Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 05:03:16
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Różne inne zagadnienia
(Moderatorzy:
Zsamot
,
Waldzios
) >
Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI (Przeczytany 54625 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #30 :
Kwiecień 07, 2016, 07:43:08 »
Ostatnio coś o tym Kowdar wspominał, jaką opcję trzeba ustawić, by od razu po pojawieniu nie ruszyły ochoczo wszędzie...
Ja notorycznie mam z tym problem, że nagle, pośród moich jednostek, lądują inne. Pal licho jak piechota, ale jak 2-3 jednostki pancerne, to już nie jest zabawne.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #31 :
Kwiecień 07, 2016, 01:04:12 »
Cytat: Zsamot Kwiecień 07, 2016, 07:43:08
Ostatnio coś o tym Kowdar wspominał, jaką opcję trzeba ustawić, by od razu po pojawieniu nie ruszyły ochoczo wszędzie...
Ja notorycznie mam z tym problem, że nagle, pośród moich jednostek, lądują inne. Pal licho jak piechota, ale jak 2-3 jednostki pancerne, to już nie jest zabawne.
Sposoby są rożne, można wystawiać w SH, można posiłkom włączyć 'hold' na kilka tur....
Najskuteczniejszy jest chyba zwykły komunikat, turę wcześniej uprzedzający o przybywających posiłkach...
Niestety na samo pojawianie się posiłków w środku armii gracza niewiele można poradzić, tempo gry jest rożne i autor nie jest w stanie przewidzieć gdzie w danym momencie znajdą jednostki gracza...
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #32 :
Kwiecień 07, 2016, 04:22:11 »
Pamiętam kiedyś, przy testach pewnej kampanii ktoś mi zarzucił, że posiłki stanęły mu na środku drogi. Żeby więc nie drażnić - ustawiłem ja na skraju mapy, z boku głównego kierunku i do tego jeszcze w lesie, do którego nikt nie miał powodu łazić.
I co?
I oczywiście znaleźli się tacy którym droga wypadła podobno dokładnie przez ten las.....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #33 :
Kwiecień 07, 2016, 05:11:56 »
Bo
.... każdy chodzi własnymi ścieżkami
i rożne drogi prowadzą do....
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #34 :
Kwiecień 07, 2016, 08:10:35 »
Cytat: Gustlik Kwiecień 07, 2016, 04:22:11
Pamiętam kiedyś, przy testach pewnej kampanii ktoś mi zarzucił, że posiłki stanęły mu na środku drogi. Żeby więc nie drażnić - ustawiłem ja na skraju mapy, z boku głównego kierunku i do tego jeszcze w lesie, do którego nikt nie miał powodu łazić.
I co?
I oczywiście znaleźli się tacy którym droga wypadła podobno dokładnie przez ten las.....
Nie no, to już czepianie się
Jeżeli posiłki wchodzą w SHeksie, albo na skraju mapy, to wszystko jest w porządku.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #35 :
Kwiecień 07, 2016, 08:20:32 »
Widzisz, sprawa jest skomplikowana. Bo najpierw rozpoznajesz teren (nawet przy krawędzi) potem przemierzasz go czyszcząc z wroga (bo tamtędy zaplanowałeś atak (co autorowi nawet nie przyszło do głowy) a później na tyłach pojawiają się posiłki. Co prawda przy krawędzi, ale co z tego skoro Twoje wojska są też przy krawędzi. I następuje masakra Twojej artylerii itp.
Grałem taki scenariusz Nu, pagadi! w kampanii G07 Wstawaj Strana Agromnaja. Pewnie miało mnie nie być przy krawędzi a posiłki miały uderzyć na moje skrzydło. Wyszło inaczej. Posiłki wylądowały na moich tyłach, skasowały całą artylerię i dokładnie w turze pojawienia się posiłków przegrałem bitwę.
W innej kampanii było nieco inaczej. Tak pognałem własne jednostki, że wygrałem... zanim pojawiły się posiłki.
Moim zdaniem posiłki powinny pojawiać się koło SH ale tylko wtedy, kiedy jest on pod kontrolą npla. To daje szansę graczowi na rajd i zdobycie takowego SH i zablokowanie posiłków. Coś na wzór zajęcia strategicznego punktu i zablokowanie wsparcia. Tyle, że na razie to niemożliwe.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #36 :
Kwiecień 07, 2016, 09:04:04 »
Cytat: Ponury Kwiecień 07, 2016, 08:10:35
Nie no, to już czepianie się
Jeżeli posiłki wchodzą w SHeksie, albo na skraju mapy, to wszystko jest w porządku.
SHex tez czasem musisz zająć, nierzadko sporymi siłami... Skraj mapy często jest wykorzystywany do przeróżnych manewrów... Jeśli posiłki przybywają w momencie gdy walczysz na danym obszarze, to masz problem... Nie ma takiego miejsca na mapie które gwarantuje bezpieczne przybycie posiłków...
Dla mnie jedynym pewnym rozwiązaniem jest prosty komunikat, informujący turę wcześniej o miejscu przybycia posiłków... Znika element zaskoczenia, jest czas na manewr...
Takie rozwiążanie jest standardem u Golothina (efil LXF) i świetnie się sprawdza...
Cytat: Jaro Kwiecień 07, 2016, 08:20:32
Moim zdaniem posiłki powinny pojawiać się koło SH ale tylko wtedy, kiedy jest on pod kontrolą npla. To daje szansę graczowi na rajd i zdobycie takowego SH i zablokowanie posiłków. Coś na wzór zajęcia strategicznego punktu i zablokowanie wsparcia. Tyle, że na razie to niemożliwe.
Też o tym myślałem, ale po namyśle to mało praktyczne...
Do utrzymania/zajęcia SH wystarczy pojedyncza jednostka... Czyli nadal dochodziłoby do sytuacji gdy pojedynczy odział broniący SH, nawet w pełni otoczonego, zapewniałby możliwość wystawienia posiłków w środku armii gracza...
W drugą stronę podobnie, pojedynczy oddział gracza (zwiadowca lub spadochroniarze) mógłby zablokować marsz całej armii przeciwnika.... To może miałoby sens w przypadku portu czy lotniska, ale niekoniecznie gdy chodzi o SH położony na zwykłej drodze dojazdowej....
BTW. Podejrzewam ze takie posiłki można zrealizować wystawiając jednostki w HQ ('Not deployed') i ustawiając 'Hold position') na określoną ilość tur...
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #37 :
Kwiecień 07, 2016, 09:10:00 »
Cytuj
BTW. Podejrzewam ze takie posiłki można zrealizować wystawiając jednostki w HQ ('Not deployed') i ustawiając 'Hold position') na określoną ilość tur...
Można i to działa. Tyle, że można się nad nimi znęcać do woli a one się nie ruszą.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #38 :
Kwiecień 07, 2016, 09:23:12 »
Cytat: Jaro Kwiecień 07, 2016, 09:10:00
Można i to działa. Tyle, że można się nad nimi znęcać do woli a one się nie ruszą.
To znaczy AI ich nie wystawia? Czy wystawia i stoją w miejscu?
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #39 :
Kwiecień 07, 2016, 09:28:38 »
Wystawia i stoją w miejscu.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #40 :
Kwiecień 07, 2016, 10:22:23 »
Cytat: Jaro Kwiecień 07, 2016, 08:20:32
Widzisz, sprawa jest skomplikowana. Bo najpierw rozpoznajesz teren (nawet przy krawędzi) potem przemierzasz go czyszcząc z wroga (bo tamtędy zaplanowałeś atak (co autorowi nawet nie przyszło do głowy) a później na tyłach pojawiają się posiłki. Co prawda przy krawędzi, ale co z tego skoro Twoje wojska są też przy krawędzi. I następuje masakra Twojej artylerii itp.
No niby tak, ale gdyby przykładowo dać w opisie kampanii, że mogą pojawiać się posiłki wroga w jego SHeksie lub na skraju mapy, to gracz wiedziałby, czego się spodziewać. No i z realistycznego punktu widzenia, takie posiłki byłyby wtedy sensowne, w przeciwieństwie do teleportacji w środku mapy. Jak pisał wyżej Waldzios, trzeba by po prostu w jakiś sposób poinformować gracza, że posiłki pojawią się czy mogą się pojawić na skraju mapy. Teraz najczęściej ani nie ma informacji, że w ogóle mogą być jakieś posiłki, a na dodatek mogą się pojawić w środku mapy. Więc podwójne zaskoczenie
PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #41 :
Kwiecień 07, 2016, 11:35:28 »
Cytuj
PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?
Cytujesz jeden post a tekst z drugiego kopiujesz i umieszczasz ręcznie w znacznikach cytatu. (ikona umieść cytat - żółta kartka)
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #42 :
Kwiecień 12, 2016, 09:43:40 »
Cytat: Jaro Kwiecień 07, 2016, 11:35:28
Cytuj
PS. Jak zrobić, żeby zacytować na raz dwa posty?
Cytujesz jeden post a tekst z drugiego kopiujesz i umieszczasz ręcznie w znacznikach cytatu. (ikona umieść cytat - żółta kartka)
Dzięki
A w temacie: Właśnie wczoraj rozgrywałem sobie Blitzkrieg by Gustlik i w 5 turze, kiedy już byłem za rzeką w jednym VHeksie, a dwiema jednostkami oblegałem drugi, a moje wojska forsowały rzekę albo stały tuż przed nią w kolejce, znikąd pojawiły się ruskie czołgi z saperami dokładnie między moimi wojskami i zrobiły niezłe spustoszenie, bo nie dość, że spadły z nieba, to od razu postawiły most pontonowy i zaczęły strzelać do mojej artylerii na samochodach. Tutaj, jeżeli to możliwe i jest chęć ze strony autora, sugerowałbym, żeby się pojawiły 2 tury wcześniej jak Bóg przykazał w SHeksie leżącym nieopodal i żeby sobie jechały z kontratakiem, to byłoby prawilnie
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #43 :
Kwiecień 12, 2016, 12:55:57 »
Dobrze byłoby takie zagadnienia ilustrować stosownym zrzutem ekranu z jakimiś "strzałkami"....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Pojawiające sie z "sufitu" :) posiłki dla AI
«
Odpowiedz #44 :
Kwiecień 12, 2016, 02:06:11 »
Cytat: Gustlik Kwiecień 12, 2016, 12:55:57
Dobrze byłoby takie zagadnienia ilustrować stosownym zrzutem ekranu z jakimiś "strzałkami"....
Ha, udało mi się wrócić do autosave campaign i zrobiłem screena.
W czerwonym kółku pojawiły się posiłki. Ja bym sugerował wstawić je 2 tury wcześniej w SH zaznaczonym zielonym kółku.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...