Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 24, 2024, 02:43:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - H03 "Zielone Diabły" na 100%  (Przeczytany 31300 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« : Sierpień 28, 2012, 07:00:48 »

1   Poligon

Przypominają się stare dobre czasy, kiedy nie wyobraząłem sobie grania bez desantu spadochronowego, bez wzgledu na to czy scenariusz wymagał takich działań czy nie.

Pierwsza faza czyli zdobycie lotniska. Stara zasada desantowców obowiązuje. Podlatujemy  do celu tak aby spadochroniarze mogli wylądować w następnej kolejce nie tylko w terenie zapewniającym osłonę (las) ale przede wszystkim tak aby lotnisko znalazło się na granicy zasięgu ich ruchu własnego.
Po zdobyciu lotniska spadochroniarzy z powrotem załadowałem w samoloty i wraz z desantowymi siłami AUX przerzuciłem na południe, nad lasek nieco poniżej wrogiego VH. Desant zawisł nad laskiem w oczekiwaniu aż siły AUX, które wylądowały na lotnisku wsparte corową artylerią zblizą się do VH od pólnocy.
W międzyczasie, lotnictwo wykryło i zlikwidowało wrogą artylerię.

Kiedy korpus północny nawiązał kontakt bojowy z obrońcami VH , przyszła pora na desant w lasku na południe od VH.


Obrazek pokazuje sytuację pod koniec mojej 7 kolejki. Za chwilę nastapił opisywany wcześniej desant w lesie na poludnie od VH.



Pozbawiony artylerii i wzięty we dwa ognie wróg nie miał żadnych szans.



OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 74  *  Average: 74

Current scenario: Poligon,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 0 , Current prestige is 250
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 10 turns prestige: 100
if V : +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 12 turns prestige: 120
if TV: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 14 turns prestige: 140
if Ls: +0, Operacja "Weserübung" , cap 0, 14 turns prestige: 140

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 0 bars , 14 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 0 bars , 70 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria
*  7.5 LG 40 , FallschirmArtAbt , 1 bars , 126 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 0 kill , 0 pp (U:002)

Killed: AD  2 ,  AT  1 ,  ATY  2 ,  INF  4 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   9
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  2 Units * 0 Leaders
 Total :     84 exp,      3 kill,      0 pp
Average:     42 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    126 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    126 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    210 exp,      3 kill,      0 pp
 Average:     70 exp,      1 kill,      0 pp


Player 1  Germany   has 13 units total:
Piechota :  6
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  2
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Waffen SS   has 4 units total:
Piechota :  2
Czołg :  1
Rozpoznanie :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 06:46:47 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #1 : Sierpień 28, 2012, 10:04:42 »

2   Operacja "Weserübung"

Zakupy:   10.5 LG40

Siły core podzieliłem na dwa oddziały desantowe. Lotnisko na zachodzie zdobywały nowo zakupiona artyleria + oddział spadochroniarzy wsparte artyleria ciężkiego krążownika, lotnisko na wschodzie druga jednostka artylerii wsparta sztabem i oddziałem spadochroniarzy. Lotnictwo występowało głownie w roli zwiadu.

Uwaga:
Po zakończeniu gry w raporcie AAR wyczytałem ze Norwegowie mieli w tej bitwie do dyspozycji jakiś okręt podwodny ja nie zauważyłem żadnego śladu sił podwodnych AI, podobnie jak i wymienionej w AAR  ocalałej jednostki norweskiej piechoty.


OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 151  *  Average: 75

Current scenario: Operacja "Weserübung",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 192 , Current prestige is 58
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +0, Eben Emael , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Eben Emael , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Eben Emael , cap 0, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 1 bars , 115 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 1 bars , 121 exp , Germany , 6/10 , First Strike  , 2 kill , 0 pp (U:003)

Artyleria
*  7.5 LG 40 ,  , 1 bars , 176 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:037)

Killed: AD  5 ,  AT  2 ,  ATY  3 ,  INF  9 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  20
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    236 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    118 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    194 exp,      3 kill,    192 pp
Average:     97 exp,      2 kill,     96 pp
Summary *  4 Units * 2 Leaders
 Total :    430 exp,      7 kill,    192 pp
 Average:    108 exp,      2 kill,     48 pp


Player 1  Germany   has 19 units total:
Piechota :  8
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1
Niszczyciel :  1
Krążownik :  2

Player 2  Norway   has 2 units total:
Piechota :  1
Okręt podwodny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

BV  9/12
Straty własne:  brak

Nowi liderzy:   Fallschirm -  First Strike 
Zapisane

Gratia gratiam parti
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #2 : Sierpień 29, 2012, 10:18:47 »

Cóż ty masz za wersję OpenGen Huh I skąd ją wziąłeś?
Zapisane

Nie bo nie Smiley
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #3 : Sierpień 29, 2012, 06:03:09 »

To wstępna robocza (nieoficjalna) wersja do testowania nowych formatów. Jeśli chodzi o rozgrywanie kampanii pisanych w "starym  formacie" to w niczym się nie różni od oficjalnej znanej z instalki Kowdara. (przynajmniej mam taką nadzieję bo zawsze mogą pojawić się jakieś niezamierzone błędy związane z modyfikacją kodu gry).
Brak jest publicznych informacji odnośnie tej wersji gdyż,, nie jest przeznaczona do rozpowszechniania a służy jedynie do sprawdzenia pewnych rozwiązań technicznych związanych z przymiarkami do wprowadzenia nowych formatów dla: scenariuszy, kampanii, efile etc.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2012, 10:00:32 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #4 : Sierpień 29, 2012, 07:42:10 »

3   Eben Emael

Scenariusz z gatunku tych, które koniecznie trzeba rozegrać dwa razy, gdyz dopiero za drugim razem można w pełni świadomie rozegrać tę bitwę .  Odniesienie BV jest w tym scenariuszu łatwe, ale tu nie chodzi o BV, walka idzie o punkty prestiżu,
 które w tej kampanii są na wagę złota. A 80 cennych punktów ukrywa się w SH położonym po drugiej stronie mapy i cała sztuka polega na zdobyciu tego SH, który  nie jest równocześnie VH więc do BV jest nam zupełnie niepotrzebny.

Dlaczego trzeba zagrać ten scenariusz dwa razy?
Ano dlatego, że:
1) Nie posiadamy informacji jak silnymi posiłkami i w których turach uraczy nas dowództwo. W realnej wojnie dowódca takiej operacji mniej więcej wie kiedy nadejdą posiłki i w jakiej sile, a tutaj guzik, musisz zagrać raz w ciemno, żeby dowiedzieć się, że posiłki nadejdą bardzo szybko i w sile zdecydowanie wystarczającej do zdobycia wszystkich VH w terminie BV.

 2) Na początku scenariusza dysponujemy 6   jednostkami spadochroniarzy AUX załadowanych do samolotów, przy ich pomocy można by  bardzo szybko zdobyć wszystkie VH ,ale bez ich pomocy  nie ma szans na dobycie oddalonego SH (to widać już na pierwszy rzut oka). Szkopuł w tym, że jeżeli gra się ten scenariusz pierwszy raz, nie mamy szansy  ocenić na czas ile jednostek spadochroniarzy i z jaka obstawą należy wysłać na SH aby mieć szanse na jego zdobycie.

Rozgrywając scenariusz po raz pierwszy, wysłałem na ten odległy heks 2 jednostki spadochroniarzy i myśliwiec,  ale to okazało się troszeczkę za mało.

Myślę, że jakość tego fajnego scenariusza zdecydowanie poprawiłoby umiejscowienie jakiegoś szpiega (V kolumna Smiley)( (o zasięgu widzenia np.  3 pola) w okolicach SH. Informacje od takiego szpiega pomogłyby w świadomym wybraniu właściwej strategii już w pierwszym zetknięciu z tym scenariuszem.

EDIT
Dobrym rozwiązaniem byłoby  udostępnienie informacji na przykład w postaci zdjęcia lotniczego obejmujacego teren SH.


Ok, No to teraz krótko o przebiegu bitwy.

Na SH poleciało 5 jednostek  AUX-owych spadochroniarzy ( jedną jednostkę pozostawiłem do pomocy moim siłom core) do desantu jako wsparcie dołączyły jeszcze dwa bombowce i myśliwiec (najpierw w pierwszej kolejce wykonały bombardowanie fortów Eben Emael)  a nieco później (już po zdobyciu SH) doleciało jeszcze działko ppanc, które pojawiło się wraz z posiłkami w okolicach zdobytego wschodniego lotniska.

W 4 turze mój desant znalazł się nad celem, co widzimy na obrazku:



Za chwilę moim łupem padł zarówno SH jak i położone obok zachodnie lotnisko. Początkowo miałem zamysł aby po zaliczeniu SH, załadować spadochroniarzy z powrotem na samoloty i odlecieć w okolice VHeksów Eben Emal, ale ostatecznie postanowiłem powalczyć w obronie i obydwa wysunięte na zachód cele udało się bez strat własnych. utrzymać do końca bitwy,





OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 228  *  Average: 76

Current scenario: Eben Emael,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 192 , Current prestige is 218
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 8 turns prestige: 0
if V : +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 10 turns prestige: 0
if TV: +0, Operacja "Hannibal" , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 1 bars , 196 exp , Germany , 5/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 2 bars , 201 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 2 kill , 0 pp (U:003)

Artyleria
*  7.5 LG 40 ,  , 2 bars , 203 exp , Germany , 9/10 , Devastating Fire  , 3 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 32 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:004)

Killed: AD  7 ,  AT  5 ,  ATY  7 ,  INF 31 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  54
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    397 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    199 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    235 exp,      3 kill,    192 pp
Average:    118 exp,      2 kill,     96 pp
Summary *  4 Units * 2 Leaders
 Total :    632 exp,      7 kill,    192 pp
 Average:    158 exp,      2 kill,     48 pp


Player 1  Germany   has 36 units total:
Piechota : 17
Czołg :  4
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  6
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Belgium, France, United Kingdom, Netherlands   has 37 units total:
Piechota : 17
Czołg :  2
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  3
Artyleria :  7
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  7/8
Straty własne:  brak
Nowi liderzy:  brak
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2012, 12:06:50 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #5 : Sierpień 31, 2012, 01:09:24 »

4   Operacja "Hannibal"

Zakupy: Fallschirm

Wreszcie można było poszaleć czołgami głównie za sprawą auxowej IV D. Dzięki licznym overrunom walki na północy przebiegły gładko i cały korpus szybko połączył się w centrum z desantem core, który wysadziłem po prawej stronie kanału (jak na załączonym obrazku).


Na południu za sprawą ostrzału wrogich okrętów  utknąłem na drodze do lotniska, które w pierwszej fazie bitwy było kluczowym celem. Flota AI już w pierwszej kolejce wyłączyła z gry jedyną artylerię jaką dysponował południowy korpus (został jej tylko 1 pkt siły).  Po strzale w pierwszej kolejce, należało ją wycofać w głąb lądu poza zasięg okrętów ewentualnie schować w lesie. W powstałej sytuacji korpus pozbawiony artyleryjskiego wsparcia  nękany przez dwa okręty zmuszony był kryć się po lasach aż do chwili gdy sytuację w okolicach lotniska wyjaśniły połączone siły core i korpusu północnego.

Od tej chwili jedynym problemem było wyeliminowanie wrogich okrętów. Połączone siły artylerii, lotnictwa i jednostek lądowych w końcu dały sobie radę z flotą AI. W międzyczasie bez problemów opanowane zostały wszystkie VH.
Bitwa skończyła się przed czasem za sprawą zniszczenia wszystkich jednostek przeciwnika.

UWAGI:
Odczuwam dyskomfort, jeżeli nie mam bladego pojęcia odnośnie jakości, ilości i terminu pojawiających się posiłków.  Akurat w tym scenariuszu  brak wspomnianej wiedzy nie był aż tak bolesny (głównie dlatego, że wybór strategii zbytnio nie zależał od jakości spodziewanego wsparcia), tym niemniej po pierwszym rozegraniu scenariusza zawsze pozostaje niedosyt spowodowany graniem w ciemno (nie wiedząc jakimi kartami się dysponuje) i  niezbyt efektywnym wykorzystaniem własnej armii. Zbyt wiele w takiej grze przypadkowości.

Rozłożenie w czasie pojawiających się posiłków można było symulować poprzez: wydłużenie drogi do areny działań (okręty i samoloty), wydłużenie drogi do lotniska na którym następuje załadunek (siły lądowe), wystawienie samolotów bez amunicji wymuszałoby  odwiedzenie lotniska przed włączeniem do akcji.   
Przy wykorzystaniu takich sposobów gracz miałby takie same siły i w mniej więcej w tym samym czasie jak dotychczas, ale  od samego początku wiedziałby czym dysponuje .

 

OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 307  *  Average: 76

Current scenario: Operacja "Hannibal",  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 372 , Current prestige is 238
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
if TV: +0, Operacja "Mercury" , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 2 bars , 268 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 3 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 2 bars , 241 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 5 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm ,  , 0 bars , 73 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 180 pp (U:075)

Artyleria
*  7.5 LG 40 ,  , 2 bars , 245 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 59 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:004)

Killed: AD 13 ,  AT  8 ,  ATY 18 ,  INF 49 ,  REC  1 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  95
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  3 Units * 2 Leaders
 Total :    582 exp,     10 kill,    180 pp
Average:    194 exp,      3 kill,     60 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    304 exp,      6 kill,    192 pp
Average:    152 exp,      3 kill,     96 pp
Summary *  5 Units * 3 Leaders
 Total :    886 exp,     16 kill,    372 pp
 Average:    177 exp,      3 kill,     74 pp


Player 1  Germany   has 32 units total:
Piechota : 14
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria :  4
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3
Krążownik :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

BV  10/12
Straty własne:  brak
Nowi liderzy:  *  Fallschirm , Fire Discipline
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2012, 11:08:18 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #6 : Sierpień 31, 2012, 04:02:59 »

5   Operacja "Mercury"

Zakupy:  2x 8.1 GrW 34 ,

Zakupiłem dwie szt lekkich moździerzy gdyz nie chciałem aby kasa leżała odłogiem. Opcjonalnie mogłem zakupić LG 40, ale czekam z zakupem na pojawienie się LG42 (wówczas pozbędę się moździerzy).

Scenariusz ciekawy. Zastrzeżenia te same co w poprzednio. Brak wiedzy dotyczącej sił AUX które będziemy mieli do dyspozycji psuje rozgrywkę.

Ale do rzeczy. Bitwa w okolicy Chania bardzo prosta i przyjemna, głownie ze względu na brak obrony plot.  W celach zwiadowczych wysłałem tam myśliwca (na maksymalny zasięg lotu). Zwiad pokazał, że kluczowe dla powodzenia desantu będzie szybkie wyeliminowanie wrogiej artylerii.  Spadochroniarze wsparci myśliwcem i bombowcem bez trudu wyeliminowali artylerie, a w następnej turze przyszła kolej na działania sztabu, który przy potężnym wsparciu licznej artylerii mógł sobie zaszarżować (w sumie 7 overrunów).

Na obrazku sytuacja pod Chania, tuż po desancie, na obrazku widać tylko jedna artylerię wroga za chwilę spadochroniarze ja zniszczą, druga została zniszczona chwilę wcześniej.



Pod Maleme nie było tak łatwo. W tej okolicy na początku mamy do dyspozycji tylko jedna jednostke desantową, pozostałe aby wylądować potrzebują lotniska. A lotniska broni grożna pelotka...

na obrazku lądowanie pod Malema Smiley



OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
--
Campaign score: 385  *  Average: 77

Current scenario: Operacja "Mercury",  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 588 , Current prestige is 222
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Walki o Leningrad , cap 0, 16 turns prestige: 0
if V : +0, Walki o Leningrad , cap 0, 18 turns prestige: 0
if TV: +0, Walki o Leningrad , cap 0, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 300 exp , Germany , 3/10 , Fire Discipline  , 5 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 3 bars , 383 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 7 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm ,  , 1 bars , 127 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 3 bars , 305 exp , Germany , 12/8 , 7 kill , 0 pp (U:025)

Artyleria
*  7.5 LG 40 ,  , 2 bars , 270 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 8/10 , 0 kill , 192 pp (U:004)
 8.1 GrW 34 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 108 pp (U:054)
 8.1 GrW 34 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 108 pp (U:055)

Killed: AD 15 ,  AT  8 ,  ATY 21 ,  INF 64 ,  REC  2 ,  TK  6 ,  FTR  1 ,  TB  2 ,  Total: 119
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 2 Leaders
 Total :   1115 exp,     22 kill,    180 pp
Average:    279 exp,      6 kill,     45 pp
Artyleria *  4 Units * 1 Leaders
 Total :    349 exp,      7 kill,    408 pp
Average:     87 exp,      2 kill,    102 pp
Summary *  8 Units * 3 Leaders
 Total :   1464 exp,     29 kill,    588 pp
 Average:    183 exp,      4 kill,     74 pp


Player 1  Germany   has 19 units total:
Piechota :  7
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Okręt podwodny :  1

Player 2  New Zealand, Greece, Australia, United Kingdom   has 5 units total:
Piechota :  3
Artyleria ppanc. :  1
Myśliwiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  7/16
Straty własne:  brak
Nowi liderzy:  brak



UWAGI:
Przydałoby się umieszczenie w briefingu informacji o silnej obronie plot pod Maleme.
Na przykład:
"Ostatnie informacje wywiadowcze potwierdzają istnienie silnej obrony przeciwlotniczej w okolicach Maleme."

Taka informacja z pewnoscią zmusiłaby gracza do ostrożniejszego podejścia do tego zadania i  zmniejszyłaby liczbę reloadów.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2012, 06:01:14 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #7 : Wrzesień 02, 2012, 05:16:08 »

6   Walki o Leningrad


Sprzedałem lekkie moździerze
Zakupy:
artyleria: 10.5 LG40 
recon:  250/10
ppanc: 3.7cm PaK36


Wziąłem przykład z Majerka i na samym początku zacieśniłem obronę tak aby wszystkie moje jednostki miały wsparcie artyleryjskie.  Pozostawione na wschodzie pola minowe i zasieki prze długi czas były obiektem ataków wroga dając mi czas na spokojną walkę pozycyjną.

Na zachodzie  szybko opanowałem sytuację i  zacząłem przemieszczać na wschód co wartościowsze jednostki (zwłaszcza pepanc 8.8 (acht coma acht) z liderem tank kiler  czynił spustoszenie  i zaliczył  walkę z obydwoma  T-34, nie wspominając o  BT-7, reconach i jednostkach piechoty.

Do środkowego VH wstawiłem corowego  ppanca i okazało się, że przy wsparciu artylerii był w stanie powstrzymać ataki T34 aż do nadejścia 8.8,  która zrobiła z porządek z czołgami Smiley

 Główna batalia toczyła się o wschodni VH.  I w tamtej okolicy operowały moje najlepsze (z liderami) jednostki core.  Sztab  na początku pełnił rolę combat supportu.  Później kiedy masowo zaczęły pojawiać sie osłabione walką jednostki przyszła kolej na szarże. W pewnym momencie sztab dostał lidera Reconnaissance Movement i  przeistoczył się w kombajn siejący zniszczenie. Wreszcie mógł  do woli szarżować, wspierać, wycofać się w bezpieczne okolice i na końcu jeszcze uzupełnić amunicję.

  Przez pierwszych 5 kolejek była śnieżyca, to mocno ułatwiało obronę.  Auxowy myśliwiec pełnił rolę zwiadu powietrznego i szybko wyłuskał rosyjską artylerię na płn-zach, namiar natychmiast wykorzystała artyleria dalekiego zasięgu i po dwóch kolejkach rosyjskim artylerzystom pozostało tylko 2 punkty siły, a więc przestali być groźni zanim zdążyli zbliżyć się na tyle by móc oddać pierwszy strzał .

Zdjęcie z początku drugiej kolejki. 



  Wykorzystałem śnieżycę i załadowałem na samolot również moich spadochroniarzy z liderem first strike. W  pierwszej kolejce spadochroniarze występując w roli zwiadu wykryli na północy kolejną jednostkę artylerii . W następnej kolejce nastąpił desant, po wyładowaniu okazało się, że w pobliżu jest jeszcze jedna jednostka artylerii. Strzał z dalekosiężnej artylerii napoczął wroga, a spadochroniarze dokończyli dzieła bez strat własnych mimo ostrzału z drugiej artylerii.  Okazało się, że w warunkach miejskich, przy padającym śniegu spadochroniarze z liderem first strike nie muszą obawiać się  ani wsparcia artyleryjskiego (symulator pokazywał, że ataki będą bez strat własnych) ani ataków wrogiej piechoty (pierwszy strzał zawsze należał do mojego lidera,  więc póki miałem amunicję komputer praktycznie nie ryzykował ataków).
Po zniszczeniu pierwszej jednostki artylerii, mój desant przedzierając się w kierunku drugiej jednostki artylerii, która po wykonaniu strzału załadowała się do transportu w stronę mojego VH ( przy okazji wchodząc w zasięg mojej artylerii), zniszczył jakąś piechotę,  a w następnej kolejce rosyjską pelotkę,  która stała na drodze do artylerii.  Kiedy wreszcie  spadochroniarze dopadli artylerię okazało się, że mają jeszcze dwie szt. amunicji i w zasięgu ruskie lotnisko.
 Po przepędzeniu  broniącej lotniska piechoty w jej miejsce pojawił się jakiś napoczęty  BT-7 i wyjrzało słońce a moi spadochroniarze zostali z jedną sztuką amunicji.  Zamiast uzupełnić amunicje połasiłem się na lotnisko i to był duży błąd.
AI od razu rzucił się na bezbronnych spadochroniarzy na szczęście lotnisko leży na tyłach i nie miał tam wystarczająco dużo sił by ich zniszczyć ale  osłabił ich siłę do 2 pkt wyłączając. Na szczęście udało mi się uciec do pobliskiego lasu gdzie przeczekałem do końca bitwy,
 
   
Gdy po dwóch kolejkach w okolicy zaczęły pojawiać się mocno osłabione jednostki wroga

Do pustego VH w centrum wstawiłem działko ppanc, które wspierane ogniem krzyżowym skutecznie opierało się atakom T-34.


OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 462  *  Average: 77

Current scenario: Walki o Leningrad,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 804 , Current prestige is 126
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
if V : +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
if TV: +0, Poligon II , cap 0, 12 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 370 exp , Germany , 6/10 , Fire Discipline  , 7 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 4 bars , 461 exp , Germany , 2/10 , First Strike  , 11 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm ,  , 1 bars , 198 exp , Germany , 8/10 , 4 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 4 bars , 477 exp , Germany , 12/8 , Reconnaissance Movement  , 25 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 0 bars , 79 exp , Germany , 3/10 , 1 kill , 168 pp (U:007)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 ,  , 0 bars , 96 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 72 pp (U:121)

Artyleria
*  7.5 LG 40 ,  , 3 bars , 354 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 8 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG40 ,  , 1 bars , 171 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 192 pp (U:004)
 10.5 LG40 ,  , 0 bars , 58 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 192 pp (U:008)

Killed: AD 17 ,  AT 11 ,  ATY 26 ,  INF 104 ,  REC  5 ,  TK 16 ,  FTR  3 ,  TB  3 ,  Total: 185
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   2

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1506 exp,     47 kill,    180 pp
Average:    377 exp,     12 kill,     45 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     79 exp,      1 kill,    168 pp
Average:     79 exp,      1 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     96 exp,      1 kill,     72 pp
Average:     96 exp,      1 kill,     72 pp
Artyleria *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    583 exp,     10 kill,    384 pp
Average:    194 exp,      3 kill,    128 pp
Summary *  9 Units * 4 Leaders
 Total :   2264 exp,     59 kill,    804 pp
 Average:    252 exp,      7 kill,     89 pp


Player 1  Germany   has 45 units total:
Piechota : 17
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  6
FlaK :  1
Fortyfikacje :  7
Artyleria : 10
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

BV  11/12
Straty własne:  2 jednostki  (AUX)
Nowi liderzy:  FJ HQ -  Reconnaissance Movement 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2012, 02:44:03 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #8 : Wrzesień 02, 2012, 04:23:15 »

P.S.
Zastanawiam się teraz jak potoczyłaby się rozgrywka w poprzednim scenariuszu gdyby posłać na tyły wroga dwie jednostki spadochroniarzy zamiast jednej i  przy ich pomocy od razu zlikwidować obie artylerie a potem szybko zdobyć lotnisko.

Mogłoby być dosyć ciekawie gdyż moja dalekosiężna artyleria nie straciłaby dwóch kolejek na walkę z artyleria AI i wcześniej mogłaby  zająć się jego czołgami. Oczywiście zawsze są obawy czy AI nie wysłałby na taki desant całej swojej armii ,  ale znając logikę AI agressive raczej nie należałoby się obawiać takich działań zwłaszcza, że lotnisko nie jest na liście celów AI. A gdyby nawet, to zawsze istniała możliwość ucieczki w las  lub zapakowania spadochroniarzy do samolotu i powrót za własne linie obronne. Nie bez znaczenia byłoby również chwilowe odciągniecie części sił AI od ataków na moje VH.

A moi spadochroniarze mogliby zaczać robić porządki  na tyłach wroga, na przykład oczyszczając Leningrad z budynków i mostów co w rezultacie mogłoby przyśpieszyć zakończenie rozgrywki o jedną czy dwie tury.

Muszę kiedyś spróbować tej strategii. 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2012, 07:59:25 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 03, 2012, 07:35:23 »

7   Poligon II

Sprzedałem dwie  10.5 LG40 gdyż pojawiły się 10.5 LG42 i wyszło mi, ze bardziej opłaca się stracić doświadczenie w sprzedawanych jednostkach i kupić nową LG42 niż robić upgrade a kasa była potrzebna na upgrade artylerii z liderem.

Upgrade: *  7.5 LG 40 -> 10.5 LG42
Zakupy:
10.5 LG42
5cm PaK38


Jak zwykle przeczytałem opis Majerka i stąd wiedziałem, że ataki będą tylko na północy. (Zgadzam się, że informacja o kierunku natarcia AI powinna być zamieszczona w brifingu).
Na zdjęciu mój szaniec obronny.



Sama bitwa łatwa (najłatwiejsza z dotychczasowych).

OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 537  *  Average: 76

Current scenario: Poligon II,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 756 , Current prestige is 18
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if V : +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0
if Ls: +0, Alam Halfa , cap 0, 14 turns prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 378 exp , Germany , 8/10 , Fire Discipline  , 8 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 520 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 14 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm ,  , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 4 bars , 482 exp , Germany , 12/8 , Reconnaissance Movement  , 27 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 1 bars , 154 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 168 pp (U:007)

Artyleria ppanc.
 5cm PaK38 ,  , 0 bars , 68 exp , Germany , 5/10 , 0 kill , 108 pp (U:008)
 3.7cm PaK36 ,  , 1 bars , 116 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 72 pp (U:009)

Artyleria
*  10.5 LG42 ,  , 4 bars , 432 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 ,  , 0 bars , 74 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:004)

Killed: AD 17 ,  AT 14 ,  ATY 27 ,  INF 111 ,  REC  8 ,  TK 18 ,  FTR  3 ,  TB  3 ,  Total: 201
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  2 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   2

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1587 exp,     54 kill,    180 pp
Average:    397 exp,     14 kill,     45 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    154 exp,      3 kill,    168 pp
Average:    154 exp,      3 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    184 exp,      4 kill,    180 pp
Average:     92 exp,      2 kill,     90 pp
Artyleria *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    506 exp,     10 kill,    228 pp
Average:    253 exp,      5 kill,    114 pp
Summary *  9 Units * 4 Leaders
 Total :   2431 exp,     71 kill,    756 pp
 Average:    270 exp,      8 kill,     84 pp


Player 1  Germany   has 13 units total:
Piechota :  5
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  3
Artyleria :  4

Player 2  Waffen SS   has 4 units total:
Piechota :  2
Artyleria :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  14/14
Straty własne:  brak
Nowi liderzy: brak
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #10 : Wrzesień 06, 2012, 06:58:32 »

8   Alam Halfa

Zakupy: brak (nie ma za co Wink )

Scenariusz defensywny.  Na północy największym problemem były angielskie okręty.  Do walki z nimi najlepiej nadają się miny morskie (które pełnią tu rolę nieruchomych okrętów podwodnych ( mogą strzelać i  uciekać pod wodę ale nie mogą się poruszać). Miałem do dyspozycji 3 miny morskie. Niestety już w pierwszej kolejce niszczyciele przeciwnika zniszczyły jedną z nich. Na szczęście w następnej kolejce pomiędzy pozostałymi  minami zacumował krążownik (najgroźniejszy wrogi okręt) i miny nie miały problemu z zatopieniem go.  Zanim wyczerpał się limit strzałów, miny zdążyły jeszcze poważnie uszkodzić (do 3-4 pkt) pozostałe dwa niszczyciele, których wykańczaniem  zajęła się piechota.

W centrum moje siły AUX dysponowały dużą liczbą jednostek artylerii, a przeciwko sobie miały sporą liczbę czołgów,
Dostęp do artylerii blokowało dobrze okopane działo ppanc, wystarczyło na przedpolu postawić pola minowe i dać działu asystę pancerną po bokach, a  czołgi AI  nie były w stanie ugryźć takiego szańca.

Podobny schemat obrony wykorzystałem  nieco dalej na południu, Do VH wstawiłem corowe działo ppanc a na przedpolu pionierzy ustawili dwa pola minowe.

Na zdjęciu zastosowany  schemat obrony ( wspomniane pola minowe zaznaczone niebieskimi kółkami)



Najtrudniejsza sytuacja była na dalekim południu, tam AI dysponował 3 sztukami artylerii dalekiego zasięgu i na początku nie było możliwości unieszkodliwienia tych artylerii. Jedyne co można było zrobić to schować wszystko co było w zasięgu widzenia i ognia.  Przez kilka pierwszych kolejek trzeba było bronić się przed licznymi atakami lotnictwa ale moja armia była wyposażona w dużą liczbę AD i Flaków. Po umiejętnym rozstawieniu obrony plot  samoloty wroga nie były w stanie zadać prawie żadnych strat.  Najbardziej szkodliwe było to że, za ich sprawą AI znał namiary moich artylerii i innych wrażliwych na ostrzał jednostek.

Po kilku kolejkach kiedy wrogiej artylerii zaczęła kończyć się amunicja, zorganizowałem an południu silną ekspedycję (samobieżny pepanc,  ciężki flak  i dwa lekkie flaczki plus dwie samobieżne artylerie, 3 czołgi w tym PZ IVH i  dwa wozy zwiadowcze),
której głównym zadaniem było zniszczenie dalekosiężnej artylerii.

Na zdjeciu: ekspedycja karna po wykonaniu zadania.








OpenGen 0.80.9.27 * (27 Jul 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 607  *  Average: 75

Current scenario: Alam Halfa,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 40
Army cost: 756 , Current prestige is 98
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
if V : +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
if TV: +0, Tunis , cap 0, 16 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 3 bars , 380 exp , Germany , 9/10 , Fire Discipline  , 8 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 591 exp , Germany , 8/10 , First Strike  , 18 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm ,  , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 503 exp , Germany , 12/8 , Reconnaissance Movement  , 28 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 2 bars , 221 exp , Germany , 6/10 , Bridging  , 6 kill , 168 pp (U:007)

Artyleria ppanc.
 5cm PaK38 ,  , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 108 pp (U:008)
 3.7cm PaK36 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 5/10 , 6 kill , 72 pp (U:009)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 2 bars , 265 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 0 pp (U:121)

Artyleria
*  10.5 LG42 ,  , 5 bars , 584 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 4/10 , Overwhelming Attack  , 3 kill , 228 pp (U:004)

Killed: AD 21 ,  AT 20 ,  ATY 41 ,  INF 132 ,  REC 15 ,  TK 28 ,  FTR  8 ,  TB 13 ,  Total: 278
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF 15 ,  REC  1 ,  TK  4 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  20

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1681 exp,     59 kill,    180 pp
Average:    420 exp,     15 kill,     45 pp
Rozpoznanie *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    221 exp,      6 kill,    168 pp
Average:    221 exp,      6 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    315 exp,      8 kill,    180 pp
Average:    158 exp,      4 kill,     90 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    265 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    265 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria *  2 Units * 2 Leaders
 Total :    783 exp,     14 kill,    228 pp
Average:    392 exp,      7 kill,    114 pp
Summary * 10 Units * 6 Leaders
 Total :   3265 exp,     88 kill,    756 pp
 Average:    327 exp,      9 kill,     76 pp


Player 1  Germany   has 89 units total:
Piechota : 26
Czołg :  5
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  5
FlaK :  7
Fortyfikacje : 20
Artyleria : 14
Obrona plot. :  4
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Okręt podwodny :  2

Player 2  United Kingdom, Australia, New Zealand   has 9 units total:
Piechota :  4
Czołg :  1
Artyleria :  1
Obrona plot. :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  16/16
Straty własne:  18 jednostek AUX
Nowi liderzy:
Rozpoznanie: 250/10 -  Bridging  ,
Artyleria:  10.5 LG42 - Overwhelming Attack
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 10, 2012, 11:28:50 »

9   Tunis

Sprzedałem:
 5cm PaK38
Zakupy:
10.5 LG42
250/10 - (w trakcie gry)



Ten scenariusz to lekkie przegięcie jeżeli chodzi o stopień uciążliwości ale i trudności również.
Bardzo zniechęcająca jest uciążliwość korzystania z jednostek zgrupowanych na jednym heksie (w bunkrach). Głównie z powodu uciążliwego dostępu do tych jednostek rozgrywanie jednej tury trwa całe wieki. (Zanim uda się w sposób świadomy i we właściwej kolejności użyć wszystkich zabunkrowanych jednostek trzeba kilka albo nawet kilkanaście razy przewinąć przy pomocy przycisku next unit kilkadziesiąt własnych jednostek.

Nie będę ściemniał. Zagrałem ten scenariusz prawie 3 razy. Dopiero za trzecim razem zagrałem w pełni świadomie wdrażając opracowany plan.
Pierwszą grę skończyłem po 3 turach (przeznaczyłem ja na naukę obsługi  jednostek schowanych w bunkrach i fortach i na zaznajomienienie się z tymi jednostkami).  W drugiej grze zagrałem na żywioł bez konkretnego planu, raczej po to aby sprawdzić jakich posiłków w trakcie gry mogę się spodziewać.  Udało się zrobić BV dla osiągnięcia którego można było pozwolić sobie na stratę jednego z własnych VH.

Za trzecim razem kiedy już wiedziałem jakiej pomocy mogę się spodziewać od dowództwa  i na co mniej więcej stać AI udało mi się zagrać w pełni świadomie i we właściwy sposób wykorzystać posiadane środki.

1. Nie należy  zbytnio przejmować się bardzo silną flotą nieprzyjacielską.  Na pólnocnym zachodzie wystarczy uważać aby trzymać swoje jednostki lądowe broniące Djafny poza zasięgiem dział lekkiego krążownika, który wraz z towarzyszącym mu niszczycielem do końca scenariusza ostrzeliwał mój nadmorski bunkier i leżące w okolicy miny lądowe i morskie.

Dużo silniejsza była flota działająca na płn-wsch. W jej skład wchodził pancernik i  dwa niszczyciele. Flota ta zainteresowana była głównie moim portem. Ignorowała na przykład sztab który na początku wyprowadziłem z bunkra na nabrzeże aby pomagał minom morskim dostrzec wrogie okręty. Miny morskie dosyć poważnie uszkodziły okręty AI a reszty dopełniła łódż podwodna którą bodajże w drugiej kolejce sprezentowało mi dowództwo.

2.  Co najmniej do polowy scenariusza dużym zagrożeniem było bardzo liczne i silne lotnictwo. Nawet nie chodziło o skutki bombardowań, najgroźniejsze były możliwości zwiadowcze samolotów, które podawały cele dla własnej artylerii.
W celu neutralizacji działań lotnictwa należało uaktywnić całą posiadaną obronę plot. Tyłowe jednostki plot od razu przetransportowałem w okolice Djafny (tam operowały jednostki core) i Medjez El Bab.
Walka z samolotami i dalekosiężna artyleria  była najważniejsza.

3. Walka z artylerią. Na zlikwidowanie wrogiej artylerii potrzeba było kilku kolejek. Walka polegała więc na sukcesywnym niszczeniu poszczególnych jednostek i "oślepianiu"  pozostałych. Głownie chodziło o to, żeby  niewidoczne dla artylerii pozostawały własne jednostki artyleryjskie (zwłaszcza te które znajdowały się w zasięgu jej ognia.). W tym celu z bezwzględną stanowczością należało niszczyć wrogie lotnictwo i jednostki zwiadowcze i umiejętnie przestawiać wykryte własne jednostki (przy pomocy ruchu własnego). Krytyczne były zwłaszcza pierwsze 3 tury, później było lżej, bo i jednostek wroga było mniej i dodatkowo amunicja szybko sie im wyczerpywała i można było spowodować, że na swoja kolejkę pozostawały bez amunicji.

4 Walki obronne:
Djafna: tutaj walczyła corowa artyleria, zwiad, pelotka i pepance (które dostarczyłem na miejsce przy pomocy lotnictwa)
Dodatkowo tutejsze siły AUX wzmocniłem ściągniętą z tyłów pelotką i pionierami.
Artyleria częściowo ukryta w okolicznym lasku bez problemów poradziła sobie z nacierającym wrogiem.
Sztab już po dwóch kolejkach został wysłany na pomoc do Sidi Nasir gdzie toczyly się najcięższe walki.

Sidi Nasir - tutaj było najciężej, głownie z powodu obecności dalekosiężnej artylerii wroga. Dopóki jej nie zneutralizowałem było bardzo ciężko. Do pomocy obrońcom ściągnąłem zwiad spod Medjez el Bab i corowy sztab.
Moja dalekosiężna artyleria walczyła z arterią wroga, a dwie wspierające jednostki głownie walczyły w obronie.
W zasadzie nie używałem artylerii wspierających w ataku jeżeli nie miały co najmniej 4 sztuk amunicji. Jeżeli na przykład po kolejce AI pozostało im w magazynkach tylko po 2 czy 3 szt amunicji to bardziej opłacalne od strzału było uzupełnienie amunicji. Wroga artyleria ostrzeliwała głownie mocno okopane jednostki forteczne, a  moje artylerie wspierające wkraczały do akcji gdy na VH nacierały wrogie czołgi i piechota.

Medjez el Bab
Tutaj również było dosyć ciężko, ale sytuacja w odróżnieniu od Sidi Nasir była cały czas pod pełna kontrolą, głownie dlatego, że AI nie dysponował tu zbyt duzą liczbą artylerii, a po mojej stronie w obronie walczył tygrys i 4 silne jednostki ppanc.
W dalszej częsci scenariusza na pomoc przybył tu sztab z portu na pólnocy.
Jedyna jednostka artylerii jaka dysponowałem w tym rejonie przeważnie występowała w roli obronnej i najczęściej ograniczałem się do uzupełniania jej  amunicji. Z uwagi na brak w tym rejonie wrogich pelotek było to miejsce gdzie w pierwszym rzędzie (po wstępnej eliminacji wrogich myśłiwców) mogło powalczyć moje lotnictwo. 
Na zdjęciu schemat obrony w okolicy Medjez el Bab:



St. Marie du Zit
Tutaj byla duża dysproporcja sił na moja niekorzyść.  W zasadzie grałem na zwłokę licząc się z tym, że tego VH trzeba będzie oddać i ewentualnie później spróbować odbić ( nie był on potrzebny do BV).  Plan byl taki aby  maksymalnie osłabić szturmującego wroga i by nie pozwolić mu na marsz w kierunku morza gdzie było kilka prawie nie bronionych VH.

Obrona opierała się na specjalnie sprowadzonej z zaplecza przeciwpancernej  "acht koma acht" z liderem tank killer. Ustawiłem ją w lesie za polem minowym, tak że do końca scenariusza była niewidoczna dla wroga, co pozwalało jej zadawać duże straty wrogim jednostkom szturmującym sąsiadujące z nią jednostki piechoty. Nalezalo tylko zadbać o uzupełnianie amunicji. Stosowałem zasadę, że jeżeli pepanc posiadł 3 sztuki amunicji i mógł strzelić bez strat własnych to strzelał a jeżeli posiadał mniej niż 3 sztuki amunicji to uzupełniałem amunicję by miał z czego strzelać podczas kolejki AI.
Oprócz dbania o zdrowie ppanca, dbałem o to aby uzupełniać zapas amunicji w jednostce artylerii zabunkrowanej w forcie.

Jednostki górskiej piechoty trzymałem nienaruszone w górach i wprowadziłem je do walki dopiero pod koniec, gdy jednostki z fortu zostały wybite i trzeba było wprowadzić tam jakąś jednostkę do obrony.

Stacjonujące w okolicy lekki czołg i recon pozostawały w odwodzie i czekały na sposobna chwilę, która nadarzyła się pod koniec bitwy kiedy od tyłu mogły skutecznie zaatakować wrogą artylerię samobieżną pozbawioną amunicji

Na zdjęciu schemat obrony pod St. Marie du Zit:




Moich spadochroniarzy użyłem do opanowania wrogiego lotniska i  do pomocy w okolicy Sidi Nasir w celu zniszczenia dalekosiężnej artylerii. W końcowym okresie bitwy spadochroniarze brali udział w zdobywaniu jednego z SH.

OpenGen 0.90.0.0 * (5 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 677  *  Average: 75

Current scenario: Tunis,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 1044 , Current prestige is 708
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
if V : +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
if TV: +0, Sycylia , cap 0, 14 turns prestige: 350
Ls: Loss , turn prestige: 350

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 4 bars , 480 exp , Germany , 7/10 , Fire Discipline  , 10 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 667 exp , Germany , 8/10 , First Strike  , 19 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm , FFBrig/2ArtRgt , 2 bars , 285 exp , Germany , 6/10 , 6 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 587 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 36 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 2 bars , 274 exp , Germany , 3/10 , Bridging  , 7 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 0 bars , 2 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 168 pp (U:021)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 273 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 220 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp (U:097)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 4 bars , 418 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 ,  , 5 bars , 658 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 17 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 ,  , 3 bars , 312 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 228 pp (U:004)
 10.5 LG42 ,  , 0 bars , 70 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 228 pp (U:008)

Killed: AD 26 ,  AT 28 ,  ATY 54 ,  INF 153 ,  REC 24 ,  TK 40 ,  FTR 11 ,  TB 20 ,  Total: 356
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 19 ,  REC  2 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  28

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   2019 exp,     71 kill,    180 pp
Average:    505 exp,     18 kill,     45 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    276 exp,      8 kill,    336 pp
Average:    138 exp,      4 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    493 exp,      9 kill,     72 pp
Average:    247 exp,      5 kill,     36 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    418 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    418 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  3 Units * 2 Leaders
 Total :   1040 exp,     24 kill,    456 pp
Average:    347 exp,      8 kill,    152 pp
Summary * 12 Units * 6 Leaders
 Total :   4246 exp,    114 kill,   1044 pp
 Average:    354 exp,     10 kill,     87 pp


Player 1  Germany   has 75 units total:
Piechota : 17
Czołg :  2
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  8
FlaK :  4
Fortyfikacje : 18
Artyleria :  7
Obrona plot. :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  3
Okręt podwodny :  6

Player 2  USA, United Kingdom   has 10 units total:
Artyleria ppanc. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1
Bomb. strategiczny :  3
Niszczyciel :  1
Krążownik :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

BV  14/14
Straty własne:  8 jednostek AUX
Nowi liderzy: brak

Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #12 : Wrzesień 13, 2012, 04:36:18 »

10   Sycylia

Sprzedałem jednego z ppanców
Zakupy:
transport dla dwóch artylerii i jednego oddziału Falschrimm.
 10.5 LG42


Scenariusz poukładany i w miarę spokojny.
Spora ilość artylerii nadbrzeżnej sugerowała jakieś silne ataki od strony morza ale jak się później okazało pojawił się tylko jeden krążownik i to na południu. Tak więc niepotrzebnie przetrzymywałem na północy flaka dla obrony plot dwóch tamtejszych jednostek artylerii morskiej i kilka jednostek fortecznych do obrony tamtejszych VH.

AI atkuje tylko od południa. O ile spodziewałem się, ze ataki będą z kierunku wrogiego SH o tyle atak na lotnisko i VH  Margi polozny na Płd-wsch troszeczkę mógł zaskoczyć. Wydawało się że po zlikwidowaniu jedynej jednostki wroga broniacej na początku tamtejszego VH będzie już spokój w tamtej okolicy a tu niespodzianka. W trzeciej kolejce na skraju mapy pojawiły się wrogie posiłki Smiley.

Na zdjęciu desant posiłków AI pod Margi:





OpenGen 0.90.0.0 * (5 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 756  *  Average: 75

Current scenario: Sycylia,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 1392 , Current prestige is 338
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
if V : +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
if TV: +0, Salerno , cap 0, 14 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 507 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 12 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , Sdkfz 2 , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 761 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 21 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm , FFBrig/2ArtRgt , 3 bars , 323 exp , Germany , 7/10 , Liberator  , 8 kill , 180 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 590 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 37 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 3 bars , 305 exp , Germany , 9/10 , Bridging  , 10 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 0 bars , 32 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 281 exp , Germany , 6/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 222 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 4 bars , 418 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 762 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 19 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 393 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 6 kill , 348 pp (U:004)
 10.5 LG42 ,  , 1 bars , 128 exp , Germany , 9/10 , Influence  , 6 kill , 228 pp (U:008)
 10.5 LG42 ,  , 0 bars , 46 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:110)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 2 bars , 243 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 1 kill , 0 pp (U:038)

Killed: AD 28 ,  AT 28 ,  ATY 63 ,  INF 186 ,  REC 25 ,  TK 41 ,  FTR 13 ,  TB 23 ,  Total: 407
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 19 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  29

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2181 exp,     78 kill,    180 pp
Average:    545 exp,     20 kill,     45 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    337 exp,     12 kill,    336 pp
Average:    169 exp,      6 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    503 exp,     10 kill,     72 pp
Average:    252 exp,      5 kill,     36 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    418 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    418 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  4 Units * 3 Leaders
 Total :   1329 exp,     32 kill,    804 pp
Average:    332 exp,      8 kill,    201 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    243 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    243 exp,      1 kill,      0 pp
Summary * 14 Units * 9 Leaders
 Total :   5011 exp,    135 kill,   1392 pp
 Average:    358 exp,     10 kill,     99 pp


Player 1  Germany   has 57 units total:
Piechota : 20
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  3
FlaK :  2
Fortyfikacje : 13
Artyleria :  7
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  10/14 (z powodu wybicia wszystkich jednostek przeciwnika)
Straty własne:  1 jednostka AUX
Nowi liderzy:
Fallschirm - Liberator
 10.5 LG42 - Influence




Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #13 : Wrzesień 13, 2012, 07:37:46 »

Którą wersję ZD grasz?
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #14 : Wrzesień 13, 2012, 07:48:55 »

A skąd mogę wiedzieć? W opisie nie ma numeru wersji. Mogę tylko powiedzieć, ze była to chyba najnowsza wersja jaka była dostępna w dniu w którym opublikowałem pierwszy raport.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)