Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

FilipDnk

Ps.
Jeśli propozycja obniżenia statystyk bojowych czy podwyższenia ceny jest zbyt radykalna, to zawsze można by najcięższej artylerii zmniejszyć amunicję z 4(przeważnie) do 3.  ^-^
Ps. 2
Swoją drogą mam pytanie. Czy amunicja Ju 87 została zmniejszona z 4 do 3 czy zawsze miała 3? Zastanawiałem się ostatnio nad tym, bo tak jakoś zapamiętałem, że kiedyś miała 4 - ale może mi się tylko zdaje.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

Myślę, że "generator pudła" artylerii jest możliwy do wprowadzenia. Przecież istnieje taki generator dla spadochroniarzy, którzy mogą wylądować na innym heksie niż gracz sobie życzy.

Jest tylko jeden problem - to byłby TAKI sam generator dla WSZYSTKICH dział. Nie istniałyby działa mniej celne i bardziej celne.
Nie wyobrażam sobie żeby pisać osobny algorytm celności dla każdego typu działa. Na to Luisa nie namówicie ;)

Natomiast wiem, że w puli propozycji jest od dawna postulat obniżania skuteczności dział wraz ze wzrostem zasięgu. Trzeba tylko się upominać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#632
Możliwości chybienia jako takiej w grze nie ma. To czysto teoretyczne rozważania. Jest co prawda cecha evade odpowiadająca za możliwość "pudła" ale jest przypisana do jednostek. Sprawę wprowadzenia chybień przy dużych odległościach trzeba by przedstawić na JP?s Panzers  Luisowi do rozważenia.
Cytat: Gustlik w Marzec 14, 2013, 07:18:43 PM
Jest tylko jeden problem - to byłby TAKI sam generator dla WSZYSTKICH dział. Nie istniałyby działa mniej celne i bardziej celne.
Nie wyobrażam sobie żeby pisać osobny algorytm celności dla każdego typu działa. Na to Luisa nie namówicie ;)
Natomiast wiem, że w puli propozycji jest od dawna postulat obniżania skuteczności dział wraz ze wzrostem zasięgu. Trzeba tylko się upominać.
Nie musiał by być dla wszystkich, mógł by być wprowadzony jako cecha, wraz z "s" - brak support fire, choć to uproszczone rozwiązanie lub jako nowa cecha.
Innym rozwiązaniem mogło by być obniżenie minimalnych obrażeń przy dużej odległości.

Rozprza

Cytat: Pioniere w Marzec 14, 2013, 07:24:42 PM

Innym rozwiązaniem mogło by być obniżenie minimalnych obrażeń przy dużej odległości.


I to by zniechęciło do zakupu dalekosiężnych dział.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

derwiszx

a mnie siła i skuteczność dalekosiężnych dział nie przeszkadza, jesli by jeszcze AI umiał z tych dział dobrze korzystać to by była pełnia szczęścia
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatMożliwości chybienia jako takiej w grze nie ma. To czysto teoretyczne rozważania.

Oczywiście, że jest możliwość chybienia - skoro spadochroniarze mogą "chybić" lądując (losowo) na innym heksie, to i artyleria może losowo ostrzelać inny heks.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

FilipDnk

#636
Widzę, że wyszła nowa wersja Efila, zawierająca wiele pozytywnych korekt i zmian. Jednym słowem - powiew wiosennej świeżości. (Co do wiosny, to szkoda, że pogoda jeszcze jej nie sprzyja, przynajmniej u mnie w Olkuszu ;) )
Cieszę się również Gustliku, że w odpowiedzi na mój postulat stworzyłeś jednostkę Motostrelkowych 38.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Pioniere

Cytat: Gustlik w Marzec 14, 2013, 08:25:18 PM
Oczywiście, że jest możliwość chybienia - skoro spadochroniarze mogą "chybić" lądując (losowo) na innym heksie, to i artyleria może losowo ostrzelać inny heks.
To też jest rozwiązanie.

Zsamot

Ju-87- dark medieval times- miał amunicję 4.

Nie rozumiem, dlaczego teraz nagle dyżurnym złem są dalekosiężne działa- komp je używa średnio, z reguły wykańczając jakieś słabe jednostki, ew. poluje na artylerię...

A gracz? no to już osobista sprawa... Nikt nikomu nie nakaże/ nie zabroni kupować samych 21cm... I tylko, że ktoś mając prestiż 800 od razu sięga do panelu zakupów i hop- kolejna 21-nka, to inni mają mieć:
a) gorsze działa (bo zabierzemy amunicję)
b) pudło, by trafienie dawało 10% (strzelam- nomen omen : )  ) efektu takiego działa?

Dla mnie to paranoja... To gra strategiczna! nie taktyczna. Siła ataku to uderzenie MASY, nie zaś wyliczenia co do konkretu...

Proponuję zabrać Panterze 2 heksy ruchu to jak ma się lidera to pędzi ponad 7, a i zabronić czołgom mieć lidera - aggr. man. bo od razu kolejne 2 punkty... No i gdzie taki będzie jeździł po planszy...

Lotnictwu zabrać All weather- no jak deszcz to deszcz, nie mówiąc o śniegu... A i jednostki z jedną belka- start i atak tylko przy pogodzie clear, bo jak jakiś sztubak (1 belka) to pewnie zaraz zaryje w pole...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Pioniere

#639
Szansa na pudło to nie 10% efektu tylko pudło. Trafienie daje przecież pełne obrażenia od do - posiadanych przez działo. A trafienia się zdążają, nawet i w swoich, co słychać w wiadomościach. Dlaczego nie ma być pudla na takiej zasadzie jak u spadochroniarzy tylko na innych wartościach procentowych np. 5%. Zacięta obrona przecież jest jako szansa losowa przy dużej dysproporcji exp.

Zsamot

CytatSzansa na pudło to nie 10% efektu tylko pudło.
A gra to nie poligon i chodzi tu o frajdę. ;) Nie zaś o przewidzenie każdego zdarzenia.


Me postulaty: -jak szaleć, to szaleć-
- niedziałające spłonki,
- stary proch,
- zła fragmentacja pocisku,
- zużycie przewodu lufy (jeżeli czołg strzelał na 2 heksy- czyli zużywał pod-kalibrowe) - 40% szybciej,
- brak molibdenu u Niemców- gorsze pancerze,
- ...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Pioniere

#641
5% to nie jest dużo. Dlaczego uważasz, że to aż tak bardzo zmieni grę. Jakoś zacięta obrona nikomu nie przeszkadza, a szanse ma znacznie większe. Przecież celu nie widać precyzyjnie jest daleko kilkanaście km - zawsze cześć strzałów było chybionych. A czasami cel jest np. za lasem i w ogóle go nie widać - 1 hex to ok 2 km może się zdążyć, że się nie trafi ?

Efile3.5 jest różnica w ruchu: dla Wehrmacht-u PzIVC,D mają 5 hex-ów, a PzIVE,F1 6 hex-ów.

Hansen

Cytat: Zsamot w Marzec 14, 2013, 10:22:42 PM
CytatSzansa na pudło to nie 10% efektu tylko pudło.
A gra to nie poligon i chodzi tu o frajdę. ;) Nie zaś o przewidzenie każdego zdarzenia.


Me postulaty: -jak szaleć, to szaleć-
- niedziałające spłonki,
- stary proch,
- zła fragmentacja pocisku,
- zużycie przewodu lufy (jeżeli czołg strzelał na 2 heksy- czyli zużywał pod-kalibrowe) - 40% szybciej,
- brak molibdenu u Niemców- gorsze pancerze,
- ...


Zapomniałeś o pociskach ppanc. z wolframem i tych bez ;)

Mario

#643
Czy zastanawiałeś się może. żeby przy następnej okazji np. porządki letni/jesienne ;D podnieś GA i SA dla bombowców strategicznych (ostatnio pojawiła się dyskusja na temat  ich skuteczności ceny i w stosunku do artylerii tłumiącej)?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

derwiszx

no to jednak popsuto IV D. To bardzo niedobra nowina. i moim zdniem strzał w stopę efila.      Teraz IVD pod wzgledem użyteczności jest złomem. A wczesne kampanie niemieckich wojsk to były blitze. Jak mam robic blitz przy pomocy czołgu ślamazarnego jak tygrys.? :(

Była dyskusja, i wydawało się że większość była przeciwna spowalnianiu IV. :(
Gratia gratiam parti