Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Dobra, a teraz poważnie:

W nowym efilu WSZYSTKIE jednostki motocyklowe piechoty typu "mounted" (na stałe związane z pojazdem) zostały przeniesione do klasy RCN. Po to aby nie tworzyć "superpiechoty" działającej wprost z pojazdów. Uznałem, że tak będzie najlepiej względem istniejących kampanii. Będzie to miało minimalny wpływ na przebieg gry.

Jednocześnie powoli wprowadzam motocykle jako o osobny transport dla piechoty - kupowany tak jak każdy inny.

W związku z tym pytanie i prośba jak zwykle - jeśli macie jakieś dane o jednostkach motocyklowych takich krajów jak USA, USSR, Niemcy, Francja, Polska, Czechy - to dawajcie jak najszybciej.

Z tym, że - UWAGA! - trudność polega na tym, że nie chodzi o oddziały rozpoznawcze na motocyklach bo te - patrz wyżej - już są.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1051
No to lecimy (będę edytował post):


USA
Podstawa to Harley-Davidson WLA   (90tys wyprodukowanych w czasie wojny).

Initial Year of Service: 1942
Production: 90,000

Weight: 249 kg

Engine: 739cc, 23 KM @ 4.600rpm
Maximum Speed: 105 km/h

Fuel tank capacity: 13 l
Fuel consumption: 6l /100km

Variants:
WLA - Designation for examples produced for the United States Army.
WLC - Designation for examples produced for the Canadian Army.
42WLA - Mechanic designation for Allies machines produced in 1942.
43WLA - Mechanic designation for Allied machines produced in 1943.

Używany przez armie amerykańską i marines, dostarczany sojusznikom w ramach Lend-Lease.

Lista motocykli dostarczonych w ramach Lend-Lease:

Harley-Davidson WLA - Solo, Chain Drive, 45 cu in - Total 38,103
Indian Model 741 -  Solo, 30.50 cu in - Total 26,914
Indian Model 340/344 - Chain Drive, w/sidecar -  Total 1,789

Konkurencją dla Harley-Davidson WLA były motocykle marki Indian (głównie Indian 741), miały gorsze parametry, więc raczej nie ma potrzeby ich dodawać.


USSR

Wspomniane już Harley-Davidson WLA (Lend-Lease).
WLA (z radzieckim wózkiem M72): 76 km/h, 7.8 L/100km.

Rodzima produkcja to Dnepr M-72

Initial Year of Service: 1941
Production: 6,000 (1941-1945)

Weight: 225 kg (solo), 350 kg (with sidecar)

Engine: 746cc, 22hp @ 4.600rpm
Maximum speed: 110 km/h (solo), 85 km/h (with sidecar)

Fuel tank capacity: 22 L
Fuel consumption (with sidecar): 7 L/100km under 50-60 km/h


Niemcy

BMW-R12

Years of production: 1935 - 1941
Production: 10,000 (military), 36008 (total)

Weight (solo): 188 kg

Engine: 745cc, 18hp @ 3400rpm
Maximum speed: 100 km/h (solo), 85 km/h (with sidecar)

Fuel tank capacity: 14 L
Fuel consumption: 5,5 L/100km (solo); 6,5 L/100km (with sidecar).

BMW-R75

Years of production: 1940 - 1944
Production: 16,545

Weight: 410 kg

Engine: 745cc, 26hp @ 4400rpm
Maximum speed: 92 km/h, 42 km/h (offroad).

Fuel tank capacity: 24 l
Fuel consumption: 6,7 l/100km, up to 9 l/100km (offroad).

Zündapp KS 750

Years of production: 1940 - 1948
Production: 18,695

Weight: 400 kg

Engine: 751cc, 26hp @ 4000rpm
Maximum speed: 95 km/h

Fuel tank capacity: 23 l
Fuel consumption: 6.1 /100km, 8,5 l/100km (offroad).



Wielka Brytania

Ponownie Harley-Davidson WLA (Lend-Lease).

Norton WD 16H

Years of production: 1936 - 1954
Production: 83.085

Weight: 167 kg

Engine:  490cc, 14 bhp @ 4,500 rpm
Maximum speed: 110 km/h

Fuel tank capacity: 14,8 l
Fuel consumption: 4,5 l / 100 km

B.S.A. W.D. M20

Years of production: 1939 - ??
Production: 120.334

Weight: 185 kg

Engine: 496cc, 13hp @ 4200rpm
Maximum speed: 95 km/h

Fuel tank capacity: 13,64 l
Fuel consumption: 4,5 l / 100 km


Francja

Gnome-Rhône AX2

Years of production: 1937 - 1944
Production: 2.700

Weight: 316 kg

Engine: 804 cc, 19 KM@ 3.600rpm
Maximum speed: 95 km/h

Fuel tank capacity: 17 l
Fuel consumption: 7 l/100 km



BTW. Właśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i zorientowałem się ze chodzi o jednostki motocyklowe, nie motocykle... :banghead
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

marekreaktywacja


Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Może trochę z innej beczki zacznę, ale mamy parę map Pacyfiku i pomyślałem o tak słynnej formacji jak australijscy strażnicy wybrzeża. Nie byli to komandosi, lecz raczej obserwatorzy czy też szpiedzy dla japończyków. Może to by urozmaiciło troszkę te ogromne mapy. Kwestia jak ich wyposażyć i w jakiej sile powinni występować. Powinni być trudni do wykrycia i mieć spory zasięg widzenia. ;) ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Marzec 05, 2015, 07:22:59 PM
Może trochę z innej beczki zacznę, ale mamy parę map Pacyfiku i pomyślałem o tak słynnej formacji jak australijscy strażnicy wybrzeża. Nie byli to komandosi, lecz raczej obserwatorzy czy też szpiedzy dla japończyków. Może to by urozmaiciło troszkę te ogromne mapy. Kwestia jak ich wyposażyć i w jakiej sile powinni występować. Powinni być trudni do wykrycia i mieć spory zasięg widzenia. ;) ;)
W efilu masz jednostki 'artillery observer', są idealne do tej roli ( 4 zasięgu wzroku, ruch fazowy i cecha 'evade'), moim zdaniem nie ma sensu dodawać kolejnych.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

No to ok można ich używać. Jakoś o nich zapomniałem :banghead
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatWłaśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszy post i zorientowałem się ze chodzi o jednostki motocyklowe, nie motocykle...

No, ale przy okazji zebrałeś w jednym miejscu kupę pożytecznej wiedzy - dzięki.  :clap
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#1058
Jeżeli nie ma, to bym prosił, by dodać do panelu zakupów Messerschmitt Bf 109 T-1 i T-2. (oczywiście jeden)
CytatKonstrukcja: powiększona powierzchnia nośna i mechanizacja płata, kadłub przystosowano do katapulty i haka hamującego. Z braku lotniskowców używane w Norwegii (małe lotnisko koło Bergen), później bazowały na wyspie Helgoland.
Kampania morska jest, Stukasy C są, a eskorty nie ma. Skoro fikcja Zeppelin jest, to realne BF-109T też powinny być.

Do tego sprawdziłbym datę dostępności wersji C: w w sesnie, że dałbym je wcześniej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_87
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#1059
Cytat: Gustlik w Marzec 05, 2015, 11:17:06 AM
W związku z tym pytanie i prośba jak zwykle - jeśli macie jakieś dane o jednostkach motocyklowych takich krajów jak USA, USSR, Niemcy, Francja, Polska, Czechy - to dawajcie jak najszybciej.
Tu jest pewien problem, poza sowieckimi pułkami motocyklowymi większość jednostek typowo motocyklowych była jednostkami zwiadowczymi, albo z racji mobilności taką funkcję pełniła.

Większość jednostek które używały motocykli jako środka transportu, z założenia nie było jednostkami motocyklowymi.

Przykładowo, w 10 Brygadzie Kawalerii były dwa plutony motocyklistów podległe bezpośrednio dowódcom pułków i jeden pluton motocyklistów w dywizjonie rozpoznawczym. Wszystkie plutony miały identyczną strukturę ogólną: poczet, 6 sekcji po 3 motocykle z rkm, patrol reperacyjny ewentualnie samochód ciężarowy (21 motocykli z koszem, 1 samochód).
To daje w sumie 63 motocykle, z 265 posiadanych przez brygadę.
Czyli większość motocykli (202) było wykorzystywanych jako transport poza plutonami typowo motocyklowymi.

Pułk zmotoryzowany w 10 Brygadzie Kawalerii miał na stanie: 20 samochodów osobowych i terenowych, 6 samochodów łączności, 56 samochodów ciężarowych, 3 ciągniki i 66 motocykli; ciężko go nazwać jednostką motocyklową (ledwie zasługuje na nazwę jednostki zmotoryzowanej), ale motocykle mimo wszystko posiadał.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

OK - rozumiem, ale to nie musi być nowa jednostka całkowicie motocyklowa, to mogą być motocykle jako alternatywny transport dla istniejących jednostek w efilu i nad tym też chciałbym się zastanowić.

A propos tych sowieckich pułków motocyklowych - myślę, że wystarczy właśnie dodać motocykle jako transport dla istniejących "motostrelkowych" - bez potrzeby tworzenia nowych jednostek piechoty?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1061
Cytat: Gustlik w Marzec 06, 2015, 01:31:08 AM
OK - rozumiem, ale to nie musi być nowa jednostka całkowicie motocyklowa, to mogą być motocykle jako alternatywny transport dla istniejących jednostek w efilu i nad tym też chciałbym się zastanowić.
Zgadzam się z tym.
Myślę ze stosunkowo dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie motocykli jako alternatywnego transportu dla jednostek piechoty mających umowny status 'piechoty zmotoryzowanej'.

Cytat: Gustlik w Marzec 06, 2015, 01:31:08 AM
A propos tych sowieckich pułków motocyklowych - myślę, że wystarczy właśnie dodać motocykle jako transport dla istniejących "motostrelkowych" - bez potrzeby tworzenia nowych jednostek piechoty?
Nad tym trzeba by się zastanowić, to jednak były specyficzne jednostki. Ich cała siła ognia opierała się na sprzęcie "przymocowanym" do motocykli. Dysponowały nawet motocyklami z zamontowanymi na stałe moździerzami.

W tym przypadku trudno traktować motocykle wyłącznie jako transport.

Myślę ze można wykorzystać "motostrelkowych" pod warunkiem zapewnienia specjalnych (ofensywnych) motocykli, istniejących równolegle do zwykłych transportowych,

Znalazłem takie informacje odnośnie składu pułku:
CytatPułk wg etatu 10/23 miał organizacje batalionowa - 3 bataliony w pułku, a każdy batalion miał 3 kompanie motocyklistów (oraz pluton dowodzenie i pluton techniczno-gospodarczy). Kompania składała się z dowództwa (5 motocykli z wózkami), drużyny moździerza (3 motocykle w wózkami, 1 moździerz 50mm) oraz 3 plutonów motocyklistów (w każdym 19 motocykli z wózkami, 3 rkm DP).

Pułk wg etatu 10/31 ma organizację kompanijna z 4 kompaniami, ale bardziej rozbudowanymi i lepiej uzbrojonymi. każda z czterech kompanii składała się z plutonu dowodzenia (3 motocykle w wózkiem, 2 motocykle 1 radiostacja RB) oraz:
- 3 plutony motocyklistów, w każdym dowództwo (1 motocykl i 1 motocykl z wózkiem) i 3 drużyny (w każdej 6 motocykli z wózkiem i 5 rkm DP)
- pluton ckm w składzie dowództwo (1 motocykl i 1 motocykl z wózkiem) i 4 drużyny ckm (w każdej 2 motocykle z wózkami 1 ckm DS)
- pluton moździerzy w składzie dowództwo (1 motocykl i 1 motocykl z wózkiem) i 3 drużyny moździerzy (w każdej 4 motocykle z wózkami, 2 moździerze 50mm i 1rkm DP)
- drużyny miotaczy ognia (5 motocykli z wózkami, 5 miotaczy ognia ROKS).
Ponadto w pułku pojawiła się kompania samochodów pancernych składająca się z dowództwa (2 BA-10 i motocykl z wózkiem) i 3 plutonów (w każdym po 5 samochodów pancernych BA-10) oraz bateria dział ppanc. 45mm.

O ile pułk z 1940 liczył 1700 żołnierzy i miał 81 rkm DP oraz 27 moździerzy, to pułk z 1941 miał mniej ludzi bo 1417, ale 192 rkm DP, 16 ckm DS-39, 24 moździerze 50mm, 20 miotaczy ognia, 6 działek ppanc.45mm i 17 samochodów pancernych BA-10.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

CytatA propos tych sowieckich pułków motocyklowych
To może w ich wypadku zrobić wyjątek i potraktować po staremu (piechota zintegrowana z motocyklem) czyli jako "gepanzer"?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

To dosyć specyficzna jednostka.
Dzięki Waldzios za przybliżenie :)
Pomysł, żeby używać ich jako "gepanzer" wydaje się sensowny.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#1064
Wariant "gepanzert" to była by lekka przesada, sowieckim motocyklistom daleko było do elitarnej jednostki.
A sama jednostka mocno odbiegała uzbrojeniem od przykładowo niemieckich odpowiedników (Kradschutzen), gdzie w skład batalionu motocyklistów wchodziła ciężka kompania (moździerze, działa polowe i ppanc).
Miałem raczej na myśli ulepszony wariant motocykli, jako odrębny transport , coś w rodzaju Jeep i Jeep [W] u amerykanów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons