Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 09, 2010, 10:46:31 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Oprócz takich jak w PG2 czyli:
- poprzez zdobycie określonych hexów, w określonym czasie
- poprzez zniszczenie wszystkich jednostek

Możliwe są także nowe sposoby wygrywania:

1) "Must Survive Unit" ("Jednostka Musi Przeżyć")
- W tym przypadku autor scenariusza wyznacza graczowi jednostki w jego ekipie, które muszą przeżyć scenariusz.
Taka jednostka jest zaznaczona obwódką wokół tabliczki z punktami siły. Strata takiej jednostki/jednostek oznacza
przegraną - nawet jeśli przeciwnik nie zajmie żadnego heksa. Wygrywa się natomiast tradycyjnie - poprzez zajęcie
Vheksów - oczywiście pod warunkiem, że wyznaczone jednostki przeżyły.

W przypadku gdy "Must Survived Unit" (MSU) znajduje się po stronie przeciwnika - zamienia się on (dla gracza) w
"Must Be Killed" - bo teraz gracz musi rozwalić przeciwnikowi tę jednostkę.
Tu jednak pojawia się problem, gdyż póki co - taki scenariusz można wygrać ZARÓWNO poprzez zabicie MSU, jak i w
normalnym trybie poprzez zdobycie jego VHeksów - nawet jeśli nie upolujemy wszystkich wrogich MSU. Luis obiecuje
coś z tym zrobić, ale raczej nie od razu.

2) "Utrzymać/zdobyć heksy" - w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.

3) "Uciec z mapy" - OpenPG wprowadza nowy rodzaj heksów tzw: "Escape Hexy" (Punkty Ucieczki). Autor scenariusza
wyznacza ilość jednostek, które w danym czasie muszą uciec z mapy, oraz wyznacza punkty ucieczkowe, na które
trzeba wprowadzić jednostki aby "uciekły".

UWAGA - "Ucieczka" jest tu rozumiana dosłownie, gdyż po wprowadzeniu jednostki na EHex znika ona z mapy!
Wtedy można wprowadzić następną.  Może to jednak mieć znaczenie dla planów obrony takiego hexa - dlatego
należy ostrożnie planować kolejność uciekania - jeśli w jednej kolejce nie uda się wyprowadzić wszystkich.

EHex posiada przynależność państwową ale nie można go zdobyć - jednak przeciwnik może go zablokować poprzez
wprowadzenie na niego własnej jednostki. EHex może by wyznaczony również na morzu i działać dla okrętów - pod
warunkiem, że okręty mają zaznaczoną możliwość zdobywania flag.

W przypadku trybu "Uciec z mapy" w scenariuszu nie ma żadnych innych VHeksów, które należałoby zdobywać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Super, to są właściwie nieliczne plusy PG3, których mi brakowało w PG2. Zatem Gustlik- jestem pełen oczekiwań wobec Twojej- i Innych Autorów- inwencji. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

#2
jak gra liczy punkty za scenairiusz:

Rezultat   Bonus/Kara
BV            +50
V              +30
TV           +19
LS            -10

Modifier for Player  for AI
300         -16         +16
275         -14         +14
250         -12         +12   
225         -10         +10
200          -8          +8
175          -6          +6
150          -4          +4
125          -2          +2
100           -          -
75          +10         -10
50          +20         -20
25          +30         -30
0           +40         -40

A do tego:

- +2 punkty za każdą kolejkę przed BV

- Zabicie wszystkich jednostek przeciwnika daja bonus liczony jako:
Koszt zniszczonych jednostek wroga dzielony przez koszt własnej armii.

- Utrata jednostek aux powoduje karę w wysokości:
Całkowity koszt utraconych aux'ów dzielony przez koszt własnej armii.

- Wielkość jedn. "core" powoduje karę w wysokości:
Liczba jednostek core dzielona przez 10. Słownie: "przez dziesięć" - i teraz jest dobrze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

Cytat: Gustlik w Lipiec 09, 2010, 10:46:31 AM
2) "Utrzymać/zdobyć heksy" - w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.
jak ustawić ten tryb zwycięstwa?

Gustlik

W panelu ustawień głównych scenariusza, po naciśnięciu "Open Gen"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara


CrissRS

Czy można ze sobą łączyć warunki zwycięstwa?
Przykład:
-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?

Gustlik

Niektóre można - inne - nie.

Cytat-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?

Tego nie da się zrobić, bo jak zniszczysz, to scenariusz się skończy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

A czy jak ustawię dla gracza 2 jednostki MSU i grając 1 graczem (kampania) zniszczę je, to wygrywam?

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#10
Gustlik liczę  i liczę i jakoś nie mogę dopasować wyniku swojej kampanii do tego algorytmu który opisałeś kilka postów wyżej.

Scen zakończyłem BV w ostatniej turze i nie wiem skąd się wzieło aż 73 pkt. Z tego co napisałes wynika że powinno byc zaledwie 50.


lOpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73

Current scenario: Białystok,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 640
Total army value: 372 , Current prestige is 968
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Witebsk , cap 3000, 12 turns prestige: 600
if V : +200, Witebsk , cap 3000, 15 turns prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 0 bars , 75 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 6/10 , Influence  , 0 kill , 0 pp (U:018)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 122 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:019)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 34 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Czołg
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 112 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 0 pp (U:008)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 0 bars , 88 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)

Artyleria
*  15 sFH18 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:031)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)

Killed: AD  4 ,  AT  4 ,  ATY  9 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  5 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  39
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0
Player 1  Germany   has 31 units total:
Wrogowi została 1 jednostka
Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1

Gratia gratiam parti

kowdar

Skądś (nie pamiętam już skąd) mam taki arkusz excela do wyliczania SCORE w OG.
Nie wiem czy jeszcze jest aktualny ?

W załączeniu do wpisu.

[załącznik usunięty przez administratora]
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

derwiszx

#12
Kowdar, dzięki za arkusz. Przydaje się. :)
Okazuje się, że jednak źle liczylem.  Przy pomocy arkusza jest to łatwiejsze bo nie trzeba nic rachować, wystarczy dobrze wpisać dane.
Ale i tak algorytm jest dosyc skomplikowany do zrozumienia i interpretacji. Zwłaszcza wyliczenie wartości strat jakie poniósł AI co jest praktycznie niemożliwe bez użycia LG-suite.

Przeprowadziłem eksperymentalne wyliczenia biorąc dane z AAR, który zamieściłem w poprzednim poście.
Nie podjąłem się obliczania ile wyniosły straty AI. Po prostu dopasowałem wielkość strat AI tak żeby wynik scenariusza wyniósł 73 pkt i wyszło mi, że AI musiał mieć straty na poziomie 9000 pp.

Załączam screena z mojego eksperymentu.





[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti

biku30

Można poprosić o ów arkusz? Załącznik jest "martwy".

kowdar

Nie wiem dlaczego piszesz że martwy ?
Przed momentem pobrałem GameScore.xls z mojego wpisu trzy pola wyżej ...

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl