Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

derwiszx

#480
Cytat: czata w Czerwiec 24, 2012, 07:35:07 PM
Taki sztab nie musi mieć super pojazdu. Żeby go doświadczyć wystarczy, od czasu do czasu, wystawić go na ostrzał.

To bardzo nierozsądne  wystawiać mózg armii na ostrzał, w celu nabycia doświadczenia


CytatW ostateczności, sztab może być w stylu 12/2. Wtedy dobry byłby dla niego jakiś strzelający pojazd, którym mógłby dobijać jednostki przeciwnika.

To jakiś żart? Sztab w roli eksterminatora? Sztab pracuje głową,  unika walki,  bierze  w niej udział tylko gdy zmuszony jest do samoobrony.

CytatZwracam uwagę, że ikona sztabu, to nie tylko gromadka oficerów z mapami. To przede wszystkim pojazdy łączności (i wcale nie ciężarówki), pododdział ochrony, czy elementy pelot. Wyposażenie takiej ekipy w czołg, czy inny interesujący pojazd nie należy uważać za wielki błąd.

Moim zdaniem źle kombinujesz.  Sztab nie potrzebuje być pelotką, czołgiem i pepancem w jednym.
Sztab mający  w grze  combat support i tak zazwyczaj wspiera baterie artylerii  a to już samo w sobie daje mu ochronę w postaci wsparcia artyleryjskiego. A artyleria zazwyczaj jest chroniona przez corowe pelotki które przy okazji chronia i sztab. Nie wspomnę juz o tym że sztab może dawać combat support również ochraniającej go pelotce  (w sumie może wspierać 6 jednostek z których każda automatycznie staje się elementem broniącym sztab). 

Rozsądny gracz nigdy nie wystawi sztabu pod ogień artylerii wroga. Sztab to nie jest jednostka liniowa. Przydałby się do wspierania czołgów w szarżach ale w takim wypadku korzyść opłacana ryzykiem natychmiastowej porażki (albo natychmiastowego reloadu ,  sa gracze którzy lubią używać tej opcji :P . W końcu każdy sam sobie ustala reguły, ważne żeby dobrze się bawić )

Gratia gratiam parti

Zsamot

CytatDobry gracz nigdy nie wystawi sztabu pod ogień artylerii wroga. Sztab to nie jest jednostka liniowa. Przydałby się do wspierania czołgów w szarżach ale w takim wypadku korzyść opłacana ryzykiem natychmiastowej porażki (albo natychmiastowego reloadu , sa gracze którzy lubią używać tej opcji  . W końcu każdy sam sobie ustala reguły, ważne żeby dobrze się bawić )

W pełni zgoda, ale jak inaczej- na obecnym etapie- zdobyć doświadczenie dla sztabu???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jutland

#482
Cytat: Zsamot w Czerwiec 25, 2012, 12:39:12 AM
Czyli najrozsądniejsza opinia głosi- że sztab- "walcząc", dowodząc- przypuśćmy od pół Hiszpanii po przedpole berlina- NIE ZDOBĘDZIE doświadczenia...

Dlatego spytałem o automatyczne doświadczenie, w aktualnej sytuacji to chyba najmniej bolesne rozwiązanie.

Cytat: Zsamot w Czerwiec 25, 2012, 12:39:12 AMZa to damy kolosa 15/2, który będzie masakrująco celnie i pozytywnie korelował dla nas wyniki. Pewnikiem takiej artylerii chyba GPS-em wyznaczał cele...

Bo jak wiadomo jakość pracy sztabu zależała od ilości zniszczonych czołgów i zabitych żołnierzy przez jego ochronę, hm?

Patrząc na to co napisano (wsparcie czołówek) - jest możliwość rozszerzenia wsparcia sztabu na więcej niż 1 hex? Aczkolwiek to ju by mogło być przegięcie.
Aha - i ja zabrałbym combat support Branderburgerom etc. Tak, żeby to było wyjątkowe tylko dla sztabu, ew. lidera.
Jeśli siadam do gry, to w celu zrelaksowania się. Od wyzwań i frustracji mam realne życie.

derwiszx

#483
CytatW pełni zgoda, ale jak inaczej- na obecnym etapie- zdobyć doświadczenie dla sztabu???


Troszeczkę zmieniłem treść cytowanego zdania, ale wymowa pozostaje niezmieniona.

Niestety,  tak jak napisał Jutland , w chwili obecnej mechanizm OG nie daje mozliwości nagradzania sztabu doświadczeniem za czynnośći sztabowe takie jak np.  combat support.

Dlatego zaproponowałem aby sztab na starcie miał 4-5  belek.
4 belki w przypadku jeśli chcemy pozostawić mu możliwość zdobycia lidera.  W takim przypadku jeśłi ktoś chce ryzykować przegraną w celu dodatkowej korzyści (lider, 5 belka) może zaryzykować i uzywać sztab w roli przynęty.
Ale taka strategia ma krótkie nogi jeśłi weźmie się pod uwagę że sztab ma BS na poziomie 2 pkt.

Sztab  ma po prostu doświadczenie  zapisane w genach , należy nad tym przejść do porządku i owocnie tę cechę wykorzystać .
Gratia gratiam parti

Zsamot

CytatBo jak wiadomo jakość pracy sztabu zależała od ilości zniszczonych czołgów i zabitych żołnierzy przez jego ochronę, hm?
Nie, za to od razu prosto po szkole- geniusz. ;) Co prawda niewyuczalny. :P

CytatPatrząc na to co napisano (wsparcie czołówek) - jest możliwość rozszerzenia wsparcia sztabu na więcej niż 1 hex? Aczkolwiek to ju by mogło być przegięcie.
To by był koszmar. Głęboki wpływ na walkę...
Cytat
Aha - i ja zabrałbym combat support Branderburgerom etc. Tak, żeby to było wyjątkowe tylko dla sztabu, ew. lidera.
A dlaczego? To po prostu - umowny odpowiednik najlepszej jednostki piechoty, które maja cechę c.s. i odpowiednią cenę. Proponuje dokładniej ten wątek przeczytać. Było to omawiane.

CytatDlatego zaproponowałem aby sztab na starcie miał 4-5 belek.
4 belki w przypadku jeśli chcemy pozostawić mu możliwość zdobycia lidera. W takim przypadku jeśłi ktoś chce ryzykować przegraną w celu dodatkowej korzyści (lider, 5 belka) może zaryzykować i uzywać sztab w roli przynęty.
No to chyba by musiał mieć tego doświadczenia 498... bo inaczej stałby się liderem w ilości 2/2...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Zwróćcie uwagę, że jeżeli przypiszemy sztabowi funkcję MSU stanie się on zwierzyną łowną dla AI.

Wówczas bardzo łatwo można go wykorzystać w roli pułapki ewentualnie łatwo może zostać ostrzelany wbrew naszej woli.

Podczas ostrzału będzie tracił bazową siłę (dlatego musi mieć z czego tracić stąd siła 15) ale jednocześnie te stracone punkty siły będą się przekładały (czy chcemy tego czy nie na punkty doświadczenia). Jeżeli damy sztabowi na starcie 450 pkt. dośw. to istnieje duże prawdopodobieństwo dorobienia mu 5 belki. % belkowy sztab daje lepszy combat support niż 4 belkowy, niestety prawdopodobnie będzie miał duzo mniejszą siłe np na poziomie 5 pkt i łatwiej będzie go stracić więc trzeba będzie lepiej go chronić.
Gratia gratiam parti

Zsamot

derwiszx: Rozumiem Twój tok myślenia, w dużej części go mogę podzielić, ale wolałbym mieć już tego lidera i unikać szukania "wrażeń", bo znając me szczęście to podleci mi Ił2m3 i walnie z dystansu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Cytat: Zsamot w Czerwiec 25, 2012, 01:06:50 AM
No to chyba by musiał mieć tego doświadczenia 498... bo inaczej stałby się liderem w ilości 2/2...

Nie jest aż tak tragicznie z tym doświadczeniem.

1. w roli pułapki doświadczenie zdobywa się w sporych ilosciach.
2. Im bardziej doświadczona jednostka i im większą ma siłę tym więcej doświadczenia może zdobyć podczas ataku na nią i tym trudniej jest ją pokaleczyć zwłaszcza w początkowych fazach kampanii kiedy jednostki AI zazwyczaj nie mają zbyt dużego doświadczenia.
Gratia gratiam parti

derwiszx

A ja nie przepadam za liderami w piechocie. Wolę liderów w innych rodzajach sił. Jeśli już to wolałbym zdobyć 5 belkę ale bez lidera.
Gratia gratiam parti

Zsamot

Dobry lider w piechocie to super sprawa, np. forrest camouflage, czy taki f.d.

Mam pomysł- dla zdobycia doświadczenia przez sztab- wystarczy mu dać overwatch. :) Ew. pierwszy z powyższych. ;)

A na poważnie: po na myślę stwierdzam, że lider w sztabie ma tylko jedną wadę, acz poważną, uszczupla mi liczbę liderów w mej armii...  A jak sam wspomniałeś- korzystniejszy byłby lider w jednostce wspierającej- artylerii.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Cytat: derwiszx w Czerwiec 25, 2012, 12:40:01 AM
Cytat: czata w Czerwiec 24, 2012, 07:35:07 PM
Taki sztab nie musi mieć super pojazdu. Żeby go doświadczyć wystarczy, od czasu do czasu, wystawić go na ostrzał.
To bardzo nierozsądne  wystawiać mózg armii na ostrzał, w celu nabycia doświadczenia
CytatW ostateczności, sztab może być w stylu 12/2. Wtedy dobry byłby dla niego jakiś strzelający pojazd, którym mógłby dobijać jednostki przeciwnika.
To jakiś żart? Sztab w roli eksterminatora? Sztab pracuje głową,  unika walki,  bierze  w niej udział tylko gdy zmuszony jest do samoobrony.
Cytat
Zwracam uwagę, że ikona sztabu, to nie tylko gromadka oficerów z mapami. To przede wszystkim pojazdy łączności (i wcale nie ciężarówki), pododdział ochrony, czy elementy pelot. Wyposażenie takiej ekipy w czołg, czy inny interesujący pojazd nie należy uważać za wielki błąd.
Moim zdaniem źle kombinujesz.  Sztab nie potrzebuje być pelotką, czołgiem i pepancem w jednym.

Moje rozwiązania nie są idealne. Ale lepszych, na chwilę obecną, nie ma.

Twoja propozycja nadaje się jedynie do krótkich kampanii. Wtedy sztab z doświadczeniem 4-5 belek będzie olbrzymim wzmocnieniem. Ale, za 8-10 scenariuszy, sztab dalej będzie miał 4-5 belek. I wspieranym jednostkom, doświadczonym i udowódczonym, już za wiele nie pomoże.

Zrobienie ze sztabu MSU jest odpowiedzią na regulamin RG, gdzie trzeba sztab dowieźć do końca.

Losowy lider dla sztabu nie jest najlepszym pomysłem. Zbyt duża szansa, że trafi się coś zupełnie nieprzydatnego.
Lepszym pomysłem jest wykorzystanie możliwości nowego Suite i ustawienie sztabowi konkretnego lidera od początku.

czata

A właściwie, dlaczego sztab ma mieć BS=2?

derwiszx

#492
Cytat: czata w Czerwiec 25, 2012, 08:41:00 AM

Twoja propozycja nadaje się jedynie do krótkich kampanii. Wtedy sztab z doświadczeniem 4-5 belek będzie olbrzymim wzmocnieniem. Ale, za 8-10 scenariuszy, sztab dalej będzie miał 4-5 belek. I wspieranym jednostkom, doświadczonym i udowódczonym, już za wiele nie pomoże.

Lepszym pomysłem jest wykorzystanie możliwości nowego Suite i ustawienie sztabowi konkretnego lidera od początku.

Sztab z doświadczeniem 4-5 belek w każdej sytuacji będzie olbrzymim wzmocnieniem. Powód jest prosty majac tyle belek będzie dawał maksymalny albo prawie maksymalny combat support. Myślę, ze nie doceniasz siły cechy cs.
Cs w pojedynku dwóch 5 belkowych jednostek ma znaczenie decydujące.  Przećwiczyłem cs również przeciwko 7 belkowym jednostkom AI (w kampanii Grupa Armii Środek) i tam również rezultat był wysmienity. 

Pozostaję na stanowisku, że odgórne przyznawanie lidera sztabowi byłoby błędem. Nie cierpię marnowania liderów w taki sposób, zwłaszacza że tego lidera gracz nie mógłby się pozbyć poprzez sprzedanie jednostki. Najlepiej wyłaczyć tej jednostce opcję lidera ewentualnie pozostawiając jej możliwość zdobycia 5 belki.

Nie zapominajmy, jaka idea przyświecała stworzeniu sztabu. TO MAIŁA BYĆ JEDNOSTKA SPECJALNEJ TROSKI A NIE WIELOZADANIOWE MONSTRUM SIEJĄCE POSTRACH W SZEREGACH PRZECIWNIKA. 

Zastanawiamy się co zrobić by ta jednostka pozostała jednostka specjalnej troski wrażliwą na unicestwienie ale jednocześnie dawała graczowi korzyści porównywalne do tych jakie w rzeczywistości dawał sztab.

Wcześniej wspomniałem, że można się zastanowić nad przyznaniem sztabowi cechy B, a teraz myślę, że po prostu mozna by mu dać do poruszania się amfibię co pozwalałoby mu szybko przekraczać rzeki  ( Pan Samochodzik  posiadał taki wóz więc i sztab moze  :rollin)

Gratia gratiam parti

Zsamot

A rozważał ktoś z Was zrobienia jednostki myśliwskiej z C.S. taki np. Cyrk Skalskiego, który miałby w miarę upływu czasu dostępny wyższy model danego sprzętu. Oczywiście za kolosalną gotówkę, po prostu dla gracza, co ma nadmiar prestiżu, ale i np. dla początkującego gracza co ma poziom prestiżu 300%. Skoro jest taki SS Elite w pancernych...

Co do sztabu- dałbym te minimum 5/5, bowiem czasem naprawdę sztab dostaje przypadkiem i wtedy wręcz skłania to do niewystawiania...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

#494
Cytat: derwiszx w Czerwiec 25, 2012, 01:53:54 PM
Sztab z doświadczeniem 4-5 belek w każdej sytuacji będzie olbrzymim wzmocnieniem. Powód jest prosty majac tyle belek będzie dawał maksymalny albo prawie maksymalny combat support. Myślę, ze nie doceniasz siły cechy cs.
Cs w pojedynku dwóch 5 belkowych jednostek ma znaczenie decydujące.  Przećwiczyłem cs również przeciwko 7 belkowym jednostkom AI (w kampanii Grupa Armii Środek) i tam również rezultat był wysmienity. 

Tylko pod warunkiem, że uda się utrzymać CS sztabu powyżej 10. Bo może być tak, że wszystkie jednostki będą coraz silniejsze, a sztab coraz słabszy.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 25, 2012, 01:53:54 PM
Nie zapominajmy, jaka idea przyświecała stworzeniu sztabu. TO MAIŁA BYĆ JEDNOSTKA SPECJALNEJ TROSKI A NIE WIELOZADANIOWE MONSTRUM SIEJĄCE POSTRACH W SZEREGACH PRZECIWNIKA.

Sztab powstał jako jednostka pomocnicza, a nie specjalna. Dopiero regulamin RG nadał jej statut jednostki specjalnej troski.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 25, 2012, 01:53:54 PM
Zastanawiamy się co zrobić by ta jednostka pozostała jednostka specjalnej troski wrażliwą na unicestwienie ale jednocześnie dawała graczowi korzyści porównywalne do tych jakie w rzeczywistości dawał sztab.

Zastanawiamy się co zrobić, żeby sztab się rozwijał.
Żeby nie dopuścić do sytuacji, że sztab w 1939 roku jeździ furmanką, ma 400 punktów doświadczenia i 12/2, a w 1945 jeździ tą samą furmanką, ma 450 punktów doświadczenia i 2/2.

Sztab już teraz daje graczowi większe możliwości, niż w rzeczywistości.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 25, 2012, 01:53:54 PM
Wcześniej wspomniałem, że można się zastanowić nad przyznaniem sztabowi cechy B, a teraz myślę, że po prostu mozna by mu dać do poruszania się amfibię co pozwalałoby mu szybko przekraczać rzeki  ( Pan Samochodzik  posiadał taki wóz więc i sztab moze  :rollin)

Sprowadza się to do tego, że chcesz tego samego, co ja: wyposażyć sztab w jakiś fajny pojazd  :D.

Cytat: Zsamot w Czerwiec 25, 2012, 09:50:30 PM
A rozważał ktoś z Was zrobienia jednostki myśliwskiej z C.S. taki np. Cyrk Skalskiego, który miałby w miarę upływu czasu dostępny wyższy model danego sprzętu. Oczywiście za kolosalną gotówkę, po prostu dla gracza, co ma nadmiar prestiżu, ale i np. dla początkującego gracza co ma poziom prestiżu 300%. Skoro jest taki SS Elite w pancernych...

Kiedyś zgłosiłem pomysł zrobienia ze sztabu oddzielnej klasy. W ramach tej klasy byłyby sztaby wojsk lądowych, morskich i powietrznych i miałyby atrybut "buy".

Dzięki temu, można by było sztaby wymieniać (w zależności od potrzeb) i ulepszać.

Wysoka cena zniechęcałaby do kupowania i overstrength`u.

MSU zabezpieczałoby przed sprzedaniem.

Sztab mógłby mieć atrybut "nie może mieć lidera" lub wręcz przeciwnie, byłby mu ustawiany konkretny lider na poziomie scenariusza.
Przy czym, lepszy jest ten pierwszy pomysł, bo nie wymaga zmian w gotowych już kampaniach.