Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Hansen

Hmmmm...co do niemców.
Batalion rozpoznawczy w dywizjach pancernych nie służył do rozpoznania (taka była doktryna i tak był wykorzystywany) był to po prostu szybki batalion grenadierów pancernych wyposażony w różnego rodzaju transportery,wozy pancerne,moździerze,Lig-i i działa ppanc i walczył jak zwykła piechota.

Hansen

#226
Co do wojsk pancernych....pewnie że niemcy byli najlepsi.
Ale pamiętajmy że mieli najlepszą kadrę i świetnie rozwiniętą łączność z pozostałymi oddziałami + czołg Panther G,który był czołgiem ciężkim a wiele osób o tym zapomina.......policzcie ile wszystkich czołgów wyprodukowali niemcy a ile sowieci i alianci a wtedy będzie widać jaką przewagę posiadali.
I na tym tle widać jak niemieccy pancerniacy dobrze walczyli...co wydaje się ''niemożliwe'' przy takiej przewadze aliantów i rosjan.

Gustlik

WRÓĆ!

Bo zabrnęliśmy w recony, a zaczęło się od pociągów i inżynierów. Jak na razie udało sie ustalić, że ciężka piechota ma mieć dwa punkty ruchu.

To teraz - co z pociągami?

PS - a propos reconów, to ja mam pewien pomysł, który może zrekompensować stratę widzenia, ale o tym później.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ano pociągi... Me propozycje:
- podział na klasy: były przecież i przeciwlotnicze i ogólnego zastosowania, wsparcia itd,
- ja bym zrobił sztuczny podział na 3 wielkości, co oddałbyś Gustlik w sile jednostki, wszak jak jest symbol IVD (ale się uczepiłem, ale łatwo napisać... ;) ), to przecież nie jest to jeden, tak samo pociąg może być grupą, mniejszą, bądź większą.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

W kwestii sztabu- nie można by dawać możliwości ulepszenia transportu- dając sztab do kupienia za- powiedzmy- 3000 (skuteczna zapora przed zakupem), a wtedy można by wymieniać np. z czołgu wersja dowodzenia Pz.Kpf.W I na IV?

Wtedy i polski sztab nie jeździłby w afrykańskiej scenerii Fiatem. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

mara

Tak się zastanawiam czy nie dałoby rady "podrasować" snajperów. Chodzi mi o możliwość strzelania ponad swoimi jednostkami (snajperzy wyszukiwali sobie miejsca z możliwie najlepszym "widokiem" - z reguły były to drzewa, piętra budynków czy nawet wieże kościołów). Teraz jest tak że jak ustawiam brak możliwości strzelania przez jednostki (co jest jak najbardziej realne) to "upośledzam" snajperów 8)

Zsamot

Nie wiem, czy odległości strzału się zgodzą z realem... ile heks odzwierciedla w terenie.

Tu moja propozycja, by zrobić na użytek nasz- tabelę z odległościami- np
Heks- ile metrów.
kaliber- np. 25mm - zasięg- ile heksów=> znacznie ułatwiłoby to pewne zapytania itp.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatW kwestii sztabu- nie można by dawać możliwości ulepszenia transportu- dając sztab do kupienia za- powiedzmy- 3000 (skuteczna zapora przed zakupem), a wtedy można by wymieniać np. z czołgu wersja dowodzenia Pz.Kpf.W I na IV?

Tak, ale wtedy czołg trzeba zrobić jako transport, a skoro Sztab jest w klasie Infantry, to i inne piechoty będą sobie mogły czołg jako transport kupić....

CytatHeks- ile metrów.

No nie załamuj mnie - przecież to wiadomo mniej więcej od początku istnienia gry i było wałkowane już milion razy.
HEKS TO JEST 1000-2000 metrów, przeciętnie - 1500


Cytatkaliber- np. 25mm - zasięg- ile heksów=> znacznie ułatwiłoby to pewne zapytania itp.

Również było 100 lat temu - w dziale efila - jeszcze do PG2

- artyleria - opracowana i przeliczona według formuły:
ok. 75 mm SA = 8 (pocisk ok 6-7 kg),
ok. 85 mm SA = 10 (pocisk ok. 10 kg),
ok. 105 mm SA = 12 (pocisk ok. 14-15 kg),
ok. 125 mm SA = 14 (pocisk ok. 22-25 kg),
ok. 155mm SA = 18 (pocisk ok. 40-50 kg).
(opr. Scheisskopf)

zasięg:
do 3.000m = 2 heksy
3000 do 6000m = 3 heksy
6000 do 10000m = 4 heksy
10000 do 14000m = 5 heksów
14000 do 18000m = 6 heksów
18000 do 22000m = 7 heksów
powyżej 22000m = 8 heksów

CytatTak się zastanawiam czy nie dałoby rady "podrasować" snajperów. Chodzi mi o możliwość strzelania ponad swoimi jednostkami

Nie da się. Da się tylko ustawić jednostki PRZEZ KTÓRE można strzelać, a nie te KTÓRE mogą strzelać.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Zsamot w Marzec 07, 2011, 09:27:10 AM
W kwestii sztabu- nie można by dawać możliwości ulepszenia transportu- dając sztab do kupienia za- powiedzmy- 3000 (skuteczna zapora przed zakupem), a wtedy można by wymieniać np. z czołgu wersja dowodzenia Pz.Kpf.W I na IV?

Dawanie sztabu za 3000 jest mocno ryzykowne. W końcu sztab, to raczej słaba jednostka. I wymiana jej za darmo na takich Brandenburgers byłaby bardzo kusząca.
Natomiast, bezwzględnie trzeba dać sztabowi możliwość rozwoju. Trzeba, albo wyrównać Current Strenght i Basic Strenght, bo wtedy można przyjmować sztabem uderzenia, albo dać ich na pojazd (jednorazowo!), który potrafi strzelać, bo wtedy można dobijać nim jednostki przeciwnika.

Alternatywą, ale znacznie trudniejszą, jest zrobienie ze sztabu oddzielnej klasy jednostek.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

No więc co do sztabu - to ja widzę cztery wyjścia:

1) Nie dawać sztabu w ogóle dla gracza - w końcu TO ON ma być sztabem - prawda? Komputerowi - owszem - dać,.

2) Co jakiś czas (2-3 razy na kampanię) wymieniać sztab, w ten sposób, że poprzedni ma być sprzedany, a daje sie nowy jako "core"

3) Dopuścić wymianę transportu dla sztabu przy pomocy edycji save'a w Suite.

4) zrobić ze sztabu normalną jednostke piechoty - tylko wtedy nie będzie jej można przydzielić jakichś fajnych transportów. Będą mieli takie jak wszyscy,

Mnie osobiście, najbardziej podoba się wersja 2)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Nie załamuję Cie, tylko świadomie wywołuję te wartości, bo warto TU, w dziale OG to wspomnieć.
Jest parę nowych osób.

Poza tym- ja podwyższyłbym cenę sztabu- nie można go sprzedać- bo jest on ?rozliczany? co turę w raporcie. ;)

Transport- tak, standardowy piechoty, a ten wyjątkowy- to już twórca kampanii musi ustawić. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

mara

#236
Zauważyłem strzelając (FlaK 88) w mieście w cele naziemne że ma "zwykły" zasięg. W ustawieniach mam że nie można strzelać przez jednostki i przeszkody terenowe ???
I jeszcze jedno: nie widzę możliwości zaopatrzenia jednostki "okopanej" w budynku. Jak chcę uzupełnić ammo, to muszę wyjść z budynku, a wtedy już nie wrócę.

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2011, 01:46:43 PM
1) Nie dawać sztabu w ogóle dla gracza - w końcu TO ON ma być sztabem - prawda? Komputerowi - owszem - dać,.
Zawsze można uznać, że są to jednostki łączności.

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2011, 01:46:43 PM
2) Co jakiś czas (2-3 razy na kampanię) wymieniać sztab, w ten sposób, że poprzedni ma być sprzedany, a daje sie nowy jako "core"
Nie wszyscy zechcą sprzedawać stary sztab.

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2011, 01:46:43 PM
3) Dopuścić wymianę transportu dla sztabu przy pomocy edycji save'a w Suite.
Powinniśmy robić kampanie dla graczy, którzy nie wiedzą, co to Suite.

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2011, 01:46:43 PM
4) zrobić ze sztabu normalną jednostke piechoty - tylko wtedy nie będzie jej można przydzielić jakichś fajnych transportów. Będą mieli takie jak wszyscy,
To jest normalna jednostka piechota, ma przecież jej cechy. A transport nie musi być jakiś szczególny. Wystarczy taki, który będzie strzelał.

Cytat: Zsamot w Marzec 07, 2011, 02:11:39 PM
Poza tym- ja podwyższyłbym cenę sztabu- nie można go sprzedać- bo jest on "rozliczany" co turę w raporcie. ;)
Gracza nie forumowego nie interesuje raport, co tura. Więc wymieni sztab na coś lepszego.

Cytat: Zsamot w Marzec 07, 2011, 02:11:39 PM
Transport- tak, standardowy piechoty, a ten wyjątkowy- to już twórca kampanii musi ustawić. ;)
Strzelający transport, bo tylko taki umożliwi zbieranie doświadczenia przez sztab.

I to na tym powinniśmy się skupić. Jak umożliwić zbieranie doświadczenia przez sztab.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Nie wiem dlaczego dyskusja zmierza w kierunku: "jak zrobić ze sztabu jednostkę bojową?", podczas gdy w moim zamierzeniu, on wcale taką nie miał być.

CytatJak umożliwić zbieranie doświadczenia przez sztab.

Sztab, z założenia, ma mieć od początku jakieś belki - trochę więcej niż reszta wojska i tym ma wspierać. Nie chodzi o to, żeby zrobić z niego pięciobelkowy taran. Jak będzie miał trzy, do dwie będzie dodawał - chyba starczy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2011, 01:46:43 PM
2) Co jakiś czas (2-3 razy na kampanię) wymieniać sztab, w ten sposób, że poprzedni ma być sprzedany, a daje sie nowy jako "core"
Ja również jestem za ta opcją,
W ogóle jednostki z [C] powinny być mocno ograniczane bo dają olbrzymie bonusy
Nie bo nie :)