Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 04:45:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Primus71 gra G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e, * Player prestige modifier 125%  (Przeczytany 6197 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Wrzesień 26, 2022, 12:18:30 »

Raczej jednak transport konny to jednak luksus dla zwykłych oddziałów?
Granice "luksusu" dawno przekroczyliśmy. Domyślnie dostępne są furgony i ciężarówki, a ostatecznie nawet zdobyczny '251/1 [W]'.  Ograniczenie stanowią tylko zaporowe ceny ('251/1 [W]' to 552pp).

Dlatego nie widzę problemu z dodaniem koni "wierzchowych", czy nawet motocykli. Pod warunkiem, że jednostki będą miały odpowiednio dostosowane statystyki (obniżona ofensywa), i odpowiednio wysoką cenę.

Trochę nie widzę sensu pozbawiać Kedywu jako jednostki przeznaczonej do dywersji cechy "Sabotaż".
Tak jak napisałem całkowita rezygnacja z sabotażu raczej nie wchodzi w grę.

Proponowałem wprowadzenie wariantów uzbrojenia (jak w przypadku lotnictwa torpedowego).
Gracz będzie mógł zdecydować czy w danym momencie chce korzystać z 'Kedywu' z sabotażem, czy bez.

Podstawową wadą cechy "Sabotaż" jest brak możliwości wyboru. Sabotaż jest domyślną akcją, z wysoką szansą powodzenia (domyślnie 40-85%).
W kampanii "partyzanckiej" to istotny problem. Mamy do dyspozycji tylko kilka jednostek. Brak możliwości przeprowadzenia przez jednostkę akcji ofensywnej (przy dobrych rzutach), może być problematyczny.

Możliwość przezbrojenia nie rozwiąże całkowicie tego problemu, ale powinna trochę pomóc.

Poza tym były jeszcze: Kosa, AGAT i jego ewolucje.
Raczej skłaniam się ku generycznej jednostce 'Sabotażyści'. Będzie prosto i czytelnie. Bez problemów z datami dostępności.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
besiu
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 556


« Odpowiedz #16 : Wrzesień 26, 2022, 12:33:33 »

Moim zdaniem - po przejściu całej kampanii, niemalże (i mimo starej wersji efila, nie sądzę, aby oddziaływał on akurat na TĘ kampanię) - mieszanie przy koniach będzie zgubne. Bez możliwości ataku z siodła, np. Zwiadem konnym albo szwadronem koni, niektóre scenariusze trzeba by przerabiać, I to dość grubo, jeśli chodzi o ilość tur. Możliwości dojazdu do niektórych punktów. Np. ostatnia z opisywanych map przez Primusa, to byłoby szaleńczo trudno ją ukończyć.
Konie - wykorzystuję akurat ja(!) - w dwóch jednostkach. Czy to jest jakieś "zachwianie" rzeczywistości partyzanckiej?

Ponadto, sam zdobyczny transport opancerzony niemiecki... nawet w cenie 550pp, widziałem. Stać by mnie było - ale uznałem, że jest zbędny a ponadto mało realny. Mógłbym go kupić, do mojego pieszego CKMu, ale wtedy, to byłby jakiś cyborg. I gdzie tutaj partyzanci?

Samo Dodanie(!) rowerów, owszem. Raczej realne - choć nie znam się, nie znam od tej strony. Ale pewnie mogły być wykorzystywane. łatwo porzucić, łatwo zdobyć, raczej proste naprawy, koszty utrzymania (owies itp., czyszczenie) na pewno prostsze, niż przy koniach.

Także, ja bym nie mieszał, przy obniżaniu zdolności bojowych jednostki konno. Wiele razy byłyby te scenariusze... bardzo problematyczne.
Ewentualnie! - można dodać transport 5h, jak konny szwadron, jako "szkapy", czyli szybciej, niż furmanką, ale jednak byle jakie konie. I wtedy, z obniżoną wartością bojową takie transportu na szkapie. Ale zmniejszanie walorów bojowych samego szwadronu albo zwiadu konnego - uważam za pomysł bardzo nietrafiony.

Sprawdź sobie, grając. Po prostu utraci ta kampania grywalność.
Uwierz, doszedłem do ostatniej mapki. I nie wyobrażam sobie, bym nie mógł np. przerzucać o 5 heksów szwadronu koni. Mam go tylko! jednego. Albo Zwiadu konnego. No... to nierealne dla mnie.
=================
p.s.
Możesz dodać klasę transportu:
Konie juczne, używane wierzchem
-> wtedy byłoby jasne. I wtedy, ewentualnie obniżyć im sprawność bojową, jednostki atakującej czy wchodzącej w bój "z siodła".
To by miało sens...
Tylko nie wiem, jak to przetłumaczyć, na angielski  Tongue  Roll Eyes
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2022, 01:24:44 wysłane przez besiu » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #17 : Wrzesień 26, 2022, 01:35:48 »

mieszanie przy koniach będzie zgubne
Huh?

Nikt niczego takiego nie sugerował.
Cały czas jest mowa wyłacznie o dodatkowych transportach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2022, 01:37:20 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #18 : Wrzesień 26, 2022, 02:20:09 »

Co do rowerów to mam wątpliwości czego w II RP było więcej bicykli czy też koni.
Ale kampanię da się przejść mając początkowy CKM z samochodem i rekona na koniu jeśli na samym początku piechotę przerobi się na kawalerię.
Jeśli ktoś tego nie zrobi to ma przechlapane.
Moja propozycja dotycząca Kedywu wynika głównie z tego że potrzeba niestety silniejszej jednostki niż piechota AK. Widać to w szczególnie w ostatnim scenariuszu który jest masakrą.
Cecha sabotaż przy niewielkiej liczbie jednostek jest bardziej przeszkodą niż zaletą.
Auxowy Kedyw atakował fortyfikacje. Sabotaż się udawał a nie było komu wykorzystać tego sukcesu.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #19 : Wrzesień 26, 2022, 02:30:10 »

XI. EXCURSION
Kupuje Grupę Szturmową.
Ładna jednostka ale cap przeskakuję o niebo.
Myślę że praktyczniej było kupić partyzantów ale cóż mleko się rozlało.
Aux wysyła do ochrony Nizanajowa. VX na południu (atakuje je pod koniec Storch).
Jednostki core atakują dwiema drogami przez Gorlice i Jasło niemiecki VH.
Poszło sprawnie. Kawaleria podeszła nawet Tarnów ale już go nie zdobyła.
Grupa Szturmowa nieźle powalczyła a CKM zdobył lidera.

OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 565  *  Average: 51

..
Current scenario: EXCURSION,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 11
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive
if BV: +45, CHASE III , cap 285, 15 turns prestige: 0
if V : +25, CHASE III , cap 285, 18 turns prestige: 0
if TV: +15, CHASE III , cap 285, 21 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 630 exp , 5/10 , Fire Discipline  , 27 kill ,  0 pp  [+73 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 548 exp , 9/10 , Resilience  , 11 kill ,  156 pp  [+76 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 1 bars , 128 exp , 4/10 , 4 kill ,  192 pp  [+128 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 703 exp , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 12 kill ,  0 pp  [+104 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 597 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 6 kill ,  0 pp  [+109 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:35   TNK:1    RCN:3    AT:2    FLAK:2    FORT:20   ATY:1      Total: 64
Lost  :   Total: 0

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1306 exp,     42 kill,    348 pp    Average:    435 exp,     14 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    703 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    703 exp,     12 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    597 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    597 exp,      6 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2606 exp,     60 kill,    348 pp    Average:    521 exp,     12 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2

Player 2  Niemcy   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  1
Bomb. taktyczny :  1
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #20 : Wrzesień 26, 2022, 02:36:29 »

XII. CHASE III
Tym razem obławie się nie kłaniamy.
Trzeba obronić trzy VH.
Najgoręcej jest pod zachodnim (Zdynia) ale kilka jednostek podeszło też pod VH centralny (Nieznajowa)
Jednostki core wsparte głównie przez aux CKM i moździerz dają sobie doskonale radę.
Mimo że nawet jakieś pancerki się pojawiają.
Pod sam koniec przechodzę do kontrataku i gonię jeden niemiecki samochód pancerny ale niestety przetrwał ze stanem 1.
OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 613  *  Average: 51

..
Current scenario: CHASE III,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 11
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +80, BIESZCZADY , cap 320, 10 turns prestige: 0
if V : +60, BIESZCZADY , cap 320, 10 turns prestige: 0
if TV: +40, BIESZCZADY , cap 320, 10 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 653 exp , 7/10 , Fire Discipline  , 29 kill ,  0 pp  [+23 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 574 exp , 8/10 , Resilience  , 12 kill ,  156 pp  [+26 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 2 bars , 216 exp , 6/10 , 5 kill ,  192 pp  [+88 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 777 exp , 6/10 , Aggressive Maneuver  , 16 kill ,  0 pp  [+74 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 684 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 7 kill ,  0 pp  [+87 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:44   TNK:1    RCN:3    AT:2    FLAK:2    FORT:20   ATY:1      Total: 73
Lost  :   Total: 0

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1443 exp,     46 kill,    348 pp    Average:    481 exp,     15 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    777 exp,     16 kill,      0 pp    Average:    777 exp,     16 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    684 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    684 exp,      7 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2904 exp,     69 kill,    348 pp    Average:    581 exp,     14 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  2
Artyleria :  1

Player 2  Niemcy   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  3
Bomb. taktyczny :  1
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #21 : Wrzesień 26, 2022, 02:43:46 »

XIII.  BIESZCZADY
Dwa VH do zdobycia.
Piechota, GS i jedni do wschodniej.
Pozostałe jednostki do zachodniej.
Idze bardzo sprawnie. Wschodni VH pada pierwszy.
W zachodnim obrona pęka nieco później. Wypuszczam się jeszcze na północ licząc na jakiś prestiż ukryty w flagach niestety pojawiają się posiłki AI więc kończę żeby nie było jakiś nieodwracalnych szkód.

OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 673  *  Average: 51

..
Current scenario: BIESZCZADY,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 11
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +150, TRANSPORTS , cap 450, 12 turns prestige: 0
if V : +90, TRANSPORTS , cap 450, 15 turns prestige: 0
if TV: +60, TRANSPORTS , cap 450, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 721 exp , 9/10 , Fire Discipline  , 32 kill ,  0 pp  [+68 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 652 exp , 6/10 , Resilience  , 14 kill ,  156 pp  [+78 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 2 bars , 254 exp , 6/10 , 6 kill ,  192 pp  [+38 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 817 exp , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill ,  0 pp  [+40 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 686 exp , 9/10 , Shock Tactics  , 7 kill ,  0 pp  [+2 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:45   TNK:1    RCN:3    AT:2    FLAK:2    FORT:28   ATY:1    AD:1      Total: 83
Lost  :   Total: 0

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1627 exp,     52 kill,    348 pp    Average:    542 exp,     17 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    817 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    817 exp,     17 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    686 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    686 exp,      7 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  4 Leaders      Total :   3130 exp,     76 kill,    348 pp    Average:    626 exp,     15 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  2

Player 2  Niemcy   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  3
Rozpoznanie :  3
Fortyfikacje :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Wrzesień 26, 2022, 02:54:21 »

Co do rowerów to mam wątpliwości czego w II RP było więcej bicykli czy też koni.
Prawdopodobnie zbliżone ilości.

Szybki cytat:
"29 marca 1943 roku nasza szesnastka wyruszyła na rowerach w kierunku Mielca. Broń i amunicję wieźliśmy na furmance pod dużą warstwą słomy. Lał nieustanny deszcz, ciężka glina lepiła się do kół, a do przeprawy mieliśmy 30 kilometrów ? pisał jeden z członków "Jędrusiów". "
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #23 : Wrzesień 26, 2022, 02:55:08 »

XIV. TRANSPORTS
Mogę kupić dodatkową jednostkę ale prestiżu nieco brakuje.
Przekombinowałem ten scenariusz.
Całe siły rzuciłem na wschodni VH przekonany że z powodu bliskości obejdę obrońców drugiego i wjadę spokojnie od tyłu.
Pierwszy VH zająłem szybko ale później zaczęły się schody.
Niepotrzebnie aux partyzantów i recona wysłałem do dwóch flag w poszukiwaniu prestiżu (dla wyjaśnienia nic nie było ale w jednym z wcześniejszych scenariuszu za teoretycznie nie płatną flagę coś wpadło)
Obrońcy byli także za rzeką. A moim jednostką zaczęła się kończyć amunicja.
Grupa Szturmowa ledwie to doświadczenie przetrwała.
Ostatecznie wyminąłem sporą grupę obrońców i bunkier a wspólny atak oczyścił w 10 turze VH.


OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 725  *  Average: 51

..
Current scenario: TRANSPORTS,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 2
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +60, BARBAROSSA , cap 480, 10 turns prestige: 0
if V : +45, BARBAROSSA , cap 480, 13 turns prestige: 0
if TV: +30, BARBAROSSA , cap 480, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 770 exp , 8/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 38 kill ,  0 pp  [+49 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 714 exp , 9/10 , Resilience  , 15 kill ,  156 pp  [+62 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 3 bars , 355 exp , 1/10 , 7 kill ,  192 pp  [+101 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 854 exp , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 19 kill ,  0 pp  [+37 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 764 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 9 kill ,  0 pp  [+78 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:51   TNK:1    RCN:3    AT:2    FLAK:2    FORT:33   ATY:2    AD:3      Total: 97
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1839 exp,     60 kill,    348 pp    Average:    613 exp,     20 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    854 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    854 exp,     19 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    764 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    764 exp,      9 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  4 Leaders      Total :   3457 exp,     88 kill,    348 pp    Average:    691 exp,     18 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Fortyfikacje :  1

Player 2  Niemcy   has 10 units total (core+aux):
Piechota :  6
Fortyfikacje :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #24 : Wrzesień 26, 2022, 03:06:37 »

XV. BARBAROSSA
Mam dodatek anty tank na Kawalerii (cel oczywiście ukrycie prestiżu)
Cel to dwa VH w Przeworsku i Jarosławiu.
Na samym początku warto zająć lotnisko bo tam się czai przeciwnik i może wyjść na tyły.
Same wali o BV nie takie lekkie. CKM potężnie oberwał. Nie dałem rady z braku czasy wykończyć jednego z magazynów ale VH padły.


OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:52
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 773  *  Average: 51

..
Current scenario: BARBAROSSA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 62
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +80, DROP , cap 500, 8 turns prestige: 0
if V : +60, DROP , cap 500, 10 turns prestige: 0
if TV: +40, DROP , cap 500, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 814 exp , 5/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 41 kill ,  0 pp  [+44 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 740 exp , 9/10 , Resilience  , 17 kill ,  156 pp  [+26 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 3 bars , 395 exp , 8/10 , 8 kill ,  192 pp  [+40 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 877 exp , 6/10 , Aggressive Maneuver  , 22 kill ,  0 pp  [+23 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 823 exp , 2/10 , Shock Tactics  , 9 kill ,  0 pp  [+59 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:53   TNK:1    RCN:3    AT:4    FLAK:2    FORT:37   ATY:4    AD:3      Total: 107
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1949 exp,     66 kill,    348 pp    Average:    650 exp,     22 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    877 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    877 exp,     22 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    823 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    823 exp,      9 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  4 Leaders      Total :   3649 exp,     97 kill,    348 pp    Average:    730 exp,     19 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 7 units total (core+aux):
Piechota :  4
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1

Player 2  Niemcy   has 19 units total (core+aux):
Piechota : 10
Rozpoznanie :  1
Fortyfikacje :  7
Bomb. taktyczny :  1
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #25 : Wrzesień 26, 2022, 03:16:36 »

Co do rowerów to mam wątpliwości czego w II RP było więcej bicykli czy też koni.
Prawdopodobnie zbliżone ilości.

Szybki cytat:
"29 marca 1943 roku nasza szesnastka wyruszyła na rowerach w kierunku Mielca. Broń i amunicję wieźliśmy na furmance pod dużą warstwą słomy. Lał nieustanny deszcz, ciężka glina lepiła się do kół, a do przeprawy mieliśmy 30 kilometrów ? pisał jeden z członków "Jędrusiów". "


"Mały rocznik statystyczny 1939" podaje, że u schyłku drugiej Rzeczypospolitej zarejestrowanych było (przed wojną istniał obowiązek rejestracji - na rowerach mocowano specjalne tablice) ponad 1,3 miliona rowerów.
Cytat  za Mówią Wieki: Rowery w II Rzeczpospolitej
Miłosz J. Zieliński 22.07.2011

"Dla porównania w Polsce były wtedy prawie 4 miliony koni. 111 na każdy 1000 mieszkańców."
https://wielkahistoria.pl/przedwojenna-polska-w-liczbach-malo-znane-zaskakujace-statystyki-z-lat-1918-1939/

Na podstawie tych danych to bym polemizował.
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #26 : Wrzesień 26, 2022, 03:24:56 »

XVI. DROP
Kupiłem dodatek support dl GS - przy jej stanie amunicji wręcz niezbędny.
Należy utrzymać trzy VH do czasu zrzutu zaopatrzenia.
Ten zrzut to brytyjski Halifax o stanie 1.
Proponuję uważać bo zauważyłem pelotki.
Dodatkowo dostaję 2 x aux partyzantów z liderami i CKM
Sama obrona VH bez większych problemów pod koniec zacząłem kontratak.
Grupa Szturmowa dostała lidera.

OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:52
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:48
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 821  *  Average: 51

..
Current scenario: DROP,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 348 , Current prestige is 25
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +125, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
if V : +100, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
if TV: +70, CAMP , cap 520, 11 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 884 exp , 10/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 44 kill ,  0 pp  [+70 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 758 exp , 10/10 , Resilience  , 20 kill ,  156 pp  [+18 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 4 bars , 440 exp , 10/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 9 kill ,  192 pp  [+45 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 915 exp , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 25 kill ,  0 pp  [+38 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 867 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 10 kill ,  0 pp  [+44 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:61   TNK:3    RCN:4    AT:5    FLAK:2    FORT:37   ATY:5    AD:3    TB:1      Total: 121
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  3 Leaders      Total :   2082 exp,     73 kill,    348 pp    Average:    694 exp,     24 kill,    116 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    915 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    915 exp,     25 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    867 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    867 exp,     10 kill,      0 pp
* Summary:     *   5 Units *  5 Leaders      Total :   3864 exp,    108 kill,    348 pp    Average:    773 exp,     22 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  2
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Niemcy   has 11 units total (core+aux):
Piechota :  4
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  3
Artyleria :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #27 : Wrzesień 26, 2022, 04:04:43 »

Na podstawie tych danych to bym polemizował.
Pomijasz konie przejęte przez polskie wojsko w 1939 (tzw mobilizacyjny pobór koni i wozów). Nie pamiętam dokładnych danych, ale było tego sporo, i większość nie wróciła do właścicieli.

Potem było tylko gorzej. Z ziem okupowanej Polski ( bez Kresów Wschodnich) Niemcy wywieźli w trakcie II wojny światowej ponad 950 tysięcy koni.
"Jeśli koń miał więcej niż cztery lata, był wyższy niż 1,35 metra, nie był całkowicie ślepy ani kulawy i nie cierpiał na poważną chorobę, uznawano go za zdolnego do pracy i wcielano do wojska."

Masz pewnie racje co do liczb.
Ale trzeba uwzględnić również łatwość zdobycia i przechowywania transportu w warunkach konspiracyjnych.
Rowerów mogło być mniej. Ale były tańsze, i łatwiejsze do zdobycia. Łatwiej było przekonać właściciela do pozbycia się roweru niż konia.
Koń zaprzęgowy często stanowił podstawę przeżycia właściciela, więc ten niechętnie się z nim rozstawał.
Rowery można było zdobyć wcześniej, i przechowywać w pierwszym lepszym magazynie. Z końmi nie było tak łatwo.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #28 : Wrzesień 26, 2022, 04:11:25 »

Co do rowerów to mam wątpliwości czego w II RP było więcej bicykli czy też koni.
Prawdopodobnie zbliżone ilości.

Szybki cytat:
"29 marca 1943 roku nasza szesnastka wyruszyła na rowerach w kierunku Mielca. Broń i amunicję wieźliśmy na furmance pod dużą warstwą słomy. Lał nieustanny deszcz, ciężka glina lepiła się do kół, a do przeprawy mieliśmy 30 kilometrów ? pisał jeden z członków "Jędrusiów". "


"Mały rocznik statystyczny 1939" podaje, że u schyłku drugiej Rzeczypospolitej zarejestrowanych było (przed wojną istniał obowiązek rejestracji - na rowerach mocowano specjalne tablice) ponad 1,3 miliona rowerów.
Cytat  za Mówią Wieki: Rowery w II Rzeczpospolitej
Miłosz J. Zieliński 22.07.2011

"Dla porównania w Polsce były wtedy prawie 4 miliony koni. 111 na każdy 1000 mieszkańców."
https://wielkahistoria.pl/przedwojenna-polska-w-liczbach-malo-znane-zaskakujace-statystyki-z-lat-1918-1939/

Na podstawie tych danych to bym polemizował.

Za: "POLSKIE ROLNICTWO W XX WIEKU Produkcja i ludność" - Eugeniusz Gorzelak

Pogłowie koni w mln sztuk:
1921 - 3.3
1927 - 4.1
1931 - 4.1
1938 - 3.9
1946 - 1.7

Prawdopodobnie podczas wojny część pogłowia (najlepsze rasy) została zarekwirowana na rzecz wysiłku wojennego niemieckiego czy sowieckiego. Powojenne straty wynikają z zniszczeń i przemieszczania się ludności.

I co z tego, że było 4 miliony koni skoro Armia Polska musiała się uciec za zakupów za granicą w latach dwudziestych aby zorganizować 40 pk?

"Konie kawalerii II RP" - Lesław Kukawski:

Cytuj
Kiedy w roku 1919 ukazała się ?Tymczasowa instrukcja dla rejestracji koni remontowych? i rozkaz Ministerstwa Spraw Wojskowych w Dzienniku Rozkazów Wojskowych z tegoż roku, wyznaczający przy każdym Okręgu Wojskowym stałą Komisję Remontową oraz podający, jak zakupywane konie mają być klasyfikowane, obowiązywał podział na cztery klasy: wierzchowe oficerskie, kawaleryjskie, artyleryjskie i taborowe. W pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości, podczas wojny polsko-sowieckiej, nie zwracano specjalnej uwagi na przynależność koni do właściwego typu, ponieważ panował ogólny ich niedobór nie tylko w armii, ale i w całym kraju, i wcielano do szeregów nie to, co należało, lecz to, co było możliwe. Oczywiście starano się dobierać dla kawalerii konie wierzchowe, a dla artylerii pociągowe, ale instrukcja nie dzieliła wtedy koni na właściwe dla poszczególnych rodzajów artylerii ? polowej, ciężkiej i konnej, a także górskiej. W praktyce Komisje Remontowe starały się dobierać konie tak, aby były one odpowiednie do ciężaru, który miały ciągnąć.

Dopiero w maju 1923 roku rozpoczął się pierwszy zakup koni, zorganizowany przez pokojowe Komisje Remontowe. Okazało się jednak, że kraj po zniszczeniach wojennych nie ma zupełnie koni zdatnych do wojska. I chociaż Polska miała już w tym czasie około 4 milionów koni, to stan ówczesnej hodowli koni był zastraszający.

Więcej można poczytać w tym artukule, zapraszam: https://www.hij.com.pl/o-koniach-w-kawalerii-ii-rp/



Masz pewnie racje co do liczb.
Ale trzeba uwzględnić również łatwość zdobycia i przechowywania transportu w warunkach konspiracyjnych.
Rowerów mogło być mniej. Ale były tańsze, i łatwiejsze do zdobycia. Łatwiej było przekonać właściciela do pozbycia się roweru niż konia.
Koń zaprzęgowy często stanowił podstawę przeżycia właściciela, więc ten niechętnie się z nim rozstawał.
Rowery można było zdobyć wcześniej, i przechowywać w pierwszym lepszym magazynie. Z końmi nie było tak łatwo.

Poza tym pytanie ile koni, które zostały na gospodarce ile w jakim stopni było wyeksploatowanych, jaki był ich wiek i w jakim stopniu nadawały się do zadań typowo wojskowych?

Zapominasz też, że koń potrzebuje od czasu do czasu weterynarza, ogólnie musi mieć warunki sanitarne aby był zdrowy. Miał swoje ograniczenia jeśli chodzi o to ile mógł ciągnąc i przez ile (ogólnie wytrzymałość). Musiał też odpoczywać. Trudniej takiego konia ukryć nie narażając się na wykrycie albo na zaciekawienie mieszkańców. Pod wieloma rower był lepszy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2022, 04:20:47 wysłane przez Alberich » Zapisane

Primus71
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 970



« Odpowiedz #29 : Wrzesień 26, 2022, 09:38:18 »

XVII. CAMP
Kupuję partyzantów + Support.
Szybka i tania jednostka. Okazuje się całkiem użyteczna na tym etapie kampanii.
Ogólnie trochę przekombinowałem znowu.
Więźniowie trochę powalczyli z żandarmami.
Atak moich na okolice obozu bezproblemowy. Później wpadam na genialny pomysł zdobycia SH w rogu mapy. Piechota w zaprzęgu wpada przy okazji w heksie na jednostkę AI i potężni dostaje.
Partyzanci i GS też się zaangażowali w jakieś poboczne starcia. Tak że pod VH tylko dwie kawalerię się znalazły. Dobrze że CKM
w 8 turze dał radę oddać jedną salwę i jeszcze nadgryzł nieco obrońców - skończyłem ostatnim rzutem na taśmę.

OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OG 1\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.0
Campaign: G12 LEŚNI LUDZIE v.4.1e,  *  Player prestige modifier 125%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FIRST ACTION , #0 , Brilliant Victory , score:48
 2   BEHIND THE GUN , #1 , Brilliant Victory , score:60
 3   CHASE , #2 , Brilliant Victory , score:48
 4   TERROR , #3 , Brilliant Victory , score:53
 5   LONG MARCH , #4 , Brilliant Victory , score:48
 6   ESPIONAGE , #5 , Brilliant Victory , score:51
 7   CHASE II , #6 , Brilliant Victory , score:48
 8   CONVOY , #7 , Brilliant Victory , score:52
 9   BY THE BRIDGE , #8 , Brilliant Victory , score:54
10   IN THE MOUNTAINS , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   EXCURSION , #10 , Brilliant Victory , score:48
12   CHASE III , #11 , Brilliant Victory , score:48
13   BIESZCZADY , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   TRANSPORTS , #13 , Brilliant Victory , score:52
15   BARBAROSSA , #14 , Brilliant Victory , score:48
16   DROP , #15 , Brilliant Victory , score:48
17   CAMP , #16 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 869  *  Average: 51

..
Current scenario: CAMP,  VH prestige is 100 ,  All map prestige is: 100
Army cost: 420 , Current prestige is 103
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +80, CHASE IV , cap 540, 8 turns prestige: 0
if V : +60, CHASE IV , cap 540, 10 turns prestige: 0
if TV: +40, CHASE IV , cap 540, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Kawaleria , Konie ,  , 5 bars , 953 exp , 10/10 , Fire Discipline  ,   AntiTank, 46 kill ,  0 pp  [+69 exp]
 Piechota , Zaprzeg ,  , 5 bars , 770 exp , 4/10 , Resilience  , 20 kill ,  156 pp  [+12 exp]
 Grupa Szturmowa  , Zaprzeg ,  , 4 bars , 463 exp , 10/10 , Skilled Reconnaissance  ,   Support, 11 kill ,  192 pp  [+23 exp]
 Partyzanci ,  , 3 bars , 313 exp , 9/10 ,   Support, 0 kill ,  72 pp  [+47 exp]

Rozpoznanie
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 983 exp , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 28 kill ,  0 pp  [+68 exp]

Artyleria ppanc.
*  CKM wz.30 , Furgon ,  , 5 bars , 927 exp , 10/10 , Shock Tactics  , 10 kill ,  0 pp  [+60 exp]

Player 1 : Armia Krajowa
Killed: INF:65   TNK:3    RCN:4    AT:5    FLAK:2    FORT:42   ATY:5    AD:3    TB:1      Total: 130
Lost  : INF:1      Total: 1

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  3 Leaders      Total :   2499 exp,     77 kill,    420 pp    Average:    625 exp,     19 kill,    105 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    983 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    983 exp,     28 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  1 Leaders      Total :    927 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    927 exp,     10 kill,      0 pp
* Summary:     *   6 Units *  5 Leaders      Total :   4409 exp,    115 kill,    420 pp    Average:    735 exp,     19 kill,     70 pp


Player 1  Armia Krajowa   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1

Player 2  Niemcy   has 13 units total (core+aux):
Piechota : 10
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

Jon Snow i Daenerys Targaryen zamordowani przez DD w 8 sezonie Gry o Tron. Pamiętamy!
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.235 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 2q)