Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

#195
Były prośby o tłumaczenie tych komunikatów. Ale jakoś nikt się nie kwapi do tej niewdzięcznej roboty ;)
Przetłumaczyłem część z nich na tyle na ile zrozumiałem. (Czasami to nie tylko kwestia znajomości języka).
Jeśli ktoś zauważy błędy lub wypaczenia (o które nie trudno) w tłumaczeniu to niech zamieści poprawki i uzupełnienia.
Gdy pojawi się lepsze tłumaczenie to albo zlikwiduję ten post albo go zmodyfikuję



Version 0.80.6 (20-Apr-2012)
Czerwona lornetka pokazuje wszystkie hexy widziane przez zauważone jednostki wroga.

-Jednostki nie są w stanie budować jeśli mają w swojej strefie kontroli 2 lub więcej wrogich jednostek i nie mogą naprawiać gdy w strefie kontroli mają 3 lub więcej wrogich jednostek.

-Właściwość "transport lotniczy" wymagana jest tylko dla transportu (PG2UK210 wymaga ustawienia jej i dla transportu i dla jednostki)

-Scenariusz oznaczony jako "no-score" nie ma wpływu na uśredniony wynik kampanii. (opcje scenariuszy)

-AAR  nie zawierał jednostek które opuściły  mapę (pole bitwy)  teraz informacja o nich będzie zawarta w raporcie.

-Prototypy będą w raporcie AAR zaznaczone (+) w odróżnieniu od jednostek core (*)

-Wyeliminowano poważny błąd występujący przy ruchu jednostką (używająca transportu) której ścieżka ruchu była zakrzywiona i  styczna z jednostkami wroga.

-Łodzie podwodne nie ustawiały zasadzek.

-Jeśli pole minowe stykało z heksem lotniska to samolot nad tym polem nie mógł być zaopatrywany,
teraz pole minowe uniemożliwia obsługę tylko gdy jest na lotnisku ( w takim przypadku żaden z przyległych heksów również nie zaopatruje)

-Koszt ruchu dla jednostek z atrybutem "bridge" (mostowa) lub posiadające lidera "Bridge Leader"
będzie wynosił 254 jeśli nie będą w stanie wkroczyć na teren typu: stream/river.
Prostym językiem oznacza to że : u jednostki która nie miała mozliwosci przekraczania rzeki (koszt ruchu 255) po otrzymaniu  atrybutu B (bridge) lub lidera " Bridge Leader" koszt ruchu przez rzekę zmieni sie na 254 (może przekraczać).


-Jeżeli  hex jest dostępny dla  jednostki (koszt ruchu 1-254) ale dla jej transportu nie (koszt ruchu 255) gracz będzie mógł porzucić transport i sforsować rzekę lub wycofać się z ruchu (cancel movement).
Jest to analogia do znanej już  sytuacji gdy zabraknie paliwa dla transportu, wówczas również mamy dwie możliwości: porzucić transport i wykonać ruch własny albo zrezygnować z ruchu.

   


Zaraz sobie zainstaluję te wersję i może wtedy łatwiej będzie sprawdzić czy właściwie zrozumiałem niektóre komnikaty.
Gratia gratiam parti

derwiszx

#196
A to próbka nowego AAR. (przy okazji zauważyłem błąd w nazwie miesiąca w częsci dotyczącej wersji gry chyba, że Abr to skrót od hiszpańskiej nazwy kwietnia)


OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_gus\  * Efile version:I.OG_3.0 GusOpen ver. 1.9
Campaign: G22 ZNAK ORŁA,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:75
2   Borowa Gora , #1 , Brilliant Victory , score:70
3   Minsk Mazowiecki , #2 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Daimler Dingo
--
Campaign score: 219  *  Average: 73

Current scenario: Kock,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 360
Total army value: 96 , Current prestige is 797
AI stance is Aggressive
if BV: +500, Wybor drogi , cap 2400, 12 turns prestige: 110
if V : +400, Wybor drogi , cap 2400, 15 turns prestige: 110
if TV: +300, Wybor drogi , cap 2400, 25 turns prestige: 110
Ls: Loss , turn prestige: 110

Piechota
*  Kawaleria ,  , 4 bars , 461 exp , Poland , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:001)
*  Kawaleria ,  , 5 bars , 637 exp , Poland , 10/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 0 pp (U:002)
*  Kawaleria ,  , 4 bars , 404 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
*  Sztab , PF 508/518 ,  , 2 bars , 200 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)

Rozpoznanie
TK-3 ,  , 1 bars , 112 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 96 pp (U:008)
+  Daimler Dingo ,  , 0 bars , 0 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:009)

Artyleria ppanc.
*  Ur 35 , Zaprzeg ,  , 0 bars , 49 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)

FlaK
*  CKM wz.30 , PF 508/518 ,  , 2 bars , 241 exp , Poland , 10/10 , Skilled Ground Attack  , 0 kill , 0 pp (U:006)

Artyleria
*  105mm wz.29 , C4P ,  , 1 bars , 192 exp , Poland , 11/10 , 0 kill , 0 pp (U:003)

Killed: AD  4 ,  AT  4 ,  ATY 11 ,  INF 28 ,  REC  6 ,  TK 13 ,  FTR  1 ,  TB  3 ,  Total:  70
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF 10 ,  REC  1 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  14

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 1 Leaders
Total :   1702 exp,     24 kill,      0 pp
Average:    426 exp,      6 kill,      0 pp
Rozpoznanie *  2 Units * 0 Leaders
Total :    112 exp,      1 kill,     96 pp
Average:     56 exp,      1 kill,     48 pp
Artyleria ppanc. *  1 Units * 0 Leaders
Total :     49 exp,      3 kill,      0 pp
Average:     49 exp,      3 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 1 Leaders
Total :    241 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    241 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria *  1 Units * 0 Leaders
Total :    192 exp,      0 kill,      0 pp
Average:    192 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  9 Units * 2 Leaders
Total :   2296 exp,     28 kill,     96 pp
Average:    255 exp,      3 kill,     11 pp


Player 1  Poland   has 27 units total:
Piechota : 17
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  3
Bomb. taktyczny :  1


Player 2 Germany - estimated force: 32 units
Piechota / Artyleria ppanc. : 44%
Rozpoznanie / Czołg :  4%
Obrona plot. / FlaK :  9%
powietrzny :  0%
morski :  0%

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points






EDIT

(don't count against cap)  - nie wiem czy to nie przeoczenie ale ten dopisek powinien byc chyba również i przy prototypie ???
Gratia gratiam parti

Zsamot

To zapis po zajęciu ostatniego VH? Super. ; )
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

#198
Ten akurat zapis był na początku następnego scena  w momencie kiedy masz jeszcze mozliwość upgrade'u. Możesz to poznać po tym, że są podane przybliżone dane statystyczne jednostek przeciwnika które są spodziewane w tym scenariuszu.




Gratia gratiam parti

derwiszx

#199
Właśnie zauważyłem, ze masz w tym raporcie również zawarte informacje dotyczące całości sił (core +AUX) którymi będziesz dysponował w tym scenariuszu. Są tu (tak mi się wydaje) wliczone również posiłki które dotrą do Twojej armii w trakcie gry :P
(ale ta informacja była chyba również w starej wersji gry)

Player 1  Poland   has 27 units total:
Piechota : 17
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
FlaK :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  3
Bomb. taktyczny :  1
Gratia gratiam parti

Zsamot

Ale tych prognoz to chyba nie było???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

W wersji z 17 marca były, sprawdzilem.
Gratia gratiam parti

derwiszx

#202
Zastanawiam się czy dobrze zrozumiałem tę zmianę dot minowania lotnisk. Jeśli tak, to jest pytanie  czy skutki minowania i burzenia są identyczne w przypadku lotnisk.  Minować mogą tylko saperzy, burzyć oprócz saperów może również każda jednostka inżynieryjna i oczywiście lotnictwo i artyleria strategiczna. Ale miny usuwa każda jednostka piechoty natomiast zreperować zburzony heks może tylko saper no i chyba trwa to dłużej i trochę kosztuje.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Zauważyłem kolejną zmianę, która pojawiła się wraz z najnowszą wersją OG.

W raporcie AAR przed zmianą wartości jednostek wyliczane były na podstawie faktycznego stanu siły, obecnie podawane sa wartości dla stanu 10/10.

To samo dotyczy parametru Total Army Value.

Przykład:
wersja poprzednia:
Total army value: 14194
...
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 473 exp , Germany , 13/10 , Liberator  , 18 kill , 967 pp (U:004)
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 545 exp , Germany , 15/10 , Shock Tactics  , 16 kill , 1116 pp (U:011)


wersja najnowsza:
Total army value: 9960
...
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 4 bars , 475 exp , Germany , 13/10 , Liberator  , 18 kill , 744 pp (U:004)
Brandenburgers , 251/1 [W] ,  , 5 bars , 583 exp , Germany , 15/10 , Shock Tactics  , 18 kill , 744 pp (U:011)



Róznice te występują tylko w raportach AAR.
W grze w Head Quarter nadal  dla potrzeb Award/Cap wartość armi nadal jest wyliczana na podstawie faktycznego stanu siły.
Gratia gratiam parti

Gustlik

No to trochę bez sensu, choć ja i tak zawsze patrzyłem na to, co w grze widać..
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

Może ta ostatnia zmiana jest niezamierzona. Nie wiem czemu miałby służyć taki dualizm, zamiast porządkować może wprowadzać w błąd gracza, który niekoniecznie musi zauważyć tę subtelną różnicę przy układaniu planów inwestycyjnych.
Jedyną zaletą podawania wartości standardowej jednostek czyli dla stanu 10/10 być może jest to że lepiej ona obrazuje wartość techniczną armii. Stany ponadnormatywne zaciemniają troszkę obraz sytuacji.
Gratia gratiam parti

derwiszx

Okazuje się, że jeśli chcemy mieć w AAR wartość jednostek dla bieżącego a nie dla bazowego stanu siły jednostek należy w opcjach AAR odznaczyć opcję "Pokaż stan po bitwie"
Gratia gratiam parti

derwiszx

Version 0.80.6.2 (26 -Apr-2012)
Cost for free core units is also shown in HQ
AAR was losing played scenario list, now it is fixed
game crashed sometimes when loading scenarios (standalone) and also when picking savegames
Removed option from AAR, now it will always show same Army Cost value than in HQ
Gratia gratiam parti

derwiszx

#208
Version 0.80.6.2 (26 -Apr-2012)

- teraz w HQ pokazywany jest również koszt darmowych jednostek core
- AAR gubił  listę rozegranych scenariuszy ??? (nie spotkałem się z takim bugiem, raczej chodzilo tu o to, ze w przypadku zaistnienia scenariuszy "no score" źle był wyliczany średni wynik kampanii ale nie jestem pewien czy to o ten bug w tym przypadku chodzi bo Luis wspominał ze ten bug wyeliminuje w późniejszym czasie)
- gra czasami się wieszała podczas ładowania scenariuszy jak równiez podczas ładowania zapisanych gier
- usunięto z menu  AAR-Settings  opcję Pokaż stan po bitwie (użyj base strength), teraz AAR zawsze pokazuje taki sam koszt Armii jak HQ

(muszę przyznać , że maczałem palce w przekonaniu L. Guzmana do tej ostatniej zmiany)
Gratia gratiam parti

derwiszx

#209
Cytat: derwiszx w Kwiecień 27, 2012, 08:40:45 AM
Version 0.80.6.2 (26 -Apr-2012)

- teraz w HQ pokazywany jest również koszt darmowych jednostek core

W najnowszej wersji silnika zmiana ta wygląda jak w załączonym zrzucie z ekranu.

[załącznik usunięty przez administratora]
Gratia gratiam parti