Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 04:32:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 15   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co z multimediami w OG?  (Przeczytany 155959 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #30 : Maj 24, 2012, 09:41:32 »

Ale kolega narwany Wink Myśl jest bardzo dobra, i ja się pod nią podpisuje obiema rękoma. Jeżeli kolega jest dobry w te klocki (umiałbyś zrobić samemu kilka takich plików) to chętnie skorzystam, bo te pliki faktycznie trochę inna epoka. Zapraszam na priv.
Narwany? Tak trudno wyrazić swoją opinie lubię/ nie lubię, używam/ nie używam, jest mi obojętne itp ...
Na tyle wiadomości ile osób tu napisało?A ile na temat?
Trzeba mieć świadomość, że zmiana smk -> avi to musi być zgoda graczy ... a przede wszystkim zgoda twórców kampanii.
Nie wyobrażam sobie też zmian bez aprobaty Najważniejszych - Gustlika i Kowdara.
A na użytek prywatny, to każdy może jak chce, byle umiał się posłużyć suite.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #31 : Maj 24, 2012, 10:10:40 »

http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-h03-'zielone-diably'/0/

Kampania jest na efilu Gustlika. Od początku każdy scenariusz miał przypisany swój plik smk.

Obecnie, jest już gotowy nowy plik cam z przypisanymi plikami multimedialnymi w formacie avi. Niezbędne pliki (cam i avi) są już w rękach Mary, który jest szefem tego projektu.

Mam nadzieję, że Kowdar i / lub Greg przyjmie nową wersję kampanii i pliki multimedialne na swój serwer. Zakładam przy tym zgodę Sympatyka (on jest Autorem plików avi) na ich publikację.

Natomiast nie wiem, czy jest ta kampania w aktualizacji instalki.
Autorem to jestem tylko jednego pliku -> zielone. Natomiast wszystkie pozostałe to konwersja -> nie jestem ich autorem.
A jeśli już mowa o prawach autorskich - to czy konwersja na inny format pliku jest złamaniem praw autorskich?
Czy twórcy zwłaszcza ci z poza tego kręgu pozwalają na wykorzystywanie swoich dzieł w każdy sposób? Adler niektóre publikacje opatrzył swoim logo.
Na stronie Kowdara na zakładce polecam przy odnośniku do strony ->  http://www.adlerkorps.com/ - jest napisane:
" Strona autora efila Adlerkorps (AK), także OpenAK.
Efil dla którego istnieje chyba największa liczba kampanii.
Znajdziesz tam także pliki multimedialne dla PG2,
które można przekonwertować do formatów OpenGen."
Jest to zaproszenie do konwersji, ale czy do wykorzystania plików w dowolny sposób?
No i czy tylko prywatnie dla siebie, czy też oficjalnie do publikacji?

A więc kolego Czata - zrobiłem dla Ciebie konwersję, a to co TY z tym zrobisz to już inna bajka.
Jeśli chodzi o plik zielone to możesz go wykorzystać dowolnie.
Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #32 : Maj 24, 2012, 10:50:07 »

Skoro tak głośno wywołujesz do tablicy, to jestem  Wink

Dlaczego nie zabieram głosu w tej sprawie. Bo osobiście jest mi temat multimediów obojętny.
Gram z wyłączona muzyką, filmikami, efektami dźwiękowymi. To raz.
A dwa, to to że multimedia strasznie zwiększają objętość instalki.
Ja mam przekonwertowane na avi wszystkie pliki smk jakie znalazłem gdziekolwiek
(jest tego ok. 800 MB) i pliki muzyki przekonwertowane z mus na wav (kolejne 700 MB).
I co mam je dołożyć do instalki ? Będzie miała ok. 2,2 GB - kto to ściągnie ?
Cały czas się zastanawiam, czy je udostępnić na stronie , czy też nie ? Jeszcze nie wiem.

Ponadto dla mnie te pliki to jest jednorazowa przyjemność oglądnięcia, posłuchania i tyle.
A na dodatek, mam złe doświadczenia z odtwarzaniem tych plików przez rożnych graczy,
sprawiają najwięcej problemów i to trudnych do rozwiązania "na odległość".
Więc doszedłem do wniosku, że lepiej nie robić sobie dodatkowego kłopotu.
Dlatego też wszystkie moje konwersje mają  usunięte odwołania do plików multimedialnych.

Ale jak autor kampanii załączy pliki multimedialne do kampanii to oczywiście je opublikuje i włączę do instalki.
I oczywiście dla mnie nie ma zmiłuj się, tylko pliki avi i tylko pliki wav lub mp3.

To tyle w tym temacie ode mnie.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #33 : Maj 24, 2012, 11:27:48 »

Skoro tak głośno wywołujesz do tablicy, to jestem  Wink

Dlaczego nie zabieram głosu w tej sprawie. Bo osobiście jest mi temat multimediów obojętny.
Gram z wyłączona muzyką, filmikami, efektami dźwiękowymi. To raz.
A dwa, to to że multimedia strasznie zwiększają objętość instalki.
Ja mam przekonwertowane na avi wszystkie pliki smk jakie znalazłem gdziekolwiek
(jest tego ok. 800 MB) i pliki muzyki przekonwertowane z mus na wav (kolejne 700 MB).
I co mam je dołożyć do instalki ? Będzie miała ok. 2,2 GB - kto to ściągnie ?
Cały czas się zastanawiam, czy je udostępnić na stronie , czy też nie ? Jeszcze nie wiem.

Ponadto dla mnie te pliki to jest jednorazowa przyjemność oglądnięcia, posłuchania i tyle.
A na dodatek, mam złe doświadczenia z odtwarzaniem tych plików przez rożnych graczy,
sprawiają najwięcej problemów i to trudnych do rozwiązania "na odległość".
Więc doszedłem do wniosku, że lepiej nie robić sobie dodatkowego kłopotu.
Dlatego też wszystkie moje konwersje mają  usunięte odwołania do plików multimedialnych.

Ale jak autor kampanii załączy pliki multimedialne do kampanii to oczywiście je opublikuje i włączę do instalki.
I oczywiście dla mnie nie ma zmiłuj się, tylko pliki avi i tylko pliki wav lub mp3.

To tyle w tym temacie ode mnie.

Moim skromnym zdaniem - część plików (smk-> avi) nie nadaje się do publikacji ze względu na jakość.
Więc tylko część jest do publikacji. Jaka - a to trzeba przyjąć taktykę np-  tylko do wybranych kampanii
lub udostępniasz twórcą kompanii, lub udostępniasz jeśli ktoś Cię o to prosi, lub inne pomysły.
Podobnie i dźwięki.

Najważniejsze jednak to Twoja wypowiedz
......
I oczywiście dla mnie nie ma zmiłuj się, tylko pliki avi i tylko pliki wav lub mp3.
......

A to, że masz te pliki prze-konwertowane ... to dobrze wiedzieć ...ha
 
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #34 : Czerwiec 24, 2012, 07:20:03 »

Witam Panów Generałów
Czy ktoś może mi powiedzieć jaki status mają multimedia dla OG w świetle Ustawy o prawach autorskich ..
Na stronie Grega są smacki - czy używanie ich publicznie - to znaczy konwertowanie , przeróbka, wykorzystanie we własnych dziełach  jest możliwa ( oczywiście publikacja w nowej formie) a jeśli tak to na jakich zasadach?
Czy Pan Generał Gustlik udziela praw do smacków swego autorstwa? i na jakich zasadach?
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #35 : Lipiec 06, 2012, 02:26:27 »

Witam
Tyle osób czytało i .... Pewnie źle zadałem pytanie.
Więc może tak - Kto jest autorem ikon występujących w grze? i czy można skorzystać z nich we własnym filmiku?
Czy można skorzystać z dźwięków zawartych w grze? - chodzi o e-fil Gustlika.
Niejaki Adam Bolesta ( kampanie do PG2) na swej stronie napisał
"Uprzejmie informuję, że nie wyrażam zgody na publikowanie moich kampanii - niezależnie od sposobu - zamieszczonych na tej stronie bez mojej pisemnej zgody." - i wszystko jasne
Czy autorzy tu publikowanych utworów mogli by też się określić?
 
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #36 : Lipiec 07, 2012, 06:12:01 »

Przypominam, że Open General jest OTWARTYM PROJEKTEM. Tzn. każdy korzysta z prac każdego, z podaniem ew. wykorzystanych fragmentów - ale bez przesady.

Dźwięki do gry pobrałem z otwartych serwisów sieciowych oferujących efekty dźwiękowe.

Jeśli chodzi o SMACK'i, to już naprawdę nie pamiętam skąd je brałem. Ale bierz ile chcesz.

A Bolesta, to jest przypadek szczególny, potwierdzający przysłowie, że "pazerny dwa razy traci". Świat jakoś się obszedł bez jego kampanii, a on sam na tym jakoś kokosów nie zbił, bo dość szybko przestał zajmować się PG2

Jeśli chodzi o ikony, to autorów można sprawdzić tu http://opengeneral.sourceforge.net/db/icons/ ale to dotyczy sytuacji gdy ktoś chce robić ikonę z ikony, a nie wykorzystać wizerunek do obrazka.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #37 : Lipiec 07, 2012, 07:05:51 »

Dziękuję za wypowiedz
Jeśli by jeszcze ktoś chciał pomóc  - Na stronie http://reichsarchiv.com/index.php   jest dużo multimediów - można je pobierać za darmo, ale czy można wykorzystywać je na potrzeby filmików do OG? Niestety nie znam angielskiego ani niemieckiego, a przez tłumacza nie bardzo rozumiem
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #38 : Lipiec 07, 2012, 07:58:36 »

Niestety, ja z niemieckiego za słaby na takie sprawy.

Ale powiem tak - po prostu rób. Przez 15 lat zajmowania się PG2 i OG jeszcze nie słyszałem o przypadku aresztowania lub choćby pozwu o odszkodowanie....

No, chyba, że jesteś studentem prawa, lub - co gorsza - prawnikiem....  Wink
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #39 : Wrzesień 14, 2013, 01:05:43 »

Postanowiłem odświeżyć ... dźwięki to multimedia ..

Zgodnie z z tym co napisałem w http://www.forum.gildiageneralow.pl/rozne-inne-zagadnienia/inne-efile/msg27324/#msg27324

....
Trzeba przejrzeć i przesłuchać po około 700 dźwięków z obu instalek i porównać gdzie lepszy jest ..

Może w sobotę i niedzielę znajdę trochę czasu ..
Przedstawiam tabelę w której starałem się to przeprowadzić
Czy się udało? - osadźcie sami.
Zaznaczam, że słoń mi nadepną na ucho i może być potrzeba, aby ktoś jeszcze odsłuchał parami te mp3 ...

Tabela w załączniku - format - Microsoft Excel

Opis do tabeli (dzwieki_porownanie.xls) 
porównującej dźwięki w katalogach SFX - instalek Kowdara i Luisa

Gustlik --> instalka od Kowdara
Luis --> instalka od Luisa

Nazwa  --> nazwa pliku (mp3)
Data, Czas --> data i czas utworzenia pliku
Atrybut --> rodzaj dźwięku --> stereo(S), mono(M)
Bajty --> wielkość pliku w bajtach
Zg_Nazwa --> zgodność nazwy plików w obu instalkach (1--> tak, 0 --> nie)
Zg_Bajty --> zgodna wielkość pliku w obu instalkach  (1--> tak, 0 --> nie)
Róż_Bajty --> różnica wielkości plików w bajtach, między instalkami (- oznacza większy plik u Luisa)
Takie_same --> dźwięki wg mnie, podobne brzmieniem i jakością  (1--> tak, 0 --> nie)
Nasz --> mój wybór dźwięku, do umieszczenia wraz z efilem Gustlika , w instalce Luisa  (1--> tak, 0 --> nie)
Uwaga -->  moje spostrzeżenia
SFX files of Open General -->  nazwa i opis dźwięku

Podsumowanie

Na 688 plików w instalce Kowdara i 675 plików w instalce Luisa jest 674 plików o tych samych nazwach.
Brak w instalce Kowara pliku 2382.mp3.
Tylko 14 plików jest takie same, co do wielkości ( w bajtach)
Według mnie, takich samo brzmiących/podobnych dźwięków jest w obu instalkach - 499
Według mnie, 199 dżwięków trzeba by umieścić wraz z efilem Gustlika , w instalce Luisa

To tyle .. słuchając tego w słuchawkach po kolei dostaje się kociokwiku ...
Wydaje mi się, że niektóre dźwięki (o różnych numerach) powtarzają się .. 
Jeśli napisałem nie tu, to przenieście gdzie trzeba ..



[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2013, 02:02:41 wysłane przez sympatyk » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #40 : Listopad 20, 2013, 09:43:50 »

2382.mp3 w najbliższej wersji zostanie uzupełniony.

Czy dobrze odczytuję tabelkę, że powinienem wymienić u siebie (ze względu na czas/jakość) także:

1301.mp3
2088.mp3
2109.mp3
3102.mp3 - przesterowanie - też mi się wydaje, że lepszy jest ta wersja "międzynarodowa"

tzn. te gdzie jest jakaś uwaga, a nie ma 1 w kolumnie "NASZ"



Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #41 : Listopad 20, 2013, 10:08:42 »

Poczekaj - zobaczę co się z tym da zrobić - dawno w dźwiękach nie grzebałem.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #42 : Listopad 20, 2013, 10:29:50 »

Sprawdziłem - tych dźwięków NIE MA w moim zestawie, a zatem żadna z moich jednostek ich nie używa.

3102 - z instalki międzynarodowej rzeczywiście jest przesterowany, ale niewiele da się z nim zrobić. Za niska jakość i rozdzielczość.
1301 - jest za długi - długie wybrzmienie, które jest praktycznie niesłyszalne, a tylko powiększa plik - można obciąć.
2088, 2109 - nie widzę większych możliwości poprawy przy tej jakości, którą mają.

Ale - jak powiedziałem - to nie są dźwięki, których używają jednostki z mojego efila, zatem zróbcie jak uważacie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #43 : Listopad 20, 2013, 10:43:54 »

Skoro narozrabiałem to może coś dopowiem. ..
Po pierwsze, czy nie było by rozsądne podzielić prac na dwa etapy -> najpierw te dźwięki, które są użyte w obu e-filach z ostatniej instalki. Jeśli chodzi o e-file Gustlika to mamy do czynienia z 218 dźwiękami, jeśli chodzi o LGCW to trzeba sprawdzić, które dźwięki są użyte i ile ich jest.
Pozostałe dźwięki pozostawić na później - umieścić je w osobnym katalogu po za instalką - a jest ich według mojej oceny ponad połowa całości.
Do instalki włączyłbym tylko te używane dźwięki
1 w kolumnie "NASZ" - to tylko moja sugestia
Ja tylko pokazuje statystykę, a wybór należy do Was

Widzę, że za wolno piszę .... Gustlik już napisał następny post ..
 
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #44 : Listopad 21, 2013, 06:40:51 »

Dzisiaj przeanalizowałem LGCW pod względem dźwięków.
Po za dźwiękami z puli Gustlika w LGCW jest użyte 78 innych dźwięków
Listę z dźwiękami, które są potrzebne na dzień dzisiejszy do Twojej Kowdar instalki zamieszczam w załączniku
Razem jest to 296 szt.
We wrześniu Gustlik przesłał mi 2063.mp3, 2126.mp3, 2314.mp3-> ponieważ te, które były w instalce różniły się.
Ale to już uzgodnijcie między sobą.

I jeszcze myśl -> może SFX wyłączyć po za instalkę? ...


[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 15   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.076 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)