Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 09:27:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2, 100%  (Przeczytany 48361 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #15 : Maj 06, 2012, 10:47:32 »

8   Moskwa latem

Przed rozgrywka zrobiłem upgrade jednej jednostki piechoty na brandenburgerów i jednej lekkiej artylerii na cięzką 21"
Już w pierwszej kolejce sytuacja zmusiła mnie do zakupienia zwiadu lotniczego,  tymczasowo   dokupiłem  więc dwa " fafiki"
czyli  Fi 156. Lądowym zwiadem ciężko byłoby szybko i skutecznie namierzyć licznie występującą sowiecka artylerię.
Porównując statystyki wyliczyłem, że Iwan miał w tym scenariuszu do dyspozycji aż 20 jednostek artylerii.

 
OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
--
Campaign score: 570  *  Average: 71

Current scenario: Moskwa latem,  VH prestige is 840 ,  All map prestige is: 1480
Army cost: 6270 , Current prestige is 1917
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 700
V : Win , turn prestige: 700
if TV: +250, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 16 turns prestige: 700
if Ls: +400, Ofensywa Zimowa , cap 7000, 16 turns prestige: 700

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 346 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 2 bars , 273 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 2 bars , 232 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 972 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 127 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVF1 ,  , 5 bars , 1526 exp , Germany , 12/10 , Overwhelming Attack  , 107 kill , 0 pp (U:002)
 Pz IVF1 ,  , 5 bars , 501 exp , Germany , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 61 kill , 358 pp (U:013)
 Pz IVF1 ,  , 3 bars , 365 exp , Germany , 11/10 , Extended Front  , 32 kill , 303 pp (U:020)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 3 bars , 344 exp , Germany , 5/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
 PSW 231 ,  , 0 bars , 86 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 180 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 2 bars , 288 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 3 bars , 361 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 360 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 128 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 360 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 98 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 360 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 349 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 268 exp , Germany , 12/10 , 3 kill , 820 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 3 bars , 368 exp , Germany , 13/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 272 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 720 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 1 bars , 168 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 567 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 2 bars , 243 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 372 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 684 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 162 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 228 pp (U:023)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 586 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 16 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 33 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 240 pp (U:162)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 10 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 240 pp (U:163)

Killed: AD 50 ,  AT 43 ,  ATY 110 ,  INF 139 ,  REC 20 ,  TK 73 ,  FTR 19 ,  TB  1 ,  Total: 455
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF  3 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   7

BV  7
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1229 exp,     12 kill,      0 pp
Average:    246 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   3364 exp,    327 kill,    661 pp
Average:    841 exp,     82 kill,    165 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    430 exp,      3 kill,    180 pp
Average:    215 exp,      2 kill,     90 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    875 exp,      2 kill,   1080 pp
Average:    219 exp,      1 kill,    270 pp
Artyleria *  8 Units * 3 Leaders
 Total :   1844 exp,     13 kill,   3163 pp
Average:    231 exp,      2 kill,    395 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    266 exp,      2 kill,    706 pp
Average:     89 exp,      1 kill,    235 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    586 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    586 exp,     16 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     43 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     22 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 29 Units * 9 Leaders
 Total :   8637 exp,    375 kill,   6270 pp
 Average:    298 exp,     13 kill,    216 pp


Player 1  Germany   has 76 units total:
Piechota : 25
Czołg :  7
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  9
FlaK :  1
Artyleria : 19
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 1 units total:
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



Grę rozpocząłem z założeniem, że wykorzystam najdłuższą ścieżkę kampanii,  więc zamiast o BV grałem tylko o TV.



Plan był następujący.
Podzieliłem swoje siły na dwa korpusy dobierając ich skład tak aby uzupełniał się z siłami AUX dostępnymi na dwóch zaznaczonych strzałkami kierunkach natarcia.

Wykorzystałem tylko te heksy rozstawienia które położone były w pobliżu moich dwóch SH leżących na zachodnich krańcach mapy.  Pozostałe heksy rozstawienia na północy i wschodzie całkowicie pominąłem.
Stacjonujące tam siły AUX  podciągnąłem maksymalnie blisko do sowieckich pozycji ale tak, by pozostawały poza zasięgiem widzenia wroga i ustawiłem w szyku obronnym .  Artylerię w tamtych rejonach pogrupowałem po 2 sztuki. A następnie przy pomocy zwiadowców ostrożnie tak żeby zwiad po akcji mógł się wycofać z pola widzenia przeciwnika wykrywałem najbliższe jednostki ruskiej artylerii po czym niszczyłem tę artylerią bateriami własnej. Po zniszczeniu wszystkich ATY w danym rejonie przenosiłem artylerie w inne miejsce na obrzeżach miasta i manewr powtarzałem.

Z kolei na zachodzie  było nieśpieszne metodyczne niszczenie wszystkiego co żyje (czasu na to było aż nadto ), poczynając od artylerii i czołgów.
Na początku jeszcze zanim główne siły dotarły do miasta udało mi się wywabić i zniszczyć sporo groźnych (4-5 belek dośw.) ruskich czołgów stacjonujących na zach. obrzeżach miasta.
Wykorzystywałem do tego jednostki AUX wystawiając je na wabia w pobliżu stacjonujących na przedpolu ruskich jednostek.
Jedna z takich sytuacji na zrzucie poniżej.



Pozbawione wsparcia artyleryjskiego czołgi były łatwym łupem, zwłaszcza, że moje pepance umiejętnie rozstawione mogły je bezkarnie  ostrzeliwać same będąc poza zasięgiem ich ognia. Czołgom pozostało już tylko przy pomocy szarż postawić kropkę nad "i" .

Straty własne:  1 jednostka AUX (o ile dobrze pamiętam)
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2012, 02:42:45 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #16 : Maj 08, 2012, 04:27:45 »

9   Ofensywa Zimowa

Przed rozgrywką.
Dokonałem upgrade'u moich czołgów. W ofercie pojawiły się "trofiejne"  PzKpfw 747(r) czyli rosyjskie T-34. To doskonałe jak na ten okres czołgi.  Fantastyczna mobilność (ruch 7 hex, paliwo 90!)  i niezła artyleria zamieniają ten czołg w maszynkę do zabijania przy pomocy overrunów.  Z kampanii "Gambit Guderiana" zapamiętałem, że były one znacznie efektywniejsze niż mające większy zasięg ognia i troszeczkę lepszą artylerię ale za to mniejszy o 1 hex ruch PZ IV F2. Oczywiście prawdopodobnie wszystko zależy od tego z jakim przeciwnikom i w jakim terenie przyjdzie się mierzyć, jednak do szarż ze względu na mobilność  na pewno bardziej przydatne są 747 którym jednopolowy zasięg strzału w takiej sytuacji w niczym nie przeszkadza.
Oprócz czołgów zmodernizowałem również rozpoznanie, zastępując PSW 231 dysponujacymi większa siłą ognia 250/10.


OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 647  *  Average: 71

Current scenario: Ofensywa Zimowa,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 560
Army cost: 6436 , Current prestige is 1352
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Rżew , cap 9000, 16 turns prestige: 800
if V : +900, Rżew , cap 9000, 22 turns prestige: 800
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 363 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 301 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 265 exp , Germany , 1/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1127 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 148 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1747 exp , Germany , 14/10 , Overwhelming Attack  , 122 kill , 0 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 618 exp , Germany , 12/10 , Battlefield Intelligence  , 74 kill , 345 pp (U:013)
 PzKpfw 747(r) ,  , 4 bars , 489 exp , Germany , 11/10 , Extended Front  , 42 kill , 316 pp (U:020)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 4 bars , 458 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 147 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 327 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 4 bars , 488 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 396 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 179 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 360 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 360 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 408 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 290 exp , Germany , 12/10 , 3 kill , 820 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 4 bars , 401 exp , Germany , 13/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 15 K18 , SdKfz 7 ,  , 3 bars , 306 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 720 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 200 exp , Germany , 11/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 567 pp (U:017)
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 2 bars , 296 exp , Germany , 12/10 , 2 kill , 446 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 173 exp , Germany , 11/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 752 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 81 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 221 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 52 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:023)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 624 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 43 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 25 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)

Killed: AD 60 ,  AT 48 ,  ATY 130 ,  INF 163 ,  REC 23 ,  TK 85 ,  FTR 21 ,  TB  2 ,  Total: 532
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  1 ,  INF  7 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  12

BV  8
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1307 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    261 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   3981 exp,    386 kill,    661 pp
Average:    995 exp,     97 kill,    165 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    605 exp,      4 kill,    168 pp
Average:    303 exp,      2 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1126 exp,      4 kill,   1116 pp
Average:    282 exp,      1 kill,    279 pp
Artyleria *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   2155 exp,     14 kill,   3305 pp
Average:    269 exp,      2 kill,    413 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    392 exp,      2 kill,    706 pp
Average:    131 exp,      1 kill,    235 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    624 exp,     18 kill,      0 pp
Average:    624 exp,     18 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     68 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     34 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 29 Units * 10 Leaders
 Total :  10258 exp,    441 kill,   6436 pp
 Average:    354 exp,     15 kill,    222 pp


Player 1  Germany   has 56 units total:
Piechota : 14
Czołg :  8
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  7
FlaK :  1
Artyleria : 13
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 1 units total:
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points





Rozgrywka.
Plan był następujący.
Tradycyjnie podzieliłem swoją armię na dwa korpusy. Plan ich ataku pokazują niebieskie strzałki. Zielone linie to miejsca w których siły AUX miały zorganizować obronę i przeczekać do chwili aż dotrą do nich jednostki core.

Sowieci zaatakowali ze wszystkich stron.  Nie udało się obronić żadnego z otoczonych zielonymi liniami VH (podobnie jak i dwóch innych wysuniętych na północ i wschód heksów). Jednak mimo utraty tych VH  obie zielone linie obrony ( nieco tylko cofnięte)  udało się utrzymać aż do nadejścia corowej odsieczy.

Pozostawienie jednostek Aux w wysuniętych heksach zaowocowało stosunkowo dużymi stratami, 4 jednostki zginęły w pierwszej turze gry.

Realizacja założonego planu przebiegała bez większych zakłóceń. Czołgi miały możliwość wykazania się w skutecznych szarżach Smiley.  Na 7 kolejek przed limitem BV wydawało się że już wszystko pozamiatane ( do zdobycia pozostawał już tylko SH i najdalej na pn-wschód wysunięty lotniczy VH). Niestety w dwóch miejscach pojawiły się pancerne posiłki Iwana . Na chwilę straciłem jeden ze zdobytych VH (nie zdradzę który) i kolejna jednostkę AUX, która była przezornie pozostawiona do obrony tego VH. Na szczęście moje jednostki core nie odjechały jeszcze zbyt daleko i w ciągu jednej tury zdążyły wrócić i pozamiatać.
Scenariusz mogłem skończyć na 6-5 kolejek przed limitem BV,  skończyłem na 4  poświęcając czas na wybicie ostatnich jednostek wroga a przy okazji na zdobywanie doświadczenia przez moje jednostki core, a  150 PP extra za dodatkowe kolejki gry też się przyda. 

Lubię takie scenariusze.
Straty własne:  5 jednostek AUX
BV  4 tury przed limitem
Proto: brak
Nowi liderzy:  1 lider w artylerii Fire Discipline


« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 07:48:00 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #17 : Maj 09, 2012, 10:43:14 »

10   Rżew

Przed rozgrywką:
Zakupiłem jeden cięższy czołg  Pz IVF2 (niech nabiera doświadczenia) i zwiększyłem kaliber lżejszych jednostek artylerii.


OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 726  *  Average: 72

Current scenario: Rżew,  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 7554 , Current prestige is 1263
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +750, Operacja "Mars" , cap 10000, 10 turns prestige: 800
if V : +900, Operacja "Mars" , cap 10000, 16 turns prestige: 800
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 387 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 321 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 285 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 156 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1224 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 160 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1907 exp , Germany , 13/10 , Overwhelming Attack  , 140 kill , 0 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 675 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 86 kill , 432 pp (U:013)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 552 exp , Germany , 12/10 , Extended Front  , 48 kill , 345 pp (U:020)
 Pz IVF2 ,  , 0 bars , 94 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 288 pp (U:131)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 517 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 149 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 337 exp , Germany , 13/10 , 1 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 516 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 360 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 188 exp , Germany , 11/10 , 0 kill , 396 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 171 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 396 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 467 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 316 exp , Germany , 12/10 , 3 kill , 820 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 4 bars , 436 exp , Germany , 14/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 336 exp , Germany , 13/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 920 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 233 exp , Germany , 12/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 619 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 323 exp , Germany , 12/10 , 2 kill , 849 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 210 exp , Germany , 11/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 752 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 103 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 12/10 , 1 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 60 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 1 bars , 166 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 228 pp (U:023)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 707 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Attack  , 22 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 43 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 25 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)

Killed: AD 69 ,  AT 56 ,  ATY 144 ,  INF 182 ,  REC 24 ,  TK 91 ,  FTR 24 ,  TB  3 ,  Total: 593
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  1 ,  INF  7 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  12

BV  9
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1371 exp,     14 kill,      0 pp
Average:    274 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg *  5 Units * 4 Leaders
 Total :   4452 exp,    439 kill,   1065 pp
Average:    890 exp,     88 kill,    213 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    666 exp,      4 kill,    168 pp
Average:    333 exp,      2 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1212 exp,      5 kill,   1152 pp
Average:    303 exp,      1 kill,    288 pp
Artyleria *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   2424 exp,     14 kill,   3960 pp
Average:    303 exp,      2 kill,    495 pp
Obrona plot. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    450 exp,      2 kill,    729 pp
Average:    150 exp,      1 kill,    243 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    707 exp,     22 kill,      0 pp
Average:    707 exp,     22 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     68 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     34 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 30 Units * 10 Leaders
 Total :  11350 exp,    500 kill,   7554 pp
 Average:    378 exp,     17 kill,    252 pp


Player 1  Germany   has 63 units total:
Piechota : 20
Czołg :  7
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria : 15
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 7 units total:
Czołg :  3
Rozpoznanie :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Plan rozgrywki był następujący:



Siły core podzielone na dwa korpusy miały zaatakować od południa a następnie po zajęciu wyznaczonych VH wspólnie zdobyć ostatni najdalej położony na północy.  jednostki AUX na PN-WSCH zaległy w szyku obronnym i miały czekać na rozwój sytuacji. (później okazało się, że w praktyce były prawie bezrobotne).

Wszystko przebiegło zgodnie z planem.  Na wyposażeniu sowietów pojawiły się już  KV-2 ale nie było problemu z ich wyeliminowaniem. Pozbawione osłony artyleryjskiej po zmiękczającym strzale z ciężkiej artylerii były łatwym kąskiem dla moich ppanców i czołgów.  Moja armia przetoczyła się przez mapę jak walec miażdżąc wszystko na swojej drodze. Rosjanie mimo, że nieźle zorganizowani i dysponujący sporą ilością czołgów i artylerii  nie byli w stanie nawet na chwilę powstrzymać natarcia moich jednostek core.

W sumie przyjemny i łatwy scenariusz wymagający jedynie poruszania się w ubezpieczonym szyku by nie narazić się na pancerne kontry.

Lubię takie scenariusze.
Straty własne: brak
BV  4 tury przed limitem
Proto: brak
Nowi liderzy: brak




Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #18 : Maj 12, 2012, 05:51:00 »

11   Operacja "Mars"

Przed bitwą.
Zastanawiałem się czy nie zastąpić moich 747 cięższymi i mającymi większy zasięg ognia Pz IVF2. Tygrysów z uwagi na ich wysoka cenę ale przede wszystkim małą mobilność nie brałem pod uwagę.  Z opisów wiedziałem, że czeka mnie tu poważna bitwa pancerna.  Postanowiłem pozostawić 747 licząc na to, że w armii Iwana nie będą przeważały ciężkie KV2 i że nie pojawią się samobieżne antytanki o zasięgu strzału 2 pola.

Zakupy:
kolejny Pz IVF2  i ciężka pelotka  10.5 FlaK38


Początkowy plan bitwy był następujący: wycofać wszystkie wysunięte posterunki AUX, już na pierwszy rzut oka widać było że zostaną natychmiast rozjechane.

Armii core  jak zwykle postanowiłem zbytnio nie rozdrabniać w myśl zasady, że najważniejsza jest przewaga ogniowa w miejscu planowanego natarcia a nie równomierne obstawienie całego frontu.  Armię podzieliłem na dwa korpusy, północny i południowy, które miały wystartować z odpowiednich SH.  W centrum nie ustawiłem żadnej jednostki core.  Nieliczne tamtejsze siły AUX ustawiłem w obronie wokół mojego centralnego heksa.  Moje korpusy miały atakować po skrzydłach w kierunku wschodnim jednak  silny pancerny atak Iwana w centrum zmusił do zmiany planu.



Rosyjskie czołgi zaatakowały w wielkiej liczbie, kilkanaście sztuk na raz,  szczęście że artyleria za nimi nie nadążała więc mogłem skupić się na wyeliminowaniu czołgów, tymczasowo pozostawiając artylerię w spokoju.

Być może, przedwczesną szarżę rosyjskich czołgów spowodowało wycofanie jednostek AUX z wysuniętych na wschód pozycji. Ruskie czołgi nie napotykając żadnych przeszkód ruszyły do przodu pozostawiając  własną artylerię w tyle i to je zgubiło.




OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 802  *  Average: 72

Current scenario: Operacja "Mars",  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 8898 , Current prestige is 1330
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +400, Za linią frontu , cap 11000, 14 turns prestige: 800
if V : +500, Za linią frontu , cap 11000, 18 turns prestige: 800
if TV: +600, Za linią frontu , cap 11000, 22 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 412 exp , Germany , 8/10 , 5 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 355 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 287 exp , Germany , 9/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1310 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 175 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 2034 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 148 kill , 0 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 792 exp , Germany , 14/10 , Battlefield Intelligence  , 97 kill , 403 pp (U:013)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 650 exp , Germany , 15/10 , Extended Front  , 57 kill , 432 pp (U:020)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 187 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 288 pp (U:030)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 113 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 288 pp (U:146)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 581 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 163 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 386 exp , Germany , 13/10 , 3 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 585 exp , Germany , 15/10 , 4 kill , 540 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 2 bars , 231 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 360 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 194 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 396 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 549 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 2 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 343 exp , Germany , 13/10 , 3 kill , 889 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 4 bars , 461 exp , Germany , 14/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 370 exp , Germany , 13/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 920 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 280 exp , Germany , 12/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 619 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 362 exp , Germany , 13/10 , 2 kill , 920 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 256 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 820 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 133 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 293 exp , Germany , 12/10 , 2 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 60 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 214 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:147)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 814 exp , Germany , 11/10 , Aggressive Attack  , 25 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 69 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)

Killed: AD 82 ,  AT 61 ,  ATY 164 ,  INF 204 ,  REC 28 ,  TK 106 ,  FTR 28 ,  TB  7 ,  Total: 680
Lost  : AD  0 ,  AT  3 ,  ATY  1 ,  INF 10 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  17

BV 10
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1440 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    288 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 4 Leaders
 Total :   5086 exp,    500 kill,   1411 pp
Average:    848 exp,     83 kill,    235 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    744 exp,      4 kill,    168 pp
Average:    372 exp,      2 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1396 exp,      9 kill,   1296 pp
Average:    349 exp,      2 kill,    324 pp
Artyleria *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   2754 exp,     16 kill,   4168 pp
Average:    344 exp,      2 kill,    521 pp
Obrona plot. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    607 exp,      4 kill,   1375 pp
Average:    152 exp,      1 kill,    344 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    814 exp,     25 kill,      0 pp
Average:    814 exp,     25 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    123 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     62 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 32 Units * 10 Leaders
 Total :  12964 exp,    574 kill,   8898 pp
 Average:    405 exp,     18 kill,    278 pp


Player 1  Germany   has 56 units total:
Piechota : 15
Czołg :  8
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  5
FlaK :  1
Artyleria : 12
Obrona plot. :  7
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 1 units total:
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Był to najtrudniejszy z dotychczasowych scenariuszy. Duża liczba czołgów (ok 15) atakujących prawie równocześnie uczyniła ten scenariusz dosyć emocjonującym przynajmniej przez pierwsze 4-5 tur kiedy toczyły się ciężkie walki.

Lubię takie scenariusze.
Straty własne:  5 jednostek AUX
BV  3 tury przed limitem
Proto: brak
Nowi liderzy: brak
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2012, 07:01:10 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #19 : Maj 12, 2012, 09:25:59 »

Świetna mapka. Wykres dobrze obrazuje kierunki działań. Mógłbyś pisać testy kampanii! dodałbym tylko ze 2 zrzuty ze zbliżeniem np. na ten kontratak rosyjski.
Me wnioski:
- ja bym postawił na 1 Tygrysa z liderem do przełamań takich pancernych uderzeń, to jednostka wręcz stworzona do obrony. Mało paliwa, ale odporna,
- ta pelotka 10,5cm świetnie współpracuje ze sztabem i dwoma pelotkami samobieżnymi, bo co drugą turę mamy parasol w sile 3 jednostek- morderczy!
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2012, 09:28:42 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #20 : Maj 13, 2012, 12:18:22 »

Właśnie dlatego specjalnie zakupiłem tę pelotkę. Przez pierwsze dwie tury moja artyleria  na północy prawie się nie przemieszczała, a AI miał w tym scenariuszu sporo samolotów w tym o ile dobrze pamiętam dwa bombowce rakietowe.
Taka pelotka nie dość, ze ma zasięg rażenia 4 heksy to jeszcze dysponuje potworna siła rażenia. Nawet z zerowym doświadczeniem potrafiła zdjąć 3-4 punkty z 5 belkowego myśliwca a z bombowca o 1 punkcik mniej.  U mnie sztab + jedna jednostka branderburgerów z AUX stał razem z korpusem południowym. Na pólnocy artylerii i AD ( oprócz stacjonarnej pelotki miałem tu dodatkowo jeszcze dwie samobieżne) towarzyszyły dwie jednostki corowych brandenburgerów.

Przyznam, że korciło mnie, by zrobić zrzucik z inwazją ruskich tanków (może nawet zrobiłem Tongue gdyż często na bieząco robię zrzuty ekranu w kluczowych momentach  przewidując ewentualne skomentowanie), ale zdecydowałem  nie publikować bo nie chciałem siać przerażenia u czytelników i nie psuć im ewentualnej zabawy  gdy spotka ich coś takiego Cheesy Cheesy Cheesy
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2012, 12:24:25 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #21 : Maj 13, 2012, 03:18:57 »

Znalazłem jeden  zrzucik obrazujący skalę ataku pancernego AI. (2 tura gry)
W tej fazie gry wszystkie jednostki AI  (podobnie jak i AUX)  mają już po 4-5 belek doświadczenia.

Na obrazku  widać atak AI z punktu widzenia mojego południowego korpusu.
Artyleria rosyjska pozostaje daleko w tyle za czołgami.

Troszeczkę wyżej na północy sytuacja była podobna (również chyba z 6 czołgów w tym jeden czy dwa KV-2). trzy czołgi ruszyły tam  bezpośrednio na moje północne zgrupowanie, a trzy następne od północy w stronę centralnego VH  którego jak widać broniły tylko 4 jednostki AUX (jeden ppanc 8.8, 2 piechoty i flak).  Łącznie w bezpośrednie sąsiedztwo tego heksa dotarło 6 czołgów jakieś flaki, kilka piechot i nawet ze 2 jednostki rosyjskich moździerzy. Do tego spora cześć walk toczyła się w lesie, który wcale nie pomagał moim czołgom w seryjnych overrunach nie mówiąc już o tym, że w lesie nie mogły działać moje pepance (las nie pozwalał wykorzystać ich przewagi w zasięgu ognia) wiec zmuszony bylem pomagać tam czołgom prawie całą dostępna artylerią, antytanki kierując ku celom na odkrytym terenie,

« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2012, 03:53:21 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #22 : Maj 13, 2012, 04:00:38 »

Podwyższasz stany w reconach? aż tyle jest kasy? U mnie to zbyt często zmiękczają, bądź są w szpicy, by je podwyższać... Ale las ma zaletę, że Rosjanie mają rzadko dobry transport, to i Katiusze z działami zostaną z tyłu.

Zaciekawiłeś mnie ta kampania, muszę ja rozegrać. Wink

Powodzenia w dalszych bojach. Wink  Tiger
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #23 : Maj 13, 2012, 04:08:04 »

O ile dobrze pamiętam podwyższenie stanu w tym typie recona kosztuje tylko 18 PP.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #24 : Maj 13, 2012, 10:29:58 »

Nie, nie o to mi chodzi, ile. Po prostu jak gram rankingowo, to ciułam każdy punkt  na lepszy transport czy podwyższenie stanów. Jak gram dla przyjemności, to uwielbiam mieć takie elitarne recony. Są bezpieczniejsze w przypadku wpadnięcia w zasadzkę.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #25 : Maj 13, 2012, 12:06:52 »

Własnie dlatego pompuję te recony żeby były bezpieczniejsze. W moim stylu gry bardzo agresywnie używam zwiadu (brak lotnictwa) i   w związku z tym jest duże ryzyko utraty recona.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #26 : Maj 13, 2012, 12:24:50 »

Kurcze analizuję Twą artylerie, muszę machnąć tę kampanie i zobaczyć ten fenomen 21cm dział. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #27 : Maj 14, 2012, 01:36:46 »

12   Za linią frontu

Herr General: Sztab Grupy Armii przygotowuje operację, aby pozbyć się partyzantów i wojsk radzieckie z lasów na wschód od Smoleńska. Wzmocniona Dywizja SS została wyznaczona do tego zadania. Wspomożesz ich czterema jednostkami naziemnymi i swoimi siłami powietrznymi. Bądź ostrożny, ponieważ Rosjanie będą próbowali wspierać partyzantów z powietrza oraz desantując spadochroniarzy.


No i wszystko jasne. Przyznam, ze mocno obawiałem się tego scenariusza. Powód jasny,  Herr General prawie nie posiadał własnych sił powietrznych Tongue. A dowództwo, jak się wydaje miało gdzieś problemy generała, był rozkaz i trzeba było wykonać.

Przed scenariuszem, (jak się później okazało zupełnie niepotrzebnie) dokupiłem jeszcze jednego rozpoznawczego "fafika".
Pożytku z niego nie było żadnego, gdyż pogoda dopisywała, a nie miałem myśliwców żeby chronić dodatkowego storcha.
Pozbędę się go już na początku następnego scena.

Obiektywnie rzecz biorąc tego typu scenariusze muszą byc pieczołowicie przygotowane przez Autora.  W tym wypadku trudno ocenić jakie były intencje Twórcy. Wystawiłem standardowo dwie artylerie (jedną z liderem dev fire, drugą przez pomyłkę bez lidera) i dwa czołgi z najsilniejszymi liderami.

Moje obawy odnośnie dużej trudności tego scena okazały się bezpodstawne.Nawet  pomimo braku lotnictwa rozgrywka była bardzo łatwa i wręcz nudnawa. Nie wiem jakie miałbym odczucia gdybym posiadał np. 4 corowe bombowce i ze 3 myśliwce.
Zamierzenia Autora tego scenariusza pozostają dla mnie zagadką.

O samej rozgrywce nie ma co pisać. Rosjanie dysponowali niewielkimi siłami, mało artylerii, mało czołgów i niewiele lotnictwa. Po mojej stronie oprócz wymienionych 4 jednostek core było na tyle dużo jednostek AUX, ze w sumie miałem przewagę w jakości i ilości wojsk lądowych.  Sam teatr działań na pierwszy rzut oka sprawiał chaotyczne wrażenie i w zasadzie trudno było snuć jakieś plany rozgrywki. Wystarczyło poczekać na rozwój sytuacji i na pierwsze ruchy AI, a plan rozgrywki narzucał się samoistnie

Moje dwa czołgi jak zwykle zrobiły swoje, rozjeżdżając wszystko na swojej drodze, siły AUX przeważnie wykorzystywałem do zmiękczania rosyjskich jednostek tak żeby mozna było wykonać overrun,

Dwa oddziały AUX-owych spadochroniarzy wysłałem z zadaniem zdobycia  VH położonego na Pd-Zach.  VHeks pozbawiony obrony plot nie sprawił żadnych trudności oddziałom desantowym,  które na ziemi dodatkowo wspierane były przez dwa oddziały  zmotoryzowanej piechoty i jednostkę lekkiej artylerii.

W sumie wakacyjna rozgrywka.




OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
12   Za linią frontu , #17 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 876  *  Average: 73

Current scenario: Za linią frontu,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 9138 , Current prestige is 2338
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +450, Kursk , cap 12000, 10 turns prestige: 750
if V : +600, Kursk , cap 12000, 14 turns prestige: 750
if TV: +750, Kursk , cap 12000, 18 turns prestige: 750
Ls: Loss , turn prestige: 750

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 412 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 355 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 287 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1410 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack  , 183 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 2384 exp , Germany , 14/10 , Overwhelming Attack  , 162 kill , 0 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 792 exp , Germany , 14/10 , Battlefield Intelligence  , 97 kill , 403 pp (U:013)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 650 exp , Germany , 15/10 , Extended Front  , 57 kill , 432 pp (U:020)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 187 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 288 pp (U:030)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 113 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 288 pp (U:031)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 581 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 163 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  StuG IIIF ,  , 3 bars , 386 exp , Germany , 13/10 , 3 kill , 0 pp (U:019)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 5 bars , 585 exp , Germany , 15/10 , 4 kill , 540 pp (U:021)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 2 bars , 231 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 360 pp (U:024)
 Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 1 bars , 194 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 396 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 618 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 372 exp , Germany , 13/10 , 3 kill , 889 pp (U:011)
+  Wespe ,  , 4 bars , 461 exp , Germany , 14/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 370 exp , Germany , 13/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 920 pp (U:014)
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 2 bars , 280 exp , Germany , 12/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 619 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 362 exp , Germany , 13/10 , 2 kill , 920 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 256 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 820 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 133 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 293 exp , Germany , 12/10 , 2 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 60 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 214 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:032)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 890 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 26 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 69 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:110)

Killed: AD 86 ,  AT 66 ,  ATY 171 ,  INF 221 ,  REC 31 ,  TK 108 ,  FTR 31 ,  TB  7 ,  Total: 721
Lost  : AD  0 ,  AT  3 ,  ATY  1 ,  INF 12 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  19

BV 11
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1440 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    288 exp,      3 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 4 Leaders
 Total :   5536 exp,    522 kill,   1411 pp
Average:    923 exp,     87 kill,    235 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    744 exp,      4 kill,    168 pp
Average:    372 exp,      2 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1396 exp,      9 kill,   1296 pp
Average:    349 exp,      2 kill,    324 pp
Artyleria *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   2852 exp,     18 kill,   4168 pp
Average:    357 exp,      2 kill,    521 pp
Obrona plot. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    607 exp,      4 kill,   1375 pp
Average:    152 exp,      1 kill,    344 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    890 exp,     26 kill,      0 pp
Average:    890 exp,     26 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    123 exp,      0 kill,    720 pp
Average:     41 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 33 Units * 10 Leaders
 Total :  13588 exp,    599 kill,   9138 pp
 Average:    412 exp,     18 kill,    277 pp


Player 1  Germany   has 63 units total:
Piechota : 19
Czołg :  9
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  4
FlaK :  1
Artyleria : 15
Obrona plot. :  6
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 4 units total:
Piechota :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Scenariusz taki sobie, w mojej opinii daleko mu do najlepszych w tej kampanii
Straty własne:  2 jednostki AUX
BV  1 tura przed limitem
 +++  Proto: 88mm FlaK 41 (średniej wielkości stacjonarna pelotka - przyda się może w przyszłosci zamienię ją na jakiś cięższy model albo na samobieżną)
Nowi liderzy: brak

« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 01:39:01 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #28 : Maj 14, 2012, 10:31:41 »

13   Kursk

Przed bitwą:
Postanowiłem zaryzykować i zagrać kolejny scenariusz bez wymiany czołgów. 747 ciągle wydają mi się atrakcyjniejsze od cięższych ale powolnych Pz IVH i drogich tygrysów.  Modernizacja opłaci się dopiero gdy pojawią się Pantery.  Z relacji innych graczy wiem że seria D tych czołgów będzie dostępna już w następnym scenariuszu.

Na ten scenariusz przezbroiłem   ppance, teraz mam na składzie 4 Nashorny i   zamieniłem również  moje dwie artylerie wspierające na Hummele.  Poza tym sprzedałem jednego fafika.



OpenGen 0.80.7.0 * (27 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Wespe
 2   Witebsk , #1 , Brilliant Victory , score:78
 3   Smoleńsk , #2 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: StuG IIIF
 4   Wielkie Łuki , #3 , Brilliant Victory , score:74
 5   Wiazma , #4 , Brilliant Victory , score:76
 6   Wołokołamsk  , #5 , Brilliant Victory , score:79  +++  Proto: 17 K18
 7   Jachroma , #6 , Brilliant Victory , score:79
 8   Moskwa latem , #7 , Tactical Victory , score:35
 9   Ofensywa Zimowa , #14 , Brilliant Victory , score:77
10   Rżew , #15 , Brilliant Victory , score:79
11   Operacja "Mars" , #16 , Brilliant Victory , score:76
12   Za linią frontu , #17 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 88mm FlaK 41
13   Kursk , #18 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 953  *  Average: 73

Current scenario: Kursk,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 8654 , Current prestige is 1790
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +600, Występ Orłowski , cap 13000, 14 turns prestige: 750
if V : +650, Występ Orłowski , cap 13000, 17 turns prestige: 750
if TV: +800, Występ Orłowski , cap 13000, 20 turns prestige: 750
if Ls: +1000, Występ Orłowski , cap 13000, 20 turns prestige: 750

Piechota
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 422 exp , Germany , 9/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 3 bars , 369 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 319 exp , Germany , 5/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 164 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Czołg
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 1564 exp , Germany , 8/10 , Aggressive Attack  , 200 kill , 0 pp (U:001)
*  PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 2590 exp , Germany , 11/10 , Overwhelming Attack  , 176 kill , 0 pp (U:002)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 975 exp , Germany , 15/10 , Battlefield Intelligence  , 105 kill , 432 pp (U:013)
 PzKpfw 747(r) ,  , 5 bars , 701 exp , Germany , 15/10 , Extended Front  , 66 kill , 432 pp (U:020)
 Pz IVF2 ,  , 2 bars , 298 exp , Germany , 11/10 , 27 kill , 316 pp (U:030)
 Pz IVF2 ,  , 1 bars , 192 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 288 pp (U:031)

Rozpoznanie
*  250/10 ,  , 5 bars , 614 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:008)
 250/10 ,  , 1 bars , 196 exp , Germany , 1/10 , 1 kill , 168 pp (U:026)

Artyleria ppanc.
+  Nashorn ,  , 4 bars , 423 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:019)
 Nashorn ,  , 5 bars , 682 exp , Germany , 14/10 , 6 kill , 520 pp (U:021)
 Nashorn ,  , 3 bars , 313 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 372 pp (U:024)
 Nashorn ,  , 3 bars , 320 exp , Germany , 3/10 , 2 kill , 372 pp (U:025)

Artyleria
*  21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 733 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 0 pp (U:003)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 441 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 684 pp (U:011)
+  Hummel ,  , 5 bars , 533 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Maneuver  , 0 kill , 0 pp (U:012)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 422 exp , Germany , 13/10 , Aggressive Attack  , 0 kill , 920 pp (U:014)
 Hummel ,  , 3 bars , 355 exp , Germany , 12/10 , Fire Discipline  , 4 kill , 532 pp (U:017)
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 4 bars , 415 exp , Germany , 13/10 , 2 kill , 920 pp (U:018)
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 3 bars , 327 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 820 pp (U:022)
+  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 178 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:027)

Obrona plot.
 SdKfz 6/2 ,  , 3 bars , 329 exp , Germany , 12/10 , Combat Support  , 2 kill , 273 pp (U:015)
 SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp (U:016)
 SdKfz 6/2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 12/10 , 1 kill , 273 pp (U:023)
 10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 90 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:032)
+  88mm FlaK 41 , 251/4 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:034)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 5 bars , 962 exp , Germany , 11/10 , Aggressive Attack  , 29 kill , 0 pp (U:009)

Bomb. taktyczny
 Fi 156 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp (U:028)
 Fi 156 ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 240 pp (U:029)

Killed: AD 97 ,  AT 82 ,  ATY 191 ,  INF 241 ,  REC 35 ,  TK 120 ,  FTR 34 ,  TB 10 ,  Total: 810
Lost  : AD  0 ,  AT  3 ,  ATY  2 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  21

BV 12
V   0
TV  1
L   0

Piechota *  5 Units * 1 Leaders
 Total :   1496 exp,     19 kill,      0 pp
Average:    299 exp,      4 kill,      0 pp
Czołg *  6 Units * 4 Leaders
 Total :   6320 exp,    584 kill,   1468 pp
Average:   1053 exp,     97 kill,    245 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    810 exp,      5 kill,    168 pp
Average:    405 exp,      3 kill,     84 pp
Artyleria ppanc. *  4 Units * 0 Leaders
 Total :   1738 exp,     13 kill,   1264 pp
Average:    435 exp,      3 kill,    316 pp
Artyleria *  8 Units * 5 Leaders
 Total :   3404 exp,     23 kill,   3876 pp
Average:    426 exp,      3 kill,    485 pp
Obrona plot. *  5 Units * 1 Leaders
 Total :    730 exp,      4 kill,   1398 pp
Average:    146 exp,      1 kill,    280 pp
Myśliwiec *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    962 exp,     29 kill,      0 pp
Average:    962 exp,     29 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    137 exp,      0 kill,    480 pp
Average:     69 exp,      0 kill,    240 pp
Summary * 33 Units * 12 Leaders
 Total :  15597 exp,    677 kill,   8654 pp
 Average:    473 exp,     21 kill,    262 pp


Player 1  Germany   has 50 units total:
Piechota : 11
Czołg :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  8
Artyleria :  9
Obrona plot. :  7
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  USSR   has 4 units total:
Czołg :  1
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Scenariusz nieskomplikowany. Standardowo podzieliłem armię na dwa korpusy wschodni  i zachodni i bez żadnych kombinacji po prostu czyściłem mapę w kierunku południowym.  W pobliżu miejsca z którego miał startować wschodni korpus znajduje się wrogie lotnisko, więc spodziewając się ataków lotniczych z tamtej strony tym razem więcej pelotek dałem na wschód.

Czyszczenie mapy  mimo ze rutynowe i bez komplikacji było dosyć ciekawe głownie ze względu na  silne jednostki pancerne przeciwnika. (z każdym scenariuszem są coraz bardziej doświadczone, tym razem miały już ponad 600 pkt doświadczenia). W składzie  armii AI już zaczęły się pojawiać IS-2.

Ostatni VH wyczyściłem na 4 kolejki przed końcem limitu na BV ale do zdobycia pozostawał jeszcze wrogi SH.  Był dosyć słabo broniony więc postanowiłem poczekać jedna kolejkę i  oprócz heksa zdobyć trochę doświadczenia  dla moich niedawno zakupionych czołgów. I tu nastąpiła jedyna niespodzianka. Pojawiły się dosyć silne rosyjskie posiłki (o ile dobrze pamiętam 6 czołgów w tym dwa ciężkie o zasięgu ognia 2 pola. Dałem sobie z nimi radę ale trwało to aż dwie tury i przy okazji Iwany trochę pokaleczyły mi  kilka corowych jednostek.


W sumie przyjemny scenariusz, było trochę walki ale bez większych sensacji,  duży plus za to, że AI nie zachowywał się jak tarcza i przeprowadził kilka kontrataków.
Straty własne:  2 jednostki AUX
BV  2 tury przed limitem
+++  Proto: 128mm Flak (ku mojemu zdziwieniu znowu dostałem proto i znowu jest to pelotka, ale tym razem ciężka)
Nowi liderzy:   Combat Support w OPL i  Aggressive Maneuver w artylerii.




 
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2012, 10:48:21 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #29 : Maj 14, 2012, 12:19:54 »

Ja od razu wybieram czwóreczki z zasięgiem ognia 2...

Cytuj
Grę rozpocząłem z założeniem, że wykorzystam najdłuższą ścieżkę kampanii, więc zamiast o BV grałem tylko o TV.
Tylko to jedno BV wystarczy do najdłuższej linii? A rozegranie tej kampanii z dłuższym - w moim przypadku,  przebiegiem będzie traktowane jako nowa? A gdyby Derwiszx ugrał osobno krótszą ścieżkę?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)