Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 04:31:27 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niepożądane wsparcie.  (Przeczytany 12536 razy)
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« : Lipiec 15, 2012, 04:56:20 »

Sytuacja:
Nasza armia stoi wyczerpana u wrót ostatniego VHexa. Nasza następna tura jest ostatnia do zwycięstwa, czy BV czy co tam. Naszym artyleriom została przeważnie 1 jednostka ognia. Jeśli wszystkie walną w VHex w następnej turze, zajmiemy go....
i wtedy AI atakuje naszego recona samobójczym atakiem, bo jak wiadomo recony są dla niego złem wcielonym. Artylerie kładą wsparcie... i zostają bez amunicji. Nie zajmujemy VHexa.

Sytuacja 2:
Nasz batalion czołgów z overwatchem zapędził się za daleko i stoi na 1 linii z resztkami amunicji. Podjeżdżają jednostki AI które normalnie zignorowalibyśmy, ale nasi czołgiści w krwawym zwidzie wywalają do nich ostatnie pociski. Następnie wpada 12-punktowy czołg wroga i rozjeżdża naszych biedaków.

Nie sądzicie, że przydałby się mały przycisk, który nakazywałby naszej jednostce siedzieć cicho podczas tury AI? ciekawe czy dałoby się to zaimplementować.
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Lipiec 15, 2012, 05:11:17 »

Cytuj
Sytuacja:
Nasza armia stoi wyczerpana u wrót ostatniego VHexa. Nasza następna tura jest ostatnia do zwycięstwa, czy BV czy co tam. Naszym artyleriom została przeważnie 1 jednostka ognia. Jeśli wszystkie walną w VHex w następnej turze, zajmiemy go....
i wtedy AI atakuje naszego recona samobójczym atakiem, bo jak wiadomo recony są dla niego złem wcielonym. Artylerie kładą wsparcie... i zostają bez amunicji. Nie zajmujemy VHexa.

O ile dobrze pamiętam z PG2, aby uniknąć "wyssania" amunicji przez niepożądane wsparcie, wystarczyło w swojej kolejce zapakować działa do ciężarówek - zostawiając je oczywiście na miejscu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jutland
Kapitan (Captain)
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


Mówię po duńsku jak on po francusku.


« Odpowiedz #2 : Lipiec 15, 2012, 05:24:45 »

O, a o tym nie pomyślałem. Trochę obchodzenie problemu dookoła, ale wypróbuję.
Zapisane

Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #3 : Lipiec 15, 2012, 06:19:49 »

Zazwyczaj nie mam problemu z takim niepożądanym marnotrawieniem amunicji artylerii.
Etaty w artylerii mam tak wydzielone, że jednostki dające wsparcie nie są większością, zazwyczaj max to 4 szt, a są kampanie gdzie wystarczają mi tylko dwie szt. takiej artylerii. Dodatkowo aby ograniczyć marnotrawstwo amunicji staram się tak rozstawiać artylerię wspierającą aby jej ogień wsparcia nie krzyżował się. W mojej armii głownym zadaniem artylerii wspierającej jest  defensywa, ma za zadanie powstrzymać atak nieprzyjaciela bądź ograniczyć straty w atakowanej jednostce a do tego wystarczy pojedyncza salwa.
 Do zadań ofensywnych najlepsza jest dalekosiężna artyleria bombardująca. W jej przypadku  ma się pełną kontrolę nad zużyciem amunicji.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Lipiec 15, 2012, 06:34:59 »

To ładnie wygląda w teorii, ale w praktyce musiałbym grać z notesem i linijką. Dlatego rozumiem Jutlanda. Z reguły kupuje się co się da, a gra tak jak przeciwnik pozwala. Rzadko kiedy ma się tyle komfortu, żeby pod ostatni VHeks dojechać akurat tą a nie inną artylerią.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #5 : Sierpień 17, 2012, 08:45:42 »

Niestety- czasem trzeba "spakować" działa i tyle. Tyle że trzeba znać kampanie, bo obecnie często pojawia się wsparcie i można być niemiło zaskoczonym, gdy za mocno uwierzyliśmy w swe zwycięstwo...
Pomijam, że ja mocno inwestuję w działa ze wsparciem... Szkoda, że nie ma możliwości ustawienia, że po stłumieniu/ zniszczeniu- działa przestają strzelać. Ale trudno... To tylko gra. 
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #6 : Sierpień 17, 2012, 09:49:34 »

Szkoda, że nie ma możliwości ustawienia, że po stłumieniu/ zniszczeniu- działa przestają strzelać. Ale trudno... To tylko gra. 
Za dobrze by było, trzeba założyć że strzelają wszystkie naraz. 
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Pz_IV
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 87


« Odpowiedz #7 : Sierpień 22, 2012, 11:36:00 »

Tak jak pisze DerwiszX, odpowiedni podział etatów.

Z reguły trzymam jedną artylerię wspierającą przez całą kampanię, pod koniec nawet i z niej robiąc coś grubego. Tylko w kampaniach defensywnych trzymam ich więcej. 
Kiedy tylko mogę inwestuję w wielkokalibrowe działa o dużym zasięgu, zwłaszcza kiedy walka trwa na froncie wschodnim, bo Rosjanie, swoją artylerię mają mocną i trzeba ją czymś unieszkodliwić.

pozdr.
Ł.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.067 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)