Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:41:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - D29 "Zimna Wojna, Wczesne Lata 1956-64" v.4.0b (100%)  (Przeczytany 9717 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #45 : Styczeń 29, 2023, 09:32:39 »

To wina AI, że ta artyleria stoi. Jak chcesz więcej to zapraszam tutaj https://forum.opengeneral.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/3335/msg56976/#msg56976.

Zapraszam do publikowania swoich raportów czy to w Rankingu Generałów czy to w działe Gry dla frajdy.
Zapisane

Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #46 : Styczeń 30, 2023, 06:27:32 »

Zagrałem sobie 1 scenariusz w ramach (cyklicznego) powrotu do gry. Trzema oddziałami rzeczywiście daje radę wytrzymać, ale zdobycie tego VHex na dole w ostatniej chwili to tak średnio z tą artylerią dookoła  Roll Eyes
Ew. można spróbować od razu ok. 7 tury desant na działa i liczyć że żadne tanki już nie zdążą.

Zakładając warunki "realne", tj. brak recona i brak znajomości scenariusza - niewykonalne.

Zgadza się  Grin Ja do takich wniosków doszedłem już po rozegraniu scenariusza i nawet nie wiedziałem, że są tam jakieś działa  Tongue

Zapraszam do publikowania swoich raportów czy to w Rankingu Generałów czy to w działe Gry dla frajdy.

Przyłączam się prośby przedmówcy !  Wink
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #47 : Styczeń 30, 2023, 08:08:22 »

Scenariusz 18: "Port do Domu"

Zakupy:
1. Sprzedaż M114A1
2. Wzmocnienie stanów wszystkich batalionów pancernych do poziomu 15/10.
3. Wzmocnienia w artylerii: M109 na maksa, M107 do 13/10, MIM-14 Nike Herkules do 13/10.
4. Odbudowa stanów Zielonych Beretów do minimum 7/10.
5. Odbudowa lotnictwa myśliwskiego. Phantom z liderem do 12/10.
6. Wzmocnienia stanów w lotnictwie szturmowym. Skyhawk bez lidera i Intruder do 12/10. Skyhawk z liderem do 15/10.

14 października 1964 roku. Ostatnia misja. Otwarcie drogi do portu w Kołobrzegu, co pozwoli moim jednostkom na ewakuację z nieprzyjaznego terytorium PRL. Zaczynamy pod Karlinem i Białogardem. Za pierwszy cel obieram zajęcie lotnisk na wybrzeżu. Bagicz  (VHexi nr 1) oraz Rogowo nad Jeziorem Resko (VHex nr 2) oraz oflankowanie portu i miasta Kołobrzeg przed właściwym szturmem. Prawym brzegiem rzeki Parsęta poruszać się będzie 2-gi pułk kawalerii. Weźmie on na siebie bazę lotniczą Bagicz. Lewym brzegiem pójdzie 4-ta dywizja pancerna. Podciągnie ona do Jeziora Resko i zabezpieczy zachodnie i południowe dojścia do Kołobrzegu. Obu jednostkom pancernym towarzyszyć będzie na lądzie 10-ta grupa Zielonych Beretów. 77-ma grupa wspierać będzie eskadry powietrzne i w sprzyjających okolicznościach dokona desantu z powietrza.

Tura otwarcia przebiega wzorowo. Neptuny lustrują obszar przed jednostkami pancernymi, które gładko rozwijają atak na obu brzegach Parsęty. Phantomy z liderem prowadzą głębokie rozpoznanie nad Bagiczem, gdzie mimowolnie uczestniczą w akcji "Wild Weasel". Oczyszczenie tego obszaru z obrony przeciwlotniczej, pozwala zaangażować resztę eskadr bombowych, które skutecznie zmiękczają drogę dla czołgów 2-giego pułku kawalerii w kierunku VHexa nr 2. Wkrótce sytuacja powtarza się na osi ataku 4-tej pancernej. Próbujące zagrodzić mi drogę do wybrzeża pułki czołgów T-55, zostają spacyfikowane przez bomby B-52, Skyhawków i Intruderów a następnie bez większych trudności rozbite przez rozpędzone bataliony M60A1.

Wkrótce na wodach Bałtyku pojawia się amerykańska marynarka. Udaje jej się zniszczyć kolejne stanowisko rakiet ziemia powietrze. Przeszkadzać jej próbują okręty radzieckie. Pierwsze starcie kończy się wynikiem 2:1 dla US Navy. Rosjanie potulnie oddają pole i chwilowo wycofują się na wschód. Na lądzie trwa prawdziwy pogrom. Doskonałe współdziałanie lotnictwa, artylerii i broni pancernej sprawia, że obszar kontrolowany przez jednostki LWP, kurczy się praktycznie do Kołobrzegu i nadmorskich lotnisk. Bazy lotnicze nie są w stanie zbyt długo wytrzymać. Ataki z powietrza, desant Zielonych Beretów i rajdy pancerne demolują siły obrońców. Ostatnią redutę stanowi już teraz tylko Kołobrzeg.

Rosjanie ambitnie próbują pomóc Polakom w obronie portu. Dokonują samozagłady na morzu za cenę uszkodzenia dwóch amerykańskich okrętów. Na lądzie zaczyna się oblężenie. Kanonada artyleryjska i potężne naloty z powietrza skupiają się na umocnieniach portu, gdzie znajduje się radar oraz stanowiska ogniowe artylerii i obrony przeciwlotniczej, tradycyjnie umieszczone jedna pod drugą. Komandosi, piechota i bataliony pancerne po łatwym przebiciu się przez pas fortyfikacji, angażują się w walki o zewnętrzne dzielnice miasta. W ósmej turze po potężnych bombardowaniach z lądu i powietrza, serce obrony pęka. Bataliony M60 z zachodu i południa wdzierają się do Kołobrzegu zajmując port i śródmieście. Droga do domu została otwarta.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS_PeG\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: D29 ZIMNA WOJNA, WCZESNE LATA - 1956-64 v.4.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poznan Revolt , #0 , Victory , score:28
 2   Hungarian Revolution , #1 , Brilliant Victory , score:52
 3   Retreat in Austria , #2 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: A-4B Skyhawk
 4   Austrian Counterattack , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   Pushback in Austria , #4 , Brilliant Victory , score:56
 6   A Bridge Too Far , #5 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F-104A Starfighter
 7   A United Pact , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   Shoe Banging , #7 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: M109
 9   Cuban Response , #8 , Brilliant Victory , score:58
10   Pushing North , #9 , Brilliant Victory , score:58
11   Heading to Hungary , #10 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: M706 Commando
12   Road to Budapest , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Return to Southeast Budapest , #12 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: F-5A Freedom Fighter
14   Trek through Poland , #13 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: B-52D Stratofortress
15   Push to Warsaw , #14 , Brilliant Victory , score:57
16   Long Road Home , #15 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: B-52D Stratofortress
17   North by Northwest , #16 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: M114A1
18   Port to Home , #17 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 986  *  Average: 54

..
Current scenario: Port to Home,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 2640
Army cost: 35006 , Current prestige is 3047
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 702
BV: Win , turn prestige: 1200
V : Win , turn prestige: 1300
TV: Win , turn prestige: 1400
Ls: Loss , turn prestige: 1400

Piechota
*  SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , I/10.SFG , 4 bars , 403 exp , USA , 9/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 0 pp - U:001
*  SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , II/10.SFG , 5 bars , 505 exp , USA , 7/10 , 17 kill , 0 pp - U:002
*  SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , III/10.SFG , 4 bars , 474 exp , USA , 7/10 , Shock Tactics  , 20 kill , 0 pp - U:003
*  SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , I/77.SFG , 4 bars , 466 exp , USA , 5/10 , 11 kill , 0 pp - U:004  [+10 exp]
*  SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , II/77.SFG , 4 bars , 444 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 19 kill , 0 pp - U:005
 SF (Green Berets) 1960 , M151 MUTT [W] , III/77.SFG , 2 bars , 233 exp , USA , 7/10 , Liberator  , 11 kill , 924 pp - U:006  [+51 exp]
 Infantry 1963 , M113 , 2nd ARB/51st IR/4th AD , 2 bars , 220 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 456 pp - U:024  [+11 exp]
 Engineers 1963 , M113 , 24th Eng.Bn/4th AD , 0 bars , 94 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 528 pp - U:030
 Infantry 1963 , M113 , 2nd ARB/41st IR/4th AD , 0 bars , 98 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 456 pp - U:036  [+10 exp]
 Bridging 1958 , M54 , 168th Eng.Bn/540th Eng.Gp/VII Co. , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 ,     Fast Builder, 0 kill , 456 pp - U:042
 Infantry 1963 , M113 , 1st ARB/54th IR/4th AD , 2 bars , 229 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 456 pp - U:044

Czołg
 M60A1 , 1st MTB/35th AR/4th AD , 5 bars , 1741 exp , USA , 11/10 , Resilience  , 151 kill , 686 pp - U:008  [+105 exp]
 M60A1 , 1st MTB/37th AR/4th AD , 5 bars , 1215 exp , USA , 13/10 , Skilled Reconnaissance  ,     Forward Observer, 106 kill , 811 pp - U:009  [+216 exp]
 M60A1 , 2nd MTB/66th AR/4th AD , 5 bars , 1302 exp , USA , 12/10 , Liberator  , 137 kill , 748 pp - U:010  [+151 exp]
 M60A1 , 2nd MTB/67th AR/4th AD , 5 bars , 1431 exp , USA , 14/10 , Reconnaissance Movement  , 104 kill , 873 pp - U:011  [+94 exp]
 M60A1 , 1st Sqd/2nd ACR , 5 bars , 616 exp , USA , 15/10 , 44 kill , 936 pp - U:017  [+27 exp]
 M60A1 , 2nd Sqd/2nd ACR , 5 bars , 764 exp , USA , 14/10 , Resilience  , 53 kill , 873 pp - U:026  [+114 exp]
 M60A1 , 3rd Sqd/2nd ACR , 5 bars , 650 exp , USA , 12/10 , 59 kill , 748 pp - U:027  [+130 exp]

Rozpoznanie
 M151 MUTT , C&C Sqd/2nd ACR , 1 bars , 145 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 5 kill , 144 pp - U:021  [+3 exp]
+  M706 Commando , 2nd Rcn Sqd/15th CR/4th AD , 0 bars , 40 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 0 pp - U:043

Artyleria uniwersalna
 M42 Duster , 23rd AAA Bn/18th FAG/VII Co. , 4 bars , 493 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 300 pp - U:029

Artyleria
 M109 , 2nd HB/14th FAR/4th AD , 5 bars , 1261 exp , USA , 15/10 ,   AntiTank, 11 kill , 1278 pp - U:012  [+51 exp]
 M109 , 1st HB/22nd FAR/4th AD , 5 bars , 1366 exp , USA , 15/10 , Infiltration Tactics  ,   AntiTank, 26 kill , 1278 pp - U:013  [+45 exp]
 M107 , 74th FAB/18th FAG/VII Co. , 4 bars , 456 exp , USA , 13/10 , 12 kill , 1092 pp - U:019  [+18 exp]
 M109 , 2nd HB/78th FAR/4th AD , 5 bars , 950 exp , USA , 15/10 ,   AntiTank, 13 kill , 1278 pp - U:020  [+44 exp]
 M107 , 2nd HB/16th FAR/4th AD , 3 bars , 396 exp , USA , 13/10 , 12 kill , 1092 pp - U:028  [+40 exp]
 M109 , 599th AFAB/18th FAG/VII Co. , 5 bars , 685 exp , USA , 15/10 ,   AntiTank, 11 kill , 1278 pp - U:032  [+26 exp]
 M109 , 287th AFAB/35th FAG/VII Co. , 5 bars , 640 exp , USA , 15/10 ,   AntiTank, 8 kill , 1278 pp - U:035  [+55 exp]
+  M109 , 557th AFAB/18th FAG/VII Co. , 5 bars , 506 exp , USA , 14/10 ,   AntiTank, 8 kill , 0 pp - U:039  [+74 exp]
 M107 , 750th FAB/18th FAR/VII Co. , 3 bars , 367 exp , USA , 13/10 , 14 kill , 1092 pp - U:041  [+23 exp]
 M107 , 802nd FAB/35th FAG/VII Co. , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 840 pp - U:047  [+14 exp]

Obrona plot.
 MIM-23A Hawk , M54 , 7th AAA Bn/34th AAA Brig. , 3 bars , 359 exp , USA , 12/10 ,   Support, 4 kill , 964 pp - U:014
 MIM-23A Hawk , M54 , 443rd AAA Bn/34th AAA Brig. , 5 bars , 514 exp , USA , 12/10 , Overwhelming Attack  ,   Support, 5 kill , 964 pp - U:015  [+28 exp]
 MIM-14 Nike Hercules , 63rd AAA Msl Bn/34th AAA Brig. , 5 bars , 735 exp , USA , 13/10 ,   Support, 4 kill , 2293 pp - U:034  [+96 exp]

Myśliwiec
 F-106 Delta Dart , 496th FISq/50th TFW , 5 bars , 671 exp , USA , 10/10 , First Strike  ,   Support, 32 kill , 1068 pp - U:007  [+10 exp]
 F-106 Delta Dart , 512th FISq/86th FIW , 5 bars , 548 exp , USA , 10/10 ,   Air Defense, 28 kill , 1068 pp - U:018  [+6 exp]
 F-106 Delta Dart , 513th FISq/86th FIW , 5 bars , 537 exp , USA , 8/10 ,   Air Defense, 15 kill , 1068 pp - U:022  [+33 exp]
+  F-104A Starfighter , 514th FISq/86th FIW , 5 bars , 688 exp , USA , 9/10 ,   Air Defense, 24 kill , 0 pp - U:033  [+56 exp]
 F-4C Phantom II , 81st TFSq/50th TFW , 5 bars , 537 exp , USA , 10/10 ,   Support, 32 kill , 1080 pp - U:037  [+2 exp]
 F-4C Phantom II , 417th TFSq/50th TFW , 5 bars , 614 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  ,   Support,    Recon, 19 kill , 1080 pp - U:040  [-21 exp]
+  F-5A Freedom Fighter , 10th TFSq/50th TFW , 3 bars , 345 exp , USA , 9/10 , 13 kill , 0 pp - U:045  [+74 exp]

Bomb. taktyczny
+  A-4E Skyhawk , 84th BSq/47th LBW , 5 bars , 840 exp , USA , 12/10 ,   Support, 20 kill , 0 pp - U:016  [+135 exp]
 A-6 Intruder , 86th BSq/47th LBW , 3 bars , 343 exp , USA , 10/10 ,   Support, 10 kill , 1296 pp - U:023  [+109 exp]
 A-4E Skyhawk , 85th BSq/47th LBW , 5 bars , 1188 exp , USA , 15/10 , Devastating Fire  ,   Support, 29 kill , 1440 pp - U:031  [+265 exp]

Bomb. strategiczny
 P-2 Neptune , 32d TRSq/66th TRW , 2 bars , 231 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 3 kill , 1392 pp - U:025  [+18 exp]
 P-2 Neptune , 38th TRSq/66th TRW , 2 bars , 205 exp , USA , 10/10 ,    Recon, 2 kill , 1392 pp - U:038  [+14 exp]
+  B-52D Stratofortress , 326th BSq/4141st SW , 1 bars , 148 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:046  [+58 exp]
+  B-52D Stratofortress , 327th BSq/4170th SW , 1 bars , 101 exp , USA , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:048  [+57 exp]

Player 1 : USA, Wielka Brytania
Killed: INF:498  TNK:240  RCN:18   AT:156  FLAK:66   FORT:153  ATY:178  AD:79   FTR:77   TB:75   LB:37   SUB:2    DD:3      Total: 1582
Lost  : INF:54   TNK:14   RCN:2    AT:6    FLAK:2    FORT:58   ATY:4    AD:6    FTR:5    TB:1    DD:1      Total: 153

BV 17
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *  11 Units *  4 Leaders      Total :   3166 exp,    108 kill,   3276 pp    Average:    288 exp,     10 kill,    298 pp
Czołg          *   7 Units *  5 Leaders      Total :   7719 exp,    654 kill,   5675 pp    Average:   1103 exp,     93 kill,    811 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  0 Leaders      Total :    185 exp,      5 kill,    144 pp    Average:     93 exp,      3 kill,     72 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  1 Leaders      Total :    493 exp,      4 kill,    300 pp    Average:    493 exp,      4 kill,    300 pp
Artyleria      *  10 Units *  1 Leaders      Total :   6703 exp,    115 kill,  10506 pp    Average:    670 exp,     12 kill,   1051 pp
Obrona plot.   *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1608 exp,     13 kill,   4221 pp    Average:    536 exp,      4 kill,   1407 pp
Myśliwiec      *   7 Units *  2 Leaders      Total :   3940 exp,    163 kill,   5364 pp    Average:    563 exp,     23 kill,    766 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  1 Leaders      Total :   2371 exp,     59 kill,   2736 pp    Average:    790 exp,     20 kill,    912 pp
Bomb. strategiczny *   4 Units *  0 Leaders      Total :    685 exp,      5 kill,   2784 pp    Average:    171 exp,      1 kill,    696 pp
* Summary:     *  48 Units * 15 Leaders      Total :  26870 exp,   1126 kill,  35006 pp    Average:    560 exp,     23 kill,    729 pp


Player 1  USA, Wielka Brytania   has 75 units total (core+aux):
Piechota : 17
Czołg :  7
Rozpoznanie :  5
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 10
Obrona plot. :  7
Myśliwiec :  7
Bomb. taktyczny : 11
Bomb. strategiczny :  4
Okręt podwodny :  1
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1
Lotniskowiec :  1

Player 2  LWP, ZSRR   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #48 : Luty 11, 2023, 09:40:53 »

Podsumowanie:

Miło było spróbować czegoś innego. Zarówno pod kątem okresu przedstawionych wydarzeń jak i ręki innego autora kampanii. W opisie D29 możemy przeczytać, że ta kampania należy do tych wybitnie trudnych. Nie należy brać tego mocno do serca. Zgodzę się, że kampania nie należy do najłatwiejszych, ale realnie jej trudność oceniłbym na jakieś 6/10. To z pewnością nie ten poziom zaawansowania co H03 "Zielone Diabły". Zwykle początki są trudne i tak jest w przypadku D29. W pierwszych trzech scenariuszach jesteśmy mocno przyparci do muru. Nasze zdolności operacyjne odzwierciedlają możliwości Polaków w scenariuszach z kampanii wrześniowej. Później jest nieco lepiej dzięki sporej obecności oddziałów posiłkowych. Od scenariusza 4-go do 8-go nasze jednostki nabierają doświadczenia i zyskują liderów, dzięki czemu możemy nawiązywać już równorzędną walkę z przeciwnikiem. Jednak bez pomocy sił aux, zwłaszcza w lotnictwie było by bardzo ciężko. Scenariusz 8-my jest takim małym przełomem. Wchodzimy w lata 60-te gdzie pojawiają się czołgi M60, myśliwce Starfighter, Delta Dart i Thunderchief, systemy Hawk oraz haubice M109. Nasza armia staje się już na tyle silna, że do końca kampanii, wróg nie będzie już nam aż taki straszny.

Jakimi zaletami może się pochwalić ta kampania? Ma ona z pewnością ciekawie poprowadzoną historię. Próbujemy odmienić losy "Poznańskiego Czerwca" i Powstania węgierskiego a następnie przesunąć "żelazną kurtynę" bliżej granic ZSRR. Jest sporo nie oglądanych dotąd map, zwykle porządnie opisanych. Podobały mi się też rożne rozwiązania zastosowane przez Twórcę kampanii jak np. inne spojrzenie na system przyznawanych nagród punktowych. W D29 widzimy wyraźne ograniczenie puli prestiżu z nagród za zwycięstwo i skierowanie ich mocniej na mapę. Siatka punktowanych hexów jest gęstsza i nagrody wyższe. Było to z pewnością bardziej motywujące do agresywniejszej gry na mapie. Ja z tego faktu byłem dodatkowo zadowolony bo miałem dwóch liderów z "Liberatorem". Gdybym ich nie miał, może miałbym inne zdanie w tym temacie  Wink Kolejną ciekawostką były desanty spadochronowe przeciwnika. To zwykle średnio wypadało w innych kampaniach. Zazwyczaj bezbronni spadochroniarze w samolotach transportowych przedefilowali przez całą mapę i zanim dolecieli do punktu desantu byli rozstrzeliwani przez myśliwce i rakiety ziemia-powietrze. Czynnik zaskoczenia leżał. Tutaj każdy desant jest udany bo jednostki WDW po prostu pojawiają się na naszych tyłach już na ziemi. Z jednej strony może się to komuś nie podobać bo są to trochę jednostki "wyrastające z ziemi". Od razu uspokajam. Tak desant "wyrasta z ziemi", ale jednak w pewnej odległości od naszych pozycji punktowanych. Jest zachowany czynnik zaskoczenia, a dodatkowo i tak mamy ok. jednej tury na przeciwdziałanie i ochronę newralgicznego VH-exa. Jeśli tylko będziemy trzymać na tyłach kilka jednostek posiłkowych, krzywda nam się nie powinna stać  Wink

Przejdźmy teraz do minusów. W kampanii mierzymy się od samego początku z doświadczonym przeciwnikiem. Dla naszych jednostek, które równolegle zyskują doświadczenie to nie problem. Zdecydowanie gorzej mają nowicjusze wchodzący do walki w późniejszych scenariuszach. Na początku to jeszcze nie rzuca się w oczy. Przeciwnik będzie miał dopiero pod 1-2 belki, ale kiedy w połowie kampanii standardem zrobi się już 3, 4 a nawet 5 belek, problem będzie już widoczny. Gustlik miał na to receptę, dodając kupowanym jednostkom na pewnym etapie gry nieco doświadczenia. Może dałoby się to rozważyć i w tej kampanii.

Kolejną rzeczą do poprawienia są jednostki powietrzne. W tej kampanii widać ewidentną dziurę technologiczną w amerykańskim lotnictwie końcówki lat 50-ych. Zatrzymujemy się na Sabre'ach F-86, Thunderjetach F-84 i Scorpionach F-89, kiedy wchodzą radzieckie MiGi-19. Nie ma dostępnych Super Sabrów F-100, Voodoo F-101, Delty Dagger F-102, Demona F3H. Lotnictwo bombowe opiera się praktycznie na wczesnych Skyhawkach i modelach drugowojennych B-25 i B-26. Brakuję B-45, B-66, F-11. W scenariuszach lat 60 jest już OK. Mamy Starfightery F-104, Delty Dart F-106, Thunderchiefy F-105, Phantomy II a w lotnictwie bombowym zaawansowane wersję Skyhawków i Intrudery.

Jest jeszcze jedna rzecz warta rozważenia. Korzystając z "Zielonych Beretów" liczyłem, że w momencie pojawienia się helikopterów UH-1 i CH-46, czyli koło roku 1959 będę mógł korzystać z transportu śmigłowcowego. Niestety do ostatniego scenariusza, którego akcja toczy się pod koniec roku 1964, nie ma takiej możliwości.   
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.107 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)