Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:29:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Okręty- kwestie ceny, ich cech  (Przeczytany 50987 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« : Kwiecień 03, 2014, 01:48:14 »

Proponuję tu toczyć tę dyskusję, bo potem umknie ten temat, a sprawa jest dosyć istotna, zwłaszcza, że wcześniej nie było to aż tak istotne.
1. Jak zrównoważyć cen pancernika, jego "potęgę",
2. Jak odpowiednio zaakcentować wartość krążowników?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 03, 2014, 09:29:43 »

Moja propozycja:
DD: cena-1000-1200 ruch/zasięg 8 + ruch fazowy
CL: cena-1400-1600 ruch/zasięg 7
CA: cena-1800-2000 ruch/zasięg 6
BB: cena-2600-3000 ruch/zasięg 5 (przy starszych typach 4)

oraz dodatkowo z propozycji Gustlika

5 - pancerniki nie mogą używać dodatków (attachements) - a krążowniki - tak

6 - pancerników nie można dostać jako proto - z tym, że to nie podnosi jakości krążowników.

7 - Zmodyfikowany pkt.3 - niszczyciele i krążowniki dają "Fire support", z tym że krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", a pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire"
W ten sposób każda klasa miałaby swoją kombinację umiejętności.
Z tym co daje"Bombardment" Huh
Cały czas zastanawiam się jak podnieś możliwości OP?
Może ktoś ma propozycje?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 03, 2014, 10:10:46 »

Moja propozycja:
DD: cena-1000-1200 ruch/zasięg 8 + ruch fazowy
CL: cena-1400-1600 ruch/zasięg 7
CA: cena-1800-2000 ruch/zasięg 6
BB: cena-2600-3000 ruch/zasięg 5 (przy starszych typach 4)
Z zasięgiem się miej więcej zgadzam. Sugerowane ceny krążowników niebezpiecznie zbliżają się do niszczycieli.
5 - pancerniki nie mogą używać dodatków (attachements) - a krążowniki - tak
Skoro nie można zabrać pancernikom opcji zajmowania hexów (argument o wielkości załóg), to zabieranie im dodatków i leaderów jest równie nie logiczne (IMHO brak uzasadnienia).
7 - Zmodyfikowany pkt.3 - niszczyciele i krążowniki dają "Fire support", z tym że krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", a pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire"
W ten sposób każda klasa miałaby swoją kombinację umiejętności.
To jak na razie najlepszy pomysł.
Z tym co daje"Bombardment" Huh
Myślę ze chodziło o opcje 'CanBarrage' ,ale mogę się mylić.
Cały czas zastanawiam się jak podnieś możliwości OP?
Może ktoś ma propozycje?
A ja ciągle cie zapewniam ze właściwie użyte są ekstremalnie potężne Tongue. Po prostu w niektórych kampaniach są zbędne. To sytuacja analogiczna do dział plot. Gdy mamy całkowitą kontrole w powietrzu artyleria plot jest zbędna, to samo z OP gdy dominujemy na morzu. Sytuacja zmienia się radykalnie gdy przewaga znika.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 03, 2014, 11:58:32 »

BTW. Ciekawa nowość w kwestii okrętów została dodana w wersji: 0.90.32.5  (1-Apr-2014);
Cytuj
New feature for naval units. Can configure naval targets getting a critical hit, making them to scuttle
Must be enable by adding this line in .CFG files: critical_hit = N (0 to disable, >0 factor in formula)
Formula is:
Chance for critical hit (%) = C(firing) = ( NA(Firing) * (1+bars(Firing)) * SP(Firing) * N - D(Fired) * (1+Bars(Fired)) * SP(Fired) * N ) / 30

    NA(Firing) is naval attack of unit firing
    SP(Firing/Fired) is unit strength at start of combat
    D(Fired) is GD or AD depending unit firing is Air/Gnd.

Submarines always add 10% when firing (either attacking or defending)
If C(firing) > 75 then C(firing)=75  and if C(Firing) < Dice(1,100) then critical hit, fired unit is sunk

Critical hits are shown in top banner and also included in logs
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #4 : Kwiecień 04, 2014, 03:17:23 »

Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???

Proponowany zasięg: ok.

Cytuj
Skoro nie można zabrać pancernikom opcji zajmowania hexów (argument o wielkości załóg), to zabieranie im dodatków i leaderów jest równie nie logiczne (IMHO brak uzasadnienia).
Dokładnie!

Cytuj
A ja ciągle cie zapewniam ze właściwie użyte są ekstremalnie potężne Tongue. Po prostu w niektórych kampaniach są zbędne. To sytuacja analogiczna do dział plot. Gdy mamy całkowitą kontrole w powietrzu artyleria plot jest zbędna, to samo z OP gdy dominujemy na morzu. Sytuacja zmienia się radykalnie gdy przewaga znika.
Zgadzam się, ale gdy zapewnimy im ochronę plot...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 04, 2014, 02:28:10 »

Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???
Obecna lista ewentualnych zmian:

1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";

2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);

3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);

4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);

5) pancerników nie można dostać jako proto;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Roberto_tr
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 230



« Odpowiedz #6 : Kwiecień 04, 2014, 02:46:37 »

Obecna lista ewentualnych zmian:

1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";

2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);

3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);

4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);

5) pancerników nie można dostać jako proto;

1a - Zgadzam się
2b - jw
3 - jestem na Tak ale nie szalałbym z obniżką, szczególnie CL
4 - Nie (nie podoba mi się taka dyskryminacja Smiley )
5 - Zbyt kosztowny taki prezent, zatem Zgadzam się
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2014, 02:48:39 wysłane przez Roberto_tr » Zapisane
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #7 : Kwiecień 04, 2014, 04:01:47 »

Mógłby ktoś jaśniej wypisać tu planowane zmiany pancerniki vs krążowniki???
Obecna lista ewentualnych zmian:

1) krążowniki otrzymują opcje "Single Fire Support" (wspiera ogniem raz w ciągu tury):
a) wersja podstawowa, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support";
b) wersja rozbudowana, niszczyciele "Fire support",  krążowniki "Single Fire Support" + "Bombardment" + "Lasting Suppression", pancerniki "Bombardment" + "Lasting Suppresion" + "Counterbattery Fire";

2) przyspieszenie ruchu krążowników;
a) DD=8 CA=7 BB=5(6) (propozycja Gustlika);
b) DD=8 CL=7 CA=6 BB=5(6) (propozycja alternatywna);

3) obniżenie ceny krążowników (na razie bez szczegółów);

4) pancerniki nie dostają dowódców i nie mogą używać dodatków (attachments);

5) pancerników nie można dostać jako proto;

1 a - zgoda ale nie pogardziłbym=> 1 b nawet chyba bardziej 1 b Wink
2 b - jak najbardziej tak
3 - zgoda dyskusja później
4 - szkoda liderów, dodatki są zbędne ale zgoda na ten punkt
5 - jestem za za drogi prezent
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #8 : Kwiecień 05, 2014, 12:50:01 »

A dlaczego pancernik wyłączyć z prezentów???
Wszak to tylko gra... Czasem fajnie dostać prezent od losu i mieć ciekawszą partyjkę. Zawsze można sprzedać  i kupić 4 niszczyciele, które się podeśle do zatopienia, by kasę stracić. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #9 : Kwiecień 09, 2014, 06:43:20 »

Ciekawe zdanie napisał ostatnio Luis na JP ... nigdy o tym w taki sposób nie pomyślałem (o takiej możliwości).

"... submarines have not surface/sumerged status, this must be done in OG using a transport with different stats ..."

Może to jest pomysł na uatrakcyjnienie okrętów podwodnych.
W transporcie = na powierzchni = zasięg dwa razy większy niż
Normalnie = w zanurzeniu

I oczywiście w transporcie = na powierzchni statsy takie że łatwiej zniszczyć.
Pod wodą trudniej.

I jak sądzę, działałoby jak dla piechoty (bez transportu)... możemy poruszać się na krótki dystans, bezpiecznie , pod wodą,
ale także na powierzchni ... szybciej, dalej ... w transporcie i z ryzykiem.

Nawet sądzę, że nie przeszkadzałoby iż przy zakupach trzeba by pamiętać o tym, aby dodatkowo zakupić transport - zawsze można by powiedzieć, że kupuję taniej i poruszam się tylko pod wodą ....
Mam też wrażenie, ze nie zaburzyłoby to dotychczasowych kampanii, jakby nawet w nich nic nie zmieniać.

Sądzę, że warte przemyślenia przez Gustlika.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 06:46:39 wysłane przez kowdar » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #10 : Kwiecień 09, 2014, 07:31:33 »

No to zanosi się na małą rewolucję teraz byśmy mieli komplet zmian w marynarce. OP urosły by do rewelacyjnej broni. Zanosi się na powrót do dyskusji o nich Evil
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Kwiecień 09, 2014, 07:55:28 »

Bardziej rewelacja niż rewolucja. Wink

Rozumiem, że w zanurzeniu- tak samo mozliwe do "trafienia" tylko jako mniej podatne? W tym momencie modele OP z chrapami byłby rzeczywiście rewolucją.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Kwiecień 09, 2014, 08:07:23 »

Może to jest pomysł na uatrakcyjnienie okrętów podwodnych.
W transporcie = na powierzchni = zasięg dwa razy większy niż
Normalnie = w zanurzeniu
Nie specjalnie to widzę. OP już w tej chwili maja prędkość okrętu wynurzonego, gdyby podwoić zasięg transportu dochodziłoby do nienaturalnych sytuacji. IMHO OP powinien się zakradać do przeciwnika, a nie wykonywać szarże z odległości 6-8 hexów.

Alternatywne rozwiązanie, czyli pozostawienie transportowi obecnej prędkości OP, a skrócenie go właściwemu okrętowi tez ma swoje wady. Taki okręt byłby mało użyteczny w starszych kampaniach (bez transportu), a wątpię by w nowszych AI potrafiło właściwie wykorzystać OP z transportem (bez narażania go na błyskawiczną utratę).

Taki okręt byłby na pewno bardziej realistyczny, ale jego skuteczność spadła by o połowę, a ryzyko zniszczenia podwoiło. Czyli przeciwieństwo oczekiwań osób które obecne OP uważają za mało skuteczne.

Rozumiem, że w zanurzeniu- tak samo mozliwe do "trafienia" tylko jako mniej podatne? W tym momencie modele OP z chrapami byłby rzeczywiście rewolucją.
W zanurzeniu działałyby dokładnie tak jak obecnie, czyli mozliwe do trafienia tylko przez niszczyciele i lotnictwo, a w trybie wynurzonym jak zwykły transport morski, czyli zatapialne przez każdą jednostkę z NA.
Jedyna zaleta tego rozwiązania to możliwość zróżnicowania statystyk, takich  jak prędkość czy odporność na ataki lotnicze.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 08:20:55 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #13 : Kwiecień 09, 2014, 08:23:41 »

Też myślę, że zwykłe przeliczenie obecnego zasięgu ruchu x 2 to lekka przesada ( max 5-6 na powierzchni i 3 - 4 w zanurzeniu). Cechy bojowe bez zmian pod wodą. Na powierzchni możliwość obrony plot (ale bierna i bez fajerwerków to nie pływające 88)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2014, 08:29:36 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Kwiecień 09, 2014, 08:33:16 »

Też myślę, że zwykłe przeliczenie obecnego zasięgu ruchu x 2 to lekka przesada ( max 5-6 na powierzchni i 3 - 4 w zanurzeniu)
IMHO realistyczne wartości to 3-4 na powierzchni i 1-2 w zanurzeniu.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.057 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)