Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 09:30:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Moje przemyślenia - dyskusja ogólna  (Przeczytany 256365 razy)
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #390 : Wrzesień 21, 2021, 10:52:23 »

Tak to wygląda, są stacjonarne z większa możliwością leczenia i mobilne z mniejszą. Tylko nie wiem czy to działa tylko na jedną jednostkę na turę, czy na wszystkie jednostki w obrębie tej jednostki. Chyba w tej konkretnej kampanii auto-uzupełnienia są wyłączone. Tak z ciekawości, jak ustawić z poziomu Suite taką cechę? Szukałem, ale nie znalazłem.

Według mnie taka mechanika pasuje do OG, ale bardziej do kampanii gdzie od samego początku do końca gramy konkretnym oddziałem wojskowym np. niemieckim batalionem czołgów ciężkich bez możliwości kupowania nowych jednostek, a możliwości modernizacyjnie znacznie ograniczone.

Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #391 : Wrzesień 21, 2021, 11:26:04 »

Tak czy inaczej, jednostki muszą być uzupełnione pomiędzy scenariuszami (automatycznie lub nie).
Zmianie ulega tylko metoda uzupełniania w trakcie scenariusza.

Generalnie jednostki kończą scenariusz z obniżonymi stanami i brakami w zaopatrzeniu,
Więc kolejny zaczynają uszkodzone, bez paliwa i amunicji.
Jeśli nie uzupełnią zapasów w HQ, to wystawione na mapie będą musiały czekać na dotarcie zaopatrzenia.
Wątpię by autor oczekiwał, że przydzielona na początku scenariusza pojedyncza ciężarówka uzupełni całą armie.
Dlatego zakładam, że w HQ istnieje przynajmniej manualna opcja uzupełnień.

Co do samej opcji, na środku ekranu 'Unit Settings View' masz pasek:


BTW. Obserwując twoje obrazki, jeszcze bardziej zniechęciłem się do tej opcji. Oparcie całego zaopatrzenia armii na kilku delikatnych jednostkach, które można rozwalić jednym strzałem wydaje mi się niepoważne.
Jeśli jedna haubica gracza, może pozbawić całą armie AI możliwości uzupełniania paliwa i amunicji, to mamy do czynienia z najłatwiejszą kampanią w historii.
Gracz ma magiczne źródło uzupełnień (praktycznie bez ograniczeń), które potrafi ochronić (i wie że powinien).
Natomiast AI traci swoje źródło uzupełnień przy pierwszej okazji (zapewne nieświadome jego wartości).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #392 : Wrzesień 21, 2021, 11:38:22 »

BTW. masz też odpowiedź od Randowe: http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=620
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #393 : Wrzesień 21, 2021, 11:47:27 »

BTW. masz też odpowiedź od Randowe: http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=620
Czyli dokładnie tak jak myślałem.
Kampania ma włączone auto-uzupełnienia.

A jednostki 'Healer' działają tylko jako dodatkowe wsparcie. To zupełnie inna bajka.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #394 : Wrzesień 22, 2021, 08:08:23 »

1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

Cytuj
Jeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #395 : Wrzesień 22, 2021, 09:29:40 »

To jest gra strategiczna, tu trzeba przeliczać.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2021, 09:45:21 wysłane przez vego181 » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #396 : Wrzesień 22, 2021, 10:14:48 »

Nie zgadzam się. Nigdy PG nie był grą "przeliczeniową".
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #397 : Wrzesień 22, 2021, 10:22:33 »

Gry strategiczne to mają, na początku fajna zabawa, a później ...
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #398 : Wrzesień 22, 2021, 10:45:47 »

1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

Cytuj
Jeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
Chyba się kompletnie nie rozumiemy.

Kampanie bez auto-uzupełnień to żadna nowość. Kowdar od jakiegoś czasu stosuje to rozwiązanie jako standard.
U Gustlika tez kilka takich kampanii istnieje, i są dość popularne.
W Blitzkriegu masz kilka scenariuszy z wyłączonymi uzupełnieniami.

Nawet w kampaniach z włączonymi uzupełnieniami, regularnie płacisz za uzupełnienia, jeśli podnosisz stany jednostek powyżej 10, lub uzupełniasz stany w trakcie bitwy. To żadna nowość..

Rozwiązanie o którym pisałem nie zmienia nic w istniejącej mechanice. Pozwala tylko połączyć dwie metody uzupełnień w jednej kampanii.
Mamy dwa rodzaje jednostek CORE.
"Stare" jednostki CORE działające jak w kampanii z auto-uzupełnieniami, i "nowe" CORE działające bez auto-uzupełnień.
"Stare" jednostki są przydzielane przez sztab, nowe zakupione przez gracza.

Pod względem dostępnych środków rozwiązanie jest pośrednie miedzy włączonymi i wyłączonymi uzupełnieniami.
W stosunku do kampanii bez auto-uzupełnień, gracz zyskuje. W stosunku do kampanii z auto-uzupełnieniami traci.
Ale właśnie taki jest cel rozwiązania pośredniego.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #399 : Wrzesień 22, 2021, 10:53:19 »

Najlepsza pod tym, uważam jest German Elite Unit (hard). ustawienia 0% - 500
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #400 : Wrzesień 22, 2021, 11:07:46 »

1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

Cytuj
Jeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
Chyba się kompletnie nie rozumiemy.

Kampanie bez auto-uzupełnień to żadna nowość. Kowdar od jakiegoś czasu stosuje to rozwiązanie jako standard.
U Gustlika tez kilka takich kampanii istnieje, i są dość popularne.
W Blitzkriegu masz kilka scenariuszy z wyłączonymi uzupełnieniami.

Nawet w kampaniach z włączonymi uzupełnieniami, regularnie płacisz za uzupełnienia, jeśli podnosisz stany jednostek powyżej 10, lub uzupełniasz stany w trakcie bitwy. To żadna nowość..

Rozwiązanie o którym pisałem nie zmienia nic w istniejącej mechanice. Pozwala tylko połączyć dwie metody uzupełnień w jednej kampanii.
Mamy dwa rodzaje jednostek CORE.
"Stare" jednostki CORE działające jak w kampanii z auto-uzupełnieniami, i "nowe" CORE działające bez auto-uzupełnień.
"Stare" jednostki są przydzielane przez sztab, nowe zakupione przez gracza.

Pod względem dostępnych środków rozwiązanie jest pośrednie miedzy włączonymi i wyłączonymi uzupełnieniami.
W stosunku do kampanii bez auto-uzupełnień, gracz zyskuje. W stosunku do kampanii z auto-uzupełnieniami traci.
Ale właśnie taki jest cel rozwiązania pośredniego.
No nie rozumiemy.

Bo ja o innym aspekcie piszemy.

O tym,  są wyłączone autouzupełnienia , to przecież parę razy o tym pisaliśmy, że jest problem ze zbilansowaniem potem, jak się miesza w cenach sprzętu...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
vego181
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 212


« Odpowiedz #401 : Wrzesień 22, 2021, 11:17:39 »

A sprzedawanie jednostek? Po co trzymać pół gry jakaś jednostkę? Dla idei? Bo ładnie wygląda? Jest mnóstwo sposobów na pozyskanie funduszy Smiley.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #402 : Wrzesień 22, 2021, 11:18:59 »

Jak jest duża mapa, to denną wolę mieć i wrzucić do VH. Aczkolwiek czasem lepiej sprzedać i kupić coś wartościowego.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #403 : Wrzesień 22, 2021, 11:34:52 »

Dla jasności.
Rozwiązanie o którym pisze nie jest skierowane dla kampanii które dobrze sobie radzą z włączonymi lub wyłączonymi auto-uzupełnieniami.

Chodzi wyłącznie o kampanie które mają trudności z balansem z powodu wyłączonych auto-uzupełnień.
W szczególności chodzi o kampanie morskie.

Przykładowo, w scenariuszu mamy pancernik CORE warty 3372pp ('Iowa BB').
Jeden gracz zagra ostrożnie i nie straci stanów, drugi zagra agresywnie i straci 5sp.
Autor ma wybór, może w tym momencie przydzielić 1686pp nagrody, albo nie.
Jeśli nie przydzieli, to "agresywny" gracz ma duży problem, na granicy przegrania kampanii (nie jest w stanie uzupełnić głównego okrętu).
Jeśli przydzieli, to "agresywny" gracz wychodzi na zero, a "ostrożny" dostaje ekstra 1686pp.
Dodatkowe 1686pp to spore środki, które mogą istotnie zmienić balans kampanii (wystarczy na 4 dodatkowe myśliwce).
Pół biedy jeśli to jednostkowy przypadek, gorzej jeśli 1686pp przemnożymy przez kilka lub kilkanaście scenariuszy.
Tego po prostu nie da się zbalansować.

Opisywane przez mnie rozwiązanie potencjalnie pozwala połączyć zalety rozgrywki bez auto-uzupełnień (bez przesadnych nagród), z gwarancją ze "agresywny" (lub "początkujący") gracz nie pozostanie bez środków na uzupełnienie uszkodzonych okrętów.
Gracz ma w tym przypadku przydzielone okrętowe "minimum" o którego uzupełnianie nie musi się martwic (dopóki nie straci okrętu). A autor nie musi się martwić o zapewnienie graczowi środków na utrzymanie okrętów na chodzie.
Poza okrętowym "minumum" reszta kampanii działa tak jak klasyczna kampania bez auto-uzupełnień.

O tym,  są wyłączone autouzupełnienia , to przecież parę razy o tym pisaliśmy, że jest problem ze zbilansowaniem potem, jak się miesza w cenach sprzętu...
Od lat nie było w efilu istotnego mieszania w cenach sprzętu.
Wszelkie zmiany cen są kosmetyczne/organizacyjne. Jednostki przeskakują w najgorszym razie o 12pp/24pp w górę lub w dół na drabince cen.
Sama struktura drabinki blokuje istotne zmiany (konieczność kazdorazowego przesuwania setek jednostek).
Gwarantuje Ci, że "mieszanie w cenach sprzętu" nie ma żadnego wpływu na balans kampanii.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2021, 11:36:28 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #404 : Wrzesień 22, 2021, 11:55:12 »

Ok. Dzięki za odpowiedź.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 ... 25 26 [27] 28 29   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.17 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)