Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rozprza

Gustlik,mam dwie sprawy:
1. Od zawsze gram na Twoim e-filu, ale niedawno zacząłem częściej grać na e-filu z PzLiga. Wcześniej tego nie widziałem, ale chyba artyleria w Twoim e-filu ma zbyt duży zasięg. Gra (abstrahuję od stopnia trudności kampanii) staje się zbyt prosta (nie łatwa). Wystarczy kupić odpowiednią artylerię i jedziesz od VH do VH bez przeszkód.
2. Trochę w ostatnim roku zaniedbałem śledzenie rozwoju OG i mam pytanie: czy możliwe jest ustawienie płatnego uzupełniania paliwa i amunicji w trakcie scenariusza?
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

#616
Ad. 1 Jak za duży zasięg???- przeskocz do wyliczeń ile zajmuje jeden heks, jak zdejmiesz zasięg artylerii to wtedy strzał z czołgu na 2 heksy stanie się naciągany... Zapytaj tam- PL, jakie wyliczenia wzięli dla heksu ustalając zasięg, bo mi się wydaje, że grywalność, nie zaś realizm wzięła górę...

Ad 2. Moim zdaniem nie. I całe szczęście, bo brakuje jeszcze tego... Kampania byłaby nie do ustalenia poziomu gry vs prestiż...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Pioniere

Odległość jest proporcjonalnie wyważona do zasięgu reszty sprzętu. Problemem może być zbyt niski koszt - który dyskwalifikuje bombowce strategiczne o kosztach zakupu dwukrotnie wyższych od art. tłumiącej dalekiego zasięgu, przez co LB staja się nieprzydatne.

Zsamot

Porównaj sobie koszt jednostkowy -np. B-17G i np. działonu 155-tek... A jednostka to także całość służ, które są wliczone, a nie reprezentuje ich gra...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatartyleria w Twoim e-filu ma zbyt duży zasięg

Tu w grę wchodzi niejednolita skala map. Niestety, ten problem istnieje od początków gry, gdyż nikt, nigdy nie pilnował tego, żeby ludzie robili mapy w (przynajmniej) podobnej skali.

Jak popatrzysz sobie na mapy: Warszawy, Berlina, Londynu i  jeszcze kilka podobnych, to zobaczysz, że artyleria o zasięgu mniejszym niż 5, nie ma tam sensu, bo nie doniesie z przedmieść nawet do centrum miasta.

Drugim założeniem było to, żeby piechota, pod osłoną artylerii, mogła wykonać przynajmniej jeden pełny ruch. Czyli:
Heks artylerii + trzy heksy ruchu piechoty + heks przeciwnika. Stąd przeciętnie jest 5.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Cytat2. Trochę w ostatnim roku zaniedbałem śledzenie rozwoju OG i mam pytanie: czy możliwe jest ustawienie płatnego uzupełniania paliwa i amunicji w trakcie scenariusza?

Nie. Jest tylko możliwe zablokowanie bezpłatnych uzupełnień MIEDZY scenariuszami. Ale tylko punktów siły.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

CytatWysłany przez: Pioniere
Umieść cytat
Cytat: Rozprza  Dzisiaj o 01:35:13
Ale wydaje mi się, że zasięg ostrzału artlerii jest zbyt duży.

Tu raczej nie chodzi o zasięg tylko jej ilość. Za dużo pp. -Army cost: 6636,   cap 5500. Po 5 scen. masz już zakupione 5 artylerii tłumiących  21 cm K38 z SdKfz 9 po 684 pp  . Koszt tej,  jak i innej artylerii tłumiącej powinien być wyższy, zbliżony  do k. bombowców strategicznych, których mało kto używa. W ten sposób skończyłoby się żonglowanie ciężką artylerią tłumiąca dalekiego zasięgu a np. Fw200  jako prezent nie był by już tylko zastrzykiem dodatkowego prestiżu - co często da się zauważyć w rozgrywkach wielu graczy.
A dlaczego na siłę skłaniać kogoś do używania lotnictwa? Albo czegokolwiek? Ja wolę lotnictwa mniej używać, jest mało odporne, zależne od pogody. A co już ktoś robi z "prezentem", no to już chyba wola gracza? Dlaczego go chcesz ukierunkowywać? Jest Hansen, który gra na etatach, są inni- co mają swój styl.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Gustlik w Marzec 14, 2013, 11:20:15 AM
Cytatartyleria w Twoim e-filu ma zbyt duży zasięg

Tu w grę wchodzi niejednolita skala map. Niestety, ten problem istnieje od początków gry, gdyż nikt, nigdy nie pilnował tego, żeby ludzie robili mapy w (przynajmniej) podobnej skali.

Jak popatrzysz sobie na mapy: Warszawy, Berlina, Londynu i  jeszcze kilka podobnych, to zobaczysz, że artyleria o zasięgu mniejszym niż 5, nie ma tam sensu, bo nie doniesie z przedmieść nawet do centrum miasta.

Drugim założeniem było to, żeby piechota, pod osłoną artylerii, mogła wykonać przynajmniej jeden pełny ruch. Czyli:
Heks artylerii + trzy heksy ruchu piechoty + heks przeciwnika. Stąd przeciętnie jest 5.
No to teraz rozumiem. Więc może podniesienie ceny powstrzyma mnie od zakupu  ;) Samoograniczenie u mnie nie działa  ;D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Cytat: Zsamot w Marzec 14, 2013, 10:17:07 AM
Ad 2. Moim zdaniem nie. I całe szczęście, bo brakuje jeszcze tego... Kampania byłaby nie do ustalenia poziomu gry vs prestiż...
A moim, zdaniem podniosło by atrakcyjność rozgrywki. ;D
Oczywiście, to było tylko takie pytanie, nie zgłaszam propozycji.
Myślę, że tak samo trudno jest ustalić właściwy poziom prestiżu i bez tego...

Wyobraź sobie, że konieczność płacenia za paliwo i amunicję, determinuje Twoje zakupy sprzętu, wykonywane ruchy pojazdami, a nawet decyzję, czy warto atakować. Planując atak, musiałbyś dobrze przemyśleć, gdzie zainwestować "zasoby", na jakich kierunkach ataku zgromadzić sprzęt "paliwożerny", a gdzie potrzebujesz amunicji do artylerii. Dla mnie to świetna zabawa. Szkoda, że gra nie symuluje logistyki...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Pioniere

#624
Cytat: Zsamot w Marzec 14, 2013, 11:56:24 AM
A dlaczego na siłę skłaniać kogoś do używania lotnictwa? Albo czegokolwiek? Ja wolę lotnictwa mniej używać, jest mało odporne, zależne od pogody. A co już ktoś robi z "prezentem", no to już chyba wola gracza? Dlaczego go chcesz ukierunkowywać? Jest Hansen, który gra na etatach, są inni- co mają swój styl.
Nie chcę nikogo do niczego zmuszać stwierdzam tylko fakt nieprzydatności LB ze względu na ich wysoki koszt względem artylerii tłumiącej. Może źle to ująłem  - uważam że koszt tak potężnego działa jak  21 cm K38 jest zbyt niski lub w niektórych kampaniach granych na 100% jest za dużo prestiżu co umożliwia zakupy "pozornie drogich dział" jak bułeczek w spożywczym.
edit
I to właśnie można by uznać za ukierunkowanie w ofensywie. Jest przecież tyle różnej  artylerii, zupełnie nie używanej przez graczy. Po coś je tam Gustlik umieścił, znaczy w efilu - chyba nie z przyczyn czysto historycznych by pokazać jakie jednostki były używane lub tylko po to by używać je jako AUX.

Rozprza

Cytat: Pioniere w Marzec 14, 2013, 01:34:05 PM
Cytat: Zsamot w Marzec 14, 2013, 11:56:24 AM
A dlaczego na siłę skłaniać kogoś do używania lotnictwa? Albo czegokolwiek? Ja wolę lotnictwa mniej używać, jest mało odporne, zależne od pogody. A co już ktoś robi z "prezentem", no to już chyba wola gracza? Dlaczego go chcesz ukierunkowywać? Jest Hansen, który gra na etatach, są inni- co mają swój styl.
Nie chcę nikogo do niczego zmuszać stwierdzam tylko fakt nieprzydatności LB ze względu na ich wysoki koszt względem artylerii tłumiącej. Może źle to ująłem  - uważam że koszt tak potężnego działa jak  21 cm K38 jest zbyt niski lub w niektórych kampaniach granych na 100% jest za dużo prestiżu co umożliwia zakupy "pozornie drogich dział" jak bułeczek w spożywczym.
O to, to! Cena powinna być jak za cielęcinkę  :laff
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

majerek

Dla mnie największą "wadą" artylerii jest to iż jej skuteczność nie spada wraz z zasięgiem. Przez co taka artyleria dalekiego zasięgu może kosić wszystko jak chce. Moim zdaniem jest ona zbyt skuteczna.
Nie bo nie :)

Pioniere

Cytat: majerek w Marzec 14, 2013, 03:06:15 PM
Dla mnie największą "wadą" artylerii jest to iż jej skuteczność nie spada wraz z zasięgiem. Przez co taka artyleria dalekiego zasięgu może kosić wszystko jak chce. Moim zdaniem jest ona zbyt skuteczna.
Możliwość chybienia powinna rozwiązywać ten problem.

FilipDnk

#628
Podzielam zdanie poprzedników, że ciężka artyleria tłumiąca jest zbyt potężna i za tania jak na swoją siłę.
Podniósł bym jej cenę albo obniżył staty. Fajną opcją byłaby też możliwość pudła na większe odległości lub 50 % procent obrażeń przy odległości większej niż powiedzmy 5,6 heksów - ate tego raczej nie przewiduje silnik gry  :P
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Mario

Cytat: Pioniere w Marzec 14, 2013, 04:37:28 PM
Cytat: majerek w Marzec 14, 2013, 03:06:15 PM
Dla mnie największą "wadą" artylerii jest to iż jej skuteczność nie spada wraz z zasięgiem. Przez co taka artyleria dalekiego zasięgu może kosić wszystko jak chce. Moim zdaniem jest ona zbyt skuteczna.
Możliwość chybienia powinna rozwiązywać ten problem.
Witam.
Jak chciałbyś oddać możliwość "chybienia"??
To ciekawa propozycja ;D -czy coś takiego miałeś na myśli??wraz ze strzałem na większy dystans/odległość powyżej  np. średniego celność by spadała) i jedynie artyleria ze specjalnym liderem/cechą (tzw "snajperską" lub  jakoś inaczej nazwaną miała by większa celność)
Artyleria dalekiego zasięgu zwykła i tłumiąca  powinna mieć również ograniczenia tego typu, że mogła by strzelać od np.
minimum 2 heksów.
Inna sprawa czy coś takiego jest możliwe  i czy musiałby takie zmiany wprowadzić Luis.
Jeśli nie da się logicznie uzasadnić wzrostu ceny artylerii tłumiącej to może zwiększyć skuteczność bombowców strategicznych??
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.