Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 08:56:54 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poradnik - budowa i dyskusja  (Przeczytany 48682 razy)
vasco
Gość
« : Luty 12, 2012, 11:52:37 »

W wolnych chwilach stworzylem taki poradnik:

incloseup.net/smietnik/og/OGporadnik.pdf

Wymaga jeszcze doszlifowania ale takze dodania wiecej informacji (moze ktos machnie wstep?). Mam mala liste czego brakuje ale tez jestem ciekaw waszych pomyslow.
Mysle nad zrobieniem opisu drugiego scenariusza, choc tym razem nie tak szczegolowo.
Jezeli macie jakies gotowe teksty i poradniki to tez mozna by je dodac.

Jakbyscie mogli go przejrzec i wytknac wszystkie bledy, merytoryczne, stylistyczne, ortograficzne Grin
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 09:54:27 wysłane przez Gustlik » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #1 : Luty 13, 2012, 11:38:14 »

Me propozycje:
- nie wskazywałbym c jako najlepiej, ale jako domyślny, bo później są durne dywagacje, dlaczego najlepiej...,
-
Cytuj
Jeżeli na stronie Kowdara
i wskazałbym , jaka to strona (za KAŻDYM razem, dla nas to oczywiste, dla nowego gracza :NIE),
-
Cytuj
Ustawienie tego na więcej (max 300%) ułatwia grę, na mniej i gra jest trudniejsza.
Domyślnie ustawiony poziom prestiżu (środków na zakupy) to 100 %, zwiększenie, bądź zmniejszenie- ułatwia, bądź odpowiednio zmniejsza poziom trudności gry- możliwości uzupełniania, kupowania nowych jednostek,
- przy każdym "fachowym" słowie, opisie w nawiasie dałbym synonim (briefing- wstępny raport/ wprowadzenie, upgrade- ulepszenie itp. ),
-
Cytuj
Ta kampania została stworzona przez Gustlika do nauki dla nowych graczy. Jest łatwa, lekka i przyjemna i zawiera większość typowych sytuacji z jakimi zetknie się gracz.
Pierwsze zdanie tak, ale potem proponuję:
Jest stworzona, by jak najwierniej oddać możliwe typy scenariuszy, mozliwości/ cechy  jednostek, wprowadza elementy taktyki.
- Air mode ? przełącza pomiędzy jednostkami naziePierwsza tura:mnymi i powietrznymi
=> źle wrzucone słowo,
- jestem purystą: Game functions ? save, load, zakończenie gry. Już lepiej je od razu na polski przetłumaczyć, zapis,wczytanie stanu gry, wyjście z gry,
- wyjustować tekst,
- literówki, nazwy własnej z wielkiej, np. Stukasy=> choć lepiej nazwę z gry czyli Ju-87B,
- poradnik scenariusza: odnośniki do innych części- numery stron, na przyszłość, miasta- numery heksów),
- flak- nazwać to, w poradniku nie każdy będzie wiedział, co to flak, zwłaszcza, że to nie FLaK, czy też Flak,
- ciągle posiadaniu 'Support fire'- objaśnić, pokierować ew.

Uff... Wykonałeś ŚWIETNĄ robotę, me upierdliwe uwagi traktuj proszę jako WYŁĄCZNIE chęć pomocy. Jest super. Czekam na głosy innych.
Warto dodać, że Twe korelacje, uzyskani liderzy mają w tym scenariuszu losowy przypadek, każdy może mieć całkowicie inny wynik, o limicie liderów itp.
Ale i tak to po prostu kawał roboty, który, jeśli jeszcze byś pokusił przy paru innych scenach, dałoby potężne narzędzie do zachęty dla nowego gracza. Wink
Ze swej skromnej strony, osoby laika- powiem - OBY TAK DALEJ!  Smiley Bow
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vasco
Gość
« Odpowiedz #2 : Luty 13, 2012, 01:11:40 »

Dzieki Zsamot.
Wlasnie takich uwag potrzebuje. Musze sie przyznac ze skonczylem to pisac wczoraj w nocy i nie chcialo mi sie tego wszystkiego czytac od nowa wiec wiem ze jest troche bledow, postaram sie wszystko jak najszybciej poprawic.
Me propozycje:
- nie wskazywałbym c jako najlepiej, ale jako domyślny, bo później są durne dywagacje, dlaczego najlepiej...,
Tutaj nie rozumiem o jakie c chodzi.

Cytuj
-
Cytuj
Jeżeli na stronie Kowdara
i wskazałbym , jaka to strona (za KAŻDYM razem, dla nas to oczywiste, dla nowego gracza :NIE),
-
Cytuj
Ustawienie tego na więcej (max 300%) ułatwia grę, na mniej i gra jest trudniejsza.
Domyślnie ustawiony poziom prestiżu (środków na zakupy) to 100 %, zwiększenie, bądź zmniejszenie- ułatwia, bądź odpowiednio zmniejsza poziom trudności gry- możliwości uzupełniania, kupowania nowych jednostek,
sie zrobi

Cytuj
- przy każdym "fachowym" słowie, opisie w nawiasie dałbym synonim (briefing- wstępny raport/ wprowadzenie, upgrade- ulepszenie itp. ),
Po czesci jest tak zrobione, reszte trzeba poprawic, mialem tez spory klopot z sensownym tlumaczeniem niektorych pojec, niektore jak save/load zostawilem poniewaz it ak wszyscy wiedza o co chodzi.

 
Cytuj
-
Cytuj
Ta kampania została stworzona przez Gustlika do nauki dla nowych graczy. Jest łatwa, lekka i przyjemna i zawiera większość typowych sytuacji z jakimi zetknie się gracz.
Pierwsze zdanie tak, ale potem proponuję:
Jest stworzona, by jak najwierniej oddać możliwe typy scenariuszy, mozliwości/ cechy  jednostek, wprowadza elementy taktyki. 

Brzmi lepiej, sie poprawi.

 
Cytuj
- Air mode ? przełącza pomiędzy jednostkami naziePierwsza tura:mnymi i powietrznymi
=> źle wrzucone słowo,
- jestem purystą: Game functions ? save, load, zakończenie gry. Już lepiej je od razu na polski przetłumaczyć, zapis,wczytanie stanu gry, wyjście z gry,
- wyjustować tekst,
- literówki, nazwy własnej z wielkiej, np. Stukasy=> choć lepiej nazwę z gry czyli Ju-87B,
- poradnik scenariusza: odnośniki do innych części- numery stron, na przyszłość, miasta- numery heksów),
- flak- nazwać to, w poradniku nie każdy będzie wiedział, co to flak, zwłaszcza, że to nie FLaK, czy też Flak,
- ciągle posiadaniu 'Support fire'- objaśnić, pokierować ew. 
Staralem sie nie dawac za duzo opisow i funkcji w pierwszym scenariuszu, mam ndzieje to wszystko uzupelnic w drugim.
Reszta do poprawienia/przemyslenia.

 
Cytuj
Uff... Wykonałeś ŚWIETNĄ robotę, me upierdliwe uwagi traktuj proszę jako WYŁĄCZNIE chęć pomocy. Jest super. Czekam na głosy innych.
Warto dodać, że Twe korelacje, uzyskani liderzy mają w tym scenariuszu losowy przypadek, każdy może mieć całkowicie inny wynik, o limicie liderów itp.
Ale i tak to po prostu kawał roboty, który, jeśli jeszcze byś pokusił przy paru innych scenach, dałoby potężne narzędzie do zachęty dla nowego gracza. Wink
Ze swej skromnej strony, osoby laika- powiem - OBY TAK DALEJ!  Smiley Bow
Dzieki.
Jak bym wiedzial ile to czasu zajmie to nie wiem czy bym sie zabral Shocked
Pierwsze dwie / trzy tury to chyba z dziesiec razy przechodzilem sprawdzajac losowe wyniki atakow zeby czasem nie opisac zbyt przychylnej wersji.
Tego lidera liberator to tez dostalem jak za kare, nigdy jeszcze nie mialem go w normalnej kampanii a tu w trzeciej czy czwartej turze Roll Eyes Niepotrzebnie go zostawilem i skonczylem scenariusz z prawie 1200 prestizu. Musialem sprawdzic moje savy jak pierwszy raz przechodzilem tutorial i w SuitePG skorygowac.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 01:13:39 wysłane przez vasco » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #3 : Luty 13, 2012, 02:02:53 »

C: => ścieżka instalacji gry.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Luty 13, 2012, 02:21:53 »

Pamiętajcie o jednym!

Już wkrótce całość napisów, opisów, funkcji i komunikatów w grze będzie przetłumaczona na polski!!!!
Dlatego spieranie się o klasę FlaK nie ma sensu, bo ta nazwa zniknie. Podobnie "Support Fire" i  tym podobne
"Game functions"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Luty 13, 2012, 02:44:37 »

Teraz moje uwagi:

1) Myślę, że PRZED analizą jakiegokolwiek scenariusza należy umieścić rozdział "Klasy Jednostek". Ma to dwie zalety:
- zbierze w jednym miejscu podstawowe informacje o klasach oraz:
- nie trzeba będzie tych informacji przemycać w opisie scena - zrobi się przejrzyściej.

2) Należy unikać wyrażeń slangowych (wiem, że ktoś kto choć trochę gra, robi to automatycznie ale jednak....)
 Na przykład w zdaniu:
 "W tym celu zaznaczamy jednostkę recon i jedziemy nią do granicy widoczności"
 Zwrot: "Jednostkę recon" (slang!), zastąpiłbym "jednostkę rozpoznawczą", albo jeszcze lepiej: "rozpoznawczy samochód  pancerny"

3) Zdanie: "Po skończeniu pierwszej tury nasza sytuacja wygląda tak:" (i jemu podobne) zmieniłbym dodając "mniej więcej" albo "powinna wyglądać", bo nie każdemu uda się dokładnie powtarzać ruchy.

4) Do prac rozminowujących polecałbym jednak Sturmpioniere. Pamiętaj, że 99 pkt doświadczenia to tyle co 0, bo z punktu widzenia gry liczą się tylko pełne setki!

5) Liderzy - do delikatnej korekty - aktualny spis od Luisa przesyłam na priva, zwróć uwagę że niektórzy liderzy dają tak naprawdę DWIE umiejętności. np: Skilled Assault" jest niewrażliwy na "Out Of The Sun" - ale RÓWNIEŻ na przechwycenie przez AD (gdy wpadnie na nieodkrytą)
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
vasco
Gość
« Odpowiedz #6 : Luty 13, 2012, 03:33:30 »

Teraz moje uwagi:

1) Myślę, że PRZED analizą jakiegokolwiek scenariusza należy umieścić rozdział "Klasy Jednostek". Ma to dwie zalety:
- zbierze w jednym miejscu podstawowe informacje o klasach oraz:
- nie trzeba będzie tych informacji przemycać w opisie scena - zrobi się przejrzyściej. 

Tutaj moj plan byl inny, nie chcialem wprowadzac na samym poczatku nudnej teorii tylko od razu przejsc do gry. W sumie kazdy zrozumie po co jest piechota, artyleria, recon za to jest wytlumaczony. Innych jednostek i tak nie mamy.
Klasy chcialem umiescic po pierwszym scenariuszu, takze wiecej o strategii itd.

Cytuj
2) Należy unikać wyrażeń slangowych (wiem, że ktoś kto choć trochę gra, robi to automatycznie ale jednak....)
 Na przykład w zdaniu:
 "W tym celu zaznaczamy jednostkę recon i jedziemy nią do granicy widoczności"
 Zwrot: "Jednostkę recon" (slang!), zastąpiłbym "jednostkę rozpoznawczą", albo jeszcze lepiej: "rozpoznawczy samochód  pancerny"

3) Zdanie: "Po skończeniu pierwszej tury nasza sytuacja wygląda tak:" (i jemu podobne) zmieniłbym dodając "mniej więcej" albo "powinna wyglądać", bo nie każdemu uda się dokładnie powtarzać ruchy.

4) Do prac rozminowujących polecałbym jednak Sturmpioniere. Pamiętaj, że 99 pkt doświadczenia to tyle co 0, bo z punktu widzenia gry liczą się tylko pełne setki!
Do poprawy/przemyslenia. A o tym, ze 99 pkt doswiadczenia jest traktowane jak 0 to nie wiedzialem Undecided

Cytuj
5) Liderzy - do delikatnej korekty - aktualny spis od Luisa przesyłam na priva, zwróć uwagę że niektórzy liderzy dają tak naprawdę DWIE umiejętności. np: Skilled Assault" jest niewrażliwy na "Out Of The Sun" - ale RÓWNIEŻ na przechwycenie przez AD (gdy wpadnie na nieodkrytą)
Moja lista to google translate z hiszpanskiego poradnika Luisa, dzieki za priva, przejrze i poprawie.
Opis klas oczywiscie sie przyda.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #7 : Luty 13, 2012, 03:58:53 »

W sumie kazdy zrozumie po co jest piechota, artyleria, recon za to jest wytlumaczony. Innych jednostek i tak nie mamy.

Nie do końca. Każda jednostka ma jakąś charakterystyczną cechę (cechy).

Przynajmniej tak mi się wydaję, bo nie udało nam się odkryć cech wszystkich jednostek  Grin.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Luty 13, 2012, 08:00:59 »

W załączniku macie rozdział "Klasy Jednostek"

Proszę o uwagi - przypominam jednak, że jest to opis ogólny, który obejmuje tylko cechy samej klasy, a nie przypadków szczególnych jednostek w danej klasie. Tzn - omawia klasę piechota, ale nie mówi już o tym, co robią np: inżynierowie.
Do tego powinien służyć osobny rozdział "Cechy jednostek", w którym znajdą się szczegółowe opisy cech "literowych"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #9 : Luty 13, 2012, 09:44:12 »

W załączniku macie rozdział "Klasy Jednostek"


Doskonałe opracowanie. Rozumiem, ze to już prawie gotowa częsc naszego manuala OG Cheesy

Prosiłeś o uwagi, mam dwie:

1) Artyleria p-panc:
zabrakło mi wyeksponowania ważnej jak mi się wydaje cechy ppanc  suport fire - wsparcie ogniowe  silne i stosunkowo tanie wsparcie jakie dają działa ppanc czynią je szczególnie przydatnymi  jako osłona czołgów ale i dowolnych innych jednostek (w defensywie i przy kostruowaniu pulapek)


2. Bombowiec strategiczny:
tutaj nie do końca zgodzę się z niektórymi ocenami:

"Jednym słowem: sprzęt średnio skuteczny" - to sformułowanie według mnie jest niezbyt fortunne. Bombowiec ten nie jest przeznaczony do niszczenia jednostek przeciwnika. Jego głownym zadaniem jest to o czym napisałeś na początku czyli "stresowanie".  A w tym elemencie jest zabójczo skuteczny. Przede wszystkim jego cechą jest to, że bombardowanie daje długotrwały stres (lasting suppression)  trwajacy do końca tury. 
Skutecznośc stresowania zależna jest od wagi bomb jakimi dysponuje bombowiec (waga podana jest w metryczce każdego level bombera). 
Z doświadczenia (małego ale jednak) wiem, że baardzo często juz po pierwszym bombardowaniu obrońcy są tak zestresowani, ze wystarczy uderzyć na miasto nawet zwykłym reconem by ich wypędzic (o ile oczywiscie nie maja wsparcia innych jednostek).  Czy bombowiec strategiczny wart jest swojej ceny ?.
 Ciężko się zdobyc na zakup takiego bombowca bo rzeczywiscie jest on bardzo drogi ale jednocześnie jest to najbardziej pożądany przeze mnie prototyp którego nigdy się nie pozbywam.


To tyle moich być moze subiektywnych i nie do końca zasadnych uwag.



I to tyle z moich uwag. 

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 12:57:28 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Luty 13, 2012, 09:50:57 »

Cytuj
1) Artyleria p-panc:
zabrakło mi wyeksponowania ważnej jak mi się wydaje cechy ppanc  suport fire

Ale to jest cecha dotycząca TYLKO MOJEGO efila. A tego chciałem uniknąć. Zresztą cecha "Support fire" powinna być omówiona w rozdziale "cechy szczególne jednostek". Jako że support fire nie jest z definicji przypisany do klasy AT.

Cytuj
"Jednym słowem: sprzęt średnio skuteczny" - to sformułowanie według mnie jest niezbyt fortunne

Przede wszystkim jego cechą jest to, że bombardowanie daje długotrwały stres (long term suppression)  trwajacy do końca tury. 

OK zgoda - przeredaguj to omijając nazbyt kategoryczne stwierdzenia.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #11 : Luty 13, 2012, 10:01:40 »

Akurat cecha "Support fire" jest charakterystyczna dla artylerii naziemnej.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #12 : Luty 13, 2012, 10:02:35 »


OK zgoda - przeredaguj to omijając nazbyt kategoryczne stwierdzenia.


A gdzie mi tam do lekkości Twojego pióra Cheesy
Nie przejmuj się moimi uzasadnieniami, wprowadź poprawki w stopniu w jakim uznasz za stosowne, na pewno będzie dobrze. Smiley

zerknąłem jeszcze do manuala Guzmana

tłumaczenie google:

Level Bomber (Bombardero Horizontal): unidades capaces de atacar hexágonos y
causar supresión duradera, pérdida de prestigio y de combustible/munición.

Bomber poziomu (Bomber pozioma) jednostki zdolne do atakowania sześcioboki i
spowodować trwałe zahamowanie, utratę prestiżu i paliwo / amunicji.

Cheesy Cheesy Cheesy

Odnośnie AT to nie wiedziałem ze to cecha tylko Twojego efila. Jeśli tak, to moim zdaniem jest to jedna z tych cech które czynia ten effil wartościowszym od innych.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 10:20:15 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Luty 13, 2012, 11:32:54 »

Dobra - podpinam jeszcze raz po przeredagowaniu fragmentu o bombowcach strategicznych.

W miarę wolnego czasu opiszę jeszcze cechy szczególne i cechy klasy.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #14 : Luty 14, 2012, 12:46:06 »

Ładnie i sensownie napisane.  Czekam na dalsze etapy tutoriala i kolejne etapy opisu jednostek.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.082 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)