Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

FilipDnk

#690
Alternatywą dla wyżej przedstawionego przeze mnie systemu ruchu - nazwijmy go 3/2 -, który zwiększał by ruch na drodzę(w sposób nie drastyczny) jest system +50 %.
Po prostu dodajemy +50 % do obecnych pkt. ruchu, a zamiast modyfikatora 1, stosujemy modyfikator 2 (poza drogą).Reszta bez zmian. Stosujemy to tylko dla transportu niepieszego. Dla pieszego, jeśli nie chcemy zwiększać/zmniejszać prędkości dla ruchu na drodze/ terenie clear, z konieczności bez zmian. (W takim wypadku mamy niestety dwa jakościowo inaczej zdefiniowane pkt prędkości, co wprowadza zamęt)

Efekt:

Tracked 6 pkt ruchu (9 po zmianie)

droga: 9
clear, inny teren z mod. 2(dawniej 1) - 5
teren z mod. 3 - 2
teren z mod. 4 - 1

Wheeled 8 pkt ruchu (12 po zmianie)

droga:12
clear, inny terez z mod. 2(dawniej 1) - 6
teren z mod. 3 - 4
teren z mod. 4 - 3

Jednak zdecydowanie bardziej podoba mi się system 3/2 dlatego że:

- jest jednym zwartym systemem matematycznym (wszystkie prędkości razy 3)
- nie zmniejsza ruchu na clear i innym terenie z mod. 1 (poza drogą)
- wprowadza większą skalę, przez co można bardziej różnicować prędkości (vide Pz III, IV, Pantery, Tiger,T-34  :D)
- bardziej proporcjonalnie rozkłada prędkości, szczególnie na mniejszych wartościach.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Mario

Cytat: FilipDnk w Marzec 16, 2013, 08:50:27 PM

Po przeanalizowaniu kilku opcji, najlepszym wg. mnie rozwiązaniem, które zwiększało by prędkość na drodze (lecz nie drastycznie) jest wariant:

Dla transportu naziemnego mechanicznego i kopytnego mnożymy pkt prędkości x 3, a obecny modyfikator terenowy(podzielnik) x 2.
Z wyjątkiem modyfikatora o wartości=1, którego x 2 mnożymy tylko na terenie droga, przy innych terenach mnożymy x3.

Dla transportu naziemnego pieszego mnożymy pkt prędkości x 3, a obecny modyfikator terenowy(podzielnik) x 2,
Z wyjątkiem modyfikatora o wartości=1, którego mnożymy x 3.

Efekty (wybrane przykłady):

1) Transport pieszy (Leg )obecnie 3pkt(9 po zmianach, bez modyfikatora), pogoda: sucho/dry:

City, airfield, road, clear,stream, fortification, port - 3
Forest, sand, bocage, hill,swamp, rough - 2
Mountain, river - 1

2) Transport gąsienicowy(tracked), pogoda sucho dry:

a) obecnie 5 pkt ruchu (po zmianach 15 bez modyfikatorów)

droga: 7
clear, inny teren z modyfikatorem 3(dawniej z mod.1)  - 5
teren z modyfikatorem 4 (dawniej z mod. 2) - 3
teren z modyfikatorem 6 (dawniej z mod. 3) - 2
teren z modyfikatorem 8 (dawniej z mod. 4) - 1

b) obecnie 6 pkt ruchu (po zmianach 18 bez mod.)

droga:9
clear, inny teren z modyfikatorem 3(dawniej z mod.1) - 6
teren z modyfikatorem 4 (dawniej 2) - 4
teren z modyfikatorem 6 (dawniej 3) - 3
teren z modyfikatorem 8 (dawniej 4) - 2

c) obecnie 7 pkt ruchu (po zmianach 21 bez mod.)

droga:10
clear, inny teren z modyfikatorem 3(dawniej z mod.1) - 7
teren z modyfikatorem 4 (dawniej 2) - 5
teren z modyfikatorem 6 (dawniej 3) - 3
teren z modyfikatorem 8 (dawniej 4) - 2

3) Transport kołowy(wheleed), pogoda sucho dry:

a) obecnie 8 pkt ruchu (po zmianach 24 bez mod.)

droga: 12
clear, inny teren z modyfikatorem 3(dawniej z mod.1) - 8
teren z modyfikatorem 4 (dawniej 2) - 6
teren z modyfikatorem 6 (dawniej 3) - 4
teren z modyfikatorem 8 (dawniej 4) - 3

b) obecnie 10 pkt ruchu (po zmianach 30 bez mod.)

droga: 15
clear, inny teren z modyfikatorem 3(dawniej z mod.1) - 10
teren z modyfikatorem 4 (dawniej 2) - 7
teren z modyfikatorem 6 (dawniej 3) - 5
teren z modyfikatorem 8 (dawniej 4) - 3


Wygląda ciekawie, ale czy nie daje to  za dużej przewagi transportowi kołowemu (wheleed) na terenie clear  i innych w stosunku do transportu gąsienicowego nawet w wariancie c)???
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

FilipDnk

#692
CytatWygląda ciekawie, ale czy nie daje to  za dużej przewagi transportowi kołowemu (wheleed) na terenie clear  i innych w stosunku do transportu gąsienicowego nawet w wariancie c)

Oczywiście, masz rację. Na szczęście zasada jest dobra, wkradła się pomyłka. Transport kołowy ma przecież obecnie modyfikator 2, więc powinien być dzielony przez 4, a nie 3.
Poprawię to w poprzednim poście.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Gustlik

#693
CytatCzy mógłbyś wyjaśnić co oznacza hex w zapasie ( to znaczy, ze może być dodany?)?

Hex w zapasie oznacza, że jednostka będzie posiadała jeszcze jeden punkt ruchu, o ile następnym hexem będzie np: "clear"

Lepiej to wyjaśni przykład:

Powiedzmy - czołg ma 7 punktów ruchu - zaraz zobaczycie dlaczego lepiej nazywać to punktami niż heksami.

Przed nim jest teren "rough", który kosztuje go 2 punkty za heks. Jedzie więc 3 heksy, zużywa 6 punktów, zostaje mu 1
i teraz:
- o ile następnym heksem jest "rough" - stoi - nie ma wystarczającej ilości punktów.
- o ile jednak następnym heksem jest "clear", który kosztuje 1 punkt za heks - może jeszcze na niego wjechać.

Dlatego określenie "czołg jeździ na 7 heksów" - jest nieprecyzyjne. Lepiej mówić o punktach ruchu, które wydajemy na ruch jak żetony z portfela, płacąc za każdy heks.

7 punktów ruchu może oznaczać na przykład:
- 7 heksów po 1 punkcie za heks
- 3 heksy - po 2 punkty za heks
- 4 heksy - przy kosztach mieszanychw układzie: 2+2+2+1
- 5 heksów - w układzie 1+1+1+2+2

I tak dalej według różnych kosztów ruchu w różnych terenach.

Dlatego reszta z dzielenia jest istotna, bo może zostać doliczona do zasięgu ruchu, o ile koszt terenu na to pozwala.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#694
Cytat(W takim wypadku mamy niestety dwa jakościowo inaczej zdefiniowane pkt prędkości, co wprowadza zamęt)

No właśnie - też o tym pomyślałem. Wystarczającą komplikacją będzie konieczność dzielenia wszystkich punktów ruchu.
Nie należy już zmuszać ludzi, żeby pamiętali jeszcze, że jedne dzielimy przez 3 a inne przez 2. 

W takim razie - Filip - mam prośbę: dopracuj jeszcze ten schemat 3/2 i załóż osobny wątek do szczegółowej dyskusji nad nim.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2013, 06:46:34 PM
CytatCzy mógłbyś wyjaśnić co oznacza hex w zapasie ( to znaczy, ze może być dodany?)?

Hex w zapasie oznacza, że jednostka będzie posiadała jeszcze jeden punkt ruchu, o ile następnym hexem będzie np: "clear"

Lepiej to wyjaśni przykład:

Powiedzmy - czołg ma 7 punktów ruchu - zaraz zobaczycie dlaczego lepiej nazywać to punktami niż heksami.

Przed nim jest teren "rough", który kosztuje go 2 punkty za heks. Jedzie więc 3 heksy, zużywa 6 punktów, zostaje mu 1
i teraz:
- o ile następnym heksem jest "rough" - stoi - nie ma wystarczającej ilości punktów.
- o ile jednak następnym heksem jest "clear", który kosztuje 1 punkt za heks - może jeszcze na niego wjechać.

Dlatego określenie "czołg jeździ na 7 heksów" - jest nieprecyzyjne. Lepiej mówić o punktach ruchu, które wydajemy na ruch jak żetony z portfela, płacąc za każdy heks.

7 punktów ruchu może oznaczać na przykład:
- 7 heksów po 1 punkcie za heks
- 3 heksy - po 2 punkty za heks
- 4 heksy - przy kosztach mieszanychw układzie: 2+2+2+1
- 5 heksów - w układzie 1+1+1+2+2

I tak dalej według różnych kosztów ruchu w różnych terenach.

Dlatego reszta z dzielenia jest istotna, bo może zostać doliczona do zasięgu ruchu, o ile koszt terenu na to pozwala.
Dziękuje w imieniu swoim i innych mniej zorientowanych :).
Tak to właśnie rozumiałem, ale nie zaszkodziło że zostało to doprecyzowane skoro zastanawiamy się nad ewentualnymi przyszłościowymi zmianami w przemieszczaniu się jednostek.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

FilipDnk

Cytat: Gustlik w Marzec 17, 2013, 06:53:32 PM
Cytat(W takim wypadku mamy niestety dwa jakościowo inaczej zdefiniowane pkt prędkości, co wprowadza zamęt)

No właśnie - też o tym pomyślałem. Wystarczającą komplikacją będzie konieczność dzielenia wszystkich punktów ruchu.
Nie należy już zmuszać ludzi, żeby pamiętali jeszcze, że jedne dzielimy przez 3 a inne przez 2. 

W takim razie - Filip - mam prośbę: dopracuj jeszcze ten schemat 3/2 i załóż osobny wątek do szczegółowej dyskusji nad nim.

Ok - dopracowałem (uściśliłem) oraz założyłem nowy wątek z ankietą. Wszystkich więc zapraszam tam do rozmowy na ten temat.
"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"

Pioniere

#697
Ponawiam pytanie bo najwyraźniej zostało przeoczone
Czy nowo ustawione prototypy jednostek (dotyczy to wprowadzonych zmian w nowym efilu)  w Suite nie powinny być wyświetlane na liście prototypów jako dostępnych po wygranej  BV danego scenariusza? . Bo nie są - tym samym nie przydzieli ich w grze, choć w efilu są, na liście sprzętu widnieją jako ustawione Can't Buy, no AI Buy.W grze na pewno ich nie przydziela jako prototypów - sprawdziłem.
Czy to nie jest tak, że wszystkie jednostki mieszczące się w kryterium czasowym od do  powinny być na owej liście automatycznie? Wykluczając  oczywiście te z cechą  No Prototype

Gustlik

#698
CytatCzy nowo ustawione prototypy jednostek (dotyczy to wprowadzonych zmian w nowym efilu)  w Suite nie powinny być wyświetlane na liście prototypów

Ale której liście protoypów?

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na takie pytanie, jeśli nie  wiem:

a) w której kampanii
b) w którym scenariszu
c) które jednostki sie nie pokazują.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#699
Chodzi o Waffen SS ustawiłeś tak jak prosiłem SdKfz8/ Flak18 jako proto ale nie ma go na liście a powinien być przy takich ustawieniach. 
a) 1 LSSAH (test) i wszystkich innych Waffen SS
b) od 2 , 3 scen. do 1946
c) w/w

Natomiast PzKpfw H39 735(f) jest no proto zamiast  can't buy. Skoro był zdobyczny i nie był już po 40 roku produkowany podczas okupacji Francji wiec obecność takiej jednostki najlepiej oddaje prototyp. Możliwość zakupu w 42 to raczej nieadekwatne rozwiązanie.

Gustlik

Ależ jak najbardziej się pojawia....

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#701
U mnie zaczyna się od końca ale 2-go scen. a nie jak na twojej od końca 1-go. To błąd kampanii czy bug ? - w suite i grze to samo. Która to wersja Suite? Ja mam ostatnią 5.0.23.3
edit
To ewidentny bug sprawdziłem na W37 Korpus Waffen SS to samo. Nowy silnik gry coś pomieszał tak samo w Suite.
Już trzeci raz dzisiaj trzeba pisać do Luisa w sprawie nowego silnika -rano w ogóle nie chciał odpalać gry. Ciekawe od jak dawna to już jest , czy tylko w ostatniej wersji?

[załącznik usunięty przez administratora]

Gustlik

CytatU mnie zaczyna się od końca ale 2-go scen. a nie jak na twojej od końca 1-go

ALE TO NIE JEST TA SAMA KAMPANIA!

Ja sprawdzałem na jednej ze swoich. Chciałem zobaczyć czy ten Flak18 się w ogóle wyświetli.

U ciebie się nie wyświetla, bo lista prototypów obejmuje (jak widać) jednostki wchodzące od czerwca 40 do lutego 41.

A ten Flak wchodzi w maju 40, więc się nie łapie do tego zakresu. Nie rozumiem na czym problem polega. Dla mnie jest wszystko jasne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Pioniere

#703
Już wiem źle wyliczyłem daty i tak Ci podałem. Dostępność powinna być od sierpnia a nie maja. Inaczej jest dostępny tylko w kampanii wrześniowej, a to nie tak miało być - mój błąd. Warto by to zmienić, jest jeszcze czas, na stronach jak widać nie ma jeszcze nowego efile-a tylko na forum chyba? - 14 pobrań. Sprawdzałem dla wszystkich kampanii Waffen SS poprawność występowania. Wszystko się zgadza z ustawieniem od sierpnia. Nie wziąłem wcześniej pod uwagę tego, że bieżący miesiąc nie wchodzi na listę tylko następny.
I przy okazji zmienić ustawienia dla PzKpfw H39 735(f) jest No Proto zamiast  Can't Buy i od marca 41 zamiast grudnia 41. Wszystko się zgadza przy takich ustawieniach -nie będzie go nigdzie wcześniej ani później tylko we Francji.

Sprawdzenia dla W37 i testowanej W50 - w pozostałe kampanie Waffen SS nie o obejmują zakresem czasowym wprowadzanych zmian.

ps. Przy okazji zmienić ruch dla Towed na Clear.

Gustlik

Poprawiłem TERRAIN - podłączam - sprawdź mnie proszę, czy to jest w końcu to o co chodziło. Bo już za duzo pomyłek było.

Aha, ten francuski czołg ma być dostępny ale PO kampanii francuskiej,  nie w trakcie. Może Bałkany i Barbarossa już tak, ale wcześniej na pewno nie. Niemiecka biurokarcja nie dałaby rady ze standaryzacją tych wozów.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/