Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:46:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI  (Przeczytany 53804 razy)
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #15 : Lipiec 18, 2012, 10:44:58 »

Mara:   Good Post
No i to chyba definitywnie określa, że nie ma lepszego niż obecnie stosowany sposób wprowadzania nowych oddziałów. Poza tym warto pamiętać, że wystarczy zabrać paliwo czy auminicję, by nowe oddziały od razu nie hasały. Proste i skuteczne.

 To też  jest jakieś wyjście z sytuacji.
Wystarczy, żeby opcja "Posiłki przybywają, gdy gracz jest aktywny ..." nie była włączona.

W tym konkretnym scenie mamy do czynienia z tzw. pierwszą bitwą o Cassino. To że wojska aliantów stopniowo wchodziły do walki wynika z dość prostej przyczyny - fizycznie nie było możliwości rozwinąć większej ilości wojska na pozycjach do ataku, jeżeli spojrzysz na mapę w suicie to zauważysz jaka to masa wojska. Teraz proponuję eksperyment - przenieś posiłki AI na skrajne pola mapy i sprawdź jak się AI rozwinie do ataku. Ta koncepcja z jakimiś SH na tyłach w tym wypadku kompletnie nie ma sensu.
Następnym razem trzeba będzie poustawiać po kilka jednostek na jednym heksie.

Widzę że błędem były zbyt duże siły aux w tym scenie, bo faktycznie jest on defensywny, ale potraktowałem go jak element większej całości i kierując się zasadą różnicowania poziomu trudności scenariuszy - zrobiłem go trochę łatwiejszym.
Wojska core są ograniczone frontem z małą ilością jednostek.
Konsekwencją tego, jest dość dużo wojsk aux i to w całej kampanii.

EDIT
Po drugie do Brylanta trzeba mieć i utrzymać 7 VH a gracz ma 5 czyli powinienem atakować Smiley jeśli go chcę. Wink
W tej kampanii zwycięstwo BV niczym się nie różni, od V i TV. Nie ma za zwycięstwa żadnych premii, ani szans na prototypy.

W związku z tym, jak chcesz BV, to musisz się pogodzić z większymi stratami.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 10:48:08 wysłane przez czata » Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #16 : Lipiec 18, 2012, 11:04:39 »

Cytuj
Na szczęście miałem save, cofnąłem się i przygotowałem na niespodziankę.

To też jest jakieś rozwiązanie Cheesy. Jeżeli masz odczucie że gra pogrywa z toba nie fair to z czystym sumieniem możesz odwzajemnic się jej pięknym za nadobne. Tongue

Cytuj
A kampania jest super- inna niż zwykłe pancerne (które mogą się znudzić po jakimś czasie) Mara zadbał i o szczegóły i o urozmaicenie ( bitwy krótkie, dłuższe, różny teren, walki powietrzne, morskie, desanty itp.)

Widocznie Mara ma dobrą rekę do dobrych i nietuzinkowych kampanii. Najpierw Hitlerjugend teraz ta.

Cytuj
W tej kampanii zwycięstwo BV niczym się nie różni, od V i TV. Nie ma za zwycięstwa żadnych premii, ani szans na prototypy.
W związku z tym, jak chcesz BV, to musisz się pogodzić z większymi stratami.

Widocznie nie doceniasz ambicji i możliwości niektórych generałów. BV kosztem większych strat tak, ale niech te straty wynikają ze świadomych decyzji generała a nie z kuriozalnych i nieprzewidywalnych sytuacji takich jak pojawienie się "znikąd" wrogich jednostek.

Cytuj
Następnym razem trzeba będzie poustawiać po kilka jednostek na jednym heksie.

Moim zdaniem super pomysł. Wypełniłby w 100 proc. postulat zawarty w poprzednim akapicie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 11:28:33 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #17 : Lipiec 20, 2012, 08:20:53 »

Widocznie nie doceniasz ambicji i możliwości niektórych generałów. BV kosztem większych strat tak,

Uważam, że w tej kampanii priorytetem powinna być ochrona corowych jednostek. Nawet kosztem ambitnych zwycięstw.

Nowy pomysł do przetestowania.

Gracz naciera na ogólnym kierunku południowym. Jako jedno z zadań ma zdobycie miasta A.
Komputer będzie miał w tym mieście jednostki Reinforces około 6 tury.

Może lepiej dać te jednostki Deployed w rejonie B? Byłyby jako Gracz 3, ustawione agresywnie i z jedynym zadaniem zajęcia miasta A.
Oznaczałoby to parcie tych jednostek do miasta A bez zagrożenia, że ich gracz nie zauważy.

Co Wy na to?
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #18 : Lipiec 20, 2012, 11:21:13 »

Dla mnie świetnie to brzmi. Wink Jeżeli to "zagra" to warto to wykorzystać  innych scenach.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #19 : Lipiec 20, 2012, 12:04:43 »

Moim zdaniem to dobry pomysł.
A wracając jeszcze do scenariusza" Wrota piekieł" tam też był w pobliżu  moich linii DH z którego mogły nadciągnąć posiłki dla AI Smiley.

Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #20 : Lipiec 20, 2012, 12:56:05 »

Ale to był DH czy SH?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #21 : Lipiec 20, 2012, 01:09:06 »

Był na zielono czyli chyba jednak SH.
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #22 : Lipiec 20, 2012, 02:22:43 »

Zaznaczę że nie znam Siuta dobrze ale wydaje mi się Czata że twój pomysł raczej nie zda egzaminu
Jeśli w rejonie B ustawisz gracza 3 który będzie jako support country dla Francuzów to raczej on nie będzie atakował VH A które będzie już należało do Francuzów tylko pójdzie na VH Niemieckie.
W tym konkretnym przykładzie VH A jest  akurat po drodze więc to powinno zadziałać ale jeśli było by bliższe V H Niemieckie na powiedzmy zachodzie to gracz 3 pewnie by tam atakował.
To jest moja hipoteza

Jeszcze słowo odnośnie posiłków AI na tyłach. Niestety mnie się zdarza to często, teraz gram kampanię Gustlika 1920 i już w dwóch scenach wyskoczyły mi na tyłach jednostki. Szczęśliwie tylko pojedyncze piechoty ale i tak zawsze atakują artylerię.
Zdaję sobie sprawę że nie da się przewidzieć wszystkiego robiąc kampanie ale moim zdaniem lepiej żeby posiłki pojawiły się wcześniej (najwyżej będą się błąkać po mapie) niż później (irytować graczy).
Zaznaczam że nie mam nic do posiłków pojawiających się przy krawędzi mapy lub jeśli jest to w jakiś sposób opisane w briefingu (partyzanci itp.)
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #23 : Lipiec 20, 2012, 07:27:03 »

Być może masz rację. Ale nie jesteś tego pewien.
Dlatego, warto to wypróbować.

Gracze 2 i 3:
1. Mogą być z tego samego kraju lub z różnych krajów.
2. Mogą mieć różne Al Stance (jeden - ofensywny, drugi - defensywny).
3. Nie muszą mieć tych samych VHeksów i SHeksów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2012, 07:02:35 wysłane przez czata » Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #24 : Lipiec 20, 2012, 07:34:28 »

[
Gracz naciera na ogólnym kierunku południowym. Jako jedno z zadań ma zdobycie miasta A.
Komputer będzie miał w tym mieście jednostki Reinforces około 6 tury.

Może lepiej dać te jednostki Deployed w rejonie B? Byłyby jako Gracz 3, ustawione agresywnie i z jedynym zadaniem zajęcia miasta A.
Oznaczałoby to parcie tych jednostek do miasta A bez zagrożenia, że ich gracz nie zauważy.

Co Wy na to?

Idea dobra, tak samo jak niektórzy przedmówcy nie znam się na możliwościach silnika gry.
-Nurtuje mnie pytanie co się stanie gdy gracz 3 osiągnie już swój jedyny cel czyli zajmie miasto A ? Czy nie będzie to dla niego równoznaczne ze zwycięstwem?  Czy nie przestanie wtedy grać?
- I jeszcze druga sprawa, czy taki cel dla gracza nr 3 oznacza, ze będzie on atakował miasto A bez wzgledu na to czy miasto będzie  w rekach człowieka (gracz nr 1) czy też AI (gracz nr 2)?
Pomysł Czaty na tyle ciekawy, że być może warto z nim poeksperymentować..

P.S.
Ciekawy jestem co o pomyśle sądzą Gustlik i Kowdar.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2012, 12:05:01 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #25 : Lipiec 20, 2012, 08:29:18 »

Dopóki tego nie sprawdzimy, to nie będziemy wiedzieć.

Ale mi się wydaje, że grę wygrywa (i kończy) strona (Axis lub Allied), a nie gracz.
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #26 : Lipiec 20, 2012, 11:44:42 »

Być może masz rację. Ale nie jesteś tego pewien.
Dlatego, warto to wypróbować.
Jak najbardziej się zgadzam Yes , wyraziłem tylko wątpliwości.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #27 : Kwiecień 06, 2016, 05:32:03 »

Przepraszam za odkopanie tematu,  ale też ostatnio denerwowałem się na ten problem )

Posiłki wystawia się dlatego, że w opisie bitwy czytam: "...22 kwietnia na front przybyła, 32 Dywizja Piechoty i weszła do walki w rejonie miasta "XXX".

No więc - skoro tak było, to wejdzie do walki w rejonie miasta XXX, a nie na końcu mapy.

Czy to tak trudno zrozumieć?

No więc chciałem spytać, czy jest to wykonalne, żeby tak ustawić te posiłki, żeby powiedzmy pojawiły się w SHeksie albo na końcu mapy 20 kwietnia i DOJECHAŁY do tego miasta 22 kwietnia w grze? Chodzi o to, żeby one sobie zgodnie z prawdą historyczną 22 kwietnia pojawiły się w tym mieście, ale nie z kosmosu, tylko na ciężarówkach czy innych podwodach Smiley Da się tak? Albo przynajmniej ustawić taką opcję, że nie mogą od razu strzelać, a najwyżej się ruszyć?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #28 : Kwiecień 06, 2016, 09:35:28 »

Nooo, temat jest sprzed 4 lat, od tamtego czasu sporo się w grze zmieniło...

Cytuj
Chodzi o to, żeby one sobie zgodnie z prawdą historyczną 22 kwietnia pojawiły się w tym mieście,

Można spróbować.

Jednak problem polega bardziej na różnych sposobach rozgrywania kampanii przez różnych ludzi.

Przecież nie ustawiam posiłków specjalnie tak, żeby wypadały w środku moich jednostek.

Jeśli gdzieś daję posiłki, to tam gdzie jest mi jeszcze do nich daleko. Ale potem gra ktoś inny i okazuje się, że jechał
dużo szybciej, no i są pretensje o "teleportację". A ja po prostu, w czasie prób, byłem o hektar od tego miejsca!

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #29 : Kwiecień 06, 2016, 11:56:17 »

Można spróbować.

Jednak problem polega bardziej na różnych sposobach rozgrywania kampanii przez różnych ludzi.

Przecież nie ustawiam posiłków specjalnie tak, żeby wypadały w środku moich jednostek.

Jeśli gdzieś daję posiłki, to tam gdzie jest mi jeszcze do nich daleko. Ale potem gra ktoś inny i okazuje się, że jechał
dużo szybciej, no i są pretensje o "teleportację". A ja po prostu, w czasie prób, byłem o hektar od tego miejsca!

Jasne. To jak natknę się na taką sytuację, to napiszę. Ostatnio coś mi się pojawiało - na pewno napisałem w opisie którejś kampanii, więc sprawdzę i dam znać. Jedna taka sytuacja była w kampanii 1920. Super by było, gdybyś w wolnej chwili coś tam popróbował Smiley
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.082 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)