Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 02:55:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Derwiszx - H03 "Zielone Diabły" na 100%  (Przeczytany 31113 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #30 : Grudzień 06, 2012, 12:49:48 »

18   Ostatnia Reduta

Scenariusz z limitem 8 jednostek lądowych.
Sprzedałem wszystko za wyjatkiem tego co pozostawiłem. Zrobiłem upgrade i wymaksowałem.
Nie łasiłem się na JagdTigery, wolałem lżejsze, tańsze, majace więcej amunicji  i  mobilniejsze  JagdPantery.
Za resztę kasy zakupiłem myśliwce szturmowe które oprócz walki z lotnictwem całkiem dobrze radziły sobie z artylerią a i czołgom potrafiły urwać 2 punkty siły.
Gdybym wiedział, że w ostatnim scenariuszu będą dostępne Pantery G to wcześniej kupiłbym sobie Pz1c i mozolnie doświadczałbym go aby w finałowym scenariuszu zrobić upgrade do Pantery. Może następnym razem przećwiczę ten wariant...


OpenGen 0.90.13 * (3 Dec 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
 2   Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
 3   Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
 4   Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
 5   Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
 6   Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
 7   Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
 8   Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10   Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11   Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12   Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13   Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14   Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15   Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
16   Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Brilliant Victory , score:72
17   Walki o Mozę , #16 , Brilliant Victory , score:73
18   Ostatnia Reduta , #17 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 1356  *  Average: 75

Current scenario: Ostatnia Reduta,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 6673 , Current prestige is 444
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 105
V : Win , turn prestige: 105
TV: Win , turn prestige: 105
Ls: Loss , turn prestige: 105

Infantry
*  FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 734 exp , Germany , 12/8 , Reconnaissance Movement  , 51 kill , 0 pp - U:006

Anti-tank
 JagdPanther , Diabelski Ogród , 3 bars , 396 exp , Germany , 11/10 , 11 kill , 528 pp - U:009
*  JagdPanther , FallschirmPzJagerReg , 5 bars , 615 exp , Germany , 17/12 , 14 kill , 0 pp - U:016

Artillery
*  17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1707 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 48 kill , 0 pp - U:002
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 1314 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 27 kill , 1062 pp - U:004
 17 K18 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 511 exp , Germany , 14/10 , Influence  , 15 kill , 991 pp - U:008
 15 sFH40 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 697 exp , Germany , 15/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 828 pp - U:014

Air Defense
*  88mm FlaK 41 ,  , 5 bars , 778 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire  , 18 kill , 0 pp - U:013

Fighter
 Me-262A-1/R1 ,  , 0 bars , 19 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 816 pp - U:001
 Me-262A-1/R1 ,  , 0 bars , 41 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 816 pp - U:003
 Me-262A-1/R1 ,  , 0 bars , 30 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 816 pp - U:005
 Me-262A-1/R1 ,  , 0 bars , 30 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 816 pp - U:007

Killed: AD 52 ,  AT 76 ,  ATY 187 ,  INF 453 ,  REC 58 ,  TK 86 ,  FTR 35 ,  TB 43 ,  Total: 990
Lost  : AD  3 ,  AT  6 ,  ATY  5 ,  INF 61 ,  REC 10 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  1 ,  Total:  92

BV 18
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    734 exp,     51 kill,      0 pp
Average:    734 exp,     51 kill,      0 pp
Anti-tank *  2 Units * 0 Leaders
 Total :   1011 exp,     25 kill,    528 pp
Average:    506 exp,     13 kill,    264 pp
Artillery *  4 Units * 4 Leaders
 Total :   4229 exp,    106 kill,   2881 pp
Average:   1057 exp,     27 kill,    720 pp
Air Defense *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    778 exp,     18 kill,      0 pp
Average:    778 exp,     18 kill,      0 pp
Fighter *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    120 exp,      5 kill,   3264 pp
Average:     30 exp,      1 kill,    816 pp
Summary * 12 Units * 6 Leaders
 Total :   6872 exp,    205 kill,   6673 pp
 Average:    573 exp,     17 kill,    556 pp


Player 1  Germany   has 91 units total:
Infantry : 29
Tank   :  3
Recon :  4
Anti-tank :  9
FlaK : 10
Fortification : 19
Artillery : 10
Air Defense :  1
Fighter :  5
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#VH to control enabled
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active

Scenariusz dosyć ciekawy, przez pierwsze 5 dni lało więc mogłem do woli używać moich samolotów w roli powietrznego zwiadu, ale ważniejsze było to że liczne auxowe Flaki mogłem wykorzystywać do niszczenia czołgów co w pierwszej fazie gry było ważniejsze niż atakowanie wrogich samolotów. Podczas przegladu armii zauważyłem, ze posiadam   3 jednostki auxowej policji która miała cechę  combat support co skwapliwie wykorzystałem.

Było dosyć ciężko do 5 tury kiedy to od pd-zach i pn-zach nadeszła skromna ale dobrze skomponowana odsiecz. Od tej chwili wszystko stało się jasne...





Proszę o zamknięcie tematu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 06:40:08 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #31 : Grudzień 06, 2012, 06:41:39 »

Moim zdaniem informacja o odsieczy  ze wskazanych kierunków  oczekiwanej w 5 turze powinna znaleźć się w briefingu, to by podniosło morale obrońców i pomogło dowódcy wybrać właściwą strategię obronną.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #32 : Grudzień 11, 2012, 02:26:31 »

Cytuj
Podczas przegladu armii zauważyłem, ze posiadam   3 jednostki auxowej policji która miała cechę  combat support co skwapliwie wykorzystałem.

Niemieckie jednostki policji bezpieczeństwa (Sipo) nie są jednostkami liniowymi i trzeba bardzo ostrożnie ich używać w trakcie budowy scenariusza. Mają cechę CS podobnie jak sowieckie NKWD (wiadomo jak "motywowali" do walki), ale to nie znaczy że było ich na kopy - wszędzie.

Do przemyślenia dla autora kampanii.

Zamykam z wynikiem 1356+100 = 1456
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #33 : Grudzień 12, 2012, 06:40:11 »

Moim zdaniem informacja o odsieczy  ze wskazanych kierunków  oczekiwanej w 5 turze powinna znaleźć się w briefingu, to by podniosło morale obrońców i pomogło dowódcy wybrać właściwą strategię obronną.

Jak najbardziej do uwzględnienia - ale poprawkę zrobię po skończeniu kampanii nad którą pracuję. Ze swojej strony proszę żebyś się pokusił o ocenę całej kampanii - takie podsumowanie.

Niemieckie jednostki policji bezpieczeństwa (Sipo) nie są jednostkami liniowymi i trzeba bardzo ostrożnie ich używać w trakcie budowy scenariusza. Mają cechę CS podobnie jak sowieckie NKWD (wiadomo jak "motywowali" do walki), ale to nie znaczy że było ich na kopy - wszędzie.

Do przemyślenia dla autora kampanii.
j/w tzn do sprawdzenia i wdrożenia w następnej poprawce.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2012, 06:42:40 wysłane przez mara » Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #34 : Grudzień 12, 2012, 01:07:31 »

Ocena kampanii. Uff, tak się złożyło, ze grałem ją przez bardzo długi okres czasu w sumie ponad trzy miesiące. Trzeba będzie sięgnac do zakamarków pamięci.

Moim zdaniem kampania ma 3 fazy.

Faza pierwsza obejmująca pierwsze 7 scenariuszy (do 7   Poligon II ) moim zdaniem rewelacyjna. Zwykle tak jest nawet w kiepskich kampaniach, że początki są najciekawsze, ale zazwyczaj ciekawie jest przez pierwsze 3-4 scenariusze a im dalej tym większa przewaga gracza i tym nudniej, Tutaj wszystkie 7 scenariuszy na wysokim i bardzo wysokim poziomie. Ciekawe, klimatyczne (wiadomo, kampania desantowa to i  desantów było co niemiara), dające możliwość zastosowania wielu różnych strategii i gry manewrowej, a przy tym nie za łatwe czyli wszystko co lubią tygrysy Cheesy

Nieliczne drobne uwagi zazwyczaj dotyczące kosmetyki briefingów zamieściłem przy okazji opisów poszczególnych bitew.
Stopień trudności tej fazy określiłbym na 4/5.

Faza druga.  scenariusze (8-9). To jest hard core. Skala trudności najwyższa z możliwych 6/5 Smiley.
Obydwa scenariusze bardzo uciążliwe od strony fizycznej ale i psychicznej również (zwłaszcza nr 9). Fizycznie uciążliwe było operowanie jednostkami ulokowanymi w bunkrach. Mechanika gry wiadomo jaka jest, przy małej liczbie jednostek daje się to jeszcze przełknąć przy większych ilościach dostęp do zabunkrowanych jednostek staje się udręką. Pamiętam, że w tych scenariuszach zdarzało mi się rozgrywać jedną turą przez godzinę.
Tych scenariuszy nie da się rozegrać z marszu. gracz zmuszony jest do rozegrania przynajmniej jednego debiutu rozpoznawczego (w celu zaznajomienia się z własnymi jednostkami, które żeby dokładniej im się przyjrzeć najlepiej wyprowadzić z bunkra) i później w zależności od upodobań zagrać kilka różnych strategii gdyż trafić od razu w zadowalającą jest dosyć trudno, a poza tym zawsze człowieka interesuje co by było gdyby...

8   Alam Halfa - Ten scenariusz w mirę uporządkowany. Dosyć spokojna gra pozycyjna, gdyby nie uciążliwość operowania jednostkami w bunkrach nic nie można by mu zarzucić.

9   Tunis - najbardziej hardcorowy scenariusz w całej kampanii. Tutaj szczególnie dawała się we znaki uciążliwość związana z wybieraniem jednostek w bunkrach. Przeważnie w trakcie kolejki trzeba było do każdego bunkra zaglądać po kilka razy, gdyż praktycznie nie zdarzało się używać zgromadzonych tam oddziałów po kolei.  Przeoczysz taką zabunkrowaną jednostkę albo przez przypadek zapomnisz sprawdzić jej stan i w porę nie uzupełnisz amunicji i tracisz kluczową pozycję , jesteś zmuszony do reloadu całej kolejki i kolejna godzina w plecy. A o przeoczenie bardzo łatwo gdy za każdym razem musisz przelecieć przez kilkaset jednostek. No ale dosyć już o tym.  Mamy taka a nie inną mechanikę gry więc na to nic nie poradzimy.

Scenariusz bardzo trudny, do tego stopnia, że może zniechęcić gracza do kontynuowania kampanii. Stanowczo nie polecam go graczom początkującym (ci mogą się zrazić do OG) jak i również średnio zaawansowanym - ci mogą stracić wiarę we własne siły.  Dla graczy z silną psychiką, którzy zauważą, że do BV wcale nie jest potrzebne utrzymanie wszystkich VH i z góry sobie założą, że jeden z VH oddają wrogowi, sama rozgrywka nie będzie aż taka trudna, dla graczy ambitnych, którzy nie chcą słyszeć o oddawaniu komputerowi VH będzie to droga przez mękę.

Ale z drugiej strony,  przy wyborze odpowiedniej strategii da się ten scenariusz w miarę dobrze kontrolować i wygrać bez utraty (nawet chwilowej) ani jednego VH. Jednak wpaść na ten sposób przy pierwszym lub drugim graniu jest prawie niemożliwością. Ale jak już się trafi to satysfakcja murowana, mimo nadwyrężonego nadgarstka i faktu że rozgrywka trwała wiele godzin a może nawet kilka dni).

Faza 3. skala trudności  3/5.

Po fazie poprzedniej, to już bułka z masłem. Aczkolwiek i tutaj są scenariusze trudniejsze które można by ocenić na 4/5.
Perełką wydaje się być przyjemny i dla kontrastu szybki i łatwy (co nie oznacza, że nieciekawy) wyspiarski scenariusz 12   Leros i królewski    18   Ostatnia Reduta - dosyć trudny ale nie nużący za to wręcz przeciwnie mogący dać  sporo satysfakcji co nie często zdarza się finalnym scenariuszom.

Przy okazji:
Jeśli chodzi o te 3 jednostki policyjne z CS w scenariuszu finałowym, to nie ruszałbym ich. Po pierwsze mają one doświadczenie o ile dobrze pamiętam nieco ponad 2 belki, więc zbyt dużego CS nie dają o ile się nie mylę to dają 1 do dwóch belek supportu (zależy jak zaokrąglać ułamki).  Jednak jeżeli, gracz wie jak nalezy użyć tych jednostek, to mogą się okazać bardzo pomocne.  Najpierw jednak gracz musi te jednostki znaleźć (są pochowane w budynkach) i zauważyć ze mają CS. Jeżeli tak zrobi to ma sporą satysfakcję i tego uczucia nie warto mu zabierać.

Przy niektórych scenariuszach zwracałem uwagę na możliwą konieczność wprowadzenia drobnych poprawek do briefingów
innych uwag o ile dobrze pamiętam nie miałem.

Podsumowując:
Jest to bardzo dobra i ciekawa kampania dla wytrawnych graczy.  Prawie każdy scenariusz umożliwia wypróbowanie wielu różnych strategii,  wiele scenariuszy manewrowych na nudę narzekać tu się nie da. Można ponarzekać na uciążliwość. Prawdziwym egzaminem  dla psychiki fizjologi  jak również punktem krytycznym są scenariusze 8 i 9 a zwłaszcza 9.
    Moim zdaniem kampania kwalifikuje się do zaszeregowania jej do tych najtrudniejszych.  Zdecydowanie nie polecam dla graczy początkujących a nawet średnio zaawansowanych.
Przystępując do tej kampanii, trzeba nastawić się, że  będzie nielekko i niełatwo ale również przygotować się na sporą dawkę satysfakcji kiedy się uda. 


Jeśli chodzi o stronę techniczną :
plusy:
- brak trigger heksów
- dobrze zbilansowana ilość prestiżu
- jednostki nabywane w "sklepie" do samego końca mają zero doświadczenia co zmusza gracza do mądrego planowania zakupów i  taktycznej rozgrywki tak aby szybko i skutecznie doświadczać nieopierzonych rekrutów
- brak możliwości zakupu lotnictwa core co pozwoliło autorowi dobrze kontrolować stopień trudności poszczególnych scenariuszy i właściwie zbalansować jakość gry AI.

minusy:
-można by lepiej dopracować brifingi. OGNF daje tu duże pole do popisu. Oczekiwałbym dodania do brifingów ogólnych wskazówek o prawdopodobnych ruchach własnych wojsk (odsieczach) i o możliwych zagrożeniach ze strony AI (tutaj chodzi mi również o ogólne informacje o możliwości niespodziewanych desantów w jakimś rejonie i podaniu przybliżonego terminu, tak żeby gracz nie budził się z ręką w nocniku bo mu sie nagle na tyłach w sąsiedztwie artylerii zmaterializowały nie wiadomo skąd wrogie czołgi. Jednym słowem dobrze by było aby maksymalnie wyeliminować te elementy losowe które są sprzeczne z realiami prawdziwej wojny, w której odsiecz zazwyczaj jest anonsowana przez dowództwo, a ruchy nieprzyjaciela w jakiś sposób przewidywane na przykład przez wywiad lub zauważone przez zwiad.

- mogło by nie być liderów w jednostkach AUX, a jeżeli już maja być to nie ma sprawy, ale niech będą oni na sztywno przypisani a nie losowi,  OGNF daje taką możliwość.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2012, 11:22:40 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #35 : Grudzień 12, 2012, 04:23:48 »

Dzięki za wyczerpującą ocenę . Co do tego co zakwalifikowałeś do minusów to znasz moje zdanie do każdego przypadku osobno - bo tak to należałoby rozpatrywać. Generalnie kampania była pisana na OG a konwersji na OGNF dokonał Kowdar. Ja ze swej strony zobowiązuję się pochylić nad taką głębszą konwersją po zakończeniu prac nad aktualnym projektem.
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.097 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.02s, 1q)