Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 03:38:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poradnik - budowa i dyskusja  (Przeczytany 48618 razy)
vasco
Gość
« Odpowiedz #60 : Marzec 13, 2012, 03:24:25 »

Tlumacze porady do OG, jakbyście przetlumaczyli takie:

Playing is about having fun, so have some fun!

Look for Moves that are Multi-Purpose in achieving Goals and Aims.

Position a weakened ground unit behind a FlaK or AD unit for a possible Interception.

It is not enough to consider only the structural features of a position, also must take into account what they are liable to turn into.

Try to Keep your core composition balanced with a mix of quality and quantity.

The Ranged Defense Modifier gauges a unit's ability to withstand ranged attacks by ground units other than artillery.

The Close Defense value gauges a non infantry ground unit's ability to attack infantry in city or forest hexes, or defend itself in city or forest hexes against infantry.

If an entrenched unit is attacked from an adjacent hex there is a risk of a rugged defense occurring based on the relative experience, unit type, defender's entrenchment level, and if applicable, attacker's leader type.

When the enemy is tied up, don't loosen the knots.

Always look one move deeper than seems to be necessary.


Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #61 : Marzec 13, 2012, 07:41:39 »

Try to Keep your core composition balanced with a mix of quality and quantity. ( Komponując swoją armię staraj się utrzymać równowagę pomiedzy iloscią i jakoscią.)

Albo jak wolisz: "Komponujac swoja armię postaraj się aby była ona mieszanką zrównoważona pod wzgledem jakości i ilosci jednostek"



Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #62 : Marzec 14, 2012, 07:36:44 »

Playing is about having fun, so have some fun!
W grze chodzi o zabawę - więc baw się (w domyśle - nie traktuj jej zbyt serio)

Look for Moves that are Multi-Purpose in achieving Goals and Aims.
Szukaj takich posunięć, które są najbardziej użyteczne dla osiągnięcia Twoich celów

Position a weakened ground unit behind a FlaK or AD unit for a possible Interception.
Osłabione oddziały osłaniaj Flak'ami lub bronią przeciwlotniczą - niech stanowią przynętę dla pułapki

It is not enough to consider only the structural features of a position, also must take into account what they are liable to turn into.
Nie wystarczy brać pod uwagę tylko bieżącą korzyść z zajmowanej pozycji - trzeba patrzeć także na to, w co może przynieść w przyszłości

Try to Keep your core composition balanced with a mix of quality and quantity.
W składzie swojej armii dbaj o równowagę między ilością a jakością jednostek

The Ranged Defense Modifier gauges a unit's ability to withstand ranged attacks by ground units other than artillery.
RDM określa zdolność jednostki do przetrwania ataku z dystansu - gdy atakują ją inne jednostki niż artyleria.

The Close Defense value gauges a non infantry ground unit's ability to attack infantry in city or forest hexes, or defend itself in city or forest hexes against infantry.
Bierz pod uwagę wartość Close Defence dla jednostek innych niż piechota, gdyż ona stanowi o tym jak te jednostki stakują piechotę w miastach lub bronią się przed nią

If an entrenched unit is attacked from an adjacent hex there is a risk of a rugged defense occurring based on the relative experience, unit type, defender's entrenchment level, and if applicable, attacker's leader type.
Jeśli okopana jednostka jest atakowana z sąsiedniego heksa zawsze jest ryzyko pojawienia się "Rugged defence" uzaleznione od poziomu okopania, doświadczenia, typu jednostki i jej lidera.

When the enemy is tied up, don't loosen the knots.
Gdy masz wroga w ręku - nie rozluźniaj uchwytu.

Always look one move deeper than seems to be necessary.
Zawsze patrz o jeden ruch dalej niż wydaje się to konieczne

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
vasco
Gość
« Odpowiedz #63 : Marzec 15, 2012, 02:08:20 »

Dzięki wam.
Tak to wygląda z pewnymi poprawkami:


Podstawowe porady:
Granie ma być przyjemnością więc traktuj ją jako zabawę.  (albo)
W grze chodzi o zabawę - więc baw się (w domyśle - nie traktuj jej zbyt serio).
Zawsze uważnie czytaj odprawę przed scenariuszem.
Artyleria i okręty z cechą '=' mogą atakować nieodkryte heksy (z wciśniętym klawiszem 'shift').
Bombardowanie strategiczne niszczy paliwo i amunicję jednostki oraz powoduje długotrwałe tłumienie.
Bombardowanie strategiczne pustego heksa może spowodować że teren będzie trudniejszy do poruszania się.
Bombardowanie strategiczne może zamienić miasto, lotnisko, most albo port w ruiny. Nie będzie można z nich korzystać dopóki nie zostaną naprawione.
Jednostki saperskie (z cechą 'z') mogą naprawiać i wysadzać miasta, lotniska, porty i mosty.
Niszcz osłabione jednostki wroga zanim będą miały one szansę na uzupełnienie stanu.
Koncentruj się na zdobywaniu VHeksow, nie tylko na niszczeniu jednostek wroga.
Nie zostawiaj osłabionych jednostek na otwartym terenie.
Trzymaj artylerię blisko frontu aby mogła wspierać ogniem atakowane jednostki.
Okopane jednostki tracą swoje okopanie gdy się poruszą.
Szarża jest właściwością czołgów, która pozwala zniszczyć kilka celów w jednej turze.
Czołg który zniszczył wrogą jednostkę w szarży może kontynuować atak jeśli ciągle ma punkty ruchu.
Używaj dział ppanc z odległości jeśli to możliwe.
Uzupełniając stan jednostki automatycznie uzupełniane jest również paliwo i amunicja.
Chroń słabe lub uszkodzone jednostki lądowe trzymając je w pobliżu artylerii przeciwlotniczej.
Żeby zwyciężyć zazwyczaj należy zdobyć albo utrzymać wszystkie 'Victory Hexes', ale zawsze czytaj uważnie odprawę ponieważ mogą być także inne warunki zwycięstwa.
Lotniskowce służą jako mobilne lotniska dla myśliwców i bombowców taktycznych.
Heks z różową ramką to 'Escape Hex' (EH), służy do opuszczenia mapy przez jednostki stosownie do odprawy scenariusza.
Heks z żółtą ramką to 'Victory Heks' (VH).
Heks z zieloną ramką to 'Supply Heks' (SH).
Heks z żółto-zieloną ramką służy jako 'Victory' i 'Supply' hex (VH/SH) jednocześnie.
Heksy SH oraz VH/SH służą do rozmieszczania jednostek.
Artyleria plot uniwersalna (FlaK) może atakować zarówno jednostki lądowe jak i powietrzne.
Jednostki wroga z liczbą liczebności w kolorze szarym muszą zostać zniszczone.
Własne jednostki z liczbą liczebności w kolorze szarym muszą przeżyć do końca scenariusza.
Piechota jest bardzo skuteczna w zdobywaniu i utrzymywaniu miast, lasów i wertepów.
Rolą zwiadu jest zdobywanie informacji o przeciwniku i wynajdowaniu dziur w obronie.
Podczas opadów deszczu i śniegu i gdy jednostka nie jest w mieście, porcie albo na lotnisku to otrzymuje ona mniej zaopatrzenia.
Artyleria przeciwlotnicza oraz plot uniwersalna automatycznie atakuje samoloty przeciwnika gdy te przelatują przez sąsiedni heks.
Wejście na rzekę kończy ruch jednostki (chyba że rzeka jest zamarznięta).
Jednostki mostowe mogą służyć jako mosty pozwalając innym jednostkom szybko przekroczyć rzekę.
Doświadczone jednostki doznają mniej obrażeń i zadają więcej zniszczeń.
Samobieżna artyleria i artyleria przeciwlotnicza są idealne do wspierania ogniem (po wykonaniu ruchu mogą wspierać ogniem w turze przeciwnika).
Rolą artylerii przeciwpancernej jest przeciwdziałanie aktywności czołgów wroga.
Artyleria jest użyteczna zarówno w ataku jak i w obronie.
Rolą myśliwców jest niszczenie samolotów wroga oraz przeciwdziałanie wykonywaniu przez nich misji.
Bombowce taktyczne są jak latająca artyleria, skutecznie użyte z osłoną myśliwską mogą mieć duży efekt na wyniku walk.
Zacięta obrona może wystąpić w walce 'z zaskoczenia'.
Nie pędź czołgami do przodu jeśli nie jesteś pewien że droga jest wolna od nieprzyjaciela.
Okręty mogą być naprawiane i uzupełniane tylko w portach.

Zaawansowane porady:

Trzymaj jednostki artylerii przeciwlotniczej blisko siebie aby mogły się wzajemnie wspierać.
Ustawiaj czołgi z liderem 'Overwatch' w miejscach, gdzie spodziewasz się ruchu przeciwnika.
Pamiętaj że nie wykorzystana słabość przeciwnika nie jest jego słabością.
Wykorzystuj zwiad jako oczy na polu walki.
Próbuj zastawiać pułapki na jednostki wroga.
Szukaj takich posunięć, które są najbardziej użyteczne dla osiągnięcia Twoich celów.
Osłabione oddziały osłaniaj Flak'ami lub bronią przeciwlotniczą - niech stanowią przynętę dla pułapek.
Staraj się mieć długoterminowy plan rozwoju swojej armii w trakcie całej kampanii.
Przed zakończeniem tury sprawdzaj rozwój sytuacji na mapie strategicznej.
Okopaną piechotę 'zmiękczaj' artylerią i czołgami o zasięgu 2.
Efektywna kampania wojenna oznacza tworzenie trudniejszej sytuacji dla przeciwnika niż sobie.
Zazwyczaj lepiej jest zniszczyć jedną jednostkę niż osłabić kilka, chyba że mamy do dyspozycji czołg, który wykona szarżę.
Gdy wystąpi 'zaskoczenie taktyczne' albo 'zacięta obrona', inicjatywa atakującego wynosi 0.
Nie wystarczy brać pod uwagę tylko bieżącą korzyść z zajmowanej pozycji - trzeba patrzeć także na to, co może przynieść w przyszłości.
Szczegółowa analiza terenu walk jest niezbędna do dobrze zaplanowanej i wykonanej bitwy.
W czasie opadów deszczu i śniegu jednostki naziemne atakują z połową swojej siły.
W składzie swojej armii dbaj o równowagę między ilością a jakością jednostek
Jednostki posiadające lidera powinny być wymieniane na takie, aby jak najlepiej wykorzystać danego lidera.
Samoloty, które nie mają co robić wykorzystuj w roli zwiadu.
Unikaj wykorzystywania czołgów przeciwko artylerii przeciwpancernej i piechocie w miastach, lasach oraz na wertepach.
Aby zniszczyć forty oraz umocnione pozycje wroga najpierw je zbombarduj artylerią i lotnictwem, następnie zaatakuj saperami szturmowymi.
Ranged Defense Modifier określa zdolność jednostki do odpierania ataków z dystansu - gdy atakują ją inne jednostki niż artyleria.
Wartość 'Close Defence' jest brana pod uwage dla jednostek innych niż piechota, gdy atakują one piechotę w miastach i lasach, oraz gdy bronią się one w miastach i lasach przed atakami piechoty.
Lotnictwo atakuje z połową swojej siły w czasie zachmurzonej pogody.
Jednostki z większą inicjatywą doznają mniej zniszczeń.
Z każdym atakiem na jednostkę naziemną jej obrona jest redukowana o 2 (o maksymalnie Cool.
Jeśli okopana jednostka jest atakowana z sąsiedniego heksa zawsze jest ryzyko pojawienia się "Zaciętej obrony", uzależnione od poziomu okopania, doświadczenia, typu jednostki i jej lidera.
Zasięg widzenia jednostek naziemnych jest redukowany o połowę w czasie deszczu i śniegu.
Zasięg widzenia lotnictwa jest redukowany o połowę w czasie zachmurzonej pogody.
W trakcie niektórych scenariuszy będziesz miał możliwość kupowania jednostek przyjaznych krajów. Aby sprawdzić czy jest to możliwe kliknij na strzałce w prawym górnym rogu 'Kwatery głównej'.
Zawsze miej plan atakując wroga.
Gdy masz wroga w ręku - nie rozluźniaj uchwytu.
Jeżeli dostałeś wsparcie sprawdź na mapie strategicznej czy wykorzystałeś wszystkie nowe jednostki.
Piechota jest najlepsza w atakowaniu i bronieniu się w miastach, lasach i górach.
'Out of the Sun' ? walka z zaskoczenia dla jednostek powietrznych jest zawsze traktowana jako zacięta obrona.
Jednostki z cechą 'Możliwy transp. powietrzny' mogą być transportowane na inne puste lotniska.
Jednostki z cechą 'Możliwy transp. powietrzny' mogą zdobywać lotniska wroga jeśli te nie są zajęte przez nieprzyjacielską jednostkę.
Zanim wyślesz bombowce na misję staraj się sprawdzić czy droga jest wolna od wrogiej artylerii przeciwlotniczej.
Punkty tłumienia spowodowane przez bombowce taktyczne trwają całą turę.
Zawsze patrz o jeden ruch dalej niż wydaje się to konieczne.
Walka z zaskoczenia dla jednostek morskich jest zawsze traktowana jako zacięta obrona.
Pod koniec scenariusza, gdy wygrana jest już pewna, używaj do walk niedoświadczonych jednostek jeśli to możliwe aby zdobyły więcej doświadczenia.
Staraj się przewidywać ruchy przeciwnika.
Nie obawiaj się ryzykować jeśli wymaga tego sytuacja.
Używaj jednostek 'Aux' jako mięsa armatniego aby osłaniać osłabione jednostki 'core'.
Wciągaj wroga w pułapki używając osłabionych jednostek 'Aux' jako przynęty.
Zapisane
vasco
Gość
« Odpowiedz #64 : Marzec 30, 2012, 02:55:49 »

Cisza tutaj ale projekt nie umarl, czekam na oficjalna polska wersje (i hmm, hmm na Bullhorn Zsamota  Tongue

Ps. Bede mial ograniczony dostep do internetu przez swieta wiec moge odpowiadac z duzym opoznieniem
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #65 : Marzec 30, 2012, 06:00:50 »

Wybacz, to przez natłok prozaizmów- praca i remont, ale proszę podeślij mi Swą najaktualniejszą wersję, w ten weekend przejrzę.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vasco
Gość
« Odpowiedz #66 : Kwiecień 16, 2012, 10:29:42 »

Aktualna wersja jest tutaj:

incloseup.net/smietnik/og/poradnik1.doc

Byłbym wdzieczny jakbys znalazl odrobine wolnego czasu i poprawil bledy stylistyczne i interpunkcyjne.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #67 : Kwiecień 16, 2012, 10:51:52 »

Dzięki, bo już myślałem, że podsyłałeś, a ja to zgubiłem. Jasne, siadam i będziesz miał na dniach. W pracy to zrobię. Wink W domu szarańcza i stonka mi przeszkadza. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #68 : Maj 18, 2012, 09:12:21 »

I co z poradnikiem ?

Nadaje się do publikacji na stronie czy też jeszcze nie.
Uważam iż dobrze aby został też załączony do instalki - do głównego katalogu.
Załączyć w kolejnym updacie?
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #69 : Maj 18, 2012, 10:41:31 »

Ja go dziś ponownie przeczytam. Dam znać dziś, dosłownie za półgodziny! Do 21 strony napisałem swe sugestie... Czasem mocno ingerowałem, czasem tylko interpunkcja. Proszę o uwagi, gdy coś przeoczyłem. W poniedziałek dalsza część.
« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2012, 11:59:01 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #70 : Maj 26, 2012, 07:54:55 »

Koledzy z Hiszpanii zaczęli tłumaczyć swoją "Szkółkę OG" na angielski,
więc staje się zapewne bardziej przydatna dla naszych krajan.
Warto skorzystać. Na razie pierwsza część.

http://luis-guzman.com/OpenGenSchool.html
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #71 : Maj 26, 2012, 08:33:23 »

Rzeczywiście dobry elementarz Smiley . Ciekawe dlaczego póki co w opisie okna właściwości jednostki pominięto opis dwóch najmniej oczywistych parametrów (close defence i RDM). 
Zapisane

Gratia gratiam parti
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.11 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 1q)