Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 05:20:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wmocnić siłę gry AI ???  (Przeczytany 22213 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« : Czerwiec 08, 2012, 09:03:54 »

Pokazując jednostki komputera, chciałem zwrócić uwagę na jego wyższość sprzętową. Czołgi i działa ppanc strzelające na dwa pola, artyleria o większej donośności, czy wszystko widzące posterunki obserwacyjne.

Tak jest przez całą kampanię.

Właśnie się zastanawiałem nad poruszeniem tego tematu w osobnym wątku i post Czaty dał mi pretekst do tego.
 Chodzi mi o dyskusję nad sensem  sposobami  poprawienia jakości gry AI. Powszechnie wiadomo, że inteligencją komputer nie grzeszy. Patrząc na statystyki rozegranych kampanii to traci on nawet 100 razy więcej jednostek od gracza.
Do głowy przychodzą mi następujące rozwiązania:

1) wyposażenie armii AI w zdecydowanie skuteczniejsze rozpoznanie (duzo więcej reconów, duzo więcej lotnictwa myśliwskiego i zwiadowczego, radary, punkty obserwacyjne). Ai gdy nie jest ślepy popełnia zdecydowanie mniej nierozważnych ruchów i dużo łatwiej znajduje słabe punkty w rozstawieniu sił przeciwnika.

2) - Wyrównywanie szans poprzez zwiększone na korzyść AI dysproporcje sił , tak żeby scenariusz nie kończył się na dwóch turach zażartych walk a po nich to już  tylko nudny spacerek do końca. Tutaj widzę dwie metody, jedna to wyposażanie AI w jednostki o jedna dwie belki silniejsze od tych którymi dysponuje na danym etapie kampanii gracz a druga zwiększenie liczebności sił AI nawet do 10 krotności tego czym dysponuje człowiek.

3) Moim zdaniem,  uzyskanie panowania w powietrzu nie powinno być dla gracza takie proste jak jest w chwili obecnej. AI z założenia powinien mieć sporą przewagę w powietrzu, a gracz powinien mocno napocić się żeby taka przewagę zdobyć.
Można by to osiągnąć poprzez zdecydowane zwiększenie ilości lotnictwa myśliwskiego na wyposażeniu AI, jak również poprzez zwiększenie siły OPL AI.

Zdaję sobie sprawę, że w kampaniach historycznych nie za bardzo takie pomysły można wcielać w życie, ale z drugiej strony, często bywa tak, że po dokładnym odwzorowaniu realiów historycznych dotyczących jakości i stosunku sił sam przebieg bitwy niewiele ma wspólnego z realiami. W prawdziwej bitwie walczyli ze sobą myślący dowódcy, w porównaniu z nimi nasz AI  - co tu dużo mówić jest.. debilem.

Żeby nie psuć gry tym którzy na razie nie dysponują świadomą wiedzą, nie będę tu wymieniał wszystkich zaobserwowanych ułomności gry AI, niech póki co cieszą się z ciężko wywalczonych zwycięstw, które przy wykorzystaniu znanych słabości AI zazwyczaj można odnieść bez większego trudu  (każdy z nas zapewne ma w tym temacie własne obserwacje).
Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 08, 2012, 09:17:53 »

W zasadzie masz rację, ale jest jedno ale.

Cały czas mam nadzieję, że staramy się dotrzeć z grą do nowych graczy. A dla takich już dotychczasowe kampanie są za trudne.

W zawiązku z tym, nadal trzeba robić kampanie łatwe, a nawet jeszcze łatwiejsze.

A to, o czym piszesz, to dla starych wyjadaczy. A starzy wyjadacze zawsze mają możliwość zagrać H2H.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 08, 2012, 09:28:34 »

Moim zdaniem mamy już dziesiątki łatwych kampanii. Każdy początkujący gracz znajdzie sobie kilka łatwych kampanii, a 90 procent graczy po kilku łatwych kampaniach poznaje tę grę na tyle, ze zaczyna szukać wyzwań i kampanii trudniejszych a potem jeszcze trudniejszych. W końcu dochodzi do wniosku, ze AI jest nieznośnie przewidywalny i gra kampanijna zaczyna ich nużyć. Wtedy pozostaje im już tylko h2h albo rozbrat z grą.
Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 08, 2012, 09:31:58 »

W końcu jak  w każdej grze tak i w OG wszystko sprowadza się do znalezienia w miarę równorzędnego przeciwnika. Mało kogo bawi ciągle granie z przeciwnikiem reprezentującym poziom o kilka klas niższy od naszej.
Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 08, 2012, 09:34:22 »

To ja poproszę o listę łatwych kampanii liczonych dziesiątkami.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 08, 2012, 09:44:01 »

Przykłady łatwych kampanii, uwierz mi są ich dziesiątki od tutoriali i Gambitu Guderiana poczynając? To nie o tym miała być tu mowa.
Zresztą okreslenie łatwa kampania jest względne. To co dla początkującego gracza jest trudne dla bardziej zaawansowanego jest łatwe.
Z tym, ze początkującym graczem jest się przez krótką chwilę, po kilku rozegranych kampaniach ten stan przechodzi do przeszłości.

Podałem sposoby na wzmocnienie gry AI.  Niektóre z nich maja wzmocnić jego "inteligencję" (punkt 1) a inne po prostu fizyczna siłe jego armii.  Można te sposoby dawkować wybiórczo i w różnych proporcjach i w ten sposób znaleźć jakieś optymalne wyjście. Byle by nie wiało nudą i sztampą, bo nie ma nic gorszego jak powtarzające się mapy, powtarzające się błędy AI i ciągle te same lub bardzo podobne rozwiązania strategiczne.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 09:46:26 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 08, 2012, 09:56:15 »

To nie o tym miała być tu mowa.
Paradoksalnie, ma to ogromne znaczenie. Jeśli Ty za łatwe kampanie uważasz te, które ja uważam za trudne, to oznacza, że nadajemy na różnych falach i się nie dogadamy.
A, skoro raptem we dwóch będziemy mieć odmienne zdanie, to wszyscy razem też nie znajdziemy wspólnego języka.

Takie kampanie, jak G20_WM.- Wojenne Misje (moim zdanie, to właśnie ta kampania jest kampanią szkoleniową ) i Tutorial są niezbędne.

Ja nie chcę wzmacniać sił komputera. A, przynajmniej, nie we wszystkich kampaniach. Urozmaicenie wolę w bardziej zróżnicowanych scenariuszach: raz duży, raz mały, różne warunki zwycięstwa.

Zawsze można też szukać urozmaicenia poprzez granie w kampanie na innych efilach. Czyli tak, jak ja robię to w tej chwili.

PS. Tak na marginesie. Jest już Guderian`s Gambit na OG na efilu Adlera zrobiony przez Douga. Próbowałeś?
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #7 : Czerwiec 08, 2012, 10:30:51 »


Paradoksalnie, ma to ogromne znaczenie. Jeśli Ty za łatwe kampanie uważasz te, które ja uważam za trudne, to oznacza, że nadajemy na różnych falach i się nie dogadamy.
A, skoro raptem we dwóch będziemy mieć odmienne zdanie, to wszyscy razem też nie znajdziemy wspólnego języka.

Nadalem wątkowi tytuł "Wzmocnić siłę gry AI???" W domyśle chodzi mi o słabą inteligencję maszyny. Nie było moim celem sprowadzanie dyskusji do tematu "Kampanie łatwe czy trudne". Jak sam zauważyłeś, a ja o tym napisałem już post wcześniej, stopień trudności kampanii to rzecz względna i zależy od stopnia zaawansowania gracza i jego wiedzy o algorytmach gry stosowanych przez AI.
Grałem przed chwila kampanię, uważaną przez graczy za dosyć a nawet bardzo trudną.  I zgadzam się, dla początkującego gracza może być ta kampania nawet nie do przejścia. Może być ona trudną i dla gracza który dobrze poznał tajniki gry, ale może też być stosunkowo łatwa do rozegrania dla kogoś kto dostosuje taktykę gry do poziomu inteligencji AI i wykorzysta jego słabości. Bardzo duzo zalezy tu równiez od koncepcji gry. Gdy obierzesz właściwą taktykę walki z jednostkami pancernymi AI to przestają one być problemem.

Każda z istniejących kampanii byłaby dużym wyzwaniem gdyby założyć, że AI dysponuje inteligencja przynajmniej w połowie zbliżoną do ludzkiej, niestety tak nie jest i nie będzie, chyba że ktoś się przyłoży i napisze jakiś nowy dużo inteligentniejszy algorytm dla AI, gdyż dotychczas istniejące algorytmy są słabiutkie (jest nawet dostęp do kodów źródłowych aktualnie używanych algorytmów, ale to już wyższa szkoła jazdy, żeby się w nich rozeznać).

Cytuj
PS. Tak na marginesie. Jest już Guderian`s Gambit na OG na efilu Adlera zrobiony przez Douga. Próbowałeś?

Nie próbowałem, na razie mam jeszcze w głowie naszą wersję GG więc nie biorę pod uwagę kolejnego rozgrywania tej kampanii.
Teraz mistrzostwa Europy więc czasu mniej, ale powoli zaczynam poszukiwanie jakiegoś kolejnego wyzwania, mam juz na celowniku kilka kampanii i któraś z nich trzeba będzie wybrać.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 10:33:38 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #8 : Czerwiec 08, 2012, 03:39:16 »

A może po prostu TY zrobisz "wzmocnienie" danej kampanii jako pokaz, czego TY oczekujesz od gry... Ja mam wrażenie, że taka kampania będzie zohydzeniem przyjemności. Matematycznym dłubaniem i niczym więcej. Ale... przekonaj mnie, że nie.

Poza tym nie rozumiem, skoro AI jest- cytując wysublimowany epitet- debilem, to dlaczego nie grasz w lidze, tam nie czynisz starań, skoro tylko H vs H jest PRAWDZIWĄ grą, to pomóż Pućkowi. On na pewno chętnie skorzysta z każdej sensownej pomocy. Nie ma bowiem sensu ingerować w kampanie, wszak komputer jest... debilem, który może być najwyżej debilem na sterydach...- radarach, reconach i flotyllach mysliwców itp.

Cytuj
Ja nie chcę wzmacniać sił komputera. A, przynajmniej, nie we wszystkich kampaniach. Urozmaicenie wolę w bardziej zróżnicowanych scenariuszach: raz duży, raz mały, różne warunki zwycięstwa.
Zdecydowanie jestem za tą drogą.

Cytuj
To ja poproszę o listę łatwych kampanii liczonych dziesiątkami.
Również.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 03:41:22 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 08, 2012, 04:53:01 »

Przywołuję obie strony do porządku:

@derwiszx - OK postawiłeś pytanie: "co zrobić żeby komputer nie był taki głupi", ale potem postawiłeś tezę o: "dziesiątkach łatwych kampanii" i wpuściłeś dyskusję na inne tory

@Zsamot, @czata - proponuję wrócić do pytania zasadniczego czyli: "co zrobić żeby komputer nie był taki głupi", natomiast temat co dla kogo jest łatwe, a co nie - zostawić na kiedy indziej. Zwłaszcza, że tu nigdy zgody nie będzie.
Dla mnie kampania Grupy Armii Środek jest ekstremalnie trudna, a derwiszx udowodnił, że można sobie tam poradzić samymi aux'ami.

Każdy ma swoją ocenę kampanii łatwych i trudnych. Dyskusja na ten temat, to będzie zwykłe bicie piany.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 08, 2012, 05:19:40 »

Gustlik, jak zwykle mówisz z sensem.
Wspomniałem  o tych dziesiątkach łatwych kampanii, Czata zwrócił na to uwagę i chwilę później stwierdziłem, że nie było moim zamiarem dyskutowanie o tym czy kampanie mają być łatwe czy trudne, bo jest to rzecz względna i to stwierdzenie powinno zamknąć tę kwestię (przynajmniej w tym wątku).

Tematem przewodnim jest jak sam zauważyłeś co zrobić, żeby gra AI  (którego niniejszym uroczyście przepraszam za przyrównanie jego inteligencji do inteligencji debila)  stała się jeśli nie silniejsza to przynajmniej, żeby lepiej wykorzystywał to czym dysponuje.

Rzuciłem garść subiektywnych propozycji mających na celu wywołanie dyskusji, czy polepszenie jego zmysłów (wzroku, siły)  jest możliwe i czy ma sens (znaki zapytania w tytule wątku są nieprzypadkowe) i miałem nadzieję na normalną dyskusję na temat a nie na kwasy, uszczypliwości i kłótnie. Wszak  nikogo nie krytykuję i nie jest moim zamiarem wymuszanie jakichś zmian.  Po prostu kto chce niech podzieli się swoimi przemyśleniami, ewentualnie odniesie się do moich propozycji a nie do mojej osoby.

P.S.
Dyskusja z Czatą pokazała, ze jest sens i można merytorycznie porozmawiać na ten temat.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 05:29:59 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Czerwiec 08, 2012, 09:26:38 »

UWAGA OT
Z racji, iż mam nie komentować wypowiedzi  derwiszx (trolować jakoby to obecnie się nazywa...) rzeknę tak, wiesz Gustlik, jeszcze na poprzednim forum, gdzie miałem przyjemność poznać Ciebie i pisać z tysiącem naiwnych, powtarzających się pytań, nigdy nie lubiłem, a odkąd zacząłem rozmawiać w tych tematach z graczami z Ligi- nienawidzę deprecjacji tej formy rozrywki, choćby w dziwnych tendencjach do ukazania kampanii jako uboższej formy rozrywki. Doskonale wiemy, że to gdyby nie TY, KOWDAR czy też ja, forum by padło. Dlaczego, bo prawda jest taka, że to graczom kompanijnym nie znudziła się gra, że cały czas się kreuje ją na nowo, czy przez udoskonalanie jej samej (ogrom pracy Louisa i Pomocnych osób), czy w ramach pozornie błahego aspektu-  sprzętu wytworzyć namiastkę realności. Ile było sporów o detale - choćby HA, czy cena... A ckm-y?
A tu nagle czytam, że - AI jest debilem. I mam retrospekcje debat na wątku RSF-u...
Pomijam, że sens stricte logiczny tej wypowiedzi jest zerowy, bo algorytm może być dobrze, czy źle napisany. A debilem to najwyżej może być autor tegoż algorytmu... albo nieudacznikiem...
DO meritum!!! Tyle mych blubrów!
=====================================================================================================
1. Czy któryś z zarzucających wady kampanii rozegrał ją np na 25%, 50% czy wtedy te zarzuty się powtórzą? Bo z tego co zauważyłem to testuje się najczęściej na 100%, czyli NORMALNY poziom. A zatem wpierw proponuję przejść na trudniejszy wariant gry wygenerowany przez samego użytkownika. Jestem wtedy ciekaw, czy nagle będzie za łatwo...

2. radar- jestem gorącym przeciwnikiem, bo często jego zasięg definitywnie wyklucza wszelkie możliwości zaskoczenia. Byłoby super, gdyby np. przy 100% prestiżu nie było radaru, ale np. już przy 75% był, ale nie ma niestety takiej możliwości. Chyba że się mylę. To już lepsze są recony, bo wiem, przynajmniej łatwiej je graczowi "ustrzelić", zlokalizować, a jak jest radar, to mam wrażenie, że ktoś ze mną pogrywa- ja NIC nie widzę, on widzi każdą spakowana, nieasekurowaną artylerię, to cholernie irytujące.

3. lotnictwo- można je falami przydzielać, to jest wtedy element zaskoczenia, u Rosjan dodawanie tych U2 sporo daje. Nie są trudnym przeciwnikiem, nie zmieniają na korzyść AI gry, a jednak są szanse na zwiad.

4. dużym błędem jest dawanie jednostek pelot tylko stacjonarnych, gdy są pelotki samobieżne, zwłaszcza flak, to naprawdę obecnie mam wrażenie celowego użycia tychże przez AI, oczywiście nie zawsze...

5. zauważyłem tendencję do dawania dział tłumiących dla AI... Czy ja wiem, to są często działa jednorazowe, za to dobre wspierające oddziały artylerii nieco studzą nasze plany, dobrym przykładem są moździerze- szybkie, w miarę odporne,
6. artyleria tłumiąca- często komputer mając do wyboru atak np. V1- czyli niszczący cios, zamiast użyć go do wsparcia walk na pierwszej linii, czyli decydującej, to wybierał łatwe cele... Gdyby on był kompanijnym przeciwnikiem, czyli jego oddziały dalej walczyły z moimi oddziałami- to miałoby sens, bo w dłuższej perspektywie osłabia mój potencjał. Ale skoro dana plansza,to są dane siły, które bronią danego VH, to taki atak nie ma sensu- zadania nie ułatwi, obrony nie wesprze... Co oczywiście nie oznacza, że jestem przeciwnikiem takich dział, jako uzupełnienie, a i to bardziej jako "straszak".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozornie OT
Cytuj
A może po prostu TY zrobisz "wzmocnienie" danej kampanii jako pokaz, czego TY oczekujesz od gry... Ja mam wrażenie, że taka kampania będzie zohydzeniem przyjemności. Matematycznym dłubaniem i niczym więcej. Ale... przekonaj mnie, że nie.
I ponowię propozycję, bez emocji- proszę=> Szczerze zagram w "podrasowaną" kampanię. Spróbuję swych sił, bowiem mam wrażenie, że często łatwiej coś założyć niż zrealizować. Wtedy będzie nam łatwiej omówić starania danej osoby, która ulepszy- wg siebie- AI w danej, konkretnej kampanii? Co WY na to?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 09:37:55 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 08, 2012, 10:35:58 »

Zsamot, masz prawo nienawidzić czego sobie żywnie chcesz, ale mógłbyś tę nienawiść zachować dla siebie, zwłaszcza że sam sobie wydumałeś, że ktoś ( czyli Ja) coś próbuje deprecjonować. Nie pierwszy raz opatrznie interpretujesz moje słowa, mówię to w sposób obiektywny. Czy mam przy każdej wypowiedzi robić dopisek z prośba o nie komentowanie go z Twojej strony zanim na prive nie upewnisz się, że dobrze zrozumiałes moje intencje? 

Temat tego wątku jest jasny. Nie oceniamy tu intencji piszących. Kazdy ma prawo mieć własne zdanie na zadany temat i bronić go, nikt nikomu nie dał prawa do jedynej słusznej prawdy tak samo jak nikt nikomu nie dał prawa do oceniania gustów i upodobań innych a tym bardziej do insynuowania innym niecnych intencji.

Po raz kolejny próbujesz stłumić dyskusję w zarodku, tylko dlatego że czegoś nienawidzisz i że jest niezgodna z Twoją linią.
Forum służy do wymiany myśli a nie uszczypliwości. Kilka razy dyskutowałem na tych łamach i z Gustlikiem i z innymi osobami, nie zawsze byliśmy jednego zdania i nie zawsze dochodziliśmy do konsensusu ale nie przeszkoadzało to w ciekawej merytorycznej dyskusji i w poznaniu racji oponenta.  Tymczasem Ty za każdym razem, jak coś nie po Twojej linii próbujesz sprowadzić dyskusję do parteru.
Mam ci wyliczyć jakimi epitetami i wydumanymi zarzutami zdązyłes mnie już obarczyć? 
  Zwykle po takim przyjemnym poście w Twoim wykonaniu odechciewa się wszystkiego, bo okazuje się że Ty musisz mieć rację i że wszystko już było przedyskutowane w przeszłości. A może sa ludzie, którzy nie brali udziału w tych przywoływanych z innych for dyskusjach i chcą sobie pogadać tutaj? Nikt nikogo nie zmusza do wypowiedzi ale nikt nie oczekuje, że przyjdzie ktoś i batem będzie próbował uciszać nieszkodliwe dyskusje.

Przykro, że prawdopodobnie udało Ci się upupić kolejny wątek.
Mam nadzieję, że Ai nie wpisze mnie na swoja czarna listę.

P.S.
To nie na temat ale skoro pytasz...
Zdarzało mi się grać nie na 25 ale nawet na 0 czy jak wolisz procent ujemny bo nie wiem jak wyliczyć procent gdy rezygnuję z wystawiania armii core i gram samymi Auxami.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2012, 10:53:10 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #13 : Czerwiec 08, 2012, 11:20:28 »

A w temacie SWEGO wątku byłbyś łaskaw coś napisać? Bo jak nie zauważyłeś- biedny użytkowniku, obiektywny, jedyny, zawarłem parę propozycji, zapewne nędznych, do których nawet nie byłeś łaskaw się ustosunkować, chyba że nie mam pisać, nie ma sprawy wtedy.
                                                                                             Zamordysta, wredny Admin.
ps. Nie kłam, nie obarczyłem Ciebie epitetem a Twe działanie. Proponuję pierwszą książkę z brzegu, gdzie oddziela się emocje ad personam. Ku przyszłości relacji interpersonalnych. Dobranoc. Więcej nie napiszę w Twych wątkach. Obiecuję.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 09, 2012, 12:33:28 »

 Offtopic

@Zsamot
Cytuj
Ligi- nienawidzę deprecjacji tej formy rozrywki, choćby w dziwnych tendencjach do ukazania kampanii jako uboższej formy rozrywki.

O ile dobrze zrozumiałem intencje derwisza, to on właśnie chce dowartościować nieco tę formę rozgrywek.
Gdyby robił, to co usiłujesz mu zarzucić, to powiedziałby zapewne: "komputer jest debilem - idę grać z ludźmi",

Tymczasem on powiedział: "komputer jest debilem (w porównaniu z człowiekiem) - zastanówmy się  co zrobić, żeby było lepiej". Chyba wszyscy jesteśmy tu po to, żeby: "było lepiej".

Takie postawienie sprawy świadczy o tym, że właśnie zależy mu na grach kampanijnych. W końcu, w środowisku ligowym, gdzie obie strony obsługują ludzie - inteligencja komputera NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA.

@Zsamot
Cytuj
ukazania kampanii jako uboższej formy rozrywki.
Otóż najśmieszniejsze jest to, że derwiszx nigdzie tak nie napisał. Nigdzie, w tym co powyżej, nie wartościował gry kampanijnej w stosunku do gry H2H - czyli właśnie nie robił tego, co tak często robili gracze ligowi.

Więc bardzo Cię proszę - albo wykaż że jest tak jak twierdzisz, albo przyznaj się do błędu. Pisanie "zabieram zabawki
i ide na swoje podwórko" raczej nie przystoi dorosłemu człowiekowi - o czym sam miałem okazję się przekonać.

END  Offtopic

@MERITUM:

Co do przewago powietrznej - to są za krótkie bitwy, żeby ją "wywalczać". Owszem można komputer pozbawić samolotów, ale jeśli siły będą mniej więcej równe i liczne - to nastąpi to w momencie, kiedy ta przewaga już nie będzie miała znaczenia, bo siły lądowe, albo zrobię postępy - albo będzie za późno. Chyba, że od początku jedna ze stron ma przewagę. Wtedy jednak nie trzeba jej wywalczać i koło się zamyka.

Ja optuję za:

1) Bunkier radarowy z widzialnością - bez przesady - ale tak z 15 pól. Te w efilu mają 14-16. Jednak jeśli tak, to również wprowadzić należy zaawansowane ograniczenia widzenia, żeby można się chować po lasach i w miastach. Nie wiem czemu Kowdar tego nie stosuje. Da to komputerowi przewagę w polu, ale nie pozbawi gracza szans na zastawianie pułapek.

2) Uzupełnienia. Należy powoli odchodzić od ograniczania Basic Strength dla jednostek AI. To ograniczenie wywodzi się z czasów PG2 i miało niwelować nieuzasadnioną przewagę AI, który uzupełniał za darmo. Teraz AI płaci za uzupełnienia, więc można dawać mu 10/10, a brak kasy i tak nie pozwoli mu z tego skorzystać. Niemniej jedną jednostkę na turę będzie mógł odbudować. Wtedy AI gra bardziej agresywnie niż jednostkami, o których wie, że nie będzie mógł uzupełnić z racji ustawienia siły.

3) Teren. Należy się przestać bać modyfikacji map! Jeśli scenariusz ma być z AI "aggresive", wówczas należy mu trochę ułatwić sprawę dodając drogi lub przynajmniej heksy "clear". Doświadczyłem tego przy "Grossdeutschland" kiedy miałem śnieg symulowany przez "sand" (mapa Mtsensk). Zamieniłem "sand" na "clear" i komputer śmignął aż miło. 

4) Tablice ruchu - poruszałem ten temat tu: http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/ruch-jednostek-i-teren-w-gusefile/0/ Obecnie, w wieku przypadkach, transport nie daje żadnej przewagi. Przykład - transport ma mov=6, a koszt ruchu po jakimś terenie jest=2. Czyli taki transport przejedzie tylko 3 heksy, a to oznacza tyle ile piechota na butach, W tym przypadku gra w ogóle nie użyje transportu! A przecież najwolniejszy nawet transport i tak będzie szybszy od marszu. Dlatego najczęściej działa komputera zostają z tyłu. Zachęcam do analizy tych tablic bo tu jest duże pole do popisu.

5) Jednostki pomocnicze. Wszelkiej maści szpiedzy, informatorzy, cywile, partyzanci, którzy powinni pojawiać się na mapach w różnych miejscach, dzięki którym AI będzie mógł zbierać informacje. Od dawna myślę o stworzeniu jednostki "Forward observer", albo Artillery Observer", mającej dużą mobilność, zerowe współczynniki walki - za to umiejętność ucieczki ("evade"). Jedyne co mnie powstrzymuje to świadomość, że to byli pojedynczy ludzie, a jako jednostka zajmą cały heks.

To tak na początek.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2012, 12:36:21 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.112 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.018s, 1q)