Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:54:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: FilipDnk -H01 "Gambit Guderiana" v.4.0 na 75%  (Przeczytany 93661 razy)
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« : Marzec 02, 2013, 07:14:16 »

Postanowiłem rozegrać tą kampanie ponownie na niższym poziomie prestiżu. Wcześniej grałem na 100%, stanąłem na 9 czy 10 misji i najpierw nie miałem czasu, a potem nie chciało mi się wracać już do gry. Gra została uznana za niebyłą.
Postaram się tym razem doprowadzić tą kampanie do końca, szczęśliwego lub nie.   Smiley
Mam zamiar umieszczać opisy przy każdym scenie wzbogacone o mapkę dostępną z OpenSuite (pozazdrościłem tego rozwiązania Gustlikowi Smiley ), bez zaznaczania na tej mapce wrogich jednostek, żeby nie psuć zabawy przyszłym graczom, którzy jeszcze nie grali w tą kampanie.

Legenda do mapki:


1) Hex wypełniony na niebiesko lub niebiesko-czerwono z żółto- czerwoną obwódką - mój VH
2)Hex z białą flagą wypełniony na czerwono z żółto-czerwoną obwódką - moja flaga
3) Hex przypominający czerwono-szary tramwaj Cheesy na czerwonym tle - mój SH
4) Hex przypominający czerwono-szary tramwaj na niebieskim tle z żółto-czerwoną obwódką - mój SVH
5)Puste w środku hexy z czerwoną obwódką - deploy hexy
6) Niebieskie tarcze - jednostki aux

ALIANCI
1a) Hex wypełniony na czerwono lub czerwono-niebiesko z żółto-niebieską obwódką - wrogi VH
2a) Hex z białą flagą wypełniony na niebiesko z biało-niebieską obwódką - wroga flaga
3a) Hex przypominający niebiesko-szary tramwaj na niebieskim tle - wrogi SH
4) Hex przypominający niebiesko-szary tramwaj z niebiesko-żółtą(kropki) obwódką - wrogi SVH



1.Gambit

Zakupy: Sturmpioniere 38(251/16[W]), MG Schutzen (Opel Blitz), Pz IVD,  Ju-87B
Sprzedaż: -
Modernizacja: -
BV - 10/13
Proto po BV - Bf-109E-3



Głównymi jednostkami core szedłem  wyznaczonym na żółto szlakiem, nie zatrzymując się, jednostkami aux zajmowałem flagi oraz zdobyłem Chełmno. W atakach wspierał z powietrza moje jednostki lądowe zakupiony Ju87B. Opór napotkany po drodze był słaby i nieliczny.

OpenGen 0.90.23.1 * (1 Mar 2013) *  Efile folder:E:\Opengen\efile_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0,  *  Player prestige modifier 75%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 70  *  Average: 70

Current scenario: Gambit,  VH prestige is 60 ,  All map prestige is: 90
Army cost: 1164 , Current prestige is 296
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +360, Battle of Wizna , cap 2000, 13 turns prestige: 146
if V : +260, Battle of Wizna , cap 2000, 16 turns prestige: 180
if TV: +100, Battle of Wizna , cap 2000, 20 turns prestige: 225
if Ls: +0, Battle of Wizna , cap 2000, 20 turns prestige: 225

Infantry
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 0 bars , 97 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 300 pp - U:031  [+62 exp]
 MG Schutzen , Opel Blitz ,  , 0 bars , 56 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 204 pp - U:032  [+21 exp]

Tank 
 Pz IVD ,  , 0 bars , 50 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:030  [+15 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 0 bars , 87 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 420 pp - U:033  [+52 exp]

Killed: INF:5    TNK:1      Total: 6
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    153 exp,      2 kill,    504 pp
Average:     77 exp,      1 kill,    252 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     50 exp,      0 kill,    240 pp
Average:     50 exp,      0 kill,    240 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     87 exp,      2 kill,    420 pp
Average:     87 exp,      2 kill,    420 pp
Summary *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    290 exp,      4 kill,   1164 pp
 Average:     73 exp,      1 kill,    291 pp


Player 1  Germany   has 12 units total:
Infantry :  7
Tank   :  2
Anti-tank :  1
Artillery :  1
Tactical Bomber :  1

Player 2  Republic of Poland   has 10 units total:
Infantry :  1
Anti-tank :  5
Artillery :  2
Air Defense :  1
Fighter :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Core added are free (don't count against cap)

« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2013, 07:17:00 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #1 : Marzec 02, 2013, 11:38:32 »

Nigdy nawet nie pomyślałem o takim rozegraniu tego scena! Dla mnie super pomysł. Jestem ciekawy dalszych Twoich zakupów. Spodziewam się niespodzianek  Rolling Laughing
Jak widać zniszczyłeś tylko 6 wrogich jednostek (żadnej artylerii?).
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2013, 11:45:47 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #2 : Marzec 03, 2013, 05:18:10 »

Nigdy nawet nie pomyślałem o takim rozegraniu tego scena! Dla mnie super pomysł. Jestem ciekawy dalszych Twoich zakupów. Spodziewam się niespodzianek  Rolling Laughing
Jak widać zniszczyłeś tylko 6 wrogich jednostek (żadnej artylerii?).

Nie wiem, być może moje zakupy i strategia są nierozsądne, w końcu jestem dopiero początkowym graczem.
Tak, zniszczyłem tylko 6 jednostek. Sam się dziwiłem, że nie pojawiła mi się artyleria na północ od Tucholi.
Grałem tego scena wcześniej na 100 % oraz na efilu OPENAK - zawsze niszczyłem artylerie.
Czemu teraz się nie pojawiła? Nie wiem, być może jakiś bug.
Jeśli sugerujesz, że w jakiś sposób oszukiwałem w tym prostym scenie, to cóż... nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie było. Możesz mi tylko wierzyć na słowo.
Jeśli o mnie chodzi, to można mi nie zaliczać punktów z tej kampanii. Na prawdę gram dla przyjemności, a nie dla rankingu, i jest mi to całkiem obojętne. 
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #3 : Marzec 03, 2013, 12:32:45 »

Nigdy nawet nie pomyślałem o takim rozegraniu tego scena! Dla mnie super pomysł. Jestem ciekawy dalszych Twoich zakupów. Spodziewam się niespodzianek  Rolling Laughing
Jak widać zniszczyłeś tylko 6 wrogich jednostek (żadnej artylerii?).

Nie wiem, być może moje zakupy i strategia są nierozsądne, w końcu jestem dopiero początkowym graczem.
Tak, zniszczyłem tylko 6 jednostek. Sam się dziwiłem, że nie pojawiła mi się artyleria na północ od Tucholi.
Grałem tego scena wcześniej na 100 % oraz na efilu OPENAK - zawsze niszczyłem artylerie.
Czemu teraz się nie pojawiła? Nie wiem, być może jakiś bug.
Jeśli sugerujesz, że w jakiś sposób oszukiwałem w tym prostym scenie, to cóż... nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie było. Możesz mi tylko wierzyć na słowo.
Jeśli o mnie chodzi, to można mi nie zaliczać punktów z tej kampanii. Na prawdę gram dla przyjemności, a nie dla rankingu, i jest mi to całkiem obojętne. 
Myślę, że kolega Rozprza był tylko zaskoczony Twoją taktyką i małymi stratami  u przeciwnika szczególne w artylerii
(ja również z zainteresowaniem  zapoznałem się z opisem)
Na tym forum nikt nikogo nie posądza o oszukiwanie (tak mi się przynajmniej zdaje)-ponieważ wszyscy gramy raczej dla przyjemności. Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #4 : Marzec 03, 2013, 02:06:09 »

Rozegram tego scena w 8 min - sposobem takim jak FilipDnk. Zajęło mi turę dłużej. Zacięta obrona Chełmna, nie pozwoliła na taki sam rezultat. Zniszczyłem artylerie i punktów było więcej, mimo że turę dłużej.
Zapisane
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #5 : Marzec 03, 2013, 03:59:06 »

Nigdy nawet nie pomyślałem o takim rozegraniu tego scena! Dla mnie super pomysł. Jestem ciekawy dalszych Twoich zakupów. Spodziewam się niespodzianek  Rolling Laughing
Jak widać zniszczyłeś tylko 6 wrogich jednostek (żadnej artylerii?).

Nie wiem, być może moje zakupy i strategia są nierozsądne, w końcu jestem dopiero początkowym graczem.
Tak, zniszczyłem tylko 6 jednostek. Sam się dziwiłem, że nie pojawiła mi się artyleria na północ od Tucholi.
Grałem tego scena wcześniej na 100 % oraz na efilu OPENAK - zawsze niszczyłem artylerie.
Czemu teraz się nie pojawiła? Nie wiem, być może jakiś bug.
Jeśli sugerujesz, że w jakiś sposób oszukiwałem w tym prostym scenie, to cóż... nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie było. Możesz mi tylko wierzyć na słowo.
Jeśli o mnie chodzi, to można mi nie zaliczać punktów z tej kampanii. Na prawdę gram dla przyjemności, a nie dla rankingu, i jest mi to całkiem obojętne. 
Nic nie sugeruję. Daleki jestem od obrażania kogokolwiek na tym forum. Od kilku lat nic takiego sobie nie przypominam. Ostatnio bardzo rzadko komentuję cokolwiek, a Twój wpis naprawdę mnie zainteresował z powodu świeżego podejścia do tego scenu. Jestem ciekawy jak będziesz grał i tylko dlatego to napisałem.
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #6 : Marzec 03, 2013, 04:21:03 »

Nigdy nawet nie pomyślałem o takim rozegraniu tego scena! Dla mnie super pomysł. Jestem ciekawy dalszych Twoich zakupów. Spodziewam się niespodzianek  Rolling Laughing
Jak widać zniszczyłeś tylko 6 wrogich jednostek (żadnej artylerii?).

Nie wiem, być może moje zakupy i strategia są nierozsądne, w końcu jestem dopiero początkowym graczem.
Tak, zniszczyłem tylko 6 jednostek. Sam się dziwiłem, że nie pojawiła mi się artyleria na północ od Tucholi.
Grałem tego scena wcześniej na 100 % oraz na efilu OPENAK - zawsze niszczyłem artylerie.
Czemu teraz się nie pojawiła? Nie wiem, być może jakiś bug.
Jeśli sugerujesz, że w jakiś sposób oszukiwałem w tym prostym scenie, to cóż... nie jestem w stanie Ci udowodnić, że tak nie było. Możesz mi tylko wierzyć na słowo.
Jeśli o mnie chodzi, to można mi nie zaliczać punktów z tej kampanii. Na prawdę gram dla przyjemności, a nie dla rankingu, i jest mi to całkiem obojętne. 
Nic nie sugeruję. Daleki jestem od obrażania kogokolwiek na tym forum. Od kilku lat nic takiego sobie nie przypominam. Ostatnio bardzo rzadko komentuję cokolwiek, a Twój wpis naprawdę mnie zainteresował z powodu świeżego podejścia do tego scenu. Jestem ciekawy jak będziesz grał i tylko dlatego to napisałem.

Przepraszam Cię Rozprza, miałem w sobie dużo alkoholu po nocnej imprezie w lokalu  Tongue, byłem również zdenerwowany kłótnią z moją narzeczoną - przez co przewrażliwiony. Teraz na trzeźwo widzę twój wpis całkiem inaczej  Smiley
Z ciekawości zagrałem tego scena jeszcze raz, również nie zniszczyłem artylerii.
Zamieszczam xloga, by każdy sobie mógł obejrzeć.
Podejrzewam, że ona w scenie się pojawia, ale ze względu na to, że szybko zdobywam Tuchole, nie zdąży dojść, a później być może nie widzi, ze względu na niską wartość SPOT.


[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #7 : Marzec 03, 2013, 04:38:47 »

Też zagrałem  Toast
Artyleria się pojawia, ale można ją ominąć i wtedy się nie rusza.
OpenGen 0.90.21.1 * (31 Jan 2013) *  Efile folder:E:\OpenGen\EFILE_OGN_GUS\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 500%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Fw 200 Condor
--
Campaign score: 74  *  Average: 74

Current scenario: Battle of Wizna,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 1164 , Current prestige is 559
AI stance is Defensive
if BV: +450, Bialystok , cap 3800, 16 turns prestige: 160
if V : +250, Bialystok , cap 3800, 18 turns prestige: 180
if TV: +150, Bialystok , cap 3800, 21 turns prestige: 210
if Ls: +0, Bialystok , cap 3800, 21 turns prestige: 210

Tank 
 Pz IID ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 132 pp - U:001

Artillery
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 67 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:002
 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 47 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:003

Level Bomber
+  Fw 200 Condor ,  , 0 bars , 59 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004

Killed: INF:5    TNK:1    ATY:1      Total: 7
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     83 exp,      3 kill,    132 pp
Average:     83 exp,      3 kill,    132 pp
Artillery *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    114 exp,      2 kill,   1032 pp
Average:     57 exp,      1 kill,    516 pp
Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     59 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     59 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    256 exp,      5 kill,   1164 pp
 Average:     64 exp,      1 kill,    291 pp


Player 1  Germany   has 6 units total:
Tank   :  2
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Level Bomber :  1


Player 2 Republic of Poland - estimated force: 24 units
Infantry / Anti-tank : 31%
Recon / Tank   :  2%
Air Defense / FlaK :  5%
Air :  0%
Naval :  0%

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #8 : Marzec 03, 2013, 06:07:25 »

Cytuj
Też zagrałem 
Artyleria się pojawia, ale można ją ominąć i wtedy się nie rusza.
Dokładnie. Pyknąłem jeszcze raz, tym razem po zajęciu Tucholi wyłączyłem AI, co by zobaczyć czy jest artyleria.
I co się okazuje? Siedzi sobie spokojnie oddalona o dwa pola od niechronionego VH i nie ma zamiaru nigdzie się ruszać  Grin
Leniwa jakaś czy co Wink
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #9 : Marzec 03, 2013, 06:26:16 »

Zastanawiam się czy warto robić tak szczegółowe opisy bitew? Robi się z tego swego rodzaju tutorial dla początkujących. Z podpowiedziami i instrukcjami jak grać by nie przegrać. Lepiej wypowiadać się bardziej ogólnie o rankingowych kampaniach.
"Opór napotkany po drodze był słaby i nieliczny." - jeżeli chcesz szybko wygrać wybierz żółty szlak.
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #10 : Marzec 03, 2013, 06:40:09 »

2. Bitwa o Wiznę

Zakupy: Kavallerie, recon 250/1, 10.5 sK18(251/4)
Sprzedaż: -
Modernizacja: -
BV - 12/16
Liderzy: Ju-87B --> Resilience 
Proto po BV: brak



We współpracy z pułkiem lotnictwa (core) zdobyłem pułkiem czołgów Pz IID miasto Łomża, które było SVH. Dzięki temu mogłem rozstawić swoje lądowe jednostki core. Następnie podzieliłem moje zgrupowanie na 2 części. Zgrupowanie żółtych składające się z dwóch jednostek piechoty, artylerii oraz PzIVD przeszło przez most by frontalnie atakować umocnienia Wizny. Zgrupowanie czerwonych składające się z Pz IID, kawalerii oraz recona skierowało się na tyły umocnień Wizny, w celu okrążenia.
Obydwie grupy wspierane były przez lotnictwo. Opór był zaciekły, ale moja siła ognia go przełamała.

OpenGen 0.90.23.1 * (1 Mar 2013) *  Efile folder:E:\Opengen\efile_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0,  *  Player prestige modifier 75%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:70  +++  Proto: Bf-109E-3
 2   Battle of Wizna , #1 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 140  *  Average: 70

Current scenario: Battle of Wizna,  VH prestige is 300 ,  All map prestige is: 300
Army cost: 1800 , Current prestige is 485
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +450, Bialystok , cap 3800, 16 turns prestige: 240
if V : +250, Bialystok , cap 3800, 18 turns prestige: 270
if TV: +150, Bialystok , cap 3800, 21 turns prestige: 315
if Ls: +0, Bialystok , cap 3800, 21 turns prestige: 315

Infantry
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 115 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 300 pp - U:002  [+18 exp]
 MG Schutzen , Opel Blitz ,  , 0 bars , 83 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 204 pp - U:003  [+27 exp]
 Kavallerie ,  , 0 bars , 74 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:034  [+15 exp]

Tank  
 Pz IVD ,  , 1 bars , 104 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 240 pp - U:001  [+54 exp]

Recon
 250/1 ,  , 0 bars , 98 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 144 pp - U:033  [+39 exp]

Artillery
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 96 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:035  [+37 exp]

Fighter
+  Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 105 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+46 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 2 bars , 215 exp , Germany , 7/10 , Resilience  , 3 kill , 420 pp - U:004  [+128 exp]

Killed: INF:11   TNK:1    FLAK:1    FORT:3    ATY:2    AD:1    FTR:1      Total: 20
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  3 Units * 0 Leaders
 Total :    272 exp,      5 kill,    624 pp
Average:     91 exp,      2 kill,    208 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    104 exp,      2 kill,    240 pp
Average:    104 exp,      2 kill,    240 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     98 exp,      1 kill,    144 pp
Average:     98 exp,      1 kill,    144 pp
Artillery *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     96 exp,      0 kill,    372 pp
Average:     96 exp,      0 kill,    372 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    105 exp,      1 kill,      0 pp
Average:    105 exp,      1 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    215 exp,      3 kill,    420 pp
Average:    215 exp,      3 kill,    420 pp
Summary *  8 Units * 1 Leaders
 Total :    890 exp,     12 kill,   1800 pp
 Average:    111 exp,      2 kill,    225 pp


Player 1  Germany   has 11 units total:
Infantry :  4
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1

Player 2  Republic of Poland   has 10 units total:
Infantry :  5
Recon :  1
Fortification :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Core added are free (don't count against cap)
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2013, 09:18:38 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #11 : Marzec 03, 2013, 06:59:59 »

Zastanawiam się czy warto robić tak szczegółowe opisy bitew? Robi się z tego swego rodzaju tutorial dla początkujących. Z podpowiedziami i instrukcjami jak grać by nie przegrać. Lepiej wypowiadać się bardziej ogólnie o rankingowych kampaniach.
"Opór napotkany po drodze był słaby i nieliczny." - jeżeli chcesz szybko wygrać wybierz żółty szlak.


Pioniere, pomysł mapek odgapiłem od Gustlika.
Przyznam, że też się zastanawiałem nad tym, czy nie ułatwiają one zbytnio gry przyszłym graczom.
I nie mam jednoznacznej odp. na to pytanie.
Z jednej strony jest tak jak mówisz, z drugiej nikt nikomu nie każę zaglądać do opisów scenariuszy, które aktualnie mamy grać. Ja np. nigdy nie czytam opisu scena zamieszczonego przez innego gracza, na chwilę przed jego rozegraniem(no chyba, że grałem już wcześniej tego scena, a teraz gram ponownie). Okej, mogę przeczytać i czytam, jak gram inną kampanie czy w ogóle nie gram, bo wychodzę z założenia, że i tak nie będę pamiętał tego, gdy w przyszłości będę grał rankingowo tego scena.
Choć z trzeciej strony rozumiem, że mapka może bardziej utkwić w pamięci Wink

Powiedzmy tak, skoro w tej kampanii zadeklarowałem się, że będę robił mapki, to pozostanę wierny swojemu słowu.
Później założę odrębny wątek z ankietą, w której każdy Forumowicz będzie mógł zagłosować za tym, czy umieszczać takie szczegółowe mapki czy nie.
Niech zwycięży wola większości  Smiley


Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #12 : Marzec 03, 2013, 07:25:04 »

Opisy takie są bardzo fajne, a w przypadku gdzie jest dużo jednostek, wroga i własnych. Na tak  skromnie uposażonych scen. raczej bym tego nie robił. Ale skoro już tak założyłeś to się tego trzymaj. Tak czy inaczej Guderian's Gambit to swego rodzaju  kampania idealna dla początkujących graczy. Chyba pierwsza w jaką rozegrałem na OG.
Zapisane
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #13 : Marzec 03, 2013, 08:08:26 »

3.Białystok

Zakupy: Sturmpioniere 38(Opel Blitz), 21 cm K38 (SdKfz 9)
Sprzedaż: -
Modernizacja: -
BV - 16/17
Proto po BV - 21cm Morser 18



 Zgrupowaniem zielonych poszedłem po linii Zambrów-Ciechanowiec-Siemiatycze. Największy opór, zdwojony przez nieprzystępny teren, napotkałem koło Ciechanowca. Minęło trochę kolejek zanim za pomocą artylerii i lotnictwa wyniszczyłem jednostki tam stacjonujące. Nie używałem piechoty ani czołgów, gdyż trzeba było wejść na rzekę i przewidywanie strat było na niekorzyść nawet po uprzednim ogniu zaporowym.
Żółci stanowiący główną siłę uderzeniową poszli na Białystok a następnie na Bielsk podlaski.
Silny opór okopanej piechoty napotkałem właśnie pod Bielskiem.
Koniec końców głównym utrudnieniem w tej kampanii był teren, przez co BV zdobyłem dopiero w przedostatniej turze.

OpenGen 0.90.23.1 * (1 Mar 2013) *  Efile folder:E:\Opengen\efile_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0,  *  Player prestige modifier 75%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:70  +++  Proto: Bf-109E-3
 2   Battle of Wizna , #1 , Brilliant Victory , score:70
 3   Bialystok , #2 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 207  *  Average: 69

Current scenario: Bialystok,  VH prestige is 180 ,  All map prestige is: 180
Army cost: 2712 , Current prestige is 379
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Defensive
if BV: +350, Brest , cap 5300, 17 turns prestige: 191
if V : +250, Brest , cap 5300, 22 turns prestige: 247
if TV: +150, Brest , cap 5300, 27 turns prestige: 303
Ls: Loss , turn prestige: 303

Infantry
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 1 bars , 155 exp , Germany , 4/10 , 3 kill , 300 pp - U:002  [+40 exp]
 MG Schutzen , Opel Blitz ,  , 0 bars , 91 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 204 pp - U:003  [+8 exp]
 Kavallerie ,  , 0 bars , 74 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:007
 Sturmpioniere 38 , Opel Blitz ,  , 2 bars , 223 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 228 pp - U:043  [+134 exp]

Tank 
 Pz IVD ,  , 1 bars , 120 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 240 pp - U:001  [+16 exp]

Recon
 250/1 ,  , 1 bars , 121 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 144 pp - U:006  [+23 exp]

Artillery
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 1 bars , 175 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 372 pp - U:008  [+79 exp]
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 115 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 684 pp - U:042  [+26 exp]

Fighter
+  Bf-109E-3 ,  , 2 bars , 208 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+103 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 2 bars , 293 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 4 kill , 420 pp - U:004  [+78 exp]

Killed: INF:23   TNK:1    FLAK:3    FORT:9    ATY:4    AD:3    FTR:2      Total: 45
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    543 exp,      9 kill,    852 pp
Average:    136 exp,      2 kill,    213 pp
Tank   *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    120 exp,      5 kill,    240 pp
Average:    120 exp,      5 kill,    240 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    121 exp,      1 kill,    144 pp
Average:    121 exp,      1 kill,    144 pp
Artillery *  2 Units * 0 Leaders
 Total :    290 exp,      3 kill,   1056 pp
Average:    145 exp,      2 kill,    528 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    208 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    208 exp,      2 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 1 Leaders
 Total :    293 exp,      4 kill,    420 pp
Average:    293 exp,      4 kill,    420 pp
Summary * 10 Units * 1 Leaders
 Total :   1575 exp,     24 kill,   2712 pp
 Average:    158 exp,      2 kill,    271 pp


Player 1  Germany   has 18 units total:
Infantry :  9
Tank   :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Core added are free (don't count against cap)

Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #14 : Marzec 03, 2013, 09:11:59 »

4.Brześć

Zakupy:  Pz IVD, Ju-87B
Sprzedaż: -
Modernizacja: -
BV - 9/15
Liderzy: PzIVD --> Skilled Reconnaissance, 10.5 sK18 --> Overwhelming Attack
Proto po BV - brak



Przeszedłem zgrupowaniem przez most, następnie szybko rozbiłem słabe jednostki pancerne wojsk polskich, po czym moje siły podzielone zostały na dwie części. Główne siły uderzeniowe skierowały się na cytadelę brzeską. Opór był naprawdę zaciekły, ale nie mógł trwać dłużej niż kilka kolejek pod naporem 3 pułków artylerii, dwóch Sturmpionere, kawalerii oraz dwóch pułków Ju87B. Odsiecz wroga, która miała nadejść, została przyblokowana na moście przed miastem przez pułk kawalerii. Zgrupowanie pancerne ze wsparciem piechoty i myśliwca poszło zdobyć Kobryń, który padł szybko. Misja względnie łatwa, tak jak trzy poprzednie. Gra się przyjemnie, nie nudzę się.

Ps. Dziwi mnie trochę punktacja, jaką otrzymuję. Gdy grałem na 100%(rozegrałem bodajże 9-10 scenów), otrzymywałem w pierwszych misjach więcej punktów, zazwyczaj powyżej 70, a na pewno nie grałem lepiej.
W sumie, to jest mi obojętna punktacja, ale zastanawia mnie sam fakt, dlaczego tak jest.  Tongue

OpenGen 0.90.23.1 * (1 Mar 2013) *  Efile folder:E:\Opengen\efile_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: H01 GAMBIT GUDERIANA v.4.0,  *  Player prestige modifier 75%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Gambit , #0 , Brilliant Victory , score:70  +++  Proto: Bf-109E-3
 2   Battle of Wizna , #1 , Brilliant Victory , score:70
 3   Bialystok , #2 , Brilliant Victory , score:67  +++  Proto: 21 cm Morser18
 4   Brest , #3 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 277  *  Average: 69

Current scenario: Brest,  VH prestige is 120 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 3372 , Current prestige is 277
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +250, Chelm , cap 7550, 15 turns prestige: 168
if V : +150, Chelm , cap 7550, 18 turns prestige: 202
if TV: +50, Chelm , cap 7550, 22 turns prestige: 247
Ls: Loss , turn prestige: 247

Infantry
 Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] ,  , 2 bars , 208 exp , Germany , 3/10 , 5 kill , 300 pp - U:002  [+53 exp]
 MG Schutzen , Opel Blitz ,  , 1 bars , 108 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 204 pp - U:003  [+17 exp]
 Kavallerie ,  , 1 bars , 131 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 120 pp - U:007  [+57 exp]
 Sturmpioniere 38 , Opel Blitz ,  , 2 bars , 294 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 228 pp - U:010  [+71 exp]

Tank 
 Pz IVD ,  , 2 bars , 200 exp , Germany , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , 9 kill , 240 pp - U:001  [+80 exp]
 Pz IVD ,  , 1 bars , 173 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 240 pp - U:048  [+74 exp]

Recon
 250/1 ,  , 1 bars , 179 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 144 pp - U:006  [+58 exp]

Artillery
 10.5 sK18 , 251/4 ,  , 2 bars , 278 exp , Germany , 10/10 , Overwhelming Attack  , 3 kill , 372 pp - U:008  [+103 exp]
 21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 135 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 684 pp - U:009  [+20 exp]
+  21 cm Morser18 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 131 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+32 exp]

Fighter
+  Bf-109E-3 ,  , 2 bars , 269 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+61 exp]

Tactical Bomber
 Ju-87B ,  , 3 bars , 339 exp , Germany , 9/10 , Resilience  , 5 kill , 420 pp - U:004  [+46 exp]
 Ju-87B ,  , 0 bars , 99 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:049

Killed: INF:31   TNK:4    AT:1    FLAK:4    FORT:10   ATY:4    AD:4    FTR:2      Total: 60
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 0 Leaders
 Total :    741 exp,     12 kill,    852 pp
Average:    185 exp,      3 kill,    213 pp
Tank   *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    373 exp,     12 kill,    480 pp
Average:    187 exp,      6 kill,    240 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    179 exp,      1 kill,    144 pp
Average:    179 exp,      1 kill,    144 pp
Artillery *  3 Units * 1 Leaders
 Total :    544 exp,      4 kill,   1056 pp
Average:    181 exp,      1 kill,    352 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :    269 exp,      3 kill,      0 pp
Average:    269 exp,      3 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 1 Leaders
 Total :    438 exp,      5 kill,    840 pp
Average:    219 exp,      3 kill,    420 pp
Summary * 13 Units * 3 Leaders
 Total :   2544 exp,     37 kill,   3372 pp
 Average:    196 exp,      3 kill,    259 pp


Player 1  Germany   has 13 units total:
Infantry :  4
Tank   :  2
Recon :  1
Artillery :  3
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2

Player 2  Republic of Poland   has 19 units total:
Infantry :  3
Fortification : 16


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Core added are free (don't count against cap)
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2013, 09:29:43 wysłane przez FilipDnk » Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.076 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)