Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 12:40:46 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2, 100%  (Przeczytany 48737 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« : Kwiecień 26, 2012, 02:54:45 »

Rozpoczynam tę kampanię z założeniem, że będę się starał ograniczyć  do minimum udział lotnictwa w mojej armii core.
Główne role mają odegrać czołgi i artyleria, a podstawową osłonę przed atakami wrogiego lotnictwa ma stanowić obrona plot wsparta ewentualnie otrzymanymi z przydziału myśliwcami.  Takie założenia w oczywisty sposób mogą doprowadzić do katastrofy gdy się trafi na scenariusz z ograniczeniami co do liczby wystawianych jednostek naziemnych. (na lotnictwo silnik OG nie przewiduje ograniczeń)


OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 73  *  Average: 73

Current scenario: Białystok,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 640
Total army value: 372 , Current prestige is 968
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Witebsk , cap 3000, 12 turns prestige: 600
if V : +200, Witebsk , cap 3000, 15 turns prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 0 bars , 75 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 6/10 , Influence  , 0 kill , 0 pp (U:018)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 122 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:019)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 34 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Czołg
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 112 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 0 pp (U:008)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 0 bars , 88 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)

Artyleria
*  15 sFH18 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:031)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)

Killed: AD  4 ,  AT  4 ,  ATY  9 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  5 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  39
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    562 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    112 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    221 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    111 exp,      8 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     88 exp,      1 kill,      0 pp
Average:     88 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     68 exp,      0 kill,    372 pp
Average:     34 exp,      0 kill,    186 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    199 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    199 exp,      1 kill,      0 pp
Summary * 11 Units * 2 Leaders
 Total :   1138 exp,     21 kill,    372 pp
 Average:    103 exp,      2 kill,     34 pp


Player 1  Germany   has 31 units total:
Piechota : 10
Czołg :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  6
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Siły swoje rozdzieliłem na dwa samodzielne korpusy. Na północy 2 czolgi, zwiad, 2 ATY, 1 AT ,1 AD, saperzy i pionierzy szturmowi na poludniu reszta. Lotnictwo obsługiwało obydwie grupy w zależności od potrzeb.
Pośpiech był w tym scenie niewskazany. Zwłaszcza na początku armie należy przemieszczać w szyku ubezpieczonym (cały czas pod osłoną artylerii.
Na pólnocy po szybkim zlikwidowaniu zwiadu i przepędzeniu ruskich myśliwców rozwijając nieśpiesznie (bez bezpośredniego kontaktu z wrogiem) szyki doczekałem się sytuacji gdy wroga artyleria postanowiła dokonać odwrotu na wschód i południe.  Manewr ten zauważył mój recon co w rezultacie za sprawą ataku czołgów przyniosło zagładę będących w transporcie 3 ruskich  jednostek artylerii i 1 flaka.

Cięższe walki toczył korpus południowy ale dotyczyło to tylko pierwszego VH na jego drodze, dalej  poszło już jak po maśle.
W trakcie gry dokupiłem dalekosiężną (8 hex) artylerię średniego kalibru  10.5 sK18 


+++proto  Wespe


EDIT.
 Niestety zakładając ten wątek przez omyłkę nie zrobilem save'a po otrzymaniu prototypu i pierwszy proto (równiez artyleria tyle że holowana)  mi przepadł zmuszony bylem zrobić reload i tym razem gra nagrodzila mnie Wespe.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2012, 03:42:26 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #1 : Kwiecień 26, 2012, 07:02:24 »

Ja tak gram zazwyczaj i nie narzekam. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 27, 2012, 11:13:44 »

2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory

Przed grą dokupilem artylerię  15 K18,  oplot SdKfz 6/2.  Pz IVF1  i przezbroilem czołg z liderem równiez do  Pz IVF1.

OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
--
Campaign score: 151  *  Average: 75

Current scenario: Witebsk,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 1476 , Current prestige is 1193
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +150, Smoleńsk , cap 3500, 12 turns prestige: 600
if V : +150, Smoleńsk , cap 3500, 15 turns prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 123 exp , Germany , 1/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 163 exp , Germany , 5/10 , Influence  , 2 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 99 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 19 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 191 exp , Germany , 8/10 , 19 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 276 pp (U:079)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 1 bars , 106 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria
*  15 sFH18 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 0 bars , 66 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 34 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 600 pp (U:080)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 10 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:081)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 2 bars , 205 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD  8 ,  AT  8 ,  ATY 20 ,  INF 29 ,  REC  4 ,  TK 11 ,  FTR  4 ,  TB  0 ,  Total:  84
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    739 exp,      5 kill,      0 pp
Average:    148 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    473 exp,     47 kill,    276 pp
Average:    158 exp,     16 kill,     92 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    106 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    106 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    223 exp,      0 kill,    972 pp
Average:     56 exp,      0 kill,    243 pp
Obrona plot. *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     10 exp,      0 kill,    228 pp
Average:     10 exp,      0 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    205 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    205 exp,      2 kill,      0 pp
Summary * 15 Units * 2 Leaders
 Total :   1756 exp,     55 kill,   1476 pp
 Average:    117 exp,      4 kill,     98 pp


Player 1  Germany   has 36 units total:
Piechota : 13
Czołg :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  7
Obrona plot. :  2
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1


Tak jak w poprzednim scenariuszu podzieliłem armię na dwa korpusy północny i  nieco silniejszy południowy.
Grałem bez zbytniego pospiechu uważając żeby ani na moment na linii frontu nie zostawiać jednostek bez osłony artyleryjskiej. wrogie  VH zwłaszcza te na drodze południowego korpusu miały nieźle zorganizowaną obronę wspierana kombinacją artylerii i flaków tak że trzeba było dobrze przygotować natarcie zaczynając od wyeliminowania tego wsparcia. Przeważnie trzeba było poświęcić przynajmniej 2 kolejki na ostrzał artyleryjski i dopiero po tym ruszało się zdecydowanie do przodu czołgami i piechotą. Cały czas profilaktycznie zostawiam w zdobytych VH  jednostki zabezpieczające ale w tej kampanii jeszcze  nie zdarzyło się,  żeby był jakiś niespodziewany atak partyzantów na moich tyłach. Zastanawiam się czy będzie to  regułą,  jeśli tak to może nie warto osłabiać armii pozostawianiem jednostek na tyłach?

Straty własne:  brak, aczkolwiek kilka oddziałów core mocno się wykrwawiło.
BV 2 tury przed końcem
Proto: brak
Nowi liderzy: brak
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2012, 11:19:22 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 28, 2012, 02:20:40 »

3   Smoleńsk
Przed rozgrywką: zrobilem upgrade darmowej artylerii *15 sFH18 na *  21 cm K38, dokupiłem jeszcze  15 cm sFH 37(t) i 10.5 sK18 a w trakcie rozgrywki drugą samobieżną pelotkę.


OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 227  *  Average: 75

Current scenario: Smoleńsk,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 1000
Army cost: 2592 , Current prestige is 1508
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +150, Wielkie Łuki , cap 4000, 12 turns prestige: 800
if V : +150, Wielkie Łuki , cap 4000, 17 turns prestige: 800
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 135 exp , Germany , 4/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 125 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 3 bars , 327 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 36 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IIIG ,  , 2 bars , 270 exp , Germany , 6/10 , 23 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 1 bars , 170 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 276 pp (U:013)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 1 bars , 161 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 81 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 372 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 1 bars , 144 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 78 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 600 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 29 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 516 pp (U:082)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 33 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:083)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 26 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:039)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 2 bars , 282 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 12 ,  AT 13 ,  ATY 30 ,  INF 43 ,  REC  6 ,  TK 18 ,  FTR  6 ,  TB  0 ,  Total: 128
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    813 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    163 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    767 exp,     75 kill,    276 pp
Average:    256 exp,     25 kill,     92 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    161 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    161 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria *  6 Units * 0 Leaders
 Total :    472 exp,      2 kill,   1860 pp
Average:     79 exp,      0 kill,    310 pp
Obrona plot. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     44 exp,      1 kill,    456 pp
Average:     22 exp,      1 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    282 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    282 exp,      3 kill,      0 pp
Summary * 18 Units * 2 Leaders
 Total :   2539 exp,     88 kill,   2592 pp
 Average:    141 exp,      5 kill,    144 pp


Player 1  Germany   has 40 units total:
Piechota : 14
Czołg :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria : 10
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Rozgrywka w tym scenariuszu bliźniaczo podobna do poprzednich 3 etapów. Armia podzielona na dwa korpusy północny i południowy.  Precyzyjna nieśpieszna gra przy przełamaniu linii frontu bronionej  przez dobrze zaprojektowany system wzajemnie wspierających się licznych jednostek ATY, flaków i czołgów. Dalej po przełamaniu to już bułka z masłem, obrona już nie taka solidna i bliźniaczo podobna do tej którą można było zastać w poprzednich scenariuszach. Obrona VH położonych za linia frontu jak do tej pory zawsze posiadała jakieś luki. Raz był to brak drugiej artylerii innym razem brak flaka lub obrony plot a jak już były dwie wspierające się szt. artylerii to okazywało się że była tylko jedna jednostka czołgów która nie była w stanie ani zagrodzić dostępu do tych artylerii ani spowolnić parcia na przód moich armii.
Ruskie lotnictwo jak zwykle nie jest zagrożeniem, jedyną szkodę jaką może wyrządzić to rozpoznanie moich pozycji w pierwszych kolejkach (przed przełamaniem linii frontu) i wystawienie wykrytych jednostek na ostrzał ruskiej artylerii. Dlatego przezornie po uprzednim rozpoznaniu pozycji rosyjskich dział frontowych, należy starać się trzymać własne wojska lądowa poza ich zasięgiem, aż do chwili gdy będzie możliwa neutralizacja zagrożenia z ich strony.  Wystawienie się na ostrzał artylerii natychmiast prowokuje AI do poprawienia ataku ciężkimi tankami co w tej fazie gry może się skończyć bolesnymi stratami w naszej armii.

Straty własne:  brak, aczkolwiek jak zwykle kilka oddziałów  mocno się wykrwawiło.
BV 2 tury przed końcem
+++  Proto: StuG IIIF
Nowi liderzy: brak
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 30, 2012, 01:57:39 »

4   Wielkie Łuki

Przed bitwą zrobiłem mały remament w piechocie: jednostkę z liderem przezbroiłem na brandenburgerów, a inną jednostke na saperów (pioniere). Oprócz tego zwiększyłem do 4 swoja eskadrę czołgów




OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\EFILE_OG_Wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 301  *  Average: 75

Current scenario: Wielkie Łuki,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 2868 , Current prestige is 1528
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +150, Wiazma , cap 4500, 14 turns prestige: 700
if V : +150, Wiazma , cap 4500, 18 turns prestige: 700
if TV: +200, Rosław , cap 6000, 20 turns prestige: 700
if Ls: +250, Rosław , cap 6000, 20 turns prestige: 700

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 175 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 125 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 4 bars , 455 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 64 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVF1 ,  , 4 bars , 465 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 39 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 2 bars , 258 exp , Germany , 7/10 , Battlefield Intelligence  , 23 kill , 276 pp (U:013)
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 31 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 276 pp (U:108)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 1 bars , 183 exp , Germany , 3/10 , 1 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 147 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 372 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 1 bars , 184 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 136 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 600 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 82 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 516 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 49 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:018)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 32 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 3 bars , 331 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 20 ,  AT 20 ,  ATY 44 ,  INF 61 ,  REC  9 ,  TK 29 ,  FTR  9 ,  TB  0 ,  Total: 192
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF  1 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   3

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    861 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    172 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1209 exp,    130 kill,    552 pp
Average:    302 exp,     33 kill,    138 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    183 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    183 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     95 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     95 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria *  6 Units * 0 Leaders
 Total :    717 exp,      3 kill,   1860 pp
Average:    120 exp,      1 kill,    310 pp
Obrona plot. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     50 exp,      1 kill,    456 pp
Average:     25 exp,      1 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    331 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    331 exp,      6 kill,      0 pp
Summary * 20 Units * 4 Leaders
 Total :   3446 exp,    147 kill,   2868 pp
 Average:    172 exp,      7 kill,    143 pp


Player 1  Germany   has 41 units total:
Piechota : 11
Czołg :  8
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria : 11
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Był to najtrudniejszy jak fo tej pory scenariusz,  mogłoby być łatwiej gdybym inaczej zestawił skład korpusu działającego na południu. 3 czołgi wsparte 3 jednostkami artylerii ledwo sobie tam poradziło. Głównym problemem były silne ataki rosyjskich tanków wspieranych artylerią.  Już na samym początku pokaleczyły mi jedna z jednostek corowej piechoty, zwiad i jeden z AUX dywizjonów czołgów. Całe szczęście że drugi z AUX-owych czołgów dostał dobrego lidera owerwatch. Gdybym drugi raz miał grać ten scenariusz to  wzmocniłbym  ten odcinek samobieżnym anty tankiem co pozwoliłoby zapobiec stratom i gra byłaby łatwiejsza.
Na północy z kolei problemem była logistyka.  Trudny teren (rzeki) i mała ilość dróg sprzyjały korkom które opóźniały ofensywę mimo ze miałem tam sporą przewagę ogniową.


Straty własne: zaliczyłem pierwsze straty w tej kampanii: 3 jednostki AUX
BV 2 tury przed końcem
bez prototypu
Nowi liderzy: Overwhelming Attack i Battlefield Intelligence obaj w jednostkach czołgów.
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #5 : Maj 01, 2012, 04:38:10 »

5   Wiazma

Zakupy przed rozgrywką: samobiezny ppanc Sd Kfz 8/Flak 18, ATY  21 cm K38 i kolejna jednostka opl  SdKfz 6/2

OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 377  *  Average: 75

Current scenario: Wiazma,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 4264 , Current prestige is 1113
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +150, Wołokołamsk  , cap 5000, 13 turns prestige: 800
if V : +150, Wołokołamsk  , cap 5000, 18 turns prestige: 800
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 2 bars , 217 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 207 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 158 exp , Germany , 3/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 125 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 606 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 83 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 672 exp , Germany , 13/10 , Overwhelming Attack  , 59 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 3 bars , 339 exp , Germany , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 33 kill , 303 pp (U:013)
 Pz IVF1 ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 276 pp (U:020)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 2 bars , 213 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 134 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 178 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 360 pp (U:112)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 173 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 165 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 409 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 2 bars , 237 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 157 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 660 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 516 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 96 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 34 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 684 pp (U:113)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 67 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 14 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 228 pp (U:114)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 3 bars , 360 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 27 ,  AT 25 ,  ATY 59 ,  INF 79 ,  REC 12 ,  TK 42 ,  FTR 11 ,  TB  0 ,  Total: 255
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   5

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    929 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    186 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1700 exp,    182 kill,    579 pp
Average:    425 exp,     46 kill,    145 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    213 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    213 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    312 exp,      0 kill,    360 pp
Average:    156 exp,      0 kill,    180 pp
Artyleria *  7 Units * 0 Leaders
 Total :    955 exp,      4 kill,   2641 pp
Average:    136 exp,      1 kill,    377 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :     99 exp,      1 kill,    684 pp
Average:     33 exp,      0 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    360 exp,      8 kill,      0 pp
Average:    360 exp,      8 kill,      0 pp
Summary * 23 Units * 4 Leaders
 Total :   4568 exp,    203 kill,   4264 pp
 Average:    199 exp,      9 kill,    185 pp


Player 1  Germany   has 49 units total:
Piechota : 14
Czołg :  5
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria : 12
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



Rozgrywkę zakończyłem na 4 tury przed limitem BV. Klucz do zwycięstwa jak zwykle leżał w precyzyjnej  zwłaszcza na początku grze czołgami i artylerią .  Jak ważną rolę pełnią czołgi  w mojej armii pokazują statystyki. Czołgi zniszczyły 182 spośród 255 rozbitych jednostek wroga.

Samo przełamanie linii frontu bliźniaczo podobne do tego w pierwszych 3 scenariuszach. Taki  debiut gram juz prawie na pamięć. Tak jak poprzednio podzieliłem armię na dwa korpusy północny i południowy. Tak jak w trzech pierwszych scenach na podstawie ukształtowania terenu łatwo było przewidzieć z jakiego rodzaju frontami będą miały do czynienia poszczególne korpusy.  Na północy można się było spodziewać licznych jednostek pancernych wspieranych artylerią i flakami a na południu drogę zamykał VH i  wiadomo było że będzie broniony przez piechotę i kilka jednostek artylerii i flaków.

Pierwszą kolejkę rozegrałem "na radar" bez bezpośredniego kontaktu z wrogiem. Celem było ostrożne rozpoznanie (bez pozostawienia jednostek w polu widzenia Iwana) i  przygotowanie artylerii i czołgów do ataku w następnej turze.
Tym razem udało mi się zrobić kilka screenów obrazujących rutynowe przełamanie linii frontu w drugiej turze gry.

I.  Działania na południu. (2 tura)
W tej turze padał deszcz widoczność więc była ograniczona ale pozwalała na bezkarne rozpoznanie moimi 3 samolotami.

Obronę frontowego VH rozbiłem używając tylko jednego  czołgu wspieranego ogniem artylerii i w pierwszej fazie przez sztab.



Na obrazku widać pierwszą fazę ataku. (nie wiem dlaczego na tym zrzucie nie została uwieczniona animacja deszczu)
 Rozpoczęło się od rozjechania piechoty, która stała na heksie aktualnie zajmowanym przez czołg.  Miałem do dyspozycji 6 sztuk artylerii, padał deszcz więc   należało  używać jej bardzo  rozsądnie żeby wystarczyło na całą zaplanowaną szarżę.  W pierwszej szarży oprócz strzału z artylerii wspierał mojego tanka również widoczne na obrazku: sztab i recon (wsparty sztabem wykonał ostatnie uderzenie zmiękczające na blokujaca drogę jednostke piechoty).


 Heks oznaczony cyfrą "1" zajmowała ruska artyleria, która została rozbita w drugiej kolejności. Pod numerem "2"  ukrywa się się kolejna jednostka artylerii (tym razem w transporcie). Po jej zniszczeniu  następnym celem czołgu będzie widoczna na zrzucie pelotka, a po niej stojąca obok niej trzecia jednostka artylerii ( moja artyleria ostrzelała ją  podobnie jak i  pierwszą artylerię na  początku tury gdy tylko wykrył ją myśliwiec).

A to już sytuacja na koniec tury:



Mój czołg po 5 overrunach (3 x ATY, 1x OPL, 1 xINF) stoi sobie na  oczyszczonych tyłach wroga.  Jednostka w transporcie to wrogi fla,k który zginie w następnej kolejce kończącej zmagania o ten VH .

Sytuacja po ruchu AI ( na początku mojej 3 kolejki):




II.  Działania na północy. (2 tura)



Na obrazku widać sytuacje po pierwszych szarżach moich czołgów. Żólte plamki to miejsca w których stała sowiecka artyleria, a  heksy oznaczone na czerwono zajmowały dwa blokujące dostęp do artylerii  ruskie flaki (był jeszcze trzeci flaK ale stacjonując nieco dalej na północnym wschodzie  tymczasowo mi nie przeszkadzał). (Padający deszcz ogranicza widoczność więc trudno było zrobić screena na którym widoczne byłyby wszystkie jednostki nieprzyjaciela).

Oprócz artylerii i czołgów kluczową rolę w moim planie odegrali brandenburgerzy na obrazku widoczni (w transporcie)  obok mojego czołgu.  Nie miałem wystarczającej siły ognia, żeby zniszczyć oba ruskie ciężkie czołgi.  Postanowiłem  rozwalić jeden z nich używając do tego ppanców i czołgów, które dostały combat support od brandenburgerów.   Na drugiego zabrakło siły więc jedyne co mi pozostało to przeczekanie ataku w bezpiecznym szyku obronnym (kombinacja brandenburgerów, ppanc i czołgów.

Sytuacja przed kolejka AI:



brandenburgerzy
aktywna artyleria
ppanc
czołgi

Tak przygotowany czekałem na kontrę AI

A oto sytuacja po ruchu AI.



Posilki Iwana przybyly za późno Cheesy. Zaatakował czołgami mojego recona (jedyna nie broniona przez anty tanki jednostkę).
Zemsta była słodka,  ciężkie czołgi Iwana i artyleria (na transporcie) podobnie jak i inne jednostki w tej okolicy za chwile zostały zniszczone. bez żadnych strat .

Po  przełamaniu linii frontu  walki o pozostałe VH to już była bułka z masłem.  W tej fazie gry pozwoliłem sobie na mniej ostrożną grę  co zakończyło się utratą 2  jednostek aux i pokaleczeniem kilku jednostek core.

Straty własne: : 2 jednostki AUX
BV 4 tury przed końcem
bez prototypu
Nowi liderzy: brak









 
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2012, 11:38:54 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #6 : Maj 01, 2012, 07:04:20 »

Wspaniały opis. Gratuluję i dziękuję.
I oby tak dalej, chociaż sądząc po godzinie publikacji ... trudna to była praca  Wink
ale mam nadzieję, że satysfakcjonująca, bo dla czytelników na pewno  Roll Eyes
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #7 : Maj 02, 2012, 10:23:24 »

Opis- rewelacyjny, zrzuty przejrzyste, modelowy opis. Dzięki. Wink Oby więcej!!!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #8 : Maj 02, 2012, 10:05:26 »

6   Wołokołamsk

Już po analizie heksów rozstawienia domyślałem się, że może być ciężko. Nie lubię takich scenariuszy. Heksy rozstawienia były na całej zachodniej granicy mapy.  W tej sytuacji zawsze można popełnić błędy w rozstawieniu.  Na skraju mapy miałem na szczęście dwa heksy SH jeden na północy drugi na południu. Wykorzystałem to nie rozstawiając od razu wszystkich jednostek. Jedynie środkowy sektor trzeba było obstawić w ciemno. Po analizie ukształtowania terenu postanowiłem wystawić tu ponad połowę posiadanej artylerii do tego najsilniejsza jednostka czołgów, 2 pelotki, anty tank no i oczywiście brandenburgerzy.

Zakupy postanowiłem zrobić dopiero w trakcie pierwszej kolejki, gdy już mniej więcej będzie wiadomo 
co i gdzie mnie czeka.

Zakupy:
REC: PSW 231
2xAT: Sd Kfz 8/Flak 18






OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 456  *  Average: 76

Current scenario: Wołokołamsk ,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 840
Army cost: 5164 , Current prestige is 1249
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +100, Jachroma , cap 5500, 12 turns prestige: 750
if V : +100, Jachroma , cap 5500, 16 turns prestige: 750
if TV: +350, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 20 turns prestige: 750
Ls: Loss , turn prestige: 750

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 2 bars , 241 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 227 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 5 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 187 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 738 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 100 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 927 exp , Germany , 13/10 , Overwhelming Attack  , 74 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 3 bars , 379 exp , Germany , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 39 kill , 303 pp (U:013)
 Pz IVF1 ,  , 1 bars , 153 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 276 pp (U:020)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 2 bars , 245 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
 PSW 231 ,  , 0 bars , 48 exp , Germany , 1/10 , 0 kill , 180 pp (U:109)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 1 bars , 171 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 2 bars , 255 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 360 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 49 exp , Germany , 1/10 , 0 kill , 360 pp (U:052)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 50 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 360 pp (U:108)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 195 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 184 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 409 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 3 bars , 310 exp , Germany , 12/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 194 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 660 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 114 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 516 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 149 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 372 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 63 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 684 pp (U:022)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 103 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 14 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:023)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 4 bars , 441 exp , Germany , 5/10 , 9 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 33 ,  AT 31 ,  ATY 75 ,  INF 99 ,  REC 15 ,  TK 51 ,  FTR 13 ,  TB  0 ,  Total: 317
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   6

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1033 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    207 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   2197 exp,    227 kill,    579 pp
Average:    549 exp,     57 kill,    145 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    293 exp,      2 kill,    180 pp
Average:    147 exp,      1 kill,     90 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    525 exp,      2 kill,   1080 pp
Average:    131 exp,      1 kill,    270 pp
Artyleria *  7 Units * 0 Leaders
 Total :   1209 exp,      7 kill,   2641 pp
Average:    173 exp,      1 kill,    377 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    169 exp,      1 kill,    684 pp
Average:     56 exp,      0 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    441 exp,      9 kill,      0 pp
Average:    441 exp,      9 kill,      0 pp
Summary * 26 Units * 4 Leaders
 Total :   5867 exp,    258 kill,   5164 pp
 Average:    226 exp,     10 kill,    199 pp


Player 1  Germany   has 47 units total:
Piechota : 14
Czołg :  5
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria : 11
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Piechota :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Rozgrywka tym razem nie była łatwa.  Przełamanie frontu trochę trwało a to za sprawą licznych jednostek czołgów, którymi nie można  było się zająć przed neutralizacją artylerii. Walcząc z artylerią musiałem tak ustawiać swoje jednostki aby przetrwały atak sowieckich czołgów w następnej turze. A kontry rosyjskich czołgów były naprawdę silne. Sowieci potrafili zaatakować nawet 4 czołgami w jednym miejscu.  przez 4 tury trwały takie właśnie walki, po 4 turach sowietom zabrakło jednostek pancernych na pierwszej linii (która tym razem była  wielowarstwowa i obejmowała prawie całą zachodnią połówkę mapy)  i kontratak już nie nastąpił. Wreszcie mogłem rozpocząć blitzkrieg nie przesadzając zbytnio z ostrożnością.  Heksy na tyłach z nielicznymi jednostkami pancernymi nie były już zbyt trudne do zdobycia, wiedząc że mam sporą przewagę siły ognia ruszyłem brawurowo do przodu zabezpieczając się tylko na tyle żeby zminimalizować ryzyko utraty jednostek. Sporo jednostek AUX i CORE zostało w tej fazie mocno pokaleczonych. "Ranne" jednostki natychmiast odsyłałem na bezpieczne tyły.
Ostatecznie straciłem tylko jedną auxową jednostkę ppanc.

Straty własne:  1 jednostka AUX
BV w 8 turze
+++  Proto: 17 K18
Nowi liderzy: brak


« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2012, 03:06:28 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #9 : Maj 04, 2012, 04:37:59 »

7   Jachroma

Bez zakupów.

OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 535  *  Average: 76

Current scenario: Jachroma,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 5280 , Current prestige is 2102
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +100, Moskwa latem , cap 6000, 15 turns prestige: 800
if V : +100, Moskwa latem , cap 6000, 18 turns prestige: 800
if TV: +250, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 20 turns prestige: 800
if Ls: +400, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 20 turns prestige: 800

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 2 bars , 272 exp , Germany , 5/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 266 exp , Germany , 11/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 193 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 872 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 115 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 1130 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 90 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 4 bars , 424 exp , Germany , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 48 kill , 331 pp (U:013)
 Pz IVF1 ,  , 2 bars , 269 exp , Germany , 10/10 , 25 kill , 276 pp (U:020)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 2 bars , 247 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
 PSW 231 ,  , 0 bars , 71 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 180 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 235 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 2 bars , 274 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 360 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 360 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 69 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 360 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 293 exp , Germany , 11/10 , Devastating Fire  , 1 kill , 0 pp (U:003)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 2 bars , 225 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 409 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 3 bars , 329 exp , Germany , 13/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 231 exp , Germany , 11/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 660 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 144 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 567 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 180 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 409 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 684 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 30 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 162 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 228 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 38 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:023)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 542 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 0 pp (U:009)

Killed: AD 42 ,  AT 37 ,  ATY 90 ,  INF 117 ,  REC 18 ,  TK 61 ,  FTR 16 ,  TB  1 ,  Total: 382
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   6

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1109 exp,     12 kill,      0 pp
Average:    222 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   2695 exp,    278 kill,    607 pp
Average:    674 exp,     70 kill,    152 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    318 exp,      3 kill,    180 pp
Average:    159 exp,      2 kill,     90 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    673 exp,      2 kill,   1080 pp
Average:    168 exp,      1 kill,    270 pp
Artyleria *  8 Units * 2 Leaders
 Total :   1527 exp,      8 kill,   2729 pp
Average:    191 exp,      1 kill,    341 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    252 exp,      1 kill,    684 pp
Average:     84 exp,      0 kill,    228 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    542 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    542 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 27 Units * 7 Leaders
 Total :   7116 exp,    317 kill,   5280 pp
 Average:    264 exp,     12 kill,    196 pp


Player 1  Germany   has 48 units total:
Piechota : 13
Czołg :  6
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria : 11
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1


Lubię scenariusze w których  strategia podziału własnych sił sama się narzuca.  Rzeka płynąca z północy na południe dzieli mapę na dwie nierówne części: wąską i mocno zalesioną  zachodnią z jednym tylko VH i  zajmującą resztę mapy część wschodnią na której duże połacie czystego terenu były wymarzoną areną dla działań jednostek pancernych.

Położenie  heksów rozstawienia pozwalało na opracowanie  agresywnej taktyki. Moim zdaniem kluczowa dla odniesienia błyskotliwego zwycięstwa była tym razem pierwsza kolejka, a w zasadzie pomysł na rozstawienie własnych sił dzięki któremu można było zrealizować blitza już w 1 kolejce zanim AI zdążył użyć swojej artylerii i wzmocnić obronę frontowego VH licznymi  jednostkami pancernymi.




I.  Wstępne rozstawienie



Jak widać na zrzucie, bliskość ruskiego VH narzuca agresywna taktykę "jeśli nie my ich to oni nas".  Wiadomo jednostki obu stron leżą w odległości umożliwiającej wzajemny ostrzał już od pierwszej tury gry.
Zrzut obrazuje sytuację przed pierwszą turą. Są tu jednostki AUX i kilka niezbędnych dla mojej strategi jednostek CORE.
Moim celem będzie możliwie dokładne oczyszczenie z artylerii i  flaków całego terenu będącego w zasięgu moich dwóch najsilniejszych jednostek pancernych  i artylerii.

Na dwóch najbardziej wysuniętych heksach ustawiłem dwie jednostki czołgów z liderami (zasięg ruchu 7 hex). Jednostki te i ich zasięg oznaczone są kolorem niebieskim.
Czerwonym  X zaznaczony jest kluczowy dla mojej strategii heks.  Najważniejsze jest to, ze jest to najbardziej wysunięta w stronę frontu część mojego SH (supply hexa). To na ten heks będą wyprowadzane w pierwszej kolejce (już po rozpoznaniu sił przeciwnika) pozostałe przewidziane do użycia na tym odcinku frontu jednostki core.  Z myślą o artylerii która będzie oddawała z tego heksa swoje pierwsze w tej bitwie strzały "wzmocniłem" ten heks sztabem i brandenburgerami (combat support) oznaczonymi czerwonymi kropkami.  Wystawiłem również jedną z corowych artylerii wspierających mającej zasięg ognia 6 hex (biała kropka). 

Struktura jakościowa mojej artylerii od samego początku kampanii ustawiona jest pod agresywne granie. Dlatego na 8 sztuk artylerii mam tylko 2 jednostki wspierające, reszta to jednostki bombardujące, które nie tracą amunicji na wsparcie obronne i przede wszystkim maja najważniejszą dla moich czołgów zaletę: daleki zasięg ognia (7 - 9 heksów). W opisywanej sytuacji tak się akurat dobrze składa, że zasięg mojch artylerii wprowadzanych do bitwy z oznaczonego heksa niemal idealnie pokrywa się z zasięgiem dwóch wyznaczonych do akcji jednostek pancernych.

II. 1 kolejka - rozpoznanie.



Zwiad wykrył 4 sowieckie jednostki artylerii. Rozkaz brzmi: zniszczyć wykrytą artylerię, pozostawiając siły w szyku obronnym w oczekiwaniu prawdopodobny  kontratak pancerny Iwana.

Do tej akcji użyłem całą posiadaną artylerię.  Już po akcji odesłałem jedna jednostkę artylerii AUX do wsparcia niewielkiego korpusu który miał operować z SH położonego na zachód od rzeki.
Do uzupełnienia tamtejszego korpusu AUX przeznaczyłem niewielkie siły z mojej armii core  (1 czołg, 1 recon, 2 jednostki piechoty i 1 samobieżny ppanc).  Postanowiłem spróbować wdrożyć w życie pomysł Gustlika i nie rozpoczynać żadnych ruchów za rzeką, dopóki nie będę miał pewności, że eskadra ciężkich czołgów sowieckich spodziewana po tamtej stronie rzeki  nie ruszyła z odsieczą na główny kierunek natarcia mojej armii. Pewność taką uzyskałem  po 3 kolejkach gry i dopiero wtedy ruszyłem z natarciem z zachodniego SH.

Tymczasem po wykonaniu zadania, sytuacja na koniec 1 kolejki przed ruchem AI wyglądała następująco:



sztab i brandenburgerzy 
czołgi
ppanc
artyleria wspierająca
obrona plot

 Iwan w swoim ruchu wykonał próbę ataku/rozpoznania lotniczego (ataki powstrzymała moja obrona plot) i  cięzkim tankiem zaatakował jeden z moich czołgów (wynik starcia 3:1 na korzyść mojej jednostki).

A oto sytuacja na początku mojej 2 kolejki już  po wstępnym rozpoznaniu:



Jak widać wsparcie pancerne w ilość 5 sztuk (jeden czołg jest na razie niewidoczny) spóźniło się. Pozbawione osłony artyleryjskiej czołgi staną się łatwym łupem.  Tę widoczna czwórkę załatwiłem bez użycia artylerii, wystarczyły 2 czołgi core i "zmiękczające" uderzenia  3 samobieżnych ppanców, które mając 2 polowy zasięg strzału mogły bezkarnie atakować rosyjskie tanki.

Teraz pozostało rozdzielić armię na dwa korpusy i ruszyć na pd-wsch i pd-zach w kierunku kolejnych VH przeciwnika.

Jeszcze na koniec zrzucik z początku 4 tury kiedy wreszcie uzyskałem pewność, że pancerna eskadra zza rzeki przeszła na wschodnią stronę i mogłem ruszyć z ofensywą po zachodniej stronie. W górnym lewym rogu obrazka widać cześć korpusu który cierpliwie czekał na tę chwilę od początku scenariusza.



Oczywiście nie muszę mówić co się stało z 4 rosyjskimi czołgami (jeden KV na razie niewidoczny) którym nie pomogło nawet wsparcie dwóch jednostek artylerii i dalekosiężnej (2 heksy) armaty ppanc.  Może przy okazji warto zwrócić uwagę na szyk obronny mojej armii.  Atak rosyjskiej eskadry na taka kombinację czołgów, ppanc i artylerii byłby samobójstwem, zwłaszcza, że   juz  na początku kolejki przy pomocy jednego z czołgów i artylerii zniszczyłem ruską artylerię, a dalej to już był standard, pepance +Artyleria + czołgi i ruskie tanki przestały istnieć.


Bardzo przyjemny scenariusz.

Straty własne:  brak
BV  4 tury przed limitem
Proto: brak
Nowi liderzy:  2 liderów w artylerii i 1 w myśliwcu






















« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 05:18:57 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #10 : Maj 04, 2012, 08:10:07 »

Rewelacyjny opis, mam tylko uwagę, przy tym wspomnieniu o ataku ciężkiego czołgu, to chyba się pomyliłeś, bo tam widzę T34- zrzut nr 4. Taktykę Twą prześledziłem, w pełni odpowiada mojej, czyli bez zbędnej brawury, pełna asekuracja. Wink W pierwszej turze miałeś szczęście, że nie była atakowana artyleria dalekiego zasięgu, bo akurat ona nie była asekurowana pelotką. Swoją drogą ładnie ten Iszak (I-16) dostał od pelotki, skoro tylko 4/10 zostały... Miał wcześniej lidera?

Tylko dwie artylerie wspierające? Bardzo ryzykownie grasz pod tym względem... Ja mam pod tym względem obsesję, bez 4 czeskich piętnastek bym nie ruszał w pole. W ogóle tych 10,5cm nie używam, zawsze miałem wrażenie, że one bardziej ?opukują? niż szkodzą wrogowi... Tylko zasięg za nimi dla mnie przemawia... W te 21cm nigdy nie inwestuje, bo wydają mi się ogromnie przewartościowane prestiżem, a nie pomagają, jeszcze tylko 4 jednostki amunicji...
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 08:17:35 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #11 : Maj 04, 2012, 03:00:01 »

@Zsamot dzięki za recenzję i ciekawe uwagi.

Rzeczywiście, dwie jednostki artylerii położone na tyłach nie były asekurowane przez pelotki. Popełniłem mały błąd przy ustawieniu tej pelotki na pn zach. od VH.  Powinna raczej stać na sąsiednim heksie, który zajmuje myśliwiec.  Kiedy to zauważyłem nie dało się już cofnąć ruchu.  Jednak w sumie ryzyko strat z powodu ataku lotnictwa było minimalne. Po pierwsze Iwan praktycznie nie dysponuje bombowcami (w tym scenie akurat miał 1 bombowca) a myśliwce dużej krzywdy nie robią. A po drugie  żeby zaatakować którąś z tych dwóch jednostek artylerii najpierw musiałyby je namierzyć,  a szanse na takie zdarzenie oceniłem na nikłe Cheesy.  I-16 dostał lidera w trakcie ataku (nie pamiętam czy podczas swojego ataku czy może wtedy gdy już w mojej turze atakowała go moja pelotka. Zrzut ekranu zrobiłem po kilku ruchach własnymi jednostkami (przeważnie zwiadem ale mogłem tez sobie strzelić pelotką gdyż zazwyczaj pierwsze co robię w swojej kolejce  to strzały pelotkami)

Tylko dwie artylerie wspierające. Na razie tak się składa, że to ja mam inicjatywę i to ja atakuje Iwana więc bardziej potrzebne mi są artylerie dalekosiężne gdyż kluczowe jest przygotowanie przedpola pod szarże moich czołgów. Nie mam przekonania co do  skuteczności wsparcia artyleryjskiego przeciwko atakom pancernym a jednostek piechoty i wrażliwych na atak jednostek artylerii praktycznie nie używam  ani do bezpośrednich ataków (piechota) ani na pierwszej linii artyleria. Więc artyleria wspierająca która jest niezastąpiona przy obronie atakowanej  piechoty na razie nie jest najważniejsza. Zwróć uwagę na to że, do rzadkości należą sytuacje kiedy AI ma sposobność do zaatakowania moich jednostek. Zanim nadejdzie tura przeciwnika moje czołgi i artyleria bombardująca pozbawiają AI atutów w postaci artylerii i zwiadu. Ślepe czołgi rosyjskie mogą co najwyżej zaatakować któryś z moich czołgów  i mają duże szczęście jeżeli uda im się trafić na czołg nie chroniony przez ppanca. Tak było i w tym scenariuszu kiedy atakował  T34- zrzut nr 4.  Zauważ, że Iwan miał tylko jedną możliwość ataku na mój czołg bo tylko ten jeden heks wokół atakowanego czołgu nie był chroniony przez ppance.
Uwielbiam 21, są kosztowne ale bardzo skuteczne w zmiękczaniu czołgów i okopanej piechoty. Niewielka ilość amunicji nie jest tu wielka wadą bo i tak jeden magazynek wystarcza aż na 4 tury a przez pierwsze 4 tury zazwyczaj toczą się kluczowe walki a później jest czas na uzupełnienia paliwa i amunicji. 
6 jednostek dalekosiężnej ATY * 4 tury = 24 ataki = 24  kluczowe jednostki przeciwnika rozjechane przez czołgi (bez żadnych strat własnych). Przy takich stratach przeciwnikowi zazwyczaj brakuje argumentów do skutecznego kontrataku.

 Mam na razie tylko dwie 21, ale zamierzam stopniowo zwiększać kaliber pozostałych jednostek zwłaszcza jeżeli któraś z lżejszych artylerii dostanie dobrego lidera (dev fire czy tego od zmniejszonego zużycia amunicji to również przerobie je na 21). Niestety z Army  Cap muszę się liczyć, ale stać mnie na inwestowanie w artylerię bo nie muszę obciążać limitu AC drogim lotnictwem.

Jeszcze odnośnie artylerii wspierającej. Nie jest z nią aż tak tragicznie. Mam co prawda tylko dwie w składzie core ale w każdym scenariuszu dostaję minimum 3 dodatkowe artylerie wspierające od  AUX
 
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 03:39:24 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #12 : Maj 04, 2012, 03:52:31 »

Przy okazji skoro już mówimy o Army Cap może ktoś wyjaśni mi dlaczego koszt mojej armi + prestiż przekracza limit AC?
Czy prestiż nie powinien być obcięty tak aby nie przekroczyć  limitu AC?

Current scenario: Jachroma,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 5280 , Current prestige is 2102
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +100, Moskwa latem , cap 6000, 15 turns prestige: 800
if V : +100, Moskwa latem , cap 6000, 18 turns prestige: 800
if TV: +250, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 20 turns prestige: 800
if Ls: +400, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 20 turns prestige: 800

Zapisane

Gratia gratiam parti
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #13 : Maj 04, 2012, 07:11:56 »

Bo limit JC ograniczy Ci zdobywane punkty tylko "za zwycięstwo".
Natomiast pkt. zdobywane za miasta (VH, porty, SH, lotniska, itp.) oraz pkt. za każdą turę
otrzymasz zawsze i dlatego możesz przekroczyć limit.

Czyli w twoim przykładzie, gdyby wartość twojej armii już przekraczała limit, a zdobyłbyś BV w ostatniej turze
i zająłeś wszystkie miasta to w tej bitwie zdobyłbyś:

All map prestige is: 320
15 turns prestige: 800


ale utraciłeś (bo przekraczasz limit) premię za zwycięstwo, czyli:

BV: +100

W rzeczywistości prawie tak było, skończyłeś jednak w 11 turze, wiec trzeba by w Suite zobaczyć ile dla tur 12-15 było pkt. (bo nie zawsze musi być tyle samo).
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 07:13:55 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #14 : Maj 04, 2012, 10:17:57 »

Kurcze, ale to nie fair, bo dlaczego gracz musi znać suite, by takie detale mu nie umknęły?

Derwiszx- z przyjemnością czytam Twe opisy i popróbuję tego zamysłu. Co do dział to jednak mam spokojniejszą głowę mając potężne wsparcie. Wink  I rzeczywiście są w stanie powstrzymać nawet KW.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.147 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)