Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 09:32:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Estek - G12 "Leśni Ludzie" v.4.1e (100%)  (Przeczytany 5621 razy)
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #15 : Wrzesień 17, 2022, 07:18:34 »

Scenariusz 15: "Barbarossa"

Zakupy:
1. Przerzucenie dodatku "support" z kompanii Albin na Grupę Szturmową.
2. Wzmocnienie stanu CKM-u do 11/10.

Kolejne ruchy Wehrmachtu zaobserwowano na granicy wschodniej. Grupa partyzancka rusza pod Przemyśl. Celem są stacje kolejowe w Przeworsku (VHex nr 1) i Jarosławie (VHex nr 2). Zaczynam od zniszczenia posterunku w Bachórzcu i opanowania pobliskiego lotniska. Szkoda, że już w pierwszej turze tracę punkt wzmocnienia w plutonie CKM. Następnie grupa zabezpiecza tereny leśne znajdujące się na pd-zachód od celów. Tam wabię niemiecką obronę, którą nakrywam ogniem CKM i moździerza. W tym czasie dwie jednostki kawalerii zachodzą Przeworsk i Jarosław od północy. Niszczę składy paliwa, zdobywam budynki kolei i kończę scenariusz.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 794  *  Average: 52

..
Current scenario: BARBAROSSA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 384 , Current prestige is 1
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 384
if BV: +80, DROP , cap 500, 8 turns prestige: 0
if V : +60, DROP , cap 500, 10 turns prestige: 0
if TV: +40, DROP , cap 500, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 763 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Attack  , 32 kill , 0 pp - U:001  [+58 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 2 bars , 235 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 10 kill , 72 pp - U:005  [+29 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 3 bars , 363 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support, 7 kill , 144 pp - U:006  [+58 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 814 exp , Armia Krajowa , 6/10 , Aggressive Maneuver  , 28 kill , 0 pp - U:002  [+13 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 826 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:003  [+30 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 2 bars , 253 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004  [+31 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:52   TNK:1    RCN:10   AT:3    FLAK:1    FORT:45   ATY:4    AD:1    TB:1      Total: 118
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 14
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1361 exp,     49 kill,    216 pp    Average:    454 exp,     16 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    814 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    814 exp,     28 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    826 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    826 exp,     17 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    253 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    253 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   3254 exp,     97 kill,    384 pp    Average:    542 exp,     16 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 17 units total (core+aux):
Piechota : 10
Fortyfikacje :  6
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #16 : Wrzesień 18, 2022, 08:39:28 »

Scenariusz 16: "Zrzut"

Zakupy:
1. Odkupienie dodatku "support" dla kompanii "Albin"

Czekamy na misję wojskową z Londynu. Cel to zabezpieczyć strefę lądowania przed Niemcami. Grupa Szturmowa obsadza wieś Kąty. Na wzgórzach okopuje się pluton CKM i szwadron kawalerii "Stanisław". Do lasu kieruję kompanię "Albin" i dwie kompanię auxowych Partyzantów z liderami. Drogę do Zdyni blokuję auxowy CKM i kompania "Tadeusz". Moździerz zostaje na tyłach i w zależności od potrzeb będzie się przesuwał po osi wschód-zachód.

Atak niemiecki początkowo jest nawet zsynchronizowany. Mało doświadczone jednostki żandarmów nie są jednak trudnym przeciwnikiem i zostają z łatwością odparte. Prawe skrzydło wroga zaczyna słabnąć jako pierwsze, co pozwala przesunąć ciężar obrony nieco bardziej na Kąty gdzie pojawiają się coraz mocniejsze jednostki. Problemem Niemców kolejny raz jest jednak brak wsparcia jednostek artyleryjskich. Ataki czołgów i piechoty łamią się pod ogniem moździerza i CKM-u a wypady kawalerii mocno przerzedzają szeregi wroga. Trzeba tylko pilnować stanów amunicji a Niemcy przez 11 tur nie będą mieli nic do powiedzenia.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 844  *  Average: 52

..
Current scenario: DROP,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 384 , Current prestige is 6
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 704
if BV: +125, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
if V : +100, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
if TV: +70, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 775 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Aggressive Attack  , 34 kill , 0 pp - U:001  [+12 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 2 bars , 260 exp , Armia Krajowa , 5/10 ,   Support, 11 kill , 72 pp - U:005  [+25 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 3 bars , 396 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Ferocious Defense  ,   Support, 9 kill , 144 pp - U:006  [+33 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 911 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 30 kill , 0 pp - U:002  [+97 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 923 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 20 kill , 0 pp - U:003  [+97 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 2 bars , 283 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004  [+30 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:62   TNK:3    RCN:11   AT:4    FLAK:1    FORT:45   ATY:4    AD:1    TB:2      Total: 133
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 15
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1431 exp,     54 kill,    216 pp    Average:    477 exp,     18 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    911 exp,     30 kill,      0 pp    Average:    911 exp,     30 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    923 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    923 exp,     20 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    283 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    283 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   3548 exp,    107 kill,    384 pp    Average:    591 exp,     18 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  1
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Niemcy   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #17 : Wrzesień 18, 2022, 08:58:37 »

Scenariusz 17: "Obóz"

Zakupy:
1. Dodatek "Fast Speed" dla Grupy Szturmowej.
2. Wzmocnienie stanu moździerza do 12/10.

W jednym z obozów jenieckich na tyłach frontu ma wybuchnąć bunt. Trzeba im przyjść z pomocą a przy okazji spenetrować niemieckie magazyny w pobliskim miasteczku. Partyzanci formują kolumnę i sprawnym marszem ruszają w kierunku obozu. Jeńcy po likwidacji grupy żandarmów uzupełniają amunicję i czekają odsieczy. Kolumna idzie jak burza i już w 6 turze obóz zostaje wyzwolony. W ciągu kolejnych dwóch tur udaje się doskoczyć do miasteczka i wkraść się do magazynów wroga.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 894  *  Average: 52

..
Current scenario: CAMP,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 417 , Current prestige is 81
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive   Using map: 151
if BV: +80, CHASE IV , cap 540, 8 turns prestige: 0
if V : +60, CHASE IV , cap 540, 10 turns prestige: 0
if TV: +40, CHASE IV , cap 540, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 818 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Aggressive Attack  , 35 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 2 bars , 296 exp , Armia Krajowa , 9/10 ,   Support, 13 kill , 72 pp - U:005  [+36 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 510 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 12 kill , 144 pp - U:006  [+114 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 928 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 30 kill , 0 pp - U:002  [+17 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 931 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 20 kill , 0 pp - U:003  [+8 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 2 bars , 295 exp , Armia Krajowa , 12/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 201 pp - U:004  [+12 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:65   TNK:3    RCN:11   AT:4    FLAK:1    FORT:50   ATY:4    AD:1    TB:2      Total: 141
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 16
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1624 exp,     60 kill,    216 pp    Average:    541 exp,     20 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    928 exp,     30 kill,      0 pp    Average:    928 exp,     30 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    931 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    931 exp,     20 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    295 exp,      3 kill,    201 pp    Average:    295 exp,      3 kill,    201 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   3778 exp,    113 kill,    417 pp    Average:    630 exp,     19 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 14 units total (core+aux):
Piechota : 11
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #18 : Wrzesień 23, 2022, 08:14:12 »

Scenariusz 18: "Obława IV"

Zakupy:
1. Dodatek "Fast Speed" dla kompanii kawalerii "Tadeusz".

Kolejna próba niemieckiej obławy. Tym razem poza kordon należy wyprowadzić aż 5 jednostek. Na miejscu pozostawiam swój CKM, który będzie blokował dojścia do VHexa nr 1 od północy. Reszta jednostek rusza traktem na pn-zachód ku EH nr 2. Sforsowanie pierścienia oblężenia nie stanowi większych problemów. Grupa 5 doświadczonych jednostek core działa blisko siebie i ciągnie do punktu ewakuacji. Najważniejsze jest utrzymywanie solidnego tempa natarcia. Większa przeprawa czeka obrońców VHexa nr 1. Na szczęście działającym na skrzydłach obrony CKM-owi na północy i grupie auxowych partyzantów na zachodzie udaje się zastawić na Niemców kilka zasadzek. Kiedy sił przeciwnika zrobiło się już jednak więcej, trzeba się było wycofać bliżej strategicznej pozycji. Tam obrona dotrwała aż do skutecznej ewakuacji całej 5-ki w EH nr 2.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 953  *  Average: 52

..
Current scenario: CHASE IV,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 384 , Current prestige is 9
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 167
if BV: +100, TRAINING AREA , cap 570, 11 turns prestige: 0
if V : +70, TRAINING AREA , cap 570, 13 turns prestige: 0
if TV: +40, TRAINING AREA , cap 570, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 861 exp , Armia Krajowa , 7/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 36 kill , 0 pp - U:001  = Escaped!  [+43 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 314 exp , Armia Krajowa , 8/10 ,   Support, 13 kill , 72 pp - U:005  = Escaped!  [+18 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 541 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 15 kill , 144 pp - U:006  = Escaped!  [+31 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 944 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 32 kill , 0 pp - U:002  = Escaped!  [+16 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1033 exp , Armia Krajowa , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 24 kill , 0 pp - U:003  [+102 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 3 bars , 330 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004  = Escaped!  [+35 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:72   TNK:4    RCN:15   AT:4    FLAK:1    FORT:51   ATY:5    AD:1    TB:2      Total: 155
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 17
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1716 exp,     64 kill,    216 pp    Average:    572 exp,     21 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    944 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    944 exp,     32 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1033 exp,     24 kill,      0 pp    Average:   1033 exp,     24 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    330 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    330 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   4023 exp,    123 kill,    384 pp    Average:    671 exp,     21 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #19 : Wrzesień 23, 2022, 01:55:13 »

Scenariusz 19: "Poligon"

Zakupy:
1. Dodatek "Recon" dla szwadronu rozpoznawczego "Stanisław".
2. Punkt wzmocnienia dla moździerza.

Na poligonie nad Wisłą Niemcy prowadzą badania nad nową latającą bronią. Niekiedy próby kończą się fiaskiem i nieznane obiekty wpadają do rzeki. Czas sprawdzić nad czym pracują a przy okazji nieco narobić hałasu na samym poligonie. Partyzanci dzielą się na dwie grupy. Jedna złożona z dwóch jednostek posiłkowych partyzantów oraz mojego CKM-u i kompanii "Albin" spenetruję wyspę na Wiśle. Druga składająca się z dwóch oddziałów kawalerii, moździerza i grupy szturmowej zaatakuje poligon w VHexie nr 1. Zadanie nie sprawiło większych trudności. Obie grupy bezpiecznie dotarły do pozycji wyjściowych. Od 4 tury nad głowami partyzantów zaczęły krążyć Storchy. Grupa północna przeprawiła się przez Wisłę oraz starorzecze i zajęła punktowaną pozycję. Grupa południowa ominęła linię bunkrów oraz zasieków i zaatakowała poligon od pn-wschodu. W 10 turze było po wszystkim.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 1012  *  Average: 53

..
Current scenario: TRAINING AREA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 40
Army cost: 384 , Current prestige is 99
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive   Using map: 157
if BV: +120, RENDEZVOUS , cap 600, 14 turns prestige: 0
if V : +85, RENDEZVOUS , cap 600, 17 turns prestige: 0
if TV: +65, RENDEZVOUS , cap 600, 21 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 907 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 38 kill , 0 pp - U:001  [+46 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 323 exp , Armia Krajowa , 10/10 ,   Support, 13 kill , 72 pp - U:005  [+9 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 593 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 19 kill , 144 pp - U:006  [+52 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 980 exp , Armia Krajowa , 7/10 , Aggressive Maneuver  ,    Recon, 33 kill , 0 pp - U:002  [+36 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1035 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 25 kill , 0 pp - U:003  [+2 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 3 bars , 365 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004  [+35 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:75   TNK:4    RCN:15   AT:4    FLAK:1    FORT:56   ATY:5    AD:1    TB:2      Total: 163
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 18
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1823 exp,     70 kill,    216 pp    Average:    608 exp,     23 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    980 exp,     33 kill,      0 pp    Average:    980 exp,     33 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1035 exp,     25 kill,      0 pp    Average:   1035 exp,     25 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    365 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    365 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   4203 exp,    131 kill,    384 pp    Average:    701 exp,     22 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 26 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  3
Fortyfikacje : 14
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #20 : Wrzesień 23, 2022, 02:23:02 »

Scenariusz 20: "Spotkanie"

Zakupy:
1. Dodatek "Special Munition" dla moździerza.
2. Wzmocnie stanu CKM-u do 12/10 i moździerza do 12/10.

Grupa partyzancka omija od wschodu Warszawę kierując się na południe Polski. Przed nimi niebezpieczne zadanie, polegające na sforsowaniu linii kolejowej w Mrozach pod Kałuszynem (VHex nr 1). Do Kałuszyna cała grupa porusza się w zwartym szyku. Atak grupy szturmowej przy wsparciu ognia CKM unieszkodliwia niemiecki posterunek w mieście. W Kałuszynie zostawiam piechotę, CKM i moździerz a kawaleria kontynuuje marsz pod wieś Jeruzal (VHex nr 2). Wtedy ze stacji w Mrozach na Kałuszyn wychodzi atak niedobitków z dywizji LSSAH. Partyzanci w VHexie nr 1 zostają praktycznie otoczeni. Bronią się jednak dzielnie i skutecznie odpierają ataki SS-mannów. Kawaleria umiejętnie omija niemiecki kordon i dociera pod Jeruzal. W 7-mej turze wdzierają się do wsi i kończą scenariusz.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 1065  *  Average: 53

..
Current scenario: RENDEZVOUS,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 384 , Current prestige is 1
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 711
if BV: +350, KEDYW , cap 650, 8 turns prestige: 0
if V : +290, KEDYW , cap 650, 11 turns prestige: 0
if TV: +180, KEDYW , cap 650, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 914 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 39 kill , 0 pp - U:001  [+7 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 328 exp , Armia Krajowa , 9/10 ,   Support, 14 kill , 72 pp - U:005  [+5 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 625 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 22 kill , 144 pp - U:006  [+32 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 999 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Aggressive Maneuver  ,    Recon, 33 kill , 0 pp - U:002  [+19 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1066 exp , Armia Krajowa , 11/10 , Aggressive Maneuver  , 26 kill , 0 pp - U:003  [+31 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 4 bars , 405 exp , Armia Krajowa , 7/10 , Influence  ,      Fast Speed,    Special Munition, 3 kill , 168 pp - U:004  [+40 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:77   TNK:4    RCN:15   AT:4    FLAK:1    FORT:58   ATY:7    AD:1    TB:2      Total: 169
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 19
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1867 exp,     75 kill,    216 pp    Average:    622 exp,     25 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    999 exp,     33 kill,      0 pp    Average:    999 exp,     33 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1066 exp,     26 kill,      0 pp    Average:   1066 exp,     26 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    405 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    405 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   4337 exp,    137 kill,    384 pp    Average:    723 exp,     23 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 19 units total (core+aux):
Piechota :  8
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  7
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #21 : Wrzesień 23, 2022, 10:22:03 »

Scenariusz 21: "Kedyw"

Zakupy:
1. Sprzedaż dodatków "Special Munition", "Recon" i Support w kompani "Albin".
2. Kompania "Tadeusz" wciela w swoje szeregi Cichociemnych.

Zimą z 1942 na 1943 rok ruszyła akcja partyzancka skierowana przeciwko niemieckim liniom kolejowym. Wraz z posiłkową grupą Kedywu ruszamy na akcję. Dwoma kolumnami partyzanci zmierzają bezpośrednio ku VHexowi nr 1. Nie angażują się w żadne pośrednie walki. Skoncentrowany atak wchodzi jak w masło. AK-owcom nie straszne samoloty rozpoznawcze, pociąg pancerny czy posterunki Bahnschutzu. W 7-mej turze wszystko co stanęło im na drodze, zostało zniszczone.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 1123  *  Average: 53

..
Current scenario: KEDYW,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 384 , Current prestige is 4
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 134
if BV: +100, AIRFIELD , cap 650, 10 turns prestige: 0
if V : +80, AIRFIELD , cap 650, 12 turns prestige: 0
if TV: +60, AIRFIELD , cap 650, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 929 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 41 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 354 exp , Armia Krajowa , 9/10 , 15 kill , 72 pp - U:005  [+26 exp]
 Grupa Szturmowa  , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 664 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 25 kill , 144 pp - U:006  [+39 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1016 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 33 kill , 0 pp - U:002  [+17 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1100 exp , Armia Krajowa , 11/10 , Aggressive Maneuver  , 28 kill , 0 pp - U:003  [+34 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 4 bars , 411 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004  [+6 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:78   TNK:4    RCN:15   AT:4    FLAK:2    FORT:62   ATY:8    AD:1    TB:3      Total: 177
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 20
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1947 exp,     81 kill,    216 pp    Average:    649 exp,     27 kill,     72 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1016 exp,     33 kill,      0 pp    Average:   1016 exp,     33 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1100 exp,     28 kill,      0 pp    Average:   1100 exp,     28 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    411 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    411 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   4474 exp,    145 kill,    384 pp    Average:    746 exp,     24 kill,     64 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 21 units total (core+aux):
Piechota :  9
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  8
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #22 : Wrzesień 23, 2022, 10:47:29 »

Scenariusz 22: "Lotnisko"

Zakupy:
1. Grupa Szturmowa przekształca się w Kedyw.

Zadanie to zabezpieczenie miejsca zrzutu kolejnej grupy "Cichociemnych" oraz skrzyżowania stanowiącego drogę ewakuacji dla całej grupy. W ataku na skrzyżowanie mogą wziąć udział trzy jednostki (VHex nr 1). Po jego zdobyciu możliwe jest wprowadzenie reszty jednostek. Ale o tym przekonałem się już po bitwie  Grin Tak więc w moim wykonaniu do końca misji korzystałem z trzech jednostek + czwartej pochodzącej ze zrzutu spadochronowego  Wink Wybrałem CKM, Cichociemnych i Kedyw. Zespół sprawnie podszedł pod skrzyżowanie i zlikwidował jego obsadę. Na miejscu pozostawiłem CKM, który przeszedł do obrony. Duet Cichociemnych i Kedywu kontynuował drogę do samego lotniska. Kiedy zaangażował się w walki o lądowisko nadleciała spodziewana grupa Cichociemnych. Z ich pomocą pas startowy został zdobyty i utrzymany do końca scenariusza.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
22   AIRFIELD , #21 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 1173  *  Average: 53

..
Current scenario: AIRFIELD,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 396 , Current prestige is 13
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive   Using map: 277
if BV: +160, HARVEST , cap 850, 14 turns prestige: 0
if V : +130, HARVEST , cap 850, 14 turns prestige: 0
if TV: +110, HARVEST , cap 850, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 988 exp , Armia Krajowa , 6/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 46 kill , 0 pp - U:001  [+59 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 354 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 15 kill , 72 pp - U:005
 Kedyw , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 690 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 28 kill , 156 pp - U:006  [+26 exp]
*  Cichociemni , Komp. "Michał" , 3 bars , 341 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Extended Front  , 0 kill , 0 pp - U:008  [+30 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1016 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 33 kill , 0 pp - U:002

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1173 exp , Armia Krajowa , 11/10 , Aggressive Maneuver  , 29 kill , 0 pp - U:003  [+73 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 4 bars , 411 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 168 pp - U:004

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:80   TNK:5    RCN:16   AT:4    FLAK:2    FORT:66   ATY:9    AD:1    TB:3      Total: 186
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 21
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2373 exp,     89 kill,    228 pp    Average:    593 exp,     22 kill,     57 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1016 exp,     33 kill,      0 pp    Average:   1016 exp,     33 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1173 exp,     29 kill,      0 pp    Average:   1173 exp,     29 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    411 exp,      3 kill,    168 pp    Average:    411 exp,      3 kill,    168 pp
* Summary:     *   7 Units *  6 Leaders      Total :   4973 exp,    154 kill,    396 pp    Average:    710 exp,     22 kill,     57 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  7
Rozpoznanie :  3
Fortyfikacje :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #23 : Wrzesień 24, 2022, 07:52:08 »

Scenariusz 23: "Żniwa"

Zakupy:
1. Przezbrojenie plutonu CKM w MG42.
2. Wzmocnienie moździerza do stanu 11/10.

Lipiec 1943 roku. Niemcy przygotowują się do Operacji "Cytadela" tworząc na zapleczu frontu ogromne zapasy wszelkiego dobra. Doborowe jednostki wroga są na froncie więc dla partyzantów to czas tytułowych "żniw". Na mapie do zajęcia jest tylko jeden VHex. Jak komuś tylko zależy na punktach można go szybko zdobyć i przejść do kolejnego zadania. Jednak za każdy zniszczony magazyn, gracz zyska dodatkowe 40 punktów prestiżu. Wobec panującego w nich deficytu wybór strategii wydaje się oczywisty.

Dzielę swoje siły na trzy pododdziały. Prawym skrzydłem ruszy auxowy zwiad konny wraz z moją kompanią Kedywu i grupą Cichociemnych "Tadeusz". Lewym skrzydłem kolejny auxowy zwiad konny + CKM i szwadron kawalerii. Wolniejsza grupa Cichociemnych "Michał" + moździerz, kompania "Albin" i dwie posiłkowe jednostki partyzantów pójdą środkiem na VHex nr 1. Szybko wychodzi, że mój podział jednostek nie był doskonały. O ile grupa zachodnia i centrum radzi sobie doskonale, tak na wschodzie brakuje jednostek do niszczenia umocnionych budynków. Lekka kawaleria i CKM zmuszeni są omijać silniejsze pozycje i kierują się ku następnym magazynom. Do niszczenia tego co zostawili kieruję z centrum kompanię "Albin" a do walki z pancerniakami przeciwnika jeszcze kompanię "Michał". Popełniam strasznie głupi błąd podróżując beztrosko swoim CKM na tyłach wroga. Dojeżdżam nimi w transporcie do obsadzonej przez Niemców wsi. Po ataku z powietrza i dobitce z ziemi zostają ze stanem 1/10. Na szczęście reszta jednostek wypełnia swoje zadania wzorowo i kiedy w ostatniej turze na BV zniszczony zostaje ostatni niemiecki magazyn, wkraczam do VHexa nr 1 i kończę scenariusz.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
22   AIRFIELD , #21 , Brilliant Victory , score:50
23   HARVEST , #22 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 1223  *  Average: 53

..
Current scenario: HARVEST,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 412 , Current prestige is 207
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 707
if BV: +100, WEHRWOLF ACTION , cap 850, 12 turns prestige: 0
if V : +50, WEHRWOLF ACTION , cap 850, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, WEHRWOLF ACTION , cap 850, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 1059 exp , Armia Krajowa , 4/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 50 kill , 0 pp - U:001  [+71 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 3 bars , 376 exp , Armia Krajowa , 8/10 , 18 kill , 72 pp - U:005  [+22 exp]
 Kedyw , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 698 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 29 kill , 156 pp - U:006  [+8 exp]
*  Cichociemni , Komp. "Michał" , 3 bars , 384 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Extended Front  , 3 kill , 0 pp - U:007  [+43 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1091 exp , Armia Krajowa , 6/10 , Aggressive Maneuver  , 33 kill , 0 pp - U:002  [+75 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG 42 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1226 exp , Armia Krajowa , 1/10 , Aggressive Maneuver  , 31 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 4 bars , 446 exp , Armia Krajowa , 11/10 , Influence  ,      Fast Speed, 3 kill , 184 pp - U:004  [+35 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:82   TNK:6    RCN:16   AT:4    FLAK:4    FORT:77   ATY:9    AD:1    TB:3      Total: 202
Lost  : INF:1    FORT:1      Total: 2

BV 22
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2517 exp,    100 kill,    228 pp    Average:    629 exp,     25 kill,     57 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1091 exp,     33 kill,      0 pp    Average:   1091 exp,     33 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1226 exp,     31 kill,      0 pp    Average:   1226 exp,     31 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    446 exp,      3 kill,    184 pp    Average:    446 exp,      3 kill,    184 pp
* Summary:     *   7 Units *  6 Leaders      Total :   5280 exp,    167 kill,    412 pp    Average:    754 exp,     24 kill,     59 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 13 units total (core+aux):
Piechota :  6
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 18 units total (core+aux):
Piechota : 10
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #24 : Wrzesień 26, 2022, 06:56:36 »

Scenariusz 24: "Akcja Wehrwolf"

Zakupy:
1. MG 42 + Zaprzęg
2. Wzmocnienie stanu moździerza do 14/10.

W drugiej połowie 1943 roku Niemcy nasilili akcje pacyfikacyjne wobec ludności cywilnej na Zamojszczyźnie. Naszym zadaniem jest wzięcie mieszkańców w obronę. Przeżyć musi przynajmniej 6 grup. Teren nie jest naszym sprzymierzeńcem. Dwie grupy partyzanckie kanalizują się na jednym moście koło VHexu nr 7. Naprzód wysuwa się tylko CKM w furgonie. Mieszkańców wysuniętych pozycji od 1 do 4 ewakuuję na tyły. Niemcom udaje się dorwać tylko trzy grupy cywili. Staram się zbudować linię obrony opartą o rzekę. Wróg atakują wściekle. Panuje spory chaos i niestety ponoszę bolesne straty. Na północ od VHexa nr 7 na linii wiosek z małymi flagami panuje sytuacja patowa. Zatrzymuje Niemców, ale nie jestem dość silny by kontratakować. Dość uciążliwa jest krążąca eskadra Sztukasów. Na drugi brzeg rzeki na południe od pozycji nr 7 przerzucam kawalerię i CKM na furmankach. Kawaleria obsadza VHex nr 6, ale obrona stała wobec dwóch MG42 nie ma większego sensu. Opuszczam pozycję i zmuszam Niemców do pościgu. Kiedy ładują karabiny na furmanki kontratakuję. W końcu i na drodze do VHexa nr 7 Niemcy się wykrwawiają. Sztukas też trochę obrywa od broni maszynowej. Można przejść do kontrataku. Punktowane wioski są jednak obsadzone przez doświadczone jednostki wroga. Walka o każdą z nich kosztuję kolejne straty pośród partyzantów. Do końca czasu udaje się odbić wszystkie strategiczne pozycje, ale jestem zbyt słaby żeby marzyć o sforsowaniu mostu i walce o niemiecki SHex za drugą rzeką. Słabo mi poszedł ten scenariusz.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
22   AIRFIELD , #21 , Brilliant Victory , score:50
23   HARVEST , #22 , Brilliant Victory , score:50
24   WEHRWOLF ACTION , #23 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 1278  *  Average: 53

..
Current scenario: WEHRWOLF ACTION,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 705 , Current prestige is 7
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive   Using map: 276
if BV: +120, PINCZOW REPUBLIC , cap 950, 14 turns prestige: 0
if V : +90, PINCZOW REPUBLIC , cap 950, 14 turns prestige: 0
if TV: +70, PINCZOW REPUBLIC , cap 950, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 1140 exp , Armia Krajowa , 6/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 53 kill , 0 pp - U:001  [+81 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 4 bars , 450 exp , Armia Krajowa , 2/10 , 21 kill , 72 pp - U:005  [+74 exp]
 Kedyw , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 727 exp , Armia Krajowa , 6/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 31 kill , 156 pp - U:006  [+29 exp]
*  Cichociemni , Komp. "Michał" , 4 bars , 428 exp , Armia Krajowa , 3/10 , Extended Front  , 3 kill , 0 pp - U:007  [+44 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1113 exp , Armia Krajowa , 4/10 , Aggressive Maneuver  , 34 kill , 0 pp - U:002  [+22 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG 42 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1294 exp , Armia Krajowa , 3/10 , Aggressive Maneuver  , 33 kill , 0 pp - U:003  [+68 exp]
 MG 42 , Zaprzeg , Plut. CKM "Władysław" , 4 bars , 467 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 1 kill , 276 pp - U:046  [+90 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 5 bars , 521 exp , Armia Krajowa , 12/10 , Influence  ,      Fast Speed, 4 kill , 201 pp - U:004  [+75 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:90   TNK:7    RCN:21   AT:7    FLAK:4    FORT:77   ATY:10   AD:1    TB:3      Total: 220
Lost  : INF:4    FORT:1      Total: 5

BV 23
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2745 exp,    108 kill,    228 pp    Average:    686 exp,     27 kill,     57 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1113 exp,     34 kill,      0 pp    Average:   1113 exp,     34 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1761 exp,     34 kill,    276 pp    Average:    881 exp,     17 kill,    138 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    521 exp,      4 kill,    201 pp    Average:    521 exp,      4 kill,    201 pp
* Summary:     *   8 Units *  6 Leaders      Total :   6140 exp,    180 kill,    705 pp    Average:    768 exp,     23 kill,     88 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 18 units total (core+aux):
Piechota : 14
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 7 units total (core+aux):
Czołg :  1
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #25 : Wrzesień 28, 2022, 07:12:47 »

Scenariusz 25: "Republika Pińczowska"

Zakupy:
1. Dodatek "Recon" dla kawalerii.
2. Wzmocnienie moździerza do stanu 15/10.

W drugiej połowie lipca 1944 połączone siły kilku ugrupowań partyzantów przystępują do akcji, której celem jest wyzwolenie znacznej części Kielecczyzny spod niemieckiej okupacji. Wolny obszar nosić później będzie nazwę "Republiki Pińczowskiej".

Znaczne siły jednostek posiłkowych koncentrują się na północnym obszarze mapy i zajęciu pozycji nr 2. Moje oddziały biorą za cel pozycję nr 1. Na północy atak przebiega wybornie. Na drugi brzeg rzeki udaje się bez strat przerzucić oddział Kedywu i Cichociemnych, którzy paraliżują stanowisko niemieckiego CKM-u. Wkrótce miasto zostaje oflankowane przez dwie kolejne grupy partyzantów oraz zwiad konny, którzy sforsowali rzekę od południa. Od frontu obrońców pozycji sabotuję drugi oddział Kedywu. Niedługo potem otoczona przez partyzantów szczelnym pierścieniem pozycja zostaje całkowicie wyzwolona. Pod VHexem nr 1 już nie idzie tak łatwo. Dochodzi tam do regularnej bitwy z niemieckim garnizonem, który zza rzeki odgryza się ogniem broni maszynowej i artylerii. Z pomocą dwóch grup Cichociemnych, moździerza, CKM-ów i kawalerii prowadzę walkę podjazdową. Po kilku turach udaje mi się zmiękczyć obronę i wprowadzić na tyły przeciwnika kawalerię, która demoluje pozycje jego artylerii. Sercem VHexa nr 1 zajmuje się Kedyw i Cichociemni. Ciekawa sytuacja ma również miejsce pod polskim VHexem na tyłach. Pojawia się tam niemiecki wóz pancerny, który angażuję w walkę moją kompanię "Albin" oraz auxowego Piata. Zabawa w kotka i myszkę z tym pojazdem trwać będzie ok. 5-6 tur.

Po sforsowaniu pierwszej przeszkody partyzanci mają więcej miejsca na rozwinięcie ataku dalej na zachód. Głównie odbywa się to na kierunku północnym, gdzie siły posiłkowe zmierzają ku lotnisku i pozycji nr 3. W centrum wróg kombinuję jak z powrotem wyrzucić Polaków za rzekę. Dzięki konnym zwiadowcom koncentracja niemieckich odwodów zostaje wcześnie wykryta. Partyzanci zastawiają pułapkę na niemiecką kolumnę piechoty, którą wybijają co do nogi. Kontratak pancerny powstrzymuje ogień CKM-ów. Teraz także i na tym odcinku robi się przestrzeń by ruszyć ku ostatnim pozycjom strategicznym wroga. Kompania "Tadeusz", kawaleria i dwie posiłkowe jednostki partyzantów idą na VHex nr 4. Dwa CKM-y, moździerz, Kedyw i kompania "Michał" atakują 5-kę.

W walkach o ostatnie płatne hexy partyzanci dysponują przewagę liczebną i inicjatywą. VHexy 3 i 4 oraz lotniska łatwo wpadają w polskie ręce. Walka o 5-kę jest bardziej zacięta. W ostatniej fazie do ataku na tą pozycję przyłącza się kompania "Albin", która do tej pory biła się tylko z niemieckim wozem pancernym. Ich atak zza rzeki na flankę obrońców przypieczętowuje ich los.   



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
22   AIRFIELD , #21 , Brilliant Victory , score:50
23   HARVEST , #22 , Brilliant Victory , score:50
24   WEHRWOLF ACTION , #23 , Brilliant Victory , score:55
25   PINCZOW REPUBLIC , #24 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 1333  *  Average: 53

..
Current scenario: PINCZOW REPUBLIC,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 756 , Current prestige is 861
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 233
if BV: +550, WARSAW , cap 1100, 14 turns prestige: 80
if V : +350, WARSAW , cap 1100, 17 turns prestige: 80
if TV: +200, WARSAW , cap 1100, 20 turns prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 1162 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 55 kill , 0 pp - U:001  [+22 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 4 bars , 480 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 24 kill , 72 pp - U:005  [+30 exp]
 Kedyw , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 752 exp , Armia Krajowa , 8/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 33 kill , 156 pp - U:006  [+25 exp]
*  Cichociemni , Komp. "Michał" , 4 bars , 463 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Extended Front  , 8 kill , 0 pp - U:007  [+35 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1154 exp , Armia Krajowa , 5/10 , Aggressive Maneuver  ,    Recon, 34 kill , 0 pp - U:002  [+41 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG 42 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1352 exp , Armia Krajowa , 5/10 , Aggressive Maneuver  , 35 kill , 0 pp - U:003  [+58 exp]
 MG 42 , Zaprzeg , Plut. CKM "Władysław" , 5 bars , 534 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 3 kill , 276 pp - U:008  [+67 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 5 bars , 591 exp , Armia Krajowa , 15/10 , Influence  ,      Fast Speed, 4 kill , 252 pp - U:004  [+70 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:99   TNK:8    RCN:24   AT:13   FLAK:4    FORT:82   ATY:15   AD:1    TB:3      Total: 249
Lost  : INF:4    FORT:1      Total: 5

BV 24
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2857 exp,    120 kill,    228 pp    Average:    714 exp,     30 kill,     57 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1154 exp,     34 kill,      0 pp    Average:   1154 exp,     34 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1886 exp,     38 kill,    276 pp    Average:    943 exp,     19 kill,    138 pp
Artyleria      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    591 exp,      4 kill,    252 pp    Average:    591 exp,      4 kill,    252 pp
* Summary:     *   8 Units *  6 Leaders      Total :   6488 exp,    196 kill,    756 pp    Average:    811 exp,     25 kill,     95 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 21 units total (core+aux):
Piechota : 13
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 1 units total (core+aux):
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #26 : Październik 02, 2022, 09:32:08 »

Scenariusz 26: "Warszawa"

Zakupy:
1. Karabin Ppanc. + Zaprzęg.
2. Moździerz 12 cm GrW 42 + Zaprzęg + dodatek Support.

3 sierpnia 1944 roku. Całe zgrupowanie partyzanckie rusza na pomoc ogarniętej powstaniem Warszawie (VHex nr 1). Główny cel to zablokowanie linii dojazdowych na zachód od stolicy pod Grodziskiem Mazowieckim (VHex nr 2) i w Błoniach (VHex nr 3). Rozgrywałem ten scenariusz 7 lat temu, ale dobrze wgryzł się w moją pamięć. Czas jest tutaj kluczowy. Można spróbować albo szybko wygrać, albo z kretesem przegrać bo stolica nie jest w stanie się długo bronić. Zarówno w 2015 roku jak i teraz obrałem ten sam schemat. Kupiłem ciężki moździerz z dodatkiem, który postanowiłem przemycić powstańcom od strony Piaseczna. Dodatkowo posłałem tam jedną posiłkową grupę partyzantów. Asekuracją moździerza zajęli się doświadczeni kawalerzyści ze szwadronu "Stanisław". Reszta sił w zwartym szyku pędzi ile sił w nogach w kierunku Grodziska. Zabieram także dwie posiłkowe jednostki partyzantów. Z Warszawy wyprowadzam Panterę i Hetzera, które w mieście są zbyt łatwym celem dla przeciwnika. Kiedy moździerz jest już bezpieczny gdzieś na Mokotowie, kawaleria i broń pancerna, dołączają do zgrupowania w walkach pod Grodziskiem.

Sytuacja w stolicy jest kiepska, ale nie beznadziejna. Główna zasada to nie ruszanie dobrze okopanych jednostek, pilnowanie stanów amunicji i nie angażowanie się w walki tam gdzie nie jest to niezbędne. Jedyne ruchy jakie wykonałem w stolicy to oddziałami nieokopanymi. Przesunąłem jednostki z Pragi na drugi brzeg Wisły na Bielany. Moździerz 81 mm. na miejsce Pantery, między dwa umocnione budynki. Na stare miejsce moździerza wprowadziłem Cichociemnych. Tym sposobem dodają oni doświadczenia moździerzowi, umocnionemu budynkowi na Śródmieściu i kompani AK broniącej dostępu do mostów. Na Mokotowie dostęp do VHexa zablokował miotacz ognia, posiłkowa grupa partyzantów a wsparcia udzielił mój ciężki moździerz. Dopisało mi szczęście bo po pierwszym niemieckim szturmie na Mokotów zyskał on jeszcze lidera. Zwiększony zasięg pozwalał udzielać wsparcia także obrońcom Śródmieścia. Najważniejsze to pilnowanie jego poziomu amunicji. Nawet z dodatkiem miał on tylko możliwość oddania tylko 6 salw.

Kiedy powstańcy jakoś wiązali koniec z końcem na zachodzie partyzanci przystąpili do ataku na Grodzisk Mazowiecki (VHex nr 2). Droga do miasta jest niebezpieczna więc warto trzymać jednostki w szyku zwartym. Samo zdobycie pozycji nie nastręczało trudności. Pola minowe i zasieki lepiej jest zostawić na swoich miejscach. Przydadzą się, kiedy Niemcy będą próbować kontratakować. A robią to niezwykle sprawnie i bezkompromisowo. Żegnam się z Hetzerem i Panterą. Część sił zostaje, formuje pozycje obronne i uzupełnia amunicję. Z nabitych punktów prestiżu liże też pobitewne rany. Reszta jednostek przystępuje do ataku na Błonie (VHex nr 3). Bliskość obu VHexów oraz okoliczny las działają tu na naszą korzyść. Oddziały mogą rotacyjnie i atakować Błonie i wycofywać się pod Grodzisk na pozycje obronne. W 8-mej turze obrona w Błoniach pęka. Reszta punktowanych pozycji jest pod kontrolą Polaków. Nie ryzykuję przybycia kolejnych posiłków dla Niemców i kończę scenariusz jak najszybciej.



OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: E:\Moje Gry\Open General\Open General 2022\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:55
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:59
 3   CHASE , #2 , Victory , score:30
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:58
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:50
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:56
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:54
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:54
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:53
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:50
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:63
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:50
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:59
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:50
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:53
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:50
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:50
18   CHASE IV , #17 , Brilliant Victory , score:59
19   TRAINING AREA , #18 , Brilliant Victory , score:59
20   RENDEZVOUS , #19 , Brilliant Victory , score:53
21   KEDYW , #20 , Brilliant Victory , score:58
22   AIRFIELD , #21 , Brilliant Victory , score:50
23   HARVEST , #22 , Brilliant Victory , score:50
24   WEHRWOLF ACTION , #23 , Brilliant Victory , score:55
25   PINCZOW REPUBLIC , #24 , Brilliant Victory , score:55
26   WARSAW , #25 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 1388  *  Average: 53

..
Current scenario: WARSAW,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 1344 , Current prestige is 84
Prestige available on map yet is 440 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive   Using map: 349
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cichociemni , Komp. "Tadeusz" , 5 bars , 1169 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Attack  ,      Fast Speed, 55 kill , 0 pp - U:001  [+7 exp]
 Partyzanci , Komp. "Albin" , 5 bars , 505 exp , Armia Krajowa , 8/10 , 24 kill , 72 pp - U:005  [+25 exp]
 Kedyw , Komp. "Kazimierz" , 5 bars , 758 exp , Armia Krajowa , 7/10 , Ferocious Defense  ,   Support,      Fast Speed, 33 kill , 156 pp - U:006  [+6 exp]
*  Cichociemni , Komp. "Michał" , 4 bars , 493 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Extended Front  , 10 kill , 0 pp - U:007  [+30 exp]
 Karabin Ppanc. , Zaprzeg , Plut. Ppanc. "Piotr" , 4 bars , 410 exp , Armia Krajowa , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:113  [+19 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria , Szw. Rozp. "Stanisław" , 5 bars , 1211 exp , Armia Krajowa , 9/10 , Aggressive Maneuver  ,    Recon, 35 kill , 0 pp - U:002  [+57 exp]

Artyleria ppanc.
*  MG 42 , Furgon , Plut. CKM "Edward" , 5 bars , 1399 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 38 kill , 0 pp - U:003  [+47 exp]
 MG 42 , Zaprzeg , Plut. CKM "Władysław" , 5 bars , 606 exp , Armia Krajowa , 2/10 , 3 kill , 276 pp - U:008  [+72 exp]

Artyleria
 Mozdzierz 81 mm , Plut. Moź. "Bogusław" , 5 bars , 647 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Influence  ,      Fast Speed, 5 kill , 168 pp - U:004  [+56 exp]
 12 cm GrW 42 , Zaprzeg , Plut. Moź. "Józef" , 4 bars , 445 exp , Armia Krajowa , 10/10 , Determined Defense  ,   Support, 0 kill , 384 pp - U:112  [+54 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:113  TNK:8    RCN:28   AT:17   FLAK:4    FORT:85   ATY:17   AD:1    TB:3      Total: 276
Lost  : INF:9    TNK:1    AT:3    FORT:2      Total: 15

BV 25
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  3 Leaders      Total :   3335 exp,    123 kill,    516 pp    Average:    667 exp,     25 kill,    103 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1211 exp,     35 kill,      0 pp    Average:   1211 exp,     35 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  1 Leaders      Total :   2005 exp,     41 kill,    276 pp    Average:   1003 exp,     21 kill,    138 pp
Artyleria      *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1092 exp,      5 kill,    552 pp    Average:    546 exp,      3 kill,    276 pp
* Summary:     *  10 Units *  7 Leaders      Total :   7643 exp,    204 kill,   1344 pp    Average:    764 exp,     20 kill,    134 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 31 units total (core+aux):
Piechota : 22
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  3
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  3

Player 2  Niemcy   has 43 units total (core+aux):
Piechota : 12
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje : 15
Artyleria :  5


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane
Estek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 804


« Odpowiedz #27 : Październik 02, 2022, 10:39:23 »

Podsumowanie:

G12 to bardzo miła kampanijna odmiana. Jej największą zaletą jest czas rozgrywki. Jak słusznie zauważył kolega Primus71, można ją polecić "wszystkim graczom cierpiącym na deficyt czasu". Jakby ktoś dobrze się zaparł to całą kampanię można rozegrać w jeden dłuży wieczór. Kolejnym plusem jest zróżnicowanie w warunkach zwycięstwa poszczególnych scenariuszy, które sprawiają, że rozgrywka jest za każdym razem ciekawa. Są ataki na strategiczne pozycje, ucieczki przed obławami, obrona ludności cywilnej przed pacyfikacją, obrona lądowisk, wyzwalanie obozów itd. Czuć ten klimat ruchu oporu. Następną rzeczą, której rzadko doświadczymy w innych kampaniach jest partyzancki system walki. Wykorzystywanie atutów mobilność i pola widzenia na szybkie ataki i równie szybki odskok na bezpieczne pozycje. Organizowanie zasadzek. Przemyślane operowanie ograniczonymi zasobami. Czasem szkoda amunicji na samotny posterunek, kiedy w perspektywie mamy walkę o poważniejszy cel.

Jednak uzyskanie tych atutów niesie za sobą pewne konsekwencje. Mam tutaj na myśli ograniczony poziom prestiżu i ciasny niczym gorset poziom CAP-u. Trzeba się mocno pilnować, sporo liczyć i dokonywać właściwych wyborów. Często wymuszonych przez autora kampanii. Chomikowanie punktów się nie opłaca bo tylko możemy na tym stracić. Tak samo jak na zdobywaniu nagród prestiżowych w trigger hexach  Grin Jeśli ktoś lubi mieć swobodę w budowaniu swojej armii to tutaj może się czasami zniechęcić. Trzeba jednak pamiętać, że jest to cena, która trzeba nam płacić za charakter tej kampanii. Surowe realia ludzi lasu.

Na marginesie odniosę się do dyskutowanego ostatnio tematu jednostek i ich transportów w kampanii G12.

1. Rowery jako transport. Jestem na tak. Myślę, że nie zaburzyłyby one charakteru rozgrywki a stanowiłby jakieś urozmaicenie dla graczy. Ja i tak pewnie rzadko bym z nich korzystał, bo wolę wolniejszy ale bardziej mobilny zaprzęg konny. Cena myślę, że powinna być troszkę wyższa niż zaprzęg. Rower mimo wszystko był nieco bardziej prestiżowym środkiem transportu niż furmanka. Szczególnie na terenach wiejskich.

2. Transport konny jako transport. Nie wiem czy nie byłoby to trochę powielenie istniejącego już zaprzęgu.

3. Kedyw bez cechy sabotaż. Oj było kilka sytuacji, gdy ta cecha mnie trochę drażniła. Szczególnie kiedy sytuacja niemieckich obrońców była przesądzona a przez cechę sabotaż do ich wykurzenia musiałem albo zaangażować inną jednostkę albo szukać szczęścia w kolejnej turze. Jednak były też sytuację, kiedy się przydawała np. do uśpienia czujności stanowiska CKM przytulonego do jakieś strategicznej pozycji. Ja bym całkowicie tej cechy jednostki nie pozbawiał. Jest tylko pytanie czy istniałaby możliwość jej aktywacji w sposób podobny jak stawianie pól minowych przez saperów. Wówczas Kedyw walczyłby tak jak grupa szturmowa a gdybyśmy zażyczyli sobie skorzystać z opcji sabotażu to aktywowalibyśmy ją skrótem klawiszowym.

4. Zmotoryzowane rozpoznanie. W tej kwestii również jestem otwarty. Myślę, że dodanie np. zwiadowcy na motocyklu z symbolicznymi statystykami w ataku na cele miękkie również nie doprowadziłoby do dewastacji klimatu rozgrywki.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.094 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 2q)