Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 02:04:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jutland - G14 Dywizja Duchów 100%  (Przeczytany 36365 razy)
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #15 : Lipiec 13, 2012, 08:07:10 »

7-ma Pancerna, we Francji, miała 25 PzRegiment ORAZ 66 PzAbteilung. Taki bonus. Co prawda później im 66-ty zabrali, no ale nie bądźmy drobiazgowi.... Cheesy

No ja wiem, tyle, że wydawało mi się, że niemieckie PzRegimenty były 2batalionowe, więc dostając 25ty powinienem dostać 2 jednostki. Nie żebym narzekał Wink

A nie było tam coś w briefingu o masie ruskich czołgów?  Wink

Było, ale nie spodziewałem się, że pojadą mi prosto na VHexa. Ja tu rzekę forsuję...  Grin

A co do podpisu, to nie jest tylko problem OG...
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #16 : Lipiec 13, 2012, 09:43:20 »

A co do podpisu, to nie jest tylko problem OG...

Jaki problem?
Podpis fajny ale nie do końca rozumiem przesłanie.

Chodzi mi o częsć dotycząca wyzwań.  Zależy co kto rozumie poprzez słowo "wyzwanie". Mogę pofilozofować? ? ?

Cytuj
wyzwanie ?trudne zadanie, nowa sytuacja itp. wymagające od kogoś wysiłku, poświęcenia itp., będące sprawdzianem czyjejś wiedzy, odporności itp.?

Moim zdaniem każda gra podobnie jak i każda rywalizacja z definicji jest wyzwaniem,  Może to być wyzwanie dla naszego intelektu albo dla naszej sprawności fizycznej.  W naszej grze wyzwaniem jest osiągnięcie celu gry  czyli na przykład zwycięstwo. Gdyby nie było wyzwań nie byłoby zabawy gra nie byłaby grą. Jeżeli cel gry nie stanowi dla nas wyzwania to zwykle oznacza, że się nudzimy i należy sobie znaleźć jakąś ciekawszą rozrywkę,

Domyslam się, ze w motto  chodzi raczej o odcięcie się od wyzwań związanych z życiem realnym a nie z realiami wirtualnej rzeczywistości którą kreuje gra.

No to sobie pofilozofowałem Wink
Zapisane

Gratia gratiam parti
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #17 : Lipiec 14, 2012, 01:01:56 »

W naszej grze wyzwaniem jest osiągnięcie celu gry  czyli na przykład zwycięstwo. Gdyby nie było wyzwań nie byłoby zabawy gra nie byłaby grą. Jeżeli cel gry nie stanowi dla nas wyzwania to zwykle oznacza, że się nudzimy i należy sobie znaleźć jakąś ciekawszą rozrywkę,

Grałeś kiedykolwiek w prawdziwe, nie-komputerowe RPG?  Wink

11. Klin

Znów bez nagrody... Kupuję budowlańców i dopakowuję Feindfluga na maxa.

Jedna z moich ulubionych map i znów b. dobry scenariusz - jakbym zresztą skądś go kojarzył. Błogosławię dobrą pogodę, bo tylko lotnictwo pozwala mi się wedrzeć za kanał na BV. Na bonusowe flagi nie ma szans, nie mówiąc o Moskwie - południowy aux staje wyczerpany w połowie drogi,  jeden głupi rosyjski recon staje się problemem.

To, co mi się podoba w tej kampanii, to bardzo dobre rozstawienie sił AI i wykorzystanie stacjonarnych okopanych jednostek. Trzeba się zastanawiać, gdzie atakować, a gdzie objeżdżać.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 822  *  Average: 74

Current scenario: Klin,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 600
Total army value: 1032 , Current prestige is 179
Prestige available on map yet is 440 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +120, Klin Bulge , cap 8000, 14 turns prestige: 85
if V : +70, Klin Bulge , cap 8000, 17 turns prestige: 85
if TV: +20, Klin Bulge , cap 8000, 21 turns prestige: 85
if Ls: +0, Viazma 1942 , cap 9000, 21 turns prestige: 85

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/6 SchtzReg. , 4 bars , 467 exp , Germany , 7/10 , Aggressive Attack  , 13 kill , 0 pp (U:001)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/6 SchtzReg. , 5 bars , 636 exp , Germany , 6/10 , Overwhelming Attack  , 14 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 648 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 533 exp , Germany , 7/10 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 560 exp , Germany , 7/10 , 17 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 351 exp , Germany , 8/1 , 6 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 1 bars , 139 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 360 pp (U:151)

Tank 
*  Pz IVD , I/25 PzReg. , 5 bars , 755 exp , Germany , 5/10 , 56 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIJ , II/25 PzReg. , 5 bars , 757 exp , Germany , 7/10 , 45 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVD , I/66 PzReg. , 5 bars , 696 exp , Germany , 8/10 , Superior Maneuver  , 42 kill , 0 pp (U:014)
*  PzKpfw 747(r) , II/66 PzReg. , 5 bars , 623 exp , Germany , 7/10 , Battlefield Intelligence  , 28 kill , 0 pp (U:015)

Recon
*  PSW 231 , I/37 AufklReg. , 3 bars , 380 exp , Germany , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill , 0 pp (U:005)
 PSW 231 , II/37 AufklReg. , 2 bars , 203 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 180 pp (U:020)

Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 538 exp , Germany , 7/10 , Resilience  , 16 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIA , 705 IGAbt. , 2 bars , 228 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 6 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 3 bars , 394 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/78 AReg. , 4 bars , 460 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 12 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 4 bars , 455 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 4 bars , 432 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 15 kill , 0 pp (U:009)
+  15 K18 , SdKfz 7 , IV/78 AReg. , 1 bars , 180 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 0 pp (U:022)

Fighter
 Bf-109F , JG Heimdallr , 2 bars , 209 exp , Germany , 6/10 , 8 kill , 492 pp (U:021)

Tactical Bomber
+  Bf-110E , StG Feindflug , 5 bars , 601 exp , Germany , 14/10 , Skilled Ground Attack  , 15 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 3 bars , 347 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp (U:018)

Killed: AD 40 ,  AT 21 ,  ATY 85 ,  INF 252 ,  REC 24 ,  TK 40 ,  FTR 12 ,  TB  6 ,  Total: 480
Lost  : AD  1 ,  AT  4 ,  ATY  1 ,  INF 10 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  19

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   3334 exp,     78 kill,    360 pp
Average:    476 exp,     11 kill,     51 pp
Tank   *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   2831 exp,    171 kill,      0 pp
Average:    708 exp,     43 kill,      0 pp
Recon *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    583 exp,     12 kill,    180 pp
Average:    292 exp,      6 kill,     90 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    766 exp,     22 kill,      0 pp
Average:    383 exp,     11 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    394 exp,     15 kill,      0 pp
Average:    394 exp,     15 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   1527 exp,     42 kill,      0 pp
Average:    382 exp,     11 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    209 exp,      8 kill,    492 pp
Average:    209 exp,      8 kill,    492 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    948 exp,     23 kill,      0 pp
Average:    474 exp,     12 kill,      0 pp
Summary * 23 Units * 13 Leaders
 Total :  10592 exp,    371 kill,   1032 pp
 Average:    461 exp,     16 kill,     45 pp
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #18 : Lipiec 14, 2012, 10:24:56 »


Cytuj
Grałeś kiedykolwiek w prawdziwe, nie-komputerowe RPG?  Wink

Masz na myśli życie w realu? Cheesy
Nie nie grałem.

Każda gra jest wyzwaniem w przeciwnym razie nie jest grą. Celem gry jest jej wygranie a rezultatem może być zarówno wygrana jak i porażka,
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Lipiec 14, 2012, 11:41:30 »

Cytuj
znów b. dobry scenariusz - jakbym zresztą skądś go kojarzył.

Ewentualna zbieżność z czymkolwiek innym może być tylko przypadkowa. Wszystkie scenariusze w tej kampanii budowałem od zera i z niczego - czyli z głowy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #20 : Lipiec 14, 2012, 01:40:03 »

Wątku filozoficznego pozwolę sobie nie kontynuować. W sumie zasada 'De gustibus..' ma tu zastosowanie.  Poza tym mam dzisiaj kaca  Roll Eyes

Gustlik: jak stara jest to kampania? Może po prostu grałem w nią za czasów PG2, nic już nie pamiętam w co konkretnie te parę lat temu grywałem.

W każdym razie szacunek za nią, jak na razie dla mnie ideał. Czekam na gotową Grossdeutschland  Cool

11. Klin Bulge

Nagroda: Pz IIIL - doskonale. Czołg może nie najwspanialszy, ale bardzo mi potrzeba kolejnego batalionu. Nic zatem nie wydaję, chomikując prestiż.

Rozstawienie - i od razu oklaski. Ta sama mapa, nowa sytuacja, a rozstawienie niemal idealnie na linii na której skończyłem poprzedni scenariusz. Tak się powinno robić kampanie.
A sam scenariusz jest jak dla mnie genialny. Pokaz, jak narobić graczowi kłopotów, nie używając hord przepakowanych wojsk AI. Nasz core jest w d...znaczy niemiłej sytuacji taktycznej, skrzydła się sypią, trzeba spadać (a za nami banda wściekłych kolesi z Syberii) - a co najlepsze, czas odmierza nam nie ilość tur, a rozpaczliwa obrona rozjeżdżanych wojsk na południu. Jak się straci tamtejszy VHex, to raczej po ptakach.


5 Pancerna (o ile to jeszcze można nazwać dywizją pancerną) - sunie pomóc kwiczącemu Das Reich. Ostatecznie zostały tam kompletnie wykrwawione niedobitki ledwie trzymające się w samym mieście. Dawno tak nie kląłem na pogodę - chyba tylko 2 tury mogłem wspomóc obronę lotnictwem.



Sytuacja na północy, kompletne SNAFU. Klin wkrótce padnie, 6 Pancerna gna przez las żeby spróbować uratować tam sytuację, a moja 7ka przebija się przez kolejne korpusy wyłażące zza rzeki.

Północ nieco później. Auxowa dywizja szkolna na zachodnim brzegu jest jak wybawienie, poza tym błogosławię batalion pancerny z infiltracją, który jest nieoceniony w zneutralizowaniu cholernego korpusu artylerii. Na wschodzie Rogaczewa broni co się da, wnet wyroi się tam masa sowieckiej piechoty. O mały włos nie tracę nowego batalionu czołgów.

Klin przechodzi z rąk do rąk co turę. Na autostradzie moskiewskiej każdy PS ginie z hukiem. Epicki scenariusz.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IIIL
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 896  *  Average: 74

Current scenario: Klin Bulge,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 280
Total army value: 1032 , Current prestige is 515
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +180, Viazma 1942 , cap 9000, 12 turns prestige: 20
if V : +120, Viazma 1942 , cap 9000, 15 turns prestige: 20
if TV: +60, Viazma 1942 , cap 9000, 18 turns prestige: 20
Ls: Loss , turn prestige: 20

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/6 SchtzReg. , 5 bars , 510 exp , Germany , 8/10 , Aggressive Attack  , 15 kill , 0 pp (U:001)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/6 SchtzReg. , 5 bars , 702 exp , Germany , 9/10 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 670 exp , Germany , 4/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 591 exp , Germany , 7/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 581 exp , Germany , 10/10 , 18 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 351 exp , Germany , 8/1 , 6 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 1 bars , 163 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 360 pp (U:023)

Tank 
*  Pz IVD , I/25 PzReg. , 5 bars , 834 exp , Germany , 7/10 , 63 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIJ , II/25 PzReg. , 5 bars , 850 exp , Germany , 5/10 , 49 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVD , I/66 PzReg. , 5 bars , 751 exp , Germany , 5/10 , Superior Maneuver  , 44 kill , 0 pp (U:014)
*  PzKpfw 747(r) , II/66 PzReg. , 5 bars , 677 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 31 kill , 0 pp (U:015)
+  Pz IIIL , 666 PzAbt. , 2 bars , 231 exp , Germany , 3/10 , 5 kill , 0 pp (U:024)

Recon
*  PSW 231 , I/37 AufklReg. , 3 bars , 399 exp , Germany , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 9 kill , 0 pp (U:005)
 PSW 231 , II/37 AufklReg. , 2 bars , 239 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 180 pp (U:020)

Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 596 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 16 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIA , 705 IGAbt. , 3 bars , 300 exp , Germany , 6/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 4 bars , 443 exp , Germany , 7/10 , 15 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , I/78 AReg. , 4 bars , 496 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 13 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 4 bars , 484 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 4 bars , 469 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 15 kill , 0 pp (U:009)
+  15 K18 , SdKfz 7 , IV/78 AReg. , 2 bars , 210 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:022)

Fighter
 Bf-109F , JG Heimdallr , 2 bars , 244 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 492 pp (U:021)

Tactical Bomber
+  Bf-110E , StG Feindflug , 5 bars , 627 exp , Germany , 14/10 , Skilled Ground Attack  , 15 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 3 bars , 355 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp (U:018)

Killed: AD 41 ,  AT 23 ,  ATY 92 ,  INF 280 ,  REC 24 ,  TK 42 ,  FTR 12 ,  TB  6 ,  Total: 520
Lost  : AD  3 ,  AT  5 ,  ATY  4 ,  INF 22 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  39

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   3568 exp,     86 kill,    360 pp
Average:    510 exp,     12 kill,     51 pp
Tank   *  5 Units * 2 Leaders
 Total :   3343 exp,    192 kill,      0 pp
Average:    669 exp,     38 kill,      0 pp
Recon *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    638 exp,     14 kill,    180 pp
Average:    319 exp,      7 kill,     90 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    896 exp,     23 kill,      0 pp
Average:    448 exp,     12 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    443 exp,     15 kill,      0 pp
Average:    443 exp,     15 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   1659 exp,     44 kill,      0 pp
Average:    415 exp,     11 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    244 exp,      8 kill,    492 pp
Average:    244 exp,      8 kill,    492 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    982 exp,     23 kill,      0 pp
Average:    491 exp,     12 kill,      0 pp
Summary * 24 Units * 13 Leaders
 Total :  11773 exp,    405 kill,   1032 pp
 Average:    491 exp,     17 kill,     43 pp

P.S. Jak to jest z tym limitem dowódców w core? Cos mi 25 PzR nie chce się udowódczyć...
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #21 : Lipiec 14, 2012, 03:49:54 »

Cytuj
Gustlik: jak stara jest to kampania? Może po prostu grałem w nią za czasów PG2, nic już nie pamiętam w co konkretnie te parę lat temu grywałem.

Wiesz co, ona funkcjonowała w czasach PG2, tak ze dwa lata temu, ale nigdy, w wersji na PG2, nie była skończona. Tzn, kończyła się najpierw na Moskwie, potem w lecie 1944, a do 1945 nigdy doprowadzona nie była.

Tak że mogłeś rzeczywiście w nią grać. Aha - no i w wersji dla PG2 nie było pierwszego (obecnie) scenariusza.

Cytuj
P.S. Jak to jest z tym limitem dowódców w core? Cos mi 25 PzR nie chce się udowódczyć...

15
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2012, 03:51:33 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #22 : Lipiec 14, 2012, 05:08:23 »

Tragedia z tymi liderami. Nie mam zamiaru rozwiązywać doświadczonych jednostek coby ich zwolnić. Trudno. Czemu to tak jest w ogóle?

12 Wiaźma 1942


No to nie narzekam już za bardzo na szczęście - dostałem Tygrysa.  6 batalionów pancernych to dla mnie max, każdy następny czołg-podarek pojedzie do huty.
Nowe zakupy w artylerii, w tym moja ukochana szwabska armatka.

Scenariusz doprowadził mnie do szewskiej pasji i nawet nie będę się rozpisywał. Nie to, że jest zły. Po prostu burdel jaki tam panuje to nie są warunki w jakich ja chcę walczyć  Angry Mistrzostwo w stylu 'za każdym krzakiem siedzi ruski spadochroniarz'.

Mam nadzieję, że to ostatni leśny scenariusz. Czekam na stepy!

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IIIL
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Tiger
13   Viazma 1942 , #12 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 973  *  Average: 74

Current scenario: Viazma 1942,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 320
Total army value: 1032 , Current prestige is 223
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +850, Krasnoarmiejsk , cap 12000, 12 turns prestige: 100
if V : +650, Krasnoarmiejsk , cap 12000, 15 turns prestige: 100
if TV: +400, Krasnoarmiejsk , cap 12000, 18 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Infantry
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/6 SchtzReg. , 5 bars , 532 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp (U:001)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/6 SchtzReg. , 5 bars , 741 exp , Germany , 5/10 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 703 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 13 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 629 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 665 exp , Germany , 8/10 , 18 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 351 exp , Germany , 8/1 , 6 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 1 bars , 194 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 360 pp (U:023)

Tank 
*  Pz IVD , I/25 PzReg. , 5 bars , 880 exp , Germany , 4/10 , 66 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIJ , II/25 PzReg. , 5 bars , 866 exp , Germany , 10/10 , 53 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVD , I/66 PzReg. , 5 bars , 793 exp , Germany , 4/10 , Superior Maneuver  , 45 kill , 0 pp (U:014)
*  PzKpfw 747(r) , II/66 PzReg. , 5 bars , 732 exp , Germany , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 34 kill , 0 pp (U:015)
+  Pz IIIL , 666 PzAbt. , 2 bars , 273 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 0 pp (U:024)
+  Tiger , 503 SchPzAbt. , 1 bars , 195 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 0 pp (U:025)

Recon
*  PSW 231 , I/37 AufklReg. , 4 bars , 403 exp , Germany , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp (U:005)
 PSW 231 , II/37 AufklReg. , 2 bars , 267 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 180 pp (U:020)

Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 685 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 18 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIA , 705 IGAbt. , 3 bars , 311 exp , Germany , 7/10 , Determined Defense  , 7 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 4 bars , 472 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  Wespe , I/78 AReg. , 5 bars , 541 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 14 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 5 bars , 503 exp , Germany , 8/10 , Aggressive Attack  , 16 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 4 bars , 489 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 15 kill , 0 pp (U:009)
+  17 K18 , SdKfz 9 , IV/78 AReg. , 2 bars , 233 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:022)

Fighter
 Bf-109F , JG Heimdallr , 2 bars , 295 exp , Germany , 8/10 , 8 kill , 492 pp (U:021)

Tactical Bomber
+  Bf-110E , StG Feindflug , 5 bars , 685 exp , Germany , 14/10 , Skilled Ground Attack  , 17 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 3 bars , 365 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp (U:018)

Killed: AD 43 ,  AT 24 ,  ATY 98 ,  INF 307 ,  REC 27 ,  TK 45 ,  FTR 14 ,  TB  7 ,  Total: 565
Lost  : AD  4 ,  AT  6 ,  ATY  6 ,  INF 26 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  47

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   3815 exp,     89 kill,    360 pp
Average:    545 exp,     13 kill,     51 pp
Tank   *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   3739 exp,    212 kill,      0 pp
Average:    623 exp,     35 kill,      0 pp
Recon *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    670 exp,     16 kill,    180 pp
Average:    335 exp,      8 kill,     90 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    996 exp,     25 kill,      0 pp
Average:    498 exp,     13 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    472 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    472 exp,     16 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1766 exp,     46 kill,      0 pp
Average:    442 exp,     12 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    295 exp,      8 kill,    492 pp
Average:    295 exp,      8 kill,    492 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1050 exp,     25 kill,      0 pp
Average:    525 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 25 Units * 14 Leaders
 Total :  12803 exp,    437 kill,   1032 pp
 Average:    512 exp,     17 kill,     41 pp
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2012, 05:35:57 wysłane przez Jutland » Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #23 : Lipiec 14, 2012, 05:40:12 »

Cytuj
Tragedia z tymi liderami.

Trochę optymizmu! Nie są tacy źli...

W bombowcach - nieźle. Zresztą dla bombowca najważniejszy jest lider klasy, czyli unikanie przechwycenia przez pelotki. Lider losowy jest juz mniej ważny, a przecież Twoi nie są źli.

W artylerii - no mogłoby być lepiej, ale po upgradzie tego Bridging do samobieżki- też sie przyda.

W AT - podobnie jak w bombowcach - najważniejszy jest lider klasy - czyli brak kary inicjatywy przy ataku, a Ty jeszcze masz wzmocnienie obrony. To już prawie czołgi - tylko bez overruna.

Recon - miodzio - nie daje się zaskoczyć. Może jechać na oślep - i o to chodzi.

Tank - no bryndza, ale jeśli wziąć pod uwagę dodatkowy punkt ruchu i późniejsze Pantery jeżdżące na 7 no to lepiej to wygląda.

Piechota - tak sobie, ale jakby tych z Recon Movement upgrade'ować do Brandenburgów, to ich bieganie na cztery hewksy pozwoli wykorzystać tego lidera.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #24 : Lipiec 14, 2012, 05:51:48 »

Ale mi chodzi o limit! Mam 14tu, 15 jakoś nie chce przyjść. W zasadzie nic nowego już nie dostanę, co najmniej 2 czołgi będą do koca bez lidera jeździć. Na to narzekam, nie na tych, co już posiadam. Aczkolwiek nie pamiętam, czy, od kiedy gram w OG, dostałem kiedykolwiek podwójny atak dla artylerii czy choćby recon dla czołgu lub samolotu... trochę irytuje ;>
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #25 : Lipiec 14, 2012, 06:13:31 »

Pamiętaj, że najwięcej doświadczenia zbiera się za skuteczne, acz nietypowe działania np:

Myśliwiec - w ataku naziemnym
Piechota - za atak / obronę przed czołgiem
Artyleria - za atak na czołgi
Bombowiec - za obronę przed myśliwcem / atak na pelotkę.

No i generalnie - w klasycznym boju - więcej doświadczenia jest za straty w obronie niż za atak, ale to jest ryzykowna metoda.
Próbuj więc tych powyższych.

Częstsze belki, to więcej szans na lidera.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #26 : Lipiec 14, 2012, 10:09:59 »

Dzięki za porady.
Zamiast limitu liderów powinna być stopniowa kara do szansy na przyznanie, z jakąś minimalną wartością - np 5%. IMHO byłoby to uczciwsze. 

13. Krasnoarmiejsk

Jakby na przekór mym słowom dowództwo rzuca mi Panterę. No to kurczę nie wyrzucę, z drugiej strony 7 batalionów czołgów to przesada, a na tyłach masa nowego sprzętu do przechwycenia.
Zatem Pantera zostaje, a do huty jedzie Panzer IIIL, strata 1 belki doświadczenia szybko zostanie nadrobiona. Dzięki temu mogę się wybrać na zakupy - wreszcie dułgolufowe IVki!, takoż StuG, Nashorn, etat grenadierski dla jednego regimentu... nadal masa do kupienia a prestiż się kończy...

Scenariusz bez większej historii, jak najszybsze jednostki do wschodniej grupy, do ostatniego VHexa dojeżdżam już nieco rozpaczliwie teciakiem - od frontu to na BV się tam nie dojedzie.

No i coś co w końcu musiało nastąpić - ubili mi 1 recona. Ja się chyba na czołgi rozpoznawcze w przyszłości przestawię, bo to wygląda jakby w każdej armii za zniszczenie jednostki rozpoznawczej wroga dawali najwyższe możliwe odznaczenia.

A, no i z niepokojem zauważam, że sowieckie lotnictwo zaczyna mnie gnębić. Za bardzo zaniedbałem swoje...


OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IIIL
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Tiger
13   Viazma 1942 , #12 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Panther D
14   Krasnoarmiejsk , #13 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 1046  *  Average: 74

Current scenario: Krasnoarmiejsk,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 400
Total army value: 852 , Current prestige is 671
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Izyum , cap 15000, 10 turns prestige: 110
if V : +100, Izyum , cap 15000, 13 turns prestige: 110
TV: Loss , turn prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Infantry
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , I/6 PzGrenReg. , 5 bars , 542 exp , Germany , 8/10 , Aggressive Attack  , 19 kill , 0 pp (U:001)
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , II/6 PzGrenReg. , 5 bars , 803 exp , Germany , 6/10 , Overwhelming Attack  , 18 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 793 exp , Germany , 5/10 , Superior Maneuver  , 14 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 679 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 16 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 736 exp , Germany , 3/10 , 20 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 351 exp , Germany , 8/1 , 6 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 2 bars , 233 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 360 pp (U:023)

Tank 
*  Pz IVG , I/25 PzReg. , 5 bars , 943 exp , Germany , 8/10 , 72 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IVG , II/25 PzReg. , 5 bars , 969 exp , Germany , 8/10 , 57 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVG , I/66 PzReg. , 5 bars , 876 exp , Germany , 8/10 , Superior Maneuver  , 53 kill , 0 pp (U:014)
*  PzKpfw 747(r) , II/66 PzReg. , 5 bars , 872 exp , Germany , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 41 kill , 0 pp (U:015)
+  Tiger , 503 SchPzAbt. , 2 bars , 230 exp , Germany , 9/10 , 9 kill , 0 pp (U:025)
+  Panther D , 666 PzAbt. , 3 bars , 301 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp (U:026)

Recon
*  PSW 231 , I/37 AufklReg. , 4 bars , 454 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp (U:005)

Anti-tank
*  Nashorn , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 719 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIG , 705 IGAbt. , 3 bars , 356 exp , Germany , 9/10 , Determined Defense  , 8 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 4 bars , 476 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  Wespe , I/78 AReg. , 5 bars , 593 exp , Germany , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 14 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 5 bars , 531 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 17 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 5 bars , 522 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 17 kill , 0 pp (U:009)
+  17 K18 , SdKfz 9 , IV/78 AReg. , 2 bars , 251 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:022)

Fighter
 Bf-109F , JG Heimdallr , 3 bars , 385 exp , Germany , 7/10 , 8 kill , 492 pp (U:021)

Tactical Bomber
+  Bf-110E , StG Feindflug , 5 bars , 790 exp , Germany , 11/10 , Skilled Ground Attack  , 18 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 3 bars , 378 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 8 kill , 0 pp (U:018)

Killed: AD 48 ,  AT 27 ,  ATY 108 ,  INF 331 ,  REC 33 ,  TK 48 ,  FTR 15 ,  TB  8 ,  Total: 618
Lost  : AD  4 ,  AT  6 ,  ATY  6 ,  INF 26 ,  REC  3 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  49

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   4137 exp,     95 kill,    360 pp
Average:    591 exp,     14 kill,     51 pp
Tank   *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   4191 exp,    237 kill,      0 pp
Average:    699 exp,     40 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    454 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    454 exp,     10 kill,      0 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1075 exp,     27 kill,      0 pp
Average:    538 exp,     14 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    476 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    476 exp,     16 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1897 exp,     49 kill,      0 pp
Average:    474 exp,     12 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    385 exp,      8 kill,    492 pp
Average:    385 exp,      8 kill,    492 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1168 exp,     26 kill,      0 pp
Average:    584 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 24 Units * 14 Leaders
 Total :  13783 exp,    468 kill,    852 pp
 Average:    574 exp,     20 kill,     36 pp
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #27 : Lipiec 14, 2012, 10:28:20 »

Widzę, że kolega zgodnie z sugestia "przerobił" artylerie z liderem  Reconnaissance Movement  na samobieżną Wespę-  i jak sprawdza się strzał po ruchu?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #28 : Lipiec 15, 2012, 01:58:41 »

Mario: dobra rzecz, tyle, że Wespe ma jednak wyraźnie mniejszego 'kopa' od zwykłej artylerii. Cos za cos...

15. Izyum


Nagrody brak, ale po 3 batalionach czołgów z rzędu nie narzekam.
W związku z traceniem panowania w powietrzu kupuję nową jednostkę myśliwców i na nic więcej już nie wydaję.

No. To teraz wiem, że Gustlik też potrafi być sadystyczny w scenariuszach. Zaczyna się niewinnie. Po sforsowaniu rzeki 7ka jedzie dwoma kolumnami na północ a Viking wzmocniony batalionem Tygrysów - na wschód, dołączyć do 11. Ta powoli podchodzi pod docelowe miasto... i zaczynają jej wyparowywać bataliony.
Nota: jak widzę 5 dywizjonów dział dalekosiężnych nawalających do mnie w '39 w Polsce, to wyrażam się o tym niepochlebnie. Jak atakuję napakowany wojskiem rosyjski przyczółek w '42, to klnę, ale gram z zacięciem. Niestety, twórcy kampanii za często skupiają się na mechanice, mając gdzieś klimat gry.

No to jest pięknie. 122-ki walą do mnie zewsząd - nawet nie jest ich dużo, ale są tak porozstawiane, że można się załamać.
W dodatku jak rozpoznaję co siedzi w Izyum, to dopadają mnie dosyć czarne myśli. I wtedy Iwan rzuca na mnie lotnictwo. Błogosławię decyzję o zakupie myśliwca, bo Jaki i Iły co prawda nadlatują falami, ale zdaje się im nie mieć końca.

Postanawiam zabawić się w taborytów i rozstawiam obóz artyleryjski w odpowiedniej lokalizacji pod Izyum, jednocześnie pionierzy budują tam lotnisko. Powoli rozstrzeliwuję kolejne radzieckie linie oporu i przesuwam obóz dalej, jednocześnie czołgi ganiają wzdłuż rzeki wyszukując te cholerne 122/ki. Ostatecznie punktowe połączone ataki lotnictwa i dalekosiężnej artylerii uciszają wreszcie tą zmorę.   

Na południu to samo, natarcie w sumie w radzieckim stylu. Duńczycy z Vikinga służą za żywe tarcze dla dział  Evil które osłabiają sowiecką piechotę, aż wtarabania się tam 503 ciężki i zaczyna robić porządek w mieście. Ku uwadze graczy twierdzących, że Tygrysy są bezużyteczne  Cool

Gdy 2 najbardziej wredne 122/ki pod Izyum są zneutralizowane, postanawiam zaryzykować i wprowadzam piechotę wpartą przez Nashorny w las na zachód od przeprawy. Początkowo idzie dobrze, mam nawet zamiar zrobić rajd na extra punktowane flagi, ale zwiad lotniczy mnie od tego odwodzi. Te posiłki to już naprawdę sadyzm!

Zaczynam się obawiać, na 2 tury przed BV sytuacja wygląda następująco


Południowe miasto wreszcie pada. Tyle zostało z dwóch dywizji:


Maa przegrana  - wysłałem małą KG na premiowany hex, miało im pomóc lotnictwo ale musiałem je przerzucić na Izyum. Nie dali rady...


Cholerni gwardziści w Izyum mają straszliwe połączenie Tenacious Defence i Resilience - czytaj trzeba ich po prostu wybić do ostatniego ps-a. Ostatnia tura na BV, rzucam na nich wszystko co możliwe. Uff, udało się. Morderczy scenariusz.

P.S. gdybym grał go drugi raz, to chyba spróbowałbym wejść do lasu na wschód od Izyum zamiast na zachód, zaatakować tam nieco szybciej i przepchnąć 1 czy 2 czołgi na północ od miasta - może wtedy dałoby się zgarnąć extra pp.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IIIL
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Tiger
13   Viazma 1942 , #12 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Panther D
14   Krasnoarmiejsk , #13 , Brilliant Victory , score:73
15   Izyum , #14 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 1118  *  Average: 74

Current scenario: Izyum,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 560
Total army value: 1464 , Current prestige is 525
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Defensive
if BV: +750, Bielogorod , cap 17500, 18 turns prestige: 60
if V : +550, Bielogorod , cap 17500, 21 turns prestige: 60
if TV: +350, Bielogorod , cap 17500, 25 turns prestige: 60
Ls: Loss , turn prestige: 60

Infantry
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , I/6 PzGrenReg. , 5 bars , 568 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 22 kill , 0 pp (U:001)
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , II/6 PzGrenReg. , 5 bars , 907 exp , Germany , 5/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 866 exp , Germany , 5/10 , Superior Maneuver  , 16 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 735 exp , Germany , 3/10 , Reconnaissance Movement  , 17 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 780 exp , Germany , 4/10 , 21 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 351 exp , Germany , 8/1 , 6 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 2 bars , 270 exp , Germany , 2/10 , 2 kill , 360 pp (U:022)

Tank 
*  Pz IVG , I/25 PzReg. , 5 bars , 1016 exp , Germany , 10/10 , 75 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IVG , II/25 PzReg. , 5 bars , 1013 exp , Germany , 5/10 , 59 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVG , I/66 PzReg. , 5 bars , 989 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 55 kill , 0 pp (U:014)
*  PzKpfw 747(r) , II/66 PzReg. , 5 bars , 914 exp , Germany , 3/10 , Battlefield Intelligence  , 43 kill , 0 pp (U:015)
+  Tiger , 503 SchPzAbt. , 3 bars , 388 exp , Germany , 6/10 , 23 kill , 0 pp (U:023)
+  Panther D , 666 PzAbt. , 3 bars , 398 exp , Germany , 4/10 , 10 kill , 0 pp (U:024)

Recon
*  PSW 231 , 37 AufklAbt. , 4 bars , 493 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 11 kill , 0 pp (U:005)

Anti-tank
*  Nashorn , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 782 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 21 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIG , 705 IGAbt. , 4 bars , 407 exp , Germany , 4/10 , Determined Defense  , 10 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 4 bars , 486 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  Wespe , I/78 AReg. , 5 bars , 691 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 5 bars , 596 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 19 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 5 bars , 572 exp , Germany , 8/10 , Bridging  , 18 kill , 0 pp (U:009)
+  17 K18 , SdKfz 9 , IV/78 AReg. , 2 bars , 299 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)

Fighter
 Bf-109F , JG Heimdallr , 4 bars , 465 exp , Germany , 5/10 , 12 kill , 492 pp (U:020)
 Fw-190A-4 , JG Loki , 2 bars , 264 exp , Germany , 5/10 , 4 kill , 612 pp (U:153)

Tactical Bomber
+  Bf-110E , StG Feindflug , 5 bars , 868 exp , Germany , 6/10 , Skilled Ground Attack  , 19 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 4 bars , 415 exp , Germany , 7/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp (U:018)

Killed: AD 55 ,  AT 30 ,  ATY 122 ,  INF 359 ,  REC 37 ,  TK 50 ,  FTR 24 ,  TB 11 ,  Total: 688
Lost  : AD  5 ,  AT  6 ,  ATY  8 ,  INF 31 ,  REC  4 ,  TK  3 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  59

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   4477 exp,    103 kill,    360 pp
Average:    640 exp,     15 kill,     51 pp
Tank   *  6 Units * 2 Leaders
 Total :   4718 exp,    265 kill,      0 pp
Average:    786 exp,     44 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    493 exp,     11 kill,      0 pp
Average:    493 exp,     11 kill,      0 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1189 exp,     31 kill,      0 pp
Average:    595 exp,     16 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    486 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    486 exp,     16 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   2158 exp,     53 kill,      0 pp
Average:    540 exp,     13 kill,      0 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    729 exp,     16 kill,   1104 pp
Average:    365 exp,      8 kill,    552 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1283 exp,     28 kill,      0 pp
Average:    642 exp,     14 kill,      0 pp
Summary * 25 Units * 14 Leaders
 Total :  15533 exp,    523 kill,   1464 pp
 Average:    621 exp,     21 kill,     59 pp
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 07:24:59 wysłane przez Jutland » Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #29 : Lipiec 15, 2012, 11:32:37 »

16.  Bielogorod

Nagroda: Fw-190F-8 - doskonale!
Feindflug i Heimdallr także wreszcie dostają nowe latadła, a u pancernych teciaki idą w odstawkę na rzecz Panter.

Witamy pod Kurskiem. Widzę AI stance - agressive, więc wiem, czego się spodziewać. Na północ od miasta wyjeżdża z 6 pancerną 503 ciężki i robi taki łomot, że dostaje wreszcie świetnego lidera. Ostatni w armii, chyba że mi cos w końcu ubiją, ale za to będzie obronna machina śmierci.
Kolejny korpus sowiecki tonie w rzece - na moje to za blisko stoją, rzucili się na mnie samobójczo od początku. Potem silne linie piechoty i znowu wyjeżdżają sowieckie czołgi. Jeden korpus zostaje rozniesiony w 1 turę przez 503ci pospołu z 42 niszczycielskim i lekką pomocą lotnictwa, z drugim, najsilniejszym, jest problem, bo czołgi mam już bardzo osłabione. Daję radę, ale czas zaczyna mi się kończyć, a Ruscy wkopani po uszy. Ostatnią turę (ostatnia na BV) kalkuluję chyba tyle co pół scenariusza wcześniej. Szczęśliwie się udaje, ale stany jednostek - zwłaszcza piechoty - pokazują co się działo. Nie lubię takich rozpaczliwych końcówek.

OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: G14  DYWIZJA DUCHÓW v.2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Prolog - Szczekociny , #0 , Brilliant Victory , score:0
 2   Meuse Crossing , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Arras , #2 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-110E
 4   Ghost Division , #3 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: 5cm PaK38
 5   St Valery , #4 , Brilliant Victory , score:74
 6   Cherbourg , #5 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: HS-129B-1
 7   Barbarossa , #6 , Brilliant Victory , score:77
 8   Minsk Kessel , #7 , Brilliant Victory , score:75
 9   Vitebsk , #8 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: 10.5 GebH 40
10   Viazma , #9 , Brilliant Victory , score:77
11   Klin , #10 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Pz IIIL
12   Klin Bulge , #11 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Tiger
13   Viazma 1942 , #12 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Panther D
14   Krasnoarmiejsk , #13 , Brilliant Victory , score:73
15   Izyum , #14 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Fw-190F-8
16   Bielogorod , #15 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1192  *  Average: 74

Current scenario: Bielogorod,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Total army value: 1524 , Current prestige is 219
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +450, Kiev , cap 18500, 16 turns prestige: 110
if V : +300, Kiev , cap 18500, 19 turns prestige: 110
if TV: +150, Kiev , cap 18500, 21 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Infantry
*  Panzergrenadiere , 251/1 [W] , I/6 PzGrenReg. , 5 bars , 629 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 25 kill , 0 pp (U:001)
*  Panzergrenadiere , Opel Blitz , II/6 PzGrenReg. , 5 bars , 979 exp , Germany , 2/10 , Overwhelming Attack  , 21 kill , 0 pp (U:002)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , I/7 SchtzReg. , 5 bars , 925 exp , Germany , 4/10 , Superior Maneuver  , 17 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , Opel Blitz , II/7 SchtzReg. , 5 bars , 767 exp , Germany , 4/10 , Reconnaissance Movement  , 18 kill , 0 pp (U:004)
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 58 Pion. , 5 bars , 876 exp , Germany , 4/10 , 22 kill , 0 pp (U:010)
*  Hauptquartier , Pz IVD , HQ Gruppe , 3 bars , 370 exp , Germany , 8/1 , 8 kill , 0 pp (U:011)
 Pioniere , 251/1 [W] , bau./58 Pion. , 2 bars , 295 exp , Germany , 5/10 , 2 kill , 360 pp (U:022)

Tank 
*  Pz IVG , I/25 PzReg. , 5 bars , 1107 exp , Germany , 2/10 , 83 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IVG , II/25 PzReg. , 5 bars , 1135 exp , Germany , 6/10 , 63 kill , 0 pp (U:013)
*  Pz IVG , I/66 PzReg. , 5 bars , 1116 exp , Germany , 7/10 , Superior Maneuver  , 70 kill , 0 pp (U:014)
*  Panther D , II/66 PzReg. , 5 bars , 1010 exp , Germany , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 59 kill , 0 pp (U:015)
+  Tiger , 503 SchPzAbt. , 5 bars , 505 exp , Germany , 6/10 , Overwatch  , 36 kill , 0 pp (U:023)
+  Panther D , 666 PzAbt. , 4 bars , 463 exp , Germany , 3/10 , 13 kill , 0 pp (U:024)

Recon
*  PSW 231 , 37 AufklAbt. , 5 bars , 516 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 13 kill , 0 pp (U:005)

Anti-tank
*  Nashorn , 42 PzJagdAbt. , 5 bars , 836 exp , Germany , 6/10 , Resilience  , 23 kill , 0 pp (U:017)
+  StuG IIIG , 705 IGAbt. , 4 bars , 499 exp , Germany , 3/10 , Determined Defense  , 13 kill , 0 pp (U:019)

FlaK
*  SdKfz 7/1 , 296 FAA , 5 bars , 518 exp , Germany , 10/10 , 16 kill , 0 pp (U:016)

Artillery
*  Wespe , I/78 AReg. , 5 bars , 746 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 15 kill , 0 pp (U:007)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , II/78 AReg. , 5 bars , 657 exp , Germany , 10/10 , Aggressive Attack  , 19 kill , 0 pp (U:008)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , III/78 AReg. , 5 bars , 653 exp , Germany , 9/10 , Bridging  , 19 kill , 0 pp (U:009)
+  17 K18 , SdKfz 9 , IV/78 AReg. , 3 bars , 359 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:021)

Fighter
 Fw-190A-2 , JG Heimdallr , 5 bars , 604 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 552 pp (U:020)
 Fw-190A-4 , JG Loki , 3 bars , 351 exp , Germany , 7/10 , 5 kill , 612 pp (U:025)

Tactical Bomber
+  Me-410A-2 , StG Feindflug , 5 bars , 946 exp , Germany , 8/10 , Skilled Ground Attack  , 20 kill , 0 pp (U:012)
+  Ju-88A-4 , StG Valkyria , 4 bars , 495 exp , Germany , 9/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 0 pp (U:018)
+  Fw-190F-8 , StG Fenris , 3 bars , 301 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp (U:026)

Killed: AD 60 ,  AT 35 ,  ATY 142 ,  INF 400 ,  REC 43 ,  TK 60 ,  FTR 26 ,  TB 14 ,  Total: 780
Lost  : AD  5 ,  AT  6 ,  ATY 10 ,  INF 35 ,  REC  6 ,  TK  3 ,  FTR  1 ,  TB  2 ,  Total:  68

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  7 Units * 4 Leaders
 Total :   4841 exp,    113 kill,    360 pp
Average:    692 exp,     16 kill,     51 pp
Tank   *  6 Units * 3 Leaders
 Total :   5336 exp,    324 kill,      0 pp
Average:    889 exp,     54 kill,      0 pp
Recon *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    516 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    516 exp,     13 kill,      0 pp
Anti-tank *  2 Units * 2 Leaders
 Total :   1335 exp,     36 kill,      0 pp
Average:    668 exp,     18 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    518 exp,     16 kill,      0 pp
Average:    518 exp,     16 kill,      0 pp
Artillery *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   2415 exp,     56 kill,      0 pp
Average:    604 exp,     14 kill,      0 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    955 exp,     19 kill,   1164 pp
Average:    478 exp,     10 kill,    582 pp
Tactical Bomber *  3 Units * 2 Leaders
 Total :   1742 exp,     31 kill,      0 pp
Average:    581 exp,     10 kill,      0 pp
Summary * 26 Units * 15 Leaders
 Total :  17658 exp,    608 kill,   1524 pp
 Average:    679 exp,     23 kill,     59 pp
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 11:34:43 wysłane przez Jutland » Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.089 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)