Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 01:08:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2, 100%  (Przeczytany 48677 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #60 : Czerwiec 05, 2012, 04:07:59 »

SUPLEMENT do scenariusza:  19   Królewiec


Można by również spróbować wpuścić całą armię AI na zachodnią wyspę i odciąć jej drogę powrotu na stały ląd. Do blokady dwóch wyjść wystarczyłyby nieliczne siły. Własną armie z wyspy można by wycofać przez zachodni most po czym przeprawą na południowym zachodzie  powrócić na ląd i zająć leżące na południu 3VH i SH.   W tym samym czasie część jednostek z korpusu wschodniego mogłaby odbić VH położony u wejścia na zachodnią wyspę i zablokować Sowietom wyjście z tej wyspy. W razie potrzeby pomogłaby w tym zadaniu  flota. Smiley

Po zakończeniu kampanii,  spróbuję wdrożyć ten plan w życie. Jeśli się uda postaram się zamieścić xloga.

Pomysł wcieliłem w życie.

Zagrałem bez naziemnych jednostek core,(wykorzystałem jedynie dwa myśliwce).
Po spokojnej (chyba aż za nadto asekuracyjnej) grze osiągnąłem TV.  BV również było możliwe, ale zbyt długo zwlekałem z ofensywą na PD-ZACH i zbyt defensywnie zagrałem na wschodzie.  Na PD-ZACh wystarczyło ruszyć front 3-4 kolejki wcześniej a na WSCHODZIE zagrać normalnie czyli bez wycofywania tygrysów na wyspę i byłoby BV.



Dla tych co chcieliby prześledzić ten wariant zamieszczam w załączniku odpowiednie pliki


plik: eksperyment W07_agc_018_Brilliant Victory.xlog należy skopiować do katalogu:
\OpenGeneral\EFILE_OG_Wx\OPENLOG\

natomiast plik: Kopia W07_agc_018_Brilliant Victory.xcsv  do katalogu:
OpenGeneral\EFILE_OG_Wx\SAVE\

Następnie po odpaleniu OG odtworzyc grę z logów wczytując plik eksperyment W07_agc_018_Brilliant Victory.xlog

UWAGA: Odtwarzanie xloga można w każdej chwili przerwać przy pomocy klawisza SHIFT i od tego momentu kontynuować scenariusz po swojemu Smiley


[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2012, 04:16:44 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #61 : Czerwiec 05, 2012, 07:37:21 »

Zamykamy?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #62 : Czerwiec 06, 2012, 02:04:34 »

PODSUMOWANIE

Kampania zasługuje na wysoką ocenę.
Największa jej zaletą według mnie jest agresywna gra AI. Brak okopania jednostek sprawił, że we wszystkich scenariuszach AI chętnie atakował dopóki posiadał jednostki pancerne. Ataki za sprawą umiejętnie dobranej siły jednostek dosyć dobrze uwzględniającej przewidywaną na dany etap kampanii siłę jednostek  gracza, zawsze stanowiły spore zagrożenie  i były źródłem niemałych emocji co najmniej przez dwie-trzy początkowe kolejki każdego scenariusza  . Jednak im bliżej końca tym trudniej było autorowi właściwie odwzorować stosunek sił. Moim zdaniem w kilku ostatnich scenariuszach grało się zbyt łatwo.
    Za sprawą dużej siły jednostek przeciwnika, gracz przez większą część gry musiał mieć się na baczności i uważać aby nie pozostawiać frontowych jednostek  bez asekuracji. Wykonywanie nierozważnych ruchów bez uprzedniego  rozpoznania najczęściej kończyło się natychmiastową utratą jednostki. W takiej kampanii jak ta instynkt samozachowawczy potrafi bardzo szybko nauczyć  nawyków ostrożnościowych, które w przyszłości mogą zaprocentować w trudnych scenariuszach.

Duża siła jednostek AI tylko w niewielkim stopniu niwelowała ułomności sztucznej inteligencji. Sprawdza się tu stara prawda, że kiepski generał (AI) nawet stojąc na czele doborowej armii daje plamę. Być może byłoby dużo ciekawiej gdyby armia AI była lepiej wyposażona w artylerię wspierającą dalekiego zasięgu i w artylerię bombardującą (czyżby nie było takiej na stanie ruskiej armii?). Tej pierwszej było jak na lekarstwo zwłaszcza w drugiej części kampanii a tej drugiej nie było w ogóle, więc AI nie był w stanie zrobić większej krzywdy moim jednostkom pancernym i w ogóle bardzo rzadko atakował moje czołgi swoimi.

Kampania ma również swoje słabości.
Jedna z nich, to spora liczba scenariuszy z limitami na wystawianie corowych jednostek naziemnych przy równoczesnym braku ograniczeń na jednostki lotnicze. Autor projektując scenariusze z ograniczeniami do kilku jednostek core jednocześnie potrafił dać graczowi nawet do 30 wypasionych jednostek AUX. Nie wiem gdzie w tym logika. Po co takie sztuczne ograniczenia? Nie lepiej dać graczowi pograć własna armią w zamian usuwając z mapy jednostki AUX ?
Łatwiej by było zapanować nad stopniem trudności scenariusza wszak dosyć łatwo jest skontrolować budżet gracza, a znając budżet łatwo jest przewidzieć na jaka armię będzie go na danym etapie stać.
Tak się złożyło, ze scenariusze z ograniczeniami były najłatwiejszymi w tej kampanii i zdecydowanie odbiegały od poziomu całej kampanii. Wiele z tych scenariuszy dawało się wygrać samymi AUX-ami ( bez udziału armii core),  a niektóre z nich te lepiej zbilansowane okazały się dosyć ciekawe tylko za sprawą przyjętej przeze mnie strategii budowania armii, która nie uwzględniała inwestycji w lotnictwo ( skoro bez większych trudności dawało się ugrać BV bez udziału lotnictwa core to  można sobie wyobrazić   jak by się grało z jego udziałem).

Inna czasami irytującą cechą tej kampanii było pancerne wsparcie dla AI, pojawiające się znikąd w najbardziej nieoczekiwanych miejscach,  nierzadko na zapleczu gracza pośród pozbawionych osłony jednostek artylerii i plotek, co w najlepszym przypadku skutkowało zdziesiątkowaniem tychże jednostek. A gdyby tak trafiło na sztab,  przypadkowa przegrana stałaby się faktem. Sad

Te drobne słabostki nie zmieniają ogólnej oceny kampanii. Jest to jedna z najlepszych kampanii  jakie zdarzyło mi się rozegrać. W 10-punktowej skali oceniam ją na 7.5 pkt.

P.S.
Na szczególną uwagę zasługuje scenariusz numer 19- Królewiec, który swoją wartość zawdzięcza przede wszystkim  użytej w nim mapie. Na takiej mapie można projektować super ciekawe scenariusze. Ukształtowanie terenu sprawia, że można tu  przećwiczyć wiele różnych strategii.



Proszę o zamknięcie tematu Smiley
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #63 : Czerwiec 07, 2012, 02:12:07 »

Wynik końcowy 1485+100 = 1585
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.069 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)