Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:08:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Logistyka  (Przeczytany 7847 razy)
Carl von Clausewitz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10



« : Styczeń 26, 2013, 11:49:10 »

Witam wszystkich kolegów generałów, taktyków i strategów. Wink

Jestem nowy na tym forum ale w PG gram od pierwszych chwil jego powstania. To co fani gry uczynili z pierwowzorem zatyka dech w piersi, powstała zupełnie nowa, świetna gra. Ostatnio trafiłem na kampanie Gustlika w której po raz pierwszy zetknąłem się z funkcjonalną koleją. Pomyślałem sobie, skoro można zrobić technicznie w grze działającą kolej to zapewne będzie można wprowadzić do gry najważniejszy element bitew i kampanii, logistykę. Na forum generałów nie będę pisał truizmów w stylu "co wart jest najlepszy czołg, skoro nie ma amunicji i paliwa?", sami to dobrze wiecie. Wiecie również, że najważniejszym elementem pola walki jest zaopatrzenie, armia wyposażona w łuki i strzały pokona armię posiadającą najnowocześniejsza broń, ale bez amunicji i paliwa.

Wprawdzie nie mam za grosz umiejętności programowania w jakimkolwiek języku i nie potrafię "grzebać" w kodach źródłowych, ale intuicja podpowiada mi, że poniższe propozycje są łatwe technicznie do wprowadzenia do gry.

Do rzeczy...
- Postuluję, aby wprowadzić dodatkową słabą jednostkę, "ciężarówkę". Najlepiej aby to był samochód jeżdżący daleko jedynie po drogach, np niemiecki Ford. Jednostka ta miałaby za zadanie połączyć zielone pole na mapie w którym są dostawy z polem walki. Gdy klikamy na ikonkę jednostki to pojawia się szary zasięg ruchu danej jednostki (transportowej) i TYLKO w zasięgu pól ruchu jednostki transportowej może być dokonane uzupełnienie paliwa i amunicji np czołgów.

To nie wszystko...
Aby można było dokonywać uzupełnień, jednostka transportowa MUSI mięć "kontakt" z zielonym polem za pośrednictwem innych jednostek transportowych (lub kolei-wagon transportowy). To znaczy, pola ruchu wszystkich transportowych jednostek muszą się łączyć przynajmniej na styk, wtedy jest ciągłość dostaw. Można również od połączenia z dostawami uzależnić możliwość pełnego funkcjonowania lotnisk polowych, schronów, bunkrów itp jednostek.

Przerwanie dostaw przeciwnika...
Przerwać dostawy przeciwnikowi można na wiele sposobów:
- Zająć/zniszczyć zielone pole dostaw.
- Zniszczyć/zmusić do ucieczki jedno z ogniw w łańcuszku dostaw.
- Jednostki strategiczne  mogą zniszczyć most (rzeki bez przepraw odcinają dostawy), drogę, lub zwykły heks po którym już nie będą dochodziły dostawy.
- każda jednostka ma pola kontrolne (wszystkie heksy wokół siebie), jeżeli odział przeciwnika znajdzie się na "polach dostaw" i jej pola kontrolne odetną połączenie to również zrywa dostawy.
- Zerwać dostawy może również pogoda, gdy np spadnie śnieg i tym samym zmniejszy się zasięg ruchu ciężarówek a i nie będzie stykał się z zasięgiem sąsiednich ciężarówek transportowych.
- Miny również uniemożliwiają dostawy po heksie na którym zostały rozstawione.

Co nam da taka modyfikacja gry, po za zwiększeniem realizmu? Wzrośnie rola "zbędnych" dotychczas  jednostek desantowych lub partyzantów, które po zrzuceniu na tyły zniszczą słabiutkie jednostki transportowe i odetną wojska przeciwnika od dostaw. Jeszce bardziej wzrośnie znaczenie jednostek inżynierskich, które będą zmuszone budować przeprawy, lub naprawiać zbombardowane drogi . Zacznie mieć sens stosowania okrążeń, kleszczy i innych bardziej wyrafinowanych manewrów taktycznych zamiast dotychczasowej koncentracji wojsk i brutalnej siły. Wink

Możecie mi wierzyć, że gra nabierze innego oblicza (realistycznego), gdy generałowie zaczną myśleć równie intensywnie o jednostkach frontowych i o zapewnieniu dostaw.

Generałowie, czekam na Wasze opinie, sugestie i modyfikacje.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2013, 01:30:14 wysłane przez Carl von Clausewitz » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 26, 2013, 01:27:52 »

Witaj na forum

To bardzo cenne uwagi, niestety nie leżące w zakresie kompetencji TEGO forum

Tutaj możemy dyskutować tylko o takich zmianach, które można wprowadzić z poziomu efila, lub scenariusza.
Dyskusja o zmianach globalnych, dotyczących wszystkich graczy i mechanizmów gry jako takiej, prowadzona
jest tu\: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=49205

Tego typu zmiany muszą uzyskać akceptację międzynarodowej społeczności graczy, oraz Luisa Guzmana, który musi wypowiedzieć się o możliwości ich wprowadzenia - z punktu widzenia programisty.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Carl von Clausewitz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10



« Odpowiedz #2 : Styczeń 26, 2013, 01:41:17 »


Przyznam szczerze nie bardzo mam świadomość co można zrobić za pomocą modyfikacji e-fila a co wymaga "grzebania" w kodzie. Wiem, że Ty sporo udzielasz się na forum globalnym i jeżeli uznasz, że proponowane zmiany są warte dyskusji i ewentualnego wprowadzenie, przedstaw je jako swoje aby nie komplikować dyskusji. Korzyść odniesiemy my wszyscy, miłośnicy PG.

Pozdrawiam
Zapisane
Carl von Clausewitz
Sierżant (Sergeant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 10



« Odpowiedz #3 : Styczeń 26, 2013, 06:56:17 »


Widzę, że inni koledzy generałowie zaglądają tutaj i chyba onieśmieleni nie chcą wyrazić własnej opinii. Wink

Wydaje mi się, że moglibyśmy tutaj podyskutować o tym jak Wy widzicie sposób działania i sens tego co zaproponowałem, może jakieś dodatkowe funkcje związane z logistyką?

Większość z nas ma niewielkie pojecie o mechanice działania gry, a wiem, że Gustlik od dawna angażował się w powstanie OpenGenerala i ma pojecie jak to działa. (Wiem ponieważ sam śledziłem postępy od samego początku a nie odzywałem się ponieważ, przyznaję szczerze, nie wierzyłem, że uda się zakończyć projekt... Wink ) Gdyby kolega Gustlik zechciał zostać naszym "ambasadorem" przy "forum globalnym" to mógłby ciekawsze pomysły z naszego forum przekazywać dalej. Nie ma sensu aby taki laik jak ja z przejęciem opisywał nowe mechanizmy, które spokojnie można zrobić samemu, bez ingerencję w grę. Wink

Tak bardzo "napieram" na tę logistykę, ponieważ drobna zmiana (drobna moim zdaniem) może diametralnie zmienić strategie rozgrywek i doszacować wartość jednostek, które obecnie są mało potrzebne (lotnictwo strategiczne, spadochroniarze, partyzanci, tanie jednostki piechoty, miny, zasieki, czy wojska inżynieryjne)
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #4 : Styczeń 26, 2013, 07:52:37 »

Po pierwsze witam Ciebie serdecznie na forum. Zaiste- ciekawy masz zamysł, niestety Gustlik wskazał, że tutaj jest tylko swoiste centrum odnośnie polskiego sprzętu, czyli e-file'a Gustlikowego itp. Zatem jeżeli możesz napisz to na wskazanym forum, jakby co na pewno ktoś tu Tobie pomoże to lepiej zredagować. Pozdrawiam i liczę na dalsze pomysły.

Jednak, by nie było za różowo- ja bym chciał mieć wersję gry Z tym aspektem i BEZ tego zaopatrzenia. Dlaczego? Cholernie rośnie trudność scenariusza. Czasem mam ochotę pograć, popykać, nie analizować każdy ruch.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 26, 2013, 08:25:51 »

Cytuj
Gdyby kolega Gustlik zechciał zostać naszym "ambasadorem" przy "forum globalnym" to mógłby ciekawsze pomysły z naszego forum przekazywać dalej.

Kolega Gustlik już od dawna jest takim ambasadorem, tylko ostatnio ma coraz mniej czasu...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.062 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.004s, 1q)