Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 05:01:46 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poradnik - budowa i dyskusja  (Przeczytany 48633 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #15 : Luty 14, 2012, 12:48:46 »

Pozwiedzałem sobie trochę strone Luisa Guzmana i znalazłem tam ciekawy tekst odnosnie   mechanizmów bombardowania i  skutków w zależności od rozmiaru bomb  dla bombowców strategicznych  i dla artylerii.  Byc może przydałoby się trochę tej wiedzy w Manualu umieścić w jakiejś sekcji poświęconej mechanizmom czy algorytmom.  Może po takiej lekturze bedzie można bombardować będąc w pełni świadomym prawdopodobieństwa określonych  skutków.

tu jest post Luisa (po angielsku): ( Gustlik pewnie wie o czym mówię gdyż sam się w tym dziale( FAQ) udzielał)

http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?p=657606#p657606

a tu miejscami bardzo ciekawa i rzeczowa dyskusja na ten sam temat:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=46398#p657499


Jeśli dobrze zrozumialem  to jeżeli jednostka poddana jest długoterminowemu stresowi (tłumieniu) wówczas w przypadku jeśli pozostaja w niej jeszcze niestłumione punkty to mogą one być tłumione zwykłymi atakami na takiej zasadzie że każdorazowy atak dodaje chwilowy stres do tego długoterminowego. Z tym ta częsc znika po następnym ataku na tę jednostkę (ewentualnie zostaje zastapiona nowym stresem chwilowym wynikym z nowego ataku), po ataku (jeśłi jednostka przeżyła Cheesy) dalej jest pod wplywem stresu długoterminowego.

Natomiast prawdopodobieństwo zburzenia (blow) heksa jest zalezne od rozmiaru bomb .

Szansa na zburzenie heksa (jeśli scenariusz ma właczona opcję burzenia)

v = (unit strength * bomb size) / 30 + (unit strength * unit bars) / 5

Powyższy wzór dotyczy szansy na zburzenie heksa na którym nie ma żadnej jednostki.

Ktoś wyliczył, ze szansa na zburzenie bez uwzględniania takich czynników jak doswiadczenie, siła jednostki, lider, pogoda, to czy na na heksie stoi inna jednostka albo pole minowe itp jest następująca:

rozmiar bomby/pocisku....................................szansa na zburzenie heksa

 15.......................................................5
 30......................................................10
 45......................................................15
 60......................................................20

etc., etc.
 255 ....................................................85 %  szans na zburzenie.


lider Marksman zwiększa szansę o 5 (%) a pole minowe na bombardowanym heksie o 10 (%). Równiez pogoda ma wpływ na szanse zburzenia ale te zalezności to juz na tę chwilę jak dla mnie zbyt skomplikowane są.


« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 01:43:38 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #16 : Luty 14, 2012, 01:22:09 »

Wiem, czytałem - jak dla mnie (humanisty) za dużo matematyki. Ale mogę spróbować...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #17 : Luty 14, 2012, 01:46:40 »

cos tam dopisałem z tego co na szybko zrozumiałem. Tobie Gustlik to latwiej przyjdzie zrozumieć bo trochę już poznałeś mechanizmy tej gry więc twój mózg łatwiej to przyswoi. I dzięki temu moze wiedza stanie się przystępna dla wszystkich.

P.S.
Poczytałem jeszcze raz ten tekst i troszkę się rozjaśniło. W sumie ciekawy jeśli nie powiedzieć fascynujacy temacik. Do głowy przychodzą mi rózne dziwaczne koncepcje walki oparte na bombardowaniu i burzeniu Cheesy. Ciekawe czy bedą się sprawdzały w praktyce.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 03:13:04 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #18 : Luty 14, 2012, 08:45:14 »

W związku z tym, że w praktyce za sprawą Gustlika mamy już pierwszy kontent /pierwszą gotową  treść/ (Klasy jednostek) naszego Manuala czy tez Kompendium Wiedzy OG (albo Podręcznika jak kto woli)  być może warto by przyjąć od samego początku pewna metodologie tworzenia artykułów. Chodzi mi o równoległe używanie tam gdzie wydaje się to konieczne anglojęzycznych terminów nierozerwalnie związanych z grą i funkcjonujących w świadomości graczy tak by nie musieli się uczyć wszystkiego od nowa gdy powstanie całkowicie polska wersja gry i by łatwiej im było później czytać zagraniczne fora Wink


posłużę się tu fragmentem z dokumentu "Klasy" jednostek stworzonego przez Gustlika do którego dodałbym angielski termin w nawiasach:

Przykład:

Cytuj
Artyleria p.panc  (Anti-Tank)
Klasa z pozoru wyglądająca na nieprzydatną i trudną do wykorzystania. Jej zaletą jest stosunkowo silny atak przeciwpancerny w odniesieniu do ceny. Przy porównywalnym do czołgowego ataku ppanc, działo ppanc kosztuje około połowy ceny czołgu. W porównaniu z artylerią polową - o podobnym kalibrze - ma również wyższe współczynniki obrony.

Jej podstawową wadą jest konieczność uzyskania pewnego doświadczenia zanim będzie mogła sobie skutecznie radzić, oraz niewielki zasięg skutecznego ognia - 1-2 heksy. Używając artylerii
przeciwpancernej pamiętaj - ONA NIGDY NIE ATAKUJE PIERWSZA! Jeśli chcesz zaatakować czołg - najpierw ostrzelaj go np: artylerią polową, potem spróbuj ostrzelać z samolotu - jeśli teraz podciągniesz działo ppanc skutki będą niszczące.

Artyleria ppanc. nadaje się także doskonale do łatania "dziur" w liniach obrony. Jeśli się dobrze okopią będą stanowić mocny punkt obrony. Samobieżne działa ppanc (zwłaszcza o zasięgu 2 heksów i doświadczone) nieźle radzą sobie też w walce z fortami i bunkrami.

Stosunkowo wrażliwa na ostrzał artyleryjski. Wymaga transportu, choć lżejsze działa można przesuwać o 1-2 heksy. W późniejszym okresie wojny pojawiają się ppance samobieżne.


Druga sprawa: wydaje się, że skoro mamy już pierwsze gotowe treści do Podręcznika, może panowie Moderatorzy zastanowili się jaka formę ma przybrać nasz poradnik wówczas można by stworzyć jakiś roboczy szkielet np oparty na tym ze strony  http://sourceforge.net/apps/mediawiki/opengeneral/index.php?title=Main_Page.  Później możemy go udoskonalać na miarę naszych potrzeb. 

A  mając szkielet  już  w tej chwili można by   zacząć  sukcesywnie zapełniać go tkanką gdyż niedługo pogubimy się. Może  warto też przenieść dyskusję nad Podręcznikiem z tego  (Poradnik) do nowego wątku  np. "Tworzymy Podręcznik OG - propozycje, komentarze, dyskusja" by nie mieszała się z dyskusją na temat poradników  i  samouczków.

Zwracam się z tym do Adminów i Modów bo Wy wiecie najlepiej jakie możliwości oferują narzędzia dostępne na forum.
Czy lepiej będzie by szkielet opierał się na odpowiednio ponazywanych i poszeregowanych wątkach (ewentualnie zawierających sub-wątki czy może powinien opierać się na linkach do gotowych postów.  Być może najwłaściwsze byłoby stworzenie szkieletu Podręcznika w oparciu o kombinację wątków i linków przyjmując zasadę, że  podstawową jednostką poradnika byłby pojedynczy post (np.  definicja-opis każdej klasy jednostki w osobnym poście
co później ułatwiłoby tworzenie odnośników opartych na linkach w artykułach używających tych definicji)

P.S.
Zdaję sobie sprawę, że bardzo ważne dla stworzenia takiego szkieletu jest opublikowanie przez Gustlika spolonizowanej wersji OG, gdyż jak się wydaje dzieło typu kompendium wiedzy powinno podlegać ścisłej dyscyplinie terminologicznej.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 09:02:58 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Luty 14, 2012, 09:48:41 »

Cytuj
Zdaję sobie sprawę, że bardzo ważne dla stworzenia takiego szkieletu jest opublikowanie przez Gustlika spolonizowanej wersji OG, gdyż jak się wydaje dzieło typu kompendium wiedzy powinno podlegać ścisłej dyscyplinie terminologicznej.

To nie ja - to Kowdar będzie publikował spolszczenie w instalce - o ile mi wiadomo - całkiem niedługo.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Luty 14, 2012, 10:00:17 »

Dobra - na razie zmieniłem temat tego wątku na "Poradnik - budowa, dyskusja", bo on będzie z założenia zawierał pewien bałagan. Jak będziemy mieli jeszcze parę rozdziałów - będzie można zacząć myśleć nad docelową formą. Bo na razie jest tak, że mamy: trochę w pdf'ie - to co zrobił Vasco, trochę w doc - to co zrobiłem ja, no i trochę w formie posta - to, co zrobiłeś Ty.

Niezależnie od formy on-line kontynuowałbym prace nad pdf'em jako alternatywną formą - do pobrania.

Vasco odezwij się.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #21 : Luty 14, 2012, 10:02:15 »

Ale Ty  jeśli się nie mylę jestem autorem polskiej wersji.

Wracając jeszcze do terminologii. Być  może przy podawaniu definicji klas warto by również upowszechniac polskie skróty i ich angielskie odpowiedniki Huh  W  późniejszych tekstach można by operować zamiennie skrótem i pełną nazwą.

np.

AP-Artyleria p.panc  (AT-  Anti-Tank)

By the way
Żeby sprawniej się pracowało nad podręcznikiem musi być jakiś Pan Kierownik. Nie zdążyłem poznać wszystkich weteranów OG. ale raczej nie byłoby błędnym stwierdzenie, że na Redaktora Naczelnego, który zatwierdzałby treści i nadawał ostateczny szlif Podręcznikowi OG świetnie nadawałby się Gustlik. Wink

« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 10:19:12 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #22 : Luty 14, 2012, 10:29:43 »

Czy my troszeczkę nie mylimy pojęć? Podręcznik to jest coś więcej niz poradnik.  Poradniki i  Tutoriale mogą być częścią podręcznika zawartą w jednym z jego działów. Główną cechą podręcznika  byłoby udostępnienie uporządkowanej wiedzy a poradnika i tutoriala rożnych przepisów  jak w praktyce tę wiedzę wykorzystać.

Odnośnie równoległej pracy nad PDF-em również jestem jak najbardziej za.
Nie do końca sie na tym wyznaję, ale interaktywnego PDFA takiego z zakładkami i odnosnikami można  stworzyć tylko przy pomocy licencyjnego oprogramowania ale może jestem w błędzie i sposób Vasca również na takie techniki pozwala jak by nie było i tak to nieźle wyglada.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 10:33:00 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
vasco
Gość
« Odpowiedz #23 : Luty 14, 2012, 10:55:40 »

Czy my troszeczkę nie mylimy pojęć? Podręcznik to jest coś więcej niz poradnik

Zgadzam się tutaj. Mój poradnik z założenia jest dla nowicjuszy i porusza tylko najważniejsze aspekty gry, przynajmniej na początku. Matematykę i mechanikę gry można wstawić gdzieś na jego końcu ale chyba lepiej by było stworzyć takie dogłębne kompedium wiedzy o OG używając np wspomniany sourceforge (albo te forum, chociaż nie wiem na ile to możliwe albo wygodne).
Można by było sie pokusić o rozdzielenie prac pomiędzy użytkownikami forum.

Ja cały czas edytuję mój poradnik, spędziłem cały wczorajszy wieczór wprowadzając wszystkie wasze sugestie ale jak sami rozumiecie zajmuje to trochę czasu.

Jeszcze o pdf-ie - muszę sprawdzić jak wygląda wstawianie linków ale wydaje mi się że nie powinno być problemu. Wtedy też można by dodać linki do forum i podręcznika po więcej informacji.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 10:59:14 wysłane przez vasco » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #24 : Luty 14, 2012, 11:30:26 »

Cytuj
Można by było sie pokusić o rozdzielenie prac pomiędzy użytkownikami forum.

No dobra - ja na razie mam co pisać.
Od tematów samej walki są lepsi ode mnie.
W załączniku macie tekst o cechach dodatkowych u jednostek.

Vasco - dobrze by było wstawić w tym miejscu do pdf'a fotkę z oknem przeglądu jednostki, pokazującą
gdzie te cechy można odczytać.

W przygotowaniu - tekst o liderach.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #25 : Luty 14, 2012, 07:51:06 »

Odnosnie cech: w manualu Guzmana znalazłem takie cóś:

? Engineer: la unidad ignora atrincheramientos y puede destruir puentes y eliminar minas.

Czyli że jednostka z cechą  E oprócz ignorowania okopania potrafi też burzyć (blow) i rozminowywać.
Zauważyłem, że również w Gusefile jednostka z cechą E posiada umiejętnośc burzenia i rozminowania ale możliwe, że jest to jakis wyjątek bo póki co to przychodzi mi na myśl jedynie przykład sztabu, który również ma te cechę E a juz nie pamiętam czy np klasyczne jednostki inzynieryjne równiez posiadały te umiejetnosci.

Sprawdzilem, inżynierowie i pionierzy z cechą E potrafia burzyc i rozminowywać.

A tutaj kilka obrazków:





« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2012, 08:58:02 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
vasco
Gość
« Odpowiedz #26 : Luty 15, 2012, 01:37:26 »

Ja to widze tak: moj poradnik jako pdf dla nowicjuszy z podstawowymi informacjami do zaczecia i zapoznania sie z gra. A podrecznikiem bylby osobny watek (zamkniety zeby nie balaganic) z artykulami zrowno o podstawach jak i zaawansowanych aspektach gry. W tym watku mozemy dyskutowac nad artykulami i jak juz bedzie zatwierdzony to moderatorzy umieszcza go w watku 'podrecznik'.
Sourceforge wyglada fajnie ale to osobna strona, ktos musialby byc odpowiedzialny za konto itd. Tutaj wszystko jest w jednym miejscu, forum, ludzie ktorzy moga pomoc, funkcja szukaj:)

A propo liderow, nie wiem jak to mam rozumiec:
"Overwhelming Attack : Higher probability to inflict casualties, first suppression become kill",
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Luty 15, 2012, 01:48:49 »

To należy rozumieć tak, że "pierwszy punkt stłumienia staje się zabitym", czyli:

W normalnej walce wynik byłby: Zabitych - 0, Stłumionych - 2
W przypadku tego lidera będzie: Zabitych -1, Stłumionych - 1

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
vasco
Gość
« Odpowiedz #28 : Luty 15, 2012, 03:43:29 »

Hm, jak to teraz przetlumaczyc?

"Overwhelming Attack" : wieksze prawdopodobienstwo spowodowania strat, jeden punkt tlumienia zamieniany na 1 punkt strat"
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Luty 15, 2012, 05:00:17 »

No dokładnie tak, z tym że nie "jeden" a "pierwszy".
To jest o tyle ważne, że "jeden" to może być dowolny: drugi, trzeci, piąty... A tu jest tak, że jeśli pojawi się pierwszy punkt tłumienia, to jest on zamieniany na straty, zatem już wynik 0:1 jest zamieniany na 1:0
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.006s, 1q)