Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 09, 2022, 10:25:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Waldzios - W05 RYCERSKA 7.ARMIA PANCERNA v.4.1b 100%  (Przeczytany 83444 razy)
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #45 : Maj 12, 2014, 06:11:15 »

IMHO prawie niewykonalne, nie jesteś w stanie przewidzieć czy gracz użyje dodatków czy nie.
Jest, po prostu w satyrach (nie nieuwzględniających dodatków, podczas ich powstawania) kampaniach wyłączyć je i już.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #46 : Maj 12, 2014, 06:30:50 »

Jest, po prostu w satyrach (nie nieuwzględniających dodatków, podczas ich powstawania) kampaniach wyłączyć je i już.
Dodatki zależą od ustawień efila, nie od kampanii.

Moim zdaniem problemem jest sam Cap, to rozwiązanie dla leniwych, autor kampanii zamiast sensownie wyliczyć wartości nagród idzie na łatwiznę i ustawia Capa.
Skoro autor chce by gracz miał armię wartą 20k, niech da graczowi 20k (zamiast 50k), poco komplikować sobie i graczowi życie nudnymi kombinacjami.
Capa zwykle można obejść przy pomocy darmowych jednostek (core, proto), nie potrzeba dodatków.
Dodatkowo Cap wymusza niehistoryczne granie, skłania gracza do użycia najdroższych możliwych jednostek  jako Core, by ukryć prestiż.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2014, 06:39:41 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #47 : Maj 12, 2014, 06:40:17 »

W takim razie nowy efile nowe kampanie, starty efile stare kampanie i po sprawie.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #48 : Maj 12, 2014, 06:46:41 »

W takim razie nowy efile nowe kampanie, starty efile stare kampanie i po sprawie.
Albo ustalić sensowne wartości nagród, tak aby nie trzeba było kombinować  Wink.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #49 : Maj 13, 2014, 12:42:56 »

Ale to CAP jest problemem. Dlaczego macie jakieś tendencje do zabrania, blokowania. Jak gracz chce- niech "ukryje" nawet i 10.000 PP... Tylko dlatego gra ma ucierpieć? Ja bym zniósł CAP i tyle. Niech będzie ustalony tak prestiż, by nie karać.
Zaraz będzie postulat, by zabrać lidera Liberator, bo ten "oszukuje"... 
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #50 : Maj 13, 2014, 01:51:11 »

Zgadzam się, Cap jest przeżytkiem, skoro autor kampanii dał graczowi określona ilość prestiżu w nagrodę, to jaki jest sens jego ograniczania przez Capa.
Wystarczy zsumować nagrody i znamy rzeczywistą wartość armii. Wartość kalkulowana przez grę ma niewiele wspólnego z rzeczywistością (5 bengalskich tygrysów Core jest warte tyle samo co 1 Pz I ).
Premiowanie niepowodzeń tez jest bez sensu, jeśli kampania jest za trudna zawsze można zacząć od nowa, lub zagrać na wyższym poziomie prestiżu, nawet na 500%.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #51 : Maj 13, 2014, 12:37:33 »

Nie, CAP nie jest problemem, ani na pewno przeżytkiem, problem leży w  tym, że kampanie nie rozwijają się jednocześnie z grą. CAP był tak dobrany by utrudnić maksymalnie graczowi grę i chwała mu za to, bo obcina nagrody do zera graczom co to sobie zagony pancerne, czy też ciężką artylerię lub samoloty kupują hurtowo. Nie na tym to ma polegać. Samą grę jak ktoś chce sobie ułatwić to niech wałczy na 300 % i po sprawie. Żaden tam Liberator, czy inne dodatki nie śrubuje tak prestiżu, a tym samym ułatwia grę. By podnieść miodność kampanii należałoby je wszystkie rozegrać jak najmniejszym składem armii i ustalić ponownie CAP oraz ilość tur do zwycięstwa, co jest praktycznie jakby robieniem ich po części od nowa, ale efekt był by wręcz fenomenalny. Kampanie gdzie jest wszystko tak dobrane, że musisz pokombinować czy kupić pelotkę, czy może jednak nowy AT lub co innego bo brak prestiżu a ewentualna nagroda w formie większego dodatku PP ze brylantowe zwycięstwo będzie czymś czego najbardziej oczekujesz, bo stać cie będzie na upgrade, to jest właśnie to co realnie podkręca satysfakcję z gry, anie jakieś tam wyłączenie CAP i tworzenie olbrzymich armii gdzie każda armata to 17 K18. Takie moje zdanie. Niestety tak maja tylko niektóre kampanie.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #52 : Maj 13, 2014, 01:17:41 »

Nie prawda, wystarczy popatrzeć na raporty graczy, nawet pomijając losowe prototypy, to wystarczy rzut oka na jednostki Core by stwierdzić ze autor nie jest w stanie przewidzieć składu Core gracza.

Raporty z tego samego momentu kampanii W05 (scenariusz Volturno):
Cytat: Zsamot
Infantry
*  Sturmpioniere 38 , 251/16 [W] , 1/1 , 4 bars , 447 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:002  [+9 exp]
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 1/2 , 5 bars , 608 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 11 kill , 0 pp - U:004
*  Hauptquartier , SdKfz 9 , Zsamot , 2 bars , 211 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Czołg
*  Panther D , 1/1 f.d. , 5 bars , 1784 exp , Germany , 3/10 , Fire Discipline  , 153 kill , 0 pp - U:006  [+192 exp]
*  Panther A , 1/2 s.fighter , 5 bars , 1619 exp , Germany , 10/10 , Street Fighter  , 155 kill , 0 pp - U:007  [+132 exp]
Rozpoznanie
*  PSW 234/2 Puma , 1 , 5 bars , 567 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:005  [+1 exp]
FlaK
*  SdKfz 7/1 , FlaK 1 liberator , 5 bars , 744 exp , Germany , 11/10 , Liberator  , 16 kill , 0 pp - U:009  [+82 exp]
Artyleria
*  Hummel , 1/1 infl. , 5 bars , 703 exp , Germany , 15/10 , Influence  , 11 kill , 0 pp - U:001  [+134 exp]
Myśliwiec
*  Fw-190A-6 , 1/ 1 det. def. , 5 bars , 1031 exp , Germany , 10/10 , Determined Defense  , 22 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]
Cytat: Waldzios
Piechota
*  Brandenburger 40 , 250/1 [W] ,  , 5 bars , 547 exp , Germany , 10/10 , Resilience  , 16 kill , 0 pp - U:002
*  Pioniere , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 416 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+11 exp]
*  Brandenburger 40 , 250/1 [W] ,  , 5 bars , 613 exp , Germany , 9/10 , 11 kill , 0 pp - U:004  [+9 exp]
*  Hauptquartier , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 211 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Czołg
*  Tiger ,  , 5 bars , 797 exp , Germany , 9/10 , Extended Front  , 44 kill , 0 pp - U:006  [+69 exp]
*  Tiger ,  , 5 bars , 1218 exp , Germany , 4/10 , Devastating Fire  , 78 kill , 0 pp - U:007  [+118 exp]
Rozpoznanie
*  PSW 234/2 Puma ,  , 5 bars , 501 exp , Germany , 10/10 , Battlefield Intelligence  , Recon, Bridging, 17 kill , 0 pp - U:005  [+1 exp]
FlaK
*  88mm FlaK 37 , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 750 exp , Germany , 9/10 , 19 kill , 0 pp - U:009  [+59 exp]
Artyleria
*  21 cm K38/39 , SdKfz 9 ,  , 5 bars , 942 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack  , 27 kill , 0 pp - U:001  [+99 exp]
Myśliwiec
*  Fw-190A-3 ,  , 5 bars , 921 exp , Germany , 9/10 , All Weather Combat  , 21 kill , 0 pp - U:010  [+63 exp]
Cytat: Pioniere
Infantry
*  Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] ,  , 5 bars , 928 exp , Germany , 12/10 , 17 kill , 0 pp - U:002  [+100 exp]
*  Pionere 43 , 251/16 [W] ,  , 3 bars , 374 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+37 exp]
*  Gebirgspioniere 41 , Maultiere ,  , 5 bars , 664 exp , Germany , 12/10 , Aggressive Maneuver  , 10 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
*  Hauptquartier , SdKfz 9 ,  , 2 bars , 211 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Tank
*  Pz IVH ,  , 5 bars , 1800 exp , Germany , 15/10 , First Strike  , 83 kill , 0 pp - U:006  [+159 exp]
*  Pz IVH ,  , 5 bars , 2581 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack  , 109 kill , 0 pp - U:007  [+86 exp]
Recon
*  250/11 ,  , 5 bars , 1543 exp , Germany , 8/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 0 pp - U:005  [+105 exp]
FlaK
*  MG 34 , 251/4 ,  , 5 bars , 1091 exp , Germany , 14/10 , 8 kill , 0 pp - U:009  [+136 exp]
Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 5 bars , 861 exp , Germany , 15/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 0 pp - U:001  [+97 exp]
Fighter
*  Bf-109G-6 ,  , 5 bars , 1080 exp , Germany , 15/10 , Combat Support  , 33 kill , 0 pp - U:010  [+65 exp]
Dla Capa te różnice są całkowicie pomijalne.

Ograniczając się do ustawiania Capa, autor ma zero kontroli nad składem armii gracza. Cap w obecnej postaci miał sens w czasach PG gdy w efilu były tylko kilka jednostek do wyboru w każdej klasie i autor z przybliżeniem mógł przewidzieć skład armii core.

Tworzenie olbrzymich armii "gdzie każda armata to 17 K18" wcale nie wynika z braku Capa.
Wprost przeciwnie,  sztucznie zaniżony Cap zmusza gracza do użycia najdroższych jednostek by pod Capem się zmieścić.
Zaczynając kampanie z działem 105mm jako Core, gracz zawsze ulepszy je do większego kalibru, by w ten sposób ograniczyć wartość armii. 
Dokupienie kolejnego działa 105mm ze względu na Capa jest niestety zwykle gorszą alternatywą.
Tylko Cap sprawia, ze jedna 17 K18 Core w składzie armii, jest prestiżowo warta mniej niż pojedyncza haubica 105mm, dokupiona w zwykły sposób.

Moim zdaniem  jeśli autor da graczowi konkretną ilość prestiżu, to jest w stanie przewidzieć, przynajmniej punktowo wartość armii, jeśli ustawia capa to wprowadza totalny chaos i zupełną losowość.

Cap powinien służyć wyłącznie do ograniczania exploitów, tak by gracz nie mógł przekroczyć sumy nagród uzyskanych za scenariusze (np. przez wymuszanie i sprzedaż najdroższych prototypów).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #53 : Maj 13, 2014, 01:38:33 »

Nic to niema  do rzeczy kto co kupił, ale ile. Ten prestiż, o którym piszesz powinien być rekompensowany w postaci nagród i np jak mieścisz się pod CAP (odpowiednio wysokim, ale nie bez ograniczeń) to dostajesz wysoka nagrodę na kolejne upgade'y  - jak nie, musisz sobie radzić tym co masz. Bo jak nie ma CAP to wtedy 17 K18 to jedyna rzecz, którą się kupuje co scenariusz i po sprawie brylantowa wygrana gwarantowana - a gdzie sama strategia planowania rozwoju?... oprócz tej jak zaplanujemy sam atak, czy obronę. Gra bezustannie na tym traci niestety. 
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #54 : Maj 13, 2014, 01:57:11 »

Mylisz pojęcia, sensowność Capa i ilość dostępnego prestiżu to dwie oddzielne kwestie.

Niestety w większości kampanii autor ustanawia absurdalne wartości nagród, a potem karze gracza Capem.
W W05 gracz powinien mieć armie wartą 20k (Cap), ale z jakiegoś powodu autor w trakcie daje w postaci nagród ~50k.

Czy nie prościej dać graczowi w nagrodę za BV +500pp, zamiast +2000pp i zrezygnować z Capa?
Skoro autor dał mi 2000pp w nagrodę, to dlaczego potem mnie karze ze wydałem to na 17K18?
Jeśli chciał bym kupił 105mm, to dlaczego nie dał mi 300pp?

Jestem za zniesieniem Capa, ale równocześnie za racjonalnymi wartościami nagród
, koniec z 2-3k pp za scenariusz.

Nawet granie na 300% jest poważnie utrudnione przez Capa, i realnie uzyskane punkty odległe są od 300% bazowego prestiżu. Gracz szybko przekracza Capa i zaczynają się schody. Podejrzewam ze wielu początkujących graczy zniechęca to do gry.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2014, 02:03:22 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #55 : Maj 13, 2014, 02:16:22 »

To są właśnie kampanie o błędnie ustalonym CAP, nie dostosowywanym do dzisiejszych warunków jakie stwarzają nam nowe możliwości gry. CAP, który ogranicza w danym momencie wydatek zmusza po prosu gracza do wydania prestiżu na upgrade, bądź też podniesienie stanów i w tym właśnie jest sens, zero zakupów, musisz sobie poradzić. Co do tych ukrywanych kosztów, najlepsze są kampanie gdzie na początku sam kupujesz sobie cały Core i oczywiście maja włączony CAP, lecz musi być on ustalony na odpowiednim poziomie, nie za wysokim, tak by dało się, lecz nie zawsze, ukończyć na brylantowo. Obecnie to chyba musi być jakiś dziwny przypadek, by grając stare kampanie się ten brylant nie udał. Teraz garam kampanię, która jest naprawdę trudna wręcz nie do przejścia, pierwszy scen. ledwo skończyłem, drugi cudem Victory, trzeci jeszcze nie wiem, ale na brylanty chyba nie ma co liczyć. Może z czasem jak już urośnie mi armia i jej doświadczenie jakiś scenariusz uda się zakończyć na brylant. A kombinować muszę przy każdym wydanym punkciku. CAP w niej jest obcięty do zera, czyli brak nagród w postaci prestiżu.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2014, 02:42:48 wysłane przez Pioniere » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #56 : Maj 13, 2014, 02:45:02 »

Oczywiście granie ponad capem ma swój urok, możesz zerknąć na moją grę W14, przekraczałem Capa przez 95% czasu i grało się ciekawie, ale to samo można by uzyskać zmniejszając nagrody.

Przykład:
Cytat: gracz1
Artyleria
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:010
24 cm Kanone M16 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 1164 pp - U:043
Cytat: gracz2
Artyleria
* 24 cm Kanone M16 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:043
 10.5 leFH18 , SdKfz 6 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:011

Dla mnie docelowo absurdalne jest ze przy Capie 1000pp i nagrodzie +1000pp, gracz1 dostanie 0pp, a gracz2 628pp, mimo identycznych armii.
Logiczne wydaje mi się by Cap w tej sytuacji wynosił >2000pp (suma nagród), a obaj gracze dostali po +500pp.
Moim zdanie dopiero wtedy gra byłaby fair, a wyniki gry porównywalne.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2014, 02:48:04 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #57 : Maj 13, 2014, 02:54:59 »

Moment moment Pioniere, mylisz pewne pojęcia:
- młody gracz, ja również, nie musi znać takiego debilnego wynalazku jak CAP, bo NIGDZIE w trakcie gry nie jest wspomniane, że NIE wolno kupować, że TERAZ muszę ulepszać jednostki...
- jeżeli twórca kampanii ma takie zapędy, by utorować skład armii gracza, ograniczyć go, niech napisze zdanko w danym briefingu, że nie zaleca dużych zakupów itp.
Skąd ja mam potem do cholery wiedzieć, grając dla frajdy, że teraz mi dowali gra, bo kupiłem sobie jakiś lepszy sprzęt. To absurd nad absurdy. A już dostaję szału, jak inni chcą innym graczom narzucać- MUSISZ mieć mała armię... Co to jest Szkoła Rodzenia, czy gra??? Gra czy jakieś ambicje niespełnione...  Do cholery- daję kasę, to nie mogę za to karać, że ja wydam! To jakaś parodia- masz kasę, ale nie kupuj, masz kasę- MUSISZ ulepszyć. Ze szklanej kuli ma to gracz wiedzieć? Potem się dziwicie, ze daną grą interesuje się pokolenie 40+...
Tyle. Będę zawsze stal na stanowisku- gracz nie musi znać konstrukcji gry, podobnie jak jadąc autobusem nie muszę znać zasady silnika Diesla.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2014, 02:56:52 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #58 : Maj 13, 2014, 02:56:17 »

Rozumiem to  dokładnie co mi pokazujesz. Dlatego jest w tym sens, by zlikwidować Free Core i wszystkie jednostki były płatne, oprócz prototypów(za prezenty się nie płaci), oraz ustalić we wszystkich kampaniach CAP oraz nagrody, na nowym sensownym poziomie.
Moment moment Pioniere, mylisz pewne pojęcia:
- młody gracz, ja również, nie musi znać takiego debilnego wynalazku jak CAP, bo NIGDZIE w trakcie gry nie jest wspomniane, że NIE wolno kupować, że TERAZ muszę ulepszać jednostki...
- jeżeli twórca kampanii ma takie zapędy, by utorować skład armii gracza, ograniczyć go, niech napisze zdanko w danym briefingu, że nie zaleca dużych zakupów itp.
Skąd ja mam potem do cholery wiedzieć, grając dla frajdy, że teraz mi dowali gra, bo kupiłem sobie jakiś lepszy sprzęt. To absurd nad absurdy. A już dostaję szału, jak inni chcą innym graczom narzucać- MUSISZ mieć mała armię... Co to jest Szkoła Rodzenia, czy gra??? Gra czy jakieś ambicje niespełnione...  Do cholery- daję kasę, to nie mogę za to karać, że ja wydam! To jakaś parodia- masz kasę, ale nie kupuj, masz kasę- MUSISZ ulepszyć. Ze szklanej kuli ma to gracz wiedzieć? Potem się dziwicie, ze daną grą interesuje się pokolenie 40+...
Tyle. Będę zawsze stal na stanowisku- gracz nie musi znać konstrukcji gry, podobnie jak jadąc autobusem nie muszę znać zasady silnika Diesla.
Nic nie mylę.  Właśnie tak jak sam wspomniałeś od tego są briefingi i kampanie ćwiczebne, od których początkujący powinien zaczynać.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2014, 03:00:21 wysłane przez Pioniere » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #59 : Maj 13, 2014, 02:58:33 »

Nie trzeba CAP. Dajesz kasę- ile? Testy. Ale i tak ich nie ustawisz, tych ilości kasy... Wystarczą dwa prototypy, inni liderzy i cała partia gry ma inny wymiar. W tym właśnie urok tej GRY.  Na tym samym scenie może być 100 innych armii. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)