Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: Mario Lipiec 18, 2012, 02:02:45



Tytuł: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Mario Lipiec 18, 2012, 02:02:45
Grając scenariusz "Wrota piekieł" z kampanii "Zielone Diabły" zostałem nie mile zaskoczony pojawieniem się  znikąd posiłków dla AI >:D.Pojawiły się one  w środku i za moim ugrupowaniem.
Moim zdaniem jest to błąd. Posiłki powinny pojawiać się z okolicy SH lub  w ostateczności powinno być w raporcie przed bitewnym ostrzeżenie, że w tej okolicy około 14-18 lutego 1944 r są spodziewane wzmocnienia dla wroga (oczywiście w przybliżeniu).
Jeśli gracz chce wprowadzić posiłki to musi to robić z SH.
Uzupełnienia dla gracza składające się z jednostek nie corowych też powinny być wprowadzane z SH.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 18, 2012, 02:25:10
Cytuj
Grając scenariusz "Wrota piekieł" z kampanii "Zielone Diabły" zostałem nie mile zaskoczony pojawieniem się  znikąd posiłków dla AI Evil.Pojawiły się one  w środku i za moim ugrupowaniem.

To po prostu znaczy, że grałeś za dobrze - "za szybko". Trudno jest - robiąc kampanię przewidzieć GDZIE w danym momencie znajdą się siły gracza. Najczęściej ocenia się to na podstawie własnych spostrzeżeń, które mogą się różnić.

Cytuj
Jeśli gracz chce wprowadzić posiłki to musi to robić z SH.
Uzupełnienia dla gracza składające się z jednostek nie corowych też powinny być wprowadzane z SH.

Wcale nie musi. Załóżmy, że gracz ma atakować z południa, a posiłki mają nadejść z zachodu i zamknąć okrążenie. To co, mamy na zachodzie dać SH specjalnie w tym celu? Ale wtedy gracz też się będzie mógł stamtąd rozstawić, a chodzi o to, żeby atakował z tego kierunku, z którego chce autor kampanii.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 18, 2012, 05:45:22
Nie zajmuję się tworzeniem scenariuszy, więc nie wiem jak to wyglada od strony technicznej.
Tzn. nie wiem czy da się zaprogramować posilki tak żeby nie pojawiały się na terenie opanowanym przez gracza.

Moim zdaniem, sytuacja gdy posiłki AI pojawiają się znikąd na bezpiecznych tyłach w środku zgrupowania armii gracza jest chora.  Nie trafia mi do przekonania argument, ze po części dzieje się tak z winy gracza który grał zbyt błyskotliwie i  zbyt szybko opanował dany teren.

Dochodzi również i do krańcowo innych ale z punktu widzenia Autora scenariusza chyba  również niezbyt pożądanych sytuacji.
Kilka razy grałem scenariusze (w dosyć wymagającej kampanii Grupa Armii Środek) w których zdarzało się skończyć scenariusz jeszcze zanim zdążyły się pojawić posiłki dla AI, dodam że w przytaczanych przypadkach bynajmniej nie chodziło o posiłki symboliczne.

Moim zdaniem, jeżeli silnik gry albo mapa  nie dają możliwości sensownego (logicznego z punktu widzenia rozgrywki) wprowadzania posiłków to powinno sie z posiłków zrezygnować a siłę armii AI zrekompensować w jakiś inny sposób.

Autor scenariusza powinien tak kombinować z pojawianiem się posiłków aby uniemożliwić śmieszne a może raczej patologiczne sytuacje  związane z tym procesem.

Nie wiem jaką ideą kierują się Autorzy scenariuszy. Mogę domniemywać, że w przypadku AI stance Aggresive posiłki wystawia się po to żeby było komu bronić pozostawione na tyłach VH w sytuacji kiedy cała  armia jaką dysponuje na początku scenariusza AI z racji narzuconego algorytmu ruszy na front pozostawiając praktycznie nie bronione tyły.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozwiązanie systemowe. Tzn. np. gdyby AI mógł dostawać posiłki do HQ i mógłby je wprowadzać do boju tylko z własnych SH ewentualnie z własnych SH, VH i zwykłych oflagowanych heksów. Wtedy posiłki byłyby w naturalny sposób logiczne.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 18, 2012, 07:03:34
Bez przesady, dlaczego od razu zrezygnować? Właśnie groźba ich pojawienia jest często lepszym zagrożeniem niż samo zaistnienie w boju, bo trzeba ponownie się asekurować, starać grać pod kątem mocnego zagrożenia.

I tego nie zrekompensujesz, bo te wzmocnienia wejdą od razu, a posiłki mogą być właśnie sensownym utrudnieniem.

Tylko po to są testy, by uśrednić czas i MIEJSCE ich wprowadzenia. Moim zdaniem - najlepiej z danej krawędzi, nie w centrum mapy.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 18, 2012, 08:18:28
Cytuj
Nie wiem jaką ideą kierują się Autorzy scenariuszy. Mogę domniemywać, że w przypadku AI stance Aggresive posiłki wystawia się po to żeby było komu bronić pozostawione na tyłach VH

Posiłki wystawia się dlatego, że w opisie bitwy czytam: "...22 kwietnia na front przybyła, 32 Dywizja Piechoty i weszła do walki w rejonie miasta "XXX".

No więc - skoro tak było, to wejdzie do walki w rejonie miasta XXX, a nie na końcu mapy.

Czy to tak trudno zrozumieć?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: mara Lipiec 18, 2012, 08:24:34
Nie zajmuję się tworzeniem scenariuszy, więc nie wiem jak to wyglada od strony technicznej.
Tzn. nie wiem czy da się zaprogramować posilki tak żeby nie pojawiały się na terenie opanowanym przez gracza.
Według mojej wiedzy nie da się.
Moim zdaniem, sytuacja gdy posiłki AI pojawiają się znikąd na bezpiecznych tyłach w środku zgrupowania armii gracza jest chora.  Nie trafia mi do przekonania argument, ze po części dzieje się tak z winy gracza który grał zbyt błyskotliwie i  zbyt szybko opanował dany teren.
Nie przesadzaj, w realu zdarzały się sytuacje gdy znikały całe armie, a potem pojawiały się tam gdzie nikt się tego nie spodziewał.
Dochodzi również i do krańcowo innych ale z punktu widzenia Autora scenariusza chyba  również niezbyt pożądanych sytuacji.
Kilka razy grałem scenariusze (w dosyć wymagającej kampanii Grupa Armii Środek) w których zdarzało się skończyć scenariusz jeszcze zanim zdążyły się pojawić posiłki dla AI, dodam że w przytaczanych przypadkach bynajmniej nie chodziło o posiłki symboliczne.
Takie sytuacje biorą się ze zwykłych szacunków co do możliwości rozegrania danego scenariusz no i co za tym idzie testów. Niestety poziom graczy jest różny (czasami nawet nie chodzi o poziom, a sam pomysł rozegrania danego scena) i takich sytuacji nie unikniemy.
Moim zdaniem, jeżeli silnik gry albo mapa  nie dają możliwości sensownego (logicznego z punktu widzenia rozgrywki) wprowadzania posiłków to powinno sie z posiłków zrezygnować a siłę armii AI zrekompensować w jakiś inny sposób.
Jak to sobie wyobrażasz - AI w zależności od tego czy ktoś gra lepiej czy gorzej uruchamia posiłki?
Autor scenariusza powinien tak kombinować z pojawianiem się posiłków aby uniemożliwić śmieszne a może raczej patologiczne sytuacje  związane z tym procesem.
Tak też zrobiłem co poparłem testami. W przypadku wystawiania posiłków w polu istnieje ryzyko takich sytuacji, ale moim zdaniem takie ryzyko jest do zaakceptowania.
Nie wiem jaką ideą kierują się Autorzy scenariuszy. Mogę domniemywać, że w przypadku AI stance Aggresive posiłki wystawia się po to żeby było komu bronić pozostawione na tyłach VH w sytuacji kiedy cała  armia jaką dysponuje na początku scenariusza AI z racji narzuconego algorytmu ruszy na front pozostawiając praktycznie nie bronione tyły.
W przypadku tego konkretnego scena powody były dwa tzn. pierwszy powód to poparcie w faktach - tak przybywały posiłki (i tutaj wyprzedzę zastrzeżenia niektórych osób że ważniejszy jest duch gry), drugi to sytuacja na mapie na początku scena. Sprawdźcie w suicie ile alianci mają rozstawionego wojska - jeżeli porozstawiałbym wszystkie wojska od razu na mapie to gwarantuję że gra byłaby za łatwa bo duża część wojsk AI utknęła by w różnych dziwnych miejscach tej mapy.
 
Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozwiązanie systemowe. Tzn. np. gdyby AI mógł dostawać posiłki do HQ i mógłby je wprowadzać do boju tylko z własnych SH ewentualnie z własnych SH, VH i zwykłych oflagowanych heksów. Wtedy posiłki byłyby w naturalny sposób logiczne.
Ale dlaczego się tak ograniczać, załóżmy że mam na mapie jakiś las z którego w odpowiednim momencie ma zaatakować ukryte zgrupowanie to co miałbym tam w lesie stawiać SH? To chyba nie jest jakiś wydumany przykład.
Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 18, 2012, 08:41:52
Całkowicie popieram wszystkie odpowiedzi  Mary.

A jeżeli ktoś ma rzeczywiście problem z posiłkami wyskakującymi za bardzo w środku gry, to trzeba zrobić screena., albo save'a i odesłać go autorowi kampanii z prośbą o rozpatrzenie korekty.

Aha i jeszcze jedno a propos tego:

Cytuj
Nie wiem jaką ideą kierują się Autorzy scenariuszy...

Autorzy scenariuszy kierują się także tym, żeby komputer nie wprowadził całej armii od razu do walki, bo wtedy bitwa skończy się po czterech kolejkach i dalej zostanie tylko pusta mapa.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 18, 2012, 09:23:29
Mara:   :good
No i to chyba definitywnie określa, że nie ma lepszego niż obecnie stosowany sposób wprowadzania nowych oddziałów. Poza tym warto pamiętać, że wystarczy zabrać paliwo czy auminicję, by nowe oddziały od razu nie hasały. Proste i skuteczne.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 18, 2012, 09:54:15
Oczywiście, tylko nic nerwowo, spokojnie - a nie od razu: "po co w ogóle posiłki?"

Jak jest problem, to PRZEDE WSZYSTKIM zgłasza się do autora kampanii i zawsze można coś uzgodnić, albo poprawić.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 18, 2012, 10:05:08
Cytuj
Posiłki wystawia się dlatego, że w opisie bitwy czytam: "...22 kwietnia na front przybyła, 32 Dywizja Piechoty i weszła do walki w rejonie miasta "XXX".

Wierność historyczna tak, ale czy zawsze za wszelką cenę?

Jeżeli na początku bitwy siły obu stron były ustawione zgodnie z realiami historycznymi to czy to oznacza, że scenariusz musi do końca bitwy byc na siłę zgodny z historią?.  Bardzo rzadko tak się zdarza. W większości przypadków ze wzgledu na różne słabości AI nie da się nawet w przybliżeniu zagwarantować zgodności z historią.   Jeżeli 22 kwietna gracz już dawno opanował miejsca w których miały pojawić się posiłki to te posiłki w tych miejscach nie maja nic wspólnego z realizmem historycznym. Ich pojawienie się z nicości na dalekich tyłach czyni sytuacje karykaturalną. 

Posiłki mogą wejść do walki w zaprogramowanym czasie i miejscu ale tylko wtedy jeżeli jest to logiczne z punktu widzenia rozgrywanej bitwy. Jeżeli bitwa w tej fazie odbiega zbyt drastycznie od  tej znanej z historii to posiłki nie powinny sie pojawiać gdyż czynią karykaturę z tej bitwy.


"...22 kwietnia na front przybyła, 32 Dywizja Piechoty i weszła do walki w rejonie miasta "XXX""
A w naszym scenariuszu gracz odniósł zwycięstwo już 21 kwietnia, czyli posiłki nie zdążyły wejść do walki co jest logiczne.
Równie logiczne byłoby gdyby posiłki nie mogły wejśc do walki z powodu opanowania danego terenu przez armię gracza.

Cytuj
Nie przesadzaj, w realu zdarzały się sytuacje gdy znikały całe armie, a potem pojawiały się tam gdzie nikt się tego nie spodziewał.

Tak to prawda, ale zawsze było logiczne wytłumaczenie w jaki sposób, jaka drogą mogły się te posiłki w dane miejsce dostać.   Cudów nie było. Dywizja czołgów nie mogła się teleportować na tyły wroga znikąd. Zawsze musiały być jakieś niestrzeżone drogi (nie objęte obserwacją heksy czy luki w linii frontu aby taka dywizja czołgów mogła się nimi przedrzeć.
Dlatego nie zdziwiłoby mnie gdyby taka dywizja wyjechała z jakiegoś pozostawionego na tyłach oflagowanego heksa AI.


Cytuj
Cytat: derwiszx  Dzisiaj o 05:45:22
Cytuj
Moim zdaniem, jeżeli silnik gry albo mapa  nie dają możliwości sensownego (logicznego z punktu widzenia rozgrywki) wprowadzania posiłków to powinno sie z posiłków zrezygnować a siłę armii AI zrekompensować w jakiś inny sposób.
Jak to sobie wyobrażasz - AI w zależności od tego czy ktoś gra lepiej czy gorzej uruchamia posiłki?

Odpowiedź tkwi w pytaniu. Przecież dokładnie tak się dzieje gdy gracz skończy grę zanim zdążą pojawić się posiłki.
Uzyłem określenia jakiś inny sposób ale nie napisałem w jaki gdyż zgadzam się z Gustlikiem gdy pisze:

Cytuj
Autorzy scenariuszy kierują się także tym, żeby komputer nie wprowadził całej armii od razu do walki, bo wtedy bitwa skończy się po czterech kolejkach i dalej zostanie tylko pusta mapa.

sam o tej przesłance zresztą wcześniej pisałem.

Cytuj
W przypadku wystawiania posiłków w polu istnieje ryzyko takich sytuacji, ale moim zdaniem takie ryzyko jest do zaakceptowania.

Rzeczywiście nie jest to jakiś mega problem, ale nie zmienia to oceny takiego zdarzenia - nadal pozostaje ono karykaturą rzeczywistości i w skrajnym przypadku jest karą nawet skutkującą przypadkową porażką  dla gracza którego gra była na tyle błyskotliwa, że autor scenariusza nie był w stanie tego przewidzieć :D
Można by rzec, że scenariusz generujący tego typu sytuacje zmusza graczy do sztampowego i nieśpiesznego rozgrywania
scenariuszy gdyż muszą oni poczekać ze zdobywaniem jakiegoś rejonu  aż do chwili gdy pojawi się tam historyczna odsiecz :P


Cytuj
załóżmy że mam na mapie jakiś las z którego w odpowiednim momencie ma zaatakować ukryte zgrupowanie to co miałbym tam w lesie stawiać SH? To chyba nie jest jakiś wydumany przykład.

I tak i nie.  Jeżeli w tym lesie roi się od mojego wojska i wszystkie heksy tego lasu są widzialne przez moje wojsko to niby z jakiej racji maja się tam nagle pojawić wrogie wojska w skrajnym przypadku symboliczny czołg w otoczeniu 6 jednostek mojej artylerii?  Pół biedy by było gdyby te wrogie jednostki pojawiły się w odległości jednego ruchu (czyli musiałyby zużyć jedną kolejkę na dobranie się do moich jednostek) ale z doświadczenia wiadomo ze bardzo często pojawiają się na heksach sąsiadujących z naszymi tyłowymi jednostkami. 
Oczywiście, ze nie przeszkadza mi, gdy taka odsiecz pojawia się na linii frontu na terenie niczyim lub kontrolowanym przez wroga. Wtedy to jest akceptowalne i logiczne.

Również pozdrawiam :)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 18, 2012, 10:07:12
Mara:   :good
No i to chyba definitywnie określa, że nie ma lepszego niż obecnie stosowany sposób wprowadzania nowych oddziałów. Poza tym warto pamiętać, że wystarczy zabrać paliwo czy auminicję, by nowe oddziały od razu nie hasały. Proste i skuteczne.

 To też  jest jakieś wyjście z sytuacji.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 18, 2012, 10:21:38
Grając scenariusz "Wrota piekieł" z kampanii "Zielone Diabły" zostałem nie mile zaskoczony pojawieniem się  znikąd posiłków dla AI >:D.Pojawiły się one  w środku i za moim ugrupowaniem.
W tym scenariuszu gracz ma się bronić! Polecam dokładne przeczytanie otrzymanego zadania.

Otrzymuje więc słuszną karę za próbę zbyt śmiałego kontrataku.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: mara Lipiec 18, 2012, 10:23:33
W tym konkretnym scenie mamy do czynienia z tzw. pierwszą bitwą o Cassino. To że wojska aliantów stopniowo wchodziły do walki wynika z dość prostej przyczyny - fizycznie nie było możliwości rozwinąć większej ilości wojska na pozycjach do ataku, jeżeli spojrzysz na mapę w suicie to zauważysz jaka to masa wojska. Teraz proponuję eksperyment - przenieś posiłki AI na skrajne pola mapy i sprawdź jak się AI rozwinie do ataku. Ta koncepcja z jakimiś SH na tyłach w tym wypadku kompletnie nie ma sensu.

PS A może uważasz że lepiej żeby posiłków nie było wcale?

Widzę że błędem były zbyt duże siły aux w tym scenie, bo faktycznie jest on defensywny, ale potraktowałem go jak element większej całości i kierując się zasadą różnicowania poziomu trudności scenariuszy - zrobiłem go trochę łatwiejszym.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 18, 2012, 10:32:55
W tym konkretnym scenie mamy do czynienia z tzw. pierwszą bitwą o Cassino. To że wojska aliantów stopniowo wchodziły do walki wynika z dość prostej przyczyny - fizycznie nie było możliwości rozwinąć większej ilości wojska na pozycjach do ataku, jeżeli spojrzysz na mapę w suicie to zauważysz jaka to masa wojska. Teraz proponuję eksperyment - przenieś posiłki AI na skrajne pola mapy i sprawdź jak się AI rozwinie do ataku. Ta koncepcja z jakimiś SH na tyłach w tym wypadku kompletnie nie ma sensu.

PS A może uważasz że lepiej żeby posiłków nie było wcale?

Widzę że błędem były zbyt duże siły aux w tym scenie, bo faktycznie jest on defensywny, ale potraktowałem go jak element większej całości i kierując się zasadą różnicowania poziomu trudności scenariuszy - zrobiłem go trochę łatwiejszym.

Jeszcze nie zdążyłem zagrać tej kampanii więc nie znam realiów tego scenariusza.
Ale być może skutecznie można by zapobiec takim sytuacjom poprzez odpowiednie umocnienie pozycji wyjściowych (czyli miejsc w których pojawiają się posiłki dla AI tak aby gracz nie był w stanie tych pozycji zdobyć.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Mario Lipiec 18, 2012, 10:40:20
Grając scenariusz "Wrota piekieł" z kampanii "Zielone Diabły" zostałem nie mile zaskoczony pojawieniem się  znikąd posiłków dla AI >:D.Pojawiły się one  w środku i za moim ugrupowaniem.
W tym scenariuszu gracz ma się bronić! Polecam dokładne przeczytanie otrzymanego zadania.

Otrzymuje więc słuszną karę za próbę zbyt śmiałego kontrataku.
Ok, czytałem, że mam się bronić ale po obronie można chyba przejść do ataku (maksyma mówi " że najlepszą obroną jest atak"-  no jak widać nie zawsze)
Po drugie do Brylanta trzeba mieć i utrzymać 7 VH a gracz ma 5 czyli powinienem atakować :) jeśli go chcę. ;)
(dziwną sprawą jest że nagle na środku rzeki pojawia się gotowe do strzału działo pelot i masakruje mi samolot- powinno mieć możliwość strzału dopiero w następnej kolejce- np. być w transporcie)
Ja osobiści nie mam nic przeciwko posiłkom dla wroga ale uważam, że powinny pojawiać się one  albo w logicznych miejscach lub żeby było jakieś "wywiadowcze" ostrzeżeni (przybliżony czas i miejsce).
Na szczęście miałem save, cofnąłem się i przygotowałem na niespodziankę.
A kampania jest super- inna niż zwykłe pancerne (które mogą się znudzić po jakimś czasie) Mara zadbał i o szczegóły i o urozmaicenie ( bitwy krótkie, dłuższe, różny teren, walki powietrzne, morskie, desanty itp.) ;D


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 18, 2012, 10:44:58
Mara:   :good
No i to chyba definitywnie określa, że nie ma lepszego niż obecnie stosowany sposób wprowadzania nowych oddziałów. Poza tym warto pamiętać, że wystarczy zabrać paliwo czy auminicję, by nowe oddziały od razu nie hasały. Proste i skuteczne.

 To też  jest jakieś wyjście z sytuacji.
Wystarczy, żeby opcja "Posiłki przybywają, gdy gracz jest aktywny ..." nie była włączona.

W tym konkretnym scenie mamy do czynienia z tzw. pierwszą bitwą o Cassino. To że wojska aliantów stopniowo wchodziły do walki wynika z dość prostej przyczyny - fizycznie nie było możliwości rozwinąć większej ilości wojska na pozycjach do ataku, jeżeli spojrzysz na mapę w suicie to zauważysz jaka to masa wojska. Teraz proponuję eksperyment - przenieś posiłki AI na skrajne pola mapy i sprawdź jak się AI rozwinie do ataku. Ta koncepcja z jakimiś SH na tyłach w tym wypadku kompletnie nie ma sensu.
Następnym razem trzeba będzie poustawiać po kilka jednostek na jednym heksie.

Widzę że błędem były zbyt duże siły aux w tym scenie, bo faktycznie jest on defensywny, ale potraktowałem go jak element większej całości i kierując się zasadą różnicowania poziomu trudności scenariuszy - zrobiłem go trochę łatwiejszym.
Wojska core są ograniczone frontem z małą ilością jednostek.
Konsekwencją tego, jest dość dużo wojsk aux i to w całej kampanii.

EDIT
Po drugie do Brylanta trzeba mieć i utrzymać 7 VH a gracz ma 5 czyli powinienem atakować :) jeśli go chcę. ;)
W tej kampanii zwycięstwo BV niczym się nie różni, od V i TV. Nie ma za zwycięstwa żadnych premii, ani szans na prototypy.

W związku z tym, jak chcesz BV, to musisz się pogodzić z większymi stratami.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 18, 2012, 11:04:39
Cytuj
Na szczęście miałem save, cofnąłem się i przygotowałem na niespodziankę.

To też jest jakieś rozwiązanie :D. Jeżeli masz odczucie że gra pogrywa z toba nie fair to z czystym sumieniem możesz odwzajemnic się jej pięknym za nadobne. :P

Cytuj
A kampania jest super- inna niż zwykłe pancerne (które mogą się znudzić po jakimś czasie) Mara zadbał i o szczegóły i o urozmaicenie ( bitwy krótkie, dłuższe, różny teren, walki powietrzne, morskie, desanty itp.)

Widocznie Mara ma dobrą rekę do dobrych i nietuzinkowych kampanii. Najpierw Hitlerjugend teraz ta.

Cytuj
W tej kampanii zwycięstwo BV niczym się nie różni, od V i TV. Nie ma za zwycięstwa żadnych premii, ani szans na prototypy.
W związku z tym, jak chcesz BV, to musisz się pogodzić z większymi stratami.

Widocznie nie doceniasz ambicji i możliwości niektórych generałów. BV kosztem większych strat tak, ale niech te straty wynikają ze świadomych decyzji generała a nie z kuriozalnych i nieprzewidywalnych sytuacji takich jak pojawienie się "znikąd" wrogich jednostek.

Cytuj
Następnym razem trzeba będzie poustawiać po kilka jednostek na jednym heksie.

Moim zdaniem super pomysł. Wypełniłby w 100 proc. postulat zawarty w poprzednim akapicie.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 20, 2012, 08:20:53
Widocznie nie doceniasz ambicji i możliwości niektórych generałów. BV kosztem większych strat tak,

Uważam, że w tej kampanii priorytetem powinna być ochrona corowych jednostek. Nawet kosztem ambitnych zwycięstw.

Nowy pomysł do przetestowania.
(http://c.wrzuta.pl/wi5916/dc9b2ab90020a10e5008f7a2/plan)
Gracz naciera na ogólnym kierunku południowym. Jako jedno z zadań ma zdobycie miasta A.
Komputer będzie miał w tym mieście jednostki Reinforces około 6 tury.

Może lepiej dać te jednostki Deployed w rejonie B? Byłyby jako Gracz 3, ustawione agresywnie i z jedynym zadaniem zajęcia miasta A.
Oznaczałoby to parcie tych jednostek do miasta A bez zagrożenia, że ich gracz nie zauważy.

Co Wy na to?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 20, 2012, 11:21:13
Dla mnie świetnie to brzmi. ;) Jeżeli to "zagra" to warto to wykorzystać  innych scenach.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Mario Lipiec 20, 2012, 12:04:43
Moim zdaniem to dobry pomysł.
A wracając jeszcze do scenariusza" Wrota piekieł" tam też był w pobliżu  moich linii DH z którego mogły nadciągnąć posiłki dla AI :).



Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 20, 2012, 12:56:05
Ale to był DH czy SH?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Mario Lipiec 20, 2012, 01:09:06
Był na zielono czyli chyba jednak SH.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 20, 2012, 02:22:43
Zaznaczę że nie znam Siuta dobrze ale wydaje mi się Czata że twój pomysł raczej nie zda egzaminu
Jeśli w rejonie B ustawisz gracza 3 który będzie jako support country dla Francuzów to raczej on nie będzie atakował VH A które będzie już należało do Francuzów tylko pójdzie na VH Niemieckie.
W tym konkretnym przykładzie VH A jest  akurat po drodze więc to powinno zadziałać ale jeśli było by bliższe V H Niemieckie na powiedzmy zachodzie to gracz 3 pewnie by tam atakował.
To jest moja hipoteza

Jeszcze słowo odnośnie posiłków AI na tyłach. Niestety mnie się zdarza to często, teraz gram kampanię Gustlika 1920 i już w dwóch scenach wyskoczyły mi na tyłach jednostki. Szczęśliwie tylko pojedyncze piechoty ale i tak zawsze atakują artylerię.
Zdaję sobie sprawę że nie da się przewidzieć wszystkiego robiąc kampanie ale moim zdaniem lepiej żeby posiłki pojawiły się wcześniej (najwyżej będą się błąkać po mapie) niż później (irytować graczy).
Zaznaczam że nie mam nic do posiłków pojawiających się przy krawędzi mapy lub jeśli jest to w jakiś sposób opisane w briefingu (partyzanci itp.)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 20, 2012, 07:27:03
Być może masz rację. Ale nie jesteś tego pewien.
Dlatego, warto to wypróbować.

Gracze 2 i 3:
1. Mogą być z tego samego kraju lub z różnych krajów.
2. Mogą mieć różne Al Stance (jeden - ofensywny, drugi - defensywny).
3. Nie muszą mieć tych samych VHeksów i SHeksów.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Lipiec 20, 2012, 07:34:28
[
Gracz naciera na ogólnym kierunku południowym. Jako jedno z zadań ma zdobycie miasta A.
Komputer będzie miał w tym mieście jednostki Reinforces około 6 tury.

Może lepiej dać te jednostki Deployed w rejonie B? Byłyby jako Gracz 3, ustawione agresywnie i z jedynym zadaniem zajęcia miasta A.
Oznaczałoby to parcie tych jednostek do miasta A bez zagrożenia, że ich gracz nie zauważy.

Co Wy na to?

Idea dobra, tak samo jak niektórzy przedmówcy nie znam się na możliwościach silnika gry.
-Nurtuje mnie pytanie co się stanie gdy gracz 3 osiągnie już swój jedyny cel czyli zajmie miasto A ? Czy nie będzie to dla niego równoznaczne ze zwycięstwem?  Czy nie przestanie wtedy grać?
- I jeszcze druga sprawa, czy taki cel dla gracza nr 3 oznacza, ze będzie on atakował miasto A bez wzgledu na to czy miasto będzie  w rekach człowieka (gracz nr 1) czy też AI (gracz nr 2)?
Pomysł Czaty na tyle ciekawy, że być może warto z nim poeksperymentować..

P.S.
Ciekawy jestem co o pomyśle sądzą Gustlik i Kowdar.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 20, 2012, 08:29:18
Dopóki tego nie sprawdzimy, to nie będziemy wiedzieć.

Ale mi się wydaje, że grę wygrywa (i kończy) strona (Axis lub Allied), a nie gracz.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: majerek Lipiec 20, 2012, 11:44:42
Być może masz rację. Ale nie jesteś tego pewien.
Dlatego, warto to wypróbować.
Jak najbardziej się zgadzam :yes , wyraziłem tylko wątpliwości.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 06, 2016, 05:32:03
Przepraszam za odkopanie tematu,  ale też ostatnio denerwowałem się na ten problem )

Posiłki wystawia się dlatego, że w opisie bitwy czytam: "...22 kwietnia na front przybyła, 32 Dywizja Piechoty i weszła do walki w rejonie miasta "XXX".

No więc - skoro tak było, to wejdzie do walki w rejonie miasta XXX, a nie na końcu mapy.

Czy to tak trudno zrozumieć?

No więc chciałem spytać, czy jest to wykonalne, żeby tak ustawić te posiłki, żeby powiedzmy pojawiły się w SHeksie albo na końcu mapy 20 kwietnia i DOJECHAŁY do tego miasta 22 kwietnia w grze? Chodzi o to, żeby one sobie zgodnie z prawdą historyczną 22 kwietnia pojawiły się w tym mieście, ale nie z kosmosu, tylko na ciężarówkach czy innych podwodach :) Da się tak? Albo przynajmniej ustawić taką opcję, że nie mogą od razu strzelać, a najwyżej się ruszyć?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 06, 2016, 09:35:28
Nooo, temat jest sprzed 4 lat, od tamtego czasu sporo się w grze zmieniło...

Cytuj
Chodzi o to, żeby one sobie zgodnie z prawdą historyczną 22 kwietnia pojawiły się w tym mieście,

Można spróbować.

Jednak problem polega bardziej na różnych sposobach rozgrywania kampanii przez różnych ludzi.

Przecież nie ustawiam posiłków specjalnie tak, żeby wypadały w środku moich jednostek.

Jeśli gdzieś daję posiłki, to tam gdzie jest mi jeszcze do nich daleko. Ale potem gra ktoś inny i okazuje się, że jechał
dużo szybciej, no i są pretensje o "teleportację". A ja po prostu, w czasie prób, byłem o hektar od tego miejsca!



Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 06, 2016, 11:56:17
Można spróbować.

Jednak problem polega bardziej na różnych sposobach rozgrywania kampanii przez różnych ludzi.

Przecież nie ustawiam posiłków specjalnie tak, żeby wypadały w środku moich jednostek.

Jeśli gdzieś daję posiłki, to tam gdzie jest mi jeszcze do nich daleko. Ale potem gra ktoś inny i okazuje się, że jechał
dużo szybciej, no i są pretensje o "teleportację". A ja po prostu, w czasie prób, byłem o hektar od tego miejsca!

Jasne. To jak natknę się na taką sytuację, to napiszę. Ostatnio coś mi się pojawiało - na pewno napisałem w opisie którejś kampanii, więc sprawdzę i dam znać. Jedna taka sytuacja była w kampanii 1920. Super by było, gdybyś w wolnej chwili coś tam popróbował :)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Kwiecień 07, 2016, 07:43:08
Ostatnio coś o tym Kowdar wspominał, jaką opcję trzeba ustawić, by od razu po pojawieniu nie ruszyły ochoczo wszędzie...
Ja notorycznie mam z tym problem, że nagle, pośród moich jednostek, lądują inne. Pal licho jak piechota, ale jak 2-3 jednostki pancerne, to już nie jest zabawne.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 07, 2016, 01:04:12
Ostatnio coś o tym Kowdar wspominał, jaką opcję trzeba ustawić, by od razu po pojawieniu nie ruszyły ochoczo wszędzie...
Ja notorycznie mam z tym problem, że nagle, pośród moich jednostek, lądują inne. Pal licho jak piechota, ale jak 2-3 jednostki pancerne, to już nie jest zabawne.
Sposoby są rożne, można wystawiać w SH, można posiłkom włączyć 'hold' na kilka tur.... 
Najskuteczniejszy jest chyba zwykły komunikat, turę wcześniej uprzedzający o przybywających posiłkach...

Niestety na samo pojawianie się posiłków w środku armii gracza niewiele można poradzić, tempo gry jest rożne i autor nie jest w stanie przewidzieć gdzie w danym momencie znajdą jednostki gracza...


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 07, 2016, 04:22:11
Pamiętam kiedyś, przy testach pewnej kampanii ktoś mi zarzucił, że posiłki stanęły mu na środku drogi. Żeby więc nie drażnić - ustawiłem ja na skraju mapy, z boku głównego kierunku i do tego jeszcze w lesie, do którego nikt nie miał powodu łazić.

I co?

I oczywiście znaleźli się tacy  którym droga wypadła podobno dokładnie przez ten las.....


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Mario Kwiecień 07, 2016, 05:11:56
Bo ;).... każdy chodzi własnymi ścieżkami
i rożne drogi prowadzą do.... :D


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 07, 2016, 08:10:35
Pamiętam kiedyś, przy testach pewnej kampanii ktoś mi zarzucił, że posiłki stanęły mu na środku drogi. Żeby więc nie drażnić - ustawiłem ja na skraju mapy, z boku głównego kierunku i do tego jeszcze w lesie, do którego nikt nie miał powodu łazić.

I co?

I oczywiście znaleźli się tacy  którym droga wypadła podobno dokładnie przez ten las.....

Nie no, to już czepianie się :) Jeżeli posiłki wchodzą w SHeksie, albo na skraju mapy, to wszystko jest w porządku.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 07, 2016, 08:20:32
Widzisz, sprawa jest skomplikowana. Bo najpierw rozpoznajesz teren (nawet przy krawędzi) potem przemierzasz go czyszcząc z wroga (bo tamtędy zaplanowałeś atak (co autorowi nawet nie przyszło do głowy)  a później na tyłach pojawiają się posiłki. Co prawda przy krawędzi, ale co z tego skoro Twoje wojska są też przy krawędzi. I następuje masakra Twojej artylerii itp.

Grałem taki scenariusz Nu, pagadi! w kampanii G07 Wstawaj Strana Agromnaja. Pewnie miało mnie nie być przy krawędzi a posiłki miały uderzyć na moje skrzydło. Wyszło inaczej. Posiłki wylądowały na moich tyłach, skasowały całą artylerię i dokładnie w turze pojawienia się posiłków przegrałem bitwę.

W innej kampanii było nieco inaczej. Tak pognałem własne jednostki, że wygrałem... zanim pojawiły się posiłki.

Moim zdaniem posiłki powinny pojawiać się koło SH ale tylko wtedy, kiedy jest on pod kontrolą npla. To daje szansę graczowi na rajd i zdobycie takowego SH i zablokowanie posiłków. Coś na wzór zajęcia strategicznego punktu i zablokowanie wsparcia. Tyle, że na razie to niemożliwe.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 07, 2016, 09:04:04
Nie no, to już czepianie się :) Jeżeli posiłki wchodzą w SHeksie, albo na skraju mapy, to wszystko jest w porządku.
SHex tez czasem musisz zająć, nierzadko sporymi siłami... Skraj mapy często jest wykorzystywany do przeróżnych manewrów... Jeśli posiłki przybywają w momencie gdy walczysz na danym obszarze, to masz problem... Nie ma takiego miejsca na mapie które gwarantuje bezpieczne przybycie posiłków...

Dla mnie jedynym pewnym rozwiązaniem jest prosty komunikat, informujący turę wcześniej o miejscu przybycia posiłków... Znika element zaskoczenia, jest czas na manewr...
Takie rozwiążanie jest standardem u Golothina (efil LXF) i świetnie się sprawdza...

Moim zdaniem posiłki powinny pojawiać się koło SH ale tylko wtedy, kiedy jest on pod kontrolą npla. To daje szansę graczowi na rajd i zdobycie takowego SH i zablokowanie posiłków. Coś na wzór zajęcia strategicznego punktu i zablokowanie wsparcia. Tyle, że na razie to niemożliwe.
Też o tym myślałem, ale po namyśle to mało praktyczne...
Do utrzymania/zajęcia  SH wystarczy pojedyncza jednostka... Czyli nadal dochodziłoby do sytuacji gdy pojedynczy odział broniący SH, nawet w pełni otoczonego,  zapewniałby możliwość wystawienia posiłków w środku armii gracza...
W drugą stronę podobnie, pojedynczy oddział gracza (zwiadowca lub spadochroniarze) mógłby zablokować marsz całej armii przeciwnika.... To może miałoby sens w przypadku portu czy lotniska, ale niekoniecznie gdy chodzi o SH położony na zwykłej drodze dojazdowej....

BTW. Podejrzewam ze takie posiłki można zrealizować wystawiając jednostki w HQ ('Not deployed') i ustawiając 'Hold position') na określoną ilość tur...


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 07, 2016, 09:10:00
Cytuj
BTW. Podejrzewam ze takie posiłki można zrealizować wystawiając jednostki w HQ ('Not deployed') i ustawiając 'Hold position') na określoną ilość tur...

Można i to działa. Tyle, że można się nad nimi znęcać do woli a one się nie ruszą.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 07, 2016, 09:23:12
Można i to działa. Tyle, że można się nad nimi znęcać do woli a one się nie ruszą.
To znaczy AI ich nie wystawia? Czy wystawia i stoją w miejscu?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 07, 2016, 09:28:38
Wystawia i stoją w miejscu.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 07, 2016, 10:22:23
Widzisz, sprawa jest skomplikowana. Bo najpierw rozpoznajesz teren (nawet przy krawędzi) potem przemierzasz go czyszcząc z wroga (bo tamtędy zaplanowałeś atak (co autorowi nawet nie przyszło do głowy)  a później na tyłach pojawiają się posiłki. Co prawda przy krawędzi, ale co z tego skoro Twoje wojska są też przy krawędzi. I następuje masakra Twojej artylerii itp.

No niby tak, ale gdyby przykładowo dać w opisie kampanii, że mogą pojawiać się posiłki wroga w jego SHeksie lub na skraju mapy, to gracz wiedziałby, czego się spodziewać. No i z realistycznego punktu widzenia, takie posiłki byłyby wtedy sensowne, w przeciwieństwie do teleportacji w środku mapy. Jak pisał wyżej Waldzios, trzeba by po prostu w jakiś sposób poinformować gracza, że posiłki pojawią się czy mogą się pojawić na skraju mapy. Teraz najczęściej ani nie ma informacji, że w ogóle mogą być jakieś posiłki, a na dodatek mogą się pojawić w środku mapy. Więc podwójne zaskoczenie :)

PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Jaro Kwiecień 07, 2016, 11:35:28
Cytuj
PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?

Cytujesz jeden post a tekst z drugiego kopiujesz i umieszczasz ręcznie w  znacznikach cytatu. (ikona umieść cytat - żółta kartka)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 12, 2016, 09:43:40
Cytuj
PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?

Cytujesz jeden post a tekst z drugiego kopiujesz i umieszczasz ręcznie w  znacznikach cytatu. (ikona umieść cytat - żółta kartka)

Dzięki :)

A w temacie: Właśnie wczoraj rozgrywałem sobie Blitzkrieg by Gustlik i w 5 turze, kiedy już byłem za rzeką w jednym VHeksie, a dwiema jednostkami oblegałem drugi, a moje wojska forsowały  rzekę albo stały tuż przed nią w kolejce, znikąd pojawiły się ruskie czołgi z saperami dokładnie między moimi wojskami i zrobiły niezłe spustoszenie, bo nie dość, że spadły z nieba, to od razu postawiły most pontonowy i zaczęły strzelać do mojej artylerii na samochodach. Tutaj, jeżeli to możliwe i jest chęć ze strony autora, sugerowałbym, żeby się pojawiły 2 tury wcześniej jak Bóg przykazał w SHeksie leżącym nieopodal i żeby sobie jechały z kontratakiem, to byłoby prawilnie :)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 12, 2016, 12:55:57
Dobrze byłoby takie zagadnienia ilustrować stosownym zrzutem ekranu z jakimiś "strzałkami"....


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 12, 2016, 02:06:11
Dobrze byłoby takie zagadnienia ilustrować stosownym zrzutem ekranu z jakimiś "strzałkami"....

Ha, udało mi się wrócić do autosave campaign i zrobiłem screena.

W czerwonym kółku pojawiły się posiłki. Ja bym sugerował wstawić je 2 tury wcześniej w SH zaznaczonym zielonym kółku.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 12, 2016, 05:32:04
OK - rozumiem...


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Kwiecień 12, 2016, 05:47:47
Miałem zbliżoną sytuacje w tym scenariuszu:
(http://opengeneral.pl/waldzios/G05_gb14_t06.jpg)
Szczerze mówiąc to potraktowałem to bardziej jako urozmaicenie niż problem... Dzięki temu przeprawa wydała się ciekawsza.
Ale rozumiem ze to może stanowić problem...


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 12, 2016, 07:21:22
Na szczęście, nie straciłem żadnej jednostki, więc nie było tak źle, ale samo pojawienie się wrogich posiłków pomiędzy moimi wojskami, gdzie fizycznie nie było takiej możliwości, mi nie gra :) A jeżeli dałoby się to łatwo zmienić, jak proponuję, to byłoby bardziej realistycznie.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 12, 2016, 07:29:48
To się da zmienić w sekundę, tylko ja już się kiedyś zarzekałem, że jesli chodzi o zmiany w Blitzu - to ta obecna wersja jest ostateczna. No więc jeśli faktycznie miałbym dłubać jeszcze przy niej - mimo wszystko - to trzeba zebrać do kupy więcej pomysłów i postulatów, niż złe posiłki w jednym scenariuszu.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 12, 2016, 08:56:50
Aha, no to jak jeszcze coś znajdę, to dam znać :)


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: Ponury Kwiecień 15, 2016, 01:23:13
No i znalazłem. Scenariusz Spring Offensive. W trzeciej turze pojawiają się posiłki wroga z kosmosu. Posłałem recona w pobliże rzeki, żeby pilnował, czy nie odbywa się forsowanie rzeki przez wroga. Ale posiłki nie przekraczały rzeki, tylko pojawiły się nagle już za rzeką obok recona i oczywiście został zniszczony. Turę później na południu też pojawiają się posiłki koło SHeksa i normalnie mostem pontonowym przekraczają rzekę. Może dałoby się te posiłki z północy też dać turę wcześniej za rzeką, żeby sobie przechodziły na moście pontonowym? Zaznaczyłem kółkiem miejsce ich pojawienia się.


Tytuł: Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Wiadomość wysłana przez: besiu Lipiec 26, 2016, 02:14:37
Miałem zbliżoną sytuacje w tym scenariuszu:
(http://opengeneral.pl/waldzios/G05_gb14_t06.jpg)
Szczerze mówiąc to potraktowałem to bardziej jako urozmaicenie niż problem... Dzięki temu przeprawa wydała się ciekawsza.
Ale rozumiem ze to może stanowić problem...
:D Dla mnie to nie było "urozmaicenie" - bo w tym momencie. Miasto miałem już całe opanowane, na linii samolotów - miałem czołgi, a za nimi artylerię. Także spakowaną, przez rzekę. i nagle, poza drogą, pojawia się z 8-10 czołgów. Bardzo to było historyczne!  :P
i to nie było "urozmaicenie", gdy nagle straciłem z 5 artylerii :)