Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 08:26:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - H03 "Zielone Diabły" na 100%  (Przeczytany 31266 razy)
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #15 : Wrzesień 13, 2012, 07:51:55 »

Jak ściągałeś ze stronki Kowdara lub Grega to było napisane Zielone Diabły ver. 2.0 lub 2.1.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #16 : Wrzesień 13, 2012, 07:57:37 »

Pamiętam, że ściągałem tuż przed rozpoczęciem gry, ale nie pamiętam czy ze strony Kowdara czy Grega i nie pamiętam jaki numer miała. Dlaczego nie umieszczacie numeru wersji w nazwie kampanii albo w stopce brifingów do poszczególnych scenariuszy? Łatwiej byłoby zidentyfikować wersję.
Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #17 : Wrzesień 13, 2012, 08:01:17 »

Dobra, już wiem którą grasz.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #18 : Wrzesień 13, 2012, 08:03:13 »

Mogę zidentyfikować wersję jeżeli podasz date i nazwę jakiegos pliku. Ale słyszałem, ze jest juz wersja pod nowy efile Gustlika, a ja gram tę kampanię jeszcze na starym efile.

P.S.
A w takim razie w którą gram?
Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #19 : Wrzesień 13, 2012, 08:05:23 »

No właśnie tę na stary e-file czyli ver. 2.0.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #20 : Wrzesień 14, 2012, 06:55:03 »

11   Salerno

Zakupy: dokupiłem transport dla dwóch jednostek artylerii


Scenariusz ciekawy i poukładany. Jedyny problem (niewielki z punktu widzenia strat ale ważny jeśli chodzi o możliwość ukończenia scenariusza przed czasem) stanowiła liczna flota AI.  Nieocenione usługi oddaje tu samolot torpedowy.

Uwaga: Jeżeli posiadamy samolot torpedowy to okręty należy atakować przy pomocy ataków torpedowych (z sąsiedniego heksa) wówczas okręt ponosi potężne straty w odróżnieniu od standardowego ataku (tym samym samolotem ale z tego samego heksa na którym stoi okręt)

Na zdjęciu sytuacja przed rozpoczęciem bitwy w rejonie Batipaglia (tuż po fazie rozstawienia jednostek core).


OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 832  *  Average: 75

Current scenario: Salerno,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 1786 , Current prestige is 920
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
if V : +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
if TV: +0, Leros , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Fallschirm , 1FallschirmJagerReg , 5 bars , 533 exp , Germany , 9/10 , Fire Discipline  , 13 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm , Sdkfz 2 , 2FallschirmJagerReg , 5 bars , 761 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 21 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm , Sdkfz 2 , FFBrig/2ArtRgt , 3 bars , 324 exp , Germany , 10/10 , Liberator  , 9 kill , 300 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 654 exp , Germany , 9/8 , Reconnaissance Movement  , 39 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 3 bars , 362 exp , Germany , 2/10 , Bridging  , 13 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 1 bars , 129 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 281 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 222 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I , FallschirmFlaKAbt , 4 bars , 434 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 845 exp , Germany , 7/10 , Devastating Fire  , 19 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 456 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 348 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 173 exp , Germany , 11/10 , Influence  , 7 kill , 382 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 1 kill , 348 pp (U:014)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 , SpAAAbt , 3 bars , 321 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 30 ,  AT 31 ,  ATY 70 ,  INF 215 ,  REC 31 ,  TK 44 ,  FTR 16 ,  TB 25 ,  Total: 462
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 21 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  31

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2272 exp,     82 kill,    300 pp
Average:    568 exp,     21 kill,     75 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    491 exp,     15 kill,    336 pp
Average:    246 exp,      8 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    503 exp,     10 kill,     72 pp
Average:    252 exp,      5 kill,     36 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    434 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    434 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   1583 exp,     35 kill,   1078 pp
Average:    396 exp,      9 kill,    270 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    321 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    321 exp,      4 kill,      0 pp
Summary * 14 Units * 10 Leaders
 Total :   5604 exp,    148 kill,   1786 pp
 Average:    400 exp,     11 kill,    128 pp


Player 1  Germany   has 60 units total:
Piechota : 18
Czołg :  5
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. :  6
FlaK :  3
Fortyfikacje :  4
Artyleria :  9
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  2
Okręt podwodny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points



BV  11/12 (z powodu wybicia wszystkich jednostek przeciwnika)
Straty własne:  2 jednostki AUX
Nowi liderzy:
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 -  Shock Tactics


W tej kampanii mam wyjątkowe szczęście do liderów.



Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #21 : Wrzesień 15, 2012, 02:39:38 »

12   Leros

Zakupy: brak
Upgrade:
 1FallschirmJagerReg , , Fire Discipline  -> Brandenburgers
pozostałe jednostki Falschirm ->  Fallschirm 43


Bardzo fajny scenariusz. Lubię scenariusze w których nie ma setek jednostek.
Gra się lekko, łatwo i przyjemnie. Przy okazji tego scenariusza dowiedziałem się, że morskie  heksy rozstawienia  moga byc podwójne Cheesy. Tzn. mozna na jednym heksie wystawic samolot transportowy i okręt transportowy.

Na początku zdziwiłem się że mogę wystawić tylko 4 jednostki zamiast 7 obiecanych w brifingu. Wystawiłem dwie artylerie i dwie jednostki spadochroniarzy i bez problemu po spokojnej grze wygrałem BV w ostatniej turze.  Po czym zajrzałem jak sobie poradził Majerek i zdziwiłem się, widząc, ze on dysponował 7 jednostkami core. No to dawaj kombinować. W końcu doszedłem jak to jest z tymi heksami rozstawienia. Cóż,  człowiek uczy się całe zycie Tongue

Ale do rzeczy, zagrałem po raz drugi tym razem wystawiając 7 jednostek.
3x artyleria 10.5 LG42
Brandenburgers
2x Fallschirm 43
i recona: 250/10

Tym razem to był prawdziwy blitz.  W 5 kolejce wszystkie cele zostały osiagnięte.  Dwa niszczyciele wroga zamiast zajać się moimi jednostkami core (które przezornie starałem się ukrywac po lasach i miastach zajmowały się ostrzeliwaniem auxowych samolotów Cheesy

na zdjęciach sytuacje z pierwszej kolejki: przed lądowaniem desantu i zaraz po wylądowaniu i nawiązaniu pierwszych wymian ognia przez spadochroniarzy (artyleria jak wiadomo wchodzi do walki dopiero w kolejce AI).








OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
--
Campaign score: 909  *  Average: 75

Current scenario: Leros,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 1810 , Current prestige is 416
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +0, Wrota piekieł , cap 0, 8 turns prestige: 0
if V : +0, Wrota piekieł , cap 0, 10 turns prestige: 0
if TV: +0, Wrota piekieł , cap 0, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 575 exp , Germany , 9/10 , Fire Discipline  , 15 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 784 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 24 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 357 exp , Germany , 9/10 , Liberator  , 12 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 654 exp , Germany , 9/8 , Reconnaissance Movement  , 39 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 3 bars , 367 exp , Germany , 10/10 , Bridging  , 14 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 281 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 222 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 4 bars , 434 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 891 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 21 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 489 exp , Germany , 7/10 , Overwhelming Attack  , 8 kill , 348 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 173 exp , Germany , 11/10 , Influence  , 7 kill , 382 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 2 kill , 348 pp (U:014)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 3 bars , 321 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 4 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 35 ,  AT 31 ,  ATY 73 ,  INF 222 ,  REC 31 ,  TK 44 ,  FTR 17 ,  TB 25 ,  Total: 478
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 21 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  31

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2370 exp,     90 kill,    324 pp
Average:    593 exp,     23 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    496 exp,     16 kill,    336 pp
Average:    248 exp,      8 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    503 exp,     10 kill,     72 pp
Average:    252 exp,      5 kill,     36 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    434 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    434 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   1672 exp,     38 kill,   1078 pp
Average:    418 exp,     10 kill,    270 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    321 exp,      4 kill,      0 pp
Average:    321 exp,      4 kill,      0 pp
Summary * 14 Units * 10 Leaders
 Total :   5796 exp,    160 kill,   1810 pp
 Average:    414 exp,     11 kill,    129 pp


Player 1  Germany   has 18 units total:
Piechota :  6
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  1
Artyleria :  4
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  United Kingdom, Italy   has 2 units total:
Niszczyciel :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


BV  5/8
Straty własne: brak
Nowi liderzy: brak
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2012, 02:26:26 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #22 : Wrzesień 16, 2012, 11:12:17 »

Cytuj
Przy okazji tego scenariusza dowiedziałem się, że morskie  heksy rozstawienia  moga byc podwójne

Domyślnie - tak. Tylko uważaj - taka możliwość może być zablokowana przez autora scenariusza
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #23 : Wrzesień 19, 2012, 02:28:38 »

13   Wrota piekieł


Zakupy:
 10.5 LG42 , Sdkfz 2



Przez pierwsze 4 tury padał deszcz, co bardzo ułatwiło  obronę przed pierwszą falą atakujących wrogów.  W taką pogodę nie atakuje lotnictwo AI (bardzo silne w tym scenariuszu) i łatwiej jest ukryć wrażliwe jednostki przed ostrzałem wrogiej artylerii.

O dziwo dużo łatwiej poszło mi pod Cassino, gdzie AI nacierał głównymi siłami ale i ja dysponowałem silną armią a warunki terenowe sprzyjały obronie.

Dużo ciężej było nad morzem pod Minturno.  Do 6 kolejki  udało mi się opanować miasto i lotnisko, ale nie udało się wyeliminować wszystkich jednostek wroga. A po mojej szóstej kolejce AI dostał wsparcie. O ile pod Cassino, spodziewałem się dużej drugiej fali ataków od frontu (jak zwykle pomocny okazał się opis rozgrywki wykonanej przez Majerka) i bylem na nie dobrze przygotowany o tyle pod Minturno jednostki wroga pojawiły się na zasadzie teleportacji również na moich bezpiecznych tyłach w bezpośrednim sąsiedztwie mojej nielicznej artylerii i mocno już wykrwawionych jednostek szturmowych  . Nie muszę dodawać, że nie cierpię takich sytuacji i niezmiennie mnie one irytują.

Teleportacja na tyły to niedobre rozwiązanie. Gracz powinien mieć szansę na przygotowanie się na nadciągającego wroga. Moim zdaniem, nadciągające posiłki powinny być zauważone minimum na jedna turę przed nawiązaniem kontaktu ogniowego.

Jest wiele sposobów aby uprzedzić gracza o nadciągającym wsparciu dla wroga.
Może być ono wykonane za pomocą desantu lotniczego lub morskiego (najpierw nadlatują samoloty desantowe) jest czas na reakcję, albo wsparcie pojawia się w takiej odległości, że nie jest możliwe nawiązanie natychmiastowego kontaktu ogniowego.

Na zdjęciu, potężna druga fala ataków pod Casino, która również pojawiła się niespodziewanie na zasadzie teleportacji  na pozycjach  opanowanych przez moją armię (wszystkie jednostki wroga w tej okolicy dawno były wybite) nie dając mi żadnej możliwości na ewentualne przegrupowanie i przygotowanie obrony. Gdyby nie opis Majerka,  nie obyło by się bez kilku reloadów ).



OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
--
Campaign score: 988  *  Average: 76

Current scenario: Wrota piekieł,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 920
Army cost: 2158 , Current prestige is 1440
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
if V : +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
if TV: +0, Normandia , cap 0, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 607 exp , Germany , 8/10 , Fire Discipline  , 20 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 933 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 26 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 374 exp , Germany , 9/10 , Liberator  , 13 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 678 exp , Germany , 9/8 , Reconnaissance Movement  , 46 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 4 bars , 410 exp , Germany , 8/10 , Bridging  , 18 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 1 bars , 174 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 283 exp , Germany , 9/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 240 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 4 bars , 490 exp , Germany , 8/10 , 5 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 994 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 25 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 588 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 11 kill , 348 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 224 exp , Germany , 11/10 , Influence  , 8 kill , 382 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 228 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , 5 kill , 348 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 84 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 348 pp (U:159)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 3 bars , 369 exp , Germany , 12/10 , Devastating Fire  , 6 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 41 ,  AT 36 ,  ATY 88 ,  INF 272 ,  REC 38 ,  TK 44 ,  FTR 19 ,  TB 29 ,  Total: 567
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 22 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  32

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2592 exp,    105 kill,    324 pp
Average:    648 exp,     26 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    584 exp,     21 kill,    336 pp
Average:    292 exp,     11 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    523 exp,     10 kill,     72 pp
Average:    262 exp,      5 kill,     36 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    490 exp,      5 kill,      0 pp
Average:    490 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria *  5 Units * 4 Leaders
 Total :   2118 exp,     51 kill,   1426 pp
Average:    424 exp,     10 kill,    285 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    369 exp,      6 kill,      0 pp
Average:    369 exp,      6 kill,      0 pp
Summary * 15 Units * 10 Leaders
 Total :   6676 exp,    198 kill,   2158 pp
 Average:    445 exp,     13 kill,    144 pp


Player 1  Germany   has 70 units total:
Piechota : 27
Czołg :  1
Rozpoznanie :  8
Artyleria ppanc. : 10
FlaK :  2
Fortyfikacje :  3
Artyleria : 14
Obrona plot. :  3
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

BV  12/15
Straty własne: 1 x AUX
Nowi liderzy: brak

Zapisane

Gratia gratiam parti
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #24 : Wrzesień 19, 2012, 08:58:31 »

pod Minturno jednostki wroga pojawiły się na zasadzie teleportacji również na moich bezpiecznych tyłach w bezpośrednim sąsiedztwie mojej nielicznej artylerii i mocno już wykrwawionych jednostek szturmowych  . Nie muszę dodawać, że nie cierpię takich sytuacji i niezmiennie mnie one irytują.

Jest wiele sposobów aby uprzedzić gracza o nadciągającym wsparciu dla wroga.
Może być ono wykonane za pomocą desantu lotniczego lub morskiego (najpierw nadlatują samoloty desantowe) jest czas na reakcję, albo wsparcie pojawia się w takiej odległości, że nie jest możliwe nawiązanie natychmiastowego kontaktu ogniowego.
U mnie na tyłach wyskoczyła tam tylko jedna piechota i to chyba komandosi więc było jak należy. Chociaż jakaś jednostka AUX chyba znalazła się tam w otoczeniu ale nie było się czym przejmować.
Zgadzam się że posiłki nadchodzą w tym scenariuszu trochę za późno 1 - 2 tury.
Jednak domyślam się że nie jest łatwo twórcy scenariusza dobrać odpowiedni moment, bo jedni grają wolniej inni szybciej, wiele zależy też od liderów (a ty masz naprawdę dobrych).
Desant lotniczy jak dla mnie działa strasznie kiepsko w wykonaniu AI, morski również nie jest lepszy. A jeśli posiłki pojawią się za daleko to mogą skierować się na inny VH i utknąć gdzieś w górach.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #25 : Listopad 02, 2012, 10:26:37 »

14   Normandia


Zakupy: 3 x  10.5 LG42

Teren sprzyjał obronie i walce pozycyjnej. Najważniejsze było nie pchać się na siłę do przodu i starać się oślepić wroga. Bez litości niszczyłem mu recony i samoloty. Samoloty były bardzo niebezpieczne, dopóki latały bombowce cenne jednostki pancerne i artyleria musiały być stale pod parasolem obrony plot. Po kilku kolejkach udało się zniszczyć bombowce i  znacznie oczyścić przedpole z piechoty i anty-tanków i wreszcie można się było zabrać za rozpracowywanie gniazd wrogiej artylerii.

AI zgodnie z przewidywaniami nie miał pojęcia o rozwijaniu szyków w tak trudnym terenie. Gdyby umiał manewrować artylerią to rozniósł by mnie w try miga.



OpenGen 0.90.7.1 * (19 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1062  *  Average: 75

Current scenario: Normandia,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 3410 , Current prestige is 818
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
if V : +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
if TV: +0, Arnhem , cap 0, 16 turns prestige: 160
Ls: Loss , turn prestige: 160

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 617 exp , Germany , 5/10 , Fire Discipline  , 20 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 949 exp , Germany , 4/10 , First Strike  , 26 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 382 exp , Germany , 7/10 , Liberator  , 13 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 680 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 47 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 4 bars , 475 exp , Germany , 4/10 , Bridging  , 19 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 6/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 283 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 269 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp (U:012)
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 3 bars , 313 exp , Germany , 11/12 , 1 kill , 0 pp (U:073)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 5 bars , 507 exp , Germany , 14/10 , 5 kill , 0 pp (U:010)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1205 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 36 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 784 exp , Germany , 14/10 , Overwhelming Attack  , 15 kill , 487 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 282 exp , Germany , 11/10 , Influence  , 9 kill , 382 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 327 exp , Germany , 12/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 417 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 184 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 348 pp (U:015)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 122 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 348 pp (U:182)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 53 exp , Germany , 1/10 , 1 kill , 348 pp (U:183)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 348 pp (U:184)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 4 bars , 441 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 43 ,  AT 46 ,  ATY 112 ,  INF 312 ,  REC 42 ,  TK 52 ,  FTR 25 ,  TB 34 ,  Total: 666
Lost  : AD  1 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 33 ,  REC  4 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  49

BV 14
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2628 exp,    106 kill,    324 pp
Average:    657 exp,     27 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    674 exp,     24 kill,    336 pp
Average:    337 exp,     12 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    865 exp,     13 kill,     72 pp
Average:    288 exp,      4 kill,     24 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    507 exp,      5 kill,      0 pp
Average:    507 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria *  8 Units * 4 Leaders
 Total :   3011 exp,     73 kill,   2678 pp
Average:    376 exp,      9 kill,    335 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    441 exp,      9 kill,      0 pp
Average:    441 exp,      9 kill,      0 pp
Summary * 19 Units * 10 Leaders
 Total :   8126 exp,    230 kill,   3410 pp
 Average:    428 exp,     12 kill,    179 pp


Player 1  Germany   has 63 units total:
Piechota : 16
Czołg :  3
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. : 11
FlaK :  5
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 18
Obrona plot. :  2

Player 2  USA, United Kingdom, US Marines   has 1 units total:
Lotniskowiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#VH to control enabled
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2012, 10:43:23 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #26 : Listopad 06, 2012, 06:00:49 »

15   Arnhem

Zakupy: 10.5 LG42



Bardzo ciekawy scenariusz.  Dobrze zbalansowany układ sił i sporo manewrowania i  strategicznego planowania.
Najtrudniejszym zadaniem było utrzymanie Nijmegen i przepraw. Bylo to dla mnie ważne ponieważ zaplanowałem, że  moja jednostka spadochroniarzy z liderem liberator zajmie wszystkie płatne heksy i aby tak się stało należało utrzymać kontrolę nad najkrótszą trasą łączącą te heksy i jednocześnie w odpowiednim czasie zdobyć VH z mostem na Maas river.
Ostatecznie cel zrealizowałem w ostatniej kolejce. Samo BV mogłem odnieśc kolejke lub dwie wczesniej bo juz wówczas było możliwe zniszczenie wszystkich jednostek AI, ale potrzebowałem trochę czasu aby mój Liberator dotarł do ostatniego punktowanego SH.

Największe walki toczyły sie w okolicach Eindhoven,  ale ze względu na duża liczbę posiadanej artylerii sytuacja ani na moment nie wymknęła się spod kontroli i w sumie było bardzo spokojnie a wszystkie siły wroga zniszczyłem w tamtej okolicy na kilka tur przed końcem, dużo więcej ryzyka było w innych miejscach gdzie ścierały się nieliczne siły i nie miałem tam przewagi siły ognia.

W końcówce nastąpił spodziewany desant polskich spadochroniarzy pod Arnhem, byłem przygotowany na to ale i tak kilka kolejek trzeba było powalczyć aby zlikwidować wszystkie jednostki.

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1136  *  Average: 75

Current scenario: Arnhem,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 3861 , Current prestige is 1043
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
if V : +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
if TV: +0, Operacja "Wacht am Rhein" , cap 0, 16 turns prestige: 480
Ls: Loss , turn prestige: 480

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 620 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline  , 21 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1039 exp , Germany , 9/10 , First Strike  , 27 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 398 exp , Germany , 9/10 , Liberator  , 14 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 696 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 47 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 5 bars , 506 exp , Germany , 4/10 , Bridging  , 22 kill , 168 pp (U:007)
 250/10 ,  , 2 bars , 249 exp , Germany , 4/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 2 bars , 283 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 2 bars , 286 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:012)
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 3 bars , 374 exp , Germany , 15/12 , 4 kill , 0 pp (U:016)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 5 bars , 586 exp , Germany , 15/10 , 7 kill , 0 pp (U:010)
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 1 bars , 146 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:086)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1350 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 38 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 915 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 17 kill , 522 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 364 exp , Germany , 12/10 , Influence  , 10 kill , 417 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 449 exp , Germany , 11/10 , Shock Tactics  , 8 kill , 382 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 249 exp , Germany , 11/10 , 4 kill , 382 pp (U:015)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 155 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:017)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 143 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 348 pp (U:018)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 166 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 3 kill , 348 pp (U:019)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 75 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 348 pp (U:152)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 5 bars , 655 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 43 ,  AT 58 ,  ATY 129 ,  INF 355 ,  REC 47 ,  TK 55 ,  FTR 29 ,  TB 37 ,  Total: 753
Lost  : AD  1 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 39 ,  REC  5 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  58

BV 15
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2753 exp,    109 kill,    324 pp
Average:    688 exp,     27 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    755 exp,     27 kill,    336 pp
Average:    378 exp,     14 kill,    168 pp
Artyleria ppanc. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    943 exp,     18 kill,     72 pp
Average:    314 exp,      6 kill,     24 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    732 exp,      9 kill,      0 pp
Average:    366 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria *  9 Units * 5 Leaders
 Total :   3866 exp,     84 kill,   3129 pp
Average:    430 exp,      9 kill,    348 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    655 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    655 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 21 Units * 11 Leaders
 Total :   9704 exp,    260 kill,   3861 pp
 Average:    462 exp,     12 kill,    184 pp


Player 1  Germany   has 78 units total:
Piechota : 30
Czołg :  3
Rozpoznanie :  4
Artyleria ppanc. :  7
FlaK :  3
Artyleria : 21
Obrona plot. :  7
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#VH to control enabled
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)

BV  16/16
Straty własne: 9 x AUX
Nowi liderzy: 10.5 LG42 , Resilience
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #27 : Listopad 08, 2012, 12:13:37 »

Z powodu znalezionego  błędu chwilowo zawieszam rozgrywanie tej kampanii.

Szczegóły w wątku:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/test-kampania-h03-'zielone-diably'-(znaleziony-blad)/msg24321/#msg24321

Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #28 : Listopad 13, 2012, 10:53:42 »

Wspominałem o błedzie w tym scenariuszu. Postanowiłem ominąc ten błąd, po prostu zmieniłem strategię i zostawiłem zdobycie VH Huy na koniec.


16   Operacja "Wacht am Rhein"

Zakupy: 2 x 10.5 LG42


Jeżeli ma się kasę i uporczywie broniącego się przeciwnika to należy tę kasę zainwestować w artylerię.
Jest to jeden z takich scenariuszy których nie lubię. Trudny teren, pogoda wybitnie niesprzyjająca blitzkriegowi (przez połowę czasu padał śnieg), silnie okopany nieprzyjaciel schowany po lasach i wspierany dużą liczbą mocno chronionej i również zamaskowanej artylerii którą dodatkowo trudno było namierzyć gdyż nie posiadamy w tym scenariuszu ani jednego samolotu. Jakby tego było mało, autor scenariusza wyznaczył mocno napięty termin na zaliczenie BV.
Z marszu prawie nie sposób zaliczyć BV. Praktycznie w ostatnich turach trzeba grać na złamanie karku pozostawiając na własnych tyłach wrogich niedobitków.
Do tego błąd polegający na dezinformacji gracza. Niby w brifingu coś tam napisane, że ważne jest aby zająć przeprawę w Huy i Bastogne, ale na mapie oprócz wymienionych VH mamy jeszcze kilka innych VH w dodatku wszystkie VH bardzo dobrze płatne (180 pp od sztuki). Planujesz sobie zdobycie wszystkich VH a tu gra kończy się z chwilą zdobycia VH w Huy.

Wszystko razem sprawia, że prawie nie ma szansy na zaliczenie wszystkich VH z marszu (grając pierwszy raz).

Z powodu przedwczesnego zakończenia gry spowodowanego wspomnianym błędem z Huy
postanowiłem  cofnąć się o 2 tury i ponownie rozegrać końcówkę, dzięki temu ostatkiem sił udało mi się zaliczyć wszystkie VH, dwóch płatnych  zwykłych heksów nie byłem w stanie zaliczyć w terminie BV.

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 1208  *  Average: 75

Current scenario: Operacja "Wacht am Rhein",  VH prestige is 880 ,  All map prestige is: 1200
Army cost: 4867 , Current prestige is 1736
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 10 turns prestige: 80
if V : +0, Walki o Mozę , cap 0, 12 turns prestige: 100
if TV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 14 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 662 exp , Germany , 7/10 , Fire Discipline  , 21 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1046 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 28 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 417 exp , Germany , 8/10 , Liberator  , 14 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 696 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement  , 47 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 5 bars , 581 exp , Germany , 14/10 , Bridging  , 25 kill , 235 pp (U:007)
 250/10 ,  , 2 bars , 273 exp , Germany , 1/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 3 bars , 329 exp , Germany , 2/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 300 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:012)
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 4 bars , 457 exp , Germany , 12/12 , 7 kill , 0 pp (U:016)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 5 bars , 610 exp , Germany , 14/10 , 8 kill , 0 pp (U:010)
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 1 bars , 174 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:020)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1517 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 40 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1125 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 522 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 3 bars , 392 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 10 kill , 452 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 516 exp , Germany , 14/10 , Shock Tactics  , 9 kill , 487 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 280 exp , Germany , 12/10 , 4 kill , 417 pp (U:015)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 237 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:017)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 148 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 382 pp (U:018)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 212 exp , Germany , 11/10 , Resilience  , 3 kill , 382 pp (U:019)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:021)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 80 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:217)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 33 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:218)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 5 bars , 657 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 13 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 44 ,  AT 65 ,  ATY 155 ,  INF 391 ,  REC 51 ,  TK 68 ,  FTR 29 ,  TB 37 ,  Total: 840
Lost  : AD  2 ,  AT  4 ,  ATY  4 ,  INF 51 ,  REC  9 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  77

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2821 exp,    110 kill,    324 pp
Average:    705 exp,     28 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    854 exp,     30 kill,    403 pp
Average:    427 exp,     15 kill,    202 pp
Artyleria ppanc. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :   1086 exp,     21 kill,     72 pp
Average:    362 exp,      7 kill,     24 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    784 exp,     10 kill,      0 pp
Average:    392 exp,      5 kill,      0 pp
Artyleria * 11 Units * 5 Leaders
 Total :   4659 exp,     90 kill,   4068 pp
Average:    424 exp,      8 kill,    370 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    657 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    657 exp,     13 kill,      0 pp
Summary * 23 Units * 11 Leaders
 Total :  10861 exp,    274 kill,   4867 pp
 Average:    472 exp,     12 kill,    212 pp


Player 1  Germany   has 97 units total:
Piechota : 34
Czołg : 10
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. : 19
FlaK :  3
Artyleria : 22
Obrona plot. :  4

Player 2  USA, United Kingdom   has 18 units total:
Piechota :  8
FlaK :  1
Artyleria :  7
Bomb. taktyczny :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active

BV  10/10 (za sprawą błędu z Huy BV jest mozliwe nawet w 7 turze a w 8 to już bez żadnych problemów)
Straty własne: 19 x AUX !
Nowi liderzy: brak
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2012, 11:09:02 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #29 : Grudzień 04, 2012, 02:31:41 »

17   Walki o Mozę

Zakupy:
Nie miałem co robic z kasą to wydałem na artylerię:
4x 10.5 LG42



Scenariusz okazał się być lekkim łatwym i przyjemnym, bez żadnych niespodzianek, aczkolwiek trzeba było w umiejetny sposób wycofać do miasta własne siły pancerne które na wysuniętym przyczółku bez osłony własnej artylerii skazane by były na zniszczenie, a bez nich obrona miasta mogłaby być problematyczna.

OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Brilliant Victory , score:72
17   Walki o Mozę , #16 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 1281  *  Average: 75

Current scenario: Walki o Mozę,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 6381 , Current prestige is 168
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
if V : +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
if TV: +0, Ostatnia Reduta , cap 0, 16 turns prestige: 160
Ls: Loss , turn prestige: 160

Piechota
*  Brandenburgers ,  , 5 bars , 668 exp , Germany , 9/10 , Fire Discipline  , 21 kill , 0 pp (U:001)
*  Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1049 exp , Germany , 10/10 , First Strike  , 29 kill , 0 pp (U:003)
 Fallschirm 43 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 434 exp , Germany , 9/10 , Liberator  , 15 kill , 324 pp (U:005)
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 726 exp , Germany , 13/8 , Reconnaissance Movement  , 50 kill , 0 pp (U:006)

Rozpoznanie
 250/10 ,  , 5 bars , 619 exp , Germany , 13/10 , Bridging  , 26 kill , 218 pp (U:007)
 250/10 ,  , 3 bars , 325 exp , Germany , 5/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)

Artyleria ppanc.
 3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 3 bars , 345 exp , Germany , 2/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
*  6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 317 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:012)
*  StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 5 bars , 563 exp , Germany , 14/12 , 10 kill , 0 pp (U:016)

FlaK
*  2cm Flak auf Pz I ,  , 5 bars , 618 exp , Germany , 14/10 , 11 kill , 0 pp (U:010)
*  88mm FlaK 37 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 2 bars , 291 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:020)

Artyleria
*  10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1583 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 42 kill , 0 pp (U:002)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 1199 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 24 kill , 522 pp (U:004)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 4 bars , 440 exp , Germany , 13/10 , Influence  , 10 kill , 452 pp (U:008)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 5 bars , 579 exp , Germany , 15/10 , Shock Tactics  , 13 kill , 522 pp (U:014)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 284 exp , Germany , 12/10 , 4 kill , 417 pp (U:015)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 265 exp , Germany , 12/10 , 3 kill , 417 pp (U:017)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 159 exp , Germany , 11/10 , 3 kill , 382 pp (U:018)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 2 bars , 231 exp , Germany , 12/10 , Resilience  , 3 kill , 417 pp (U:019)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 1 bars , 131 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 382 pp (U:021)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 95 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp (U:022)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 37 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:023)
*  PzWerfer43 , 21FallschirmWerfAbt , 2 bars , 212 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:039)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp (U:137)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 19 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp (U:138)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 10 exp , Germany , 7/10 , 0 kill , 348 pp (U:139)
 10.5 LG42 , Sdkfz 2 ,  , 0 bars , 14 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp (U:140)

Obrona plot.
*  SdKfz 7/2 ,  , 5 bars , 697 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 17 kill , 0 pp (U:013)

Killed: AD 49 ,  AT 69 ,  ATY 171 ,  INF 410 ,  REC 55 ,  TK 74 ,  FTR 31 ,  TB 39 ,  Total: 898
Lost  : AD  3 ,  AT  5 ,  ATY  5 ,  INF 58 ,  REC 10 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  88

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   2877 exp,    115 kill,    324 pp
Average:    719 exp,     29 kill,     81 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    944 exp,     31 kill,    386 pp
Average:    472 exp,     16 kill,    193 pp
Artyleria ppanc. *  3 Units * 0 Leaders
 Total :   1225 exp,     24 kill,     72 pp
Average:    408 exp,      8 kill,     24 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    909 exp,     13 kill,      0 pp
Average:    455 exp,      7 kill,      0 pp
Artyleria * 16 Units * 5 Leaders
 Total :   5276 exp,    107 kill,   5599 pp
Average:    330 exp,      7 kill,    350 pp
Obrona plot. *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    697 exp,     17 kill,      0 pp
Average:    697 exp,     17 kill,      0 pp
Summary * 28 Units * 11 Leaders
 Total :  11928 exp,    307 kill,   6381 pp
 Average:    426 exp,     11 kill,    228 pp


Player 1  Germany   has 68 units total:
Piechota : 19
Czołg :  2
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  5
FlaK :  2
Fortyfikacje : 10
Artyleria : 22
Obrona plot. :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  United Kingdom   has 3 units total:
Piechota :  1
Myśliwiec :  1
Bomb. taktyczny :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#VH to control enabled
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)

BV  16/16 (mogło byc ze 2 kolejki wcześniej ale nie dało się upolować wszystkich wrogich samolotów)
raty własne: 11 x AUX !
Nowi liderzy: brak
Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.094 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)