Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 06:51:33
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Różne inne zagadnienia
(Moderatorzy:
Zsamot
,
Waldzios
) >
Overhelming Attack
Strony: [
1
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Overhelming Attack (Przeczytany 10989 razy)
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Overhelming Attack
«
:
Marzec 10, 2012, 11:41:57 »
I. Wstęp
Od pewnego czasu nurtowała mnie sprawa tego lidera. Powodów do bliższego przyjrzenia się tematowi było kilka:
1. niezbyt jasny opis mechanizmu działania dostępny w grze
2. rózne (trudno powiedzieć czy wykluczajace sie) sposoby wytłumaczenia tego mechanizmu autorstwa uznanych autorytetów czyli panów G (Gustlik i Guzman)
3. I ostatnio przy okazji dyskusji nad polska wersją OG dosyć nieprecyzyjne (w porównaniu z wersją angielską) polskie tłumaczenie opisu tego lidera.
Ale do rzeczy, za punkt wyjścia obrałem sobie nastęujące informacje:
AD1. Higher probability to inflict casualties, first suppression become kill
czyli "Zwiększone prawdopodobieństwo zadania strat, pierwsze tłumienie zamienia się w stratę"
AD2.
Cytat: Gustlik Luty 15, 2012, 01:48:49
To należy rozumieć tak, że "pierwszy punkt stłumienia staje się zabitym", czyli:
W normalnej walce wynik byłby: Zabitych - 0, Stłumionych - 2
W przypadku tego lidera będzie: Zabitych -1, Stłumionych - 1
Cytuj
by lguzman ? 19 Jun 2011, 08:02
Why my Overwhelming leader doesn't convert all suppression into kills ?
----------
The way SSI wrote the help for this leader is prone to confusion.
This leader doesn't turn some suppression into kills actually ...
what this leader does is adding a bonus of 2 to its attack value, but only when figuring out enemy casualties. So it is somehow true that it tends to get more kills than normal,
but don't expect to see always results like X-0 because all suppression became kills...
czyli:
"... to co ten przywódca robi to dodaje premię z 2 do wartości ataku, ale tylko pdczas rozstrzygania o stratach nieprzyjaciela . Przejawem tego jest tendencja do zadawania większej ilości strat niż normalnie."
AD3. Polskie tłumaczenie lidera:
Overwhelming Attack : Powoduje większe zniszczenia
Akurat zdarzylo się ze jedna z moich jednostek dostała tego lidera więc mogłem przeprowadzić garść eksperymentów przy użyciu debuggera i chcialem w tym miejscu podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
II. Eksperymenty.
1) porównanie ataków tej samej jednostki bez lidera Overhelming Attack i z liderem.
Eksperymentalna jednostką jest: artyleria
U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI)
a) atak jednostki bez lidera:
Cytuj
Weather is: Śnieg * Ground condition: Sucho * Distance:5
Attacker: U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland] Hex(17,30) OTWARTY TEREN
Defender: U:41 6FJDiv/15/MG (Eqp:MG 42) [FlaK - Germany] Hex(12,28) MIASTO
U:18 <Str=13 Rng:7 Ini:1 Bar:4 Trench:0 SA:21 HA:10 AA:0 NA:4 GD:2 AD:4 CD:0 RDM:2
U:41 <Str=9 Rng:2 Ini:4 Bar:5 Trench:9 SA:10 HA:1 AA:2 NA:2 GD:7 AD:7 CD:2 RDM:6
Forecast: Attacker:0 Defender:2 Seed:1539265836
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18 EffAtk=25 EffDef=9 | U:41 EffAtk=0 EffDef=24
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. Blown attempt: Dice:43 <= BSize:1 ? No * (BSize=13*55/200)
.. U:41 : cannot fire .. no losses U:18
.. Loses on U:41 EffDef:24 by U:18 EffStr:13 EffAtk:25
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:+1 13 Dices(1,20)
Dice , +16, +4, +5, +3, +3, +19, +20, +1, +7, +19, +6, +12, +10
Result , +17, +5, +6, +4, +4, +20, +20, +1, +8, +20, +7, +13, +11 | Destroy:3 Supress:4
Experience: | U:18=+15 U:41=+6
Result Attacker: U:18 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:41 * Destroyed 3 Suppressed 4
----------------------------------------------------
b) ten sam atak ale jednostka posiada juz
Overhelming Atack
:
Cytuj
Weather is: Śnieg * Ground condition: Sucho * Distance:5
Attacker: U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland] Hex(17,30) OTWARTY TEREN
Defender: U:41 6FJDiv/15/MG (Eqp:MG 42) [FlaK - Germany] Hex(12,28) MIASTO
U:18 <Str=13 Rng:8 Ini:1 Bar:4 Trench:0 SA:21 HA:10 AA:0 NA:4 GD:2 AD:4 CD:0 RDM:2
U:41 <Str=10 Rng:2 Ini:4 Bar:5 Trench:10 SA:10 HA:1 AA:2 NA:2 GD:7 AD:7 CD:2 RDM:6
Forecast: Attacker:0 Defender:4 Seed:1189698470
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18 EffAtk=25 EffDef=9 | U:41 EffAtk=0 EffDef=25
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. Blown attempt: Dice:23 <= BSize:1 ? No * (BSize=13*55/200)
.. U:41 : cannot fire .. no losses U:18
.. Loses on U:41 EffDef:25 by U:18 EffStr:13 EffAtk:25
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:+2 13 Dices(1,20)
Dice , +20, +3, +6, +6, +3, +17, +16, +3, +9, +16, +5, +10, +1
Result , +20, +5, +8, +8, +5, +19, +18, +5, +11, +18, +7, +12, +1 |
Destroy:2 Supress:5
Adjusted | Destroy:3 Supress:4
Experience: | U:18=+18 U:41=+6
Result Attacker: U:18 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:41 * Destroyed 3 Suppressed 4
----------------------------------------------------
Efekt działania Overhelmingu wytłuszczylem.
Wnioski:
Znajduje 100 procentowe potwierdzenie cytowany w punkcie I. AD2 opis działania autorstwa Gustlika.
EffAtk w obydwu przypadkach równy jest 25 a więc jakoś nie widac tego zwiększenia ataku o 2 pkt o którym wspomina L.Guzmann w dziale FAQ na swoim forum.
Próbowalem dodać te 2 pkty do wyników w linii result ale w takim wypadku też wynik końcowy by się nie zgadzał bo wychodziloby, że straty powinny wynieść 4 a nie 3 tak jak bylo w rzeczywistości.
Dla świętego spokoju jeszcze jeden test tego samego ataku potwierdzajacy wszystkie powyzsze spostrzezenia:
Cytuj
Weather is: Śnieg * Ground condition: Sucho * Distance:5
Attacker: U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland] Hex(17,30) OTWARTY TEREN
Defender: U:41 6FJDiv/15/MG (Eqp:MG 42) [FlaK - Germany] Hex(12,28) MIASTO
U:18 <Str=13 Rng:8 Ini:1 Bar:4 Trench:0 SA:21 HA:10 AA:0 NA:4 GD:2 AD:4 CD:0 RDM:2
U:41 <Str=10 Rng:2 Ini:4 Bar:5 Trench:10 SA:10 HA:1 AA:2 NA:2 GD:7 AD:7 CD:2 RDM:6
Forecast: Attacker:0 Defender:4 Seed:1413059765
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18 EffAtk=25 EffDef=9 | U:41 EffAtk=0 EffDef=25
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. Blown attempt: Dice:86 <= BSize:1 ? No * (BSize=13*55/200)
.. U:41 : cannot fire .. no losses U:18
.. Loses on U:41 EffDef:25 by U:18 EffStr:13 EffAtk:25
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:+2 13 Dices(1,20)
Dice , +8, +15, +9, +10, +10, +8, +16, +11, +7, +11, +6, +3, +14
Result , +10, +17, +11, +12, +12, +10, +18, +13, +9, +13, +8, +5, +16 |
Destroy:0 Supress:8
Adjusted | Destroy:1 Supress:7
Experience: | U:18=+6 U:41=+2
Result Attacker: U:18 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:41 * Destroyed 1 Suppressed 7
Zgodnie z tym co napisał Gustlik:
W wyniku działania Overhelming Attack jeden z punktów tłumienia (pierwszy?) został skonwertowany na punkt straty.
Wydawałoby się, że to wszystko co mozna napisac w temacie. Ale poszedłem krok dalej i wykonałem kolejne eksperymenty które wykazały, że z tym liderem nie do końca wszystko jasne jest a byc moze że odkryłem jakiegoś buga polegającego na tym, że
są sytuacje kiedy lider wbrew zdrowemu rozsądkowi w ogóle nie dziala
ale o tym w następnym poście.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2012, 12:51:33 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #1 :
Marzec 11, 2012, 12:15:50 »
Eksperyment nr 2.
Postanowiłem sprawdzić jak zachowuje się, jednostka z liderem "Overhelming Attack" w sytuacji gdy atakuje jednostkę u której
część albo wszystkie punkty siły podlegają tłumieniu
(w moim przypadku długotrwałemu tłumieniu)
powstałemu w wyniku uprzedniego ataku przez inna jednostkę.
Przykład:
Cytuj
==================================================================================================
Poland turn 3 * Grudzień 31, 1944
Weather is: Pochmurno * Ground condition: Sucho * Player: 1 (Alianci)
**
Poland turn 3 * Grudzień 31, 1944
Weather is: Pochmurno * Ground condition: Sucho * Distance:5
Attacker: U:3 (no name) (Eqp:5.5 inch) [ATY - Poland] Hex(15,31) OTWARTY TEREN
Defender: U:41 6FJDiv/15/MG (Eqp:MG 42) [FlaK - Germany] Hex(12,28) MIASTO
U:3 <Str=15 Rng:7 Ini:1 Bar:5 Trench:1 SA:16 HA:8 AA:0 NA:3 GD:2 AD:5 CD:0 RDM:2
U:41 <Str=10 Rng:2 Ini:4 Bar:5 Trench:10 SA:10 HA:1 AA:2 NA:2 GD:7 AD:7 CD:2 RDM:6
Forecast: Attacker:0 Defender:1 Seed:746475993
=========
.. Odds firing U:3:
.. U:3 EffAtk=21 EffDef=8 | U:41 EffAtk=0 EffDef=22
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. U:41 : cannot fire .. no losses U:3
.. Loses on U:41 EffDef:22 by U:3 EffStr:15 EffAtk:21
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:-1 15 Dices(1,20)
Dice , +5, +9, +2, +16, +4, +3, +10, +10, +12, +12, +10, +13, +4, +18, +20
Result , +4, +8, +1, +15, +3, +2, +9, +9, +11, +11, +9, +12, +3, +17, +20 | Destroy:1 Supress:5
Experience: | U:3=+7 U:41=+2
Result Attacker: U:3 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:41 * Destroyed 1 Suppressed 5
----------------------------------------------------
**
Poland turn 3 * Grudzień 31, 1944
Weather is: Pochmurno * Ground condition: Sucho * Distance:5
Attacker: U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland] Hex(17,30) OTWARTY TEREN
Defender: U:41 6FJDiv/15/MG (Eqp:MG 42) [FlaK - Germany] Hex(12,28) MIASTO
U:18 <Str=13 Rng:8 Ini:1 Bar:4 Trench:0 SA:21 HA:10 AA:0 NA:4 GD:2 AD:4 CD:0 RDM:2
U:41 <Str=9 Rng:2 Ini:4 Bar:5 Trench:9 SA:10 HA:1 AA:2 NA:2 GD:7 AD:7 CD:2 RDM:6
U:41 Using strenght = 4 (ammo=20)
Forecast: Attacker:0 Defender:6 Seed:-1676999586
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18 EffAtk=25 EffDef=6 | U:41 EffAtk=0 EffDef=21
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. Blown attempt: Dice:73 <= BSize:1 ? No * (BSize=13*55/200)
.. U:41 : cannot fire .. no losses U:18
.. Loses on U:41 EffDef:21 by U:18 EffStr:13 EffAtk:25
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:+6 13 Dices(1,20)
Dice , +17, +10, +1, +13, +5, +1, +16, +12, +8, +10, +13, +13, +17
Result , +23, +16, +1, +19, +11, +1, +22, +18, +14, +16, +19, +19, +23 |
Destroy:6 Supress:8
Adjusted | Destroy:6 Supress:0
Experience: | U:18=+12 U:41=+12
Result Attacker: U:18 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:41 * Destroyed 6 Suppressed 0
----------------------------------------------------
Komentarz:
Pierwszy atak wykonany przez jednostkę
U:3 (no name) (Eqp:5.5 inch) [ATY - Poland]
posiadającą lidera: Shock Tactics( : Powoduje długotrwałe tłumienie) powoduje u atakowanego flaka następujace straty:
Destroy:1 Supress:5
. Tłumienie 5 punktów sily jest w tym wypadku długotrwałe (do końca kolejki).
Teraz tak osłabionego przeciwnika ostrzeliwuje
U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland]
majaca lidera Overhelming Attack.
Wynik ataku niezrozumialy czyli nie taki jakiego mozna by oczekiwać po jednostce posiadającej Overhelming Atak, ale pasujący do jednostki nie posiadającej takiego lidera.
Destroy:6 Supress:8
Adjusted | Destroy:6 Supress:0
Jak widać brak tu efektu działania overhelmingu. Bo gdyby był to wynik byłby
Adjusted | Destroy:6+1=7 Supress:8-1=7
Dlaczego jest Suppres:0 też nie do końca rozumiem być może dlatego ze pozostałe przy życiu punkty i tak podlegały długotrwałemu tłumieniu więc dodatkowe tłumienie powstałe w wyniku ostrzału wykonanego przez naszego lidera nie zostało uwzglednione.
Oczywiście pozostałe po tych dwóch atakach przy życiu 3 punkty siły atakowanej jednostki U:41 nadal są pod wpływem długotrwałego tłumienia pochodzącego z pierwszego ataku na nią.
Czy mamy w tym wypadku do czynienia z bugiem?
Dla porównania wykonałem dwa ataki na inną jednostkę ( okopaną w miescie piechotę). W tym wypadku po pierwszym ataku atakowana piechota nie miała zadnego tłumienia, drugi atak w wykonaniu naszej altylerii U:18 z liderem Overhelming Attack przebiegł zgodnie z przewidywaniami.
Cytuj
Poland turn 3 * Grudzień 31, 1944
Weather is: Śnieg * Ground condition: Sucho * Distance:6
Attacker: U:3 (no name) (Eqp:5.5 inch) [ATY - Poland] Hex(15,31) OTWARTY TEREN
Defender: U:62 6FJDiv/16/I (Eqp:Fallschirm) [INF - Germany] Hex(9,30) MIASTO
U:3 <Str=15 Rng:7 Ini:1 Bar:5 Trench:1 SA:16 HA:8 AA:0 NA:3 GD:2 AD:5 CD:0 RDM:2
U:62 <Str=8 Rng:1 Ini:3 Bar:5 Trench:12 SA:8 HA:3 AA:0 NA:1 GD:8 AD:7 CD:1 RDM:8
Forecast: Attacker:0 Defender:1 Seed:229448774
=========
.. Odds firing U:3:
.. U:3 EffAtk=21 EffDef=11 | U:62 EffAtk=0 EffDef=32
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. U:62 : cannot fire .. no losses U:3
.. Loses on U:62 EffDef:32 by U:3 EffStr:15 EffAtk:21
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:-11 15 Dices(1,20)
Dice , +20, +6, +13, +7, +10, +18, +3, +4, +7, +16, +6, +12, +7, +3, +3
Result , +20, -5, +2, -4, -1, +7, -8, -7, -4, +5, -5, +1, -4, -8, -8 | Destroy:1 Supress:0
Experience: | U:3=+15 U:62=+2
Result Attacker: U:3 * Destroyed 0 Suppressed 0
Result Defender: U:62 * Destroyed 1 Suppressed 0
----------------------------------------------------
**
Poland turn 3 * Grudzień 31, 1944
Weather is: Śnieg * Ground condition: Sucho * Distance:8
Attacker: U:18 (no name) (Eqp:7.2 inch Mk VI) [ATY - Poland] Hex(17,30) OTWARTY TEREN
Defender: U:62 6FJDiv/16/I (Eqp:Fallschirm) [INF - Germany] Hex(9,30) MIASTO
U:18 <Str=13 Rng:8 Ini:1 Bar:4 Trench:0 SA:21 HA:10 AA:0 NA:4 GD:2 AD:4 CD:0 RDM:2
U:62 <Str=7 Rng:1 Ini:3 Bar:5 Trench:11 SA:8 HA:3 AA:0 NA:1 GD:8 AD:7 CD:1 RDM:8
Forecast: Attacker:0 Defender:2 Seed:-207467825
=========
.. Odds firing U:18:
.. U:18 EffAtk=25 EffDef=9 | U:62 EffAtk=0 EffDef=31
.. Combat is: Range Attack * Sequence:0 (Simultaneous)
.. Blown attempt: Dice:43 <= BSize:1 ? No * (BSize=13*55/200)
.. U:62 : cannot fire .. no losses U:18
.. Loses on U:62 EffDef:31 by U:18 EffStr:13 EffAtk:25
DiceToKill >= 19 DiceToSuppress >= 11 Diff:-4 13 Dices(1,20)
Dice , +9, +5, +17, +12, +20, +9, +15, +11, +14, +17, +9, +6, +18
Result , +5, +1, +13, +8, +20, +5, +11, +7, +10, +13, +5, +2, +14 |
Destroy:1 Supress:4
Adjusted | Destroy:2 Supress:3
Jeśli macie jakieś uwagi dotyczące tego lidera i prawidłowości wyciągniętych z eksperymentów wniosków zachęcam do podzielenia się wiedzą.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2012, 03:13:55 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #2 :
Marzec 11, 2012, 12:17:25 »
Od wczoraj gram kampanię, w której mam działo z tym liderem i przyznam, że moje odczucia są krańcowo różne, bo ta armata masakruje wszystko, co spotka na swojej drodze.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #3 :
Marzec 11, 2012, 12:41:29 »
Krańcowo rózne tzn. jakie? Bo ja nie pisałem o moich odczuciach tylko o zaobserwowanych faktach i wyciągniętych z nich wnioskach (być może nie do końca właściwych bo próbka analizowanych zdarzeń mogła być zbyt mała a tym samym wnioski mogą być wrażliwe na błędy związane z ewentualną losowością ).
Nie chodzi o to czy armata masakruje tylko jaki jest wpływ overhelmingu na tę masakrę. Moja armata tez nieźle się spisuje w zaleznosci od tego jak silna obrone ma atakowany cel.
Pokaż jakieś wydruki z ataków tą armatą to zobaczymy czy overhelming daje coś więcej niz konwersje jednego (pierwszego) punktu tłumienia na 1 pkt straty u atakowanego. I czy overhelming działa gdy atakujesz armatą cel który jest pod wpływem tłumienia długoterminowego bądź chwilowego.
Dobrze by było gdybyś miał możliwość pokazać jaki wynik osiągnąłbyś atakując ten sam cel tą samą armatą ale pozbawioną lidera. Ja miałem okazję do wykonania takiego eksperymentu.
Jeżeli w obu przypadkach (dla armaty z liderem i bez lidera) debugger pokazywał taki sam EffAtk i jedyna róznicą był ten skonwertowany na stratę punkt tłumienia to miałem podstawę do wyciągnięcia wniosku iz jest to jedyny przejaw działania tego lidera.
P.S.
Nie pisałem tu o moich odczuciach dot overhelmingu (uważałem, że jeszcze na to za wcześnie), ale na podstawie posiadanej na tę chwilę wiedzy uważam, że jest to jeden z mniej przydatnych liderów. Gdyby nie druga cecha związana z klasą jednostki czyli w przypadku artylerii marksman, to w zasadzie taki lider to moim zdaniem czysta strata dla gracza, gdyż zabiera z limitu liderów jedno miejsce które mogłoby być zajęte przez bardziej pożytecznego lidera. Zmienię zdanie, jeśli okaże się, że overhelming daje coś więcej niż konwersję 1 punktu tłumienia (o ile uda się takie tłumienie liderowi wykonać) na 1 pkt strat u przeciwnika. W dodatku te podejrzenia, ze overhelming nie działa gdy atakowany cel jest juz pod wpływem tłumienia wynikłego z ataku innej jednostki ... co de facto oznaczyłoby, że overhelming w 100 proc. można wykorzystać tylko wtedy gdy atakujemy nienaruszone jednostki, bo bardzo często zdarza się, że jednostki już po pierwszym ataku na nie maja jakieś punkty siły stłumione.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2012, 01:33:33 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
Pz_IV
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 87
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #4 :
Lipiec 04, 2012, 09:18:12 »
Witam.
Podzielam _odczucia_ Gustlika. Nie używałem jeszcze żadnych bardziej zaawansowanych instrumentow, oprócz obserwacji. Ostatnio kilka razy przypadł mi ten lider w klasie czołgów. Uważam, że jest dużo bardziej niszczycielski niż np. aggresive attack.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #5 :
Lipiec 04, 2012, 09:59:24 »
Dużo czasu upłynęło od kiedy zalożyłem ten temat.
Moje odczucie również znacznie się zmieniło od tamtej pory.
Overwhelming rzeczywiście jest jednym z lepszych liderów, zwłaszcza w klasie czołgów. Ten jeden dodatkowy punkcik tłumienia zamieniany na stratę często decyduje o powodzeniu overruna.
Zauważyłem, ze jednostkom z tym liderem bardzo szybko przyrasta doświadczenie, prawie dwa razy szybciej niż np. jednostkom z liderem Aggresive Attack.
Agressive Attack i Overwhelming Attack to dwaj najwartosciowsi liderzy w klasie czołgów. Moim zdaniem AA jest lepszy od OA
mówię to na podstawie praktyki. Podam dwa przykłady z dwóch róznych kampanii rozgrywanych przeze mnie w ramach Rankingu Generałów. W obydwu przypadkach Czołgi dostały tych liderów mniej więcej w tym samym czasie.
Kampania Grupa Armii Środek:
* Panther G , , 5 bars , 2038 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack ,
261
kill , 0 pp (U:001)
* Panther G , , 5 bars ,
3441
exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack , 238 kill , 0 pp (U:002)
a w Kampanii Gambit Guderiana mialem jak się okazuje dwóch liderów z AA i na dodatek jednostki dostały tych liderów w pewnym odstępie czasu sta róznica w osiagach :
PzKpfw 747(r) , , 5 bars , 2628 exp , Germany , 15/10 , Aggressive Attack , 283 kill , 288 pp (U:001)
PzKpfw 747(r) , , 5 bars , 1597 exp , Germany , 14/10 , Aggressive Attack , 164 kill , 288 pp (U:010)
Jak widać praktyka pokazuje, że Overwhelming Attack jest bardzo wartościowym liderem, a moją wcześniejszą nie najlepsza opinię o tym liderze miałem po analizie wydruków z debugloga, z których wynikało to co napisałem w poprzednich postach.
«
Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2012, 11:05:14 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Overhelming Attack
«
Odpowiedz #6 :
Lipiec 04, 2012, 09:21:02 »
Jeszcze w sprawie różnic między liderami Overwhelming Attack (OA) i Agressive Attack(AA).
Czołg z AA w większości przypadków zada większe straty przeciwnikowi co jest zgodne z podstawowym mechanizmem rozstrzygania wyników walki. Ma on o 2 pkty. większy atak niż OA.
OA może być skuteczniejszy od AA gdy atakujemy cel częściowo stłumiony ale otrzymujący wsparcie ogniowe (support fire) od jakiejś nie do końca zneutralizowanej artylerii albo pepanca. Wówczas prognoza ataku czołgu z liderem AA bardzo często pokazuje nam, że atakowanej jednostce pozostaje jeden punkt siły (stłumiony) czyli z overruna nici, natomiast czołg z liderem OA w tej samej sytuacji wykona overrun pomimo, że ma mniejszy atak ponieważ "zabije" ten jeden stłumiony punkt siły, który próbuje ocalić jednostka dająca wsparcie atakowanemu celowi.
Oczywiście im większa grubość pancerza (obrona) atakowanej jednostki tym większa przewaga skuteczności ataku AA nad OA. Rożnicę widać szczególnie wyraźnie gdy obrona atakowanej jednostki jest większa od ataku z liderem OA ale mniejsza od ataku z liderem AA.
Zapisane
Gratia gratiam parti
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...