Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

A w jakiej kampanii takie cuda się zdarzają?

Nie było to przypadkiem coś konwertowanego?

W EFILU, RUMUNIA, NIE MA NICZEGO LATAJĄCEGO JAKO TRANSPORT DLA DZIAŁ!

Ale autor scenariusza może, przy pomocy LGSuite, wyznaczyć dowolnej jednostce, dowolną inną jako transport. Może to być nawet pole minowe. Ale to już nie do mnie.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Blitzkrieg- Rozprzy, masz rację- pewnie coś tam pomieszał autor, ale zgłaszałem u Ciebie, bo chciałem uzyskać konkretną odpowiedź.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Zsamot w Styczeń 31, 2011, 12:11:20 AM
Blitzkrieg- Rozprzy, masz rację- pewnie coś tam pomieszał autor, ale zgłaszałem u Ciebie, bo chciałem uzyskać konkretną odpowiedź.
Poprawione.
Gustlik, gdzie popełniłem, Twoim zdaniem błąd? :huh?  Każdą jednostkę robiłem po kolei, żeby uniknąć błędów... :laff
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Nie wystarczy samą jednostkę. Przy konwertowaniu, transport, trzeba traktować jako osobną jednostkę i dopasować go niezależnie od jednostki głównej. To się nie zrobi automatycznie. Jeśli w oryginalnym efilu, jednostka miała - jako transport - jednostkę nr "xyz", a u mnie pod numerem "xyz" jest Messerschmitt, to niestety, gra to odczyta dosłownie. Nawet jeśli Messerschmitt nie należy w ogóle do klasy transportu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

#169
"Z całego serca" polecam korzystanie z opcji Suite sprawdzania błędów kampanii,
w różnych zestawach opcji sprawdzania.
Powinien Ci wychwycić tego typu "babole".

Kilka słów było tutaj:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/konwertowanie-kampanii-przewodnik/msg12716/#msg12716

Z tym że BARDZO RYZYKOWNE JEST POZWALANIE NA AUTOMATYCZNE POPRAWIANIE BŁĘDÓW.
Tylko sprawdzamy ! Poprawiamy ręcznie.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Rozprza

Cytat: kowdar w Styczeń 31, 2011, 08:12:48 PM
"Z całego serca" polecam korzystanie z opcji Suite sprawdzania błędów kampanii,
w różnych zestawach opcji sprawdzania.
Powinien Ci wychwycić tego typu "babole".

Kilka słów było tutaj:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/konwertowanie-kampanii-przewodnik/msg12716/#msg12716

Z tym że BARDZO RYZYKOWNE JEST POZWALANIE NA AUTOMATYCZNE POPRAWIANIE BŁĘDÓW.
Tylko sprawdzamy ! Poprawiamy ręcznie.
Całkowicie umknęło to mojej uwadze! :o Niestety, mój czas na hobby jest zredukowany prawie do zera (absolutnego ;)) i bawię się Suite (Blitzkriegiem) tylko dorywczo  :(
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Rosyjskie Iły z literką r, He 177/Hs293, Ju 88 Mistel, Beaufort oraz Swordfish II mają zaznaczone torpedo, a nie mają Recon Skill. Ma tak być? Co, w takim razie, oznacza literka r?

Fw-190F-8U-2 nie ma zaznaczonej opcji torpedo. Zaznaczyć?

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Hmmm?  R jak rakieta... To atak z dystansu- sąsiedniego heksu. To jest torpedowy Ił?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatzaznaczone torpedo, a nie mają Recon Skill. Ma tak być? Co, w takim razie, oznacza literka r?

Ma tak być. Stare oznaczenia (A,M,E,R, i.t.d.) już nie funkcjonują, bo wyświetlają się automatycznie. Zresztą były pisane dużymi literami. Problem jest z coraz większą liczbą umiejętności, bo zwyczajnie brakuje dla nich liter.

Zatem (r) małe i (t) - też małe, oznaczają de facto to samo, czyli funkcję: "Torpedo" (strzelania z sąsiedniego heksa), a różnica polega TYLKO na tym, że (t) mają atak morski i zero ataku lądowego, bo są to samoloty torpedowe, a (r) - atak
lądowy, bo ma oznaczać samoloty z rakietami. Ale to jest - patrząc od strony mechanicznej gry - dokładnie ta sama funkcja!

Można by i jedne i drugie oznaczać (t), a różnice odczytywać z opisu danych, ale uznałem, że tak będzie łatwiej.

CytatFw-190F-8U-2 nie ma zaznaczonej opcji torpedo. Zaznaczyć?

Tak.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatHmmm?  R jak rakieta... To atak z dystansu- sąsiedniego heksu. To jest torpedowy Ił?

No właśnie - IŁ jest rakietowy - (r), ale używa się do tego funkcji "Torpedo" - jak pisałem wyżej. Oczywiście tymi rakietami
może coś tam statkom nabruździć, ale nie tak wiele jak samoloty torpedowe. Z kolei, te torpedowe mogą atakować TYLKO statki i okręty - za to lepiej. W tym sensie - rakietowe są troszkę bardzie uniwersalne.

Jeszcze raz - "Torpedo" to jest tylko nazwa funkcji w LGSuite - może Luis ją trochę źle nazwał, bo ona powinna nazywać się "Strzał z dystansu" (tak należy o niej myśleć) i wtedy nie byłoby pomyłek. W grze, ta funkcja umożliwia realizowanie dwóch opcji - rakietowej i torpedowej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Sprawa transportu - niemiecka piechota.
Odnoszę się do wpisu w innym wątku:

Cytat: Rozprza w Styczeń 21, 2011, 08:47:14 PM
Kowdar, robisz konwersje automatycznie i dlatego niemiecka piechota zamiast Fordów ma Ople (w Ciechanowie to będzie masakra, oglądałem pod Suite). Nie wiem co autor miał w oryginale, ale w SSI to były Fordy. Ja przy konwersji preferuję zamianę każdej jednostki ręcznie, mniej odbiega od założeń autora. Chociaż w przypadku konwersji z jednego e-fila na drugi i przejście z PG2 na Open to są tak kolosalne zmiany, że cały mój wywód ma mało sensu... Tak czy inaczej, gdybyś miał ochotę wprowadzać zmiany, to ja proponuję w pierwszych scenach zamianę Opla na Forda. A teraz biorę się za Ciechanów.

Jak wiecie podchodzę do gry i konwersji zupełnie technicznie
i w tym zakresie mam problem z efilem dotyczący transportu. Przykłady:

Wehr. Infanterie 38 (jedn. 115) to stosując parametry wagowe, nie ma w ogóle żadnego dostępnego
transportu samochodowego (jedynie koniki i rowerki).
A np. dla Sturmpionierów 38 (jedn. 3163) stosując "wagę", są dostępne Opel i rowerki,
ale już nie są dostępne Fordy (a także koniki).
Czasami także jest tak dla artylerii, że jest dostępny tylko transport mechaniczny - a konny nie ...
i stąd czasami piechota na nogach, a artyleria na Oplach ...

A pytania są takie:
Czy faktycznie Fordy i Ople powinny być w tym zakresie różne ?
Czy Wehr. 38 faktycznie nie powinien mieć samochodów ?
No i ogólne - czy efil był "robiony" z uwzględnieniem "wag" ? - bo jeżeli tak, to mogę zgłaszać wg mnie dziwne sprawy.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatCzy faktycznie Fordy i Ople powinny być w tym zakresie różne ?

Tak, jest to podział trochę sztuczny, ale tylko trochę... Chodzi o to, że Ford to prosta ciężarówka - 2x4, a Opel ma napęd 4x4 i jest "All Terrain". Tak naprawdę Niemcy mieli tak różne typy ciężarówek, że Ford jest tu wybrany po prostu jako reprezentant klasy, a nie odzwierciedlenie rzeczywistości.

CytatCzy Wehr. 38 faktycznie nie powinien mieć samochodów ?

Nie powinien. Od tego jest "Wehrmacht 38 (mot.)". Wbrew pozorom, niemiecka armia w 1939, była zmotoryzowana w 20-30%, czego wielu historyków nie chce zauważyć.

CytatNo i ogólne - czy efil był "robiony" z uwzględnieniem "wag" ? - bo jeżeli tak, to mogę zgłaszać wg mnie dziwne sprawy.

Był. Poprawki chętnie uwzględnię, jako że Niemcy były pierwszym krajem, który dostosowywałem "wagowo" i dopiero uczyłem się tej procedury. Trzeba jednak pamiętać, że jest tylko 8 wag, a trzeba nimi obdzielić ponad 150 jednostek, więc często trzeba było iść na kompromis.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

He-112B- czym warunkowałeś odmienne cechy/ cenę samolotu w zależności od kraju zakupu: Rzesza/ Hiszpania. Rok 1938.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Bo właściwie, co kraj, to dostawał inną serię tego samolotu, a najmniej dostepny, to on był akurat w Niemczech - żeby było śmieszniej. Ale trochę to wyrównałem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Fw-190A-1 jest droższy od Bf-109F-4YTrop, mimo że jest słabszy.

Cały czas się zastanawiam, czy niszczyciele nie są zbyt dobrymi przeciwlotnikami? Range od 2 do 4, a air attack między 7 i 11. Dla porównania samoloty torpedowe, które zatapiały prawie wszystko, co się ruszało, mają naval attack między 9 i 11.
Może zabrać niszczycielom aktywny atak do celów powietrznych, a dać tą cechę wybranym krążownikom? Ale, dla odmiany, dla tych krążowników zmniejszyć range do 3. Byłyby to wtedy klasyczne krążowniki przeciwlotnicze.

Pozdrawiam, Czata