Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 09, 2022, 10:59:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Roberto_tr gra : W42 VOLKSSTURM v.4.1b na 0%  (Przeczytany 21273 razy)
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« : Kwiecień 09, 2014, 10:08:55 »

Za długo bez "generała" nie wytrzymałem i zaraz zacząłem szukać czegoś szybkiego Wink
Padło na VOLKSSTURM v.4.1b - choć opisy Kowdara dają znać, że lekko nie będzie Smiley

Na PN mapy hexy 1 i 2 pozostawiam nienaruszone do czasu pojawienia się wroga. Liczę, że zgubi stany na bunkrach a potem może zaciekła obrona ...
Plan nie wypala - trzeba wiać póki ma się z czym. Staram się wykorzystywać lasy ale grunt zamrożony więc nieprzyjaciel co rusz wyskakuje na skrzydłach.
Ostetcznie linia obrony konsoliduje się tuż przed hexem nr 3. Tam już trwam i kiedy mogę to kontruję.
Pogoda w kratkę, wiadomo przy obronie pomaga ale w drugą stronę ... klnę ile wlezie Smiley
Tymczasem na PD można powiedzieć spacerek. Linia obrony ustawiona w lesie, do tego fatalna pogoda przez co AI g...uzik widzi.
Ze dwie INF wpadły w zasadzkę. Amerykański tank pada od mojego AT, po kilku turach jest po sprawie. Zdobywam nawet flagę ale przy zerowym ustawieniu kasy brak.
Nic to. Postanawiam wysłać 12 cm GrW 42 (ATY) i Sturmpioniere 38 (INF) pod hex nr 3, ale tam powoli sytuacja przemawia na moją korzyść. Nie wiem czy zdążą Wink
Pomimo, że AI ma jednostek coraz mniej to zaciekle atakuje a ja tracę amunicję no i czas mnie goni aby odbić oba hexy.
Szczęśliwie udaje się je "wyzwolić", choć nr 1 odzyskuję w ostatniej turze.


1   Zapora

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 63  *  Average: 63

Current scenario: Zapora,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 0 , Current prestige is 500
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Reichswald , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if V : +600, Reichswald , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, Reichswald , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if Ls: +300, Reichswald , cap 1000, 15 turns prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 262 exp , Germany , 10/11 , Aggressive Attack  , 4 kill , 0 pp - U:009
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 162 exp , Germany , 1/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 262 exp , Germany , 5/10 , 6 kill , 0 pp - U:012
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 168 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 0 pp - U:013
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 385 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:014
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 168 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:017
*  Hitlerjugend , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 116 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:018
*  Volkssturm , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 137 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:019
*  Volkssturm , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 145 exp , Germany , 2/10 , 1 kill , 0 pp - U:020

Rozpoznanie
*  Aufklarer , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 145 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:015

Artyleria ppanc.
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 253 exp , Germany , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:007
*  8.8cm PaK43 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 266 exp , Germany , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 1 kill , 0 pp - U:008
*  7.5cm PaK40 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 192 exp , Germany , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:021

Artyleria
*  10.5 leFH18 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 324 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:010
*  12 cm GrW 42 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 289 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:016

Player 1 : Germany
Killed: INF:12   TNK:1    RCN:2    AT:1    FLAK:1    ATY:5      Total: 22
Lost  : FORT:1      Total: 1

BV  1
V   0
TV  0
L   0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2014, 10:29:19 wysłane przez Roberto_tr » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #1 : Kwiecień 10, 2014, 12:36:14 »

Grasz na zerowym prestiżu???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #2 : Kwiecień 10, 2014, 10:00:48 »

Grasz na zerowym prestiżu???
Tak, przeważnie tak gram.
Nie wiem tylko czy nie porwałem się tym razem - widzę, że cap to całe 1000  Undecided a proto wyłączone ...
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #3 : Kwiecień 10, 2014, 01:29:27 »

W tej kampanii może być to "terminalnym" błędem. :-)
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1297


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 10, 2014, 08:00:45 »

Super poglądowe  mapki , ciekawy opis-ale gra na 0 prestiżu w tej kampanii to duże wyzwanie Smiley.
Grałem na 100% i nie było łatwo.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #5 : Kwiecień 11, 2014, 12:15:55 »

Grasz na zerowym prestiżu???
W tej kampanii może być to "terminalnym" błędem. :-)

Super poglądowe  mapki , ciekawy opis-ale gra na 0 prestiżu w tej kampanii to duże wyzwanie Smiley.
Grałem na 100% i nie było łatwo.

Ale mam "wsparcie" Wink
Jakby Was dać na ppanca jako liderów to nie dość, że do inicjatywy -1 to jeszcze straciłby Support fire Wink Cheesy


2   Reichswald

Jednak chyba podświadomie uległem Waszym obawom i zagrałem nieco bojaźliwie.
Troszkę szkoda bo jest szansa na BV w tym scenie. Trzeba tylko zapakować spadochroniarzy i wysłać w siną dal.
Jak nie zdechną z głodu albo nudów to odbiją jeden VH, ale czekanie 19 tur w powietrzu albo lesie wymaga cierpliwości Smiley

Najpierw jednak zakupy - do wyboru tyle "kociaków"... Panther G !
Modernizuję 2xATY do 15,2 KH 433/1(r), ale braknie prestiżu więc sprzedaję trzy najsłabsze jednostki INF (Hitlerjugend i 2x Volkssturm).
Kolaży zamieniam jeszcze na PSW 221, ponadto stać mnie na dodatek Recon.

Ruszamy !

Wszyscy w tył zwrot i jak najszybciej na wschód, najlepiej z wykorzystaniem terenu. Zadanie: bronimy 2 VH (nr 3 i 4)
Pelotki (w sumie 3) ustawiam tak, aby ich pole ostrzału pokrywało się przynajmniej w jednym miejscu. Tam stawiam swoje najcenniesze działa.
W lasach i przy miasteczku (36,11) INF poprzetykana AT. Gdzieś za nimi czają się moje dwa TK i recony. Staram się jednak nie podchodzić za blisko.
Linia obrony ciągnie się od rzeki na PD poprzez miasteczko w centrum a kończy się w lasach i okolicach kolejnego miasta (34,7).
Pozostaje czekać ...
Brytyjczycy tymczasem ćwiczą na moich bunkrach i jeżdżą po mapie jak na wycieczce.
Czekałem na nich chyba do 11 tury ... tymbardziej jestem zły na siebie, że nie zapakowałem tego desantu Sad
W końcu dotarli i od razu pchają wszystko co mają. Piechota zapakowana w ciężarówki a ja tylko żałuję że moich dział tak mało ... :/
Co rusz wyskakują recony, więc staram się aby tego nie robiły ponownie Wink Niestety AI nie jest taki głupi, wysyła RAF i nawet jak nie atakuje to daje doskonały zwiad.
Salwy ATY 4.5 inch sieją spustoszenie w moich szeregach a 5.5 inch utrudniają kontry, ale i mój rodzynek 17 K18 (9hex) wykazuje się kilka razy Smiley.
Problem jednak powraca co turę: czy rozpoznam teren na tyle daleko aby ubić coś wartościowego ?
Pomimo ciągłego ostrzału udaje mi się w całym scenariuszu upolować 8xATY i wszystkie recony. Padają także TK i AT. Wydatnie pomagają w w tym moje "panzery" i AT.
Jeden cudem się ratuje i do końca chowam go po krzakach.
Brytyjczycy giną stadami ale i u mnie straty ogromne, głównie w AUX.
Pod koniec, przez nieuwagę i chyba zbyt pewny siebie, pozostawiłem bez opieki mojego recona ...
Dzielny był ! Wytrzymał ostrzał z 2 dział ... stan 1/10 ... i kiedy czekam na koniec tury AI nadlatuje Mosquito i kończy "robotę" Sad
Ależ zacząłem go "pozdrawiać" !!! Wink Scen był rozgrywany nocą, ja już widzę wtedy tylko "panoramicznie" dlatego ostatecznie przełykam stratę.
Mocno pocharatany, poluję na rozsiane po lasach działa i jakieś niedobitki ale nie szaleję - jest groźnie do końca.


OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
 2   Reichswald , #1 , Victory , score:40
--
Campaign score: 103  *  Average: 51

Current scenario: Reichswald,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 528 , Current prestige is 2
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Linnich , cap 1000, 19 turns prestige: 0
if V : +700, Linnich , cap 1000, 19 turns prestige: 0
if TV: +500, Linnich , cap 1000, 19 turns prestige: 0
if Ls: +400, Linnich , cap 1000, 19 turns prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 7/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 174 exp , Germany , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 298 exp , Germany , 7/10 , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 178 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 415 exp , Germany , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 189 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:011

Czołg
 Panther G ,  , 0 bars , 91 exp , Germany , 4/10 , 10 kill , 528 pp - U:140

Artyleria ppanc.
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 277 exp , Germany , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  8.8cm PaK43 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 1/10 , Battlefield Intelligence  , 1 kill , 0 pp - U:002
*  7.5cm PaK40 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 236 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:015

Artyleria
*  15,2 KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 423 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:004
*  15,2 KH 433/1(r) , Wagon , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 318 exp , Germany , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:010

Player 1 : Germany
Killed: INF:39   TNK:7    RCN:6    AT:6    FLAK:1    ATY:13   AD:1    FTR:2      Total: 75
Lost  : INF:7    RCN:2    AT:2    FLAK:5    FORT:11   ATY:1      Total: 28

BV  1
V   1
TV  0
L   0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2014, 12:21:53 wysłane przez Roberto_tr » Zapisane
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #6 : Kwiecień 11, 2014, 06:08:40 »

3   Linnich

Chwila oddechu tym razem. Jeszcze tylko przed walką upgrade AT, plus podniesienie stanów w ATY.
Linia obrony na rzece. Na południu zabezpieczam SH piechotą ale AI nie jest zainteresowany desantem. Zasuwa na północ.
W środku mapy VH nr 1 ubezpieczam moimi działami i 2xAT. Na północy, miasteczko nad rzeką, dostaje jeden AT.
Ustawienie jednak jest umowne, gdyż AT często zamieniam miejscami zaraz po tym jak wystrzelą.
AI głupio pcha się na most, na dodatek w ciężarówkach ! Co podjadą to zmiatam Smiley
Moja "kicia" pracuje w pocie czoła ale zagrożenia dla niej nie ma. Liczę na jakiegoś lidera, ale nie ...
W połowie rozgrywki przekraczam na PN mapy rzekę i przesuwam linię obrony nieco bliżej wroga.
Wykorzystuję lasy i ustawiam się tym samym na skrzydle przeciwnika.
Brakuje mi jednak zdecydowania i nie ruszam dalej. Myślę, że była realna szansa na zdobycie amerykańskiego VH.
No cóż ... może "inną razą" Wink


OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
 2   Reichswald , #1 , Victory , score:40
 3   Linnich , #2 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 168  *  Average: 56

Current scenario: Linnich,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 528 , Current prestige is 12
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Operacja "Grenade" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if V : +900, Operacja "Grenade" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if TV: +500, Operacja "Grenade" , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if Ls: +300, Operacja "Grenade" , cap 1000, 8 turns prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 11/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 174 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 298 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 178 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 420 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 189 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010

Czołg
 Panther G ,  , 1 bars , 168 exp , Germany , 9/10 , 21 kill , 528 pp - U:012

Artyleria ppanc.
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 319 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  8.8cm PaK43 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 358 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 1 kill , 0 pp - U:002
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:011

Artyleria
*  15,2 KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 463 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 0 pp - U:004
*  15,2 KH 433/1(r) , Wagon , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 345 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:009

Player 1 : Germany
Killed: INF:50   TNK:7    RCN:7    AT:8    FLAK:1    ATY:18   AD:2    FTR:2      Total: 95
Lost  : INF:8    RCN:2    AT:2    FLAK:5    FORT:11   ATY:1      Total: 29

BV  2
V   1
TV  0
L   0
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1297


« Odpowiedz #7 : Kwiecień 12, 2014, 01:56:34 »

3   Linnich

Artyleria ppanc.
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 319 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  8.8cm PaK43 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 358 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 1 kill , 0 pp - U:002
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:011


Nie warto było 8.8cm PaK43 z liderem BI zamienić na przeciw pancernego kociaka Smiley ( wydaje mi się, że z mobilnego  pepanca z BI był by większy pożytek)?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #8 : Kwiecień 12, 2014, 11:40:39 »

Nie warto było 8.8cm PaK43 z liderem BI zamienić na przeciw pancernego kociaka Smiley ( wydaje mi się, że z mobilnego  pepanca z BI był by większy pożytek)?
Oczywiście, myślałem jednak aby sobie trochę postrzelał i może jakiego lidera dostał ... wyszło średnio.
W sumie i tak 8.8cm PaK43 był bardzo pożyteczny, M18 nawet nie fikał Wink


4   Operacja "Grenade"

Sytuacja tylko z pozoru wygląda groźnie.
Jankesi dostali wsparcie ok 10-11 tury a do tego czasu jednostki rozstawione, w większości, były już historią Smiley

Na początku szybki przegląd wojsk i kolejny upgrade AT - tym razem z liderem. Prestiżu zostaje jeszcze na nowe stany dla ATY.

Mapa determinuje linię obrony. Najbardziej na zachód jest w zasadzie już wszystko ustawione.
Dostaną jednak wsparcie w postaci mojej piechoty core, ale to trochę potrwa.
W środkowej części luki spore, ale podciągam szybko wszystko z wyspy w środkowej części mapy. W razie konieczności dojedzie jedna z moich ATY - ta z lepszym transportem. Drugą ATY (na konikach) rozmieszczam blisko VH nr 1. Tutaj też póki co braki, ale jak dojadą wszystkie AT i Pantera to powinno być OK.
Scenariusz rozgrywa się podobnie jak w Reichswald, tyle że tutaj artyleria wroga nie jest taka zabójcza. Trzeba jednak uważać bo AI nie kalkuluje i wali wszystkim ile wlezie.
Najbardziej zacięte walki są przy VH1, tracę parę jednostek AUX ale to było do przewidzenia. W środku AI podejmuje próbę przeprawy ale szybko okazuje się to złym pomysłem. Na zachodzie z okolic amerykańskiego VH rusza natarcie na moją linię obrony ustawioną w lesie.
Część jednostek rozbija się na moich chłopcach, część dopadam na rzece i już wiem, że tutaj mam spokój na jakiś czas.
Zanim AI dostaje posiłki, mam sytuację opanowaną. Wrogi VH w moich rękach, w środku zostawiam parę jednostek dla asekuracji a reszta pod VH1. Tam już też coraz większy spokój, choć wiem że to chwilowe. Miałem chwilkę czasu aby się ponownie ustawić i przygotować do kontrataku.
W końcu AI atakuje następną falą ale i ją odpieram, by w końcu przekroczyć na dobre rzekę i "posprzątać". Umknęły mi jednak 2 FTR i musiałem czekać aż gra sama się zakończy.


OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
 2   Reichswald , #1 , Victory , score:40
 3   Linnich , #2 , Brilliant Victory , score:65
 4   Operacja "Grenade" , #3 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 233  *  Average: 58

Current scenario: Operacja "Grenade",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 528 , Current prestige is 4
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Operacja "Blockbuster" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if V : +800, Operacja "Blockbuster" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if TV: +500, Operacja "Blockbuster" , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if Ls: +300, Operacja "Blockbuster" , cap 1000, 18 turns prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 11/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 210 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 298 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 192 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 424 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 189 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010

Czołg
 Panther G ,  , 2 bars , 259 exp , Germany , 7/10 , 30 kill , 528 pp - U:012

Artyleria ppanc.
*  PaW 600 , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 350 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 412 exp , Germany , 5/10 , Battlefield Intelligence  , 5 kill , 0 pp - U:002
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 369 exp , Germany , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:011

Artyleria
*  15,2 KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 515 exp , Germany , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 3 kill , 0 pp - U:004
*  15,2 KH 433/1(r) , Wagon , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 449 exp , Germany , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:009

Player 1 : Germany
Killed: INF:85   TNK:11   RCN:11   AT:13   FLAK:1    ATY:33   AD:6    FTR:3    TB:2      Total: 165
Lost  : INF:14   RCN:2    AT:2    FLAK:5    FORT:11   ATY:1      Total: 35

BV  3
V   1
TV  0
L   0


Player 1  Germany   has 54 units total (core+aux):
Piechota : 23
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  8
FlaK :  1
Fortyfikacje :  6
Artyleria :  9
Obrona plot. :  3

Player 2  USA   has 2 units total (core+aux):
Myśliwiec :  2
Zapisane
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #9 : Kwiecień 13, 2014, 10:57:12 »

5   Operacja "Blockbuster"

Na północy zaatakowałem i wygrałem. I tyle...
Wybiłem wszystko w 10 tur. Wcześniej, tj w 9, uciekła mi jedna piechota ze stanem 1/10. Dostali po łbie od ATY, AT i RCN a mimo to nie padli... Scheiße!
Spodziewane posiłki amerykańskie nie dotarły, a szkoda bo już byłem przyszykowany Smiley


OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
 2   Reichswald , #1 , Victory , score:40
 3   Linnich , #2 , Brilliant Victory , score:65
 4   Operacja "Grenade" , #3 , Brilliant Victory , score:65
 5   Operacja "Blockbuster" , #4 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 302  *  Average: 60

Current scenario: Operacja "Blockbuster",  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 528 , Current prestige is 10
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Baden-Baden , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if V : +1000, Baden-Baden , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, Baden-Baden , cap 1500, 15 turns prestige: 0
if Ls: +400, Baden-Baden , cap 1500, 15 turns prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 11/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 210 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 298 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 192 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 474 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 1 bars , 189 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010

Czołg
 Panther G ,  , 3 bars , 365 exp , Germany , 7/10 , 47 kill , 528 pp - U:012

Artyleria ppanc.
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 486 exp , Germany , 3/10 , 5 kill , 0 pp - U:001
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 505 exp , Germany , 8/10 , Battlefield Intelligence  , 7 kill , 0 pp - U:002
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 398 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:011

Artyleria
*  15,2 KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 577 exp , Germany , 13/10 , Skilled Reconnaissance  , 4 kill , 0 pp - U:004
*  15,2 KH 433/1(r) , Wagon , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 506 exp , Germany , 13/10 , Devastating Fire  , 5 kill , 0 pp - U:009

Player 1 : Germany
Killed: INF:111  TNK:16   RCN:15   AT:16   FLAK:2    ATY:44   AD:9    FTR:3    TB:2      Total: 218
Lost  : INF:17   RCN:2    AT:2    FLAK:5    FORT:11   ATY:1    AD:1      Total: 39

BV  4
V   1
TV  0
L   0
Zapisane
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #10 : Kwiecień 16, 2014, 10:10:19 »

6   Baden-Baden

Scen końcowy z lekka rozczarowuje... Nie ma w nim trudnych wyborów.
Dokupiłem 2xATY + podniesienie stanów i nowiuśkiego RCN z dodatkiem.
Główne siły przeznaczyłem na VH4. Dla VH3 dałem 3xINF. Pojawiające się tam posiłki pojechały do VH2.
Tam też dałem jedną z nowo zakupionych ATY + 1 AT. Uznałem, iż oba VH są na tyle blisko siebie, że nie ma sensu dzielić sił ponad miarę.
Francuzów zająłem piechotą w czasie odwrotu najcennieszych jednostek AUX. Udało się zdjąc obcemu RCN 1 pkt i jednej ATY do 7/10. Zawsze coś.
AI zajął nie pilnowany VH1. Niech ma, niedługo odda. Z resztą całość wojsk francuskich kończy swój żywot pod VH2.
Amerykanie z kolei wszystko co mają pchają na VH4. Zarówno wojska rozstawione jak i posiłki.
Nie mam jednak żadnych poważniejszych problemów. No, może poza jedną amerykańską ATY - wali na 9hex + Devastatin Fire. Uparła się na moją Panterę.
Mały rajd podparty ppancami i po problemie. Wojska do ubicia jest sporo, ale różnice w czasie ich przybycia tak duże, że nie muszę się zastanawiać.
Pogoda generalnie korzystna, tym razem cieszę się z tego pomimo obecności amerykańskich samolotów (moje AD odwalają kawał dobrej roboty).
Nie decyduję się jednak na zajęcie obcego VH, bo tam pojawiają się posiłki.
Punktowanie przeciwnika trwa do samego końca aż wyskakuje upragniony końcowy ekran z gratulacjami.

Uwagi:

Dlaczego amerykańskie posiłki pojawiają się w 15 turze ?
Scen ma tur 16, także realnie AI mi nie zagrozi - nie zajmie żadnego VH, jest za daleko ...

Końcowy tekst jakiś taki... miałem wrażenie, że wyskoczy mi scen nr 7 a tu lipa ... Wink


OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W42 VOLKSSTURM v.4.1b,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Zapora , #0 , Brilliant Victory , score:63
 2   Reichswald , #1 , Victory , score:40
 3   Linnich , #2 , Brilliant Victory , score:65
 4   Operacja "Grenade" , #3 , Brilliant Victory , score:65
 5   Operacja "Blockbuster" , #4 , Brilliant Victory , score:69
 6   Baden-Baden , #5 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 367  *  Average: 61

Current scenario: Baden-Baden,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 1404 , Current prestige is 1
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 0
V : Win , turn prestige: 0
TV: Win , turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 284 exp , Germany , 11/11 , Aggressive Attack  , 6 kill , 0 pp - U:003
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 210 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 3 bars , 319 exp , Germany , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:006
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 209 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:007
*  Sturmpioniere 38 , 251/1 [W] , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 485 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:008
*  Volksgrenadiere , 272 Volksgrendiers , 2 bars , 232 exp , Germany , 7/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:010

Czołg
 Panther G ,  , 4 bars , 485 exp , Germany , 6/10 , Extended Front  , 65 kill , 528 pp - U:012

Rozpoznanie
 PSW 221 ,  , 0 bars , 4 exp , Germany , 8/10 , 0 kill , 108 pp - U:127

Artyleria ppanc.
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 554 exp , Germany , 6/10 , 9 kill , 0 pp - U:001
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 561 exp , Germany , 7/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill , 0 pp - U:002
*  JagdPanther , 272 Volksgrendiers , 4 bars , 492 exp , Germany , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:011

Artyleria
*  15,2 KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 645 exp , Germany , 11/10 , Skilled Reconnaissance  , 6 kill , 0 pp - U:004
*  15,2 KH 433/1(r) , Wagon , 272 Volksgrendiers , 5 bars , 644 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 0 pp - U:009
 15,2 KH 433/1(r) , Wagon ,  , 0 bars , 50 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 384 pp - U:128
 15,2 KH 433/1(r) , Wagon ,  , 0 bars , 46 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 384 pp - U:129

Player 1 : Germany
Killed: INF:142  TNK:19   RCN:17   AT:20   FLAK:2    ATY:53   AD:11   FTR:3    TB:3      Total: 270
Lost  : INF:25   RCN:2    AT:2    FLAK:5    FORT:11   ATY:1    AD:1      Total: 47

BV  5
V   1
TV  0
L   0
Zapisane
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #11 : Kwiecień 16, 2014, 10:11:52 »

Kampania krwawa, ciekawa (dla mnie) i dość wymagająca.
Możliwa jednak do ukończenia na zerowych ustawieniach i to z 6 BV na koncie.
Osobiście uważam, że nie będzie wielkiej różnicy pomiędzy 0 a 100% prestiżu.
Jeśli jednak ktoś tak gra to polecam wygrane w trakcie walki pp, wykorzystać dla uzupełnień bo na zakupy szkoda - niski cap na to nie pozwala.
Mapy znane, dogodne dla obrony a pogoda kapryśna, co studzi zapędy wrogiego lotnictwa. Gorzej gdy chcemy atakować - dlatego pilnować RCN !!!
Straty w jednostkach core bolą, dlatego dobre planowanie to podstawa.
Nie należy jednak bać się atakować, jest sporo aux więc warto czasem zaryzykować i wyskoczyć zza szańców Wink
Wyniki mogą zaskoczyć Smiley

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2014, 10:15:03 wysłane przez Roberto_tr » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Maj 26, 2014, 04:56:48 »

367 + 100 = 467

Zamykam
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.062 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)