Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 05:34:17
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Różne inne zagadnienia
(Moderatorzy:
Zsamot
,
Waldzios
) >
Okręty- kwestie ceny, ich cech
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Okręty- kwestie ceny, ich cech (Przeczytany 51791 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #60 :
Luty 02, 2015, 07:48:49 »
Cytat: Rudel Styczeń 31, 2015, 08:08:03
Jako że pograłem trochę na efilu LXF to powiem, że część OP ma na stanie samoloty lub inne aparaty rozpoznawcze. O ile takie rozwiązanie jest dyskusyjne to może warto by je rozważyć. Niemcy jak i Japończycy mieli tak wyposażone OP.
Co do Niemców, chodzi o
wiroszybowce
, ustrojstwo było holowane na 300m kablu za u-botem, więc trudno to klasyfikować jako samolot.
W przypadku Japończyków okręty podwodne typu
Sen Toku
przenosiły specjalnie zaprojektowane samoloty
Aichi M6A1 Seiran
.
Pewnie można by wprowadzić te samoloty, okręty Sen Toku są w efilu, pytanie tylko czy to ma sens.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #61 :
Luty 02, 2015, 09:40:48 »
Sens ma, wszak zasięg rozpoznania znacznie wzrośnie, tylko, że to pewnie komplikacja??? Pomijam, ze z racji bezbronności, to aparat jednorazowy w przypadku napotkania przeciwnika.
Chociaż kiedyś czytałem artykuł, jak autożyrem Anglik 2-3 Foki (FW-190) wymanewrował.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #62 :
Luty 02, 2015, 10:06:44 »
Tak Niemcy mają w LXF takie autożyra na max 2 hexy od okrętu to lata zasięg widzenia 5. Poprawia to szanse OP. U japończyków są to samoloty z ruchem fazowym też bardzo udane nie wiem o innych flotach jeszcze nic ale podejrzewam że tez coś mają,
Oto dane Tego aparatu rozpoznawczego z U-boota
«
Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 12:00:50 wysłane przez Rudel
»
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 76
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #63 :
Luty 02, 2015, 12:54:55 »
Tylko jesli chodzi o Sen Toku to samoloty miały przenosić broń biologiczną.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #64 :
Luty 02, 2015, 04:31:23 »
Cytat: Zsamot Luty 02, 2015, 09:40:48
Chociaż kiedyś czytałem artykuł, jak autożyrem Anglik 2-3 Foki (FW-190) wymanewrował.
Autożyro (wiatrakowiec) to zupełnie inna bajka niż wiroszybowiec, oba używają autorotacji jako siły nośnej, ale wiatrakowiec ma własny napęd.
Cytat: Rudel Luty 02, 2015, 10:06:44
Tak Niemcy mają w LXF takie autożyra na max 2 hexy od okrętu to lata zasięg widzenia 5. Poprawia to szanse OP. U japończyków są to samoloty z ruchem fazowym też bardzo udane nie wiem o innych flotach jeszcze nic ale podejrzewam że tez coś mają,
W LXF tylko niemieckie i japońskie OP przenoszą samoloty:
Dla niemieckich u-botów są to wspomniane wiroszybowce (dzięki zastosowaniu paliwa mają pewien sens).
W przypadku Japonii autor efila poszedł na łatwiznę i OP przenoszą identyczne samoloty jak konwencjonalne okręty (E8N, E13A).
Cytat: marekreaktywacja Luty 02, 2015, 12:54:55
Tylko jesli chodzi o Sen Toku to samoloty miały przenosić broń biologiczną.
To możliwe, ale skoro mogły przenosić zwykłe uzbrojenie (torpedy, bomby) to pewnie dałoby się je użyć w konwencjonalny sposób.
«
Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 05:14:06 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #65 :
Luty 02, 2015, 07:02:36 »
Cytuj
Tak Niemcy mają w LXF takie autożyra na max 2 hexy od okrętu to lata zasięg widzenia 5
E, no weź.... Może odwrotnie - co?
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #66 :
Luty 02, 2015, 07:13:09 »
Nawet nie na 2 hexy, jeśli przeleci 2 hexy to wyczerpie całe "paliwo" i spadnie, w praktyce może przelecieć tylko jeden hex, potem musi wrócić na okręt
.
«
Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 07:16:07 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #67 :
Luty 02, 2015, 07:33:00 »
No, jedyny problem to jest taki, że jak dotąd nikt nie podjął próby rozwiązania podstawowego problemu okrętów podwodnych w grze, czyli zmiany statusu z "wynurzony" na "zanurzony". A wprowadzenie samolotów pokładowych przy nierozwiązaniu tego problemu prowadzi do śmiesznych sytuacji...
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #68 :
Luty 02, 2015, 08:23:03 »
No niestety, to już wymagałoby dużej zmiany podejścia do pewnych mechanizmów i wprowadzenia możliwości zmiany "statusu" jednostki.
Brak takiego rozwiązania jest najbardziej widoczny w przypadku floty: okręty podwodne ("wynurzony"/"zanurzony"), niszczyciele ("atak torpedowy"/"atak artyleryjski") itp.
W jednostkach lądowych taki mechanizm tez mógłby się okazać użyteczny np. w przypadku niektórych dział samobieżnych i polowych ("ogień bezpośredni"/"ogień pośredni").
Prawdopodobnie najłatwiej byłoby wprowadzić możliwość podpięcia drugiej, "lustrzanej" wersji jednostki (z innymi parametrami), oraz opcję przełączania miedzy nimi. Trochę jak kolejny poziom transportu (ze stałym identyfikatorem jednostki zamiast wag).
Niestety takie rozwiązanie ma dużą wadę, wymagałoby nauczenia AI obsługi zmodyfikowanych jednostek (dokonywania wyboru między trybami), a to komplikuje sprawę.
Z drugiej strony nie było by całkowicie nowe rozwiązanie, istnieje przecież analogiczny mechanizm który dokonuje wyboru między wersją podstawowa jednostki a transportem.
Szanse przekonania Luisa widzę nikłe.
BTW. Ten post to tylko moje przemyślenia, nic więcej
.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #69 :
Luty 02, 2015, 09:01:52 »
Te rozważania miałyby sens, gdyby dana artyleria nie byłaby grupą jednostek. A tak próba przeniesienia na strategię wymogów z niemal gry czasu rzeczywistego.
Cytat: Gustlik Luty 02, 2015, 07:33:00
No, jedyny problem to jest taki, że jak dotąd nikt nie podjął próby rozwiązania podstawowego problemu okrętów podwodnych w grze, czyli zmiany statusu z "wynurzony" na "zanurzony". A wprowadzenie samolotów pokładowych przy nierozwiązaniu tego problemu prowadzi do śmiesznych sytuacji...
A dlaczego? Wynurzenie, przelot, zanurzenie... A jak samolot leci pół planszy atakuje to tez nie jest spory szmat czasu?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #70 :
Luty 02, 2015, 09:29:29 »
Cytat: Zsamot Luty 02, 2015, 09:01:52
Te rozważania miałyby sens, gdyby dana artyleria nie byłaby grupą jednostek. A tak próba przeniesienia na strategię wymogów z niemal gry czasu rzeczywistego.
To były takie spekulacje i nie chce specjalnie drążyć tematu.
Ale jako szybki przykład mogę ci dać działa 76mm Zis-3 albo 100mm Bs-3, oba używane w dużych grupach jednostek i oba równie skuteczne jako broń przeciwpancerna i artyleria dywizyjna. Ich parametrów żadną siła nie da się pogodzić w jednej jednostce, stad ich zdublowanie w efilu.
Okrętów podwodnych nie można w ten sposób rozdzielić (wersja podwodna i nawodna jako dwie jednostki), ale w gruncie rzeczy to taka sama kwestia wyboru trybu działania jednostki.
«
Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 09:31:13 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #71 :
Luty 02, 2015, 11:49:38 »
Ale one były tak używane, a okręt byłby sztucznym tworem z racji silnika/ możliwości gry.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #72 :
Luty 03, 2015, 12:43:35 »
Cytat: Zsamot Luty 02, 2015, 11:49:38
Ale one były tak używane, a okręt byłby sztucznym tworem z racji silnika/ możliwości gry.
Według mnie to obecnie okręt podwodny jest sztucznym tworem nie pasującym do silnika / możliwości gry.
Okręt podwodny ogólnie jest dziwny, trochę kwantowy, nie wiemy czy jest zanurzony czy wynurzony dopóki go nie zaatakujemy.
Gdy próbujemy do niego strzelać z działa to okazuje się ze nie możemy, bo jest zanurzony, ale gdy zrzucamy bombę lotniczą okazuje się wynurzony, a nawet zdarza mu się awaryjnie zanurzyć by uniknąć ataku.
Atakuje jakby był zanurzony (nie wywołuje kontrataku), ale porusza się z prędkością okrętu wynurzonego.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #73 :
Luty 23, 2015, 10:18:49 »
Limit cen odszedł w siną dal, można przemyśleć jakie ceny na okręty dać
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Okręty- kwestie ceny, ich cech
«
Odpowiedz #74 :
Luty 24, 2015, 01:26:00 »
No, no, no - kryzys jest....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...