Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 04:46:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje przemyślenia - dyskusja ogólna  (Przeczytany 256386 razy)
Radar
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 421


h


« Odpowiedz #225 : Sierpień 22, 2015, 03:23:08 »

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #226 : Sierpień 22, 2015, 03:55:10 »

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.
Dopiero po 39r, oryginalnie zbudowany jako lekki krążownik (5 wież z potrójnymi działami DP 15.5 cm), po 39 przebudowany na ciężki krążownik (5 wież z podwójnym działami  20 cm).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #227 : Wrzesień 13, 2015, 11:13:54 »

Jeśli teraz jest zainteresowanie zimną wojną i teraźniejszością, to może warto popatrzeć co inni robią  ..  Huh

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=50929&p=748338#p748318
Może ilustracje ...  Wink
http://www.wio.ru/anti/7-1.htm
Zapisane
Radar
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 421


h


« Odpowiedz #228 : Wrzesień 13, 2015, 12:40:38 »

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.
Dopiero po 39r, oryginalnie zbudowany jako lekki krążownik (5 wież z potrójnymi działami DP 15.5 cm), po 39 przebudowany na ciężki krążownik (5 wież z podwójnym działami  20 cm).
Ale jednak. Narozrabiał na Morzu Jawajskim, he he.
Pozdrawiam Waldzios
Radar
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #229 : Październik 17, 2015, 07:59:07 »

Dorwałem się do neta, więc piszę  Evil

Robiąc mapę zastanawiałem się na  terenem - góry, wzniesienia, itp ...
No bo kiedy na mapie wstawiać teren góry  Huh
- Jak są to góry rzeczywiste ( geograficznie)?
- Jak są to znaczne różnice terenu ( nie muszą być w górach)?

Na tej mapce Lwowa, co ją robię, właśnie tak jest - wysokości 200-300m, ale bardzo stromo narastające - wg mnie - tu powinny być góry, bo trudności w pokonaniu takiego terenu są duże.  Evil

Co sądzicie o takim podejściu?
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #230 : Październik 17, 2015, 05:02:08 »

Przychylam się raczej do terenu wzgórza (niektóre hexy-tam gdzie są największe różnice można dać jako góry).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #231 : Październik 17, 2015, 05:18:43 »

Albo, jeśli niedostępne to Escarpment (urwisko)
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #232 : Październik 17, 2015, 08:34:10 »

Pamiętaj o dwóch rzeczach - góry dają bonus górskiej piechocie i ograniczają ruch helikopterów. Więc nie może też być tak, że byle kopa ze stromym podejściem, będzie górami. Heks w grze ma 1,5 na 1,5, albo nawet 2 na 2 kilometry, więc to nie może być pagórek, który można obejść pół kilometra dalej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #233 : Październik 17, 2015, 09:52:01 »

góry ... ograniczają ruch helikopterów.

Możesz mi to wyjaśnić... Chyba o tym nie słyszałem a warto by wiedzieć.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #234 : Październik 18, 2015, 12:22:29 »

Helikopter w górach ma koszt ruchu = 2
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #235 : Październik 18, 2015, 09:27:05 »

Pamiętaj o dwóch rzeczach - góry dają bonus górskiej piechocie i ograniczają ruch helikopterów. Więc nie może też być tak, że byle kopa ze stromym podejściem, będzie górami. Heks w grze ma 1,5 na 1,5, albo nawet 2 na 2 kilometry, więc to nie może być pagórek, który można obejść pół kilometra dalej.

Ok.  Chodziło mi tylko o to, czy teren góry musi/może być tylko w górach rzeczywistych ..   Grin
Nie szafuje ostatnio heksami górskimi ( lepiej używać słowa szczyt chyba) Nawet w górach(fizycznych) oznaczam zawsze więcej heksów - hill. Mountain to tylko faktyczne szczyty.

Jest jeszcze jedna rzecz - tam jest dużo zalesionych wzniesień - lasy pokrywają 3/4 gór/wzniesień. Miałem duże trudności w rysowaniu lasów - tak, żeby na mapie jednoznacznie było widać - czy to las, czy zalesione wzniesienie/góra ...
Wiem, że to mapx definiuje, co i gdzie, ale  ...  wtedy piszecie, że mapka jest mało czytelna ... no cóż ja mam tylko mapki wojskowe - a tam w jednym heksie potrafi być kilka terenów na raz ... i teraz decyduj  Evil  Huh

Staram się robić tak, aby miało to ręce i nogi   ... a wychodzi jak zawsze  ..  I hope
Dlatego pisałem, że dobrze jak są wstępne dane od twórców scena ... wtedy grafikę można nagiąć tak, by pasowała do przyszłego mapxa.
Grafikę już zrobiłem - nadałem hipotetyczny numer(spodziewam się taki dostać na JPs) i wrzuciłem na serwer. -->
Wynika to - takie działanie - z moich obecnych możliwości z netem.
Do puki sprawa się nie rozwiąże, muszę korzystać z neta w pracy ( a nie zawsze jest to możliwe) 
Zostaje więc mapx ... też zajmie trochę czasu ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #236 : Październik 18, 2015, 12:55:26 »

Moim zdaniem zbytnio się przejmujesz. Docelowy autor scenariusza może dowolnie modyfikować teren.
Każdy ma własne interpretacje, wszystkim nie dogodzisz.

Według mnie o rodzaju terenu powinien decydować przede wszystkim jego wpływ na mobilność jednostek.
Góry to powinien być teren skrajnie trudny do przebycia.

Poza tym trzeba pamiętać o jednostkach górskich, ich bonusy powinny być w jakiś sposób uzasadnione.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #237 : Październik 18, 2015, 01:24:00 »

Chciałem tylko, aby rysunek odpowiadał mapiksowi ..   Evil
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #238 : Październik 18, 2015, 05:28:52 »

Pamiętaj, że dysponujesz jeszcze terenem "Rough", no i "Escarpment", którym zawsze można zablokować ruch na jakimś wyjątkowo niekorzystnym terenie - nie popadając w przesadę z "górami"
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #239 : Listopad 22, 2015, 12:23:30 »

Cytuj
Na dużych mapach żaden rodzaj współczesnego uzbrojenia nie wygląda na zbyt przepakowany (strzelająca na 16 heksów Lance) i walki nie są jednostronne.

O tak - tu się z Tobą zgodzę - żeby tylko jeszcze byli chętni do ich rysowania....  Grin
Po tygodniu nieobecności, wziąłem się za pracę ..  i chyba postanowię, że ani jednej mapki górskiej więcej ..  Evil

A odnośnie efila - wygląda na to, że po wszystkich zmianach/ porządkach zrobionych/ planowanych --> to już będzie inny efil.
Może więc warto, tak jak to było z przejściem do nowych formatów ( OG2) - zostawić efil z ostatniej instalki Kowdara wraz z kampaniami  ... i zacząć od nowej nazwy + przystosowane do niego kampanie  ...  Huh
No bo, pierwszą i drugą wojnę od współczesności dzieli przepaść technologiczna  ...
Zapisane
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.114 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)