7 kill , 1704 pp - U:023  [+82 exp]
 EF 2000 Typhoon ,  , 1 bars , 169 exp , RFN , 9/10 , 8 kill , 1704 pp - U:028  [+63 exp]

Player 1 : RFN
Killed: INF:89   TNK:33   RCN:59   AT:70   FLAK:21   FORT:49   ATY:93   AD:13   FTR:11   TB:13   DD:1    CRs:3      Total: 455
Lost  : INF:8    TNK:2    RCN:1    FLAK:1    FTR:1    TB:3      Total: 16

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1565 exp,     67 kill,      0 pp    Average:    391 exp,     17 kill,      0 pp
Czołg          *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1417 exp,    188 kill,   5088 pp    Average:    354 exp,     47 kill,   1272 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    489 exp,     12 kill,    348 pp    Average:    245 exp,      6 kill,    174 pp
Artyleria ppanc. *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1280 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    320 exp,      6 kill,      0 pp
Artyleria      *  10 Units *  3 Leaders      Total :   2837 exp,     57 kill,  10145 pp    Average:    284 exp,      6 kill,   1015 pp
Obrona plot.   *   4 Units *  0 Leaders      Total :    418 exp,      8 kill,   1440 pp    Average:    105 exp,      2 kill,    360 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    382 exp,     15 kill,   3408 pp    Average:    191 exp,      8 kill,   1704 pp
* Summary:     *  30 Units *  4 Leaders      Total :   8388 exp,    369 kill,  20429 pp    Average:    280 exp,     12 kill,    681 pp


Player 1  RFN   has 46 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  8
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  3
Artyleria : 13
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Polska   has 5 units total (core+aux):
Fortyfikacje :  3
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)