* #00. All files will include a version number, to allow expand to new options/features
(--------)
* #01. All map data will be stored in scenario (no need for .map files to play, only to create scenarios)
(Wszystkie dane mapy będą przechowywane w pliku scenario, a więc koniec z dwuplikową mapą)
* #02. Map size could be bigger: 60x70 (4200 hex) instead of 40x45 (1800 hex)
(Większe mapy)
* #03. Dirty airfields and ports (can be assigned at design time)
(Lotniska polowe i porty moga być uaktywniane w okreslonym czasie, kolejce)
* #04. Customizable hex prestige awarded (customizable base + modifier for specific hexes)
(Regulowana wysokość prestiżu za heksy - (dziś tylko 40,80,120 i 160)
* #05. Trigger for hexes
(Heksy "kluczowe" jak w PeG, nie są to jednak heksy zwycięstwa)
* #06. Convert current map roads to extended roads
(-----------)
* #07. Muddy ground condition
(Błoto jako warunki lądowe mapy - dziś tylko "dry" i "frozen"
* #08. Ground condition changing with weather
(Warunki lądowe zmieniające się w zal. od pogody)
* #09. More than one day for each turn. For example a week or month for each turn.
(Wiecej niż 1 dzień na kolejkę)
* #10. Allow to define in scenario design, special "roles" to units (instead of doing as special attributes)
(Specjalne role dla jednostek w scenariuszu - zamiast specjalnych atrybutów)
* #11. Allow to define specific AI roles to units
(Specjalne role dla jednostek komputera)
* #12. Allow upgrading Flak to AD or AD to Flaks
(Upgrade Flaków do AD)
* #13. Train/Railroads
(linie kolejowe i klasa pociągi)
* #14. Helos (new class, new movement method, new no-transport option)
(Helikopter jako nowa klasa i nowe zasady ruchu dla niego)
* #15. Add a "custom" move method to be defined in external Terrain.txt (otherwise default: 255 for all entries).
(Rodzaj ruchu definiowalny według pliku Terrein.txt, a nie według efila)
* #16. Separate weights for ground, naval, air, rail & helo transports
(Wagi transportu dla helikopterowego i kolejowego)
* #17. Allow to select which icon set should be use for scenario (according 4 icons to be defined in efile for Default, Snow, Desert, Jungle)
(4 rodzaje ikon dla tej samej jednostki w zależności od pory roku definiowane przez autora scenariusza)
* #18. Battle ships should return fire to art.& forts. That looks normal, and weird the opposite.
(Pancerniki odpowiadają na ogień fortyfikacji)
* #19. Restrict ships to attack subs at 1 hex range
(Ograniczenie ataku na łodzie podwodne do odległości 1 hexa)
* #20. DD should be able to escort naval transports against sub attack like Fighters escort Bombers?
(Niszczyciele eskortują i osłaniają transportowce przed okretami podwodnymi jak myśliwce bombowce)
* #21. No naval attack attribute
(Zablokowany atak przeciw okrętom - jako atrybut)
* #22. Partisan (battlefield Intelligence)
(BI jako atrybut - a nie lider)
* #23. Long term suppression
(tu nie wiem w jakim znaczeniu - chyba też jako atrybut)
* #24. Prevent a Flak or AD unit from intercepting
(nie rozumiem, w każdym razie nie do końca)
* #25. Counter battery fire
(


?)
* #26. Cross rivers only on bridges
(Przechodzi rzekę tylko po moście - jako atrybut)
* #27. Kamikaze special/role
(Kamikadze jako atrybut - jednostka ginie po ataku)
* #28. Unit can resupply other adjacent friend units
(Jednostka zaopatrzeniowa - dla sąsiednich heksów)
* #29. "exploit success" attribute to allow any unit attacking, with available remanent yet, to move 1 hex more if defender is killed or retreat
(Wykorzystuje sukces - czyli po udanym ataku - jednostka może jeszcze zająć Hex rozbitego przeciwnika)
* #30. Assign a minimal range to artillery also
(Minimalny zasięg dla artylerii)
* #31. Cavalry special attribute/role
(Kawaleria jako atrybut)
* #32. Attachments for units (similar but not same than Peg)
(Dodatki kupowane dla jednostek - podobnie jak w PeG)
* #33. New campaign choice option
(Nowe opcje wyboru kampanii - ale ich nie znam)
* #34. New air system (kind of air missions)
(System misji powietrznych - jak w PeG
* #35. Night turns
(Nocne kolejki)
* #36. Containers for some units/facilities
(------)
* #37. Allow playing campaigns by PBEM
(Tryb PBEM dla kampanii(
* #38. Allow 4 players scenarios for PBEM
(Tryb PBEM dla 4 graczy)
* #39. New victory condition based on victory points (similar to PacGen)
(Nowe warunki zwycięstwa oparte na punktach - niestety nie wiem jak było w PacGen)
* #40. Different levels of difficult for the new AI
(Poziomy trudności dla komputera - teraz reguluje to tylko prestiż)
* #41. Allow planes to capture VH's also
(Samoloty moga zajmować VHeksy)
* #42. Change efile prices to be cost for 1 sp (instead of cost*12/10)
(Zmiana drabinki cen w efilu - teraz minimalny skok to 12 pp)
* #43. Allow maps to be made using tiles
(Budowa mapy z gotowych klocków)
Czy mógł by mnie ktoś uświadomić, które z planowanych opcji weszły już w życie i jak postępują prace nad pozostałymi?